Dodaj do ulubionych

budowa trasy

06.03.06, 00:36
witam,
dowiedzialem sie od wlascicieli okolicznych dzialek, ze dostali od miasta
(nie wiem, czy od ratusza, czy tez od GDDKiA) nakaz uprzatniecia (porzucenia)
dzialek do dnia 1 kwietnia, gdyz od 1 czerwca jakoby ma ruszyc budowa.
Ja znowu slyszalem z innych zrodel, ze GDDKiA nie zdazyla ze zlozeniem
jakichs dokumentow i cala procedura lacznie z konsultacjami spolecznymi ma
sie rozpoczac od nowa. Jaka jest prawda?

pozdrawiam,
Arek
Edytor zaawansowany
  • mariuszjerzy 07.03.06, 10:02
    Prawda jest taka, że prędzej czy później i tak będzie tam trasa i myślę, że
    wszyscy mieliśmy tego świadomość decydując się na zakup mieszkań w tej okolicy.
    Poza tym proponuję zwrócić uwagę, że wątek trasy był już "odgrzewany"
    kilkanaście razy i podejrzewam, że w pozostałych odsłonach może kryć się
    odpowiedź na zadane pytanie, ale przyznaję, że nie będę sprawdzał.
    Póki co, zachwycam się przejeżdżającymi przed moim nosem tramwajami i mam
    nadzieję, że skutecznie zagłuszą mi odgłosy osławionej trasy ;)

    Pozdrawiam
    Mariusz 8/26
  • skafanderek 07.03.06, 18:47
    O ile sie orientuje, ale nie sledze tego na codzien, to obecnie na ten odcinek
    sa przygotowane wszystkie dokumenty i ma on zgode na realizacje. Opoznienie
    dotyczy drugiej trasy.
  • skafanderek 09.03.06, 14:20
    Ale to dotyczy tej dalszej trasy, natomiast kolo samego osiedla ma przebiegac
    S8 - www.siskom.waw.pl/s8.htm wazny jest tez opis trasy znajdujacy sie
    pod adresem: www.siskom.waw.pl/materialy/s8/s8etap2opis.zip

    przy czym, jak wynika z opisu, od Lazurowej do dosc niejasno brzmiacego punktu
    (określony jako pikietaż 9+200) ma byc prowadzona w poziomie -1 (to nie oznacza
    tunelu tylko wykop przesloniety ekranami). W poziomie 0 ma byc wiadukt z ul.
    Radiowa (jezeli dobrze rozumiem ulica Radiowa ma byc w poziomie 0 a S8 w
    poziomie -1). Przenisione maja byc rowniez tory 20 (przy czym byly dwie
    koncepcje, albo bieglyby wzdluz samego naszego osiedla, przy samym plocie) albo
    mialy byc poprowadzone w ogole ulica Radiowa (oczywiscie z wykorzystaniem
    nowego odcinka). Na czym ostatecznie stanelo - nie wiem. Na wysokosci
    Powstancow Slaskich ma zostac zbudzony wiadukt, a skrzyzowanie ma byc
    bezkolizyjne i trasa w poziomie -1 a ulica w poziomie 0. Jezeli chodzi o
    przypuszczalny stopien zwiekszenia emisji spalin czyli zatrucia srodowiska oraz
    zwiekszenia halasu nie sa mi znane zadne sensowne badania.
  • beata.cressay 09.03.06, 17:06
    Hmmm... Nie za bardzo podoba mi się perspektywa tego, że jeszcze bardziej
    przesuną tory 20 w kierunku naszego ogrodzenia, bo już w tej chwili tramwaj
    wjeżdża mi prawie do jadalni...
    Czy jest ktoś, kto definitywnie jest w stanie powiedzieć w jakiej odległości od
    naszych budynków zostanie wybudowana ta trasa? Bo do tej pory to snujemy sobie
    tylko przypuszczenia.

    Pozdrawiam.
  • skafanderek 09.03.06, 18:09
    Definitywnie to nie, ale po obejrzeniu projektu i przeczytaniu opisu wydaje mi
    się że skraj trasy bedzie przebiegal mniej wiecej na wysokosci drzew,
    znajdujacych sie obecnie przy linii tramwajowej (nie wiem czy maja byc
    zachowane), oczywiscie do samej jezdni bedzie jeszcze kilka metrow, ale przy
    takim obciazeniu 10 metrow w ta czy w tamta nie robi wiekszej roznicy.
  • beata.cressay 10.03.06, 11:32
    No to jestem trochę załamana, bo wydawało mi się, że skraj trasy będzie gdzieś
    na wysokości ulicy Dywizjonu 303, a to jednak jest parę metrów dalej.
    Pozdrawiam.
  • rogowski25 14.03.06, 10:34

    a co z pomysłem krytej autostrady w okolicach naszego osiedla, skoro ma już być
    koło nas, no i wjazdy na autostrade

    moze ktos coś wie?
  • skafanderek 14.03.06, 13:51
    Dwie uwagi - koło osiedla ma przebiegać nie autostrada a droga ekspresowa.
    Według obecnych, przyjetych projektow, w tzw. półtunelu czyli w wykopie
    cześciowo przykrytym od góry ekranami wygłuszającymi. Nikt nie walczył poważnie
    o to, aby wymusić budowę tras w tunelach, Ci którzy się przeciwstawiali
    zazwyczaj ograniczali się do postulowania, żeby po prostu nie było tras,
    większość uważała (i nadal uważa, ze tresy nie powstaną) więc nie warto nic z
    tym robić czy angażować się w jakiejkolwiek działania w tej sprawie.
  • michalfront 14.03.06, 21:36
    niestety to jest prawda - Ursynów potrafił się zorganizować i wywalczył tunel,
    a my (Bemowo, Chomiczówka)...
  • tatwo 14.03.06, 23:49
    ha,
    a moze nie wszystko stracone?
    do momentu dopoki chlopcy z GDDKiA nie zakoncza pracy to przeciez wszystko jest
    mozliwe. Ma ktos jakis pomysl na odsuniecie trasy np. za tory kolei lub za
    wpuszczenie jej w tunel?

    okres politycznie jest goracy wiec moze ktos nas poprze?

    pozdrawiam,
    Arek
  • skafanderek 15.03.06, 10:15
    O przesunięciu trasy gdziekolwiek nie ma nawet sensu już teraz myśleć, zresztą
    nie przekonuje mnie polityka: "przesuńmy ja za tory, niech idzie komuś innemu
    pod oknami". Ja takiego protestu nie poprę. Co do tunelu, oczywiście
    potencjalnie byłyby na to minimalne szanse, gdyby mieszkańcy okolicznych
    osiedli naprawdę poważnie zaczęli o to walczyć, ale tak się nie stało i nie
    sądzę aby cokolwiek się w tej sprawie zmieniło. Myślę, że w duzym stopniu
    dlatego, że większość nadal nie wierzy, że ta trasa powstanie. Przypominam
    jednak, że projekty trasy są wykonane i zatwierdzone. Naciski społeczne
    musiałby by byc tutaj naprawde bardzo silne by cokolwiek uzyskac, mysle ze ten
    czas juz raczej na Bemowie zostal przgapiony. Na Urysnowie postapiono madrzej,
    gdy okazalo sie, ze nie zablokuja budowy, zaczeto walczyc o odpowiednie jej
    przeprowadzenie, ale zaczeto to robic odpowiednio wczesniej, a nie na miesiac
    przed rozpoczeciem budowy.

  • michal_wawa 19.03.06, 15:37
    Na stronie warszawskiego oddziału GDDKiA są mapy projektowanych tras.
    www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_warszawa/warszawski_wezel_drogowy/program_przebudowy_warszawskiego_wezla_drogowego//index.php?id_item_tree=dbfa51613d91c6f8f5fb60c7345920f2
    Wygląda na jednej z nich że trasa będzie szła wzdłuż torów kolejowych.
    http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_warszawa/warszawski_wezel_drogowy/program_przebudowy_warszawskiego_wezla_drogowego/article.php/id_item_tree/dbfa51613d91c6f8f5fb60c7345920f2/id_art/51e113f479fc00609bde6137aa73a204
    Następnie projektowana trasa S-7 jak rozumiem nie ma jeszcze wybranego wariantu
    przebiegu (chyba).
    http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_warszawa/warszawski_wezel_drogowy/program_przebudowy_warszawskiego_wezla_drogowego/article.php/id_item_tree/dbfa51613d91c6f8f5fb60c7345920f2/id_art/1ba159c9e211ca0aea80d351baece71b
    No ale jak sie mieszka w MIEŚCIE ;)) to trzeba być przygotowanym na
    niedogodności związane z hałasem.

    Pzdr.

  • konrad.bemowo 21.03.06, 21:13
    siskom.waw.pl/mapy/s8/s8_1-10000.zip
    to chyba link z najdokładniejszym usytuowaniem trasy (uwaga plik liczy ponad 4Mb).

    Pozdrawiam

    Konrad A8
  • konrad.bemowo 21.03.06, 21:23
    I od razu trzy wnioski:

    1. Obok naszego osiedla trasa bedzie przebiegała w wykopie (pozim -1; z mapki
    wynika ze mniej wiecej tak samo nisko jak przy węźle z powązkowską...)

    2. Jeśli ktoś liczył na udogodnienia komunikacyjne to wcale nie poprawi nam się
    dojazd do trasy AK bo najbliższe węzły to Lazurowa i Powązkowska

    3. Widac na mapce cienką czerwoną przerywną linię - czyżby to miały byc ekrany
    dźwiękowe?

    POzdrawiam raz jeszcze

    Konrad
  • michalfront 21.03.06, 23:13
    tak czy siak kicha - ale pocieszmy się, zanim zaczną budować i zanim skończa
    minie parę ładnych lat - jak to w naszym piękny kraju bywa- a wtedy możenmy już
    mieszkać zupełnie gdzie indziej :)
  • skafanderek 22.03.06, 07:11
    1. Zgodnie z zapowiedziami trasa ma przebiegac w wykopie, ale byc tez czesciowo
    przykryta ekranami dzwiekoszczelnymi (od gory, a nie po bokach, co ma dawac
    wieksza skutecznosc.

    2. Cienka czerwona przerywana linia to nie sadze aby byly ekrany dzwiekowe,
    przyspuszczam ze jest to albo obrys dzialek, ktore trasa zajmuje, albo
    zaznaczenie granic obszarow, ktore beda zagospodarowywane podczas inwestycji
    (generalnie jedno z drugim zreszta powinno sie pokrywac, wiec mniej wiecej o to
    chodzi).

    3. Uprzedzajac kolejne pytanie, te zielone cyferki na trasie to oczywiscie jej
    odleglosc od pubktu styku z A2

    3. Mnie natomiast martwi co innego, czy nie ma planów przedłużenia
    Wrocławskiej, aż do Kaliskiego, i zrobienia z tego drogi dojazdowej dla Bemowa
    do węzła Lazurowa. Patrzac na mape takie rozwiazanie samo się narzuca.
    Natomiast mam nadzieje, ze jezeli ktos nawet mysli o takiej inwestycji, to jako
    o bardzo dalkiej przyszlosci.
  • michalfront 22.03.06, 09:10
    przedłużenie Wrocławskiej do Kaliskiego (nawet jeśli by powstało) to nie sądze
    żeby byo bardzo uciążliwe - większość mieszkańców Bemowa, a wszyscy z
    Chomiczówki jechaliby przecież zamiast po łuku Wrocławskiej prosto Powstańców a
    dopiero potem w prawo w nowy odcinek Wrocławskiej do węzła - pod naszymi oknami
    jeździliby tylko ci, którzy mieszkają "na łuku" Wrocławskiej (ale oni i tak już
    jeżdżą), dla tych mieszkających już np. przy kościele dorga na wprost,
    Powstańców, byłaby szybsza

    ale takiego przedłużenia i tak pewnie nie będzie, bo na wprost stacji Statoil
    jest osiedle bliźniaków, a uliczka między tymi domami (przedłuzenie
    Wrocławskiej) jest tak wąska, że ledwie sie tam dwa samochody wymijają -
    musieliby ludziom przynajmniej po dwa domy każdej strony powyburzać żeby
    zmieścic tam Nowo-Wrocławską, a to nierealne...

    zresztą echo-investment szykuje się chyba do pociągnięcia kolejnego
    etapu "osiedla zeusa" w tamtą stronę...
  • grzedek 22.03.06, 20:59
    Przedóżenia Wrocławskiej raczej nie widać. Widać natomiast połączenie
    Wrocławskiej z Dewizjonu 303 i dalej do węzła Lazurowa.
    Pozdrawiam
  • skafanderek 23.03.06, 00:12
    No tak, ale ta mapa obejmuje budowe trasy, a to bylaby na pewno osbna
    inwestycja, wiec tak czy inaczej nie byloby jej na tej mapie. Na pewno bylaby
    to tez bardziej odlegla perspektywa. Natomiast przekonuje mnie argumentacja z
    postu od michalfront. Chociaz myslac o takim laczniku raczej wyobrazalem go
    sobie ze z Wroclawskiej za Powstancow Slaskich nie bieglaby na wysokosci ul.
    Hery, ale wlasiciwie chyba nieistniejacej na tym odcinku Dywizjonu 303, tylko,
    ze rzeczywiscie miedzy wylotem wroclawskiej a dywizjonu 303 jest spora
    odleglosc i chyba ciezko by bylo to sensownie przeprowadzic. Po prostu mysle
    sobie, ze gmina bedzie zabiegala w przyszlosci o jakies sensowne polaczenie tej
    czesci Bemowa z wezlem Lazurowa, bo teraz to slabo to wyglada. Wolalbym tylko
    by nie wiazalo sie to z dodatkowa intensyfikacja ruchu kolo osiedla... No ale w
    kazdym razie to i tak bardzo odlegla sprawa...
  • mariusz1973 23.03.06, 11:39
    Witam
    Naniosłem na plan przebiegu trasy S-8 na zdjęcie satelitarne naszego osiedla.
    Starałem się zrobic to jak najdokładniej. Efekt na mojej stronie:
    republika.pl/ventimiglia/zdj%EAciesatelitarneS8.html
    Pozdrawiam
    Mariusz
  • beata.cressay 23.03.06, 14:32
    Rzeczywiscie, bardzo blisko. Ma Pan rację. Oby nigdy...
  • michalfront 23.03.06, 18:27
    kurcze, blisko - a wykop niewiele da, gdyby była w tunelu, to co innego
  • chwedzia 28.03.06, 14:44
    hmmm.... moj maz dowiadywal sie ostatnio w Urzedzie gminy na temat tras
    planowanych na bemowie i dowiedzial sie, ze wszytskie plany sa wstrzymane -
    CIEKAWE.... czy ktos wie cos blizej na ten temat?
  • michal_wawa 28.03.06, 21:47
    Jeżeli to prawda to może zmienia się koncepcja. Ale wiodące tu będzie chyba
    GDDKiA. Trzeba więc dowiadywać się tam. Ale z doświadczenia to raczej wydaje mi
    się że Urzędnik nic nie wiedział i powiedział co powiedział ;)
  • skafanderek 28.03.06, 22:21
    Mysle ze nie dotyczylo to owego lacznika, ktory ma byc budowany najblizej
    naszego osiedla.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka