Dodaj do ulubionych

Kto wskaże choć jeden punkt w raporcie MAKu, który

Nie jest zgodny z prawdą?
I proszę nie pisać o tym czego w raporcie brakuje!
Powtórzę jeden punkt, który jest kłamstwem!
--
Wyższa półka ich mać:
tiny.pl/hrmqt
Kulturowa, ale chyba z Tworek!
Edytor zaawansowany
  • 13.01.11, 10:14

    1. " na kursie, na ścieżce" - tak informowano naszych pilotów gdy byli POZA scieżką.

    2.symulacja obrazu radarowego na filmie rekonstruującym lot jest nie teges Samolot był bowiem w zbyt wielkim odchyleniu od ścieżki, aby ten widok mógł wyglądać tak, jak MAK przedstawił na symulacji komputerowej.
  • 13.01.11, 10:16
    Tia...., a za sterami samolotu siedzial jakis kamikadze major z KGB.
    --
    Wznieśmy toast za drzewa, z których zrobione zostana nasze trumny - oby rosły jak najdłuzej!
  • 13.01.11, 10:23
    Ja wskażę kilkanaście punktów, którymi komisja techniczna zająć się powinna , a nie zajęła się. Opisany już wyżej problem "kursu i ścieżki". Skąd się wzięła różnica pomiędzy deklarowaną przez MAC wysokością przelotu na radiolatarnią NDB (8m) a czasem odbioru sygnału z radiolatarni (2.1s) , który to czas wskazuje, że samolot był na wysokości 80-100 m. itd. itp.
  • 13.01.11, 18:13
    psiogon napisał:

    > Ja wskażę kilkanaście punktów, którymi komisja techniczna zająć się powinna , a
    > nie zajęła się. Opisany już wyżej problem "kursu i ścieżki". Skąd się wzięła r
    > óżnica pomiędzy deklarowaną przez MAC wysokością przelotu na radiolatarnią NDB
    > (8m) a czasem odbioru sygnału z radiolatarni (2.1s) , który to czas wskazuje, ż
    > e samolot był na wysokości 80-100 m. itd. itp.

    Po czym wnosisz?
  • 17.02.11, 16:39
    Zapewne po wypowiedzi anonimowego eksperta KM produkującego się w zespole Macierewicza i w ND, bo to ten pan wymyślił nowe kanony akustyki...
  • 14.01.11, 20:51
    psiogon napisał:

    > Ja wskażę kilkanaście punktów, którymi komisja techniczna zająć się powinna , a
    > nie zajęła się. Opisany już wyżej problem "kursu i ścieżki". Skąd się wzięła r
    > óżnica pomiędzy deklarowaną przez MAC wysokością przelotu na radiolatarnią NDB
    > (8m) a czasem odbioru sygnału z radiolatarni (2.1s) , który to czas wskazuje, ż
    > e samolot był na wysokości 80-100 m. itd. itp.

    2.1x3E4 = 630000 km :)
    --
    Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz? :)
  • 07.02.11, 00:09
    Anteny nadajników markerów nie są antenami ściśle kierunkowymi. Sądząc ze zdjęć, to są 3 elementowe anteny typu Yagi (3 pręty poprzeczne nad sobą) a one mają, sporo listków bocznych na charakterystyce emisji. Odbiornik w samolocie mógł spokojnie złapać sygnał markera gdy samolot przelatywał na małej wysokości obok anteny.
    Normy dotyczące markerów definiują zakres ich odbieralności tylko na osi i wysokości ścieżki (bndb-70m, dndb-300m) a nic nie mówią o innych wysokościach gdzie samolotu normalnie nie powinny być. Powyższe uproszczona norma powoduje, że buduje się najprostsze anteny spełniające warunki na wysokości przelotowej. To uproszczenie powoduje jednoczeście, że antena nadaje też w kierunkach normalnie nieużywanych czyli w kierunkach bocznych i przód-tył. Dla lotniska w Smoleńsku:

    - dalszy marker powinien być słyszalny na długości 600m +/-200m, przy przelocie na osi ścieżki i na jej kierunku, na wysokości 300m,

    - bliższy marker powinien być słyszalny na długości 300m +/-100m, przy przelocie na osi ścieżki i na jej kierunku, na wysokości 70m.

    Powyższe zalecenie nic nie mówią, że sygnał ma być niesłyszalny poza tymi miejscami.
  • 13.01.11, 18:17
    Kuboooooooooo, to nie jest fragment raportu. Ryj pyta, co w raporcie jest niezgodne z prawdą.
    --
    Kobyła ma mały bok
    Ogrodnik ma wielki łeb
  • 13.01.11, 20:33
    ryjo sprytnie napisał żeby nie zajmowac sie tym czego tam nie ma.... spryciarz :P
    Ale z tego co jest nie wchodzi w rachube presja na pilotów. Jej NIE BYŁO, bo raport MAK jej nie udowadnia. A jesli według kogos z was udowadnia to gdzie? W którym miejscu raportu?
    --
    Sam wypowiadałem o nim sądy nie zawsze sprawiedliwe - A.Michnik o prezydencie Kaczyńskim.
    Kto zabronił tobie i twoim cynglom wypowiadać o Nim sądy sprawiedliwe...
  • 15.01.11, 08:51
    kubala11 napisał:

    > ryjo sprytnie napisał żeby nie zajmowac sie tym czego tam nie ma.... spryciarz
    > :P
    > Ale z tego co jest nie wchodzi w rachube presja na pilotów. Jej NIE BYŁO, bo ra
    > port MAK jej nie udowadnia. A jesli według kogos z was udowadnia to gdzie? W kt
    > órym miejscu raportu?

    od dwóch dni próbuję się od was pisiorki dowiedzieć, co generał robił podczas lądowania w kabinie pilotów, gdzie przebywać nie powinien? Po jaki ch...j złamał procedury?
  • 15.01.11, 08:57
    nie trac czasu na myslenie w tej kwestii, nie filozuj, nie szukaj przyczyn. wszystko masz jak na dloni- nie musisz byc psychologiem, by zrozumiec mechanizmy. podobne zachowania zrozumie zwykly ciec przez wyksztalcenia, a co dopiero spolecznosc, ktora ma czesto wiecej niz 7 klas podstawowki
    pozdrawiam (odnioslem sie juz 10min temu).

    vaio-1
  • 07.02.11, 00:11
    a że to był ten sam kierunek, to zaszedł po drodze do pilotów ...
  • 15.01.11, 10:25
    kubala11 napisał:

    > ryjo sprytnie napisał żeby nie zajmowac sie tym czego tam nie ma.... spryciarz
    > :P
    > Ale z tego co jest nie wchodzi w rachube presja na pilotów. Jej NIE BYŁO, bo ra
    > port MAK jej nie udowadnia. A jesli według kogos z was udowadnia to gdzie? W kt
    > órym miejscu raportu?

    "nie ma jescze decyzji prezydenta"
    "Jak nie wyladujemy to on będzie się mnie czepiał"-To nie jest presja?
    Plus generał za plecami!!!
    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 16.01.11, 12:49
    kubala11 napisał:

    > ryjo sprytnie napisał żeby nie zajmowac sie tym czego tam nie ma.... spryciarz
    > :P
    > Ale z tego co jest nie wchodzi w rachube presja na pilotów. Jej NIE BYŁO, bo ra
    > port MAK jej nie udowadnia. A jesli według kogos z was udowadnia to gdzie? W kt
    > órym miejscu raportu?

    Dlaczego według ciebie, piloci kontynuowali lot do Smolenska po otrzymaniu informacji: nie ma warunków do lądowania. Tylko nie pisz, że mieli porawo, OK mieli i tego nikt nie zaprzecza ale jakie są tego skutki to ci chyba wiadomo, czy przeoczyłeś ?
    Prezydent w międzyczasie odbywa rozmowę z bliźniakiem. Jak sądzisz, o czym mogli rozmawiać, biorąc pod uwagę "ważnośc" tej wycieczki dla bliźniaków ?
    Pilot "nie damy rady walądować"
    W chwile potem "Nie ma decyzji Prezydenta" oświadcza pilotom szef protokołu dyplomatycznego. Co to ma wedle ciebie oznaczać ? Mogą piloci robić co chcą ? Mogą przerwać lot i lecieć do Moskwy, Witebska czy Mińska a może wracać do Warszawy bez dezyzji dysponenta lotu ?
    a) Lot był cywilny, żaden pilot nie zmieni celu bez uprzedniego kontaktu z dysponentem.
    b) Lot był woskowy, żaden pilot nie zmieni celu bez kontaktu z dowództwem. Ci byli na pokładzie, wszyscy. Generał lotnictwa, Generał sił zbrojnych, Naczelny sił zbrojnych.
    Jak ty to chcesz nazywać ?
    Dla zrozumienia tego, nie trzeba być ekspertem lotnictwa, aerodynamiki i całej tej otoczki technicznej, to pozostawiam rzeczywistym fachowcom ale będą to li tylko "ewentualne techniczne przyczyny", które zawsze występują przy wypadkach. Wrażenia, dlaczego doszło do katastrofy nam nie osłodzą, bowiem w każdej katastrofie, główną przyczynę zawsze odgrywa czynnik ludzki, chociaż nie zawsze "jest to nasza wina". Jak w tym przypadku. Zawinili piloci ale to nie ich wina. Przyparci do muru, w ekstremalnych warunkach dla nich wcale nie rutynowych, popełniali błędy.
  • 16.01.11, 13:27
    Zapomnałem dodać. Lot był cywilny ale piloci wojskowi z generalicją na pokłdzie. Nie jest to tak w wojsku, że za błędy podwładnego odpowiada dowódca ?
    Nie chcecie, żeby Minister Obrony odpowiadał za błędy "podwładnych" ?
    Nie wrzeszczycie głośno, że Tusk powinie odejść bo ktoś popełnił błąd ?
    Ale gdy "najwyższy" na spółkę z bliźniakiem popełnili straszny, niewybaczalny i niewytłumaczalny błąd, nieumyślnie powodując śmierć 95 osób, chcecie żeby inni ponosili odpowiedzialnść i konsekwencje ? Gdy bliźniak, pozostały cudem przy życiu a może świadomie nawołuje do krucjaty przeciw legalnej władzy w Polsce, siejąc kłamstwa, pomówienia i inne wyssane z chorego umysłu oskarżenia to wytykanie mu tego nazywacie świętokractwem.
    Co za podłość. Skąd to się u was bierze, jaka jest tego przyczyna ? Potrzebny wam psychiatra czy może raczej pluton egzekucyjny ?
  • 06.02.11, 23:31
    lepiej tego nie da się opisać
    --
    nima
  • 13.01.11, 10:21
    >Nie jest zgodny z prawdą? <

    Zgodny,dlatego tak boli i budzi tyle emocji.
  • 13.01.11, 10:43
    cookies9 napisała:

    > >Nie jest zgodny z prawdą? <
    >
    > Zgodny,dlatego tak boli i budzi tyle emocji.

    Ja to wiem , Ty wiesz i wie zdecydowana większość Polaków (tych normalnych), niestety naczelny inaczej i jego tyłkolizy usiłują nam wmówić , ze to był zamach!
    Ja teraz czekam na opublikowanie treści ostatniej rozmowy nadprezydenta z panemprezydentem, zobaczymy co wtedy powie prawdziwy sprawca katastrofy?
    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 13.01.11, 18:18
    Wtedy się wyda, że oni się zamienili i to Jarosław poleciał :P
    --
    ...jedziemy! Do diabła, jedziemy! Jeszcze... blabla... nie zginęło. Głupio, że nie wiem, co wciąż jeszcze nie zginęło.
  • 13.01.11, 18:51
    yoma napisała:

    > Wtedy się wyda, że oni się zamienili i to Jarosław poleciał :P

    Trudno ich odróżnić bo obaj byli inni inaczej, ale były pewne róznice:Lech był hetero, Jarek kocha inaczej, Lechu miał kłopoty z percepcja, a Jarek ma kłopoty psychiczne, no i lrch miał pieprzyka na nosie!
    Obaj mieli za to włosy w nosie!
    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 13.01.11, 20:35
    A w zasadzie to dlaczego Jarosław wtedy nie poleciał? Jakże prostsze i spokojniejsze byłoby dziś życie.
    revelstein.blox.pl
  • 13.01.11, 18:08
    pan_ryj_zapijaczony_banow_26 napisał:

    > Nie jest zgodny z prawdą?
    > Powtórzę jeden punkt, który jest kłamstwem!
    .
    na pewno ten:
    Raport MAK powtarza bzdure wymyslona dla uciszenia pytan w sprawie samego przebiegu katastrofy i akcji pseudoratowniczej-
    jakoby na wszystkich pasażerów działało przeciążenie 100g

    To niemożliwe
    Przy rozpadzie samolotu podczas katastrofy w róznych miejscach działa rózne przeciążenie i dlatego gdy jedni gina inni wychodza żywi cześto tylko z niewielkimi obrażeniami
    ( mowa o podobnych parametrach upadku: prędkość , kąt, podloże)
    na jednych działa powyżej 50g na innych kilka do 10 g

    potężny DC-8 rozbija się upadając kołami do góry
    masa startowa 158 ton
    uderzył w drzewo na wysokości 25 m przy podchodzeniu do lądowania
    na zdjęciu widąc cześc centralna kadłuba z goleniami podwozia sterczacymi w górę,

    nie podobne do katastrofy w Smoleńsku tylko jest to
    że jednej cześć pasażerów przeżyła ( 11 osób)
    a w drugiej - nie



    www.tailstrike.com/070689.htm



    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 13.01.11, 18:16
    niegracz napisał:

    > nie podobne do katastrofy w Smoleńsku tylko jest to
    > że jednej cześć pasażerów przeżyła ( 11 osób)
    > a w drugiej - nie
    >
    >
    >
    > www.tailstrike.com/070689.htm

    Zapomniałeś dodać, że 181 osób zginęło. Drugie tyle co w Smoleńsku.
  • 13.01.11, 20:05
    p_e_o_w_i_e_c napisała:

    > niegracz napisał:
    >
    > > nie podobne do katastrofy w Smoleńsku tylko jest to
    > > że jednej cześć pasażerów przeżyła ( 11 osób)
    > > a w drugiej - nie
    > >
    > >
    > >
    > > www.tailstrike.com/070689.htm
    >
    > Zapomniałeś dodać, że 181 osób zginęło. Drugie tyle co w Smoleńsku.
    ..
    nie nie zapomnialem
    napisałem wyraxnie że

    tylko czesc pasażerów przzyła oraz podałem link
    gdzie kazdy moze sobie sprawdzić , poczytac

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 13.01.11, 20:08
    niegracz napisał:

    > nie nie zapomnialem
    > napisałem wyraxnie że
    >
    > tylko czesc pasażerów przzyła oraz podałem link
    > gdzie kazdy moze sobie sprawdzić , poczytac

    No i wyczytałem, że w tamtej katastrofie zginęło więcej ludzi niż w Smoleńsku. Ten tupolew nie był wcale taki zły, mimo, że się rozpadł!
  • 13.01.11, 20:32
    p_e_o_w_i_e_c napisała:

    > niegracz napisał:
    >> No i wyczytałem, że w tamtej katastrofie zginęło więcej ludzi niż w Smoleńsku.
    > Ten tupolew nie był wcale taki zły, mimo, że się rozpadł!
    .
    no i zapominasz podac że w katastrofie DC-8
    ktory uderzył o ziemie z wiekszym impetem bo zderzył sie z drzewem na wysokości 25 m i był znacznie cięższy
    przezyło 11 osób

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 07.02.11, 00:19
    jak się urwała winda-platforma do mycia okien, gdy wsiadło do niej dwóch ludzi na dachu. Platforma spadała swobodnie ze 120m nim walnęła w ziemię. O dziwo jedna osoba przeżyła i po miesiącu wyszła ze szpitala ....

    Tylko czy to dowodzi, że jak druga taka platforma się nie daj Boże urwie, to też w przypadku gdy zginą 2 osoby zamiast jednej, to należy podejrzewać, że to zamach ? Bo w poprzednim przypadku jedna osoba przeżyła ?
  • 13.01.11, 18:21
    Gdzie u ciężkiego licha masz, że na wszystkich pasażerów? Wyraźnie piszą, że na członków załogi.
    --
    ...uważali, że niepatriotyczne jest śpiewanie o tym, jakim się jest patriotą. Prezentowali raczej opinię, że ktoś śpiewający o tym, jak wielkim jest patriotą, albo coś kombinuje, albo jest Głową Państwa (czyli coś kombinuje).
  • 13.01.11, 20:07
    yoma napisała:

    > Gdzie u ciężkiego licha masz, że na wszystkich pasażerów? Wyraźnie piszą, że na
    > członków załogi.
    ..
    w punkcie 1.14 wyraźnie pisza że na wszystkich pasażerów zadziałało przeciązenie 100g

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 13.09.13, 21:36

    potwierdza to wspierajacy poglądy komisji Laska
    Kaczazupa- bloger - bliski Artymowiczowi:

    Całkiem dawno temu napisałem, że 100g Morozow wziął z filmu o katastrofie Ja123 bo tam taka liczba pada. Tam oczywiście warunki były inne (predkość, kąt uderzenia i podłoże), ale z tego co pamietam, w raporcie pada 100g oraz 500g jako wyjątek. Z kolei w crash testach Dc i Lc zmierzono (chyba w czsie jazdy po podkładach, mówił o tym Czachor na IKS, raporty są do wygóglowania) chyba około 50 g, ale to były krótkotrawałe. Jestem niewłaściwym adresatem tego pańskiego zarzutu.
    KACZAZUPA19:55.
  • 01.12.17, 15:25
    "W raporcie stwierdzono, że samolot uderzył w odwróconej pozycji w ziemię, wytwarzając prze
    ciążenie wielkości 100 G, czyli 100 razy większym, niż ciężar ciała. To oczywiście musiałoby doprowadzić - gdyby było prawdą - to straszliwych zniszczeń ciała, takich, które są właściwie tylko dla efektów eksplozji, takiego zmiażdżenia, takiego rozrywania ciał, które nie pozwalają nawet zidentyfikować większości tych, którzy polegli. Ale w trakcie dyskusji, w trakcie rozmów, w trakcie analiz, ci sami ludzie jednoznacznie stwierdzają: tam mogło być 2 G, może 8 lub 9 G, ale na pewno nie 100 G. Wyliczają to, dowodzą tego, są do tego absolutnie przekonani" -
    szef MON


    --
    Fizyka wg Naciskowców z forum katastrofa: W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała-przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] Ludzie nie mający wiedzy są podatni na manipulacje mediów.
  • 14.01.11, 19:00
    yoma napisała:

    > Gdzie u ciężkiego licha masz, że na wszystkich pasażerów? Wyraźnie piszą, że na
    > członków załogi.
    .
    raport jednak mówi o 100g które rzekomo zadziałało na wszystkich pasażerów
    ale to bzdura
    przygotowana pod publiczke ( glownie dla dziennikarzy bo od nich w duzym stopniu zalezy urabianie opinii publicznej)

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 13.01.11, 18:24
    niegracz napisał:
    >
    > nie podobne do katastrofy w Smoleńsku tylko jest to
    > że jednej cześć pasażerów przeżyła ( 11 osób)
    > a w drugiej - nie

    Pewna stewardessa spadła z wysokości 11000 m i przeżyła, a inni spadaja z wysokości drugiego piętra i upadku nie przezywają!
    Kumasz ?


    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 13.01.11, 20:25
    zapijaczony_ryj napisał:

    > Pewna stewardessa spadła z wysokości 11000 m i przeżyła, a inni spadaja z wysok
    > ości drugiego piętra i upadku nie przezywają!
    > Kumasz ?
    .....
    malo wiesz a pyszczysz
    \Jak jestes taki mądrala z fizyki katastrof
    to nie sprawi ci wiele trudnosci rozwiązanie poniższego quizu
    (wynik - ponad 50% odpowiedzi prawidlowych bedzie uznany za bdb

    a ponad 33% za dobry)


    Poniżej przykłady ( krótki opis) ekstremalnych katastrof lotniczych.
    Zadanie polega na oszacowaniu jakie były skutki katastrofy:
    - nikt się nie uratował A
    - uratowała się jedna czy pare osób B
    - uratowalo się wiećej osób C

    Podam potem faktyczne dane i linki do tych katastrof .

    1 ) Tu-104
    Przy lądowaniu – podejście ze zbyt duża prędkością, zawadził lewym skrzydłem o ziemie, przewrócił się. Rozleciał na dwie połowy, zapalił
    Pasażerów 68+7 załoga

    2) Tu-104 Przy podejściu do lądowania, zbyt mala prędkość, przechyl w lewo, odłamanie skrzydła przy uderzeniu w ziemie;
    przewrócił się na bok i zapalił
    na pokladzie 118 osób



    3) MD-11 załoga 2
    Przy podejściu do lądowania, uderzyl dziobem w pas lotniska, potem ogonem, utracił skrzydło przewrócił się i zapalił.


    4) Tu-154 87 osób na pokładzie

    przy lądowaniu zszedł poniżej glisady i uderzył nosem o ziemie 500 m przed pasem.

    5) Tu104
    Upadek Po starcie
    Prędkośc 330km/h nabrał wysokośc 30m
    Przechył na skrzydło
    105 pasażerów
    Upadek w głęboki śnieg 190 m za końcem pasa startowego

    6) Tu-134 załoga 5
    Przy lądowaniu , zaczepił o drzewa na wysokości 12 m
    uderzenie w nasyp kolejowy przy przechyle 45 stopni, rozleciał się i czesciowo spalił
    spadł 1800 m przed lotniskiem

    7)Tu-134
    Na pokładzie 16 osób
    na wysokości 206 m zaczepia o maszt i zwala się na ziemie kapitan przeżył

    8) IŁ-62 kuba
    Na pokładzie 70 osób -przy podejściu do lądowania samolot zaczepia o linie energetyczna i spada na plantację 1800 m przed pasem.

    9) Ił-62

    przy podejściu do lądowania
    silniki włączyły się na 80% mocy
    uderzenie w wieże ciśnień następnie w
    budynek potem upadek w wąwóz potem zapalił się
    - silnik nr 1 s włączył się na 80% mocy z powodu awarii rewersu

    77 osób na pokładzie

    10) Tu-154
    179 osób na pokładzie
    Przy lądowaniu nocą zderzenie z pługami śnieżnymi Kraz i Ural
    Totalna rozwałka samolotu, przednia cześć obróciła się na grzbiet

    11) tu-154 111/110
    przeżyła jedna osoba
    prędkość 473 km/h
    pożar ; utrata sterowności na wysokości 173 m
    upadek w przechyle 50 stopni



    12) Jak 40 29 osób na pokładzie
    bez widocznosci uderzenie w drzewa przy podchodzeniu do lądowania 350 m przed pasem
    rozpadł się i zapalił




    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 16.01.11, 08:19
    www.airdisaster.com/cgi-bin/aircraft_detail.cgi?aircraft=Tupolev+TU-104
    Date Airline/Location Aircraft Type/Registration Fatalities
    08.15.1958 Aeroflot Tupolev TU-104A 64:64
    Chita, Russia ---
    10.17.1958 Aeroflot Tupolev TU-104A 80:80
    Kanas, Russia ---
    06.30.1952 Aeroflot Tupolev TU-104A 84:84
    Krasnoyarsk, USSR SSSR-42340
    09.02.1962 Aeroflot Tupolev TU-104A 86:86
    Khabarovsk, USSR SSSR-42366
    10.25.1962 Aeroflot Tupolev TU-104B 10:10
    Moscow, Russia SSSR-42495
    07.13.1963 Aeroflot Tupolev TU-104B 35:35
    Irkutsk, Russia SSSR-42492
    07.25.1971 Aeroflot Tupolev TU-104B 97:126
    Irkutsk, Russia SSSR-42405
    10.13.1971 Aeroflot Tupolev TU-104B 20:20
    Moscow, Russia SSSR-42490
    05.25.1973 Aeroflot Tupolev TU-104A 100:100
    Chita, Siberia ---
    09.30.1973 Aeroflot Tupolev TU-104B 108:108
    Sverdlovsk, Russia SSSR-42506
    10.13.1973 Aeroflot Tupolev TU-104B 119:119
    Domodedovo, Russia SSR-42486
    12.08.1973 Aeroflot Tupolev TU-104B 13:72
    Moscow, Russia SSSR-42503
    02.09.1976 Aeroflot Tupolev TU-104A 24:24
    Irkutsk, Russia SSSR-42327
    11.28.1976 Aeroflot Tupolev TU-104B 72:72
    Moscow, Russia SSSR-42471
    01.13.1977 Aeroflot Tupolev TU-104A 96:96
    Near Alma Ata, Kazakastan SSSR-42369
    www.airdisaster.com/cgi-bin/aircraft_detail.cgi?aircraft=Tupolev+TU-134
    05.23.1971 Aviogenex Tupolev TU-134A 78:83
    Rijeka, Yugoslavia YU-AHZ
    09.16.1971 Malev Tupolev TU-134A 49:49
    Kiev, Ukraine HA-LBD
    09.01.1975 Interflug Tupolev TU-134 26:34
    Leipzig-Halle, E. Germany DM-SCD
    01.03.1976 Aeroflot Tupolev TU-134 87:87
    Moscow, Russia SSSR-45036
    09.22.1977 Malev Hungarian Airlines Tupolev TU-134 53:29
    ucharest, Romania HA-LBC
    11.21.1977 Austral Lineas Aeras Tupolev TU-134 46:79
    Bariloche, Argentina LV-JGY
    03.16.1978 Balkan Bulgarian Airlines Tupolev TU-134 73:73
    Vrastsa, Bulgari! LZ-TUB
    08.11.1979 Aeroflot Tupolev TU-134A 178:178
    Dneprodzerzhinsk, Ukraine SSSR-65735/SSSR-65816
    02.07.1981 Aeroflot Tupolev TU-134 70:70
    Leningrad, Russia ---
    08.30.1983 Aeroflot Tupolev TU-134A 90:90
    Alma-Ata, Kazakastan SSSR-65129
    01.10.1984 Balkan Bulgarian Airlines Tupolev TU-134A 50:50
    Sofia, Bulgaria LZ-TUR
    02.01.1985 Aeroflot Tupolev TU-134A 58:80
    Minsk, Belarus SSSR-65910
    05.03.1985 Aeroflot Tupolev TU-134A 94:94
    L'vov, Ukraine SSSR-65856
    07.02.1986 Aeroflot Tupolev TU-134A 54:94
    Syktyvar, Russia SSSR-65120
    10.19.1986 Mozamique Air Tupolev TU-134A 34:44
    South Africa C9-CAA
    10.20.1986 Aeroflot Tupolev TU-134A 70:94
    Kuybyshev, Russia SSSR-65766
    12.12.1986 Aeroflot Tupolev TU-134A 70:82
    Berlin, E. Germany SSSR-65795
    02.27.1988 Aeroflot Tupolev TU-134A 20:51
    Surgut, Russia SSSR-65675
    09.09.1988 Hang Khong Tupolev TU-134A 76:90
    Bangkok, Thailand VN-A102
    01.13.1990 Aeroflot Tupolev TU-134A 27:71
    Pervouralsk, Russia SSSR-65951
    08.27.1992 Aeroflot Tupolev TU-134A 84:84
    Ivanovo, Russia SSSR-65058
    09.21.1993 Transair Georgia Tupolev TU-134A 27:27
    Sukhumi, Georgia SSSR-65893
    06.24.1995 Harka Air Services Tupolev TU-134A 15:80
    Lagos, Nigeria RA-65617
    12.05.1995 Azerbaijan Airlines Tupolev TU-134B 44:82
    Nakhichevan, Azerbaijan 4K-65703
    09.03.1997 Vietnam Airlines Tupolev TU-134 65:66
    Phnom Penh, Cambodia VN-A120
    08.24.2004 Volga-Aviaexpress Tupolev TU-134A-3 43:43
    Buchalki, Russia RA-65080
    03.17.2007 UTAir Tupolev TU-134A 6:57
    Samara, Russia RA-65021

    03.17.1979 Aeroflot Tupolev TU-104B ---
    Moskva-Vnukovo, Russia SSSR-42444
    www.airdisaster.com/cgi-bin/aircraft_detail.cgi?aircraft=Tupolev+TU-154
    02.19.1973 Aeroflot Tupolev TU-154 66:100
    Prague, Czechoslovakia SSSR-85023
    09.30.1975 Malev Tupolev TU-154B 60:60
    Beirut, Lebanon HA-LCI
    06.01.1976 Aeroflot Tupolev TU-154A 46:46
    Nacias Nguema, Equatorial Guinea SSSR-85102
    12.02.1977 Balkan Bulgarian Airlines Tupolev TU-154B 59:165
    Al Bayda, Lebanon LZ-BTN
    07.07.1980 Aeroflot Tupolev TU-154B 166:166
    Alma-Ata, Kasakastan SSSR-85355
    11.16.1981 Aeroflot Tupolev TU-154B 99:167
    Nor'ilsk, Russia SSSR-85480
    10.11.1984 Aeroflot Tupolev TU-154B 174:175 + 4
    Omsk, Russia SSSR-85243
    12.23.1984 Aeroflot Tupolev TU-154B 110:110
    Kranoyarsk, Russia SSSR-85338
    07.10.1985 Aeroflot Tupolev TU-154B 200:200
    Uchuduk, Uzbekistan SSSR-85311
    01.18.1988 Aeroflot Tupolev TU-154B 11:143
    Krosnovodsk, Turkmenistan SSSR-85254
    05.23.1991 Aeroflot Tupolev TU-154 13:178
    Leningrad, Russia SSSR-85097
    07.20.1992 Georgian Air Tupolev TU-154B 24:24
    Tbilisi, Georgia SSSR-85222
    02.08.1993 Iran Air Tupolev TU-154M 132:132
    Tehran, Iran EP-ITD
    09.22.1993 Transair Georgia Tupolev TU-154B 106:132
    Sukhumi, Georgia SSSR-85163
    01.03.1994 Baikal Air Tupolev TU-154M 124:124 + 1
    Irkutsk, Russia RA-85656
    06.06.1994 China Northwest Airlines Tupolev TU-154B 160:160
    Xi'an, China B-2694
    12.07.1995 Far East Aviation Tupolev TU-154B 97:97
    Grossevichi, Russia RA-85164
    08.29.1996 Vnokovo Airlines Tupolev TU-154 141:141
    Spitsbergen, Norway RA-85621
    09.13.1997 Luftwaffe Tupolev TU-154 24:24
    Namibia, Africa ---
    12.15.1997 Tajikistan Airlines Tupolev TU-154 85:86
    Sharjah, United Arab Emirates EY-85281
    08.29.1998 Cubana de Aviacion Tupolev TU-154M 69:90
    Quito, Ecuador CU-T1264
    02.24.1999 China Southwest Airlines Tupolev TU-154M 61:61
    Rui'an, China B-2622
    07.03.2001 Vladivostok Avia Tupolev TU-154M 145:145
    Burdanovka, Russia RA-85845
    10.04.2001 Sibir Airlines Tupolev TU-154M 77:77
    Black Sea - off Sochi, Russia RA-85693
    02.12.2002 Iran Air Tours Tupolev TU-154M 118:118
    Khorramabad, Iran EP-MBS
    07.01.2002 Bashkirian Airlines Tupolev TU-154M 69:69
    Ueberlingen, Germany RA-85816
    08.24.2004 Sibir Airlines Tupolev TU-154B2 46:46
    Millerovo, Russia RA-85556
    08.22.2006 Pulkovo Aviation Enterprise Tupolev TU-154M 171:171
    Donetsk, Ukraine RA-85185
    09.01.2006 Iran Air Tour Tupolev TU-154M 29:147
    Mashad, Iran EP-MCF
    07.15.2009 Caspian Airlines Tupolev TU-154M 168:168
    Qazvin, Iran EP-CPG
    04.10.2010 Polish Air Force Tupolev TU-154M 96:96
    Smolensk, Russia 101
    www.airdisaster.com/cgi-bin/aircraft_detail.cgi?aircraft=Ilyushin+IL-62
    08.14.1972 Interflug Ilyushin IL-62 156:156
    Konigs Wusterausen, E. Germany DM-SEA
    08.20.1975 Ceskoslovenske Aerolinie Ilyushin IL-62 126:128
    Damascus, Syria OK-DBF
    05.27.1977 Aeroflot Ilyushin IL-62 68:70 + 1
    Havana, Cuba SSSR-86614
    03.14.1980 Polskie Linie Lotnicze Ilyushin IL-62 87:87
    Warsaw, Poland SP-LAA
    07.06.1982 Aeroflot Ilyushin IL-62 90:90
    Moscow, Russia SSSR-86513
    09.29.1982 Aeroflot Ilyushin IL-62 14:77
    Luxembourg SSSR-86470
    07.01.1983 CAAK Ilyushin IL-62 23:23
    Fouta Djall, Guinea B-889
    05.09.1987 Polskie Linie Lotnicze Ilyushin IL-62 183:183
    Warsaw, Poland SP-LBG
    06.17.1989 Interflug Ilyushin IL-62 20:105 + 1
    Berlin, Germany DDR-SEW
    09.04.1989 Cubana de Aviacion Ilyushin IL-62 126:126+45
    Havana, Cuba CU-T1281
    11.11.1998 Aeroflot Ilyushin IL-62 0:0
    Anchorage, Alaska, USA RA-86564
    10.23.2002 Tretyakovo Air Transport Ilyushin IL-62M 0:11
    Bishkek, Kyrgyzstan RA-86452
    07.24.2009 Aria Air Ilyushin IL-62M 16:153
    Mashhad, Iran UP-I6208
    www.airdisaster.com/cgi-bin/view_manu_details.cgi?aircraft=YAK-40
    Date Airline/Location Aircraf
  • 16.01.11, 08:20
    05.04.1972 Aeroflot Yakovlev YAK-40 18:18
    Bratsk, USSR SSSR-87778
    07.15.1975 Aeroflot Yakovlev YAK-40 41:41
    Batumi, Georgia (Soviet Union) SSSR-87475
    10.07.1978 Aeroflot Yakovlev YAK-40 38:38
    Sverdlovsk, Russia SSSR-87437
    03.20.1979 Aeroflot Yakovlev YAK-40 59:59
    Chardzhow, Russia SSSR-78390
    06.08.1980 Lineas Aereas de Angola Yakovlev YAK-40 29:29
    Matala, Huila D2-TYC
    06.12.1980 Aeroflot Yakovlev YAK-40 29:29
    Dushanbe, Russia SSSR-87689
    09.18.1981 Aeroflot Yakovlev YAK-40 33:33
    Zeleznogorsk, Russian SSSR-87455
    04.19.1983 Aeroflot Yakovlev YAK-40 21:21
    Leninakan, Russia SSSR-87291
    10.11.1985 Aeroflot Yakovlev YAK-40 14:14
    Kutayissi, USSR SSSR-87803
    01.24.1988 Aeroflot Yakovlev YAK-40 27:31
    Nizhnevartovsk, Russia SSSR-87549
    08.02.1988 Balkan Bulgarian Airlines Yakovlev YAK-40 25:37
    Sofia, Bulgaria LZ-DOK
    08.01.1990 Aeroflot Yakovlev YAK-40 47:47
    Stepanakert, Azerbaijan SSSR-87453
    10.24.1990 Cubana de Aviacion Yakovlev YAK-40 10:10
    Santiago de Cuba, Cuba CU-T1202
    11.07.1991 Aeroflot Yakovlev YAK-40 37:37
    Makhackala, Russia SSSR-87526
    02.25.1994 Expresso Aero Yakovlev YAK-40 31:31
    Carpish, Peru OB-1559
    09.26.1994 Cheremshanka Airlines Yakovlev YAK-40 28:28
    Vanavera, Russia RA-87468
    12.17.1997 Aerosweet Yakovlev YAK-40 70:70
    Fotina, Greece UR-42334
    08.26.1999 Uzbekistan Airways Yakovlev YAK-40 2:32
    Turtkul, Uzbekistan UK-87848
    03.09.2000 Vologda Airlines Yakovlev YAK-40 9:9
    Moscow, Russia RA-88170
    05.17.2001 Faraz Qeshm Airlines Yakovlev YAK-40 29:29
    Sari, Iran EP-TQP
    01.13.2004 Uzbekistan Airways Yakovlev YAK-40 37:37
    Tashkent, Uzbekistan UK-87985
    www.airdisaster.com/cgi-bin/view_manu_details.cgi?aircraft=MD-11
    04.06.1993 China Eastern Airlines McDonnell Douglas MD-11 2:255
    Pacific Ocean B-2171
    07.31.1997 Federal Express McDonnell Douglas MD-11 0:5
    Newark, New Jersey, USA N611FE
    09.02.1998 Swissair McDonnell Douglas MD-11 229:229
    North Atlantic Ocean HB-IWF
    04.15.1999 Korean Air Lines McDonnell Douglas MD-11 3:3
    Shanghai, China HL7373
    08.22.1999 China Airlines McDonnell Douglas MD-11 3:315
    Hong Kong, China B-150
    10.18.1999 Federal Express McDonnell Douglas MD-11 0:2
    Freeport, Philippines N581FE
    03.23.2009 Federal Express McDonnell Douglas MD-11F 2:2
    Tokyo (Narita), Japan N526FE
  • 13.01.11, 18:14
    Tylko żeby to ocenic musielibysmy miec odpowiedni materiał porównawczy prawda?



    pozdrawiam
    --
    wiadomosci.wp.pl/gid,9847763,gpage,5,img,9847780,galeria.html
    "Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację. Każda cywilizacja ginie z powodu obojętności wobec unikalnych wartości jakie ją stworzyły."

    -- Nicolas Gomez Davila
  • 13.01.11, 19:10
    żeby nie być jednostronnym, jeżeli czegoś brakuje to nie jest prawdą. zrzucanie winy za katastrofę w 100% na stronę polską jest zwykłym kur...em. ewidentna wina leży po stronie pilotów, nacisków, niedoczasu czasowego, braku jedynej rozsądnej decyzji z ust prezydenta, tyle że wybielanie, a raczej cisza wokół służb na lotnisku w Smoleńsku jest też kur...em.
  • ...chodzi o kardynalne fakty.

    ... wiesz co to takiego? pewnie nie...




    --
    giwi! udowodnij, gdzie jest tu łamana Netykieta ?!
    Nie głosuję ani na PO ani na SLD - partie, które uchwaliły, że można zabierać rodzinom dzieci bez wyroku sądowego. Bronisław Komorowski podpisał tę ustawę 18.06.2010. Komorowski: mgr napisany przez teścia, oraz: małżonki rodowód z SB
  • 13.01.11, 20:08
  • 06.02.11, 20:08
    WSzystkie sa zgodne z prawdą, ty6lko brakuje zapisów zw wieży!
    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 14.01.11, 19:17
    Jeżeli nie, to przeczytaj. Jeśli czytałeś, nie zawracaj doopy.

    --
    Piłsudski wysiadł z tramwaju z napisem "socjalizm" na przystanku "niepodległość". A Donald Tusk z tramwaju "liberalizm" wysiadł na przystanku "władza". - Robert Gwiazdowski I wsiadł do tramwaju, z którego wysiadł Piłsudski. - p.heniu
  • 15.01.11, 08:13
    pan_ryj_zapijaczony_banow_26 napisał:

    > Nie jest zgodny z prawdą?
    > Powtórzę jeden punkt, który jest kłamstwem!
    .
    MAK twierdzi że kokpit ulegl dezintegracji na drobne kawaleczki wskutek uderzenia o ziemie

    jednoczesnie MAK ustalił jakie były obrazenia ciała generała ktory byl w kokpicie

    czyżby wg MAk cialo człowieka miało większa wytrzymałośc niz specjalny stop aluminium ?

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 15.01.11, 23:52
    niegracz napisał:

    > MAK twierdzi że kokpit ulegl dezintegracji na drobne kawaleczki wskutek uderzenia o ziemie
    >
    > jednoczesnie MAK ustalił jakie były obrazenia ciała generała ktory byl
    > w kokpicie
    >
    > czyżby wg MAk cialo człowieka miało większa wytrzymałośc niz specjalny stop aluminium ?
    .
    milczenie na forum bo temat niewygodny
    kłamstwa i manipulacje MAK są wykazane

    a to nie pasuje do linii propagandowej wspieranej przez głupkowate media i wiekszośc polityków


    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 16.01.11, 08:26
    > > czyżby wg MAk cialo człowieka miało większa wytrzymałośc niz sp
    > ecjalny stop aluminium ?

    logika niegracza wymaga odnotowania weglem na scianie

  • 17.01.11, 17:52
    calun_torunski napisał:

    > > > czyżby wg MAk cialo człowieka miało większa wytrzymałośc niz sp
    > > ecjalny stop aluminium ?
    >
    > logika niegracza wymaga odnotowania weglem na scianie
    >
    .
    jeżeli kokpit rozleciał się na drobne kawałki to z ciała człowieka winna zostac miazga i strzępy

    widąc że nawet nie kumasz na bazie
    ale- szczekasz- każą ci ?

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 16.01.11, 08:56
    cały raport to kłamstwo. Nie ma ani jednego punktu, który byłby prawdziwy.

    Podaj jeden punkt prawdziwy.

    --
    picasaweb.google.pl/111689117584407113330/Smolensk#
  • 16.01.11, 09:40
    zebysmy uwierzyli ze czarne jest czarne ...
  • 16.01.11, 09:45
    za tę wiedzę ci płacą.

    Natomiast raport MAK to kłamstwo. W całości.

    --
    picasaweb.google.pl/111689117584407113330/Smolensk#
  • 16.01.11, 12:04
    tez mnie okarza w tym samym postkomunitycznym duchu

    www.youtube.com/watch?v=9fVSLFYWTZk
  • 16.01.11, 19:12
    calun_torunski napisał:

    > tez mnie okarza w tym samym postkomunitycznym duchu
    >
    > www.youtube.com/watch?v=9fVSLFYWTZk

    przesyła na to martwe forum?
    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 06.02.11, 20:57
    Ciekawe, czemu Zuzka ograniczył dostęp do komentarzy pod zdjęciami - tymi typu "ślady po kulach na kadłubie". Chętnie bym wymienił uwagi o tych szczegółach: czy to kule z ckm, czy z naganów, co za idiota ostrzeliwał kadłub z zewnątrz na oczach dziennikarzy, świadków z komórkami, personelu, dyplomatów itd. Zapewne naparzał seriami, bo pojedyncze strzały z czegokolwiekoprócz czołgu albo bazooki przez krzaki w kadłub nie dawały gwarancji, że się trafi tego najważniejszego tam w środku. I że też przy tym KULKÓW im nie zabrakło, tym czekistom z kawalerii Budionnego w kokitkach z czerwoną gwiazdą...
  • 06.02.11, 21:18
    buhahaha, ha ha ha hi hii hii co za erudycja ze szkolnego klopa, co za wdzięk, słownictwo na poziomie ("naparzał"), sprowadzanie do absurdu, wyobraźnia dżdżownicy skrzyżowanej z pluszowym pokemonem, kilka stylowych kawałków (no no no wie co to Budionny, ale o Bablu już pewnie ani dudu) z lekcji w prowincjonalnym gimnazjum
  • 06.02.11, 21:43
    Słowotok i obsesja na punkcie pokemonów - pewnie wnusio kolekcjonuje... Co do słownictwa, to radzę wobec ludzi (choćby Budionnego) używać jednakowoż formy "kto". O Bablu mógłbym dyskutować, gdybym miał z kim. Odnoszę zresztą wrażenie, że już się zetknęliśmy na innym forum i jeden z nas występował pod innym nickiem, ale stylu nie zmienił - te same rutynowe inwektywy i odzywki o prowincjonalnych gimnazjach, szkolnym klopie, mizerocie umysłowej itd. A może tak coś na temat katastrofy smoleńskiej i tych dziur w kadłubie?
    W każdym razie cieszę się, że ucywilizowałeś się na tyle, żeby przejść na polską klawiaturę. Pozdrawiam
  • 06.02.11, 21:57
    No to dawaj o tym Bablu, mądralo, chętnie poczytam
    Coś mi się zdaje, że wśród pokemonów znalazłoby sie znacznie więcej jak to mówicie "moczarków" i szowinistów niż wśród pisowców. Ot paradoks, skrajna prawica w Polsce była zawsze prorosyjska do obłędu.
  • 06.02.11, 22:14
    Nie jestem mądralą (sam zauważyłeś, żem skrzyżowaniem pluszowego pokemona z umysłem dżdżownicy jest), a co do Babla - nie wiem, co cię konkretnie w jego twórczości interesuje. Poczytać o nim na pewno da się w internecie lub bibliotece. Czytałem Babla, ale to nie znaczy, że sam mam o nim coś pisać. Są na forum wątki literackie, na pewno znajdziesz tam coś o Bablu.
    Byłbym wdzięczny za sprecyzowanie paru pojęć, jakimi operujesz. Domyślam się, że "pokemony" to zwolennicy PO - tak? Nie jestem zwolennikiem PO. "Moczarki" to PiS-owski odpowiednik PO-wskich "lemingów" - ciut pogrobowcy Moczara, ciut inwazyjny chwast wodny, powodujący zamieranie wszelkiego innego życia w stawach, jeziorach i innych zbiornikach wodnych. "Szowinizm" w tym kontekście chyba nie ma zastosowania. Koncepcja, że skrajna prawica w Polsce była zawsze prorosyjska do obłędu, wydaje mi się ciekawa. Kto dziś jest tą skrajną prawicą - PO, PiS czy jakaś inna partia? Obie są prawicowe, więc gdyby obie były do obłędu prorosyjskie, nie walczyłyby tak zaciekle ze sobą. Sprecyzowania wymaga też pojęcie "prorosyjski" - czy chodzi o popieranie polityki Miedwiediewa i Putina, czy sił demokratycznych w tym kraju, czy też Rosji w ogóle?
  • 06.02.11, 23:36
    Nie, to nie ty, za bardzo do rzeczy gadasz.
  • 11.02.11, 12:06
    zuzkazuzka111 napisała:

    > cały raport to kłamstwo. Nie ma ani jednego punktu, który byłby prawdziwy.
    >
    > Podaj jeden punkt prawdziwy.
    >

    Wszystkie są prawdziwe
    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 11.02.11, 12:24
    > Wszystkie są prawdziwe

    kac ci nie pozwala myslec.
    Twoje motto: wodko pozwol zyc

    --
    picasaweb.google.com/zuzkazuzka111
  • 16.02.11, 17:41
    > Podaj jeden punkt prawdziwy.

    masz na mysli "nieprawdziwy"?

    zuzka, te pigulki naprawde trzeba codziennie brac.
  • 16.02.11, 18:13
    you-know-who napisał:

    > zuzka, te pigulki naprawde trzeba codziennie brac.

    czuję się zaszczycona tym, że zwierzasz mi się z tak osobistego problemu.
    Oczywiście bardzo ci współczuję.
    Teraz już rozumiem dlaczego uważasz, że jesteś pilotem.
    Nie zapomnij tych swoich pigułek. Jak trzeba codziennie, to bierz.


    --
    picasaweb.google.com/zuzkazuzka111
  • 17.02.11, 00:40
    no tak, w tym stanie nic nie zuzcata dociera...
  • 06.02.11, 22:32
    pan_ryj_zapijaczony_banow_26 napisał: Kto wskaże choć jeden punkt w raporcie MAKu, Nie jest zgodny z prawdą?

    ---> i to tylko po to, by zagłuszyć to co niewygodne w zapisanych rozmowach!
    Anodina i MAK, to zwykli bolszewiccy oszuści, więc twoja ich obrona stawia ciebie po ich stronie, po stronie kłamstwa - nie po stronie prawdy! ... Ale to ostatnie, to akurat żadna nowina, prawda komuszku?

    --
    inteligencja zastępcza, autorytety zastępcze - co jeszcze nam fundowano przez 16 lat
  • 06.02.11, 22:41
    Dlatego też, aby Smoleńsk nie dzielił i tak ciężko doświadczonego Narodu, zaśpiewajmy razem nieoficjalny hymn "Solidarności":
    ... A te skrzydła połamane...
    Dobranoc.
  • 06.02.11, 23:08
    1normalnycz.lowiek napisał:

    > pan_ryj_zapijaczony_banow_26 napisał: Kto wskaże choć jeden punkt w raporcie M
    > AKu, Nie jest zgodny z prawdą?
    >
    > ---> i to tylko po to, by zagłuszyć to co niewygodne w zapisanych rozmowach
    > !
    > Anodina i MAK, to zwykli bolszewiccy oszuści, więc twoja ich obrona stawia cieb
    > ie po ich stronie, po stronie kłamstwa - nie po stronie prawdy! ... Ale to osta
    > tnie, to akurat żadna nowina, prawda komuszku?
    >
    Mam taki sam w CB radiu
  • 07.02.11, 00:22
    w sądzie dowód na ich matactwa ? Jeżeli tak, to zgłoś, to do prokuratury a nie tu na forum, bo tu nikt nie ma władzy do rozstrzygania takich spraw i wydawania prawomocnych wyroków.
  • 18.02.11, 15:33
    1normalnycz.lowiek napisał:

    > pan_ryj_zapijaczony_banow_26 napisał: Kto wskaże choć jeden punkt w raporcie M
    > AKu, Nie jest zgodny z prawdą?
    >
    > ---> i to tylko po to, by zagłuszyć to co niewygodne w zapisanych rozmowach
    > !
    > Anodina i MAK, to zwykli bolszewiccy oszuści, więc twoja ich obrona stawia cieb
    > ie po ich stronie, po stronie kłamstwa - nie po stronie prawdy! ... Ale to osta
    > tnie, to akurat żadna nowina, prawda komuszku?
    >

    Lecz się!
    --
    No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer:
    tiny.pl/htd75
    I nie dostać tytułu idioty wszech czasów!
  • 06.02.11, 23:08
    pan_ryj_zapijaczony_banow_26 napisał:

    > Nie jest zgodny z prawdą?
    > I proszę nie pisać o tym czego w raporcie brakuje!
    > Powtórzę jeden punkt, który jest kłamstwem!

    Brzoza
  • 11.02.11, 21:39
    wskazała:
    Kolejnym i "bardzo nieprzyjemnym" brakiem dokumentu MAK jest zdaniem Łatyniny "zwyczajne kłamstwo" o dyspozycjach kontrolerów. W raporcie napisano, że "komenda dyspozytora nakazująca przerwanie zniżania maszyny w pełni wystarczyła do tego, by piloci podjęli właściwą decyzję i odeszli na drugi krąg". Ale komenda rozległa się na sekundę od uderzenia samolotu w przeszkodę. A 19 sekund wcześniej kontroler powtarzał, że maszyna znajduje się na kursie i ścieżce.

    - Jeszcze raz powtórzę - bardzo jest nieprzyjemnie, jeśli w dokumencie tak ważnym słyszymy otwarte kłamstwo - zwróciła się do rosyjskich słuchaczy Łatynina.


    Więcej... wyborcza.pl/1,75478,8956414,W_Rosji_uslyszane.html#ixzz1BKbbeB3r

    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 11.02.11, 22:46

    Po pierwsze, piloci dobrze wiedzieli na jakiej wysokości się znajdują, mimo czytania nawigatora zniżali się dalej. Kontroler posiadał dane z radaru którego dokładność względem wysokości wynosiła 100metrów. Więc trudno żeby krzyknął kiedy indziej (samo echo ma 30m).
    Kolejna sprawa to to, że piloci nie podchodzili na RSL, kolejna sprawa to Łatynina - autorka powieści fantasy i sensacyjnych. Dziekuje za uwagę.


  • 12.02.11, 12:46

    .madameblanka napisała:

    >
    > Po pierwsze, piloci dobrze wiedzieli na jakiej wysokości się znajdują, mimo czy
    > tania nawigatora zniżali się dalej.
    .
    po pierwsze kontroler nie wiedział co wiedzą piloci
    a jeżeli urzadzenia nawigacyjne byłyby w stanie awaryjnym ?
    kontroler podawał nieprawdziwe dane czyli okłamywał załogę




    Kontroler posiadał dane z radaru którego do
    > kładność względem wysokości wynosiła 100metrów.
    .
    bzdura
    tyle miesiecy po katastrofie i nie wiesz nawet tego
    po drugie dokładnośc zalezy od odłegłosci

    Ekran glissada RSP
    img96.imageshack.us/img96/7238/19775732.jpg

    Пocaдoчный рaдиoлoкaтoр (ПРЛ
    Тoчнocть ПРЛ нa yдaлении 1000 метрoв легкo пoзвoляет oпределить мaкcимaльнo дoпycтимoе oтклoнение выcoты бoртa oт глиccaды нa 16 метрoв. Тoчнocть пo дaльнocти - 150 метрoв.

    Ничегo лyчшегo и желaть не нaдo. При зaхoде пo РСП вывеcти бoрт нa рacчетнyю выcoтy нaд БПРМ - прямaя зaдaчa рyкoвoдителя зoны пocaдки.

    Кaк и в cвязи c чем емy yдaлocь привеcти бoрт в oврaг, a экипaжy не зaметить этoгo - вoт ocнoвнoй вoпрoc.
    Taki radar sprowadzał samoloty na lotnisko Tempelhof w 1948 roku
    - na stronie 263 wygląd ekranu
    Kontroler miał początkowo 2 ekrany jeden dla kontroli azymutu
    Drugi dla kontroli wysokości ( ścieżki schodzenia)
    -później wyświetlanie obu informacji byłona jednym ekranie!
    books.google.com/books?id=oBqkqmxFY-0C&pg=PA261&lpg=PA261&dr
    radar 1948 stanowisko kontrolera
    worldwar2airfields.fotopic.net/p59283107.html



    --
    Fizyka osłów i baranów z forum Gazeta.pl:
    W czasie chodzenia, w fazie podparcia, czyli gdy stoimy na jednej nodze, kolano przenosi czterokrotny ciężar naszego ciała - przy 100 kg wynosi to aż 400 kg.[/i] tak twierdzą: qwakacz , jorl , fan_xciecialuki, tojabogdan, absurdello , maccard, maxikasek ,state.of.independence ,cranmer, kzet69,jot-es49 ,jamnik_belial
    a pół-osioł :you-know -who ,ze 165% ciężaru ciała :))))
  • 12.02.11, 13:05
    a tam byl stary i niekonserwowany, na zamknietym lotnisku

    powolujesz sie na Tempelhof 1948

    sprawdz ile sie tam samolotow rozbilo - po co sie osmieszacz ruski agencie ???
  • 12.02.11, 21:50
    www.spiritoffreedom.org/airlift.html
    BLACK FRIDAY
    Tunner assumed command of airlift operations on July 28, 1948. The airlift had been operating for just over a month. One of the first major changes he made came as a result of "Black Friday". On Friday, August 13, Tunner flew into Berlin to grant an award to Lt. Paul O. Lykins, and airlift pilot who had made the most flights into Berlin up until that time. Weather that day was awful, and conditions in Berlin were impossible. Clouds had lowered to the tops of buildings and heavy rain had disrupted radar. One C-54 had crashed and burned at the end of the runway a second landed behind him and blew its tires trying to stop to avoid hitting the burning C-54. A third ground looped on the auxiliary runway. Pure havoc was reigning supreme. Aircraft were beginning to stack up over Tempelhof and a huge number of airplanes were circling stacked from 3000 to 12000 feet in no visibility conditions. These conditions spur red Tunner to make a fateful decision. He called the tower. "Tunner here, send everyone back to their base and let me know when it's safe to come down". To avoid this stacking problem, a new policy was created. Any aircraft that missed its approach was to continue back to its station via the outgoing center corridor. This created a continuous loop of planes to and from Berlin. If a pilot missed his approach, he would immediately become a departure and head back to his base. The loaded aircraft would get a fresh crew and be sent back as a regular flight. In addition, all aircraft were required to fly by instrument rules to maintain the same speed, interval and altitude. This almost eliminated accidents and became the key to the success of the operation.

    niegraczow - sprawdz zanim sie na cos powolasz - jak na razie po raz kolejny dales ciala !!!!
  • 15.02.11, 17:49
    pan_ryj_zapijaczony_banow_26 napisał:

    > Nie jest zgodny z prawdą?
    Terminy "chmura warstwowa" i "zachmurzenie warstwowe" na stronie 159 polskiej wersji wydają się podejrzane. Chmura warstwowa to zasadniczo stratus, a to, co widać na obydwu rysunkach pod wykresem temperatury na blogu - na drugim w powiększeniu - bardziej przypomina zbór prawie równoległych lchmur - rolek (niektóre linki tu) niż zwykłą "warstwę".

    Długie prążki o średniej szerokości około 1,6 km mogą reprezentować "rolki", które mogą tworzyć się w dokładnie takich warunkach inwersji temperatury i różnej prędkości warstw powietrza, o jakich mowa w raporcie MAK. Z jednej strony "rolki" jest prąd powietrza do góry, a z drugiej w dół. Lądując, samolot musiał przeciąć ze dwie - trzy takie "rolki", lecąc pod kątem ostrym (patrząc z góry). Jeśli więc zdjęcie na blogu jest prawdziwe - a chyba trudno wątpić - to mógł znajdować się na przemian w strefach wznoszenia i opadania. Natomiast MAK tego szczegółu nie zauważa i nie porusza w ogóle, przypisując zygzaki w pionie względem "ścieżki" wyłącznie nieudolnej pracy pilotów.

    Model: Coś podobnego do poruszanie się "rolek" można pokazać tak: kładziemy równolegle kilka ołówków na ręce i przyciskamy drugą. Następnie obie ręce przesuwamy nad stołem, jedną trochę szybciej od drugiej. Ołówki mogą być pod kątem prostym albo ostrym do kierunku ruchu rąk. Można też spróbować poruszyć ręce pod katem do siebie. Widać, że "chmury - rolki" mogą się kręcić w różne strony w zależności od prędkości przesuwania się warstw względem siebie.

    Takie chmury występują w czystej postaci rzadko. Mądrość ludowa na ich temat w Australii głosi, że powstają wtedy gdy "rogi stolików w pubie Burketown zaginają się do góry, a lodówki się szronią". Wtedy wilgotność powietrza jest wystarczająco duża. (Według raportu MAK była 90-98%.) Ale zbliżone formy chmur nie są takie rzadkie w różnych rejonach świata.
  • 17.02.11, 13:13
    Temat rozwinąłem tutaj.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.