Dodaj do ulubionych

APEL do Polonusow i Cudzoziemcow.....

IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 06.01.03, 23:47
Beztroska polityka walutowa Polski, polegajaca
na okradaniu glownie tych zza granicy, ktorzy
chca pomagac swym bliskim w kraju byc moze sie
konczy.
Wykonczywszy swoja gospodarke, poprzez tani import
rzad zaczyna sie orientowac, ze wywiazanie sie Polski
z zobowiazan (pozyczki) jak i niepewna sytuacja
swiatowa (rosnace ceny ropy) moze oproznic polskie
zasoby dewizowe. I stad ten apel Kolodki.

Aby sprawdzic ta hipoteze proponuje wszystkim, majacych
swoje zasoby finansowe w walutach obcych, ktorych
Polska dotychczas uderzala po kieszeni, aby wstrzymali
sie z wymiana walut na zlotowki przez najblizsze pare
miesiecy.
Polska ciagle mysli, ze wystarczy zagrac mazurka czy pokazac
kpt. Klossa czy Czterech Pancernych w TV Polonia aby sie
otworzyly portfele Polonusow.

Po tlustych latach czas zafundowac Polsce lekka diete
odchudzajaca. Zblizajacy sie Wielki Post moze byc
dobra okazje na pokaznie Polsce sile swoich ciezko
zapracowanych pieniedzy....
Tak wiec jezeli zamierzales poslac do Polski pieniadze
wyslij raczej zyczenia wszystkiego najlepszego.....


www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1250610.html
www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33405,1250014.html
Gosc portalu: Alex napisal(a):

> Co ten Kolodko znow knuje? Zwykla polska podejrzliwosc.
> A Kolodko ma noz na gardle.
> Nie dosyc, ze gospoadarka ciagle w zapasci i ten przewidywany
> tegoroczny wzrost moze pozostac tylko na papierze, to juz na
> horyzoncie sa inne zagrozenia dla tej chwiejnej gospodarki.
>
> W tym roku wreszcie trzeba zaczac splacac odroczone raty pozyczek,
> a dla gospodarki w kryzysie to niemale obciazenie. Oczywiscie,
> bylo korzystnie urzymywac wysoka wartosc zlotowki w stosunku do
> innych walut, aby to obciazenie zlagodzic, ale latwiej to deklarowac
> niz wykonac. Naplyw walut z inwestycji czy prywatyzacji jest
> niewystarczajacy, wiec trzeba by siegnac do rezerw walutowych.
> A w obecnej sytuacji polityczno-ekonomicznej to bardzo ryzykowne
> posuniecie.
>
> Ropa zaczyna juz niebezpiecznie drozec. W Wenezueli totalny balagan
> a i konflikt w Iraku wydaje sie byc nieunikniony. TYsiace ochotnikow
> z sasiednich krajow arabskich zaczyna naplywac do Iraku by sluzyc
> jako "zywe tarcze" dla agresorow amerykansko-brytyjskich, co zapewne
> wkrotce moze rozciagnac ten konflikt na cala Zatoke Perska.
>
> A wtedy ceny ropy osiagna nieprzewidywalny pulap, wpychajac caly
> swiat w recesje. Wg prognoz, jezeli wojna z Izrakiem bedzie trwala
> wiecej niz 6 miesiecy, co ceny ropy moga osiagnac 90$ / barylka
> (3 razy wiecej niz obecnie) nie wliczajac takich niespodzianek jak
> Wenezuela. Nikt nie wie co zrobia inni potentaci naftowi jak Rosja:
> czy zwieksza produkcje czy tez ja ogranicza aby podbic cene.
>
> Gdyby powyzsze scenario sie sprawdzilo to polska gospodarka jest
> w rozsypce. Polska zyje z dnia na dzien i na takie olbrzymie
> dodatkowe wydatki nie jest przygotowana. I Kolodko i rzad o tym
> doskonale wie. Nie chce tego mowic glosno by nie powodowac paniki.
> A gdy mowi "prez kwiatek" to go zaraz podejrzewaja o niecne plany.
>
> I dlatego nie krzyczcie zbyt glosno, bo jak sie "zagraniczni"
> zorientuja, ze Polska desperacko bedzie potrzebowala obcych walut
> to sie wstrzymaja z ich wymiana i dopiero wtedy ceny dolara czy
> euro pojda w gore.....
Obserwuj wątek
    • Gość: Alex Re: APEL do Polonusow i Cudzoziemcow..... IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 08.01.03, 18:53
      W srode minister Kolodko powtórzyl swój sobotni apel do spoleczenstwa, kiedy to
      namawial do kupowania walut obcych, a wyzbywania sie zlotówek. - Kurs zlotego
      jest zdecydowanie nadwartosciowy w wyniku pewnych ruchów spekulacyjnych, na co
      pozwalaja nadmiernie wysrubowane stopy banku centralnego, a nie kondycji
      polskiej gospodarki jako takiej, i ten kurs bedzie z czasem ulegal oslabianiu -
      powiedzial w radiowych Sygnalach Dnia. W sobote mówil zas : - Kto ma i kto moze
      niech skupuje dolary i euro. I gospodarstwa domowe, i ludnosc, przedsiebiorcy i
      banki. (...) Jest to wyjatkowa okazja poprawienia swojej sytuacji finansowej.
      • Gość: oleg Re: APEL do Polonusow i Cudzoziemcow..... IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 09.01.03, 03:55
        Gość portalu: Alex napisał(a):

        > W srode minister Kolodko powtórzyl swój sobotni apel do spoleczenstwa, kiedy
        to
        >
        > namawial do kupowania walut obcych, a wyzbywania sie zlotówek. - Kurs zlotego
        > jest zdecydowanie nadwartosciowy w wyniku pewnych ruchów spekulacyjnych, na
        co
        > pozwalaja nadmiernie wysrubowane stopy banku centralnego, a nie kondycji
        > polskiej gospodarki jako takiej, i ten kurs bedzie z czasem ulegal
        oslabianiu -
        >
        > powiedzial w radiowych Sygnalach Dnia. W sobote mówil zas : - Kto ma i kto
        moze
        >
        > niech skupuje dolary i euro. I gospodarstwa domowe, i ludnosc, przedsiebiorcy
        i
        >
        > banki. (...) Jest to wyjatkowa okazja poprawienia swojej sytuacji finansowej.
    • Gość: Tomek Re: APEL do Polonusow i Cudzoziemcow..... IP: *.bakernet.com.pl 09.01.03, 19:02
      > Aby sprawdzic ta hipoteze proponuje wszystkim, majacych
      > swoje zasoby finansowe w walutach obcych, ktorych
      > Polska dotychczas uderzala po kieszeni, aby wstrzymali
      > sie z wymiana walut na zlotowki przez najblizsze pare
      > miesiecy.

      No niestety Alex - rabnales sie. Wezwales do tego samego co Kolodko. Jak ludzie
      ( wszysko jedno gdzie mieszkajacy ) przestana kupowac zlotowki, albo zaczna sie
      ich pozbywac, to kurs zlotego spadnie. I wlasnie o to chodzi Kolodce.

      Poza tym chcialem zwrocic uwage, ze juz era Gierka minela, i Polska
      nie "skupuje" waluty od Polonii, nie kusi ich Pewexami i Baltonami. Nie te
      czasy. Jak zlotowka jest wysoka to wlasnie latwiej rzadowi splacac zadluzenie
      zagraniczne. Rozumiem zal, ze $ juz nie maja takiej sily nabywczej jak kiedys i
      przecietny azbesciarz nie jest juz jakims wielkim krezusem w starym kraju, ale
      z drugiej strony Polacy z Polski moga pojechac sobie na wakacje na zachod i
      nawet kupic sobie piwo nie przepijajac miesiecznej pensji. To tez przyjemne.

      > Polska ciagle mysli, ze wystarczy zagrac mazurka czy pokazac
      > kpt. Klossa czy Czterech Pancernych w TV Polonia aby sie
      > otworzyly portfele Polonusow.
      >


      > Po tlustych latach czas zafundowac Polsce lekka diete
      > odchudzajaca. Zblizajacy sie Wielki Post moze byc
      > dobra okazje na pokaznie Polsce sile swoich ciezko
      > zapracowanych pieniedzy....
      > Tak wiec jezeli zamierzales poslac do Polski pieniadze
      > wyslij raczej zyczenia wszystkiego najlepszego.....
      >

      • Gość: Alex Re: APEL do Polonusow i Cudzoziemcow..... IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 09.01.03, 22:08
        Gość portalu: Tomek napisał(a):


        > No niestety Alex - rabnales sie. Wezwales do tego samego co Kolodko.

        Przeczytaj uwaznie, raczej do czego innego: Kolodko wzywa do kupowania $$$
        i zas do ich nie sprzedawania, jasne?

        >
        > Poza tym chcialem zwrocic uwage, ze juz era Gierka minela, i Polska
        > nie "skupuje" waluty od Polonii, nie kusi ich Pewexami i Baltonami. Nie te
        > czasy. Jak zlotowka jest wysoka to wlasnie latwiej rzadowi splacac zadluzenie
        > zagraniczne. Rozumiem zal, ze $ juz nie maja takiej sily nabywczej jak kiedys
        i
        > przecietny azbesciarz nie jest juz jakims wielkim krezusem w starym kraju,
        ale
        > z drugiej strony Polacy z Polski moga pojechac sobie na wakacje na zachod i
        > nawet kupic sobie piwo nie przepijajac miesiecznej pensji. To tez przyjemne.

        Przyjemnie jest tanio podrozowac po swiecie, gorsze sa powroty do tej
        brudnej, obsurnej rozpadliny zwanej Polska....
        • Gość: Tomek Re: APEL do Polonusow i Cudzoziemcow..... IP: *.acn.waw.pl 10.01.03, 00:26

          > Przeczytaj uwaznie, raczej do czego innego: Kolodko wzywa do kupowania $$$
          > i zas do ich nie sprzedawania, jasne?

          A teraz sam przeczytaj jeszcze uwazniej:

          No wlasnie - Kolodko chce, zeby ludzie kupowali $. Kupowanie jest przeciwnym
          dzialaniem do sprzedawania. Czyli jak wzywasz do nie sprzedawania $, to tak
          jakbys wzywal do kupowania $. Chyba rozumiesz, ze "wymienianie $ na
          zlotowki"="sprzedawanie $ za zlotowki"

          W tej chwili "wymieniac $ na zl" chce az za duzo ludzi. Powoduja to wyzsze
          stopy % w Polsce i wchodzenie Polski do UE. Wszyscy chca miec zlotowki, bo
          zlotowki nie dosc, ze sa warte coraz wiecej to jeszcze mozna je wlozyc do banku
          na wyzszy % niz inne waluty. To kupowanie zlotowek podbija kurs zlotego i
          utrudnia zycie polskim eksporterom. Dlatego Kolodko chce powstrzymac ten proces
          apelami.

          Dalej uwazasz, ze twoj apel ma sens? Po co bylo tyle pisac? Widzisz - zamiast
          zrobic na zlosc niechcacy pomogles naszemu Grzesiowi smile

          • Gość: Alex Re: APEL do Polonusow i Cudzoziemcow..... IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 10.01.03, 02:44
            Gość portalu: Tomek napisał(a):


            > A teraz sam przeczytaj jeszcze uwazniej:
            >
            > No wlasnie - Kolodko chce, zeby ludzie kupowali $. Kupowanie jest przeciwnym
            > dzialaniem do sprzedawania. Czyli jak wzywasz do nie sprzedawania $, to tak
            > jakbys wzywal do kupowania $. Chyba rozumiesz, ze "wymienianie $ na
            > zlotowki"="sprzedawanie $ za zlotowki"
            > W tej chwili "wymieniac $ na zl" chce az za duzo ludzi. Powoduja to wyzsze
            > stopy % w Polsce i wchodzenie Polski do UE. Wszyscy chca miec zlotowki, bo
            > zlotowki nie dosc, ze sa warte coraz wiecej to jeszcze mozna je wlozyc do
            banku
            > na wyzszy % niz inne waluty. To kupowanie zlotowek podbija kurs zlotego i
            > utrudnia zycie polskim eksporterom. Dlatego Kolodko chce powstrzymac ten
            proces
            > apelami.
            > Dalej uwazasz, ze twoj apel ma sens? Po co bylo tyle pisac? Widzisz - zamiast
            > zrobic na zlosc niechcacy pomogles naszemu Grzesiowi smile


            Polacy sa skorzy do klotni, nieprawdaz? Szczegolnie, gdy albo czytaja tekst
            niezbyt dokladnie albo wpadaja w swoj stereotyp myslowy. Aby uciac ta
            dyspute odpowiem krotko:

            Tytul postu brzmi: APEL do Polonusow i Cudzoziemcow.....
            czyli nie do ciebie "krajowcu" jest on skierowany (wnioskuje tak po twoim IP)

            Poza tym nie wszyscy piszacy na tym forum musza miec wylacznie polski
            paszport w kieszeni i skladac pieniadze w polskim banku na terenie Polski.
            I stad rozne podejscie do sprawy (niech cie rowniez nie myli moj IP adres)

            Zycze szerokich horyzontow i dobej nocy.....
    • Gość: Alex Okres postu sie zbliza... zlotowka spada.... IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 23.01.03, 23:31
      Gość portalu: Alex napisał(a):

      > Po tlustych latach czas zafundowac Polsce lekka diete
      > odchudzajaca. Zblizajacy sie Wielki Post moze byc
      > dobra okazje na pokaznie Polsce sile swoich ciezko
      > zapracowanych pieniedzy....
      > Tak wiec jezeli zamierzales poslac do Polski pieniadze
      > wyslij raczej zyczenia wszystkiego najlepszego.....

      Okres postu sie zbliza... zlotowka spada....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka