Dodaj do ulubionych

Milosevic w Hadze

IP: *.cipherkey.com 29.06.01, 08:58
Czy byly jugoslowianski leader powinien byc sadzony przez miedzynarodowy
trybunal w Hadze?
absolutnie nie !
tzw."miedzynarodowe trybunaly" sa niczym innym tylko fasada zachodniej
moralnosci/demokracji w ktorej tylko przegrani sa sadzeni.
Podwojny standard moralny stosowany w polityce zagranicznej USA,dotarl niestety
do Europy.Kluczowe decyzje w Hadze sa podejmowane nie przez niezalezne organy
trybunalu lecz przez amerykanskich politykow.
W Norymberdze podobnie jak w Hadze,sadzeni byli tylko politycy/zolnierze
strony przegranej,robiac tym samym impresje ,ze tylko jedna strona byla
odpowiedzialna za zbrodnie i gwalty.
Nie zapominajmy o gwalcie 2 milionow niemieckich kobiet przez armie sowiecka
w okresie 1945-1947.Zaden sowiet nigdy nie zostal oskarzony przez Trybunal.
Nie zapominajmy o masowym gwalcie i morderstwie wloskich kobiet w czasie
kampani wloskiej 1943,w okolicach Monte Casino,przez Marokonska piechote.
(3000 zgwalconych , ponad 100 zabitych)-zaden marokanczyk nie stanal przed
Trybunalem.
Nie zapominajmy o 1200 koreanskich cywilach zamordowanych 12 kwietnia 1950
przez amerykanska armie w czasie wojny koreanskiej.- i tutaj ,nikt nie zostal
ukarany przez Trybunal.
Nie zapominajmy o ok. 100 000 niemieckich cywili spalonych zywcem przez
dywanowe naloty Drezna w kwietniu 1945 przez amerykanska Air Force.
Nie zapominajmy o milionach ofiar Stalina w Polsce,Rosji,Ukrainy i wielu innych
krajow.Czy ktorys z kacykow Stalina kiedykolwiek stanal przed miedzynarodowym
sadem??
Nie zapominajmy o niemieckich jencach wojennych zamordowanych przez armie
sowiecka,amerykanska i kanadyjska.
Czy kiedykolwiek general aliancki zostal oskarzony o zbrodnie wojenne?
W czasie wojny w zatoce perskiej,amerykanski bombowiec zniszczyl schron
przeciwlotniczy w Iraku zabijajac okolo 200 cywili,glownie kobiety i dzieci.
(sami amerykanie przyznali sie do "pomylki" )-oczywiscie i w tym
przypadku,sprawa zostala uciszona.
Celowe zestrzelenia Jumbojeta KoreanAir w 1988 nad Sachalinem ,ponad 200
zabitych.Nigdy zaden sowiet nie zostal oskarzony !
Zestrzelenia Iranskiego samolotu pasazerskiego nad zatoka perska w 1980`s
przez frygate amerykanska-ponad 200 zabitych- wersja oficjalna-POMYLKA !!

takich przykladow niestety sa tuziny,
niestety w zadnym z nich,nikt nigdy nie zostal sadzony przez Trybunal w Hadze.
Sadzac Milosevica Trybunal przypomina mi stalinowskie sada post-wojenne,w
ktorych sadzeni byli przeciwnicy systemu/regimu

  • Gość: barabasz IP: *.bund.de 29.06.01, 09:51
    Gość portalu: jacek71 napisał(a):

    Kluczowe decyzje w Hadze sa podejmowane nie przez
    niezalezne organy
    > trybunalu lecz przez amerykanskich politykow.

    jakie masz na to dowody ?
    czy Carla del Ponte, ktora 2 lata walczyla o postawienie
    przed trybunalem tego watazki, jest marionetka
    Amerykanow ?
    czy pdane przez Ciebie, tak smutne, jak i w duzym
    stopniu prawdziwe przyklady z historii, maja byc
    miernikiem postepowania spolecznosci miedzynarodowej na
    dzis i na przyszlosc ? postulujesz zatem: bezkarnosc
    krwawym kacykom na zawsze ?
    pozdrawiam
    b.
  • Gość: noico IP: *.jgora.dialog.net.pl 29.06.01, 12:26
    Milosevic swiety nie jest. Jednak Jest cos nie tak z "miedzynarodowym
    trybunalem", czy z "miedzynarodowa opinia". Atak NATO na Jugoslawie to tez
    barbarzynstwo. Dlatego ze jeden wariat jest przywodca, to nie znaczy ze trzeba
    niszczyc caly kraj (zaklady pracy, elektrownie, przemysl itd.) - cierpia zwykli
    ludzie. Ponadto teraz "swiat" laskawie udzieli Jugoslawi kredytu, ktorego nigdy
    nie splaca. I kraj ten bedzie tanczyl jak mu finansisci zagraja.
  • alicjab 29.06.01, 13:13
    Slobo powinien zostać osądzony za zbrodnie przeciwko ludzkości. Dobrze, że
    trafił pod Trybunał Haski, ale szkoda, że stało się to w takim stylu. Szkoda,
    że Zoran Djindjić musiał posługiwać się kruczkami prawnymi, żeby go wydać.
    Premier Serbii nie miał wyjścia - ten kraj naprawdę potrzebuje pieniędzy z
    Zachodu. Ponad miliard dolarów piechotą nie chodzi. Jednak szkoda, że Zachód
    nie wykazał zrozumienia i odrobiny dobrej woli. W końcu jaki problem
    stanowiłoby przeprowadzenie procesu międzynarodowego za zbrodnie Milosevicia w
    Belgradzie, na wyjazdowym posiedzeniu Trybunału?
    Dodajmy przy tym, że niestety naruszona została podstawowa zasada, która
    obowiązuje państwa demokratyczne - zasadą jest niewydawanie swoich obywateli.
    Niestety, Serbowie musieli ją ominąć. Wymagało tego dobro kraju, ale czy
    tłumaczenie, że Trybunał nie jest sądem innego państwa i że prawo
    międzynarodowe sankcjonuje takie postępowanie, to jednak mało.
    Cieszę się, że Slobodan Milosevic zostanie osądzony, jestem przekonana o
    rzetelności procesu w Hadze. Jednak fakt, że siłą rzeczy musiało zostać
    naruszone zaufanie Serbów do ich państwa, napawa mnie smutkiem. Wspólnota
    międzynarodowa zachowała się nie w porządku, choć intencją było sprawiedliwe
    osądzenie zbrodniarza. A wystarczyło tylko trochę dobrej woli, żeby
    przeprowadzić proces, a zarazem nie łamać zasad państwa prawa. Szkoda...
  • Gość: dlugopis IP: *.foxboro-eckardt.com 29.06.01, 12:46
    Chlopie !!! O czym ty piszesz ? Tu chodzi o 1,2 mld USD , a nie o moralnosc.
    Szkoda, ze zachod nie oskarzyl jaruzelskiego, bo moglibysmy go sprzedac za
    niezla kase. A moze warto byloby samemu zaplacic ... ?
    BTW. Pracuje w amerykanskiej firmie i juz mamy kontrakty na odbudowe przemyslu
    w Jugoslawii. Niezle, cooo.
  • Gość: Gall IP: 196.13.0.* 29.06.01, 13:42
    W 100% sie z Toba zgadzam. Trybunal haski to instytucja wylacznie polityczna a
    nie zaden trybunal. Przeciez napad NATO na Jugoslawie bez zgody ONZ to czyste
    barbazynstwo sluzace tylko i wylacznie podporzadkowaniu sobie kolejnego kraju.
    A w swietle prawa miedzynarodowego bylo to wypowiedzenie wojny.
    Dlaczedo "sedziowie" w Hadze nie zajeli sie Clintonem czy Cookiem ? Przeciez
    Jugoslawia ich oskarzyla i zostala zupelnie zignorowana. Dlatego ze oni sa
    mocodawcami tych z Hagi, wiec ich sadzil nikt nie bedzie. Skoro wtedy ONZ
    odcial sie od Jugoslawii tlumaczac, ze nowa Jugoslawia nie podpisala jeszcze z
    ONZ umowy, to dlaczego teraz pcha tam swoje lapy ?
    I dlaczego nikt nie chce sadzic autorow "przypadkowych" ataków na ambasadę
    chińską (bo Chinom nie podobaly sie naloty), ani bombardujacych pociagi
    pasazerskie, ani nawet tych, ktorym sie pomylila (oczywiscie) przez przypadek
    kolumna wojskowa z kolumna uchodzcow ?
    Trybunal haski jest klasycznym przejawem hipokryzji, gdzie pod plaszczykiem
    prawa zwyciescy chca pognebic pokonanych i obarczyc ich wszelkimi winami.

    A tak z innej beczki - czy ktos jeszcze nie przejzal na oczy i nie zauwazyl co
    robia Albanczycy na Balkanach ?
  • Gość: Michal IP: 63.164.131.* 29.06.01, 15:29
    Zgadzam sie z toba w zupelnosci. To jest smutne, ze stalo sie to z pogwlaceniem Konstytucji kraju.
    Nie mozna tego nazwac ekstradycja (bo ta musi byc zgodna z prawem). Jesli rzad, ktory zwie sie
    demokratycznym, lamie konstytucje wlasnego kraju, nie zasluguje na szacunek.
    A propos tych miliardwo. Ciekawe ile w koncu zostanie "darowanych" tych pieniedzy. Zawsze tak jest
    ze dobroczyncy deklaruja sumy, ktore poznej okazuja sie duzo mniejsze i jeszcze obwarowane sa
    nastepnycmi zadaniami. Ale tego kuz pozniej nikt nie prostuje. W swiat idzie pierwsza kwota aby
    pokazac dobrodusznosc ofiarodawcow. Czysta hipokryzja. Nikt juz nie moze byc pewny, ze nie
    zostanie wydalowny z wlasnego kraju za czyny popelnione lub nie-popelnione (bo te zawsze mozna
    odpowiednio dorobic czy ziterpretowac).
    Prawo juz nie jest prawem i nie ma co sie ludzic, ze bedzie lepiej. Poczekajmy na nastepne przyklady.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka