Dodaj do ulubionych

system wyborczy Dauna został skompromitowany

18.10.19, 11:57
PiS zdobył ponad 2 miliony głosów więcej i ma tyle samo mandatów co poprzednio.
Nie znam się na wzorach liczenia głosów ale nikt mi nie powie, że to normalne jest.
Na dodatek usłyszałem, że przy tym systemie przekroczenie progu 5% wcale nie gwarantuje otrzymania choć 1 mandatu właśnie.
Obserwuj wątek
    • oleg3 Re: system wyborczy Dauna został skompromitowany 18.10.19, 12:11
      A niby dlaczego?

Toż to tylko matematyka stosowana. Wiadomo, że 70 proc. wyborców nie jest w stanie zrozumieć rozkładu jazdy ( © JKM). Przypuszczam, że system wyborczy jest w stanie zrozumieć 1 promil wyborców i ze 2-3 promile posłów (ci poświęcą na poznanie zawiłości duuuużo czasu, zwykle bezskutecznie).

--
      PiS to grupa rekonstrukcyjna Sanacji. © RAZ
      • jenisiej Olegu, który poseł jest tym geniuszem... 18.10.19, 20:04
        ...ogarniającym algorytm D'Hondta?

oleg3 napisał:
        ...system wyborczy jest w stanie zrozumieć (...) ze 2-3 promile posłów...

2-3 ‰ z 460 daje 0,92 - 1,38 posłów. Jeśli nie będziemy ich torturować, krojąc na kawałki, w proponowanym przez Ciebie zakresie mieści się dokładnie 1 (słownie: jeden) poseł.

Toż to tylko matematyka stosowana.

Ano. Kto wg Ciebie jest tym wybitnym intelektualistą?
        Może Korwin-Mikke? Prawie ukończył matematykę, co prawda teoretyczną, nie stosowaną.

wink

--
        - To zbyt inteligentne teksty jak na XX i zbyt poprawnie napisane - ortografia, niemal brak literówek, bez chaosu, uporządkowane, czyste cytaty, interpunkcja, ogólna estetyka, dbałość o czytelność. Tego nie da się w jednej chwili nauczyć. Jenisiej?
        - Kompletnie o nim zapomnialem. Moze byc Jeni.wink
        - Też o nim myślałem.
    • institoris2 ciekawostka 18.10.19, 13:48
      gdyby nie bylo 41 okregow wyborczych, tylko glosowaloby sie na partie w calym kraju, to podzial mandatow bylby taki:
      PiS-203
      PO-128
      SLD-58
      PSL-39