Dodaj do ulubionych

Nowe rozliczenia

11.08.05, 09:07
Ciekawy jestem Waszego zdania o nowych rozliczeniach.
Mnie zaciekawiły następujące rzeczy:

- bardzo wysokie koszty oświetlenia i ogrzewania "części wspólnych",
- "opłaty abonamentowe" przewyższające kilkukrotnie koszty licznikowe,
- koszty wywozu śmieci,
- infrormacja, iż tym razem BP pokryło 50% kosztów obsługi części wspólnych
(czyli w przyszłości musimy się spodziewać jeszcze znacznie wyższych
rachunków...)

A swoja drogą cała ta korekta faktur sprowadziła się u mnie do wyliczenia o
niecałe 100 PLN mniejszej sumy niż na pierwszej fakturze - koszty i tak
pozostały bardzo wysokie, na pewno nie na obiecywanym poziomie ok 6 PLN za
metr.
Obserwuj wątek
    • piotrn1 Re: Nowe rozliczenia 11.08.05, 13:47
      Mnie tez zaskoczyly nowe rozliczenia. Mowiac delikatnie oczywiscie. Tak samo mam
      zastrzezenia do oplat abonamentowych i zuzycia pradu i ciepla w częściach
      wspólnych. Czy ktoś ma jakieś doswiadczenie w podobnych rozliczeniach w innych
      wspólnotach mieszkaniowych? Chchialbym tez dodać że moj nnowy rachunek jest o
      jakies 20% wyższy od pierwotnego.
      Pozdrawiam i czekam na jakies opinie.
      Piotrek
      • sysiak Re: Nowe rozliczenia 11.08.05, 13:57
        My dostalismy rozliczenie pomniejszone o kwote ok.600zł ale co ciekawe -
        rozliczenie nie obejmuje miesiąca kwietnia (w przeciwieństwie do pierwotnej
        faktury) więc myślę że te 600 zł i tak zapłacimy - na kolejnym rozliczeniu :)
        Poza tym znów nie zgadzają się dane osobowe... cyrk po prostu!
        --
        • sbrzuc Re: Nowe rozliczenia 11.08.05, 14:05
          A te rozliczenia jaki okres obejmują? Od stycznia do marca? Czy dla kazdego
          mieszkania inny - np. od odbioru technicznego? A kiedy sie wprowadzaliscie?
          My odbieramy mieszkanie za 2 tygodnie i nie usmiecha sie np. nam płacenie za
          wszystkie miesiace od poczatku roku ;)

          --
          Szymon
        • bartek_park Re: Nowe rozliczenia 12.08.05, 11:03
          Ale jezeli rozumiem to nie wszyscy otrzymali poprawne faktury - w związku z
          czym chyba warto aby z płatnością wstrzymywali się wszyscy do czasu wyjaśnienia
          sprawy, bo jeżeli będzie coś można załatwić to tylko jeżeli będzie się wspólnie
          występować.
    • tobe1 Re: Nowe rozliczenia 11.08.05, 16:11
      Witam
      Rzeczywiście stałe opłaty abonamentowe są wysokie i brak jest wyjasnienia na
      jakiej podstawie są naliczane i dlaczego takie stawki jednostkowe.
      Przy oświetleniu cześci wspólnych podana jest wartość łaczna 18 123,3 kWh
      natomiast centralne ogrzewanie części wspólnych nie jest jasne i nie wiadomo
      skąd wzieła się wartość jednostowa 2,52 zł ???.
      Wywóz śmieci - w poprzednim mieszkaniu płaciłem 11 zł ( za 3 osoby ) za miesiąc
      u nas wychodzi 48 zł.
      Pozatym poprzednie rozliczenie obejmowało okres styczeń kwiecień za 146,23 zł
      teraz ta sama kwota pojawia się za okres do 31 marca.

      Wydaje mi się że BP powinien wyjaśnić.
    • ochmanki2 Re: Nowe rozliczenia 12.08.05, 12:50
      Przyznaje ze jeszcze nie odebrałem ale już słyszałem
      Ubaw po pachy

      Wydaje mi sie ze potrzeba sie zebrać i ustalić dalszy tok tej sprawy.
      A może warto na spotkanie zaprosić Pana Ś i Pana W.
    • skip_bemowo Re: Nowe rozliczenia 17.08.05, 10:39
      Czy ktoś może mi powiedzieć na jakiej podstawie wyliczono "Opłata stała
      abonamentowa" i to na przeliczona na powierzchnie mieszkalną.
      Proszę o definicję opłaty abonamentowej
      Wychodzi na to że opłat jednostkowych jest ok 28 PLN a odliczeń jest "50%"
      czyli wg. BP ok 2 PLN
      Widzę ze koszt naprawy elewacji i tego że BP w czas nie sprawdziło prac
      budowlanych skrzętnie rozliczono w śród lokatorów

      Zmian terminu za który dotyczy faktura wydaje mi sie też niepoważna.
      Od kiedy osiedle dostało pozwolenie na zamieszkanie ..... cos mi sie wydaje ze
      zapominamy o pozwoleniu z Gminy a w świetle Prawa to właśnie upoważnia do
      zamieszkania osiedla. Wiec termin "od odbioru technicznego" jest czystym
      WYŁUDZENIEM.
      A propos śmieci - to chyba te pojemniki ze złota są bo takie drogie, a moze by
      BP czasami tam weszło po tym jak "wyczyszczą" i zobaczą czego tym razem nie
      zabrali. Wysuwam też propozycje zabrania 1 pojemnik bo chyba za dużo ich jest -
      STANOWCZO NA SOBOTĘ I NIEDZIELE

      Chce zauważyć ze zaczyna sie robić nie wesoło. Znanych szkół nie kończyłem ale
      dodawać umie a w świetle tego co widziałem kiedy to A1, A2, A3
      naprawiano, słyszałem jak 1 lokator dopiero w maju miał łatana ściane bo mu
      woda ciekła po ścianie KATASTROFA w związku z tym wzrost kosztów administracji
      to czysty żart.

      Ochrona - też wzrost. Moze doliczono koszty związane z wyceną skradzionych
      rowerów ?????

      Wydaje mi sie ze BP pomyliła sie i z osiedla robi poligon doświadczalny w
      temacie zarządzania. Jeżeli czegoś nie umie mam odawge sie do tego przyznać
      a tu widzę ze BP mami nas obietnicami, kartki na drzwiach po co......... komu
      to przecież w obliczu takich niedociągnięć widać że Zarządzanie w takiej formie
      jest porażką.
      Chce przypomnieć ze kupując te mieszkanie kupowałem mieszkanie w OSIEDLU z 3
      piętrowymi BLOKAMI nikt mi nie powiedział ze tak naprawdę plan jest nic nie
      warty bo co rusz zmieniają MAKIETĘ na której jest zakłamana skala.

      Czy Pan Ś. lub Pan W. wie co to jest chodnik tak to takie coś co jest po 2
      stronie ulicy a gdzie jest BEZPIECZNE PRZEJŚCIE PRZEZ JEZDNIE bo codziennie
      musze biegać i uważać na to by mnie auta nie rozjechały.
      LUDZIE WYDAJE MI SIE ZE ADMINISTRACJA TO NIE JEST MOCNA STRONA BP. I WYDAJE MI
      SIĘ ZE MUSIMY W TYM TEMACIE OSTRO POGADAĆ Z BP

      PRZYPOMINAM ZE
      w/w bloki miały mase usterek tj. niszczone tarasy, elewacje, pomijam ze były
      może nadal są farby do malowania klatek schodowych i mieszkań, oraz mase
      PIJANYCH robotników którzy nie wiedzą co robią i dlaczego. Sam byłem świadkiem
      absurdów, o których nie chce mi sie nawet pisać.

      I oni mi mówią ze co, ze w kosztach wspólnych mam za to zapłacić.
      HEHEHEHEHEHEHEHE Jak jeden z nas powiedział UBAW PO PACHY

      SKOŃCZYŁO SIE MILO ZACZYNA BYĆ TAK SOBIE
      WŚCIEKŁY i ROZGORYCZONY LOKATOR Z 1-ego Z WYMIENIONYCH BLOKÓW
        • skip_bemowo Re: Nowe rozliczenia 17.08.05, 12:54
          Źle nie może jeszcze nie jest tak źle, ale zaczyna nasz Zarząd traktować nas
          jak baranki, którym może dyktować sobie dobrze robiące dekrety i faktury.
          Zarząd w formie dyktatury ! Nawet mi sie juz z P. Ś i P. W rozmawiać bo nie
          lubie ludzi którzy mówią jedno a robią drugie
    • sysiak HA HA HA HA HA.... 17.08.05, 13:32
      a teraz jeszcze to pismo o pomyłce w numerze konta....

      Nie myślcie Państwo że to śmiech - to poprostu żałość, smutek i brak perspektyw
      na lepsze jutro!

      Najgorsze jest to że już mi słów brak na argumenty naszego ADMINISTRATORA!!!

      Proponuję żebyśmy jednak umówili się na spotkanie i podjęli wspólnie jakieś
      kroki.... może chociaż uda nam się drogę żwirową zamiast chodnika wywalczyć...
      ...przepraszam - taki żarcik ;((((
        • billg1 Re: HA HA HA HA HA.... 17.08.05, 17:56
          Konieczne jest spotkanie i wyjaśnienie zmiany terminu, za który jest to nowe
          rozliczenie (kwota za ochronę ta sama jak na poprzednim!!) oraz opłat
          abonamentowych których jest sporawo (nie wiadomo skąd i za co??). Myślę że
          developer powinien pokryć część kosztów za ochronę gdyż chroni również budowę
          (skradziono rowery wówczas gdy ochronę skierowano na budowę). Ceny wywozu
          śmieci to już parodia... a na ogrzewanie i oświatlanie części wspólnych brak
          słów. NIE ZAPŁACĘ TAKIEJ FAKTURY (wiem jakie są ceny na innych nowych
          osiedlach). Co to nas obchodzi że jeszcze trwały prace na budynkach...
          • magda_bemowwo_park Re: HA HA HA HA HA.... 17.08.05, 20:40
            jestem jak najbardziej za spotkaniem

            czy możemy również zaprosić jakiegoś prawnika?
            chyba, że ktoś z nas zajmuje się tym fachem.

            będziemy wiedzieli jakie pismo napisac, sformuować, znaleść odpowiednie
            paragrafy i być odpowiednio przygotowani na ewentualną odpowiedz BP

            może więc spotkanie w tym tygodniu?
      • skafanderek SPOTKANIE - SOBOTA LUB PONIEDZIAŁEK 17.08.05, 20:38
        My dopiero za kilka dni odbieramy mieszkanie, ale sprawa rzecz jasna generalnie
        tez nas bardzo interesuje. Dlatego propnuje abysmy sie spotkali albo
        wnajblizsza sobote np o 18 (sobota bo wtedy wiekszosc nie pracuje) np. w pubie
        w pawilonach (w ogródku) albo w poniedziałek o godzinie 19. Co sądzicie o tych
        terminach, w miarę możliwości prosze potwierdzcie.
      • asia_a4 Re: Nowe rozliczenia 23.08.05, 11:38
        W takim razie moze bedziemy mieli okazje spotkac sie w wiekszym gronie przy
        okazji spotkania z przedstawicielem Spolki? Pani Olga Zalewska, ktora przesylala
        do mieszkancow wzor pisma proponuje aby podpisane pismo skladac w biurze
        sprzedazy lub wysylac faxem na Piekna. Moze to faktycznie lepsze wyjscie niz
        podpisywanie jednego pisma przez wszystkich ale wypada ustalic jaka droga Spolka
        powiadomi nas o terminie spotkania. Pozdrawiam

        Piotr z A4
      • sysiak Re: Nowe rozliczenia 25.08.05, 12:59
        Szanowni Państwo
        W wątku Spotkanie z administratorem znajduje się podstawowa wersja pisma.
        Niedawno uzyskałam informację że niewielka ilość osób złożyła pismo (ok. 3-4)
        wobec czego jesli zależy nam na tym spotkaniu bardzo prosze o większą aktywność.

        Pozdrawiam,
    • cramerpl Są nowe rozliczenia za miesiące kwiecień-lipiec 10.10.05, 14:57
      Bardzo w nowych rozliczeniach nie podoba mi się:
      1. Ogrzewanie w miesiącach kwiecień-lipiec - kilkaset zł mimo, że ogrzewania w
      tych miesiącach nie było
      2. Sprzątanie i koszty konserwacji liczone od metra mieszkania!!! Oznacza to,
      że osoba posiadająca większe mieszkanie płaci dużo więcej np. za sprzątanie
      klatki schodowej niż osoba posiadająca mniejsze, mimo że obydwoje w takim samym
      stopniu korzystają z klatki schodowej!!!!
      3. Ogrodnik - podobnie liczony od metra mieszkania, co jest jakąś
      niedorzecznością - co ma wspólnego powierzcnia lokalu z trawnikiem? Ogrodnik i
      inne koszty administracyjne nie dotyczące lokalu mieszkalnego tylko części
      wspólnych powinny być równo podzialone na liczbę mieszkańców.
        • tobe1 Re: Są nowe rozliczenia za miesiące kwiecień-lipi 11.10.05, 13:24
          Witam
          Romawiałem z przedstawicielem BP w sprawie wyjaśnienie kilku pozycji rozliczeń.
          Głownie stałych opłat abonamentowych i rozliczenia oświetlenia i ogrzewania
          części wspólnych. W przypadku stałych opłat abonamentowych mają to wyjaśnić na
          piśmie, jak wyliczana jest cena jednostkowa i czego dotyczy.
          Natomiast części wspólne rozliczane są wg powierzchni mieszkania zgodnie z
          zapisem w akcie notarialnym. Trzeba to sprwdzić !- jeżeli tak to jest to
          conajmniej dziwne.
          Moim zdaniem utrzymanie części wspólnych powinno być rozliczane wg ilości
          mieszkań, przecież korzystamy z nich w takim samym stopniu mając miszkanie 45
          m2 czy 70 m2.



            • billg1 Re: Są nowe rozliczenia za miesiące kwiecień-lipi 11.10.05, 14:23
              Czemu oni biją sie konfrontacji z nami, przecież wyjaśniając pewne sprawy mogą
              tylko przyspieszyć płatności tych faktur. Zastanawia mnie czemu są takie
              wysokie straty i opłaty za ogrzewanie i oświetlenie części wspólnych. Za
              ochronę powinno się płacić 60zł/mc a nie 90!!! Abonamenty mam nadzieję że się
              niedługo skończą jak zmienią liczniki i podpiszemy indywidualne umowy z
              dostyawcami ale czemu tak późno!!!
              • michalfront Re: Są nowe rozliczenia za miesiące kwiecień-lipi 21.10.05, 11:56
                my poprosilismy na pismie o wyjaśnienie kwestii:

                1)opłat abonamentowych - nie podpisywaliśmu żadnej indywidualnej umowy z żadnym
                dostawcą mediów więc nie jesteśmy jeszcze ich "abonentami" tylko odkupujemy
                media od B-P
                2) kosztów ochrony - wg. nas to iluzja, brama i tak od 8 do 18 jest non stop
                otwarta, chodzi każdy kto chce, samochody wjeżdżają pod klatki (mimo iz
                zapewniano nas ze w pasażu będzie wjazd tylko dla karetek itp.) - wg. nas
                usługa nie została wykonana należycie...
                3) kosztów wywozu śmieci - pojemniki wystawiono niedawno a wczesniej mieliśmy
                jeden kontener do którego śmieci z budowy (folie, styropian) wrzucali także
                robotnicy, co powodowało szybsze jego zapełnianie i wyższe koszty wywozu
                4) koszty robót ogrodniczych - za taką cenę to chyba możnaby tu kawałek ogrodu
                botanicznego przenieść :) jak B-P nie może znaleźć nic tańszego to jak w 5 min
                znajdę kogos kto będzie podlewał i grabił (bo do tego się ta "konserwacja"
                sprowadza) za pół tej ceny
                5) koszty konserwacji windy - chyba winda jest na gwarancji i koszty
                konserwacji ponosi nabywca, jesli B-P nie wynegocjowało tego w umowie zakupu
                windy to ich problem, dlaczego my mamy za to płacić? jest wiele firm na rynku,
                na pewno dałoby rade znaleźć taką, która w cenie zakupu zawiera równiez
                konserwację

                mieszka się fajnie, gdyby jeszcze te sprawy zostały szybko wyjasnione to juz
                byłoby ok - pozdrawiamy
                  • beata.cressay Re: Są nowe rozliczenia za miesiące kwiecień-lipi 02.11.05, 23:11
                    Witam,
                    Też dostałam monit od Bemowa, który w moim wypadku nazywa się "przedsądowe
                    wezwanie do zapłaty" i obejmuje zaległą płatność za kwiecień-lipiec. Nie
                    zapłaciłam wcześniej tej faktury, gdyż sądziłam, że Bemowo wyjaśni nam
                    wszystkim te pozycje z rozliczenia, które są sporne i których nie chcę tu
                    jeszcze raz powtarzać. Ale Bemowo nie wyjaśnia, więc ja konsekwentnie nie
                    płacę. Przyrzekłam sobie, że tej faktury nie puszczę już w taki sposób jak to
                    zrobiłam z tą wcześniejszą, gdyż koszty według mnie są niewspółmiernie wysokie
                    w stosunku do tego, co Bemowo obiecywało na poczatku. Nie wiem ile jest osób w
                    podobnej sytuacji. Jeśli są, proszę o kontakt: beata.cressay@gazeta.pl
                    Pozdrawiam wszystkich sąsiadów. Beata
                    • michalfront Re: Są nowe rozliczenia za miesiące kwiecień-lipi 04.11.05, 15:47
                      ja zapłaciłem tylko część I faktury, napisałem pismo i dostałem wyjaśnienie, że
                      moje zarzuty sa bezpodstawne bo np.:

                      robotnicy z budowy nigdy nic nie wyrzucali do "naszego" kontenera - chyba muszę
                      udać się do okulisty bo widocznie miałem omamy

                      założono słupek i absolutnie żaden samochód nie wjeżdża na pasaż pod klatki - w
                      takim razie ostatnio o mało mnie widmo nie przejechało...

                      na razie zbieram dokumentację - mam już cały stosik zdjęć samochodów
                      parkujących pod klatkami, opuszczonego słupka, ochroniarzy wpuszczających
                      kazdego jak leci, non stop otwartej bramy - za tę "usługę" po prostu nie
                      zapłacę i tyle!

                      w dodatku większość parkujących samochodów to osobówki które wwożą rzeczy które
                      swobodnie mogłyby być przeniesione spod bramy albo z garażu (mieszkańcy A1-A3
                      wnosili i jakoś nikt z tego powodu nie płakał)

                      • magda_bemowwo_park Re: Są nowe rozliczenia za miesiące kwiecień-lipi 05.11.05, 11:32
                        my nadal nie mamy działających ani wind ani garazy, ba nawet domofonów
                        a owszem raz podwozilismy kartony pudel z ksiązkami pod klatke i malo nie
                        zostalismy staranowani przez busika (chyba tak nazywa sie maly samochod
                        dostawczy) i jeszcze troszke pan nam nagadal. swoja droga stluczka bylaby
                        rzecza smieszna na osiedlu gdzie nie ma ruchu kolowego....

                        michalfront napisał:

                        > ja zapłaciłem tylko część I faktury, napisałem pismo i dostałem wyjaśnienie,
                        że
                        >
                        > moje zarzuty sa bezpodstawne bo np.:
                        >
                        > robotnicy z budowy nigdy nic nie wyrzucali do "naszego" kontenera - chyba
                        muszę
                        >
                        > udać się do okulisty bo widocznie miałem omamy
                        >
                        > założono słupek i absolutnie żaden samochód nie wjeżdża na pasaż pod klatki -
                        w
                        >
                        > takim razie ostatnio o mało mnie widmo nie przejechało...
                        >
                        > na razie zbieram dokumentację - mam już cały stosik zdjęć samochodów
                        > parkujących pod klatkami, opuszczonego słupka, ochroniarzy wpuszczających
                        > kazdego jak leci, non stop otwartej bramy - za tę "usługę" po prostu nie
                        > zapłacę i tyle!
                        >
                        > w dodatku większość parkujących samochodów to osobówki które wwożą rzeczy
                        które
                        >
                        > swobodnie mogłyby być przeniesione spod bramy albo z garażu (mieszkańcy A1-A3
                        > wnosili i jakoś nikt z tego powodu nie płakał)
                        >
    • fioletor VAT na rozliczeniach 17.11.05, 20:03
      Przy refakturach firmy stosują taką praktykę (a może przepisy tak każą
      rozliczać), że po raz drugi naliczają VAT od refakturowanych towarów i usług i
      dodatkowo zarabiają na tym. Czy ktoś sprawdził to, czy Bemowo Sp. z o.o.
      również stosuje taką praktykę ?
      Przykładowo Stoen naliczył za zużycie prądu kwotę 122,95 PLN do tego VAT
      27,05 PLN co w sumie daje kwotę 150 PLN.
      W powyższym przykładzie deweloper zapłaci Stoenowi 150 PLN i zrobi sobie
      odliczenie podatku VAT na kwotę 27,05 PLN - czyli praktycznie zapłacił 122,95
      PLN. No i teraz ma dwie możliwości refakturowania:
      1. Wystawi nam fakturę na 150 PLN i do tego doliczy 22% VAT-u (30 PLN) co dla
      nas stanowi 180 PLN i na operacji refakturowania zarobi 27,05 PLN (wprawdzie
      zapłacił Stoenowi 150, ale 27,05 PLN sobie odliczył), a my jesteśmy 30 PLN w
      plecy.
      2. Wystawi nam fakturę na 122,95 PLN do tego doliczy 22% VAT-u co w sumie da
      150 PLN, ale nie będzie stratny na podatku VAT, gdyż już wcześniej sobie ten
      podatek odliczył, a my zapłacimy dokładnie tyle, ile zapłacilibyśmy Stoenowi.
      Jeśli deweloper stosuje ten pierwszy sposób (słusznie lub niesłusznie) to, np.
      za prąd, CO i ciepłą płacimy drożej o 22%, za zimną wodę o 7% itp.
      Czy ktoś może coś o tym wie ?
      • estrellita78 Re: VAT na rozliczeniach 17.11.05, 20:47
        Nie wiem tego na 100% (bo fizycznie nie widzialam faktur od dostawcow mediow, a
        tylko im uwierze), ale z rozmow z BP wynika że 1 sposob (nie pytalam dokladnie o
        to, ale wnioskuje z tego w jaki sposob tlumaczyli zasady rozliczen).

        Natomiast chcialabym poruszyc inna kwestie - wg mojej umowy przedwstepnej i aktu
        notarialnego jestem zobowiazana do wnoszenia ZALICZEK w wysokosci ustalonej
        przez BP z gory, do 10 kazdego miesiaca, a nie placenia refakturowanych z
        polrocznym opoznieniem kosztów.
        Poki co ani razu nie dostalam informacji o takiej zaliczce.

        Co wiecej, gdy podpisywalam akt notarialny, mec. Przybyla w mojej obecnosci
        poinformowal p. Wajsgerbera o tym, ze oprocz aktu not. powinni podpisac z nami
        osobną umowe dot. szczegolowych warunkow zarzadzania.
        • fioletor Re: VAT na rozliczeniach 18.11.05, 00:53
          To, że rozliczenia są z półrocznym opóźnieniem zamiast zaliczek "z góry", to
          jest akurat na naszą korzyść. Istotnym problemem jest to czy nie płacimy dwa
          razy naliczonego VAT-u od prądu, CO, wody, ogrzewania - bo to dopiero zawyża
          opłaty.
      • joanna96 Re: Nowe rozliczenia 19.11.05, 10:57
        Refakturowanie nie jest uregulowane w przepisach, ale w praktyce zostało
        przyjęte, że przenoszenie kosztów niektórych usług z jednego podmiotu na drugi
        jest dopuszczalne. Ja spotkałam się z taka praktyką, podmiot który wystawia mi
        fakturę na której refakturuje koszty , podpina kopie faktury pierwotnej ( od
        swojego dostawcy refakturowanych usług ). Dobrze by było to zawrzeć w umowie z
        developerem .
        • fioletor Re: Nowe rozliczenia 19.11.05, 12:53
          Mam wrażenie, ze nie wszyscy zrozumieli o co mi chodziło.
          Wyjaśniam: mi nie chodziło o to, że deweloper refakturuje, tylko o to, że być
          może (i trzeba by to sprawdzić, gdyz przeważnie tak jest to praktykowane przez
          firmy - a może już ktoś sprawdził), dodatkowo zarabia na tym naszym kosztem
          doliczając po raz drugi VAT do faktur dostawców (oczywiście jako podatnik VAT
          odliczając sobie podatek VAT z tych faktów i zarabiając na każdej refakturze na
          czysto wartość VAT z pierwotnej faktury), przez co płacimy zawyżone np. o 22%
          koszty CO, prądu, ciepłej wody itp. A przecież nalicza już sobie z tego
          powodu "koszty administracyjne".
          • piotrn1 Re: Nowe rozliczenia 01.12.05, 15:43
            Ciekawe czy ktos przygladal sie ostatnim rozliczeniom. Koszty stale ogrzewania i
            podgrzewania wody w porownaniu do poprzednich faktur zmniejszyly sie z 0,40 PLn
            do 0,20 PLN za metr kwadratowy. Zmniejszyly sie bo zapewne zostaly rozlozone na
            wieksza ilosc metrow kwadratowych po dolaczeniu drugiego etapu. Ale oznacza to
            rowniez ze do tejpory mieszkancy I etapu byli obciazani zawyzonymi kosztami z
            tego tytulu. Moze Bemowo powinno wystawic odpowiednie faktury korygujace?
            Zachecam do pisania pisemka. Proponuje rowniez zapytac czy przypadkiem obsluga
            administracyjna nie jest zwolniona z podatku VAT? Wedlug moich zrodel jest a oni
            caly czas doliczaja nam ten podatek.
            Pozdrawiam piotrek
              • piotrn1 Re: Nowe rozliczenia 08.12.05, 12:50
                No wlasnie i dlatego developer po prostu powninien znalesc firme z licencja
                ktorej powierzylby administrowanie i wtedy uniknelibysmy placenia podatku VAT. A
                w ten sposob developer traktujac to jako kolejne zrodlo przychodow naraza nas na
                wyzsze koszty.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka