Dodaj do ulubionych

Samolot zniżał się praktycznie po prostej przez ..

26.10.17, 14:33
ponad 5km.

Wg mojej teorii trajektoria lotu samolotu nie była przypadkowa i miała doprowadzić do osiągnięcia wysokości 50m (domniemana dolna granica chmur) względem wysokości lotniska, w odległości 1700m od progu pasa czyli nad największą głębią terenową przed lotniskiem. W tym miejscu samolot będący na wysokości 50m nad poziomem pasa znajdował się jednocześnie ok. 100m nad poziomem gruntu.

Ścieżką spełniającą powyższe założenie jest ścieżka o średnim nachyleniu 80m na 1km lotu i można ją opisać prostym równaniem:

Hbaro = (x-1700m)*0,08 +50m

gdzie x to odległość w metrach od progu pasa. Poniżej zestawienie wysokości i odległości wg powyższego wzoru:

Odległość___Wysokość teoretyczna_____Zdarzenia z

1500 ______34
1550 ______38
1600 ______42____2P "Odchodzimy"
1650 ______46
1700 ______50_____ najgłębsze miejsce jaru -50m względem poziomu lotniska
1750 ______54_____N - 100 - po raz drugi
1800 ______58
1850 ______62
1900 ______66
-------------------------alarm TAWS37 (1936m od progu, Hbaro=60m)
1950 ______70
2000 ______74
2050 ______78
2100 ______82
2150 ______86
2200 ______90______N _ 100 (pierwszy odczyt na górze zbocza jaru)
2250 ______94
2300 ______98______2P "100 metrów"
2350 ______102
2400 ______106
2450 ______110
2500 ______114_____TAWS36 (2290m od progu, Hbaro =114m !!!)
2550 ______118
2600 ______122
2650 ______126
2700 ______130
2750 ______134
2800 ______138
2850 ______142
2900 ______146
2950 ______150
3000 ______154
3050 ______158____TAWS35 (3040m od progu, Hbaro = 166m)
3100 ______162
3150 ______166
3200 ______170
3250 ______174
3300 ______178
3350 ______182
3400 ______186
3450 ______190
3500 ______194
3550 ______198
3600 ______202
3650 ______206
3700 ______210
3750 ______214
3800 ______218
3850 ______222
3900 ______226
3950 ______230
4000 ______234
4050 ______238
4100 ______242
4150 ______246___Tu nawigator czyta 300m, a 2P poprawia go na 250m (IES 8:40:23)
4200 ______250
4250 ______254
4300 ______258
4350 ______262
4400 ______266
4450 ______270
4500 ______274
4550 ______278
4600 ______282
4650 ______286
4700 ______290
4750 ______294
4800 ______298
4850 ______302
4900 ______306
4950 ______310
5000 ______314
5050 ______318
5100 ______322
5150 ______326
5200 ______330
5250 ______334____alarm TAWS34 (5264m od progu, Hbaro=329m)
5300 ______338
5350 ______342
5400 ______346
5450 ______350
5500 ______354
5550 ______358
5600 ______362
5650 ______366
5700 ______370
5750 ______374
5800 ______378
5850 ______382
5900 ______386
5950 ______390
6000 ______394
6050 ______398
6100 ______402
6150 ______406___Tu był odczyt "400 metrów" 9.6s przed pierwszym alarmem (TAWS34)
6200 ______410
6250 ______414
------------------------dalsza radiolatarnia 6260m od progu, wysokość 420m
6300 ______418
6350 ______422
6400 ______426
6450 ______430
6500 ______434
6550 ______438
6600 ______442
6650 ______446
6700 ______450
6750 ______454
6800 ______458
6850 ______462
6900 ______466
6950 ______470
7000 ______474
7050 ______478
7100 ______482
7150 ______486
7200 ______490
7250 ______494
7300 ______498
7350 ______502_____wysokość kręgu początek zniżania

Jak widać, ta "przypadkowa" prosta dziwnym trafem przechodzi przez wszystkie interesujące miejsca: alarmy TAWS na zniżaniu, odczyty załogi ... wyznacza nawet miejsce rozpoczęcia zniżania ~ 7.3-7.4km od progu

PRZYPADEK ????
Edytor zaawansowany

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.