Dodaj do ulubionych

Trasa przy osiedlu Bemowo - Park

19.02.05, 20:01
Mam zamiar kupić mieszkanie w A5, ale czytając Wasze opinie nt. przebiegu
trasy blisko osiedla, mam coraz większe watpliwości dot. zakupu - generalnie
wszystko mi odpowiada, ale jest to "duże ale" w postaci łącznika Konotpa z
Trasą Armii Krajowej. Czy ktoś obliczał (wg mapy/skali) ile metrów od osiedla
połączenie to się będzie znajdować? Czy będzie ekranowane - na powierzchni,
czy też trasa będzie w tunelu, a mmoże, jak to zazwyczaj w Polsce bywa jeszcze
nic nie wiadomo, oprócz tego, że budowa łącznika jest juz przesądzona?
Potrzebuję odpowiedzi ASAP, gdyż na podjęcie decyzji o ewentualnym zakupie
mieszkania mam czas do najbliższego poniedziałku - tj. 21.02.05 Będę wdzięczny
za rzetelne info. Z góry dziekuję.
Edytor zaawansowany
  • bartek_park 19.02.05, 20:45
    1. Po co kolejny watek na ten sam temat?
    2. Wikszosc odpowiedzi znajdziesz przegladajc stare posty.
    3. Generalnie trasa prawie na pewno bedzie choc nie ma ostatecznej decyzji
    (dokad nie zaczna budowac zawsze cos moze sie zmienic) ale na zbytnie zmiany
    bym nie liczyl. Czy bedzie w tunelu? To zalezy od mieszkancow tutejszych
    osiedli - w tym nas, ale i umiejetnosci wspolnego dzialania. Natomiast tak czy
    inaczej powinna byc w wykopie i powinny byc ekrany. Ile to da... coz na to
    pytanie nikt nie jest w stanie odpowiedziec, w kazdym razie trudno dotrzec do
    jakis rzetelnych i konkretnych pomiarow halasu w roznych odleglosciach od
    trasy. Najblizszy waroant to zdaje sie 300 metrow od nas
  • greg772 19.02.05, 20:54
    OK. Dzieki. Potrzebne informacje juz znalazłem, rzeczywiście temat był juz
    poruszany, również w zakresie, o który pytałem. PZDR
  • viki1976 19.02.05, 21:41
    Witam!Powiem szczerze - mam nadzieję że protesty mieszkańców spowodują, że
    trasy ekspresowe S-7 (która ma przebiegać przez całe Bemowo "wzdłuż" od
    Powstańców Śląskich przez Carrefour, Obrońców Tobruku, Widawską, Dywizjonu 303
    a potem dalej - nie powstanie bo przecież przebiegała by tuż obok szkoły
    podstawowej i przedszkola - nie mogę sobie tego zresztą wyobrazić, aby tranzyt
    (droga exspresowa) przebiegała przez osiedla mieszkaniowe!!!Projekty były
    opracowane 30 lat temu - jak nie było Bemowa - osiedli i ludzi!!!
    Druga teras (ta pewnie Cię zainteresuje) to S-8, która ma powstać przez lub pod
    ogródkami działkowymi - i przebiegać będzie tuż obok osiedla Bemowo Park - oraz
    ulicy Wrocławskiej...Mieszkam na osiedlu Bemowo I i też zmartwiło mnie to, że
    mają powstać te dwie trasy - dlatego wybieram się na zebrania i na protesty
    mieszkańców!!!
    Myślę, że warto kupić mieszkanie - to dobra inwestycja, a jeżeli mieszkańcy się
    zjednoczą i wspólnie będą protestować to w jedności siła - warto dla nas samych
    i przyszłych pokoleń!!! :)
    Na Bemowie jest najniższy w W-wie wskaźnik zanieczyszczenia powietrza - według
    danych z GUS-u udostępnionych na ich stronie www.
    Pozdrawiam Viki
  • greg772 19.02.05, 22:15
    To logiczne, co piszesz, zobaczymy, mam jeszcze dwa dni do podjęcia decyzji i
    coraz bliższy jestem kupna tego mieszkania (jedynie żona mnie ostudza :-))). Ale
    jak to zawsze bywa, kupując mieszkanie powinno się mysleć o jego sprzedaży
    (kiedykolwiek ten moment by nie nastapił) - teraz jest ok, ale jakie nastepstwa
    ekonomiczne spowoduje ta trasa - trudno teraz przewidzieć - nie chciałbym
    stracić na tej inwestycji. Mieszkanie ma bardzo duzo plusów. Zobaczymy. To
    racja, tylko odpowiednie postepowanie okolicznych mieszkańców może zmienić pewne
    posunięcia (choć w to do końca nie wierzę). Pozdrawiam
  • viki1976 21.02.05, 00:22
    Witam!Wiesz ja doskonale rozumiem to co piszesz - że możesz stracić na
    inwestycji...Zawsze może tak być - że się straci niezależnie od wszystkiego,
    ponosimy wszyscy ryzyko - każdego dnia ryzykujemy. Takie życie.
    A ja wtedy mam stracić podwójnie - mając dwa mieszkania na Bemowie I i II ???
    Jedno na przeciwko Ciebie a drugie obok kościoła, tuż przy Mc Donald's?
    Ja lubię Bemowo - fajnie się tutaj mieszka, blisko do Parku na Kole i do lasku
    na Starym Bemowi, dużo zieleni i fajnych miejsc. Centa handlowe aż 3 wokół nas,
    dwa baseny i ścieżki rowerowe w lesie. Nic z tego, żeby coś stracić. Dużo ludzi
    tutaj mieszka - a zresztą na Bemowie jest zawsze sporo atrakcji np. rajd
    Barbórki. Pomyśl, że oprócz tego, że Ty kupisz - lub nie - tutaj mieszkanie to
    inne osiedla też bardzo blisko będa niej leżeć. Spaliny wszędzie takie same.
    Musimy protestować i nie dopuścić do realizacji tej trasy - bo szkoda choćby
    tej zieleni i spokoju który teraz mamy.
    Kiedyś ponad 20 lat temu jak tutaj zamieszkaliśmy to nic nie było przed moimi
    oknami. Potem wybudowali Bemowo IV. Skrzyżowanie miało 3 "ramienia". Później
    pojawiło się czwarte - z możliwością pojechania przez Koło do Centrum a nie jak
    przez wiele lat tylko przez Górczewską lub Powązkowską. najgorsze były
    tramwaje, pierwsze dni i noce nie mogłam spać - budziły mnie, ciągle miałam je
    w głowie. Nie było już tak jak kiedyś. Ale piękny widok na drzewa pozostał. To
    była rekompensata. Tak sobie to tłumaczyłam. A teraz wasze osiedle - Bemowo
    Park - które zasłoniły prawie całkowicie drzewa....szkoda...nawet neonu Auchan
    już nie widzę :)
    Ale trudno, lepsze chyba to osiedle niż stacja CPN lub jakaś baza elektryczna
    od tramwajów.Zresztą nie wiem sama. Te budynki na waszym osiedlu tak blisko są
    ustawione obok siebie - w sumie mało przestrzeni i podwórka - studnie... I
    zaglądanie sobie w okna. Tego bym nie zniosła. Mieszkałam tak trochę w innym
    miasteczku. Dobrze jest mieć jakąś przestrzeń. Jeżeli masz wybór to lepiej
    kupuj mieszkanie z widokiem na cokolwiek innego niż okna sąsiadów.
    Na wiele rzeczy nie mamy wpływu, lecz na inne możemy mieć, jeśli tylko nam
    zależy i po prostu CHCEMY!
  • vampi_r 25.02.05, 02:31
    Greg.
    Wchodząc w inwestycję mieszkaniową połozoną 300 m od jakiejś trasy, musisz robić to świadomie. Albo ci to sąsiedztwo będzie odpowiadać, albo nie.
    Jeśli nie, to nie pakuj się w to.

    Z tego, co czytam tu wypowiedzi, to sprawa wygląda tak:
    kup mieszkanie, budowę trasy oprotestujesz i może jej nie zbudują.

    Ludzie!!! NIE O TO CHODZI!!!

    Ja wszedłem w inwestycję mieszkaniową w odleglosci 300 m od trasy NS ze świadomością, że bliskosć trasy jest zaletą lokalizacji mojego bloku. Chce tej trasy i cieszę się, że powstanie.
    Nie wyobrażam sobie jednak sytuacji, by ktos rozumował tak, jak Viki (z czałym szacunkiem). Trasa powstać gdzies musi.
    Plany umiejscowienia S-8 znane są od lat i każdy kto wchodził w inwestycje mieszkaniowe Bemowo-Park powinien je znać.
    Jeśli wiec kupował mimo wszystko mieszkanie w pobliżu pasa planowanej trasy, to nie ma żadnego prawa domagać się tego, by jej nie budować.

    --
    SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • viki1976 01.03.05, 00:13
    Witaj!Rozumuję tak, że nie chcę mieć jeszcze więcej czarnego zmogu na
    parapecie - i nie tylko zewnetrznym ale i wewnętrznym...w pokoju w którym żyję,
    śpię, odpoczywam, jem...
    Tą trasą puszczą tranzyt i ruch będzie całą dobę - zastanowiłeś się nad
    środowiskiem na Bemowie???Nad lasem na kole, laskiem na starym bemowie,
    kompleksem działek wzdłuż orlich gniazd???
    Wkurzają mnie takie opinie zwłaszcza od ludzi, którzy pojawiają się nie wiadomo
    skąd na Bemowie - mieszkam tu od ponad dwudziestu lat i wiem na 100% że trasa
    szybkiego ruchu pod oknami mi zupełnie nie odpowiada - a jest jeden powód:
    SPALINY!!!Dziwne, że możesz pisać, że czekasz na tę trasę.
    Co da np. kawałek podziemnego tunelu jak spaliny i smród będzie wydobywał się
    na zewnątrz prosto do naszych domów?
    Nie zgodzę się z Twoimi opiniami - z całym szcunkiem oczywiście do mądrości
    które wypisujesz.
    Viki
  • vampi_r 01.03.05, 02:11
    Viki.
    Nikt nie chce tras koło swojego domu.
    To jasne.

    Tyle, że trasy w Warszawie są potrzebne. Potrzebne są, bo inaczej stolica utonie w korkach i jeszcze większym smogu. Czy wy tego nie rozumiecie?
    Samochód osobowy, czy dostawczy pali nawet o 100% więcej paliwa w ruchu ulicznym, niż pozamiejskim. Odnosząc się do Dyrektywy 1999/30/WE, która obowiązuje nas od 1 stycznia 2005 i wymusza rygorystyczne przestrzeganie norm skażeń, szczególnie tych związanych z transportem, już teraz w Warszawie należałoby zamknąć wiele ulic. Zbudowanie tras szybkiego ruchu odciąży zakorkowane warszawskie ulice przerzucając jego znaczą część na bezkolizyjne trasy. Tym samym znacznie spadnie poziom skażeń w powietrzu. Jeżeli POW i inne trasy szybkiego ruchu w Warszawie nie powstaną, to do 2015 roku warunki środowiskowe w aglomeracji warszawskiej pogorszą się o 25% (dane z Analizy Wielokryterialnej SETEC/IOŚ/ISIŚ PW/BPRW). Konieczność zamykania ulic w Warszawie z powodu skażenia powietrza będzie wtedy, gdy nie zbuduje się w mieście bezkolizyjnych obwodnic.
    Dlaczego obecnie mieszkaniec Ursynowa jak jedzie do Gdańska, to musi jechac niemal przez centrum miasta? Podobnie mieszkaniec Bemowa, gdy chce pojechac do Krakowa, czy na wschód.
    Warszawa ma docentralny układ ulic. Jak żadne inne wielkie miasto na świecie.
    Ma korki, które dotykają nie tylko centrum miasta, ale całej aglomeracji.
    Z Warszawy trudno wyjechac i trudno wjechać. Cierpią na tym wszyscy.

    Czy myslisz, że jak się nic nie zbuduje, to na Bemowie pozostanie na wieki cisza i spokój? Co się stanie, jak zbuduja Most Północny i Trasę pod hutą? Jak nie zbudują S-7 na Bemowie, to niemal cały ruch z TMP (z Tarchomina) wpakuje sie w Powstańców Śląskich. Może nie budowac Trasy Mostu Północnego? Powiedz to mieszkańcom Tarchomina stojącym w korku godzinami na Modlińskiej. Na Bemowie buduje się sporo. Co się stanie, jak wszystkie te osiedla zostaną zasiedlone? Ile nowych samochodów wjedzie na Wrocławską, Powstańców Śląskich? Jak twoim zdaniem będzie wyglądac ruch na Bemowie (i w ogóle w Warszawie) za 5-10-15 lat?

    Nikt nie chce miec trasy pod oknami. Ale trasa gdzies powstać musi. bez tego już niedługo ul. Pułkowa zapcha się dokumentnie. Tym bardziej przy perspektywie budowy nowego lotniska w Modlinie.

    Przyjedź kiedys na Mokotów, czy do centrum. Postój chwilkę przy Al. Niepodległosci, przy Puławskiej, Marszałkowskiej, Górczewskiej. Zobacz w jakiej odległosci od tych ulic stoją domy. Posłuchaj jaki jest hałas, jaki smród, popatrz jakie są korki. Weź pod uwagę, że wiele aut jeździ tymi ulicami, bo nie ma alternatywy. Jeździ, bo nie ma wyboru. A przy takich ulicach nie mozna budowac ekranów dźwiękochłonnych. Nie da się.
    Jak zbudują kiedyś trasy na Bemowie, to przejdź sie pod te trasy. potem wspomnij sobie hałas i smród z Al. Niepodległosci. Ręcze ci, że sama stwierdzisz, że lepiej mieszkac 50 m od trasy szybkiego ruchu, niż 50 m od zwykłej ulicy.

    Ja mieszkam przy takich ruchliwych ulicach całe życie.
    I wiem, że odciażenie ich od zbędnego ruchu, to najwazniejsze, co trzeba zrobić. Czekam na Trasę NS i na ine trasy. Bo chcę z Woli na Ursynów, do Wawra, na Pragę pojechać szybko, bezkolizyjnie. Chcę spalić 5 litrów paliwa, a nie 10 (jak obecnie spalam stojąc w korkach). Chcę wyjechac z miasta w 20 minut, a nie w 2 godziny (jak obecnie).


    --
    SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • fioletor 01.03.05, 10:36
    Viki, nie odpowiadaj na zaczepki zwolenników trasy pod naszymi oknami, gdyż ich
    interesy są sprzeczne z naszymi i dyskusja z nimi nie ma sensu. Przedstawiają
    się oni jako zwolennicy obwodnicy warszawskiej, mając nas za idiotów, że niby
    to nie wiemy, co znaczy słowo "obwodnica", że trasa przez środek dzielnicy
    mieszkaniowej jest obwodnicą warszawską.
  • vampi_r 01.03.05, 23:12
    Czyż wy nie rozumiecie, ze jak nie zbuduja S-7 w żadnycm wariancie, to po zbudowaniu Trasy Mostu Północnego niemal cały ruch z Tarchomina wjedzie wam na Powstanców Sląskich?

    Myślcie trochę.


    --
    SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • freebemowo 02.03.05, 15:43
    Pomocy!!!

    vampi_r napisał:

    > Czyż wy nie rozumiecie, ze jak nie zbuduja S-7 w żadnycm wariancie, to po
    > zbudowaniu Trasy Mostu Północnego niemal cały ruch z Tarchomina wjedzie wam
    > na Powstanców Sląskich?

    > Myślcie trochę.

    Caly czas powtarzasz, ze ludziom myli sie S7 i S8!
    A to wlasnie Tobie sie to myli!

    Problemem Bemowo Park nie bedzie S7 tylko S8!
    A akurat S8 nie przynosi dzielnicy Bemowo (a rowniez i niestety centrum
    stolicy) zadnych korzysci!

    Pozdrawiam (z osiedla, ktore akurat zagrozone jest trasa S7). W jednosci sila.
    Mariusz J.
  • michalfront 03.03.05, 16:06
    tu się zgadzam
    jak dla mnie obwodnica powinna biec w całości poza Warszawą (choćby i 50 km na
    północ lub południe od niej - w końcu obsługiwać będzie tranzyt) natomiast ruch
    po Warszawie, od granic miasta, powinien być rozporowadzany ulicami o znaczeniu
    lokalnym ale na pewno nie obwodnicą...
    de facto korków ona nie rozładuje ani nie poprawi komunikacji w północno-
    zachodniej Warszawie (tak jak trasa AK nie poprawiła sytuacji na Górczewskiej,
    Obozowej itp.). Będzie ułatwieniem tylko dla tranzytowców, tirowców ale dla
    mieszkańców Warszawy nie...
    a cały ruch z mostu Północnego wejdzie nie w Powstańców Śląskich ale w
    Wisłostradę, bo nie przebije sie przez Reymonta, Opaczewskiego czy Sokratesa...
    poza tym trasę chcą budowac już, a mostu jakoś nie widać ...
  • vampi_r 04.03.05, 03:03
    michalfront napisał:


    > a cały ruch z mostu Północnego wejdzie nie w Powstańców Śląskich ale w
    > Wisłostradę, bo nie przebije sie przez Reymonta, Opaczewskiego czy Sokratesa...
    > poza tym trasę chcą budowac już, a mostu jakoś nie widać ...

    Boshh....
    Most Północny, to nie tylko sam most !!!!
    Budowa Trasy Mostu Północnego zacznie się w połowie przyszłego roku. potrwa około 3 lat. Na Bielanach zakonczy się za Chomiczówką.
    W planach jest zrobienie w tym miejscu węzła z trasą S-7 w wariancie 2.
    Jeśli nie powstanie S-7 w tym wariancie, to cały ruch z TMP będzie musiał wjechac w Gen. Maczka, a potem spra część zapewne w Powstanców Ślaskich a część poleci Powązkowska do Trasy AK.

    Jednak Trasę Mostu północnego buduje się po to, by tarchominianie nie musieli jechac jedynie Trasa AK. Bez sensu jest wprowadzac ten ruch ponownie na tą trasę.

    Polecam wpierw dokładne zapoznanie się z planami tras w Warszawie, a potem wypowiadanie się na forum.
    Tak będzie lepiej... zwłaszcza dla piszącego (nie ośmieszy się tak).



    --
    SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • vampi_r 04.03.05, 03:06
    Aha.
    Budowę Trasy S-7 planuje się zaczac w roku 2008, a nie "już".
    No ludzie...

    --
    SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • michalfront 04.03.05, 10:03
    co do tego że coś ma zacząć się za rok, trzy pięć lat, to akurat w naszym kraju
    nie jest żaden argument bo za chwilę może zmienić się ekipa, zabraknąć
    pieniędzy itp. dopóki nie skończą budowy, dopóty wszystko jeszcze jest możliwe

    zwóć uwagę że to wszystko to tylko plany i jako takie mogą i powinny podlegac
    zmianom. to do mieszkańców danej gminy, danego miasta powinna należeć decyzja,
    czy chcą dać się poprzecinać trasami czy nie

    i jeśli ktos się osmiesza to ty, lansując na każdym kroku wizję miasta gdzie
    maksymalnie gęsta sieć dróg ekspresowych będzie tylko uzupełniana wciśniętymi
    pomiędzy nie blokami mieszkalnymi

    no i oczywiście nie odnosisz się do kwestii sensowności w ogóle budowania dróg
    ekspresowych przez tereny gęsto zaludnione...

    Bemowo jest w tej chwili jedną z najlepszych lokalizacji w Warszawie bo i do
    centrum i do lasy blisko, w dodatku (poza tarsą AK) własciwie nie ma
    uciązliwych ciągów komunikacyjnych (a mimo to nie ma tylu korków co np. na
    Mokotowie). Wszytsko to zostanei zniszczone po zbudowaniu S-7 i S-8 bo
    praktycznie nie będzie miejsca na terenie Bemowa, z którego do najlblizszej
    trasy byłoby więcej niz kilometr...

    i już widzę jak poprowadzą TMP przez Wawrzyszew i Chomiczówkę - chyba po
    dachach domów bo miejsca nijak nie widzę...

    ni i ciekawe kto (i z jakimi kwotami) stoi za takimi osobami jak ty, bo nie
    chce mi się wierzyć, że mieszkaniec Bemowa dobrowolnie i bez wynagrodzenia
    popiera taką inwestycję na terenie w którym mieszka - nikt o zdrowych zmysłach
    nie niszczy miejsca w którym mieszka...

    wszyscy znamy twoją opinię więc bądź łaskaw dać juz sobie spokój z tą
    argumentacją bo mieszkańców B-P i tak nie przekonasz...
  • vampi_r 04.03.05, 23:27
    michalfront napisał:

    > co do tego że coś ma zacząć się za rok, trzy pięć lat, to akurat w naszym kraju
    > nie jest żaden argument bo za chwilę może zmienić się ekipa, zabraknąć
    > pieniędzy itp. dopóki nie skończą budowy, dopóty wszystko jeszcze jest możliwe

    Możliwy jest nawet atak kosmitów jutro.

    >
    > zwóć uwagę że to wszystko to tylko plany i jako takie mogą i powinny podlegac
    > zmianom. to do mieszkańców danej gminy, danego miasta powinna należeć decyzja,
    > czy chcą dać się poprzecinać trasami czy nie

    Tak. Do obywateli Polski powinna należec decyzja, czy płacic podatki, czy nie.
    Jakie jeszcze decyzje chcesz dać mieszkańcom?
    Może czy budowac Bemowo-Park, czy nie? Bo ja może jestem przeciwny rozbudowie tej dzielnicy, zwłaszcza jeśli buduje się bloki w takich miejscach jak Bemowo-Park.

    Większosc warszawiaków chce rozwiązania problemu korków w Warszawie. Zdecydowana większosć chce tras obwodnicowych w mieście i nowych tras wylotowych z miasta. By ukrócic wreszcie spekulacje w tym temacie, ja jestem za ogólnowarszawskim referendum w tej sprawie (ogólno aglomeracyjnym).

    > i jeśli ktos się osmiesza to ty, lansując na każdym kroku wizję miasta gdzie
    > maksymalnie gęsta sieć dróg ekspresowych będzie tylko uzupełniana wciśniętymi
    > pomiędzy nie blokami mieszkalnymi

    Jeśli ktoś się ośmiesza, to ty, lansując miasto stolicy europejskiego kraju z archaicznym układem ulic - docentralnym.

    >no i oczywiście nie odnosisz się do kwestii sensowności w ogóle budowania dróg
    > ekspresowych przez tereny gęsto zaludnione...

    Czytałes wszystkie moje posty?
    NIE.
    Wiec nie głosuj.

    > Bemowo jest w tej chwili jedną z najlepszych lokalizacji w Warszawie bo i do
    > centrum i do lasy blisko, w dodatku (poza tarsą AK) własciwie nie ma
    > uciązliwych ciągów komunikacyjnych (a mimo to nie ma tylu korków co np. na
    > Mokotowie).

    Będą, będą. Poczekaj, aż zbudują Trasę Mostu Północnego. Będziesz wtedy błagał urzędników, by wreszcie coś zbudowali.

    >Wszytsko to zostanei zniszczone po zbudowaniu S-7 i S-8 bo
    > praktycznie nie będzie miejsca na terenie Bemowa, z którego do najlblizszej
    > trasy byłoby więcej niz kilometr...

    Trzeba było wybrać Kabaty.

    >
    > i już widzę jak poprowadzą TMP przez Wawrzyszew i Chomiczówkę - chyba po
    > dachach domów bo miejsca nijak nie widzę...

    No to wyłazi z ciebie typowe dyletanctwo.
    Projekt trasy już jest, grunty wszelakie niemal wykupione.
    I nie trzeba było wcale burzyć domów na Chomiczówce.

    > ni i ciekawe kto (i z jakimi kwotami) stoi za takimi osobami jak ty, bo nie
    > chce mi się wierzyć, że mieszkaniec Bemowa dobrowolnie i bez wynagrodzenia
    > popiera taką inwestycję na terenie w którym mieszka - nikt o zdrowych zmysłach
    > nie niszczy miejsca w którym mieszka...

    Kto stoi za kimś takim, jak ty. Bo niezbudowanie nic zniszczy miejsce w którym mieszkasz. Nikt o zdrowych zmyslach przeciez tego nie chce.

    > wszyscy znamy twoją opinię więc bądź łaskaw dać juz sobie spokój z tą
    > argumentacją bo mieszkańców B-P i tak nie przekonasz...

    Wcale nie zamierzam przekonac. Niektórzy są niereformowalni.
    Ja informuję. A wy sobie myslcie co chcecie. Chcecie kłaśc się pod spychacze zamiast walczyć o tunel na S-8? - wasza decyzja. Fri kantry.
    jakby wszyscy byli tacy, jak ty, to wciąz mieszkalibyśmy w jaskiniach.




    --
    SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • fioletor 30.03.05, 01:42
    www.bemowo.info/bamakt2.php?dzial=prz&id_akt=362&stronica=
    Zaczyna się cos dziać. Przeczytajcie poniżej wpisy użytkowników
    dotyczące "Sprawy dla reportera", niestety za późno to zauwazyłem więc nie
    mogłem sie juz tam zjawić, a może ktos z forumowiczów tam był?
    Unia Europejska podobno nie dofinansowuje projektów budzących protesty
    społeczne. Odpowiednie nagłośnienie w odpowiednich urzędach i GDDKiA nie będzia
    miała pieniędzy na te cholerne trasy :-)))
    a poprowadzenie tych tras przez Warszawę jest kilkukrotnie droższe niz poza
    Warszawą
  • viki1976 12.04.05, 13:40
    Słuchajcie!!!Czy te trasy będą czy nie???
    Juz sie pogubiłam a i tak mam na parapecie w domu co tydzień czarne grudki ze
    spalin czy nie wiem z czego....
    Viki
  • polesiak 12.04.05, 18:38
    Kurz?
  • viki1976 13.04.05, 00:49
    chyba smóg z silników samochodowych, dlatego mi ta trasa tak nie
    pasuje ...Pełno brudu i chałasu ...
    Nie chcę mieć więcej tego wszystkiego w domu, na oknach, w sobie...
  • dorota_a3 14.04.05, 14:55
    czesc - wybaczcie ale te określenia S7 i S8 nie wiele mi mówią. Czy ktoś może
    po polsku napisać jakimi "ulicami" ma iść trasa obok Bemowo Park? Wydaje mi się
    że będzie to przedłużenie AK, obok lasku na Kole, Dywizjonu 303, nad Powstańców
    (lub pod) Śląskich i dalej to już nie wiem. Interesuje mnie odcinek obok mojego
    osiedla - rozumiem, że tam gdzie obecnie są tory tramwajowe będzie autostradka?
    Słyszałam, że część od Adriollego do Powstańców Śląskich (więc na tyłach
    naszego BP) ma być w tunelu. Proszę mnie poprawić jeśli się myle.
  • polesiak 14.04.05, 17:40
    Trochę tak i trochę nie tak. 1 trasa NS - koło lotniska na Bemowie, koło ulicy
    Andriollego, potem koło Auchana i dalej na południe - odległość od naszego
    osiedla ok. 500 m, bo przecinać będzie Dywizjonu 303 ok. wiaduktu nad torami -
    w tym miejscu tunelu nie będzie.
    1 trasa AK - przez lasek na Kole, koło naszego osiedla do Lazurowej - odległość
    od naszego osiedla (jeśli wierzyć mapom, które były pokazywane na spotkaniach z
    przedstawicielami GDKKIA) ok. 0-100 m. Ma iść podobno w wykopie, na pewno za
    ekranami dźwiękochłonnymi.
    I tutaj powinniśmy, a raczej musimy walczyć o tunel!!!
    Tak jak ktoś napisał wyżej, wyrzućmy Park z nazwy naszego osiedla.
  • viki1976 16.04.05, 14:34
    Oglądałam Sprawę dla Reportera w minioną środę - może jeszcze nic z tych tras
    nie być:)
    Ja sobie ich tutaj nie wyobrażam będzie dwa razy więcej spalin a jeszcze wytna
    pełno drzew i zniszczą zieleń!!!
    Zbierane są chyba w urzędzie dzielnicy Bemowo przy Górczewskej róg Powstańców
    śląskich podpisy przeciwko tej trasie!!!
    Trzeba się chyba tam wybrać!
  • biala.rzepa 16.04.05, 15:30
    ...a ja pójdę i podpiszę listę poparcia dla tras, przynajmniej nie będzie się
    stało w kosmicznych korkach. W zeszłym roku szukałem mieszkania i wiedziałem
    gdzie będzie biec S-8
    P.S. Widziały gały co brały ;-))
  • viki1976 18.04.05, 11:30
    Ja nie chcę żeby było więcej spalin na Bemowie i tyle...a fakt...jeździ się
    FATALNIE!
  • biala.rzepa 18.04.05, 13:03
    A kto chce? Wydaje mi się że nikt. A jak samochody stoja w korkach to nie palą?
  • fioletor 18.04.05, 14:38
    Ale tu chodzi o tranzyt przez Warszawę (nie rozładuje korków), 100 tysięcy
    samochodów w ciągu doby trasą S7 i 100 tysięcy samochodów w ciągu doby trasą
    S8. Czyli 200 tysięcy samochodów na dobę w pobliżu naszego osiedla (dane
    GDDKiA).
  • biala.rzepa 18.04.05, 15:20

    Czyli jaka jest konkluzja? Kupując na wlasne życzenie i ze świadomością że bedę
    mieszkał obok trasy mam teraz protestować żeby tej trasy nie było?
    Przykrycie trasy to niezły pomysł, spalin będzie tyle samo ale będzie na pewno
    ciszej.
  • fioletor 18.04.05, 15:32
    konkluzja: wolnoć Tomku w swoim domku :-)
  • wojda_wojda 15.05.05, 10:45
    Jestem bliski kupna mieszkania ale bardzo sie boje ze bedzie glosno i tej
    autostrady, spalin itd. Poza tym przeszedlem sie po osiedlu (po budynkach) i
    nie dosc ze nikt tego nie pilnuje to jeszcze strasznie brudno w mieszkaniach.
    Przeczytalem w jednej z gazet tekst, ze ta inwestycja pod tym wzgledem to
    straszny bubel (autostrady, głośność, spaliny), nie boicie sie tego?

    Bo tak ogólnie to osiedle mi się podoba... No i mam wrażenei, ze developer
    więcej mi naobiecywał niż zrealizuje....
  • wojda_wojda 15.05.05, 14:14
    Tzn chodzilo mi, ze brudno na klatkach schodowych, do tego niedopałki i...
  • polesiak 16.05.05, 11:14
    Pytanie zadawaj tym co jeszcze nie kupili. Ci co już kupili, chyba podjęli
    decyzję czy trasa im straszna czy nie.
  • wojda_wojda 16.05.05, 22:17
    No tak, ale podjeli na jakiejs podstawie wiec jak rozumiem przeanalizowali
    argumenty za i przeciw i na tej podstawie mają coś do powiedzenia...
    przynajmniej tak mi sie wydaje
  • michalfront 20.05.05, 15:21
    Hmm.
    Od tygodnia mieszkam na stałe w A3.
    Co do brudu na korytarzach, to np. wczoraj ekipa do 21.30 pucowała posadzkę
    ręcznie oraz maszynowo(pukając wcześniej do mieszkań i przepraszając za hałas)
    Co do hałasu to okna mam na Wrocławską i:
    - jak okna są zamknięte to absolutnie nic nie słychać,
    - jak okna są otwarte słychać zwyczajowy hałas z ulicy, a tramwaje tylko przez
    chwilę (zaraz znikają za B1 i B2, na które na początku się złościłem a teraz
    doceniam, bo odgradzają mnie od hałasu jednocześnie nie zasłaniając nieba),
    - po 23 przejazd samochodu po Wrocławskiej to atrakcja, po 24 całe skrzyżowanie
    zamiera,
    - co do bezpieczeństwa to zwykle wracam samochodem po 22 albo i 23 i zawsze jak
    tylko otwierałem bramę pojawiał się ochroniarz (a czasem schodził aż do garażu)
    Póki co nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń (ale mogę być nieobiektywny np.
    co hałasu, bo wcześniej lata całe mieszkałem Grzybowska róg Jana Pawła i teraz
    obecny ruch i hałas na Wrocławskiej to dla mnie przy tamtej lokalizacji oaza
    spokoju :))
    - no i co do trasy szybkiego ruchu - własnie dlatego wybrałem od Wrocławskiej
    że nawet jak zbudują (a wtym kraju nic nie jest pewne) nie w tunelu to nie
    będzie mi tak przeszkadzała, jak gdybym kupił od Dywizjonu 303. a jeśli będzie
    200-400 metrów od osiedla to nawet nie będę strasznie protestował (teraz
    dojeżdżam Obozową i myk na obecną trasę - to jest jednak wygoda). jesli będzie
    bliżej, spróbuje się powalczyć o tunel.
    - co do developera, to nie miałem najmniejszych kłopotów, we wszystkim szli na
    rękę i wszystko było tak, jak chciałem - zobaczymy co będzie dalej...

    podsumowując, jestem zadowolony, jak masz dodatkowe pytania - pisz.
  • bartek_park 20.05.05, 22:47
    Czyli w praktyce oznacza to, że:

    1. Tak jak należało się spodziewać wybrany będzie wariant 2 (oczywiście chodzi
    o trase S 8) czyli ten, wg którego trasa ma przebiegać obok naszego osiedla (i
    z tym chyba trzeba się już pogodzić). Dokładnie powinna się znajdować w
    najbliższym punkcie w odległości około 100 m od granicy osiedla.

    2. Gdyby udało, się, że trasa pójdzie w tunelu to generalnie będzie bardzo
    dobrze (zyskamy pod blokami zielone tereny, które nie będą przeznaczone pod
    żadną większą zabudowę raczej - nie sądzę bowiem aby powstający tunel był
    przystosowany do zbyt intensywnej zabudowy). Niestety pewnie wariant wykop
    (pytanie jak głęboki jest tu zasadnicze) + ekrany od góry jest bardziej
    prawdopodobny. Dwa podstawowe minusy to brak możliwości filtracji spalin oraz
    słabsze tłumienie hałasu - dzisiaj jednak trudno rzetelnie określić o jakim
    natężeniu i w jakiej odległości mówimy. Natomiast inne podobne realizacje
    zazwyczaj dają dość dobre tłumienie. Nikłą korzyścią bedzie likwidacja 20 spod
    okien bo tramwaj to niezbyt często jeżdżący i chyba pod wzgledem hałasu ta
    linia nie jest zbyt obciązająca, zal jej natomiast troche bo ten tramwaj
    dzielnie wbijający się w krzaki ma swój urok.

    3. Istotne jest iż przy Radiowej nie jest planowany żaden zjazd z trasy -
    dzięki temu nie będzie koło nas przerw w ekranach plus nie bedzie generowany
    dodatkowy ruch związany z zjazdem i wjazdem na trasę. I chyba nie ma większych
    szans aby w tym miejscu powstał wjazd bo chyba żadna silniejsza grupa nie jest
    tym zainteresowana, komunikacyjnie też nie byłoby to zbyt trafne rozwiązanie.

    4. Warto pamiętać, iż koło nas idzie "jedynie" odgałęzienie od autostrady a
    sama A2 będzie szła w okolicach Ursynowa. Dla nas to ważne bo zwłaszcza po
    wybudowaniu wschodniego odcinka A2 (do Terespola) to tamtędy bedzie szedł
    główny nurt tranzytu na wschód. Koło nas będzie szedł głównie tranzyt do
    Białegostoku, Suwałk itd. Docelowo więc nie będzie szła tędy główna linia
    tranzytu międzynarodowego. Co oczywiście korzystnie wpłynie na obciązenie trasy
    zwłaszcza TIRami.

    4 Komunikacyjnie trasa będzie chyba mało przydatna dla mieszkańców osiedla.
    Ewentualnie dla jeżdżących na Ursynów, ale odległy zjazd na nią oraz
    konieczność jednak dość dużego objazdu mogą budzić wątpliwości co do takiego
    rozwiązania. Natomiast dla jadących na Wschód (Marki itd), i tak
    najwygodniejszy bedzie pewnie zjazd z Powązkowskiej, a więc niewiele się pod
    tym względem zmieni :) Najwięcej skorzystają jadący do Piastowa i okolic.

    5. Co ważne dzięki znajdującym się niepodal dwu wiaduktom (Radiowa i Powstanców
    Śląskich) nie będziemy "odcięci" od reszty miasta i pod tym względem niewiele
    się raczej zmieni.
  • bartek_park 23.05.05, 07:55
    Sporo informacji można znaleźć tutaj: www.chomiczowka.org/
  • fioletor 30.05.05, 14:24
    "... Z informacji wynika, iż na odcinku od ul. Lazurowej do ul. Rosy Bailli
    droga umieszczona będzie w tunelu lub półtunelu. Póltunel jest to, dla
    wyjaśnienia, ograniczony z góry otwartymi, pólkolistymi ekranami wykop..."

    Zwróćcie uwagę na wyrażenie "lub półtunelu". Na mój gust oznacza to, że żadnego
    tunelu nie będzie tylko zwykły ekran akustyczny, a tunel to zapewne bedą dwa 20-
    metrowe odcinki pod wiaduktami. Określenie półtunel ma chyba za zadanie robić
    ludzi w konia i powiedzenie okrągłymi słówkami przez GDDKiA, że "motłoch" niech
    się cieszy z półtunelu bo ich zdania i tak nikt nie będzie brał pod uwagę.
    GDDKiA samo wie najlepiej co jest dla "motłochu" najlepsze - taką postawę
    przedstawiciel tego urzędu prezentował na spotkaniach z mieszkańcami Bemowa.
    Jeśli stanowczo i z pełną determinacją nie będziemy domagać się tunelu to
    możemy zapomnieć np. o spaniu latem przy otwartym oknie gdyż hałas z autostrady
    najlepiej rozprzestrzenia się w nocy, gdy nie ginie w innych odgłosach miasta.
    No i jeszcze zatrucie okolic wokół autostrady świństwami wydobywającymi się z
    rur wydechowych samochodów (zwłaszcza pyły, które będą mogły sobie bezkarnie
    opadać na nasze domy).
  • bartek_park 30.05.05, 21:43
    Trasa w półtunelu oznacza w tym wypadku drogę w wykopie od góry częściowo
    przysłoniętą od góry ekranami akustycznymi i to GDDKiA obiecuje... ale moim
    zdaniem należy walczyć o tunel... i szukać tu możliwie szerokiego poparcia.
  • agness100 03.06.05, 10:20
    Witam wszyskich,

    Parę dni temu rozmawiałam z przemiłym panem z GDDKiA. Zaprasza na Mińską 25,
    gdzie są dostepne mapy i wszelkie informacje na tematy nas interesujące. Trasa
    AK ma przebiegać koło naszego osiedla w poziomie -1 czyli w wykopie + ekrany.
    Ale to już chyba wszyscy wiedzą. Jeśli chodzi o przedzierający się przez zieleń
    tramwaj 20 to nie dość że nie zostanie on zlikwidowany, ale na pewnym odcinku
    wręcz przysunięty do osiedla. Domyslam się że może chodzić o teren, który miał
    być wykorzystany na plac zabaw, ale to tylko domysły, nie chcę siać paniki.
    Trasa S7 (wylotówka na Gdańsk) ma biec przez Forty Bema i być całkowicie w
    tunelu. Miły Pan powiedział, żebyśmy tą trasą się nie martwili, bo nas nie
    dotyczy.
    Moi drodzy, czy ktoś konkretnie wie coś na temat podjętych działań, żeby koło
    nas trasa była jednak w tunelu? Może trzeba połączyć siły i wspólnie działać w
    tym kierunku, bo jak na razie to chyba wszyscy skupiają się tylko na dyskusji.
    Mieszkańcy Chomiczówki wywalczyli odsunięcie trasy od ich osiedla. Bierzmy z
    nich przykład!!!!


  • bartek_park 03.06.05, 11:25
    1. Trasa S-8 - uważam, że nadal nalezy walczyć o tunel, wykop to półśrodek
    zwłaszcza jeżeli chodzi o zanieczyszczenie powietrza.

    2. Z 20 to nienajlepsza informacja chociaż wydaje mi się, że ze wzgledu chocby
    na jednak dość nikłą częstotliwość to nie taka niedogodność - natomiast
    niepokoi mnie czy nie oznacza to wycięcia drzew będących przy linii
    tramwajowej???

    3. Co do S7 to miły Pan powiedział chyba nie do końca prawdę bo w tunelu ma iść
    przy fortach bema (przy osiedlu) ale przecież nie na odcinku, który będzie
    stosunkowo bliskonaszego osiedla i tam może być zdecydowanie bardziej
    uciążliwa. Paradoksalnie może okazać się większym problemem niż mająca
    przebiegac obok nas S8 ale przecież tak naprawdę nie ma jeszcze ostatecznych
    decyzji ani wstępnych danych dotyczących hałasu i zanieczyszczenia.

  • agness100 03.06.05, 11:49
    No więc walczmy o ten tunel - zróbmy coś, przecież problem nie dotyczy tylko
    naszego osiedla, ale "po drodze" jest wiele osób, dla których wizja trasy
    pewnie jest wystarczającą motywacją do konkretnego działania. A tak na
    marginesie to ciekawe jak będzie zabezpieczone osiedle podczas trwania prac
    budowy trasy?
    A Miły Pan z GDDKiA zapewnia, że o wiele bardziej będzie uciążliwe skrzyżowanie
    Radiowa/Wrocławska i poza protokołem stwierdził, że dziwi się, iż ktokolwiek
    wydał pozwolenie na budowę w tym miejscu...:( Może w przyszłości spróbować
    walczyć o jakieś ekrany od strony skrzyżowania?
  • michalfront 03.06.05, 13:36
    tak, skrzyżowanie może być dużo bardziej uciążliwe niż sama trasa...

    co do tunelu to trzeba o niego walczyć wszystkim środkami - wykop nie
    zabezpieczy przed zanieczyszczeniami a przed hałasem tylko połowicznie - skoro
    mieszkańcy fortów bema wywalczyli tunel to i my możemy
  • acdb 04.06.05, 08:15
    Kolosalny węzeł komunikacyjny N-S zostanie wybudowany w miejscu przecięcia S-8
    i S-7. Facet GDDKiA chyba sobie kpił mówiąc o uciążliwości skrzyżowania
    Wrocławska-Radiowa
    Mapa nie jest zbyt dobrze czytelna ale pomoże zorientować się o skali tej
    inwestycji
    www.chomiczowka.org/mapy/bemowo_big.jpg
  • vampi_r 05.06.05, 14:17
    michalfront napisał:

    > co do tunelu to trzeba o niego walczyć wszystkim środkami - wykop nie
    > zabezpieczy przed zanieczyszczeniami a przed hałasem tylko połowicznie - skoro
    > mieszkańcy fortów bema wywalczyli tunel to i my możemy

    Przykrycie trasy możliwe jest tylko na niewielkim odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z PŚ, a węzłem S8 z S7. Tu mogłoby nastąpić cos takiego, jak przykrycie wykopu. Jest to możliwe do wykonania.
    Przed hałasem jednak doskonale ochroni Was sam wykop z wysokimi ekranami zachodzącymi półkolisto nad trasę (tak jest planowane).
    Co do spalin... tunel nie zabezpiecza przed spalinami. Jeśli tunel jest długi ... (nie pamiętam teraz powyżej ilu metrów) to powietrze w tunelu musi być wentylowane. Nie jest jednak na razie znana skuteczna metoda oczyszczania powietrza. Jak na razie można je tylko oczyscic z pyłu zawieszonego PM 10.

    Gdyby koło Was przykryto wykop, to tunel byłby zbyt krótki, by zachodziła konieczność stosowania wentylacji i co za tym idzie - filtracji powietrza. Raczej tunel byłby wentylowany w sposób naturalny. Przez to nastąpiłoby skoncentrowanie spalin w okolicach wlotów i wylotów tunelu. Takie rozwiązanie okazałoby się być może gorsze od pozostawienia trasy w samym wykopie.

    Jednak nie powinniście obawiać się spalin. Owszem - nie będziecie mieć leśnego powietrza, bo takie jest tylko w lesie, ale i przestrzegałbym Was przed popadaniem w zbytni pesymizm. Trasy ekspresowe muszą spełniac normy zarówno hałasu, jak i zanieczyszczenia powietrza. Obligatoryjnie muszą być ekrany i zieleń dodatkowo tłumiąca hałas i spaliny.
    Trasy tego typu w wielkich miastach to norma europejska i zapewniam Was, że wiele osiedli mieszkaniowych w Wiedniu, Berlinie, Paryżu, Madrycie, Lisbonie, Hamburhu, itp... położonych jest nawet bliżej, niż 100 m od tras ekspresowych, czy autostrad. Mieszkanie w takich osiedlach nie jest uciążliwe, a o wiele mniej uciążliwe, niz przy zwykłych ulicach miejskich z mało płynnym ruchem miejskim.

    Co do ruchu TIR.
    Trasa będzie stanowić przez jakis czas (nie pytajcie jak długo) korytarz tranzytowy Via Baltica. Jednak ruch TIR na Litwę nie jest i nie będzie kolosalny. Bardziej nalezy się obawiac TIR-ów i samochodów cieżarowych jeżdżących po Warszawie i dostarczajacych towar do stolicy.
    W niedalekiej perspektywie powstanie zapewne nowe lotnisko dla Warszawy w Modlinie, w tym Cargo. Gros samochodów cieżarowych na trasie S8 to bedą właśnie ciężarówki miejscowe, jadące na lotnisko lub z lotniska. Przewidywany ruch samochodów cieżarowych w stosunku do całego ruchu po trasie to około 6-7%. Samego tranzytu dalekobieznego będzie moze 2-3%.
    Niedługo mamy nadzieję dostac jakieś materiały (być może Ocenę Odziaływanie na Środowisko) odnośnie trasy S8, wtedy będziemy mogli podac więcej szczegółow.
    Jak tylko coś będziemy mieli, to opublikujemy to na naszej stronie. Na razie polecam dokumet o trasach ekspresowych w Warszawie (w dziale "Dokumenty").

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • fioletor 05.06.05, 17:48
    Internauto logujący się jako "vampi_r",
    twoje starania na tym forum, aby mieszkańcy osiedla Bemowo-Park polubili ta
    trasę są bezcelowe. Widzę, że twoje poglądy na temat tej trasy są dokładnie
    takie same jak poglądy GDDKiA. Pod twoja wypowiedzią jest hasło
    propagandowe "Tak dla obwodnicy w Warszawie", wcześniej w wypowiedziach
    podpisywanych słówkiem SISKOM były teksty o poparciu dla obwodnicy
    warszawskiej. A chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jaka jest różnica
    miedzy "Obwodnicą w Warszawie" a "Obwodnicą warszawską". Zatem nie próbujcie
    mącić ludziom w głowach bo i tak nikt wam nie uwierzy, że sześciopasmowe trasy
    przez osiedla mieszkaniowe są dobrodziejstwem dla ich mieszkańców, jak to
    próbuje wcisnąć "motłochowi" GDDKiA, a "głupi motłoch" jakoś nie chce uwierzyć
    przemądrzałym gadkom przedstawicieli GDDKiA. A może ten "motłoch" nie jest taki
    głupi i każdy kogo GDDKiA zalicza do tego "motłochu" wie lepiej co jest dla
    niego dobre a co złe.
  • fioletor 05.06.05, 17:57
    do vampi_r:
    na waszej stronie internetowej jest jeszcze hasło: "tak dla warszawskiej
    obwodnicy" - zapomnieliscie zmienić na "Tak dla obwodnicy w Warszawie"?.
    Bo jesli nie, to popierajcie tą obwodnicę warszawską (obwodnica warszawska to
    na logikę i na "zdrowy chłopski rozum" TRASA, KTÓRA OMIJA WARSZAWĘ), a nie
    próbujecie podrzucać autostrady pod okna mieszkańców największych warszawskich
    osiedli mieszkaniowych.
  • vampi_r 06.06.05, 23:46
    G woli wyjaśnienia:
    1. Nie nazywam nikogo motłochem
    2. Nie jestem z GDDKiA (ani nikt z SISKOM)
    3. Obwodnica w Warszawie, a Warszawska Obwodnica to jest to samo
    4. Nikogo nie namawiam do polubienia tras, tak samo, jak nie namawiam do polubienia życia w wielkim mieście zamiast na wsi.
    5. Tekst z Życia Warszawy z 10 listopada 2003 (lub z 11 października)

    Okno na autostradę

    Uwaga! Jeśli szukasz mieszkania, omijaj osiedle Bemowo Park

    Choć w okolicach ul. Dywizjonu 303 za dwa lata ruszy budowa odcinka łączącego autostradę A2 z Trasą AK, 50 metrów dalej zaczyna się właśnie sprzedaż mieszkań w kameralnych budynkach.

    Każdy, kto planuje niedługo kupić mieszkanie, powinien zwrócić uwagę na to, czy w pobliżu nie jest planowana uciążliwa inwestycja komunikacyjna, np. droga szybkiego ruchu. Takie oferty powinniśmy z miejsca odrzucić. Tam, gdzie obok będzie przetaczać się bezustanny potok samochodów, nie da się mieszkać!

    Bemowo Park, czyli spaliny

    Tymczasem, choć niedługo w sąsiedztwie ul. Dywizjonu 303 na Bemowie ruszy budowa drogi mającej połączyć autostradę A2 z Trasą Armii Krajowej, 50 metrów obok rozpoczęła się sprzedaż mieszkań w kameralnym (przynajmniej w założeniu) osiedlu Bemowo Park. Na działce między ul. Wrocławską, Radiową i właśnie Dywizjonu 303 (czyli nową drogą) powstaje osiedle złożone z ośmiu trzypiętrowych budynków z 22 mieszkaniami każdy. Ceny są konkurencyjne. Mieszkanie trzypokojowe o powierzchni 68 mkw. można kupić już za 250 tys. zł. Porównywalne lokum na Ursynowie czy Białołęce jest droższe, kosztuje średnio ok. 270 tys. zł. Okazja zatem wyśmienita. - Mieszkania są wygodne, jasne, okolica spokojna, punkt doskonały. Warto się tu zakorzenić - zachwala zalety nowego osiedla Elżbieta Kirszka z firmy Emmerson Nieruchomości.

    Przedstawiciele developera nie informują jednak o tym, że za dwa lata ruszy, a za cztery zakończy się budowa drogi szybkiego ruchu, którą potencjalni nabywcy mieszkań będą mieli pod nosem. Agenci zapytani przez nas wprost, wykręcają się, sugerując, że niewiele na ten temat wiedzą. Twierdzą też, że nawet jeśli w okolicy będzie jakaś nowa droga, to w żaden sposób nie obniży komfortu mieszkania w osiedlu Bemowo Park.

    Nabijanie w butelkę

    Wojciech Dąbrowski, szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nadzorujący przygotowania do budowy łącznika między A2 i Trasą AK, przekonuje, że argumenty developera nie mają nic wspólnego z prawdą. - To zwyczajne nabijanie ludzi w butelkę - nie ma wątpliwości Wojciech Dąbrowski. - Wiadomo od kilku miesięcy, że tędy będzie biec wylot z autostrady, zapewne najbardziej oblężonej drogi w kraju, a jakaś firma buduje obok kameralne osiedle. Przecież to absurd. Proszę w naszym imieniu ostrzec ludzi, by nie kupowali tam mieszkań, bo potem będą przeklinać do końca życia. Dąbrowski twierdzi, że jeszcze w tym roku wojewoda wyda tzw. decyzję lokalizacyjną dla nowej arterii przez Bemowo, a już w czerwcu 2005 roku będzie formalne pozwolenie na budowę. Prace ruszą miesiąc, dwa później. Droga będzie gotowa najpewniej na przełomie 2006 i 2007 roku. Akurat wtedy miną dwa lata od momentu oddania do użytku mieszkań w osiedlu Bemowo Park. Każdy, kto będzie chciał sprzedać lokum z widokiem na sznur samochodów, może stracić zainwestowane pieniądze. O ile w ogóle uda mu się sfinalizować taką transakcję.

    Do sądu ich! - Zachowanie developera, który ukrywa przed swoimi klientami informacje dla nich ewidentnie niekorzystne, jest niedopuszczalne - uważa Zbigniewa Malesa, prezes Ogólnopolskiego Komitetu Ochrony Praw Lokatorów. - Firma ma obowiązek uprzedzać o wszelkich niedogodnościach, jakie wiążą się z mieszkaniem w takiej okolicy. Ukrywanie tego to nieuczciwość.

    Szef komitetu jest przekonany, że każdy klient, który niedoinformowany kupi mieszkanie w osiedlu Bemowo Park i będzie narażony na fatalne skutki pobliskiego potężnego ruchu samochodowego, może dochodzić prawa do odszkodowania przed sądem. Malesa jest jednak zdania, że najskuteczniejszą obroną w tym akurat wypadku będzie kupno mieszkania gdzie indziej. - Ja w życiu bym nie chciał tam zamieszkać - mówi. - Sądzę, że nikt o zdrowych zmysłach też nie.

    Widok na autostradę

    W 2007 roku autostrada A2 biegnąca od zachodniej granicy Polski (m.in. przez okolice Poznania i Łodzi) dotrze do Warszawy, konkretnie do Konotopy w okolicach Ursusa i Włoch. Zostało już przesądzone (porozumienie w tej sprawie podpisali przedstawiciele urzędu Warszawy i GDDKiA na początku roku), że A2, która prawdopodobnie pobiegnie dalej na wschód Polski przez zarezerwowany pas terenu w okolicach ul. Płaskowickiej na Ursynowie, w pierwszej kolejności zostanie dociągnięta do Trasy Armii Krajowej, czyli tzw. małej obwodnicy Warszawy, obecnie łączącej mostem Grota-Roweckiego Bródno z rondem Zesłańców Syberyjskich.

    Aby zrealizować to zamierzenie, trzeba będzie zbudować przedłużenie A2, które, jak ustaliły władze Warszawy i przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, powstanie wzdłuż ul. Dywizjonu 303. Trwają już przygotowania do rozpoczęcia tej inwestycji, tak by była ona gotowa najpóźniej na początku 2007 roku. To niezbędne do wyprowadzenia ruchu z autostrady ze stolicy (jeśli nie zbudowano by łącznika, korki sparaliżowałyby Śródmieście).

    Data:2003-11-10/2003-10-11


    Marcin Hadaj

    ******************************************************************************

    Fioletor. Masz do kogoś pretensje o to, ze budują Trasę AK?
    Nie- miej pretensje do:
    - Burmistrza Bemowa - Pana Całki,że pozwolił na budowanie osiedla w tym rejonie
    - developera,że nie informował Cię o planowanej trasie
    - do siebie, że kupujac mieszkanie nie raczyło się sprawdzić planów zagospodarowania przestrzennego (to tak, jakby kupowac buty i nie przymierzyć, ze piją, a potem psioczyć na krzywy chodnik)

    Dziękuję i życzę nieco więcej rozumu na drugi raz.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • vampi_r 06.06.05, 23:57
    i SISKOM w sprawie S8?

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • michalfront 07.06.05, 08:51
    vampi_r napisał:

    > i SISKOM w sprawie S8?
    >

    Tak oczywiście - i to nieustannie. Co do planów i info od developera, to nie
    martw się o nas - wszyscy kupując tu mieszkania wiedzieli o planach budowy
    trasy w pobliżu. Ale plany, a już wybudowana trasa, to co innego. Obecny ustrój
    w którym żyjemy zapewnia (przynajmniej teoretycznie) wpływ mieszkańców na to co
    się dzieje na ich terenie. Więc przyjmij do wiadomości że kupowaliśmy
    mieszkanie wiedząc o planowanej trasie, z zamiarem zrobienia wszystkiego co w
    naszej mocy, żeby budowę wstrzymać, opóźnić, lub chociaż uczynić możliwie
    najmniej uciążliwą (tunel, a nie żaden wykop z nic nie dającymi ekranami, które
    w dodatku psują krajobraz). I to będziemy robić.

    A co do obwodnicy, to z definciji omija ona tereny które ma "obwodzić", a nie
    biegnie przez ich środek. To co proponuje GDDKiA to nie jest więc żadna
    obwodnica tylko międzynarodowa trasa tranzytowa dla tirów biegnąca przez środek
    miasta - za sam pomysł zbudowania czegoś takiego w takim miejscu parę osób
    powinno stracić pracę...

    To "coś" nie jest w ogóle na Bemowie potrzebne, damy sobie radę bez tej trasy,
    tak jak sobie codziennie dajemy radę teraz. Jeśli chcesz coś nazywać obowodnicą
    to to coś musi przebiegać poza granicami administracyjnymi terenu dla którego
    ma tą obwodnicą być - jeśli wchodzi w te granice, to jest to już trasa przez
    miasto a nie żadna obowodnica.

    i zrozum wreszcie, że ilu postów byś na tym forum nie napisał to i tak nic nie
    osiągniesz, bo będziemy nadal protestować przeciwko tej niepotrzebnej i
    szkodliwej inwestycji...

  • vampi_r 07.06.05, 15:41
    Czyli wiedzieliście o trasie, a mimo to kupowaliście mieszkania?
    Bo co? Bo tańsze? Bo zaprotestuje się i nie zbudują?
    Tańsze, bo będzie trasa tuż obok.
    Jak do tej pory jeszcze wam współczułem jako ludziom oszukanym, tak teraz mam
    Was za zwykłych oszustów i oszołomów, co pchają palec miedzy drzwi, a potem
    krzyczą, że boli.

    Gdyby nie było tam wcale ruchu tir, a tylko ruch samochodowy, to chciałbys już
    trasę pod oknem? Taką Łazienkowską. A może Łazienkowska zbędna jest też, co?

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • michalfront 07.06.05, 15:55
    martw się o siebie a nie o nas, znajdź sobie ciekawsze zajęcie niż udział na
    forumosiedla którego mieszkańcem (na szczęscie) nie jesteś

    i nie wiem jakim prawem uważasz nas za oszustów i oszołomów (rozumiem ze Ty
    jako normalny uczciwy obywatel kupiłeś najdroższe mieszkanie na rynku skoro Cię
    tak denerwuje że za przyzwoite pieniądze mamy przyzwoite osiedle i nie chcemy
    jego rozpieprzenia trasą) - prawo tego kraju zezwala obywatelom na aktywne
    uczestniczenie w podejmowanych wobec nich decyzjach. jak na razie jest to w
    większości wypadków tylko papierowa deklaracja - i jak widać budzi oburzenie
    gdy ktos deklaruje, że zwe swoich praw skorzysta. nikt nie napisał ze obrzucimy
    budowlańców butelkami z benzyną albo wystrzelany jak kaczki peratorów dźwigów -
    wykorzystamy dozwolone przez prawo metody żeby zmienić niekorzystną dla nas
    decyzję

    i ciekawe dlaczego Twój pogląd że trasa jest potrzebna ma być ważniejszy,
    lepszy, bardziej brany pod uwagę niż nasza, że jest niepotrzebna???

    płacimy na GDDKiA tak samo podatki jak wszyscy inni i tak samo mamy prawo do
    wpływu na to co ten urząd wyrabia na terenie naszego miejsca zamieszkania.
    jesli jeszcze nie wiesz to samorząd to takie dziwne zwierzę co polega na tym ze
    to mieszkańcy gminy decyzdują co się dzieje na jej terenie.
    i jeśli nie chcą trasy - ich prawo, chcą walczyć zeby jej nie było - ich prawo,
    i jeśli będą mieli dostateczne argumenty to powini zostać wysłuchani (teoria,
    ale Polska nie będzie normalnym krajem póki takie postępowanie urzedników w
    stosunku do obywateli nie stanie się normą)

    i jeszcze jedno - straszysz że wkrótce Bemowo sie zakorkuje? jak na razie jest
    dużo lepiej niż w innych dzielnicach, a nawet jakbym w przyszłości miał spędzać
    godzinę w korkach w jedną stronę żeby się z Bemowa wydostać, to i tak jest to
    lepsze niż 24-godzinny permanentny ruch na trasie... zrozum wreszcie że Bemowo
    nic na tej trasie nie skorzysta a poniesie wszystkie jej negatywne skutki

    i najlepiej idź poagitować gdzie indziej


  • fioletor 09.06.05, 13:03
    > Nie nazywam nikogo motłochem

    Ja nie twierdzę, że użytkownik vampi_r nazywa nas motłochem, tylko że GDDKiA
    tak nas traktuje.

    > Nie jestem z GDDKiA (ani nikt z SISKOM)

    ja tego nie twierdze, tylko twierdzę że GDDKiA i SISKOM mają takie same
    szkodliwe dla mieszkańców Bemowa poglądy

    > Obwodnica w Warszawie, a Warszawska Obwodnica to jest to samo

    a to ci dopiero ???
    droga, która przechodzi obok Warszawy i droga, która przechodzi przez Warszawę
    to to samo ???
    Chyba, że dla GDDKiA i SISKOMU
  • fioletor 09.06.05, 13:20
    > Fioletor. Masz do kogoś pretensje o to, ze budują Trasę AK?
    > Nie- miej pretensje do:
    > - Burmistrza Bemowa - Pana Całki, że pozwolił na budowanie osiedla w tym
    > rejonie

    A może do GDDKiA za to, że realizują plan budowy dróg z lat 60-tych w okolicach
    Warszawy. To jest jedyny taki ewenement w Polsce. Wokół wszystkich innych
    polskich miast zrobiono to lub robi się wg planów uwzlędniających zmiany jakie
    zaszły w ciągu ostatniego półwiecza. Czy wie pan/pani jakie zmiany
    cywilizacyjne mogą zaistnieć w ciągu półwiecza ? Bo GDDKiA zachowuje się tak
    jakby czas zatrzymał się na pół wieku.

    > - developera,że nie informował Cię o planowanej trasie

    poinformował

    > - do siebie, że kupujac mieszkanie nie raczyło się sprawdzić planów
    > zagospodarowania przestrzennego

    nie musiałem, bo znałem sytuację z innych źródeł

    > (to tak, jakby kupowac buty i nie przymierzyć, ze piją, a potem
    > psioczyć na krzywy chodnik)

    daruj sobie uzytkowniku z chybionymi porównaniami bo pasuja one do
    rzeczywistości taj jak kwiatek do kożucha

    > Dziękuję i życzę nieco więcej rozumu na drugi raz.

    Wzajemnie i dodam jeszcze, że warto wiedzieć o czym się mówi a nie zgadywać bo
    przeważnie są to nietrafione hipotezy.
  • michalfront 09.06.05, 14:43
    chyba nie ma co dyskutować z ludźmi którzy i tak wszystko wiedzą lepiej od
    nas...

    szczególnie tekst o tym że obwodnica warszawska i obwodnica warszawy to to samo
    pojęcie :))) rozbawił mnie ale i zasmucił, bo skoro ktoś naprawde tak myśli to
    jestem w stanie uwierzyć, że w GDDKiA są ludzie którzy naprawde chcą budować
    trasę przez środek miasta...

    dla panów z GDDKiA i SISKOM-u czas się zatrzymał...
    mam nadzieję że nie tylko zatrzymał, mam nadzieję że ich czas się wkrótce
    skończy... (chociaż w naszych realiach niekompetencja, ignorancja i głupota są
    wyjątkowo promowane)
  • estrellita78 20.06.05, 15:00
    Polecam lekturę artykułu GW na temat autostrady Łódź-Wwa.
    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34896,2754781.html
    To ta, która będzie dojeźdzać do Konotopy, gdzie zaczyna się 'nasza' ekspresówka.
    Rzad chce ją wybudować za prywatne pieniadze (więc bedzie płatna) co może trochę
    zmniejszyć ruch (i być może opóźni budowę)

    Pozdrawiam
    J.
  • fioletor 20.06.05, 20:05
    Budowę tej autostrady może to skutecznie zblokować na długi czas, gdyż po
    każdym przegranym publicznym przetargu, strony które nie wygrały mogą
    praktycznie w nieskończonośc odwoływać się do sądów, a że może być to łakomy
    kąsek, to nikt ze startujacych w przetargu tego tak łatwo nie odpuści :-)))
  • estrellita78 22.06.05, 09:46
    Oby :-)

    To moze jako mieszkancy BPO założymy spółkę i też weźmiemy udział w przetargu
    (po to ze by się odwoływać) ;-)?
  • michalfront 22.06.05, 15:41
    pomysł niekiepski :)
    trzeba próbowac wszystkiego a nasze mocno zagmatwane prawo daje możliwość
    przedłużania wszystkiego niemal w nieskończoność...
  • bartek_park 22.06.05, 17:01
    Myślę, że jednak należy traktować to w formie żartu. Taka spółka nie miałaby
    podstaw do wystartowania w tak dużym przetargu. Przed tym można się
    zabezpieczyć wymagjąc choćby wpłacenia wadium itd. zresztą przypuszczam, że
    cena samej dokumentacji jest dość wysoka aby tego typu pomysły nie miały szans
    realizacji.
  • ledew 22.06.05, 21:06
    Cena dokumentacji, przy takich dużych inwestycjach wynosi grube miliony-więc
    prawie całe wesze osiedle należało by sprzedać:) NIe ma szans
    To napewno jest żart!
  • fioletor 25.06.05, 13:22
    od razu widać, że intruz nie orientuje się w cenach. Wystarczyłoby sprzedać 1/3
    jednego budynku, czyli 1/24 osiedla ;-)
  • bartek_park 25.06.05, 17:30
    Tylko najpierw trzeba być właścicielem tej 1/3 budynku...
  • fioletor 26.06.05, 17:09
    dlatego też powyższe wypowiedzi były w konwencji żartu
  • fioletor 25.06.05, 14:12
    Nie ma takiej potrzeby. Nieudolność polskiego sądownictwa i odległe terminy
    rozpraw działają tutaj na naszą korzyść. Do głowy by mi nawet nie przyszło, że
    to decyzje GDDKiA będą znacznie opóźniać powstanie tej trasy. Wiedziałem, że
    oni nie liczą się z rzeczywistością, ale nie przypuszczałem, że są aż takimi
    ignorantami :-)))

    estrellita78 napisała:
    > Oby :-)
    >
    > To moze jako mieszkancy BPO założymy spółkę i też weźmiemy udział w przetargu
    > (po to ze by się odwoływać) ;-)?
  • viki1976 27.06.05, 14:57
    Świetny pomysł:) !!!\POPIERAM!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka