Dodaj do ulubionych

Zioła źródłem witamin i minerałów

05.10.03, 20:02
Zioła mogą być dobrym źródłem soli mineralnych i witamin.
Oto lista niektórych ziół zawierających cenne składniki:

Cynk - babka, glony, ślaz;

Fluor - babka, czosnek, koper, kukurydza (znamiona), skrzyp, rzeżucha;

Fosfor - czosnek, gwiazdnica pospolita, kminek, lucerna, lukrecja, malina,
mniszek lekarski, nagietek, pieprz cayenne, pietruszka, róża (owoce),
rzeżucha, tatarak;

Jod - czosnek, glony morskie, gorczyca, pietruszka;

Krzem - gwiazdnica pospolita, kukurydza (znamiona), lucerna, łopian, mak
(nasiona), pokrzywa, poziewnik, rdest ptasi, siemię lniane, skrzyp,
słonecznik (nasiona).

Magnez - dziewanna, jemioła, koper, lucerna, marchew (nać), mięta, mniszek,
orzech włoski (liście), pieprz cayenne, pokrzywa, wierzba, wiesiołek;

Mangan - agar-agar (i inne glony), łopian, pokrzywa, szczaw, truskawka
(liście);

Miedź - agar-agar (i inne glony), mniszek, pietruszka, pokrzywa, szczaw;

Potas - babka, brzoza, dziewanna, jemioła, koper włoski, krwawnik, lucerna,
malina, mięta, mniszek, ogórecznik, podbiał, pokrzywa, rumianek, świetlik,
tasznik, żywokost;

Selen - większość glonów morskich;

Siarka - babka, czosnek, dziewanna, koper włoski, lucerna, łopian, pieprz
cayenne, podbiał, pokrzywa, szałwia, świetlik, tasznik, tymianek;

Wapń - babka, jemioła, kminek (owoce), koperek, mak (nasiona), malina,
mniszek, pietruszka, podbiał, pokrzywa, przytulia, rumianek, rzeżucha,
skrzyp, szczypiorek, tasznik;

Żelazo - dziewanna, lucerna, łopian, mniszek, pieprz cayenne, pietruszka,
pokrzywa, róża (owoce);


Prowitamina A (karotenoidy) - koniczyna łąkowa, lucerna, łopian, malina,
mniszek lekarski, pieprz cayenne, pietruszka, rzeżucha, ślaz;

Witamina B1 (tiamina) - kozieradka, malina, mniszek, pieprz cayenne,
pietruszka;

Witamina B2 (ryboflawina) - kozieradka, lucerna, łopian, malina, mniszek,
pietruszka;

Witamina B3 (niacyna) - kozieradka, lucerna, łopian, mniszek, pietruszka,
szałwia;

Witamina B6 (pirydoksyna) - bylica pospolita, kukurydza, lucerna, pszenica;

Witamina B12 (kobalamina) - glony morskie, lucerna;

Witamina C - babka, chrzan, głóg (owoce), gwiazdnica pospolita, kocimiętka,
lucerna, łopian, malina, mniszek, pieprz cayenne, pietruszka, róża (owoce),
rzeżucha, tasznik, truskawka;

Witamina D - lucerna, mniszek, rzeżucha;

Witamina E - lucerna, malina, mniszek, róża (owoce), rzeżucha;

Witamina K - babka, lucerna, tasznik;

Rutyna (bioflawonoidy) - mniszek, róża (owoce), ruta.
Edytor zaawansowany

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka