Dodaj do ulubionych

Zaliczka na opłaty za mieszkanie - osso kaman?

28.06.07, 09:39
Cześć,
Sprawdzacie czasem swoje skrzynki pocztowe na Narwiku?
Ja wczoraj znalazłem pismo, o tytule jak w tytule, od administartora budynku -
firmy "Trasa". Dzwoniłem do BI, gdzie nic nie wiedzą na ww. temat i odsyłają
do administratora. U admninistartora tel. zajęty...

No więc jak to? płacić? Przecież jeszcze nie ma pozwolenia na użytkowanie, w
związku z czym nie użytkuję.... Tymaczasem na wspomnianym dokumencie widnieje
kwota za eksploatację oraz np. za ciepłą wodę (której przecież nie ma -
chyba..., a nawet jak jest to nie używamy, a juz na pewno nie w ilości 2,5 m3).
Wiecie coś?

_
Marek B24
Edytor zaawansowany
  • wprzadka 29.06.07, 12:09
    Hmm,

    pismo dostalismy. I udalo mi sie nawet dodzwonic. Wszystko co wymioniono w
    pismie to zaliczki na przyszle rzeczywiste zuzycie (bedzie rozliczone na koniec
    roku). Jestem w stanie zrocumiec takie podejscie do centralnego ogrzewania,
    wody, takze wywoz smieci jest w miare racjonalnie wytlumaczalny. Moje
    watpliwosci budzi pozycja "exploatacja" pod ktora kryje sie ochrona, winda,
    oswietlenie i administracja oraz garaz (50pln za ???). Wniosek nasuwa sie
    jeden - trzeba bedzie jak najszybciej zawiazac wspolnote, bo jedynie wtedy
    bedziemy mieli kontrole nad rzeczywistymi kosztami administracji i bedziemy w
    stanie wplywac na ich wysokosc...
    pozdrawiamy
  • sgonia 30.06.07, 10:34
    witam sąsiadów
    zaliczki można rozliczać w okresach półrocznych i tak jest praktykowane we
    wspólnotach. Na koniec okresu rozliczeniowego wówczas administrator spisuje
    stan liczników i dochodzi do rozliczenia zużycia na lokal (faktura od dostawcy
    wystawiana jest zbiorczo?)do tego czasu powinniśmy posiadać własne umowy co do
    lokalu i odrębne na wspólnotę.
    Co do zawiązania wspólnoty to macie rację, jak najszybciej musi to nastapić ale
    musimy stać się właścicielami (Akty Notarialne)i pilnie zorganizować spotkanie
    na którym zapadną wszystkie kierunkowe decyzje w tym również wybór Zarządu jak
    również co do sposobu głosowania: udziałami lub 1 właściciel - 1 głos.
  • klenq 05.07.07, 13:22
    Przede wszystkim nurtuje mnie brak okresu na jaką opiewa ta zaliczka.
    Warto by było też uzyskać od zarządcy pismo przy okazji pierwszego rozliczenia
    z wyjaśnieniem i rozbiciem poszczególnych kosztów, przydałoby się chociaż
    pisemnie przedstawić, a nie tak bez "dzień dobry" o pieniądze się upominać ;))))
    Po wtóre nie ma prawa użytkowania, to jaka może być eksploatacja (ca najwyżej
    niepełna)
    Warto też chyba najpierw uzyskać rozliczenie zaliczki jaką pobrał deweloper na
    poczet kosztów eksploatacyjnych. Przecież 1000 zł to przy takim użytkowaniu
    obiektu, prowadzeniu robót, braku ciepłej wody, nieczynnej windzie,
    niedostępnym garażu, etc., powinno sie nie wyczerpać po 2 miesiącach takiej
    eksploatacji.
    Wypadałoby się jeszcze zorientować co do stawek wśród zarządców od kosztów
    eksploatacyjnych, czy to realna/ rynkowa stawka.
    Chyba trzeba zacząć wywierać presję na BI, bo chyba sobie w kulki grają.

    Nie zapomnijmy, żeby wspólnota odebrała od dewelopera części wspólne i
    techniczne bloku, bo narazie indywidualnie odbieraliśmy tylko lokale.

    Z tymi głosami to się nie wyznaję jak jest, ale z systemem 1 właściciel- 1 głos
    może być problem- my mamy mieszkanie na dwóch właścicieli równorzędnie
    rozpisane ;)))) chyba nie będziemy robić połówek głosów ;))
  • sgonia 05.07.07, 22:22
    Co do spraw wspólnoty to mam nadzieję na omawianie ich poza forum, które jak
    widać czytają wszyscy. Wygodniej głosować udziałami, koszty nam przedstawione
    są bardzo duże, nie wiemy za jaką stawkę pracuje zarządca nieruchomości i jak
    ma skonstruowaną umowę. Brak rozliczenia 1 tys. robi swoje. Jak widać podczs
    pobytu w bloku: światło w windach pali się non stop, wieczorem włączane są
    lampy na podwórku, działa wentylacja, ktoś kosił trawnik i być może sprząta-
    trudno mi ocenić prace i koszty. Płacimy za wywóz śmieci - jest kontener
    budowlany i codzienny przyjazd? a to kosztuje więc czym prędzej będzie odbiór
    tym lepiej dla nas bo możemy już formalnie działać i wszyscy się zebrać w celu
    podjęcia konkretnych działań. Jak widać po forum i po adaptacjach w bloku nie
    jest nas zbyt dużo co też ma swoje znaczenie dla sprawy.
  • mareque 06.07.07, 08:31
    A'propos światła w windach - przylookałem specjalnie, bo sie zastanawiałem i nie
    jest tak, ze się pali cały czas tylko jak winda zaparkuje i nie czuje w środku
    pasażerów to wygasza halogeny wewnątrz (po +/- 1 minucie). Tak więc spoko w tej
    kwestii.

    Po przeczytaniu stosownego paragrafu umowy przedwstępnej dochodzę do wniosku, że
    trzeba płacić (są to zaliczki na media i za uzytkowanie nieruchomości wspólnej)
    od momentu odbioru technicznego. Inna sprawa, że administrator się nie zachował
    i "chcą pieniędzy bez dzień dobry". Popieram przedpiśców w sprawie, że trzeba
    szybko się zorganizować i 1. rozliczyć zaliczki i koszty faktyczne eksploatacji,
    2.wynająć własna firmę do zarządzania . Jeśli chodzi o kwoty, to IMO sa to sumy
    zbliżone do rynkowych i raczej takie, jakich się spodziewałem.

    Ile nas tu jest? 5 osób max? ;)
    Proponuję wywiesić na klatkach info o forum.

    Pytanie nr2: kablujemy blok siecią lokalną? Supermedia się "wygraża" ;) swoją
    ofertą, w skrzynkach pocztowych.

    _
    Marek kl. II / m. 24
  • pkozanki 06.07.07, 15:33
    Witam,
    Dzwoniłem dzisiaj do zarządcy. Pani poinformowała mnie, że jest to zaliczka na
    poczet przyszłych kosztów, które w tej chwili są jeszcze nieokreślone. Fakt jest
    że nie wiadomo, co zarządca przewiduje jeśli chodzi o koszty i skąd takie a nie
    inne wartości. Porównując z sąsiadami (Narwik 7) to nasze opłaty są o ok. 20%
    wyższe, a i tak ostatnio oni mieli podwyżkę...
    Od zarządcy dostałem też informację, że w lipcu planowane jest spotkanie z
    mieszkańcami naszego bloku i wtedy zostaną omówione te koszty. Informacja o tym
    ma być ponoć w skrzynkach.

    Przemek m.8, kl.A
  • pkozanki 06.07.07, 22:43
    Znaleźliśmy ostatnio w internecie problemy innej wspólnoty z naszym zarządcą,
    czyli firmą Trasa Marek Nowacki. www.samarytanka.waw.pl/1-vt375.html?start=0

    Z tego co widać, u nas też może być ciekawie...

    Przemek
  • sgonia 08.07.07, 09:57
    Mam zamiar niedługo zamieszkać więc kilka info ustaliłam w sprawie mediów:
    1. żadna sieć kablowa nie ma jeszcze zainstalowanej infrastruktury w Naszym
    budynku i nie prędko to nastąpi,
    2. super media dostarcza sygnał telefoniczny i instaluje internet, TPSA nie ma
    własnej infrastruktury i nie wiadomo kiedy dokonaja u Nas inwestyucji,
    3. na dzień dzisiejszy pozostają dostawcy telewizji satelitarnej z umową min 12
    mcy max 17 w zależności od operatora,
    4. zaliczkę wpłacamy na konto developera a nie zarządcy,
    5. koszt zarządzania z m2 waha się w granicach od 1,6 za m2 do .....jak
    wspólnota zapłaci,
    6. płacimy za wywóz śmieci (1 kontener budowlany) ogólnie dostępny.
    Czekamy jeszcze na umowy za dostawę e.e. Ps. Czy ktoś wie, czy nie mając Aktu
    Notarialnego tylko umowę przedwstępną można się zameldować w lokalu?
  • mareque 09.07.07, 13:30
    A czy zauważyliście jak poobijana jest brama garażowa tym kontenerem na śmieci?
    Chyba ochrona powinna na to zwracać uwagę?

  • mareque 10.07.07, 08:32
    Cześć,
    Moim zdaniem nie można się zameldować bez właściciela (tzn, osoby, która
    przedstawi dokument własności, a IMO na razie nikt nie przedstawi takiego
    dokumentu, poza BI). Dobrym pomysłem byłoby zadzwonić do referatu ds. ewidencji
    ludności w Twoim obecnym urzędzie gminy z tym pytaniem. Nasz urząd w Łomiankach
    nam pomógł wielokrotnie w podobnych sprawach.

    A'propos TV sat to też nie każdy może u nas w bloku, z racji niekorzystnego
    usytuowania niektórych balkonów (niższe piętra maja elegancko zasłoniętą
    widoczność na HotBirda, ja na 3cim sprawdzałem i na szczęście coś tam
    odbiorę...), no chyba że dorobimy sie instalacji sat na dachu.

    Supermedia - chyba trzeba będzie się zdecydować... Cena taka-se;), ale się
    odgrażają, że mdostajesz łacze symetryczne i publiczny adres. Ja mam taki plan,
    żeby szybko się wpiąć do internetu, a potem nabyć bramkę Voice Over IP i już mam
    tani telefon (najtańsze dostępne rozwiązanie, moim zdaniem).

    W spr. infrastruktury sieci kablowej - koło kwietnia widziałem, jak panowie w
    garażu instalowali piony instalacji telewizyjnej (chyba, że te kable wyglądały
    podobnie jak inst. TV a były do czegoś innego) - czyli że "druty" są, a
    conajwyżej operator się do nich jeszcze nie podpiął z sygnałem. Pan M odgrażał
    się że ma być Aster - pytałaś co Aster na to? Poza tym - w mieszkaniach sa
    puszki TV, a w tej głównej (u mnie w przedpokoju) siedzi jakiś kabel - chyba
    prowadzący do pionu).


    -
    Marek m. 24/ kl. II
  • klenq 10.07.07, 08:53
    Wybieram się do Pana M.
    Lista tematów jak poniżej, może komuś się przyda do nacisku na BI im więcej nas
    będzie im wypominać tym szybciej się zmęczą:
    - Pozwolenie na użytkowanie
    - Podpisanie aktów notarialnych
    - Rozliczenie zaliczki, określenie części wspólnych, współczynnika częsci
    wspólnych i udziału lokatorów (czy mieszkanie zajmowane przez BI jest
    rozliczane, kto ponosi koszty utrzymania niesprzedanych mieszkań i miejsc
    garażowych- żeby nam tego nie podrzucili, o ile takie są oczywiście)
    - Rozbicie kosztów administratora (dla mnie administrator nie jest stroną, mam
    tylko umowę z BI, najpierw muszą się rozliczyć z dotychczas pobranej kwoty 1000
    PLN)
    - Względem rozliczenia- czy koszty budowy są wliczane cały czas do naszych
    kosztów eksploatacji (kontener budowlany, RB przed budynkiem, prace
    wykończeniowe klatek i garaży w maju i czerwcu, brak ciepłej wody w maju i
    części czerwca, brak windy w maju (kl. D), potwierdzenie czy żadne media nie są
    z naszego budynku wykorzystywane przy budowie IV etapu- w sensie rozliczeniowym)
    - Przystąpienie do usuwania usterek (uszkodzona ślusarka- drzwi wejściowe,
    brama wjazdowa. Główna naprawa to wykonanie izolacji przeciwwodnej pod płytą
    denną, przecieki wzdłuż korytek "aco" na poziomie (-)2 i w narożnikach
    (połączenia płyty fundamentowej i ścian, poprawa odprowadzenia zrzutu wody z
    przweodu deszczowego do korytka na poziomie (-)2, zawory podpionowe wody
    ulokowane w prywatnych komórkach lokatorskich).

    Widziałem ogłoszenia o forum, słuszna intencja, w kupie siła ;))))

    Co do anten to widziałem już jedną na balkonie w klatce C, tam już chyba ktoś
    mieszka, dwa mieszkania sprawiają takie wrażenie.

    Pozdrawiam,
    klenq No 56
  • mareque 10.07.07, 09:08
    Ogłoszenie o Forum - jam to, niechwaląc się, sprawił;)

    Ale co miałem przejścia z nadgorliwym ochroniarzem w niedzielę - to już moje;),
    szkoda wspominać.


    _
    Marek
  • tbinczak1 10.07.07, 13:39
    Rozmowa z Panem M pewnie niewiele da powie że on tylko czeka na pozwolenie na
    użytkowanie a to już nie jest jego sprawa. Z uzyskaniem pozwolenia to sprawa
    nie wygląda dość optymistycznie koniec sierpnia to najwcześniejsza data, mają
    sporo problemów nawet nie warto otym pisać.
    ja już mieszkam trzeci tydzien, generalnie jest ok, wkurza mnie jedynie pismo
    od administratora ws opłat. 50 zł za garaż to jest rozbój szczególnie, że garaż
    nie był i nadal nie jest sprzątany.
    szef firmy administrującej chce zorganizowac spotkanie zobaczymy
    pozdrawiam
  • sgonia 11.07.07, 06:43
    W sprawie zameldowania dostałam w Gminie info, że w sytuacji kiedy sprzedałam
    mieszkanie i jednoczesnie mam umowę z developerem będę zameldowana pod chmurką.
    Blok nie został zgłoszony w Gminie bo nie ma pozwolenia na użytkowanie. Co do
    anten to mam zamiar podpiąć n-kę i sprawdzę sygnał w tym tygodniu. Telefon i
    internet juz podpięłam z super mediów i cenowo uważam, że nie jest najgorzej.
    Aster City nic nie wie o Naszym bloku-sprawdzałam nie mają w ewedencji. Super
    Media okablowała blok w instalację TV i zbiera chętnych - zapisują dane. Opłaty
    drogie bo: 20 zł za śmiecie to bardzo wygórowana cena. Ochrona powinna
    kosztować kilkadziesiąt groszy z metra i ważna jest cena m2 za zarządzanie co
    go garażu to chyba żart!!!!. Byłam u Notariusza w innej sprawie i rozpoznałam
    koszty Aktu Notarialnego czy znacie już mniej więcej poziom kosztów?
  • klenq 11.07.07, 08:40
    W zasadzie to nie rozumiem zostawiania korespondencji w skrzynkach na Narwik,
    przeciez tam nie można mieszkać, więc skuteczność doręczenia pism do miejsca
    gdzie się nie jest zameldowanym jest żadna. Wzbiera we mnie, chyba czas
    odwiedzić Pana M.
  • morela29 19.07.07, 21:21
    Witam Przemka i resztę sąsiadów. Osiedle Samarytanka już kiedyś obiło mi się o
    uszy - mianowicie kiedy czytałem historię Bemowo Invest i ich poprzednie
    inwestycje. Samarytanka była wybudowana przez APM Development. Co łączy APN
    Development i Bemowo Inwest - członek zarządu (nie chcę tu używać nazwisk ale
    zainteresowanych zachęcam do wejścia na stronę:

    www.biznespolska.pl/?p=2&companyid=50395&search%5Bsearch%5D=apm&search%5Bbranchid%5D=&search%5Bcityid%5D=&search%5BsearchIn%5D=#baza_firm

    www.biznespolska.pl/?p=2&companyid=25829&search%5Bsearch%5D=Bemowo+Invest&search%5Bbranchid%5D=&search%5Bcityid%5D=&search%5BsearchIn%
    5D=#baza_firm

    www.biznespolska.pl/?p=2&companyid=51545&search%5Bsearch%5D=apm&search%5Bbranchid%5D=&search%5Bcityid%5D=&search%5BsearchIn%5D=#baza_firm

    www.biznespolska.pl/?p=2&companyid=49733&search%5Bsearch%5D=apm&search%5Bbranchid%5D=&search%5Bcityid%5D=&search%5BsearchIn%5D=#baza_firm

    Podsumowując: Wybór firmy trasa nie był przypadkowy a nasz developer nie
    przejmuje się, że firma Trasa nie sprawdziła w zarządzaniu Samarytanką.

    Dla osób o mocniejszych nerwach polecam wpisanie nazwiska Prezesa Zarządu
    Bemowo Invest na stronie dotyczącej nie wybudowanego osiedla Złoty Staw:

    www.bemowo.pl/beta/modules.php?name=News&file=article&sid=254
    Finał:

    Proponuję jak najszybsze spotkanie i nacisk na Developera - jak najszybsze
    uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i podpisanie aktów notarialnych

    Jeżeli bywacie na Narwiku rozwieście Posta o spotkaniu i proszę o termin na
    Forum. Poświęćmy trochę czasu a może uratujemy parę groszy i dużo nerwów
  • annaxdudek 20.07.07, 22:35
    Witam serdecznie!

    Rowniez otrzymalam pismo 'na dzien dobry' od firmy "Trasa" wzywajaze do zaplaty
    oplaty administracyjnej. Szczerze mowiac nie mam zamiaru wplacac wspomnianej
    oplaty jako ze po pierwsze: miesiac temu wplacilam na konto BI 1000zl na oplaty
    administracyjne i jak dotad BI nie dokonalo rozliczenia kosztow eksploatacji a
    po drugie jak dotad nie nastapil odbior techniczny budynku a wiec zadna trzecia
    strona (w tym wypadku Trasa) nie ma prawa domagac sie od nas ponoszenia oplat
    za tzw koszty eksploatacyjne. Tak wiec otrzymane wezwanie zamierzam poki co
    zignorowac.

    Pozdrawiam
    Ania (klatka C)
  • mareque 03.09.07, 07:52
    No więc mamy już wrzesień, i zgodnie z umową powinniśmy do końca
    miesiąca mieć akty notarialne - ciekawe czy BI zdąży?
    Czy płaciliście czynsz za sierpień i wrzesień?
    I czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa liczników energii
    elektrycznej - kiedy będą założone?
    Ewa -m.24 kl.B
  • yoyi 05.09.07, 22:32
    Liczniki już dawno są założone.
    A z tymi aktami to cieniutko to widzę, cieniutko.
  • chwedzia 11.07.07, 15:57
    proponuje jak najszybciej zebrac sie i zawiazac wspolnote mieszkaniowa i wybrac
    PORZADNEGO godneo zaufania administratora, zebysmy nie musieli byc zdani na
    narzuconego nam z gory
  • klenq 12.07.07, 10:05
    Niestety, żeby zawiązać wspólnotę musimy być właścicielami lokali, a do czasu
    podpisania umowy notarialnej sprzedaży takowymi nie jesteśmy :/
    Inna sprawa, że firma Trasa, jeśli nie zaskarbi sobie naszych względów teraz,
    to, w najgorszym wypadku za kilka miesięcy, straci szansę na współpracę.

    Jeśli ktoś spotka sąsiadów z bloków obok, warto się ich rozpytać o firmę
    zarządzającą nimi i koszty jakie ponoszą.
    Mnie cały czas razi rozdzielnia budowlana przed naszym blokiem i obciążanie nas
    kosztami za prąd, sic.
  • naataaliaa1 12.07.07, 16:04
    To ja podpowiem:) jeśli chodzi o blok obok tzn. Pełczyńskiego 137 i 139 to
    zarządza nami firma Holc i Wspólnicy - co do kosztów to musiałabym zerknąć w
    dokumenty na spokojnie:) i nie wiem dokładnie o jakie koszty chodzi, ale jeśli
    będę mogła pomóc - to chętnie.
    Pozdrawiam,
    Natalia
  • klenq 19.07.07, 11:55
    Jakie koszty eksploatacji (jak rozumiem administrowania w tym) zarzyczył sobie
    zarządca od Waszej wspólnoty?

    Kontaktowałem się z zarządcą znajomym i generalnie zapisy w umowie
    przedwstępnej trzeba by sprawdzić, mam przesłać skany z umowy i rozliczenie
    które nam przesłano i zobaczymy.
    Zgodnie z prawem budowlanym budynek do czasu uzyskania prawa do użytkowniania
    nie ma prawa być eksloatowany (cały czas jest to plac budowy) i wszelkie koszty
    powinny spoczywać na inwestorze.
    Wysokość stawek nie jest narzucana przez administratora, ale uzgadniana i
    zatwierdzana na walnym zgromadzeniu wspólnoty, ale do czasu podziału na lokale
    (podpisanie aktów notarialnych) nie ma takiej mozliwosci.
    Do potwierdzenia, ale wydaje mi sie ze doczasu uzyskania pozwolenia na
    uzytkowanie pobieranie od nas oplat za eksloatacje jest bezprawne. W okresie od
    uzyskania pozwolenia do podpisania aktow notarialnych juz moze. Wowczas budynek
    mozna uzytkowac, a pakiet wiekszosciowy ma developer (dopoki nie podpisze 50%-
    z powierzchni, aktów notarilanych), po wydaniu pierwszego lokalu juz budynek
    jest eksloatowany.

    Pozdrawiam w walce ;))))
    klenq
  • mareque 19.07.07, 14:04
    W umowie mojej stoi, że od momentu odbioru technicznego kupujący zobowiązuje się
    do ponoszenia kosztów utrzymania nieruchomości wspólnych. W firmie "Trasa" pani,
    ktora wystawiała tajemnicze dokumenty (nazwiska nie pomnę), które z kolei ten
    kto czasem zaglkąda do skrzynki pocztowej na Narwiku, miał szanse znaleźć
    powiedziała mi, że ta kwota wynikająca ze stawki mnożonej przez ilość metrów to
    są właśnie koszty utrzymania nieruchomości wspólnych (klatki, windy, ochrona
    itp). Reszta - to zaliczki, poza kosmiczną kwotą za garaż. A'propos garażu - po
    tym jak napisaliście na Forum, że nie był sprzątany, co w moim odczuciu również,
    było faktem - to następnęgo dnia zobaczyłem w garażu kobietę z odkurzaczem;).
    Podobno zaliczki zostaną rozliczone na podst. wskazań liczników (mniemam, że po
    założeniu wspólnoty i ew. zmianie admina).
    No i tak... my zapłaciliśmy, chodź mamy wrażenie, jak pisze Klenq, że do momentu
    pozwolenia na użytkowanie budynek jest "placem budowy" i BI powinno bulić
    (mieliby przynajmniej bat, żeby się sprężyć z pozwoleniem).
    Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy od Twojego zaprzyjaźnionego
    administartora, bo wcale nie mam ochoty płacić nie mieszkając.

    _
    Marek
    B 24
  • mareque 23.07.07, 08:15
    Hej, Klenq,
    Czy masz odp. od zaprzyjaźnionego zarządcy po przejrzeniu skanów?


    _
    Marek B/24
  • klenq 23.07.07, 09:12
    Tak, dzisiaj otrzymałem i niezwłocznie przesyłam.
    Wydaje mi się, że wobec poniższego i niejasności stosowanych praktyk, chyba
    trzeba zacząć zbiorczo nękać Pana M.

    "Praktyką często stosowaną przez developerów jest wydawanie mieszkań
    poszczególnym nabywcom jeszcze przed wyodrębnieniem pierwszego lokalu,
    czyli przed powstaniem Wspólnoty.
    Do tej chwili wszelkie wydatki zwiazane z utrzymaniem nieruchomości ponosi
    developer a uzgodnienia co do sposobu rozliczeń za ten okres podejmowane są
    na drodze umów cywilno-prawnych pomiędzy nabywcami a developerem. W tym
    zakresie nie można jeszcze opierać sie na ustawie o własności lokali
    poniewaz przed wyodrębnieniem pierwszego lokalu ona jeszcze nie obowiązuje.
    Taka sama sytuacja występuje jeśli ktoś obejmuje w uzytkowanie lokal, przed
    jego wydzieleniem, w istniejacej już Wspólnocie.
    To co napisałam powyżej dotyczy zazwyczaj przypadku kiedy nabywca nie jest
    jeszcze włascicielem ale może mieszkać i faktycznie lokal użytkować.
    Naturalnym jest wówczas, że musi nastapić zwrot kosztów utrzymania i
    użytkowania lokalu przez takiego użytkownika developerowi, który ponosi te
    wydatki w stosunku do Wspólnoty
    Gdyby to był taki przypadek to O.K., ale tutaj mamy zupełnie inną sytuację.

    Zgodnie z protokołem wydania lokalu nie ma Pan prawa zamieszkania do chwili
    uzyskania przez developera pozwolenia na uzytkowanie( trudno wiec mówić o
    eksploatacji), a na poczet zuzycia mediów z tytułu prowadzenia prac
    adaptacyjnych developer pobrał kaucję.
    Tak jak mówiłam nie obowiazuje jeszcze ustawa o własności lokali tylko
    uzgodnienia wynikajace z umowy, którą Pan podpisał i na podstawie której (
    par 12 pkt 2 i 3) dał Pan dowolność developerowi do naliczania opłat
    praktycznie bez obowiązku ich póżniejszego rozliczenia.
    Co gorsze podpisując umowę w tej formie dał Pan możliwość developerowi do
    odstapienia od umowy z Pana winy (par 10 pkt 1 d)czego skutki przewidziane
    są w par 10 pkt 2.
    Nie jestem prawnikiem ale w świetle tej umowy raczej nie dyskutowałabym z
    zasadnością naliczonych opłat.
    Normalnie , gdyby działała ustawa o własności lokali , wszystkie media i
    zaliczki na Zarząd nieruchomością wspólną musiałyby być rozliczone ( na
    podstawie wskazań liczników, faktycznie poniesionych kosztów etc), ale nie
    w tj sytuacji. Z tego co widzę developer nie ma takiego obowiązku i należy
    się cieszyć, że nie naliczył wyzszych opłat.
    Z drugiej strony umowa w par 12 nie jest spójna. Używane jest pojęcie
    "Zarzad nieruhomością wspólną" czyli coś co istnieje od chwili powstania
    Wspólnoty a Wspólnoty nie ma bo jeszcze brak warunków do ustanowienia
    odrębnej własności. Gdyby nie było zapisu "Kupujący zobowiazują się od dnia
    technicznego odbioru lokali..." to mozna byłoby dyskutować, że nie
    wystepuje jeszcze Zarzad nieruchomościa wspólną, bo to termin związany ze
    współwłasnością, a tak jest określenie jakościowe chwili od której jest Pan
    zobowiazany płacić stawki ustalone przez Spółkę.

    Reasumując, moim zdaniem ma Pan rację buntując się ale jest Pan raczej w
    niezbyt komfortowym połozeniu. Naprawdę radze porozmawiać z prawnikiem
    mocno obytym z zagadnieniem DEVELOPERÓW.
    Co do opłat to nie znam budynku i jego standardu ale:
    1. Stawka za C.O. w starych budynkach, administrowanych przeze mnie jest
    na poziomie 1,80 - 2,00, a to sa budynki z wielkiej płyty, bez ocieplenia ,
    ze starymi oknami i starymi węzłami cieplnymi gdzie wymienniki ciepła nie
    mają wysokiej sprawności'
    2. Podgrzew wody w budynkach jedenastopiętrowych z instalacją bez zaworów
    podpionowych na cyrkulacji , przy wymiennikach o kiepskiej sprawności
    wynosi w granicach 8 - 9 zł
    3. Z wywozem śmieci nie będę dyskutować , ale opłata jest jak za pojemnik o
    pojemności 1100litrów, to nie mało
    4. normatyw ciepłej i zimnej wody w normie ale myślę, że istnieją wodomiary,
    więc rozliczanie będzie do wysokości faktycznego zużycia
    5. W kwesti garaży nie mam doświadczenia, ale z tego co wiem coś w tych
    granicach jest przyjęte
    6. Stawka prawie 5 zł/m2 jako eksploatacja to gigantyczna stawka, ale
    oczywiście możliwa jesli przyjąć, ze jest ochrona 24h, administrator
    pobiera około 1,7-2,0zł no i wyposażenie techniczne wymaga licznych słuzb
    konserwatorskich. Prawda jest taka, że im wiekszy budynek tym mniejsze
    koszty w przeliczeniu na metr i odwrotnie.
    Żeby coś bliżej powiedzieć musiałabym miec więcej danych.
    Proszę spróbować zapytać Pana Marka Nowackiego z TRASY na jakiej podstawie
    dokonał takiego obciążenia, na jakiej zasadzie będzie to rozliczał i
    dlaczego naliczane sa media, w sytuacji kiedy lokal jest bez prawa
    zamieszkania. Ciekawe co odpowie??"
  • k-kam 23.07.07, 09:47
    Hej,

    Nie wiem czy wszyscy widzieli, 31 lipca o 18.30 zdaje sie ma byc spotkanie z
    firma Trasa, bedzie okazja do wyjasnienia watpliwosci. A z tym pozwoleniem na
    uzytkowanie to troche jest przegiecie, pierwsze mieszkania byly oddane prawie 4
    miesiace temu, dawno powinno byc to zalatwione. Macie racje, trzeba nekac pana
    M.

    Pozdrawiamy!
  • klenq 27.07.07, 08:42
    W związku ze spotkaniem, pytanie czy skromna, ale jednak grupa forumowiczów z
    Narwik 10 byłaby skłonna spotkać się przed zebraniem z Administratorem.
    Na spotkaniu zapewne bedziemy grupą indywidualnych lokatorów, z których każdy
    będzie miał własne zastrzeżenia i wnioski. Warto ustalic choć kilka wspólnych
    punktów co do których wszyscy mamy uwagi, to chyba ważne w spotkaniu, gdzie
    bedziemy zapewne "oczarowywani" i "zapędzani w kozi róg".
    Proponuję szybką listę zastrzeżeń na forum, albo spotkanie:
    wtorek 18.00 lub poniedziałek 18.30??

    Pozdrawiam,
    klenq
  • pkozanki 28.07.07, 22:56
    Witam,
    My jesteśmy za spotkaniem we wtorek o 18. W sumie to lepiej na forum nie
    rozpisywać się o uwagach do zarządcy, bo jak wiadomo licho nie śpi i może też
    czytać to forum ;-)

    Pzdr
    Przemek
  • mareque 30.07.07, 07:56
    Ok, wtorek 18.00
    Gdzie?

    _
    Marek kl II/m24
  • mareque 31.07.07, 11:47
    Dobra, widzę, że wątek trochę "przysnął", więc powiadamiam Szanownych
    Współpiśców, że dzisiaj o 18.00 zamierzam Was szukać na pierwszym poziomie
    garażu w celu ustalenia tematów najbardziej nas obecnie nurtujących.
    Pozdro

    _
    Marek kl II /m.24
  • klenq 31.07.07, 15:55
    W takim razie do zobaczenia dzisiaj o 18.
  • sgonia 24.07.07, 19:26
    Ciekawa lektura, którą również czyta BI i TRASA. Mamy zatem kilka tematów na
    spotkanie ale najważniejszy to pozwolenie na użytkowanie, które rozpoczyna
    kolejny etap związany z prawem własności i całą resztą zarządczą.
  • naataaliaa1 23.07.07, 20:39
    klenq napisał:

    > Jakie koszty eksploatacji (jak rozumiem administrowania w tym) zarzyczył
    sobie
    > zarządca od Waszej wspólnoty?
    >

    Sprawdziłam jak to u nas wygląda.
    Koszty eksploatacji to 2,06 zł za m2 na miesiąc - dotyczy to obydwu budynków
    137 i 139 przy calkowitej powierzchni lokali 4906,06 m2
    w tym oczywiscie zawiera sie administrowanie, koszty działalności zarządu
    wspólnoty, ciepla woda i co dla celow ogolnych ubezpieczenie majątku, prowizje
    bankowe, sprzatanie terenu i klatek schodowych, zimna woda i kanalizacja dla
    celów ogólnych, konserwacje, koszty pozostale i wywóz nieczystosci.

    osobny liczony jest fundusz remonotowy oczywiscie i naliczenia indywidualne.

    Pozdrawiam,
    Natalia
  • sgonia 06.08.07, 20:26
    Bardzo Cię proszę o telefon do Waszego zarządcy lub nazwę firmy. Mam
    u Was wykupione miejsce garażowe i potrezbuję do nich kontakt.
  • 53m 22.07.07, 21:49
    Ludzie i co wy o tym myslicie? Bedziecie wplacac temu zarzadcy za
    eksploatacje "fikcyjna"/???
  • klenq 22.07.07, 22:56
    Uznałem nieskuteczność doręczenia korespondencji. W umowie mam wpisany obecny
    adres zamieszkania, a nie Narwik 10.
  • sgonia 12.08.07, 10:25
    Taka mała ciekawostka: mam wykupione miejsce garażowe w budynku przy
    Pełczyńskiego 137, zarządza tam firma Holz i wspólnicy a za
    utrzymanie miejsca garażowego płacę m-cznie 29zł.Wniosek - można
    taniej utrzymać garaż niż 50 zł/mc
  • klenq 13.08.07, 09:02
    Bo u nas sporo jest zrzucone z opłat na garaż, a przeszło 1/4 tej
    kwoty to opłaty za ochronę.
    Trzebaq chyba ruszyć powtórnie temat rozliczenia czynszu. Pismo od
    firmy Trasa jest ciekawe.
    Trzeba przejżeć umowy u Administratora, szczególnie ochrona, dostawa
    mediów, konserwacja wind i wywozu śmieci.
  • sgonia 13.08.07, 19:10
    Zgodnie z pismem (plan gospodarczy) koszt utrzymania mieszkania to
    4,92zł brutto z przeglądami, sprzątaniem, ochroną itp. 4,92 x metraż
    mieszkania to nie jest kwota 605zł jaką płacimy. Po drugie do
    wyjaśnienia jest wysokość opłat za usługi dotyczące garażu tj.:
    konserwacja wind na garażu (wydawało mi się, że w każdej klatce jest
    tylko jedna winda a jej konserwacja juz jest ujęta w kosztach
    planowanych), administrowanie, konserwacja i remonty okresowe,
    przeglądy. W sąsiednim bloku trochę inaczej rozwiązno problem
    elektryczności na garażu i sądzę, że jako przyszła wspólnota
    będziemy mogli skorzystać z ich doświadczeń.
  • yoyi 13.08.07, 21:32
    Byłem dzisiaj w biurze i rozmawiałem (pierwszy raz widziałem tego
    Pana) na temat odbioru itp. Niby już zostało zgłoszone do PINB-u i
    teraz czekają 21 dni na zjawienie się Inspektora (jeżeli to ten sam
    co mojej firmie odbierał blok to nie powinno być problemów).
    Aczkolwiek najwcześniej nastąpi to w I dekadzie września - znając
    życie.
    W czwartek mają niby zakładać liczniki. Oczywiście cała wina leży po
    naszej stronie, bo nie wszyscy podpisali pełnomocnictwo na
    załatwienie tej sprawy przez BI (a prawda jest taka, że mi też nie
    dali sami tego papierku tylko się musiałem zapytać czy nie stosują
    takiej procedury - no i wtedy im się przypomniało "A to Pan nie
    dostał???" - dali do podpisania) i dlatego tyle to trwa.

    Sympatyczny Pan mi obiecał, że sam sprawdzi te śmiszne (właśnie tak
    śmiszne) ceny i spróbuje się dowiedzieć na jakiej podstawie zostały
    one naliczone.

    Pozdrawiam yoyi

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka