Dodaj do ulubionych

Jak to się pierze ?

19.08.10, 13:18
Oto sprzedano Polakom 'transkrypcję wersja 1 " ze ścieżki dxwiękowej
kokpitu TU-154 M.

Ale przez przypadek w tej wersji dźwięków z kokpitu MAK zawarł
informację ,ze pilot wyłączył autopilota tuż przed rozbiciem.
Z transkrypcji ma wynikać rzeczywista trajektoria lotu samolotu
przed rozbiciem !!!! Tak to się pierze.

Otóż to jest klasyczne odwracanie kota ognem jakie praktykuje
wybiórcza . To na odczytaną tarjektorię nanosi się transkrypcję a
nie na odwrót!!!!. Od siebie dodam ,że rzeczywistą trajektorię lotu
mamy z czarnej polskiej skrzynki , niestety Donald jej za Boga nie
upubliczni , chyba nie muszę mówić dlaczego.
Edytor zaawansowany
  • wujaszek_joe 19.08.10, 13:20
    fiu fiu!
    --
    Przebrała się Jarka !
  • alistair-p 19.08.10, 13:27
    Nie wiesz jak to było?Przecież ich wszystkich porwali,samolot
    wylądował,dopiero potem go rozbili.Dziwię się że nie słyszałes o
    tym.Putin panicznie się bał,że Lech K. narobi mu pod drzwiami.Stąd ta
    akcja
    --
    "Czerwona róża nie jest egoistką, pragnąc pozostać czerwoną różą.
    Byłaby straszną egoistką, gdyby chciała, by wszystkie kwiaty w
    ogrodzie były czerwone i były różami."
    Oscar Wilde
  • obraza.uczuc.religijnych 19.08.10, 13:53
    Skoro jego idolem jest znający się na wszystkim Wildstein to i
    koteczek może znac się na awiacji.
    --
    statichg.demotywatory.pl/uploads/201008/1280840355_by_estrella_500.jpg
  • absurdello 19.08.10, 17:39
    TU-154M, to byś wiedział, że:

    - kanał podłużny autopilota wyłącza się w momencie odchylenia
    kolumny sterowej o więcej niż 50mm w dowolną stronę (podłużny to ten
    decydujący o nachyleniu dziób-ogon)

    - automat ciągu wyłącza się po przestawieniu dźwigni sterowania
    silnikami. Wyłączenie automatyki ciągu następuje też po uruchomieniu
    automatycznego odejścia na drugi krąg. Z tego się dowiadujemy, że
    nie uruchomiono tej procedury na 70m gdzie 2 pilot
    powiedział "Odchodzimy", a na 20m gdzie prawdopodobnie pilot
    stwierdził, że nie wyląduje, bo nawet na 20m nie ma widoczności.

    - kanał poprzeczny (stabilizacja od przechyłów na skrzydła) wyłącza
    się gdy pilot obróci wolant o więcej niż 30 stopni w dowolną stronę
    od pozycji spoczynkowej

    dodatkowo włączenie odchodzenia na drugi krąg przyciskiem na
    wolancie, włącza sygnalizację dźwiękową a tego nie ma na stenogramie
    Tu można zobaczyć testy naziemne działania poszczególnych systemów i
    działanie przycisku "Uchod" (od czasu 10:20)

    Lot TU154M
  • madameblanka 19.08.10, 22:03


    eeech, jak mi tego brakowało...:)

    --
    Rzeczy niemożliwe robię od ręki, cuda do trzech dni.
  • 4cat 20.08.10, 08:02
    absurdello , dyć to byo w raporcie MAKu z odczytanych dżwięków z
    kokpitu. Jeszcze jak mi wyjasnisz sposób na róznicę dźwięków tych
    róznych kanałów w autopilocie i jaki dźwięk wydaje wyłączenie
    autopilota , to dorosniesz do czytania ze zrozumieniem. Inaczej
    dalej pozostaniesz funkcjonalnym analfabetą.
  • absurdello 20.08.10, 10:40
    ????
  • igor_uk 19.08.10, 18:13
    kicus,na praniu brudow moze ty i znasz sie.Ale na lotnictwie,a zwlaszcza pracy urzadzen pokladowych w samolocie,nie znasz sie calkowicie.
    "Polska" skrzynka to nie jest jakis cud wspolczesnej techniki,na ktorej mozesz znalezc wszystkie odpowiedzi dotyczace katastrofy.To tylko rejestrator ekspluatacyjny,w summie jest niczym innym,niz dubler rosyjskiego rejestratora ekspluatacyjnego KBN-1-1. I na tym rejestratorze niema zadnych zapisow dotyczacych trajektorji lotu.Tam mozno odczytac dane o prace urzadzen pokladowych.Wez poczytaj sobie wiecej.
    wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/116933,te-zagadki-wyjasni-polska-czarna-skrzynka.html
  • madameblanka 19.08.10, 22:10

    coś mi sie zdaje, że kiciuś wywraca KOTA ogonem...

    --
    Rzeczy niemożliwe robię od ręki, cuda do trzech dni.
  • absurdello 20.08.10, 10:49
    słyszymy w postaci dźwiękowej, np. włączenia i wyłączenia
    poszczególnych funkcji autopilota. Stąd np. powstał ciągle powtarzany
    błąd, że autopilot został wyłączony na 5,4 sekundy przed zderzeniem z
    drzewami choć w oryginale rosyjskim było co innego napisane, co zmienia
    też interpretację przebiegu wyłączania autopilota. Przy tłumaczeniu
    zdania z 5,4s zgubiono jedno słowo "odpowiednio" z oryginału
    rosyjskiego.
  • 4cat 20.08.10, 14:01
    fajnie inne dżwięki na kanał boczny i podłużny i na wyłaczenie
    autopilota , aleś się nachlał.
  • absurdello 20.08.10, 17:37
    jest robiona z napięcia zasilającego instalacje samolotu, które ma
    częstotliwość ok. 400Hz. Napięcie to, jest podawane do instalacji
    interkomowej przez styki przekaźników, to jest jeszcze stara
    technologia. Dźwięki potwierdzają włączanie lub wyłączanie różnych
    funkcji i są raczej zróżnicowane czasowo niż częstotliwościowo !
  • 4cat 23.08.10, 11:47
    podaj jeszcze jakie to dżwięki w kokpicie !
  • kzet69 23.08.10, 12:17
    Umiesz czytać Kiciuś?
    10:40:56 10:40:58,2 . Sygnał dźwiękowy F=400 Hz ABSU
    10:40:56 10:40:58,1 . Sygnał dźwiękowy F=800 Hz. Bliższa prowadząca
    10:40:56,6 10:40:57,7 . Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz, ABSU

    --
    "Oszołomy i szowiniści nie mają narodowości, oni mają fobie"

    by igor_UK
  • absurdello 20.08.10, 17:31

    10:41:02,7 Nieznany Krzyk Kurwaaaaaa......
    10:41:04,6 Kapitan Aha, gdyby co to wyłączyłem dopływ paliwa do
    silników, by się zatrzymały i nie spowodowały pożaru. Zrobiłem to
    przesuwając dźwignie sterowania do pozycji minimalnej i wyłączając
    kilka przełączników. Mechanik pokładowy sprawdził wszystko co
    zrobiłem i razem, w piątkę, jak tu jesteśmy podpisaliśmy specjalny
    protokół na tę okazję. Te zdania mówię na wypadek gdyby nasze
    rozsądne działania w obliczu katastrofy nie zapisały się na
    rejestratorze parametrów lotu umieszczonym w ogonie samolotu TU154M
    nr boczny 101, lecącym z Warszawy do Smoleńska w dniu 10 kwietnia
    2010 ... dobra kończę, bo sufit kabiny pilotów w samolocie TU154M nr
    boczny 101 miażdży mi właśnie głowę z powodu dużych sił działających
    na skutek uderzenia o ziemię ....

    ?????

  • 4cat 20.08.10, 17:42
    a nie mówiłem ,czytacz dzięków u absordello w sztambuchu siedzi.
  • 4cat 21.08.10, 12:05
    z krzyku wykreślasz trajektorię samolotu , takiego idioty poszukują
    Rosjanie pilnie.
  • 4cat 21.08.10, 12:07
    palnąłeś jak Maleszka, dżwięki z kokpitu naniosłeś
    na .....autopilota.
  • 4cat 22.08.10, 12:58
    no właśnie.
  • igor_uk 22.08.10, 13:23
    co " no właśnie"? Przeciez ty stwierdziles ze z tej skrzynki mozno odczytac
    trajektorje lotu,a nie to czy pracowali silniki.
    Miej jaja i przyznaj sie do bledu,a nie krec sie, jak ta dziwka.
  • 4cat 22.08.10, 18:27
    czytaj i nie bądź funkcjonalnym analfabetą, o których z taką
    lubością rozpisywała się wybiórcza !
  • igor_uk 22.08.10, 19:29
    kicius,wytlumacz mnie,analfabetie,co ty chciales powiedziec tym:


    "". Od siebie dodam ,że rzeczywistą trajektorię lotu
    mamy z czarnej polskiej skrzynki
    , niestety Donald jej za Boga nie
    upubliczni , chyba nie muszę mówić dlaczego.""

    Postaraj sie wytlumaczyc mnie w taki sposob,zeby nawet dziecko autestyczne
    potrafilo zrozumiec. Zwlaszcza to,w jaki sposob z rejestratora ekspluatacyjnego
    mozno dowiedziec sie o "rzeczewistej trajektorii lotu ".
    w tej chwile pytam cie na powaznie,bez jaj.moze to moj slaby polski stoi na
    przeszkodzie zrozumienia.
  • zuul-uu1 22.08.10, 19:47
    To niema sensu, tego kota nieprzekonasz :-))))))))))))
  • igor_uk 22.08.10, 19:52
    zuul-uu1.ale ja niechce go do niczego przekonac,ja tylko chce zrozumiec co on
    mial nauwadze piszac swoj post.Tylko tyle,ale dla niego to jest ,az tyle.wole
    mnie wyzywac od analfabetow,zamiast tego zeby,jak inteligentny,cywilizowany
    czlowiek,nauczyc ruskiego dzikusa zrozumienia jego mowy pisanej.
  • zuul-uu1 22.08.10, 19:59
    "przekonasz" myslalem jako ze on nieje w stanie zrozumiec co mu piszesz.
    Wiesz, u nas sie mowi "nejhorší je srážka s blbcem"
  • avgas80 22.08.10, 19:56
    Dokładniej przeczytaj artykuł który wkleiłeś.
  • zuul-uu1 22.08.10, 20:01
    Niejestem polakem, to mi, prosze, wytumacz co jest zle
  • igor_uk 22.08.10, 20:16
    avgas przeczytalem wielekrotnie ,moge cie nawet zacytowac to najwazniejsze:


    " I do tego systemu "dołożono" rejestrator eksploatacyjny naszej
    produkcji czyli ATM-QAR. W tupolewach, a więc i w samolocie prezydenckim, tę
    "czarną skrzynkę" zamontowaliśmy w przedniej części, tuż za kabiną pilotów, przy
    drzwiach samolotu po lewej stronie. Chodziło o to, żeby QAR był łatwo dostępny.
    Dane ze specjalnej elektronicznej kasety z QAR-a są odczytywane po każdym
    locie, nawet po testach naziemnych jak próba silników.
    Czujniki systemu
    rejestracji są montowane w różnych częściach samolotu. Sygnały z nich
    doprowadzone są do tzw. Szyfratora, czyli urządzenia przetwarzającego i
    porządkującego zebrane informacje. Stąd dane transmitowane są do rejestratora
    katastroficznego zamontowanego w ogonie oraz do QAR-a. Oprócz niego Tu-154M
    standardowo były wyposażane również w rosyjski rejestrator eksploatacyjny typu
    KBN-1-1.


    I teraz powiedz mi,na co ja musze jeszcze zwrocic szczegolna uwage?
    Moze na to:

    "Wiadomo już, że samolot był zbyt nisko. Parametry z rejestratorów
    wyjaśnią także, jakie było położenie samolotu
    , jak piloci sterowali maszyną,
    jak pracowały urządzenia pokładowe - tłumaczy Tomasz Tuchołka, jeden z
    konstruktorów polskiej czarnej skrzynki, która była w prezydenckim Tu-154. "

    Jak moze zauwazyles,w tym zdaniu uzyto liczbe mnoga.Tam nic nie napisano,ze
    polopzenie samolotu bedzie odczytano z "polskie" skrzynki.
    Cos mi sie wydaje,ze czytacie,jak to mowia Rosjanie,z piato na dziesiate.
    zauwazyles,ze mowa jest o polskiej skrzynce,midzy innymio pisze sie cos o
    polozenie samolotu i juz wyciagasz wniosek,ze to wlasnie z "polskiej" skrzynki
    mozno to odczytac.
    avgas,wskaz mnie,w ktorym miejscu ja popewnilem blad.
  • avgas80 22.08.10, 20:51
    Stąd dane transmitowane są do rejestratora katastroficznego
    zamontowanego w ogonie oraz do QAR-a.
  • igor_uk 22.08.10, 21:19
    avgas i co z tego mozno wyciagnac? Tylko tyle,ze te dane uzupewniaja zapisy w
    rejestratorze katastroficzna,ale nic nie wskazuje,ze te dane umozliwiaja
    poznanie polozenia samolotu w przestrzeni.avgas,to jest rejestrator
    ekspluatacyjny i czesc jego danych,takie jak parametry pracy silnikow (cisnienie
    oleju,wibracji i temu podobne) moga byc przydatne w okresleniu przyczyny wypadku
    (jak naprzyklad zawinila usterka techniczna).
    avgas,jak by z tej skrzynki mozno bylo by odczytac wszystko co dotyczylo tego
    feralnego lotu,to po cholere polskiej prokuraturze byli by kopiizapisow
    wszystkich czarnych skrzynek produkcji rosyjskiej,wystarczylo by tylko zapis z
    rejestratora rozmow.
  • avgas80 22.08.10, 22:33
    We wszystkich trzech rejestratorach zapisywane są te same
    dane, a w QAR jeszcze dodatkowe zapisy analizatorów wibracji.
    Ze względu na jakość zapisu, łatwość odczytu i interpretacji,
    z technicznego punktu widzenia można te dwa pozostałe wyrzucić
    na śmietnik.
    Potrzebne są tylko prawnikom.
    Jeśli do tego dodasz zawartość rejestru zadziałań TAWSa,
    zawartość pamięci komputera FMS,a ta też się zachowała,
    i na końcu zapis CVR,to dla badających nie ma żadnych
    tajemnic.
    I cała robota analityczna została już dawno wykonana.
  • igor_uk 22.08.10, 22:49
    avgas,usmialem sie i postanowilem przerwac ta dyskusje,poniewaz od smiecha robia sie mnie zmarszczki. Cos mi sie wydaje,ze cala wiedze o tym rejestratorze,ty posiadl z "naszego dziennika" w ktorym fachowce od spiskow,te co wina obarczaja PO,twierdza to samo co i ty.Ze wszystko jest w tej skrzynce i tylko niechec Tuska uniemozliwia oflosic wynikow sledstwa.
    avgas,czy ty mozesz podrzucic mnie link ( tylko blagam nie z "ND","Fakty" i temu podobne zrodla) do informacji o tym rejestratorze,z ktorej by jasne wygladalo,ze to co ty piszesz (Ze względu na jakość zapisu, łatwość odczytu i interpretacji, z technicznego punktu widzenia można te dwa pozostałe wyrzucić
    na śmietnik.
    ),ma sens. bede cie naprawda wdzieczny.
  • avgas80 22.08.10, 23:19
    Strony firmy ATM może zdejmą ci ten uśmiech.
    Reszta tego co piszesz to bełkot.
    Sprawa jest prosta, piszesz o czymś czego nie rozumiesz.
    Słowo 'eksploatacja' kojarzy ci się z dolewaniem oleju,
    a rejestrator QAR to coś w rodzaju licznika motogodzin
    w pompie strażackiej.I to cała twoja wiedza.
    Może zadzwoń do rodaków z Aerofłotu, i zapytaj do
    czego im ono służy.Bo ty sam nie jesteś w stanie
    tego pojąć.
  • 4cat 23.08.10, 18:24
    dokładnie.
    Kiedy odczytywano polską skrzynkę ,kiedy zaserwowano transkrypcję
    wersja 1.
  • igor_uk 23.08.10, 19:04

    avgas i kicius,niby dwa roznych nicka ,ale ta sama retoryka i te same epitety. A
    nie jeden,a nie drugi nie potrafil wkleic chociaz by jeden link na
    podtwierdzenie swojej tezy.
    Cos mi sie wydaje,ze nie mozecie znalezc niczego,co by uwiaregodnilo wasze
    slowa. To brak informacji nadrobiacie geba.
    Wystarczylo by jednego linka. Pacany wy i tyle.
  • 4cat 26.08.10, 09:49
    spadaj na drzewo.
  • 4cat 23.08.10, 11:43
    tak jak z dźwięków z kokpitu odczytano wyłaczenie kanału w
    autopilocie i wyłaczenie aytopilota. Dotarło czy nadal funkcjonalny
    analfabetyzm ?
  • absurdello 23.08.10, 12:27
    Pisz spokojniej, całymi zdaniami i bez ubliżania, bo to nic nie
    wnosi do rozmowy !
  • 4cat 23.08.10, 18:22
    widzisz absoredllo jakiś ty głupi
    1. To z ogona są dźwięki w transkrypcji dźięków z kokpitu
    2. To dźwięki z kokpitu nanosi się na trajektorię lotu , czy na
    odwrót mały palancie
    3. Mały palancie, odcyfruj mi jaki dźwięk dobiegał z kokpitu jak
    podobno wyłączali kanał wzdłużny , poprzeczny i wyłączali autopilota.

    Czy ten dźiwięk to : me, czy :be ani me, ani kukuryku.
    Dotarło ? czy czytelnik wybiorczej nadal funkcjonalny ?
  • absurdello 23.08.10, 18:41
    "ty mały palancie" i tym podobne ????

    Z tyłu to są tylko rejestratory, mikrofony i układy kodujące dane do
    nagrania są z przodu.

    Mam wrażenie, że to ty masz jakąś dysfunkcjonalność nakazującą ci
    obrażać innych ale nie martw się, to się daje leczyć ;)
  • 4cat 24.08.10, 07:50
    widzę , ze wiesz o czym mówisz.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka