Dodaj do ulubionych

nadczynność czy niedoczynność tarcz.to poronienie

17.11.05, 09:17
Dziewczyny,
napiszcie mi proszę czy za poronienie odpowiada nadczynność czy niedoczynność
tarczycy? Czy może każde z nich? Ja mam wynik TSH zbliżony do dolnej granicy
normy, czyli nadczynność. 2razy już poroniłam i zastanawiam się, czy to mogła
być ta przyczyna?
Edytor zaawansowany
  • gerka 17.11.05, 14:20
    Witam!
    jam mam niedoczynność tarczycy i to właśnie ona była jedną z przyczyn
    poronienia. Mój endo twierdzi, ze raczej niedoczynnośc daje skłonność do
    poronień, ale myślę, że generalnie zaburzone poziomy hormonów nie sa wskazane.
    Polecam do poczytania artykuł, na www.code.wroc.pl w dziale endokrynologia,
    jest długi ale mnie dużo wyjaśnił.
    Pozdrawiam
  • yba2 17.11.05, 16:31
    Nie wiem czy moja nadczynność miała z tym związek, ale ja straciłam 2 ciąże:
    pierwszą rok temu (obumarła w 8 tygodniu, zabieg w 11) a drugą dwa tygodnie
    temu w 19 tygodniu. Nadczynnośc odkryłam dopiero w tej ciąży. Przed robiłam
    badania hormonów tarczycy i były ok. Nie wiem czy w pierwszej ciąży z tarczycą
    nic się nie działo. Brałam (biorę nadal) Thyrosan. Objawy, które były
    dokuczliwe (tachykardia, kołatania serca, bóle zamostkowe), natychmiast po
    stracie dziecka ustąpiły. Jeszcze nie byłam u endokrynologa, nie zrobiłam też
    badania poziomu hormonów chociaż już powinnam pójść na kontrolę. Na razie
    zbieram siły.
    Pozdrawiam.
    Yba
  • yba2 17.11.05, 16:31
    Nie wiem czy moja nadczynność miała z tym związek, ale ja straciłam 2 ciąże:
    pierwszą rok temu (obumarła w 8 tygodniu, zabieg w 11) a drugą dwa tygodnie
    temu w 19 tygodniu. Nadczynnośc odkryłam dopiero w tej ciąży. Przed robiłam
    badania hormonów tarczycy i były ok. Nie wiem czy w pierwszej ciąży z tarczycą
    nic się nie działo. Brałam (biorę nadal) Thyrosan. Objawy, które były
    dokuczliwe (tachykardia, kołatania serca, bóle zamostkowe), natychmiast po
    stracie dziecka ustąpiły. Jeszcze nie byłam u endokrynologa, nie zrobiłam też
    badania poziomu hormonów chociaż już powinnam pójść na kontrolę. Na razie
    zbieram siły.
    Pozdrawiam.
    Yba
  • carroline1 18.11.05, 22:39
    Dziewczyny, myślicie, ze jesli ja mam wyniki TSH 0,795, a FT4 16,87, to jest
    ok, czy raczej powinnam iść do endokrynologa, bo to mogło być przyczyną poronień
    (zdarzyły mi się dwa).Bo niby mam wszystko w normie, ale tu na forum pisze
    się,że TSH powinno byc od 1-2, a ja mam 0,795.
  • andaba 18.11.05, 22:59
    TSH powinno być od 0,4 do 4.
    0,79 to nie jest dolna granica normy, tylko norma.

    Jeżeli Cie to pocieszy, to ja w jednej z ciąż miałam TSH 0,065 (zwróć uwagę na
    miejsce po przecinku) i tej ciąży akurat nie straciłam.
    Jak było w innych - nie wiem, nie tracilam przytomności pięć razy dziennie, to
    nikt mi badań nie robił sad
    --
    Moje Smerfy:

    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=24145783
  • kowali 24.11.05, 18:35
    Witaj
    Robiłam przeciwciała antytarczycowe - i wyszły mi wysokie co oznacza zapalenie
    tarczycy a co z kolei prowadzić może do niedoczynności. Endokrynolog
    powiedziałą,że narazie nie mam powodów do obaw bo nawet kobiety z
    niedoczynnością mają zdrowe ciąże, trzeba tylko brać odpowiednie leki. pewnie
    podobnie jest przy nadczynności, trzeba być w ciąży pod kontroląendokrynologa i
    będzie w porządku. Jeśli masz nadczynność to chyba zgłoś siędo endokrynologa-
    on zrobi badania, ustali leczenie. powodzenia
  • zojda 30.11.05, 14:01
    ja też tydzień temu poronilam drugi raz. Obie ciąże w 8 tygodiu. Moje tsh
    wynosilo 0,8 i podejrzewam, że to mogo być przyczyną, bo na forum w tamtym roku
    przeczytalam, że dla utrzymania ciąży powinno wynosić conajmniej 1.
  • aagata4 01.12.05, 15:57
    Zojda...

    takie TSH mogło byc przyczyną ale nie musiało .... warto, aby to potwierdzic
    lub wykluczyć zrobic wlasnie sobie badanie na P-ciala antytarczycowe a potem
    antykardiolipinowe (w antykardiolipinowych samo pojawienie sie p-ciał
    niekoniecznie ponad norme , może swiadczyc o problemach immunologicznych i o
    koniecznosci prowadzenia ciazy zestawem lekow clexane +acard+ ewentualnie encorton)

    Warto zrobć też badnie prolaktynyi progesteronu (prolaktyne i progesteron bada
    sie w cyklu gdzie byla owulacja pomiedzy 20-22 dniem cyklu juz po wyrownaniu
    hormonów -najlepiej od 1 - 3 cykli po poronieniu- w zaleznosci jak szybko twoj
    organizm wraca do normy...)
    to badanie warto zrobic po to aby sie przekonać czy poronienia były z przyczyn
    hormonalnych

    nie wiem jak do tego podejdzie twoj lekarz endokrynolog bo większość lekarzy
    generalnie twierdzi że jak TSH jest0,8 to znaczy ze tarczyca jest wyrownana... z
    czym sie nie do konca zgadzam-ten bład lekarzy wiele mnie kosztował...

    podobny blad robi wiele ginekologow... a to tylko dlatego, ze taki wynik na
    pograniczu norm może świadczyc o tych problemach ale nie musi wiec zakladaja ze
    nie swiadczy o problemach ...

    na moje wyczucie to moze byc sprawa bardziej immunologi- bo pronienie nastąpiło
    dokladnie w tym samym czasie czyli w 8 tygodniu... W tym roku masz tez prawo do
    bezplatnego badania genetycznego - warto tego dopilnować i wzic skierowanie
    jeszcze w tym roku sie zapisac na badania - bo terminy oczekiwania są długie...

    pisze ci wszystko szczegułowo bo... generalnie malo jest lekarzy ktorzy by sie
    interesowali jednoczesnie trzema specjalnościami (ginekologie, endykronologia i
    immunologia) tak wiec w takich przypadkach jestesmy skazane na zbywanie byle
    czym, zamiast szczegułowych badań...

    być moze endokrynolog zleci ci szczegułowe badania hormonalne typu FT4 lub FT3
    albo USG - ale immunologią nie bedzie pewnie chciał się zająć, wiec na
    immunologie trzeba robic badania samemu i w razie problemow szukac gina ktory
    sie zajmuje poronieniami z przyczyn immunologicznych

    pozdrawiam

    Agata

    --
    www.poronienie.pl
  • 89mika 01.12.05, 19:18
    cześc, ja mam ten sam problem i proszę jesli możesz powiedz mi cos na temat
    moich wyników
    TSH - 0,765 norma 0,4 - 4,0
    Ft4 - 1,40
    przeciwciała anty - TG - < 20 norma 0- 40
    przeciwciała anty TPO - 27,5 norma 0 - 35
    przeciwciała antykardiolip IgG 6,5 przy czym 0 -10 wynik ujemny
    przecwciała antykard IgM 7,3 a od 0 - 20 wynik ujemny
    dodam że przecwciała antykard robiłam 4 dni po poronieniu za antykoagulant
    tocznia tez ujemny,
    będę Ci bardzo wdzieczna za odpowiedź bo od wczoraj czytam o niedoczynnosci i
    naczynnosci i sama nie wiem czy jest cos co powinno mnie niepokoić czy dać
    sobie z tym spokój bo przyznam wolałabym nie ruszać tarczycy i cos kombinować z
    lekami przy niej, pozdrawiam
  • zojda 05.12.05, 18:39
    dzięki Agata za wyczerpującą odpowiedż
    immunologię zrobilam prawie calą po pierwszym poronieniu - z wyjątkiem wlaśnie
    przeciwcial tarczycy.
    hormony też robilam
    wszystko bylo OK
    dlatego tak kurczowo uczepilam sie tego TSH
    bo boje się, że znowu nic nie znajdę, co mogloby wskazywać na moje porażki

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka