Dodaj do ulubionych

Dowody na mataczenie

17.11.10, 08:57
STENOGRAM ROZMOW Z KOKPITU Tu-154 Pierwsza informacja o pogodzie 08:14:06 ATC Polish 1-0... Polish Air Force 1-0-1, for information at 06:11 Smolensk visibility 400 meters fog.
ATC -kontroler ruchu lotniczego Minsk 08:22:45 ATC E... PLF 1-0-1, Moscow-Control, good morning, descent to 3600 meters and then contact... Korsaż frequency 124,0 ATC -kontroler ruchu lotniczego Moskwa

08:23:29 CPT Korsaż-Start, polski 101, dzień dobry
08:23:33 ATC Polski 1-0-1. Korsaż odpowiedzial ATC -kontroler Smolensk I tu ciekawostka .
Dlaczego w tym momencie kontroler w Smolensku pyta o lotniska zapasowe? 08:23:59 ATC A jakie macie lotnisko zapasowe?
08:24:03 CPT Witebsk, Mińsk.
08:24:08 ATC Witebsk, Mińsk, prawidłowo?
08:24:10 CPT Prawidłowo zrozumiałeś. Skoro informacje o pogodzie przekazal o godz. 08:24:22 ATC PLF 1-2-0-1, na Korsażu mgła, widzialność 400 metrów. Bo to nie byl lot PLF 101 a lot oblotowy o nr PLF 1-2-0-1 Znalezione w sieci lotnictwo.net.pl/5-poszczegolne_lotniska/21-warszawa_okecie_epwa_waw/1373-samolot_rp.html 21-03-2007 18:43 “To trochę zależy od tego kto jest na pokładzie. PLF101, 102 to tutka z premierem lub prezydentem na pokładzie. PLF121 i PLF122 to loty techniczne.

Jaczki zgłaszają się jako PLF i numer boczny, np. PLF045” W stenogramie mamy oznaczenie o nr PLF 1-2-0-1 Co oznacza cyfra “0”. Czy lot oblotowy o nrPLF 1-2-0-1oznacza, ze na pokladzie byl general Blasik a jesli nieto co oznacza cyfra "0"!??
Obserwuj wątek
    • 4cat1 Re: Dowody na mataczenie 17.11.10, 11:34
      kolega mistrz pilotazu absurdello jest tak głupi ,ze powiad a, iż nie ma dowodu na zmataczenie transkrypcji taśmy z lotu TU-154 M o oznaczeniu PLF 101 , nawet wie jak rozmowa lotniska w Moskwie z samolotem o oznaczeniu PLF 1201 odbyta o godzinie 10.24.22
      nagrała się o 10.24.22 na taśmie czarnej skrzynki samolotu TU-154 M o oznaczeniu PLF-101.
      No cóż mistrz pilotazu absurdello wylądował tam gdzie chciał lądować , czyli na smietniku.
      • jot-es49 Re: Dowody na mataczenie 17.11.10, 11:53
        Poczwórny kocie jeden! Szag mnie trafił w końcu na twoje mataczenie, które próbujesz imputować wszystkim dokoła. Naucz się przynajmniej czytać ze zrozumieniem, jeszcze lepiej ze źródeł podstawowych a nie dorabiać swoje teorie do faktów.
        Rzeczywiście oznaczenia lotów są takie jak podają w linku przez ciebie przywołanym w początku twojego wątku, tylko, że to akurat żadnego odniesienia nie ma do lotu do Smoleńska bowiem dyspozytor wywołuje lot zgodnie z wcześniej ustalonym numerem, który widnieje w zgłoszeniu. A zgłoszony był PF101 a nie żaden inny.
        Po drugie to nie Moskwa popełniła błąd w wywołaniu a dyspozytor Korsaża - o 10.24.22 podaje w wywołaniu 1-2-0-1. Jeden jedyny raz! I to dla ciebie stanowi mataczenie?
        Bo dla mnie to zwykłe przejęzyczenie. Jeśli na tym chcesz budować oskarżenia to z góry ci gratuluję sukcesu!
        A może jednak lepiej udaj się do okulisty?

        --
        GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM
        ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM. (K.I. Gałczyński - 1953)

        Zobacz - fotoforum.gazeta.pl/a/51835.html
        • 4cat1 Re: Dowody na mataczenie 17.11.10, 11:57
          widać nie rozumiesz co oznacza transkrypcja i to nie w jednym ale w dwóch miejscach.
          Ale funkcjonalni tak już mają nadto , żeby tak obrażac gajowego , który się podpisał pod tą transkrypcją, a fe.
          • jot-es49 Re: Dowody na mataczenie 17.11.10, 12:47
            Poczwórny a co ci powiedział okulista? Da się to wyleczyć czy masz się udać piętro wyżej?
            --
            GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM
            ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM. (K.I. Gałczyński - 1953)

            Zobacz - fotoforum.gazeta.pl/a/51835.html
    • absurdello Re: Dowody na mataczenie 17.11.10, 11:43
      STENOGRAM ROZMOW Z KOKPITU

      > Tu-154 Pierwsza informacja o pogodzie 08:14:06 ATC Polish 1-0... Polish Air Force 1-0-1,
      > for information at 06:11 Smolensk visibility 400 meters fog.

      Obawiaw się, że tu jest literówka (jedna z wielu w tym zapisie rozmów) - wiadomości raczej były z 7:11 lub 8:11 (skoro Jak lądował o 7:20 i mgła dopiero osiągała właściwą gęstość).
      Podawanie danych z 6:11 (czyli sprzed 2 godzin nie miało sensu a i pewnie piloci zapytali by czy nie ma świeższych danych)

      > ATC -kontroler ruchu lotniczego Minsk 08:22:45 ATC E... PLF 1-0-1, Moscow-Control, good
      > morning, descent to 3600 meters and then contact... Korsaż frequency 124,0 ATC -kontroler > ruchu lotniczego Moskwa

      > 08:23:29 CPT Korsaż-Start, polski 101, dzień dobry
      > 08:23:33 ATC Polski 1-0-1. Korsaż odpowiedzial ATC -kontroler Smolensk I tu ciekawostka .
      > Dlaczego w tym momencie kontroler w Smolensku pyta o lotniska zapasowe?
      > 08:23:59 ATC > A jakie macie lotnisko zapasowe?

      Skoro na lotnisku jest gęsta mgła poniżej minimów niezbędnych do lądowania, to raczej dziwne było by gdyby nie zapytał, tylko czekał do oporu.

      > 08:24:03 CPT Witebsk, Mińsk.
      > 08:24:08 ATC Witebsk, Mińsk, prawidłowo?

      W powyższym jest ciekawsza sprawa, bo jest mowa o dwóch lotniskach, a w różnych miejscach na temat zeznań osób z lotniska mówiono o TRZECH lotniskach (co jest o tyle dziwne, że podaje się zdaje się 2 lotniska zapasowe w planie lotu) Tak więc albo zeznający coś pokręcili albo te wszystkie informacje na temat zeznań kontrolerów czy innych, to jakieś konfabulacje dziennikarskie.


      > 08:24:10 CPT Prawidłowo zrozumiałeś.
      >Skoro informacje o pogodzie przekazal o godz.
      > 08:24:22 ATC PLF 1-2-0-1, na Korsażu mgła, widzialność 400 metrów.

      > Bo to nie byl lot PLF 101 a lot oblotowy o nr PLF 1-2-0-1

      Obawiam się, że to kolejna literówka niechlujnej osoby przepisującej i dowód, że osoby podpisujące niedbale przeczytały te zapisy (dla mnie jest dziwne, że na każdej stronie nie ma parafy danej osoby, że przeczytała daną stronę). Możliwe też, że to była wstępna wersja do dalszej obróbki (publikacja była w gruncie rzeczy nielegalna i jeszcze z kopii nie podpisanej przez wszystkich). Jestem prawie pewny, że tej wersji nie podpisywano komisyjnie, tylko w miarę obecności danych osób, stąd brak podpisu płk Stroińskiego.

      > Jaczki zgłaszają się jako PLF i numer boczny, np. PLF045” W stenogramie mamy oznaczenie > o nr PLF 1-2-0-1 Co oznacza cyfra “0”. Czy lot oblotowy o nrPLF 1-2-0-1oznacza, ze na
      > pokladzie byl general Blasik a jesli nieto co oznacza cyfra "0"!??

      Może oznaczać, że osoba przepisująca tekst na czysto nie jest wprawną maszynistką i pisze patrząc na klawiaturę a nie na ekran albo miała pomazane na brudnopisie i nie wiedząc, że co jest ważne wpisała obie cyfry
    • madameblanka Re: Dowody na mataczenie 17.11.10, 12:52

      Nie bardzo wiem o co ci chodzi z tym pytaniem o zapasowe lotnisko. Chodzi ci o to że zapytał czy o to że w tym czasie zapytał? Czy są jakieś procedury dotyczące zapytań o zapasowe lotnisko, określające czas w którym mają paść?? Bo nie wiem czym jesteś zdziwiony.


      Czy lot oblotowy o nrPLF 1-2-0-1oznacza, ze na pokladzie byl general Blasik a jesli ni
      > eto co oznacza cyfra "0"!??

      ta cyfra to zwykła pomyłka, zdarza się. Lot 101 odbywał się dwa dni wcześniej, jeżeli nie stwierdzono uwag (przez mechanika czy kapitana) oblot juz nie był potrzebny.


      --
      • absurdello Przypuszczam, że te błędy w tym zapisie 17.11.10, 13:19
        powstały przy przepisywaniu z zapisów ręcznych na luźnych kartkach a osobo przepisująca nie myślała przy przepisywaniu albo nie znała tematu i przepisywała na pałę.

        Ci co podpisywali też nie czytali tego tekstu po zapisie do komputera, w takiej sprawie, to na każdej stronie powinna być parafa, że dana osoba potwierdza jej przeczytanie, a nie tylko, że ogólnie przekartkowała tekst.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka