Dodaj do ulubionych

DTŚ-ka zawita w końcu do Zabrza? Nie wiadomo

IP: *.reset.3s.pl 26.04.08, 00:44
"Pewne jest natomiast, że największe protesty i trudności czekają drogowców w
Gliwicach. Tu z przebiegiem trasy przez centrum nie zgadza się część mieszkańców."

No te całe 30 osób z oszołomskiego stowarzyszenia z kolegami to rzeczywiście
"część mieszkańców" jakkolwiek niewielka...
Edytor zaawansowany
  • Gość: mieszkaniec IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.08, 00:52
    DTS w planowanym jeszcze przez komunistow sladzie chce w Gliwicach dokladnie 3
    mieszkancow: Zygmunt Frankiewicz (prezydent Gliwic), Piotr Wieczorek (jego
    zastepca)i Marek Jarzebowski (jego rzecznik).
  • Gość: co za wał IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.08, 01:14
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: kamel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 17:45
    Gość portalu: co za wał napisał(a):

    > zamknij sie wszo bo ciężko słuchać. stul pysk bereklonie.


    Miał rację ten co tak napisał.
    Bo tak na dobrą sprawę, tej DTŚ- ki w centrum miasta chce tylko jedna osoba-
    przedstawiciel lobby transportowego- Zygmunt Frankiewicz, zaś Wieczorek i
    Jarzębowski są tylko wiernymi sługusami.
  • Gość: fiszbina IP: *.gl.digi.pl 26.04.08, 13:38
    nie chcą radny z kamerką oraz handlarze z balcerka. Wszyscy inni
    Gliwicaczanie chcą tej właśnie trasy, bo jest ona optymalna.
  • Gość: symp sGdG IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 18:59
    Gość portalu: fiszbina napisał(a):

    > nie chcą radny z kamerką oraz handlarze z balcerka. Wszyscy inni
    > Gliwicaczanie chcą tej właśnie trasy, bo jest ona optymalna.


    Wąska grupa biznesowa, to nie całe Gliwice, to po pierwsze.
    Po drugie, to nie trzeba było szatkować tego odcinka gliwickiego, dla zmylenia opinii publicznej, oraz zafałszowanie wskaźników.

    Po trzecie.
    Znam takie przypadki kiedy wszyscy są za- i niema nikogo przeciw, ale przepisy i normatywy prawne na to nie pozwalają.
    W przypadku gliwickiego odcinka tak właśnie jest dokładnie, a to że są jeszcze przeciwni zdroworozsądkowi mieszkańcy, kładzie ten przebieg całkowicie na łopatki.
    Ale co ciekawe, że pierwszy wpadł na to Moszczyński, wypowiadając wprost "zobaczcie co oni nam chcieli zrobić", z tym że on jak Bruner ze "stawki większej niż życie", który nie mógł patrzeć jak bije ktoś inny niż on.
    I to jak widać udzieliło się Moszczyńskiemu, który będąc wiceprezydentem i parę minut marszałkiem województwa, chciał ten zakwestionowany wcześniej przebieg DTŚ wcielić w życie.

    W życiu !!!

  • pr51 26.04.08, 15:49
    Jesteś wyjątkowo bezczelny. Prezydent reprezentuje wiekszość
    mieszkańców, czyli co najmniej 100 tysięcy. Osobiście z utęsknieniem
    czekam na moment otwarcia DTŚ-ki w Gliwicach.
  • Gość: mcG IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 19:01
    pr51 napisał:

    > Jesteś wyjątkowo bezczelny. Prezydent reprezentuje wiekszość
    > mieszkańców, czyli co najmniej 100 tysięcy. Osobiście z utęsknieniem
    > czekam na moment otwarcia DTŚ-ki w Gliwicach.


    EBI trzyma rękę na pulsie, a przy projektowaniu dopuszczono się szeregu uchybień proceduralnych, i złamanie prawa drogowego.
  • Gość: HH IP: *.swietochlowice.net.pl 26.04.08, 09:53
    To chyba jakieś kpiny, żeby 7 kilometrów budować przez 3-4 lata!?
    W szczególności, że przez połowę tej trasy wszystko jest już wyburzone!
  • Gość: hmmm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.08, 12:33
    jak na polskie warunki to bardzo szybkie tempo. W innych częściach kraju mówi się od kilkudziesięciu lat o budowaiu a nic się nie robi.
  • jacek_1004 26.04.08, 13:16
    Czemu nikt do tej pory nie zmienił procedur przetargowych? ;-/
  • qin 26.04.08, 21:25
    Przez ścisłe centrum droga - przeszło 8 km szerokość 35 m z
    tysiącami samochodów i tirami na godzinę to naprawdę chcemy? myślę
    ze nie! .Większość mieszkońców nie zdaje sobie sprawę gdzie ten
    koszmar będzie.Na pytanie czy chcą dobrej drogi kazdy mówi ze tak
    ale nie wiedzą gdzie bedzie.Jak pokazywałam dokładnie przebieg drogi
    to ocena bya jedena.Wnoszę o zmianę lokalizacji na inną w pobliżu
    willi Frankiewicza i Moszynskiego.
  • Gość: gliwiczanie IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.04.08, 22:40
    chcemy tej drogi nawet pod naszymi oknami! Bo jest nam potrzebna do
    jeżdżenia!
  • Gość: kumor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 19:09
    Gość portalu: gliwiczanie napisał(a):

    > chcemy tej drogi nawet pod naszymi oknami! Bo jest nam potrzebna do
    > jeżdżenia!


    A kto ci broni pod swoimi?
    Ja nie pozwalam pod moimi, bo mam do tego inny niż ty stosunek i prawo za sobą.
    To tylko kwestia czasu 'zigi'.
    Prawda jak oliwa (nie mylić z bezRadnym Olejnikiem), zawsze na wierzch wypływa.
  • Gość: lump IP: *.adsl.inetia.pl 27.04.08, 09:07
    Kochana GIN masz samochód? Proponuję by dojazd do Twego domu zlikwidować, ulicę
    zamienić na alejkę. Samochód możesz zostawić gdzieś na parkingu pod Sośnicą a
    może pod Mikołowem. Mamy samochody i to przynosi pewne niedogodności nam albo
    innym i z tym trzeba sie pogodzić. Można też zrobić jak zaproponowałem wyżej
    zamiast ulic z samochodami pod domem dróżki, alejki będzie ekologicznie
    spokojnie i fajnie, a samochody do muzeum.
    A tak ogólnie to by dojechać właśnie tym samochodem do Twego domu gdzieś trzeba
    wybudować odpowiednią arterię by ten dojazd zrobić szybszy, co daje zmniejszenie
    zagrożenia ekologicznego z mniejszego spalania pawliwa. I tak bym mógł długo ale
    wygodnych się nie przekona.
  • qin 27.04.08, 13:17
    Drogi Lumpie mam samochód.Tu nie chodzi czy ma powstać czy nie ,ale
    o lokalizację o przebieg DTŚki w Gliwicach.Jak jedziesz drogi Lumpie
    DTŚ ką to widzisz ze tak naprawdę mijasz drogi Lumpie miasta widzisz
    drogowskazy Ruda ,Swiętochłowice Chorzów .Tylko w Katowicach
    wjeżdzasz na chwilę do centrum.Potrząc szanowmy Lumpie na mapę
    widzisz,ze w Gliwicach planują przeciąć DTŚ miasto na pół.Połączy
    ona,mam nadzieje ze nie, centra Logistyczne centra handlowe.Ile
    mieszka ludzi w centrum Gliwic? Każdy odczujewubudawaną DTŚ na
    własnej skórze jeśli ten dziwoląg powstanie.A co z chorymi w
    Instytucie Onkologicznym .Hałas ,smród, drogi Lumpie nie ułatwi im
    powrotu do zdrowia. Założę sie szanowny Lumpie nie nie jesteś jedny
    z nas, mieszkańcem śródmieścia.Miłego dnia
  • Gość: ktoś IP: *.domainunused.net 27.04.08, 13:50
    ja znam ludzi ktorzy byli przeciwnikami budowania autostrady A4 w Katowicach
    obok osiedla witosa, a teraz codziennie jezdza nia do pracy :)
  • Gość: genek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 19:30
    Gość portalu: ktoś napisał(a):

    > ja znam ludzi ktorzy byli przeciwnikami budowania autostrady A4 w Katowicach
    > obok osiedla witosa, a teraz codziennie jezdza nia do pracy :)


    Ja też znam i wszyscy znają albo o nich słyszeli. To Frankiewicz i Moszyński i ich otoczenie, byli przeciwni DTŚce w proponowanym obecnie przebiegu. Uknuli nawet takie sprytne i chwytliwe powiedzenie, pt "ZOBACZCIE CO NAM TE KOMUNISTY CHCIAŁY ZROBIĆ", ale jak siedli- wespół w zespół, wespół wzespół wespół w zespół, powstało towarzystwo Wzajemnej Adoracji i Radosnej Twórczości (WAiTR), i już ten zgubny przebieg, ZOBACZCIE NAM TE KOMUNISTY CHCIAŁY ZROBIĆ, okazał się najbardziej słuszny, permanentnie korzystny no i nofajniejsy. Jak sąm Nolepiok ZF.
  • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 29.04.08, 17:55
    aleś teraz pacnął jak gołąb na parapet!!! to , że jadąc średnicówką widzisz
    drogowskazy na chorzów , świętochłowice to nie znaczy , że te drogi nie biegną
    przez ścisłe śródmieście i , że nie przecinają miasta na pół!!!a to , że
    gliwicach nie prowwadzono planowania przestrzennego to teraz to wygląda tak jak
    wygląda!!!
  • Gość: mmm IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.07.08, 16:51
    qin: przebieg DTŚ w Katowicach jest rewelacyjny, wbrew temu co się może wydawać
    zrobiło się ciszej (ruch na rondzie został bardzo ograniczony) a szybki wjazd na
    DTŚ tylko zwiększa jej atrakcyjność (w odróżnieniu od autostrady, gdzie przejazd
    do Gliwic zajmuje mniej niż dojazd na nią w korku, bez względu na to czy
    jedziesz z północy czy południa Katowic). Mam nadzieje że DTŚ powstanie w
    centrum Gliwic i docenisz jej położenie
  • Gość: michal IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 19:19
    Gość portalu: lump napisał(a):

    > Kochana GIN masz samochód? Proponuję by dojazd do Twego domu zlikwidować, ulicę
    > zamienić na alejkę. Samochód możesz zostawić gdzieś na parkingu pod Sośnicą a
    > może pod Mikołowem. Mamy samochody i to przynosi pewne niedogodności nam albo
    > innym i z tym trzeba sie pogodzić.


    Nie wyważać otwartych drzwi.
    Pchaliśmy się do Unii, to trzeba normy tam stosowane przestrzegać również w Polsce.

    Zlikwidowano GZMO i Hutę z myślą o mieszkańcach- bo rzekomo truły,a teraz chcecie ten syf wprowadzić do środeczek w postaci Tirów.

    Pogratulować pseudologiki, zupełnie jak przy wprowadzeniu płatnych parkingów.
    Chcecie ograniczyć jeżdżenie w poszukiwaniu wolnego do zaparkowania miejsca, bo te spaliny zatruwają mieszkańców, ale Tiry wydzielające tyle spalin co 150 tysięcy aut tych od poszukiwania miejsca już uważacie ze nie przeszkadzają i nie trują.
    Kiedy Piasecki z Rywińskim w programie "szkoda gadać" zajmą się wami?
  • Gość: fgh IP: 212.106.180.* 13.03.09, 08:55
    wiecej spalin daja auta stojące w korkach niż te jadące trasa 100-
    120 km na godzine, płynniejszy ruch mniej spalin. Wbrew logice jest
    że wzrośnie znacząco poziom spalin w centrum. Zawsze można
    zastosować jakieś naturalne filtry np posadzić dużo więcej zieleni w
    mieście taka jest moja opinia. Mieszkam blisko autostrady i prucz
    hałasu nie zauważyłem zmian komfortowych. Dla tych wszystkich w
    centrum zwracam uwage że po wybudowaniu tej trasy ich mieszkania
    zyskają znacznie na wartości!
  • Gość: Obserwator IP: *.adsl.inetia.pl 27.04.08, 23:41
    Gliwiczanie sio na swoje forum! Co Zabrzan interesuje przebieg trasy w
    Gliwicach? :) W sumie możecie sie tam kłócić z 5 lat jeszcze. To tylko na naszą
    korzyść :P Dlaczego? A dlatego, że przez protesty w Gliwicach droga jest
    budowana odwrotnie. Nie jak planowano Z Gliwic do Rudy, tak że odcinek przez
    Zabrze miała być na końcu, tylko dokładnie odwrotnie. W Zabrzu już dawno były
    uzgodnienia. Od wielu lat budowano osiedle dla przesiedleńców. Wyburzono kilka
    zakładów pracy... Dokładnie jak planowano za komuny. A kiedy miano planować?
    Słyszał ktoś o planowaniu przestrzennym? Plany zagospodarowania przestrzennego
    dts widziałem osobiście 30 lat temu. W Zabrzu jakoś można było do tych planów
    sie stosować i wcale nie ma 2 pasów tylko 3 i pełnowymiarowe zjazdy, itp... W
    Gliwicach od 30 lat było wiadomo, że średnicówka ma iść korytem starego kanału.
    Założeniem średnicówki jest komunikacja miedzy centrami miast GOP i przez
    wszystkie miasta przebiega tak. Od tranzytu jest dokładnie równoległa A4.
    Zresztą... Sama nazwa wskazuje "ŚREDNICÓWKA" Ale skoro Gliwiczanie wolą się
    kłócić to proszę bardzo :) Tym lepiej dla Zabrza :P Przy okazji nie planowany
    jest pobór opłat na DTS. Zaszła tu pomyłka właśnie z A4 gdzie jest ciągły spór o
    tą kwestię. Zresztą na wszelki wypadek budowano wszelkie zjazdy i wjazdy z myślą
    o tej ewentualności. W przypadku DTS ilości rozlokowanie zjazdów i charakter
    ruchu praktycznie lokalnego wyklucza taką możliwość.
  • Gość: Gliwiczanin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 20:06
    Gość portalu: Obserwator napisał(a):
    >
    Co Zabrzan interesuje przebieg trasy w
    > Gliwicach? :)


    To jest forum Zabrza jedynie przy okazji kochanieńki sąsiedzie (przez miedzę), bo Wasi administratorzy (i słusznie) tak zakwalifikowali ten artykuł, wpinając dyskusję nad nim na Waszym forum.
    Ale to jest artykuł Gazety Wyborczej, z przeznaczeniem dla województwa Śląskiego;
    Oto ono - miasta.gazeta.pl/katowice/0,35019,4276316.html

    zaś sama dyskusja odbywa się przede wszystkim tu:

    miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5157585.html
    Ale nie wypominajmy sobie co jest czyje, bo my walczymy o to żeby DTŚ nie biegła jak chce pewne płatne lobby transportowe Gliwic.
    W Zabrzu DTŚ biegnie niemal przez GUIDO, które jest oddalone o kilka przystanków tramwajowych (3- ki) od dworca PKP i centrum.
    Chciałbyś aby Wam DTŚ biegła przez ulicę Wolności, albo tuż obok- ul. Niedziałkowskiego czy Goethego (dawna Belojanisa)?
    U Was w Zabrzu ulica Wolności, jest azylem spokoju i ładu. Eden można by rzec.
    Bo pamiętam jak było kiedyś. Obok supersamu na skrzyżowaniu, zdarzał się wypadek za wypadkiem, a przejście na drugą stronę ulicy- w kierunku dworca lub Domu Towarowego (chyba) HERMES, było dużym ryzykiem.
    W Gliwicach natomiast sytuacja w centrum miasta, uległa zdecydowanemu pogorszeniu.
    Do lat przełomu 1989/1990 po ulicy Marcina Strzody (później Konstytucji obecnie Wyszyńskiego) jeździł spokojnie tramwaj linii 2, a ludzie- głównie studenci, przebiegali na przełaj do swojej księgarni zwanej studencką.
    Obecnie jest to nie do pomyślenia, ilość samych tirów wacha się w granicach 150 na minutę.
    Zresztą proszę zobaczyć samemu.
    www.berezowski.neostrada.pl/kamera/kamera.html
    i policzyć.
  • Gość: o. z k. IP: *.2-0.pl 28.04.08, 21:08
    > Obecnie jest to nie do pomyślenia, ilość samych tirów wacha się w granicach 150
    > na minutę.

    Ale się uśmiałem!

    Czy 150 TIRów na minutę (czyli ponad dwa TIRy na sekundę) to już szczyt twoich wymysłów, czy zamierzasz tę wartość jeszcze podnosić?
  • Gość: obserwator IP: *.adsl.inetia.pl 29.04.08, 00:26
    Hmmm... Powiem tak: Złożyło się, że w byłem jakby na bieżąco w czasie
    projektowania DTS w latach 70tych. Jak pamiętam przebieg trasy w Zabrzu bliżej
    Wolności od początku był eliminowany ze względu na brak technicznych możliwości.
    Były rożne pomysły, ale to wszystko jakoś nie bardzo grało z głównymi
    założeniami. A jednym z nich był właśnie przebieg trasy w Gliwicach - czyli
    dokładnie tzw. Starym kanałem. Skutek jest taki, że w Zabrzu przebiegać ma trasa
    przez najpiękniejszy park (Leśny) i w Gliwicach Sośnicy przez piękne tereny
    zielone. W sumie wolałbym, żeby trasa biegła w centrum. Przynajmniej była by
    skuteczniejsza.
    W dzisiejszych czasach można o wiele lepiej wybudować drogę by nie była
    uciążliwa. Ekrany to już standard, a przecież można drogę umieścić w kanale o
    ile nie w tunelu... Zresztą to wcale nie nowe rozwiązanie. Ile to ja widziałem
    takich rozwiązań na zachodzie, o słynnych autostradach Berlina (dawniej)
    Zachodniego nie wspominając.
    Co do ruchu w Gliwicach to znowu wspomnę o kłótniach. Planowana budowa obwodnicy
    Gliwic ok 10 lat temu nie doszła do skutku ze względu na protesty. Pamiętam jak
    na odcinku ok 8 km. było ponad 1500 protestów. No cóż...
  • Gość: genek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 19:06
    qin napisała:

    > Przez ścisłe centrum droga - przeszło 8 km szerokość 35 m z
    > tysiącami samochodów i tirami na godzinę to naprawdę chcemy?


    Jacyś idioci chcą, ale na to nie wolno pozwolić w Życiu Warszawy.
  • Gość: speed IP: *.stk.vectranet.pl 26.04.08, 23:01
    w zabrzu idzie przez najwartościowsze tereny zielone w mieście a w
    gliwicach pięć metrów od zabudowań. to jest najgorszy przebieg jaki
    można w ogóle sobie wyobrazić a ci co tu krzyczą , że chcą drogi pod
    oknami pewnie mieszkają na sikorniku i hałas mają gdzieś. puszczenie
    takiego ruchu przez środki tych dwóch miast to głupota. zobaczycie
    jaki tam będzie ruch. każdy będzie chciał jak najdalej wjechać na
    autostradę żeby mniej zapłacić (autostrada ma być płatna na całej
    długości a bramki na każdym zjeździe). Więc korowody aut z katowic,
    chorzowa , bytomia , rudy będą ciąć średnicówką przez środek
    zabrza , żeby w gliwicach wjechać na autostradę. puszczanie tej
    drogi południową stroną przez centra miast to coś więcej niż głupota.
  • qin 27.04.08, 00:02
    Dla władzy nie liczy się środowisko w którym mieszkają ludzie tylko
    gospodarcze interesy miasta.To znaczy kto zarabia???????????wdychamy
    zupe nie powietrze a będzie jeszcze gorzej.
  • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 27.04.08, 10:42
    to , że będzie średnicówka wiadomo było już na początku lat 70!!! i niektóre
    miasta przygotowywały pod tą inwestycje tereny przez te wszystkie lata:
    świętochłowice , katowice. to , że w zabrzu większość trasy biegnie przez tereny
    zielone ,może , ale nie musi świadczyć o tym samym. co do tego , że mieszkańcy
    katowic, chorzowa i świętochłowic będą dojeżdzać poprzez gliwicki odcinek
    średnicówki do autostrady to jesteś w wielkim błędzie: katowiczanom nie będzie
    to na rękę szczególnie po wybudowaniu węzła na murckowskiej , chorzowianie też
    mają swój wjazd na nią , a ci z północnych dzielnic bardziej liczą na północną
    obwodnicę gop, a świętochłowice? może mieszkańcom piaśnik i chropaczowa to
    ułatwi zadanie, nam mieszkającym w śródmieściu - nie - wole dojechać parę minut
    do autostrady i pognać 150 niż jechać 100 po średnicówce ( a w pławkach i
    niewieszu jestem stałym gościem) problem z gliwiczanami jest inny - im się
    średnicówka bardzo podoba , ale tylko do granic gliwic :D :D :D sami z niej
    przede wszystkim będą korzystać i korzystają: śmierdząc mieszkańcom innych
    miast, ale broń boże , żeby ktoś po ich mieście obcy jeździł!!!! przecież to
    takie małostkowe, zaściankowe , wiejskie podejście.......odzywają się duchy
    wiejskich przodków czy co? w społeczeństwie , żeby coś dostać trzeba coś dać :
    my wam , wy nam. na szczęście bytomkę wybudowano za adolfa , bo też co
    niektórzy nie byliby z niej zadowoleni. a na marginesie - już ciesze się na
    otwarcie nowego odcinka - czas budowy niesamowicie utrudniał dojazd do pewnych
    rudzkich i bytomskich dzielnic.
  • Gość: speed IP: *.stk.vectranet.pl 27.04.08, 12:03
    nie do końca zrozumiałeś co napisałem. z tego co wiem , będziesz
    płacił za tyle km ile przejedziesz autostradą. Napewno bedą bramki
    na każdym wjeździe i zjeździe a nie tak jak na kraków-katowice. i
    ludzie będą jeździć jak najdalej czyli do gliwic żeby tam wjechać na
    autostradę żeby zaoszczędzić parę groszy. będą bo ludzie tacy są i
    już. a tym bardziej jak już ktoś musi wjechać na średnicówkę żeby
    się dostać do wjasdu na A4 to już pojedzie nią jak najdalej.
    Natomiast do A2 (jak A4 będzie płatna ) to już wszystko będzie
    jeździło średnicówą. Natężenie ruchu tym odcinkiem bedzie bardzo
    duże. a innych rozwiądań trochę jest. ale ci którzy o tym decydowali
    poszli po linii najmniejszego oporu. znaleźli na mapie jak najwięcej
    terenów zielonych , przez które można tą drogę puścić i połączyli to
    punkty. wyszło co wyszło. poza tym przez katowice to ta droga
    prowadzi starymi szlakami.
  • Gość: gprs IP: *.gprs.plus.pl 27.04.08, 13:50
    Nie masz racji, kolego.
    W GOP nie będzie bramek ani na jezdni, ani na zjazdach. Bramki na jezdni - takie, jak w Brzęczkowicach i Balicach - pojawią się prawdopodonie pomiędzy węzłami Gliwice Sośnica i Gliwice Bojków. Dopiero dalej będą bramki na zjazdach. A GDDKiA obiecuje, że - pomimo bramek - naliczanie opłaty zacznie się dopiero za węzłem w Kleszczowie.
  • Gość: cheef IP: *.stk.vectranet.pl 27.04.08, 16:03
    no chyba jednak będą opłaty. jest to związane z zapisami ustawy ,
    które wyraźnie mówią , że nowe odcinki muszą być platne. gddk może i
    by chciała zrobić wyjątek ale zwyczajnie nie może. coś tam kombinują
    żeby dla mieszkańców te opłaty znieść ale coś ucichło no i by to
    miało być w granicach miast. ogólnie technicznie jest to ciężko
    zrobić . jak bym miał na coś postawić to pewnie zrobią płatną całą i
    z głowy . co ich tam w wawie interesuje co się dzieje na śląsku a
    wawa musi przyklepać to co w gddk w regionie wymyślą.
    wkleiłem jeszcze raz bo mi się w złym miejscu za pierwszym razem
    wkleiło
  • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 27.04.08, 21:47
    pisząc o północnej obwodnicy gopu nie mam na myśli a2!!! tylko eskę którą powoli
    już się buduje ( bytom , pyrzowice) a co do opłat to na odcinku do gliwic ich
    nie będzie (brzęczkowice - gliwice) pytanie tylko gdzie zacznie się pobór w
    sośnicy ? czy dopiero przy połączeniu z dk88? ja nie mam pojęcia jak
    przebiegnie średnicówka przez zabrze ( wiem tylko , że początek to wzdłuż
    wolności, ale ta droga ma sens tylko przebiegając jak najbliżej centrum,
    odciążając lokalne drogi. myśmy to przerabiali - ja między 15 a 15 30 zanim
    powstała średnicówka mogłem wyjechać z mojej osiedlowej uliczki tylko w prawo (
    a nie jestem jakimś niedzielnym kierowcą) teraz muszę tylko przepuścić 5 po
    trzeciej kilkadziesiąt aut urzędniczek z urzędu skarbowego z chorzowa......a
    cały dzień ruch jest o dobre 50 -60 % mniejszy. i o to w ty wszystkim chodzi!!!
    szyby w biurze przy głównej ulicy też wystarczy umyć raz w miesiącu, a nie raz
    na tydzień.i tego wam życzę.
  • Gość: Siwy IP: *.chello.pl 27.04.08, 11:35
    Drodzy Gliwiczanie!(niektórzy)
    Fajnie wam się jedzie DTśką przez Rudę,Chorzów,Swiątki? Milo jest ominąć centrum
    Katowic tunelem pod rondem? Jakoś nikt nie protestował a przecież to ścisłe
    centrum Katowic.Długo to trwało ale za to teraz jaka wygoda. I wszyscy są
    zadowoleni mimo wcześniejszych obaw.
    Po Gliwicach już jest ciężko jeździć mimo że A4 poważnie usprawniła poruszanie
    się po mieście. Jeśli teraz się czegoś nie zrobi to za kilka lat wszystko wróci
    do stanu sprzed A4. Czyli syf,korki,spaliny i wiecznie wku..eni kierowcy
    przeklinający rozwiązania komunikacyjne Gliwic. Im łatwiej wyjechać z miasta
    (lub przejechać przez nie) tym lepiej dla wszystkich.W końcu mało kto jeździ
    sobie po mieście dla przyjemności. Nowe drogi(także w centrach miast)to
    konieczność!Howgh
  • Gość: speed IP: *.stk.vectranet.pl 27.04.08, 12:18
    nikt nie kwestionuje konieczności budowy dróg. drogi trzeba budować.
    problem tylko z ich przebiegiem. a filozofie -np. typu tu jest
    kawałek lasu to zrobimy trzy ślimaki na dwóch kilometrach bo nie ma
    problemu -są błędne. średnicówka rozwiąże tylko niewielką część
    problemów komunikacyjnych zabrza za dosyć wysoką cenę. owszem
    onamusi być zbudowana i będzie tak, jak ją zaprojektowano. ale mamy
    tu prawo pewne decyzje krytykować jak nam się nie podobają. i nic
    mnie nie przekona , że nie można tego było przemyśleć i zrobić tego
    inaczej trochę wyższym kosztem finansowym a mniejszymi kosztami
    wiążącym się z uciążliwością dla ludzi mieszkających w centrum
    zabrza i ekologicznymi
    ogólnie największym problemem komunikacyjnym zabrza są "wąskie
    gardła " pod linią kolejową.
  • Gość: kuropatew IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 22:34
    Gość portalu: Siwy napisał(a):
    >
    > Fajnie wam się jedzie DTśką przez Rudę,Chorzów,Swiątki? Milo jest ominąć centru
    > m
    > Katowic tunelem pod rondem? Jakoś nikt nie protestował a przecież to ścisłe
    > centrum Katowic.


    Gościu sam se odpowiedziałeś, poczytaj jeszcze raz swoja klasykę.
    "(Milo jest ominąć centrum Katowic tunelem pod rondem? Jakoś nikt nie protestował a przecież to ścisłe centrum Katowic")."


    Kto Cie rzeźbił Siwy?, że cie tak porysował.
    Przyuważ tylko że rondo w Katowicach, jest usytuowane w identycznej odległości jak A-4, względem dworca PKP, dworaca autobusów i całej reszty świadczącej o centralnym położeniu?

  • Gość: cheef IP: *.stk.vectranet.pl 27.04.08, 16:01
    no chyba jednak będą opłaty. jest to związane z zapisami ustawy ,
    które wyraźnie mówią , że nowe odcinki muszą być platne. gddk może i
    by chciała zrobić wyjątek ale zwyczajnie nie może. coś tam kombinują
    żeby dla mieszkańców te opłaty znieść ale coś ucichło no i by to
    miało być w granicach miast. ogólnie technicznie jest to ciężko
    zrobić . jak bym miał na coś postawić to pewnie zrobią płatną całą i
    z głowy . co ich tam w wawie interesuje co się dzieje na śląsku a
    wawa musi przyklepać to co w gddk w regionie wymyślą.
  • Gość: hmmmm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.04.08, 18:54
    opłat pomiędzy Katowicami a Gliwicami nie będzie wynika to choćby już z ogłoszonego przetargu gdzie chce się wybrać operatora na odcinek Gliwice - Wrocław
  • Gość: kutfa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 22:38
    Gość portalu: hmmmm napisał(a):

    > opłat pomiędzy Katowicami a Gliwicami nie będzie wynika to choćby już z ogłosz
    > onego przetargu gdzie chce się wybrać operatora na odcinek Gliwice - Wrocław.


    Za opiekę zdrowotną tesz mielim nie płacic, a płacimy a jeszcze te lapowki, tak zwane 'zdrowotne kieszonkowe', o ktorym wszyscy powszechnie wiedzą, eno udajom że nie.
  • Gość: Blanka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.08, 23:23
    Ponoć jest w planach jakas droga, która z DTŚ poprowadzi z Zaborza
    do Rokitnicy. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?
  • Gość: obserwator IP: *.adsl.inetia.pl 27.04.08, 23:50
    Jak najbardziej jest, a nawet dwie :) Jedna to przedłużenie Korfantego przez
    Mikulczyce do Rokitnicy. Druga to budowa drogi Zaborze przez Biskupice, dalej
    przez osiedle Pod Lasem do Rokitnicy. W sumie ważniejsza jest ta pierwsza bo
    wraz z połączeniem z A4 ma stanowić główną oś komunikacyjną północ - południe.
    Warto wejść na strony Urzędu Miejskiego, lub wejść po prostu do Urzędu gdzie na
    2 piętrze są piękne makiety... Niestety jak zawsze - tylko makiety. W
    rzeczywistości to pewno zobaczymy za 50 lat :(
  • Gość: Blanka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.03.09, 18:18
    Przedłużenie Korfantego? Ale przecież w MIkulczycach tam doku stoją
    na przedłużeniu?

    Szukałam kiedyś na stronach UM i nie znalazłam :-(
  • Gość: też kierowca IP: 95.160.246.* 14.03.09, 22:43
    Rzeczywiście przedłużenie Korfantego przydałoby się, domy nie są
    żadną przeszkodą. Jedne się wyburzy, inne wybuduje i tyle. Ale kto
    da na to pieniądze? Zabrza nie stać na wybudowanie żadnej drogi, o
    czym świadczy historia ostatnich lat. Estakada to mały wyjątek.
  • Gość: . IP: *.scom.za.digi.pl 19.07.08, 17:22
    .
  • Gość: sdfh IP: 212.106.180.* 13.03.09, 08:56
    wiecej spalin daja auta stojące w korkach niż te jadące trasa 100-
    120 km na godzine, płynniejszy ruch mniej spalin. Wbrew logice jest
    że wzrośnie znacząco poziom spalin w centrum. Zawsze można
    zastosować jakieś naturalne filtry np posadzić dużo więcej zieleni w
    mieście taka jest moja opinia. Mieszkam blisko autostrady i prucz
    hałasu nie zauważyłem zmian komfortowych. Dla tych wszystkich w
    centrum zwracam uwage że po wybudowaniu tej trasy ich mieszkania
    zyskają znacznie na wartości!
  • Gość: krol IP: *.stk.vectranet.pl 16.10.09, 18:15
    18 miesiecy forumowicze pisza o temacie i w koncu Kurbiel zdjal
    rozowe okulary i odkryl,ze .... jest nagi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka