Dodaj do ulubionych

polskie stanowisko odnosnie raportu ze Smolenska

25.10.10, 20:59
Punkt 11.
Działania kontrolera lotu.

Kontroler postepował niezgodnie z regulaminem Federacji Rosyjskiej:
Приказ [b]Федеральной аэронавигационной службы [/b]от 14 ноября 2007 г. N 108 "Об утверждении типовых Технологий работы диспетчеров органов обслуживания воздушного движения (управления полетами) при аэронавигационном обслуживании пользователей воздушного пространства Российской Федерации"

Технология работы диспетчера командного диспетчерского пункта МВЛ (КДП МВЛ)

Раздел 4. Обслуживание воздушного движения

4.2.5. После выполнения ВС четвертого разворота:

Диспетчер обязан запретить посадку ВС и дать указание его экипажу об уходе на второй круг, если:

при заходе на посадку по системе РСП или РСП\+ОСП отклонения ВС по курсу или глиссаде на участке предпосадочной прямой между ДПРМ и БПРМ превышают предельно допустимые;

Kontroler lotu winien nakazać przerwanie podejscia do ladowania w przypadku gdy
odchyłki od kursu lub sciezki przewyższaja odpuszczalne odchyłki.

( W tym przypadku w odległosci 5,9 km od progu pasa samolot znajdował się ponad 100m ponad górna odchyłka ściezki.)



Dokładność okreslenia wysokosci za pomoca radiolokatora byla wystarczająca , gdyzż wynosi 16m na odległości 1 km.)
Посадочный радиолокатор (ПРЛ)
Точность ПРЛ на удалении 1000 метров легко позволяет определить максимально допустимое отклонение высоты борта от глиссады на 16 метров.

Tymi działaniami kontroler sprowodował bezpośrednie zagrozenia dla bezpieczeństwa podejścia.
Motywy jego dziłalania wymagaja dalszego wyjasnienia.




Edytor zaawansowany
  • vobo7 26.10.10, 12:43
    niegracz napisał:

    > Приказ Федеральной аэронавигационной службы от 14 ноября 2007 г. N 108

    Niegracz, wspomniana przez Ciebie Służba nie istnieje od ponad roku. Została rozwiązana ukazem Prezydenta Federacji Rosyjskiej z dnia 11.09.2009. Jakaś opinia w związku z tym?
  • madameblanka 26.10.10, 12:58


    > Niegracz, wspomniana przez Ciebie Służba nie istnieje od ponad roku.

    To nie ma znaczenia dla Niegracza bo i tak "Motywy jego działalania wymagaja dalszego wyjasnienia." (czyt. Znajdź człowieka, my znajdziemy paragraf):)


  • niegracz 26.10.10, 16:54
    vobo7 napisał:

    > niegracz napisał:

    > Niegracz, wspomniana przez Ciebie Służba nie istnieje od ponad roku. Została rozwiązana ukazem Prezydenta Federacji Rosyjskiej z dnia 11.09.2009. Jakaś opinia w związku z tym?
    ..
    to kolejna zmiana organizacyjna na najwyższym szczeblu administracji
    Slużba to powstała parę lat wcześniej. masz jakąs opinie w związku z tym

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • vobo7 26.10.10, 22:10
    > Slużba to powstała parę lat wcześniej. masz jakąs opinie w związku z tym

    Tak Niegracz. W związku z tym, jak odpowiedziałeś na mój wpis mam opinię - jesteś imbecylem.

    Równie dobrze mógłbyś się powoływać na przepisy, które obowiązywały w Rosji pod koniec wieku XVII i pytać o to, co sądzę na temat ich wprowadzenia w połowie tegoż wieku.
  • qwakacz 29.10.10, 23:03
    Imbecylem ale i Prawdziwym Polakiem . A ty trafiłeś juz do sygnaturki Niegracza chociaż jeszcze może o tym nie wiesz.
    Negracz nie lubi takich mądralińskich !
    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
  • niegracz 23.12.10, 08:49
    vobo7 napisał:

    >> Tak Niegracz. W związku z tym, jak odpowiedziałeś na mój wpis mam opinię - jest
    > eś imbecylem.
    >
    > Równie dobrze mógłbyś się powoływać na przepisy, które obowiązywały w Rosji pod
    > koniec wieku XVII i pytać o to, co sądzę na temat ich wprowadzenia w połowie t
    > egoż wieku.
    ..
    widzę że jesteś idiotą i manipulantem
    sugerujesz że w XVII wieku w Rosji juz były przepisy dotyczace lotnictwa ? :)))

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • jot-es49 26.10.10, 18:28
    Niegracz - muszę dziękować całemu światu, że to nie ty będziesz pisał wnioski do projektu raportu.

    Po pierwsze przepis który cytujesz w rzeczy samej już nie obowiązuje.

    Po drugie radiolokator o którym piszesz ma całkowicie inną charakterystykę:
    Посадочный радиолокатор ПРЛ - 4
    Предназначен для наблюдения за положением самолетов относительно курса посадки и глиссады планирования в секторе 20° по курсу и 9° по глиссаде в целях вывода самолетов на ВПП до высоты 40–70 м подачей с земли необходимых команд по радио.
    Дальность действия локатора – до 15 км; разрешающая способность: по глиссаде – 0,7°, в горизонтальной плоскости – 1,5°; точность вывода самолетов на ВПП: по курсу ±40 м, по глиссаде ±37 м, по расстоянию ±150 м;...

    No i po trzecie na Siewiernym stoi RSP-6

    No ale próbuj mataczyć dalej!
    --
    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM
    ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM. (K.I. Gałczyński - 1953)

    Zobacz - fotoforum.gazeta.pl/a/51835.html
  • igor_uk 26.10.10, 19:11
    jotes,na poczatek mala uwaga. Na lotnisku "Sewernyj" dziala РСП-6М2,a nie РСП-6.
    Dalej oczewiscie masz racje.
    To co pisze niegracz-klamacz,to nie ma nijak do tego co jest w Smolensku. посадочный радиолокатор ПРЛ-4 wchodzil w sklad РСП-4,tu LINK
    Tam mozno znalezc wszystko co dotyczy systemu РСП-4,wystarcze klikac na "Дальше".
    Ale to wszystko i tak nie ma zadnego sensu,poniewaz minimuma pogodowe dla TU-154M zgodnie z instrukcja wygladaja T A K ,czyli z tej tabelki wynika ,ze przy oprzyrzadowaniu,jakie jest na lotnisku "Sewernyj" (RSP+OSP) minimum widocznosci to 100m - 1200 m. Reszta,to tylko- brawura,nacisk,zbiorowe samobojstwo lub wplyw ciemnych sil z pozaswiatow.
  • niegracz 26.10.10, 20:18
    jot-es49 napisał:




    > No i po trzecie na Siewiernym stoi RSP-6
    .
    po pierwsze - ja też pisałem że na Siewiernym stoi RSP-6

    > Po drugie radiolokator o który
    > m piszesz ma całkowicie inną charakterystykę:
    .
    nie nie ma całkiem innej charakterystyki
    ma parametry wystarczajaće do wykrycia odchyłek od scieżki

    >
    > Po pierwsze przepis który cytujesz w r
    > zeczy samej już nie obowiązuje.
    .
    a cóz niby teraz obowiązuje kontrolera lotu:
    gapienie się w monitor i milczenie ? :)))

    Jot-es - dlaczego ciągle mataczysz ?

    czy jesteś za przeproszeniem slepy ze nie widzisz odchyłki od sciezki ponad 100m po 4 km od wejścia na nią ?


    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • madameblanka 26.10.10, 21:45

    >odchyłki od sciezki ponad 100m po 4 km od wejścia na nią ?



    przecież podejście na NDB "obarczone" jest błędem iluś stopni (ok 7, kto wie ilu dokładnie?) odchylenia. Więc wszystko bylo ok. Bo zdaje sie były to 3 stopnie. Dlatego właśnie, że jest to podejście nieprecyzyjne potrzebna jest widoczność powyżej 1 km a oni mieli duuuużo mniejszą, i podstawą chmur o połowę większą niż mieli. No i mgła.

    --

  • igor_uk 26.10.10, 21:55
    madame,system wspomogania ladowania stosowany na lotnisku w Smolensku ma okreslone mozliwosci o ktorych dobrze wiedziala zaloga.Zaloga rowniez dobrze wiedziala o tym,jakie warunki pogodowe musza byc spewnione do konkretnego typu samolotu (TU-154M),ale cala ta wiedza poszla do rosyjskiej gleby,wraz z nimi,ciekawo-czemu? Mysle ze o tym dowiemy sie z raportu,ktory bedzie opublikowany za dwa miesiaca.Wlasnie to,co bedzie w raporcie zawarto i zaszokuje Polakow (ale tylko myslacych,wierzacych,takich jak niegracz nie zaszokuje,oni tego nie przyjma).
  • madameblanka 26.10.10, 22:12

    ale cala ta wiedza poszla do rosyjskiej gleby,wraz z nimi,ciekawo-czemu?

    ano temu ze nie bedzie ich jakiś rusek, który zapewne kłamie, naprowadzał.
    --
  • niegracz 23.12.10, 08:46
    jot-es49 napisał:

    > > No i po trzecie na Siewiernym stoi RSP-6
    >
    > No ale próbuj mataczyć dalej!
    .
    cały czas probujesz mnaipulować i zaklamywac fakty
    pisalem ze stoi RSP-6 i wiadomo jakie ma parametry
    ty probujesz manipulowac ,że niby miał taki ekran na który kontoler się gapi ale i tak nie wie na jakiej wysokości leci samolot :))))

    В-третьих, диcпетчер нaблюдaет бoрт нa глиccaде вoвcе не рaз в двa килoметрa, a гoрaздo чaще (рaз в cекyндy где-тo), и еcли бoрт нocит вверх-вниз или впрaвo-влевo, этo вoвcе не "нa кyрcе, глиccaде".
    В дaннoм cлyчaе бoрт oчевиднo зaшёл выше глиccaды и вaлилcя вниз, oтклoняяcь ещё и влевo. W tym przypadku samolot wyraźnie szedł powyżej glissady a potam zwalił sie dól. odchylając sie jeszcze w lewo.

    Этo дoлжнo быть виднo нa пocaдoчнoм лoкaтoре, и этo oпять-тaки не "нa кyрcе, глиccaде"...
    To winno byc widoczne na radiolokatorze . czyli to znowu nie " na kursie-glissadzie"....
    И я ещё рaз cпрoшy, где ТТХ пocaдoчнoгo лoкaтoрa и резyльтaты oблётa? Без них вcё этo — гaдaние нa кoфейнoй гyще.

    I jeszcze raz zapytam , gdzie techniczna charaktersytyka radiolokatora ladowania i wyniki oblotu lotniska ? Bez nich to wszystko to prózne gadanie
    Еcли пoлякaм не предocтaвили ТТХ и резyльтaты oблётa, oни имеют пoлнoе прaвo быть недoвoльными.

    Jeżeli Poalkom nie przedstawiono TTX i wyników oblotu to oni mają pelne prawo być niezadowolonymi.
    Еcли предocтaвили, и тaм виднa беcпoмoщнocть диcпетчерa пocaдки, тo пoляки имеют пoлнoе прaвo быть недoвoльными репликaми диcпетчерa нa глиccaде.
    Еcли предocтaвили, и тaм виднo, чтo диcпетчер дoлжен был нaблюдaть, кaк вaлитcя Тyпoль, пoляки имеют пoлнoе прaвo быть недoвoльными неaдеквaтными кoмaндaми

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • niegracz 23.12.10, 15:37
    jot-es49 napisał:

    > Niegracz - muszę dziękować całemu światu, że to nie ty będziesz pisał wnioski d
    > o projektu raportu.
    >
    >>
    > Po drugie radiolokator o który
    > m piszesz ma całkowicie inną charakterystykę:
    >> No i po trzecie na Siewiernym stoi RSP-6
    >
    > No ale próbuj mataczyć dalej!
    ..
    sam piszesz bzdury .. z grubej rury

    rzecz jest łatwo sprawdzalna i jak wywiodł to na forum n[p avgas

    wyglada zgoła odmiennie niz ty i inni na forum usiłują mataczyć:

    RSP-6 to dwa radary.Jeden ,ten z dużą anteną, jest radarem
    obserwacji okrężnej.
    Nie ma on możliwości określania wysokości samolotu.
    Pracuje on na fali długości 23cm (1.3 GHz)
    i służy do wprowadzania samolotu w sektor,
    w którym pracuje radar precyzyjnego podejścia.
    Radar precyzyjnego podejścia ma dwie, prostopadłe do siebie anteny,
    kierunku i ścieżki.Obie o rozpiętości ok.4m. Długość fali to 3 cm.
    Z tego wnika, że 3 dB szerokość wiązki tych anten to 0.7 stopnia.
    Ponieważ błąd określana kątowego położenia samolotu jest kilkakrotnie
    mniejszy od szerokości wiązki, podana wartość 0.2 stopnia odpowiada
    rzeczywistości.To, że przy niewielkich odległościach można przy
    jego pomocy określić wysokość z dokładnością do kilku metrów
    nie jest czymś niezwykłym.
    Proszę więc, nie siać zamętu poprzez wypisywanie , że błąd
    tego radaru to 100 albo i 300m, albowiem dane te odnoszą
    się do 'egzotycznego' rodzaju pracy tego urządzenia.

    Ponadto na idiotyzm zakrawa przypisywanie rosyjskiej procedurze
    jakichś tajemnych właściwości, nieznanych polskim pilotom, albowiem
    do niedawna była ona jedyną obowiązującą w całym naszym wojsku.
    Przyznaję, że z punktu widzenia cywila była dość osobliwa.
    Podobnie, do dziś wszyscy pamiętają o jawnej częstotliwości
    wszystkich wież w całym układzie warszawskim, czyli 124.0 Mhz.
    Takiej samej jak w Smoleńsku.

    Zmysł polemiczny czasami zapędza w maliny.
    Nie ma nic złego w pytaniu o jakość pracy radaru i kontrolerów,
    zwłaszcza ,że większość wątpliwości można w posty sposób
    wytłumaczyć.
    Re: Rosyjska wersja najbardziej prawdopodobna



    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • niegracz 28.10.10, 18:00
    Punkt A

    Przebieg i parametry zderzenia z ziemią.

    Kwestionujemy przeddstawiony w projekcie przebieg i parametry wypadku lotniczego
    gdyż stopień zniszczenia nie odpowiada parametrom zderzenia z ziemią,

    porównując skutki tej katastrofy z ze skutkami opisanymi w przez MAK
    www.mak.ru/russian/investigations/2008/vp-bko_report.pdf
    stwierdzamy ze niemozliwe jest takie rozdrobnienie
    kokpitu przy parametrach uderzenia o ziemię:
    wektor pionowy predkosci ok. 15-20 m/sek
    podczas gdy przy zderzeniu z ziemia ( tory kolejowe) i wektorze predkości pionowej ok. 105m/sek
    pozostał rozpoznawalny fragment kokpitu.

    całkowite zniszczenie kokpitu mogło więc byc spowodowane albo zupełnie innymi (znacznie ostrzejszymi ) parametrami zderzenia z ziemia

    albo innymi zdarzeniami

    co nalezy zbadać

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • absurdello 28.10.10, 20:09
    widziałeś dokładnie co się z kokpitem stało, bo jakoś tak piszesz, jakbyś każdą z tych części osobiście trzymał w ręku, a jak się tylko odwróciłeś to one znikały ?? ;))
  • igor_uk 28.10.10, 20:21
    Pawel,niegracz,jak kazdy PiSiorek,nic nie widzial,nic nie czytal,nigdzie nie byl,ale swoje wie (he,he).
  • niegracz 28.10.10, 23:03
    absurdello napisał:

    > widziałeś dokładnie co się z kokpitem stało,
    .
    tak - na zdjęciu w sprawozdaniu MAK
    oraz czytałem w opisie wraku

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • absurdello 29.10.10, 00:16
    Linki do zdjęcia i tego opisu MAK (czytałem ich stronę ale mi się nie rzuciło w oczy, może coś przeoczyłem) ?

    Chciałbym to sam zobaczyć i przeczytać
  • qwakacz 29.10.10, 22:05
    niegracz napisał:

    > stwierdzamy ze niemozliwe jest takie rozdrobnienie
    > kokpitu przy parametrach uderzenia o ziemię:
    > wektor pionowy predkosci ok. 15-20 m/sek
    > podczas gdy przy zderzeniu z ziemia ( tory kolejowe) i wektorze predkości
    > pionowej ok. 105m/sek
    > pozostał rozpoznawalny fragment kokpitu.

    Przypuszcam że nie przepisywałeś bezmyślnie po blondynce , i odróżniasz pion od poziomu bo z moich oślich przeliczeń wychodzi że 105m/sek to prawie 400 km/h predkość opadania. Może to była rakieta ? Przy takiej prędkości pionowej to po upadku samolotu to zadaniem komisji powinno być postawienie krzyża z napisem : Tu na głebokości 100 m spoczywa samolot".
    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
  • niegracz 29.10.10, 23:07
    z moich oślich przeliczeń wychodzi że 105m/sek to prawie 400 km/h p
    > redkość opadania.
    .
    tak podaje raport MAK- poczytaj:
    www.mak.ru/russian/investigations/2008/vp-bko_report.pdf

    predkośc zderzenia z ziemią 480 km/h, kąt: 60 stopni

    ? Przy takiej prędkości pionowej to po upadku samolotu to zadaniem komisji powinno być postawienie krzyża z napisem : T
    > u na głebokości 100 m spoczywa samolot".
    .
    i znów jaskrawo wyłazi że jesteś głąbem z fizyki
    - na głębokość 100m to przy tej predkosci by się znalazł
    ale może w wodzie
    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • qwakacz 29.10.10, 23:27
    niegracz napisał:

    Nie chce mi się czytać bo za kazdym razem jak sprawdzam cytowane przez ciebie teksty źródłowe to przekonuję się że dokonałeś ich nieznacznych przeinaczeń w celu dopasowania do własnej teorii.

    > ? Przy takiej prędkości pionowej to po upadku samolotu to zadaniem komisji powi
    > nno być postawienie krzyża z napisem : T
    > > u na głebokości 100 m spoczywa samolot".

    Tak to nie jest realne podobnie jak i stawianie krzyża bez wydobycia samolotu .

    > i znów jaskrawo wyłazi że jesteś głąbem z fizyki
    > - na głębokość 100m to przy tej predkosci by się znalazł
    > ale może w wodzie.

    Nie byłbyś głąbem gdybyś podał założenie, że akwen ma głebokość 100 m. W przeciwnym przypadku samolot zapewne osiądzie na dnie . W końcu to nie jest łódź podwodna .



    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
  • qwakacz 30.10.10, 00:02
    niegracz napisał:

    > tak podaje raport MAK- poczytaj:
    > www.mak.ru/russian/investigations/2008/vp-bko_report.pdf
    >
    > predkośc zderzenia z ziemią 480 km/h, kąt: 60 stopni

    Nie chciałem ale musiałem - ciekawość była silniejsza ode mnie.
    Potwierdza się że mógłbyś zostać czołowym manipulatorem na tym forum. Nie nzma żadnego tekstu który byś zacytował lub zinterpretował dosłownie . Zawsze jest jakieś nagięcie do teorii.
    Jest tez drugie wytłumaczenie . Chcesz uchodzic za eksperta , zarzucasz błędy specjalistom a sam analizujesz dokumenty na odpier..... !
    Piszesz : kąt 60 stopni podczas gdy w tekście oryginalnym (str78) : угол тангажа - ~60° на пикирование co ja tłumaczę "Kąt pochylenia ok. 60 stopni na zniżanie" a to oznacza że samolot uderzał w ziemię pod kątem ok. 30 stopni (rys str 59).
    Tak więc wyliczony przez ciebie wektor prędkości pionowej tez możesz włożyć pomiędzy bajki.
    Twój raport odrzucam.
    Gdyby tacy ludzie jak ty pracowali w MAKu to faktycznie jedynym wyjściem byłoby prosić o pomoc fachowców z USA.



    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
    11-października moje oczekiwania zostały zrealizowane . Czas na dymisję Nałęcza .
  • niegracz 30.10.10, 11:25
    qwakacz napisał:

    > Piszesz : kąt 60 stopni podczas gdy w tekście oryginalnym (str78) : у

    > 75;ол тангажа - ~60°

    > 85;а пикированl
    > 0;е co ja tłumaczę "Kąt pochylenia ok. 60 stopni na zniżanie" a to oznac
    > za że samolot uderzał w ziemię pod kątem ok. 30 stopni (rys str 59).
    ..
    nareszcie cos pozytywnego wnosisz do dyskusji o katastrofie

    bład ?
    to trzeba go poprawić:
    zmodyfikowana treśc punktu:

    Punkt A

    Przebieg i parametry zderzenia z ziemią.
    Kwestionujemy przeddstawiony w projekcie przebieg i parametry wypadku lotniczego
    gdyż stopień zniszczenia nie odpowiada parametrom zderzenia z ziemią,
    porównując skutki tej katastrofy z ze skutkami opisanymi w przez MAK
    www.mak.ru/russian/investigations/2008/vp-bko_report.pdf
    stwierdzamy ze niemozliwe jest takie rozdrobnienie
    kokpitu przy parametrach uderzenia o ziemię:
    wektor pionowy predkosci ok. 15-20 m/sek
    podczas gdy przy zderzeniu z ziemia ( tory kolejowe) i wektorze predkości pionowej ok. 66.7m/sek
    pozostał rozpoznawalny fragment kokpitu.

    całkowite zniszczenie kokpitu mogło więc byc spowodowane albo zupełnie innymi (znacznie ostrzejszymi ) parametrami zderzenia z ziemia

    albo innymi zdarzeniami

    co nalezy zbadać






    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • qwakacz 01.11.10, 23:00
    niegracz napisał:

    > nareszcie cos pozytywnego wnosisz do dyskusji o katastrofie
    >
    > bład ?
    > to trzeba go poprawić:

    1 . Nie podlizuj się .
    2. Żaden błąd - to znaczy tylko tyle że to co piszesz to jest g.....prawda !
  • qwakacz 30.10.10, 00:15
    Wektor predkości pionowej podajesz minimu dwukrotnie większy niz w raporcie .
    Przeanalizuj rysunek na stronie 59 i tekst na dole strony 78 w cytowanym raporcie .

    Rzucasz oskarżenia na komisje w stylu Mularczyka . Oskarzasz na podstawie fałszywych dowodów .


    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
    11-października moje oczekiwania zostały zrealizowane . Czas na dymisję Nałęcza .
  • niegracz 28.10.10, 23:31
    Punkt B

    Przeciążenie.

    Kwestionujemy wielkość przeciążenia 100g .
    Na podstawie symulacji , wynikami prób modelowych oraz analizy porównawczej z innymi wypadkami lotniczymi uważamy ,że przynajmniej cześć pasażerów - szacunkowo min. 20% była poddana przeciążeniu nie większemu niż 20g.

    Ekshumacje pozwolą na oszacowanie wielkości przeciążenia na podstawie analizy uszkodzeń kośćca.

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • absurdello 29.10.10, 00:21
    końcowej fazy lotu (od rozpoczęcia odejścia na drugi krąg do rozbicia) ?

    Napisz coś o tym modelu, podaj obliczenia, będzie jakiś temat do dyskusji a nie tylko próżne słowa. Rzuć konkretami. Widziałeś obliczenia prof. Dakowskiego ?

    Obliczenia prof. Dakowskiego

    akurat jak dla mnie to Pan Profesor nie uwzględnił realiów budowy samolotu, które mogą zmienić wyniki modelowania (zbytnie uproszczenia nie uwzględniające konstrukcji samolotu)
  • kzet69 29.10.10, 00:40
    Uff mogłeś uprzedzić, że linkujesz kolejnego fachurę od bombowców koszących, facet zdołał udowodnić że glebnięcie liniowym odzrzutowcem jest równie niebezpieczne jak wjechanie rowerem w 3 mm drzewko.... NTSB go powinno zatrudnić, natychmiast.
  • niegracz 29.10.10, 17:43
    absurdello napisał:

    > końcowej fazy lotu (od rozpoczęcia odejścia na drugi krąg do rozbicia) ?
    >
    > Napisz coś o tym modelu, podaj obliczenia, będzie jakiś temat do dyskusji a nie
    > tylko próżne słowa. Rzuć konkretami. Widziałeś obliczenia prof. Dakowskiego ?
    .
    nie widziałem obliczeń prof, Dakowskiego


    na tym etapie nie jest - nawet dla super specjalisty odtworzenie przebiegu i parametrów przeciażenia w trakcie katastrofy
    za mało wiadomo

    ale na podstawie elementarnej wiedzy z fizyki oraz porównania z przebiegiem innych katastrof
    a także dostepnymi w sieci
    testowymi katastrofami - w ktorych zdalnie sterowany samolot pasażerski z manekinami
    roztrzaskał sie o ziemie w innej probie o przeszkodę pozioma

    i zmierzono przeciażenia działajaće na manekiny( pasażerów) siedzących w róznych miejscach i blizej dzioba i blizej ogona
    i stwierdzono jaki jest rozkład i wielkość przeciażeń przy okreslonych parametrach ( prędkośc zderzenia)


    mozna oszacowąc jak m,ogła byc wielkośc przeciażenia
    w tej katastrofie



    fizycznie jest niemozliwe by przy tych parametrach uderzenia
    predkośc 280 kat max 20 stopni
    chocby nawet grzbietem
    - ale ten upadek na plecy w praktyce oznacza tylko ,że jakis ffragment upadł na plecy, gdyz kadlub jest bardzo długi, był w fazie obrotu a samolot ma ogon
    - były więc na pewno fragmenty, odcinki które zderzyły sie z ziemią pod kątem a nie prostopadle w pozycji odwróconej
    a wektor pionowy predkości wynosił tylko ok. 15 m/ sek





    > akurat jak dla mnie to Pan Profesor nie uwzględnił realiów budowy samolotu, któ
    > re mogą zmienić wyniki modelowania (zbytnie uproszczenia nie uwzględniające kon
    > strukcji samolotu)
    ...
    taaa ? :))))
    to pokaż swoje obliczenia :)))

    ale tylko metoda elementów skończonych mogła by dac jakies konkretne rezultaty w zakresie modelowania [przebiegu rozpadu przy zderzeniu

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • qwakacz 29.10.10, 23:00
    Mnie się to porównanie Dakowskiego podoba .
    Tylko nie wiem dlaczego on zaklada że samolotuderza końcem skrzydła a samochód centralnie a nie końcem lusterka ? To chyba drobne przeoczenie profesora które mozna przypisać temu że jest specjalistą od reaktorów atomowych a nie od dynamiki .
    No i jego była współpraca z Urabańskim tez świadczy o tym że liczy tak aby udowodnić założoną teorię .
    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
  • qwakacz 29.10.10, 22:23
    niegracz napisał:

    > Kwestionujemy wielkość przeciążenia 100g .
    > Na podstawie symulacji , wynikami prób modelowych oraz analizy porównawcz
    > ej z innymi wypadkami lotniczymi uważamy ,że przynajmniej cześć pasażer
    > ów - szacunkowo min. 20% była poddana przeciążeniu nie większemu niż 20
    > g.
    > Ekshumacje pozwolą na oszacowanie wielkości przeciążenia na podstawie an
    > alizy uszkodzeń kośćca.

    Dureń i na dodatek mataczy !
    > Kwestionujemy wielkość przeciążenia 100g .
    Znaczy że co wielkość 100g nie występuje w przyrodzie czy może jest zakazana ?

    > Na podstawie symulacji , wynikami prób modelowych
    Ty nie potrafisz dokonać obliczeń na podstawie symulacji upadku na d.upe z krzesełka więc się nie żartuj!

    >szacunkowo min. 20% była poddana przeciążeniu nie większemu niż 20g.
    wartość szacunkowo zależy chyba od sufitu . U mnie na suficie pisze że szacunkowo to 30% pasażerów . Szacunkowo to jest też problem z jednym pasażerem .

    A co z tymi 80%?




    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
  • kochamjaktusk 01.11.10, 23:03
    ze kilka krokow dalej stoi gosc a GRU, ktory ma go na muszce :(
  • qwakacz 02.11.10, 16:36
    Z dwóch stojących nad głową groźniejszy był ten który stał nad głową pilotów w kabinie Tupolewa . Ten z GRU nie miał żadnego wpływu na decyzje podejmowane przez pilotów . Ten w kabinie Tupolewa mógł zachęcić pilotów do lądowania pomimo braku warunków .


    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
    11-października moje oczekiwania zostały zrealizowane . Czas na dymisję Nałęcza .
  • niegracz 04.11.10, 17:16
    -ska

    Termin zajęcia stanowiska
    Proponujemy następujące brzmienie:
    Strona polska zajmie stanowisko w sprawie raportu
    od daty fizycznego dotarcia do Polski:
    oryginałów czarnych skrzynek
    całości odnalezionych części wraku
    a także
    wszystkich raportów , dokumentacji etc dot stanowiska kontroli lotu o które strona polska wystapiła
    Strona rosyjska udostępni je niezwłocznie.
    Strona polska zajmie stanowisko po wykonaniu wszystkich niezbędnych badan , sprawdzeń etc.

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i]
    tak twierdzą
    qwakacz & fan_xciecialuki & tojabogdan & absurdello & maccard & maxikasek & state.of.independence i inni
  • ws21 04.11.10, 17:23
    Mylisz kolego stanowisko do raportu MAK z wynikami dochodzenia w prowadzonym śledztwie przez naszą prokuraturę.
  • qwakacz 04.11.10, 21:00
    Skoro juz masz taką propozycję to mógłbys podać które zapisy w prawie należy zmodyfikować z powodu nadzwyczajności sytuacji . O ile wiem to termin na odpowiedź jest ścisle okreslony. Nie jest to 14 dni a ktos kto go kiedys ustalił mógł myśłeć wtedy nad zapisem .


    --
    Kaczyński oczekuje dymisji Nałęcza, a ja oczekuję TVP bez PISu.
    11-października moje oczekiwania zostały zrealizowane . Czas na dymisję Nałęcza .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka