płyta indukcyjna -o ile wyższe rachunki za prąd ? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Przy okazji remontu wymieniłam kuchenkę gazową na indukcyjną. Jeszcze nie jest zamontowana.Czy ktoś kto uzywa już płyty indukcyjnej dłuzszy czas może powiedzieć ile % wyższe sa rachunki za energię?
    • Produkowane obecnie płyty indukcyjne w większości są energooszczędne, ich używanie nie powinno więc bardzo drastycznie wpłynąć na rachunki za prąd. Z pewnością będą wyższe, wszystko jednak - co oczywiste - zależy od intensywności używania. :)
    • oczywiście jest to zauważalne, ale nie tak mocno jak niektórzy eksperci piszą, mamy indukcję a brat ma gazową (podobna wielkość mieszkań i taka sama ilość ludzi w gospodarstwie) i nie ma jakieś dużej różnicy
      --
      Praktyczne Prezenty Hani.pl
      • Gość: Gorenje IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.09.11, 16:30
        Płyty indukcyjne mają też niezaprzeczalne, istotne zalety, do których należy m.in. krótszy o około 30% czas gotowania, brak ryzyka poparzenia (w czasie gotowania nie nagrzewają się), łatwo też się je czyści.
        • krótszy o około 30% czas gotowania,
          w stosunku do ceramicznych. W stosunku do gazowych grzanie wyglada identycznie szybko
          • Gość: deelfin IP: 80.51.181.* 12.01.14, 08:27
            Bzdura! na gazie o wiele dluzej sie gotuje
            • mylisz sie.

              Indukcja ma inne zalety ale akurat szybkosc gotowania jest porownywalna. Poczytaj w necie
              • princesswhitewolf napisała:

                > mylisz sie.
                >
                > Indukcja ma inne zalety ale akurat szybkosc gotowania jest porownywalna. Poczyt
                > aj w necie

                Nie do końca masz rację. Tu nie chodzi o to,że np makaron na gazie gotuje się 8 minut a na indukcji 5 minut-nie o to chodzi i akurat nie jest to prawdą. Zarówno na indukcji i na gazie makaron gotuje się 8 minut ALE wczesniejszy proces czyli zagotowanie wody na ten makaron fkatycznie na indukcji trwa o połowę krócej! Żeby woda zagotowała się na gazie potrzeba kilku minut,natomiast na płycie indukcyjnej zagotowanie wody trwa ok pół minuty czasem nawet mniej. I własnie dlatego gotowanie na indukcji trwa krócej. Wiem bo gotowałam na gazie a teraz mam indukcję. Żeby szybkowar na gazie zaczął "syczeć" mijało 10-15 minut a na indukcji szybkowar "syczy" po 5 minutach. Samo "syczenie" (czyli wrzenie) trwa tyle samo na gazie co na indukcji ale po prostu wczesniejszy proces jest krótszy na indukcji.
    • Gość: lobo IP: *.adsl.inetia.pl 26.04.13, 01:25
      zużycie energii podobne, nic taniej nic drożej, indukcja=komfort, latwosc czyszczenia, szybkosc, bezpieczenstwo, mozliwosc ustawienia czasu gotowania...
      imdukcja wygrywa jesli chodzi o rodzaje kuchenek !
      • Gość: Andrzej R IP: *.wroclaw.mm.pl 15.08.13, 23:20
        Ja polecam płytę gazową ceramiczną (gaz pod płytą ceramiczną a nie zwykłe palniki nad ) wychodzi najtaniej (rachunki) bo w zakupie to jakiś 3 tys ale się zwraca. Mam taka i rzeczywiście się sprawdza (od dwóch lat używam). Zużywa mniej gazu niż zwykła i ma kilka zalet. Oczywiście i są i wady ale nie zamieniłbym na inną. Rachunki za gaz padły o jakieś 20% jednocześnie mam zalety kuchni elektrycznej. Największym problemem jest tak jak przy każdej kuchni ceramicznej elektrycznej dobranie garnków. Kupić dobre jest prawie niemożliwością. Większość mających emblemat iż nadaje się do ceramicznych elektrycznych .NIe nadaje się. Będzie działać ale jak garnek ma wygrawerowanie na spodzie lub wyżłobienie w środkowej części. To już na pewno zagotowanie wody czas razy dwa a co za tym idzie i koszty razy dwa - mierzyłem ze stoperem. Oczywiście tu cała oszczędność prądu indukcji dopasowanie dna garnka nie ma znaczenia efekt rozgrzania nie zależy od powierzchni przylegania gdyż zjawisko polega na płynięciu prądu wirowego (szkodliwy w transformatorach bo powoduje straty) a tu o te straty chodzi bo straty=ciepło w dnie garnka aby dno było tylko blisko ... .
    • Są niższe!
      --
      Irasiad jest bardzo zdenerwowany na tę małpę w czerwonym...
    • Płytę indukcyjną mam od kilku dni wiec nie wiem o ile będę miała wyższe rachunki za prąd.Wcześniej gotowałam na gazie z butli-butla za ok 55zł starczała mi na 2-2,5 miesiąca wiec gotowanie na gazie wykosztowywało mnie ok 25zł/miesiąc. Jeśli chodzi o indukcję to moja płyta po zakończeniu gotowania pokazuje ile zużyła energii. Jeśli wierzyć temu wskaźnikowi to zużycie energii jest wręcz niskie! Dzisiaj robiłam obiad dwudaniowy i wskaźnik pokazał 1,3kWh co daje koszt ok 70gr. Gdyby moja płyta codziennie zużywała 1kWh to dałoby to koszt ok 15zł/miesiac. Tak wiec wg mnie bardzo mało. Dlatego zastanawiam się czy aby napewno ten wskaźnik dobrze pokazuje to zużycie energii bo wg mnie jakoś podejrzanie mało by tego było....
    • Gość: siemka IP: *.swidnica.mm.pl 03.05.14, 10:21
      A ja chciałbym się zapytać jak w kuchence indukcyjnej upiec kurczaka?
      • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 03.05.14, 21:18
        tak samo jak w każdej innej, w której jest piekarnik na prąd, przecież w piekarniku nie masz indukcji, indukcja dotyczy tylko płyty na której gotujesz
    • Posiadam płytę od ponad dwóch miesięcy.Kilka dni temu podawaliśmy stan licznika.Byłam bardzo ciekawa o ile bedziemy mieć wyżesze rachunki za prąd. No i byłam bardzo pozytywnie zaskoczona. Zazwyczaj mamy rachunki tak 220-260zł/na 2 miesiące (ale były też rachunki na 190zł jak i na 290zł-bez indukcji). No a teraz rachunek za prąd mieliśmy na 230zł/2 miesiące :). Dodam,ze moja płyta indukcyjna ma wskaźnik zużycia energii.Przez pierwszy miesiąc codziennie spisywaliśmy ile płyta zużyła energii.Pod koniec miesiąca zrobiłam podsumowanie i wyszło,że za cały miesiąc płyta zużyła 13kWh! Tak wiec bardzo mało! Ale muszę przyznać,że nie gotujemy jakoś bardzo dużo-raz w tygodniu obiad dwudaniowy a tak to tylko jednodaniowy.Używamy również szybkowara wiec to też oszczędność energii. Tak wiec jeśli ktoś codziennie gotuje obiad dwudaniowy albo rosół który sobie "pyka" godzinę czy dwie to napewno zużycie energii bedzie dużo większe.Ale na takie normalne gotowanie to naprawdę płyta indukcyjna nie pobiera dużo prądu.Mnie indukcja wychodzi taniej niż gaz bo wcześniej butla za 55zł starczała mi na ok 2-2,5 miesiąca a indukcja wychodzi mnie max 10zł na miesiąc.
    • Gość: Beata IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.06.14, 21:51
      Witam.Wlasnie stoje przed dylematen wymiany gazu na indukcij,teraz butla wystarcza mi na miesiac i dwa tygodnie,sporo gotuję,czy bede placic wiecej?
      • Hmmm ciężko powiedzieć...Mi butla starczała na 2-2,5miesiąca czyli powiedzmy zużywałam gazu za ok 25zł. Gotując na płycie indukcyjnej zużyłam 13kWh/miesiąc czyli wg moich obliczeń 7zł ALE nie wiem czy do tego nie dochodzą jeszcze jakieś dodatkowe naliczenia.No ale choćby naliczyli mi jeszcze drugie tyle jakiś dodatkowych opłat to by wyszło 14zł na miesiąc. Jesli zaopatrzysz się w szybkowar to myślę,że rachunki indukacja nie wyjdzie cię więcej niz gaz...
        • Płyta indukcyjna wychodzi dużo taniej. Jest możliwość regulacji mocy według potrzeb, wiadomo, że nie będzie nic zużywać jak na niej nic nie stoi mimo, że włączona. Trzeba po prostu wybrać porządną.
    • To zależy od płyty. Te różnice mogą być bardzo duże. Najlepiej kupować taką z technologią flexipower - wtedy masz pełną kontrolę nad mocą i jej przepływem pomiędzy poszczególnymi strefami. Przydaje się do oszczędzania na rachunkach, ale też wszędzie tam, gdzie jest stara instalacja elektryczna.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.