Dodaj do ulubionych

oleje z pierwszego tłoczenia

03.01.04, 22:38
Bardzo je polecam z pieczywem zamiast masła,przynajmniej mi bardzo
podpasowały. Próbowałam kukurydzianego, sojowego. Ostatnim zakupem jest
dyniowy. Zapach i smak ma niebiański. Kolor ciemno zielony. Z ciemnym ,
dobrym pieczywem smakuje wspaniale. Można zjadać z przyprawami.
aga
Edytor zaawansowany
  • dorota20w 04.01.04, 18:30
    A jakich firm kupowałaś ten sojowy i słonecznikowy? I czy były rafinowane?
    A czy może słyszeliście coś na temat oleju z ryżu ?
  • deczi 05.01.04, 09:20
    Widziałam kiedyś olej z ryżu w sklepie zielarskim i chyba w Realu też.
    A dyniowy jest naprawdę świetny. Kupiłam lubemu, bo jest polecany dla mężczyzn
    jako profilaktyka chorób prostaty, ale był tak dobry, że sama większość
    wchłonęłam z dobrym razowym chelebem na zakwasie... Ach! Szkoda że jest taki
    drogi.
    Do smażenia najlepszy jest sezamowy, rzepakowy i oliwa z oliwek tłoczona na
    gorąco, jak wyczytałam w mądrych księgach;-)
    Pozdrawiam
    D.
  • puma002 05.01.04, 09:38
    Ja też polecam najlepszej jakości oliwę z oliwek do pieczywa. Nawet mi do
    głowy dawniej nie przyszło, że to może być takie pyszne.

    Jeśli chodzi o olej z ryżu, to w mojej mądrej hamerykańskiej książce o zdrowej
    żywności nie jest polecany, ponieważ jest to olej rafinowany. Produkowany jest
    z zarodków ryżu (a więc minimalna wydajność oleju, no bo ile go jest w takim
    maciupeńkim zarodku), zatem jest rafinowany, żeby miał długi okres
    przydatności do spożycia. Inaczej jego produkcja byłaby nieopłacalna.

    Pozdrawiam:)
  • michalek02 05.01.04, 11:06
    Jak to jest z tym rafinowaniem? Mam w lodówce 3 oleje: kukurydziany, sojowy i
    dyniowy. Tylko na dyniowym jest info., że jest z pierwszego tłoczenia nie
    rafinowany. Na sojowym jest napisane, że zimnotłoczony, ale nie ma info, że
    nierafinowany (producent: EFAVIT). Co prawda ma krótki okres przydatności.
    Na kukurydzianym też jest napisane, ze tłoczony na zimno, ale też nie wiem czy
    rafinowany, czy nie (producent Agdor).
    Wcześniej myślałam , że jak tłoczony na zimno to nie może być rafinowany, ale
    myliłam się.
    pk.linux.gda.pl/oliwa/oliwa4.htmlpozdro,
    agnieszka
    Znalazłam taką stornkę;
  • puma002 05.01.04, 11:45
    Zapytałam na forum Kuchnia o te rafinowane i nierafinowane. Może ktoś będzie
    wiedział jak to jest dokładnie.

    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=77&w=9988437

  • dorota20w 05.01.04, 11:11
    ach bo właśnie czytałam, że zdowsze są te nierafinowane, ale to chyba inna
    sprawa.
    A nie wiecie czasem , co cennego ten olej ryżowy w sobie zawiera?

    Ja wam polecam olej z pestek winogron ( zawiera duże ilości witaminy E i kwas
    linolowy, który obniża we krwi stężenie złego cholesterolu LDL )
  • dorota20w 05.01.04, 13:28
    A czy słyszeliście o oleju kukurydzianym i co wy na olej lniany?
  • 1szylider 09.04.04, 22:37
    dorota20w napisała:

    > A czy słyszeliście o oleju kukurydzianym i co wy na olej lniany?

    Witam!

    Lniany jest powszechnie używany, ale do celów przemysłowych.

    Nie słyszałem aby był spozywany.

    Chcesz więcej,klinij tu:MLM, biznes po godzinach...  Katalog Oriflame
    Pozdrawiam i zapraszam!
  • dorota20w 15.01.04, 19:15
    oto co znalazłam o olejach:

    Olej arachidowy otrzymywany jest z orzeszków arachidowych. Jest to lekki olej
    nadający się na zaprawy do sałatek. Bogaty w tłuszcze jednonienasycone.


    Olej kokosowy zawiera tłuszcze nasycone (!).


    Olej krokoszowy to olej roślinny otrzymywany z nasion krokosza barwiarskiego,
    który może być złotożółty lub, po oczyszczeniu, bezbarwny i bezzapachowy.
    Bogaty w tłuszcze wielonienasycone, jest bogatym źródłem kwasu linolowego.
    Używany do zapraw sałatkowych oraz do smażenia.


    Olej kukurydziany ma żółtą barwę i jest bogaty w kwasy wielonienasycone.
    Charakteryzuje się wysoką zawartością kwasu linolowego oraz witaminy E.
    Odpowiedni do głębokiego i płytkiego smażenia oraz pieczenia.


    Olej lniany zawiera dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, kwasu
    linolowego oraz witaminy E.


    Olej palmowy charakteryzuje się pomarańczową barwą i swoistym aromatem. Prawie
    100% oleju palmowego stanowi tłuszcz. Zawiera kwasy nasycone (!) oraz witaminę
    E.


    Olej rzepakowy jest bogaty w tłuszcze jednonienasycone. Wykorzystywany do
    smażenia oraz sałatek.


    Olej sezamowy ma ciemną barwę oraz silny aromat. Bogaty w tłuszcze
    wielonienasycone i kwas linolowy. Zawiera pewną ilość witaminy E.


    Olej słonecznikowy, podobnie jak olej sezamowy, jest bogaty w tłuszcze
    wielonienasycone, kwas linolowy, lecz zawiera więcej witaminy E. Odpowiedni do
    smażenia oraz sałatek.


    Olej sojowy zawiera dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, kwasu
    linolowego i witaminy E. Stosowany do gotowania.


    Olej winogronowy to lekki olej, bogaty w tłuszcze wielonienasycone i witaminę
    E. Stosowany do smażenia oraz sałatek.


    Olej z orzecha włoskiego ma ciemną barwę i bogaty aromat. Odpowiedni do
    sałatek. Zawiera dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.


    Olej z orzechów laskowych to mocny, ciężki olej, bogaty w wielonienasycone
    kwasy tłuszczowe i witaminę E, stosowany do smażenia potraw i do sałatek.


    Oliwa z oliwek:

    Oliwa z oliwek to gęsty, zielonkawy olej, wyciskany z oliwek. Jest bogaty w
    tłuszcze jednonienasycone i stanowi dobre źródło podstawowego kwasu
    tłuszczowego - kwasu linolowego. Oliwa z oliwek zawiera także kwas oleinowy,
    który wraz z kwasem linolowym wchodzi w skład kwasów z grupy Omega-3. Hamują
    one rozwój miażdżycy, obniżając ilość 'złego' (LDL) cholesterolu i podnosząc
    poziom 'dobrego' (HDL), a także zapobiegają tworzeniu się wolnych rodników.

    W przypadku tego produktu możemy mieć do czynienia z następującymi rodzajami:


    oliwa extra vergine (extra virgin olive oil) - najlepsza i najdroższa. Powinno
    się ją spożywać na surowo. Może być lekko mętna i z osadem. Często pakowana
    jest w ciemne szkło.
    oliwa vergine (virgin olive oil) - nieco gorszej jakości, lecz o bardziej
    uniwersalnym znaczeniu: nadaje się do sałatek, gotowania i smażenia.
    zwykła oliwa vergine (ordinary virgin olive oil) - polecana do gotowania,
    smażenia oraz spożywania na surowo.
    oliwa wytłokowa (olive - pomace oil) - nadaje się do sałatek i majonezu.
    oliwa rafinowana (rafined olive oil) - polecana do gotowania, smażenia i
    pieczenia.
    oliwa (olive oil) - to mieszanina oliwy rafinowanej i virgin. Polecana do
    spożycia na surowo.
    oliwa wytłokowa rafinowana (olio di sanse rettificato) - odpowiednia do
    smażenia.
    Na europejskim rynku jest ponadto dostępna aromatyzowana oliwa z oliwek , np.
    o smaku cytrynowym.

    Jak przechowywać ?

    Oliwę z oliwek przede wszystkim należy przechowywać z dala od światła, w
    chłodnym miejscy, ale nie w lodówce - zbyt niska temperatura sprawia, że z
    oliwy wytrąca się osad, co obniża jej walory odżywcze.

    Zamknięta fabrycznie butelka lub puszka z oliwą może być przechowywana dwa
    lata, natomiast po otwarciu - trzy miesiące.

    Pamiętaj!

    Kupując olej lub oliwę z oliwek, wybieraj produkt 'tłoczony na zimno'.

  • puma002 15.01.04, 21:14
    Wreszcie coś konkretnego:)
    Dzięki
  • ampolion 14.03.04, 19:30
    Każda skoka swój ogonek chwali.
    --
    Od przybytku głowa nie boli.
  • alexander_82 15.04.04, 01:11
    Gdzie mozna na Slasku kupic olej slonecznikowy nierafinowany ktory ma "na
    liczniku" mniej niz miesiac? potrzebny mi taki olej do kuracji ssania oleju.

    --
    seti.forteca.pl/
    Dolacz do nas i pomoz nam ich znalezc!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka