Dodaj do ulubionych

Internet radiowy - problemy

27.10.03, 15:58
Witam,
korzystam z łącza radiowego ( dostawca WaveNet ) i ostatnio pojawily sie
wielkie problemy z jego dzialaniem - od ok. miesiąca połączenie jest w
zasadzie martwe, u providera dowiedziałem się, że nic na to nie poradzą - coś
podobno zakłóca ich sygnał w stronę Nowej Wsi od ulicy Brzozowej - w związku
z tym mam pytanie, czy ktoś z Was korzysta również z łącza radiowego i czy ma
podobny problem ( szczególnie osoby z Nowej Wsi i Komorowa, bo wiem ze w
Pruszkowie jest wszystko ok. ) - co wg Was moze byc powodem tych problemow ?
ps. w jaki najprostrzy sposob zmusic TPSA zeby pociągneli do mnie kabel i
zalozyli mi neostrade ?
pzdr
bastek13
Edytor zaawansowany
  • Gość: NAJ IP: *.telkab.pl / 10.0.20.* 27.10.03, 20:20
    I płacisz za ten niby internet?
    Na dzisiejszym rynku to oni powinni zabiegać o klienta.
  • bbastek13 28.10.03, 10:32
    Bede z nimi rozwiazywal umowe, ale najgorsze jest to, ze nie mam zadnej
    alternatywy - nie mam telefonu kablowego tylko radiowy, nie mam kablowki (
    zaraz zapytacie : Boze, na jakim on zadupiu mieszka :) - odpowiadam - Nowa
    Wies ) i jak pozbede sie radiówki to bede musial chodzic do kawiarenki.
    internetowej :(
    Teoretycznie sie starali, jezdzili, robili pomiary ale stwierdzili ze nie
    wiedzą skąd się te zakłócenia biorą, ze poza mną jeszcze kilka osob w Nowej Wsi
    ma od niedawna ten sam problem i ze nie są w stanie nic poradzic.
    Od niedawna reklamuje sie w Pruszkowie inny dostawca radiowy - Edox, ale boję
    się ze z nimi bedzie tak samo, a moze ktos z Was ma z nimi umowe i moze
    podzielic sie opinią ( obiektywną ) ?
  • stary.prochazka 28.10.03, 12:08
    a może by tak ta firma (albo nawet ty sam) zgłosiła sprawę do Urzędu Regulacji
    Telekomunikacji i Poczty? To oni zawiadują wszystkim częstotliwościami, może
    powinni się tym zainteresować?

    www.urtip.gov.pl/urtip/index.jsp
    Pozdrawiam
    --
    "Jedynie prawda jest ciekawa"
    (Józef Mackiewicz)
  • bbastek13 28.10.03, 14:15
    dobry pomysl, juz przekazalem twoją sugestię providerowi - zobaczymy, czy cos
    sie ruszy
  • Gość: gosc IP: 213.25.60.* 06.11.03, 16:05
    powoli powoli cos sie rusza
    z tego co wiem to juz neostrada siega prawie do Nowej Wsi
    poczekamy jeszcze ze 2-3 miesiace i pewnie beda mozliwosci podlaczenia
    oby ....
  • bbastek13 06.11.03, 16:54
    Ja od ponad miesiąca staram sie ustalic czy są w stanie dociągnąc do mnie
    kabel, ale jestem odsyłany od telepunktu do 9393 i z powrotem,albo ktos obieca
    ze zadzwoni i oczywiscie nie dzwoni...
    na rozmowy z tp sa juz nie mam poprostu sily
  • stary.prochazka 06.11.03, 17:58
    Niemożliwe!Przecież w telewizji i na citylightach jest tyle reklam że możesz
    mieć internet za złotówkę,że to takie proste, tyle uśmiechniętych twarzy
    zadowolonych klientów mówi ci o tym na każdym przystanku tramwajowym a ty
    poddajesz w wątpliwość szacunek jaki TP S.A. żywi do każdego swojego klienta?
    No zrozumiem jeszcze że nie wierzysz reklamom ale czy można nie wierzyć
    Krystynie Czubównej i kompetentnym ekspertom z Telekomunikacji, których
    zaprasza do studia?
    [Przepraszam,sarkazm mnie ponosi,czekałem na założenie telefonu 5 lat, założyli
    mi w zeszłym roku]
    --
    "Jedynie prawda jest ciekawa"
    (Józef Mackiewicz)
  • Gość: naj IP: *.telkab.pl / *.telkab.pl 06.11.03, 20:36
    Ja czekałem na telefon 20 lat, a mam założony od 8 lat.
    Pozdrawiam
  • brzostus 12.01.05, 12:43
    Na TPSA nic sie nie poradzi. Mi obiecuja od 10 lat a od 5 lat MAM PODPISANA juz
    umowe, ze w ciagu 30 dni zaloza mi telefon kablowy. i co z tego?
  • Gość: gosc IP: 213.25.60.* 07.11.03, 10:57
    no ja w koncu pod 9393 zamowilem zbadanie mozliwosci technicznych
    podpiecia neostrady (telefon mam na kablu nie radiowy) ewentulanie przpeiecia
    mnie pod inna centrale ktora to umozliwia i czekam, czekam czekam ....
  • bbastek13 11.11.03, 18:06
    ja tak czekałem przez miesiąc ( po kolejnych telefonach brano mój nr komórki i
    obiecywano że oddzwonią za kilka dni z informacją ) w końcu po moim piątym
    telefonie na 9393 jakaś bardziej zorientowana pani wysłała mnie do telepunktu,
    bo tam będą wiedzieli lepiej - i miała rację, pani w telepunkcie w 5 sekund
    oceniła, że nie będę miał ani telefonu kablowego, ani neostrady :). Co z tego,
    że moj sąsiad ma kabel, do mnie nie starczyło :)
  • cat_s 23.11.03, 12:59
    Bbastek13,
    udało Ci się jakoś rozwiązać problemy z radiowym netem?
    Sądząc z Twojego miczenia - nie za bardzo... Może masz jakieś inne,
    alternatywne dojście do internetu? Odzywaj sie przynajmniej czasami w każdym
    razie.

    Pozdrawiam
    cat_s

    --
    "There is nothing such as free lunch"
  • bbastek13 23.11.03, 21:04
    helo :-)
    alternatywy dla radiowego niestety nie mam ( chyba ze GPRS ), ale wlasnie kilka
    dni temu zmienilem operatora i teraz jest ok ( a ma byc jeszcze lepiej, bo mają
    mi wymienić antenę i kartę ), a przede wszystkim nic nie zakloca - tak wiec mam
    nadzieje, ze bede czesciej bywal na forum.
    pozdrowienia dla wszystkich, szczególnie cat_s'a
  • qbavsop1 26.11.03, 15:54
    bbastek a przez co masz teraz Internet. Jaki provider i w ktorym miejscu Nowej
    Wsi odbierasz. Jak jest z zasiegiem, stabilnoscia, transferem i kosztami
  • bbastek13 26.11.03, 21:51
    witam,
    cały czas mam przez radio, bo innej mozliwosci niestety nie mam - co wieś, to
    wieś :)
    Zmieniłem operatora z Wavenet na Edox, który teraz ma najwięcej i najsilniejsze
    nadajniki w okolicy.Instalacja kosztowała 500, abonament 107/m-c ( za 256
    kb/s ). Mieszkam natomiast bardzo blisko osiedla Bolesława Prusa, kilkaset
    metrów od ul.Brzozowej - i tutaj z Edoxem jest ok - z tego co ustaliłem mają
    dwa nadajniki na osiedlu Staszica, i na pewno jeden na ul.Księcia Janusz ( przy
    stacji WKD w Pruszkowie ). NIestety, dwaj pozostali operatorzy radiowi których
    znam - Wavenet ( który zraził mnie totalną olewką moich problemów - rada
    serwisantów na zakłocenia ich nadajnik - rozwiąż pan umowę...żenada ) i
    Klikonet nie gwarantowali w mojej okolicy zadowalających parametrów. Poza tym
    Edox jest relatywnie najtańszy. Ale nie oznacza to, ze u Ciebie będzie
    podobnie - za ul.Brzozową w stronę Pruszkowa Wavenet działa bez zakłoceń...
    niestety, takie są uroki radiówek
    pzdr
  • qbavsop1 27.11.03, 10:31
    a gdzie ma siedzibe ten edox ?
  • bbastek13 27.11.03, 12:31
    Dział Handlowy EDOX tel. 022 836-01-22 a w Pruszkowie mozesz ich odwiedzic na
    ul.Kraszewskiego 38 albo 48
  • brzostus 12.01.05, 12:41
    Jest jeszcze jedna firma. Ja mam od nich :) WLANTECH czy jakos tak. Robia to od
    niedawna, ale w Kaniach i Otrebusach maja mnostwo klientow. Teraz postawili
    nadajnik na Polnej. Czyli ekstra blisko i dziala w 100% ok! tel do nich to 604-
    948-924. Za instalacje wzieli 190 zł, a abonament kosztuje 40 zł 128 k lub 69
    za 256. a zadzwonilem do nich, bo edox nie mial zasiegu. i oplacilo sie.
  • bbastek13 12.01.05, 18:04
    to juz chyba wiem, dlaczego od kilku tygodni edox dziala u mnie gorzej
    (mieszkam kilkadziesiąt metrów od polnej) - zakłoca mnie wlantech :( a w edoxie
    twierdzą, że "przebudowują węzeł i niebawem będzie lepiej, ale nie wiemy
    kiedy". ech, mam z nimi umowe do maja, a jak sie nie poprawi to czeka mnie
    trzecia "przesiadka na providera", powoli mnie to już irytuje.
    W którym dokładnie miejscu jest ten nadajnik ?
  • brzostus 12.01.05, 19:06
    Ndajnik jest przy poczatku polnej (przy trasie). Ale tu jest nadajnik dopiero
    od 1 tygodnia. Edox podlaczyl za duzo klientow i dlatego maja teraz problem. Na
    wiosne jak pojawia sie liscie i zapewne wszystko sie zacznie sypac :( Odpukac.
    Wiem, ze mojemu sasiadowi jak mial juz sprzet - podlaczyli z wlantechu za 15
    zl.
  • bbastek13 13.01.05, 08:33
    > Ndajnik jest przy poczatku polnej (przy trasie). Ale tu jest nadajnik dopiero
    > od 1 tygodnia
    no to raptem 100 metrów ode mnie, mieszkam na różanej, a niedługo będę mieszkał
    jeszcze bliżej nadajnika :)
    >Edox podlaczyl za duzo klientow i dlatego maja teraz problem
    tez zauwazyle, kiedys w nowej wsi widzialem ze 2-3 anteny od radiowek, a teraz
    idac różaną i polną moge ich kilkanaście naliczyć. Ale mam nadzieję, ze edox
    sobie z tym poradzi, bo zdążyłem ich polubić (i obsługę, miłą i rzeczową i
    działanie do rej pory też było bez zarzutów), szczególnie po doświadczeniach z
    wavenete'm
    > Wiem, ze mojemu sasiadowi jak mial juz sprzet - podlaczyli z wlantechu za 15
    > zl.
    to tez dobra wiadomosc, tylko musze jeszcze spojrzec do umowy z edoxem, czy
    sprzet po instalacjiprzeszedl na moja wlasnosc czy nie
  • pawel_forum 16.01.05, 20:03
    U mnie też Edox działa ostanio kilka razy wolniej (Pruszków, 100 m od Brzozowej
    - jak tylko będę mógł, to pewnie im podziękuję...
  • bbastek13 17.01.05, 12:13
    pawel_forum napisał:

    > U mnie też Edox działa ostanio kilka razy wolniej (Pruszków, 100 m od
    Brzozowej
    > - jak tylko będę mógł, to pewnie im podziękuję...

    czesc Pawel,
    mam pytanie czy im zglaszales, bo ja sle regularnie maile co 4 dni z informacja
    ze jest do dupu i ze juz ich przestaje lubic,
    mam umowe podpisaną do maja, tak wiec jeszcze te 4 miesiace musze przeczekac...
    ja tez mieszkam 100m od brzozowej :)
  • pawel_forum 17.01.05, 15:46
    Cześć,

    pamiętam Cię, bo kiedyś pytałem o tą firmę w innym wątku (a nawet się o niej
    dowiedziałem na tym forum)... Jeszcze nic im nie zgłaszałem, myśląc, że to
    przejściowe, ale teraz jak tylko zdarzą się jakieś problemy, to zrobię to.

    Ostatnio i tak jest lepiej niż jesienią, kiedy strony w ogóle nie chciały się
    ładować za pierwszym razem. Tylko prędkość strasznie skacze, ale na przykład
    dziś rano bardzo dużo ściągałem i wszystko działało szybko i bez zarzutu. Moja
    umowa kończy się w lipcu. Zobaczę jak to będzie działać do tego czasu...
  • bbastek13 17.01.05, 19:18
    pisz do nich, czym więcej reklamacji będą dostawać, tym szybciej naprawią (taką
    mam nadzieję). Od soboty u mnie jest już prawie dobrze, chociaż bywają drobne
    lagi, czego wcześniej nie było. Ale te zakłócenia to nie jest kwestia nadajnika
    WLANtech, bo jak pisał brzostus ich nadajnik jest tu od tygodnia, a problemy z
    edoxem są od kilku tygodni (przynajmniej u mnie). Ale coś się poprawia, można
    juz bez problemu grać w AArmy, p2p też przyspiesza a w netants juz dzisiaj
    ciągnęło 70-80 kbps :)
  • pawel_forum 17.01.05, 22:19
    Wygląda na to, że ludzie z Edoxu chcieli jak najmniejszym kosztem pozyskać
    nowych klientów. U mnie pogorszenie jakości także nastąpiło już dawno. Zresztą
    zrobili sobie niezłą antyreklamę, gdy mój wujek zepsuł sobie ranking w warcabach
    przez nagłe spowolnienie sieci ;-)
    Dziś dużo ściągałem i wszystko działało tak jak za starych dobrych czasów, ale
    oczywiście każdy problem będę im zgłaszał.
  • gospodarz 22.01.05, 07:53
    Ja mam od kilku tygodni dostęp przez Wlan-Tech. Działa bardzo fajnie, zero
    przestojów. Z tym, że oni także dzierżawią łącze od WaveNetu. Przynajmniej w
    Nowej Wsi na Polnej.
  • bbastek13 22.01.05, 10:08
    >Z tym, że oni także dzierżawią łącze od WaveNetu. Przynajmniej w
    > Nowej Wsi na Polnej.

    pisząc słowo WaveNet już mnie zraziłeś do WlanTach'u..
  • brzostus 23.01.05, 22:15
    Z tego co wiem, ze dzierzawia lacze zarowno od Wavenetu jak i polpaku jak i
    ProFuturo. Tyle ze na innej czestotliwosci niz wszyscy -bo 4,8 GHZ i dziala
    zupelnie bezawaryjnie. Tak mi to tlumaczyli. I jak na razie to sie zgadza.
    Podobno Wavenet olal klientow idywidualnych, na rzecz wylacznie biznesowych, a
    tam rozmowa wyglada zupelnie inaczej.......
  • bbastek13 24.01.05, 08:31
    > Podobno Wavenet olal klientow idywidualnych, na rzecz wylacznie biznesowych,
    >a tam rozmowa wyglada zupelnie inaczej.......

    cos wiem o tym olewaniu klientów indywidualnych. "instalacja" łącza wavenet'u
    wyglądała tak : przywieźli kabelek, kartę i antenę (szumnie powiedziane, bo
    antena była wielkości dużego ołówka) i tekst "to pan sobie założy gdzieś". Po
    pół roku walki, bo ledwo to chodziło wymienili tą gównianą antenę na trochę
    większą i kabel na grubszy (tzn. przywieźli, a wymieniałem sam). Mimo to i tak
    modem byłby lepszy (ale z braku telefonu kablowego nie mogłem się na niego
    przenieść), ale wszelkie moje reklamacja kwitowali "nie, wszystko jest w
    porządku, to u pana coś jest nie tak". No to im mówię "to w końcu niech tu ktoś
    k.. przyjedzie i zobaczy co jest nie tak, chyba za to płacę żeby było ok". Po
    ok. pół roku ktoś przyjechał i powiedział, "no ma pan racje, nie działa. to
    niech pan zmieni providera....".
    i to na tyle o Wavenecie
  • brzostus 26.01.05, 11:30

    Wow.
    Zeby ktokolwiek tak mnie potraktował, to chyba musiałby się ztąd wyprowadzić :)
    Zupełnie jakbyśmy rozmawiali o zupełnie innym Wavenecie. Opowiadał mi ostatnio
    Pan z wlantechu, ze jak sie zepsuło kiedys o 4 nad ranem, to o 4 do nich
    dzwonił i opieprzał ich. Po 1 h poprawili.
  • bbastek13 26.01.05, 12:12

    > Pan z wlantechu, ze jak sie zepsuło kiedys o 4 nad ranem, to o 4 do nich
    > dzwonił i opieprzał ich. Po 1 h poprawili.

    moze przez te 2 lata cos sie na lepsze zmienilo, a poza tym wlantech to nie
    szary odbiorca płacący 100pln na miesiąc, tylko nieco więcej
  • bbastek13 28.11.03, 16:06
    dowiedzialem sie ze czestotliwosc 2.4ghz ( czyli wykorzystywana przez
    komputerowe sieci wireless ) jest ogolniedostepna - jednym slowem kto ma lepsze
    nadajniki, ten rządzi w eterze :)
  • brzostus 12.01.05, 12:42
    Tak jest, czestotliwosc jest wolna i nawet mikrofalowki na niej pracuja. Czyli
    URTIP moze sprawdzic moc nadajnikow, ale nie moze zakazac korzystania.
  • e-legionowo 09.02.05, 01:43
    brzostus napisał:

    > Tak jest, czestotliwosc jest wolna i nawet mikrofalowki na niej pracuja. Czyli
    > URTIP moze sprawdzic moc nadajnikow, ale nie moze zakazac korzystania.

    chcialbym wyprowadzic z bledu, pasmo 2.4GHz zostało uwolnione czyli nie wymagana
    jest licencja na te pasmo, ale moce sa scisle okreslone max do 100mW moze miec
    caly zestaw nadajnik + kabel + antena.
    Tyczy sie to zarówno zestawów bazowych jak i klienckich.
    Do tego zestawy musza miec swiadectwo dopuszczenia (dawniej homologacja) w
    przypadku wykrycia przez URTiP stacji bez homologacji badz z wiekszymi mocami
    moze nakazac dostosowanie sie do ich zalecen w okreslonym terminie badz nakazac
    wylaczenie takiej stacji.
    Przewidziane sa takze kary pieniezne za w/w wykroczenia lub zaklucanie innych
    operatorow telekounikacyjnych, bo mimo ze pasmo jest uwolnione to niektore firmy
    telekomunikacyjne wykupily jakies pasmo wchodzace w zakres 2,4 GHz na okres
    powiedzmy 10 lat, wtedy one sa "na prawie".

    Wiec jak widac URTiP moze duzo albo jeszcze wiecej.

    Sam dzialam w tej branzy i wlos mi sie jezy na glowie jak czytam jakie macie
    jazdy z waszymi dostawcami radiowymi.
  • stary.prochazka 09.02.05, 09:04
    > Sam dzialam w tej branzy i wlos mi sie jezy na glowie jak czytam jakie macie
    > jazdy z waszymi dostawcami radiowymi.

    a czym się konkretnie zajmujesz?
    --
    zapraszamy do Pruszkowa
  • e-legionowo 09.02.05, 09:23
    stary.prochazka napisał:

    > > Sam dzialam w tej branzy i wlos mi sie jezy na glowie jak czytam jakie ma
    > cie
    > > jazdy z waszymi dostawcami radiowymi.
    >
    > a czym się konkretnie zajmujesz?

    radiowym dostepem do Internetu :))
  • stary.prochazka 09.02.05, 09:47
    ale od jakiej strony: biznesowej, technicznej?
    Czy mógłbyś coś doradzić Pruszkowiakom na ich problemy z internetem radiowym?
    --
    zapraszamy do Pruszkowa
  • e-legionowo 09.02.05, 18:15
    stary.prochazka napisał:

    > ale od jakiej strony: biznesowej, technicznej?
    > Czy mógłbyś coś doradzić Pruszkowiakom na ich problemy z internetem radiowym?

    hmm...i tej i tej, jestem wlascicielem takich 2 sieci, a niedlugo trzecia
    uruchamiam.
    z doswiadczenia wiem ze popelnia sie bledy w 2 przypadkach:
    - bledy "wieku dzieciecego" - firma startuje, roznie jest ze srodkami
    finansowymi i wiedza, do tego w roznym terenie stosuje sie inny sprzet, jest
    wachanie sie czy byc legalnym w 100% co jest kosztowne a nie zawsze oznacza to
    dobrej klasy sprzet, czy byc mniej legalnym ale na lepszym sprzecie.
    - bledy "wieku dojrzewania" - w chwili gdy potrzeba rozbudowac siec o kolejne
    bazy gdyz jest duzo podlaczonych osob i siec sie przytyka, wtedy to jest
    najgorsze gdyz trzeba eksperymentowac na zywym organizmie

    rada podstawowa nie kusic sie na najtanszy sprzet, zarowno bazowy jak i
    kliencki, czesto wada jest podlaczanie za duzej ilosci klientow do jednego
    punktu dostepowego co powoduje "zawieszanie" tych urzadzen, zwlaszcza tanich i
    bez mozliwosci ustawienia pasma dla konkretnego klienta, a druga wada jest
    zestawianie bylejakich polaczen nie biorac pod uwage ze pewne rodzaje opadow
    potrafia max do 35% obnizyc poziom sygnalu (tzw. sciana mgly, deszczu, gradu i
    sniegu). Gdy zestawiony bedzie link (polaczenie) na 50% wtedy odejmujac 35%
    zostaje 15% przy w/w warunkach co przy slabych kartach nie pozwala na komfortowa
    prace przy dostepie do internetu.

    sam nie ustrzeglem sie w/w bledow, ale mam nadzieje ze przynajmniej w wiekszej
    czesci mam juz to za soba
  • zbikow 11.12.04, 20:36
    Bastek przepłacasz. Taka usługa w Elblągu kosztuje 50zł/m-c za 256
    kb/s.Instalacja d 200zł.
  • bbastek13 12.12.04, 07:22
    > Bastek przepłacasz. Taka usługa w Elblągu kosztuje 50zł/m-c za 256
    > kb/s.Instalacja d 200zł.

    to zapraszamy elbląskiego dostawcę do Pruszkowa :)
    tutaj tyle to kosztuje, a tak jak pisałem wcześniej nie mam alternatywy - musze
    mieć radiówkę. I wolę zapłacić te 100/m-c za 0.5mbps i mieć pewność, jak w tej
    chwili że wszystko będzie działało, bo od ponad roku nie było awarii
  • brzostus 12.01.05, 12:38
    Cena zależy w duuuzym stopniu od miejsca... Czasem mozna kupić kilka MB od
    POLPAKU za kilkaset złtych, a czasem pozostaje inny provider - jakiś ProFuturo
    czy Crowley który może być i 10x droższy.... Cena w Elblągu nigdy nie będzie
    taka jak w Warszawie
  • xtz 14.01.05, 14:25
    W zeszłym tygodniu załozyłem łacze radiowe od firmy WLANTECH, o której
    powiedział mi kumpel i powiem jedno jestem cholernie zadowolony mam 512kb za
    99pln. Instalacja kosztowała mnie 250pln, ale tylko dlatego ze ciagnąłem kable
    do 2 oddalonych komputerów. Ogolnie przez ten ostatni tydzien nie było ZADNYCH
    problemów.
    Pozdrawiam
    XTZ
  • wpr 17.01.05, 17:11
    co to za firma?
    Gdzie działają ?
    Masz jakieś namiary na nich?

    WPR
  • xtz 23.01.05, 22:19
    > co to za firma?
    > Gdzie działają ?
    > Masz jakieś namiary na nich?
    >

    to firma z Kan czy Otrebus. Wiem, ze wielu znajomych ma od Internet w Kaniach i
    Otrebusach. Gdzie jeszcze dzialaja to nie wiem. Kontakt do kolesia mam, bo
    zalatwil mi tani komputer z hurtowni :)
    Michal - 604-948-924
  • bbastek13 17.01.05, 19:12
    >.. Cena w Elblągu nigdy nie będzie
    > taka jak w Warszawie

    stąd mój uśmiech po zaproszeniu w nasze okolice ichniejszego providera
  • e-legionowo 09.02.05, 01:51
    stary.prochazka napisał:

    > ta firma twierdzi że zakłada internet radiowy, satelitarny i kablowy w
    > miejscowości Pruszków:
    > www.thuraya.pl/internet.php?miejscowosc=Pruszków

    to nie tak:)
    oni zajmuja sie tylko dostepem satelitarnym, a oferuja operatorom radiowym i
    kablowym w danej miejscowosci reklame na swojej stronie dla przykladu
    www.thuraya.pl/Legionowo/Legionowo/internet.html#ISP
    ciekawa oferta jest jednokierunkowy skyDSL ale wchodzi dopiero od 1.03.2005
    ale do takiego lacza wymagany jest tzw. kanal zwrotny do wysylania odpowiedzi
    dla cookisow itp kanalem zwrotnym moze byc zwykly modem, radiowka, gprs jak kto woli
  • ziob99 24.01.05, 11:04
    Witam,
    Mieszkam na Gąsinie, niezrozumiałe podejście TPSA powoduje, że nie można się
    doprosić założenia telefonu (a co za tym idzie nieostrady).
    Mogę założyć dostęp radiowy (np. poprzez EDOX, podobno dobrze działa w bloku
    blisko "czołgu") ale nie jestem pewny jak taki dostęp może funkcjonować u mnie.
    Czy ktoś z Was ma dostęp radiowy na Gąsinie? a może jest jeszcze inna możliwość
    zapewnienia dostępu do internetu (ale nie satelitarnego) w tym rejonie?
  • sajborg 02.02.05, 14:54
    Podłączam się pod pytanie, ktoś z was może na osiedlu Staszica korzysta z radiówki WLANTECH? chciałbym zmienić internet z kablówki na inny, opcja neo odpada, zostaje mi tylko z przystępnych rozwiązań radiowe łącze
    Czy ta antena na polnej ma zasięg do Osiedla?
  • erleusortok 03.02.05, 08:19
    ziob99 napisał:

    > Witam,
    > Mieszkam na Gąsinie, niezrozumiałe podejście TPSA powoduje, że nie można się
    > doprosić założenia telefonu (a co za tym idzie nieostrady).
    A jak chcesz telefon, to może Sferia tam sięga ? Oczywiście do internetu się nie nadają, ale telefon cacy..

    --
    I lie, I cheat, I steal and I just don't get any respect.
  • panmacho 08.02.05, 15:03
    Czy slyszal ktos o firmie WP z Olowkowej? Mieszkam w Nowej Wsi na Rozanej i
    podobno jestem w ich zasiegu.
    A WLANTECH jest w dalszym ciagu w porzadku?
    pzdr
    pm
  • paulina29aa 09.02.05, 11:37
    Na Polnej jest dziewczyna, której z WP zakładali internet i dziala z tego co
    wiem bez zarzutu.Ja też mieszkam na Polnej i u mnie Wlantech zakładał - na
    razie też bez zarzutu choc to młodzi chłopcy i jak dotąd zauważam, że to
    klienci biegają za nimi bo trochę są niesłowni. Umawiają się i nie
    przyjeżadżają.Moi znajomi czekają na swoją kolejkę już trzeci miesiąc.
  • lisciulord 09.02.05, 19:20
    Ja znam tą firmę. Oni posiadają tani dostęp natomiast blokują programy P2P.
    MIałem zakładać od nich ale koszt podłączenia 500 zł był dla mnie za duży. I
    teraz u mnie na dachu stoi antena radiowa i rozdzielam internet od Wlantechu.
    Łącze dzierżawione od Wave Net. Sprawdza się bardzo dobrze i nie ma żadnego
    problemu!!
    Gorąco polecam Wlantech! Pozdrowienia dla Brzosia
  • brzostus 08.03.05, 15:43
    We wlantechu nie ma zadnych blokad :)
  • brzostus 08.03.05, 15:42
    Ciekawe, kto taki czeka 3ci miesiac?
    Ciekawe, czy w ogole zadzwonil, zeby powiedziec, ze czeka?
    :)

    i Ciekawe, czyza 40 zl miesiecznie, w porownaniu do 140 edoxu, to rzeczywiscie
    firma Wlantech powinna biegac za klientami i prosic zeby laskawie zalozyli....

    Paulina nie ZGADZAM SIE Z TOBA!
  • splart 09.02.05, 21:42
    A macie jakis patent na postawienie wi-fi dla intenetu radiowego? Chodzi o to
    aby nie stawiac routera na jakims PC ale zrobic jakies fajne i tanie
    rozwiazanie ktore rozwiaze ta sprawe - marzy mi sie cos na wzor neo - w jednym
    małym "pudełku" jest modem, router i wi-fi - wieszasz na scianie i wszystko
    gra. Z tego co sie dowiedzialem to przy radiowym nie ma na to szans - trzeba
    postawic PCta ktory bedzie chodzil na okraglo i bedzie mial w sobie 2 karty -
    jedna do internetu a druga do wi-fi :-( Czy tak rzeczywiscie musi byc?
  • e-legionowo 09.02.05, 22:21
    internet radiowy jest dostarczany w technologii WiFi :)
    wiec wspomniales tak troszke maslo maslane, ale spoko wiem o co Ci chodzi i
    mozna to zrobic ale oczywiscie wszystko zalezy od kasy i nastawienia Twojego
    operatora do takich instalacji, niestety jest to drugi najbardziej podatny na
    problemy punkt, pierwszym sie link (polaczenie) baza klient a do tego dochodzi
    teraz link klient - jego komp(y)
    zamiast karty z kompem, stawiamy cos takiego co sie nazywa access point (punkt
    dostepowy) w trybie klienta i pod jego wyjscie na zlacze rj-45 (kablowa siec
    komputerowa) podlaczamy drugie takie same urzadzenie w trybie access point,
    ktore lokalnie dosyla sygnal do Twojego komputera ktory jest w odleglosci max do
    50m w budynku ale wszystko zalezy od rodzaju materialu z jakiego jest zbudowany dom.

  • stary.prochazka 10.02.05, 07:51
    a czy to nie jest ta technologia w której można stanąć pod jakąś firmą i
    korzystać z ich netu, bo jest "zasięg"?:)
    --
    zapraszamy do Pruszkowa
  • e-legionowo 10.02.05, 08:15
    stary.prochazka napisał:

    > a czy to nie jest ta technologia w której można stanąć pod jakąś firmą i
    > korzystać z ich netu, bo jest "zasięg"?:)

    niby tak, a myslisz ze z radiowkami od lokalnych isp-ow jest inaczej, ale jak
    jest doswiadczony admin to wie jak sie zabezpieczyc, a wtedy tez jest mozliwosc
    "skorzystania" z tego na "dziko" ale bedzie do tego potrzebna spora wiedza i tez
    calkiem niemalo czasu
    ja np. mam taka polityke dzialania ze nie blokuje wszystkiego, jak ktos chce sie
    na lewo podpiac to prosze bardzo, dostaje taka mozliwosc i siedzi sobie coraz
    odwazniej, dzieki temu ja spokojnie obserwuje sobie delikwenta i po miesiacu
    dzialalnosci takiemu czlowieczkowi pojawia sie juz tylko jedna jedyna stronka,
    nie oplaciles abonanentu lub nie masz podpisanej umowy, prosze o kontakt z
    biurem firmy i ponizej wszystkie dane kontaktowe, zazwyczaj sa to ludziki ktorzy
    skads wykombinowali sobie karty radiowe i szukaja lewego dostepu, z tych raczej
    nie ma zazwyczaj pozytku, a druga grupa sa klienci konkurencji ktorzy w chwilach
    niedzialania lub slabego dzialania nudzac sie szukaja czegos lepszego, dzieki
    temu udalo mi sie przejac juz kilku klientow konkurencji, gdyz stwierdzili ze
    lepiej dziala u mnie
  • splart 10.02.05, 10:02
    Myslalem, ze to calkowicie odrebne rzeczy ;-) dzieki za info. A do czego w
    takim razie jest potrzebna "elastycznosc" ze strony dostawcy? Przecież w sumie
    nic go to nie boli jak ja sie do tego dostaje. Czy masz jakies namiary na
    konkretny sprzet? Nie jestem co prawda specem ale nie widziałem nigdzie access
    pointa z wejściem na "koncentryk" :-( Oczywiscie chodzi o to aby było dobrze
    ale i tanio ;-))))

    P.S. Jak bylem u dostawcy to mowil, ze jedyne co tak naprawde dziala to wlasnie
    router w postaci PC - probowali wszystkie inne wynalazki ale nie sprawdziły
    sie. Czy widziales cos takiego w praktyce? - chodzi o to aby nie inwestowac w
    cos co nie zadziala :-(((
  • e-legionowo 10.02.05, 10:27
    splart napisał:

    > Myslalem, ze to calkowicie odrebne rzeczy ;-) dzieki za info. A do czego w
    > takim razie jest potrzebna "elastycznosc" ze strony dostawcy? Przecież w sumie
    > nic go to nie boli jak ja sie do tego dostaje. Czy masz jakies namiary na
    > konkretny sprzet? Nie jestem co prawda specem ale nie widziałem nigdzie access
    > pointa z wejściem na "koncentryk" :-( Oczywiscie chodzi o to aby było dobrze
    > ale i tanio ;-))))
    po 1. to nie jest taki zwykly "koncentryk", ma taka sama opornosc jak kable do
    satek czyli 50 Ohm ale jest z rodzaju niskostratnych zazwyczaj uzywany jest
    H-155 i jego odpowiednik RF-5 wiecej >> dipol.com.pl/07.htm i do nich sa
    specjalne zlaczki np takie do sprzetu marki dlink, planet i paru jeszcze innych
    >>> dipol.com.pl/sklep/e845651.htm .
    tak bardzo tanio to nie bedzie, z produktow dlink moge polecic dwl-900p+ ze
    wzgledu na dosc dluga gwarancje koszt ok 300zl ale potrafi sie czasem powiesic
    przy duzym obciazeniu i trzeba wiedziec co dostawca ma na bazie bo bywaja
    problemy z pelna kompatybilnoscia.
    Zakladajac ze juz masz instalacje radiowa Czyli modyfikacja to koszt 2x 300zl +
    10zl na kabelek laczacy te urzadzenia (zwykly kabel sieciowy tzw. skretka)
    karta z ktorej korzystasz powinna wspolpracowac z takim zestawem ale musisz
    dokrecic taka mala antenke do niej, jest w komplecie ale mogli ci nie zostawic

    > P.S. Jak bylem u dostawcy to mowil, ze jedyne co tak naprawde dziala to wlasnie
    >
    > router w postaci PC - probowali wszystkie inne wynalazki ale nie sprawdziły
    > sie. Czy widziales cos takiego w praktyce? - chodzi o to aby nie inwestowac w
    > cos co nie zadziala :-(((
    mam wykonane takie 2 instalacje u klientow i dziala, ale mam tez i instalacje
    wykonane na routerze pc-towym (a w srodku linux), aktualnie ceny komputerow sa
    niskie i nie wiem czy nie uzyskasz nawet mniejszej ceny za taki router pc-towy.
    koszt kompa to jakies 150-200zl (Pentium 2-333/64MB pamieci/dysk 1GB) do tego 2
    karty radiowe 2x 150zl juz mamy 450-500zl i teraz zalezy ile zedrze z ciebie
    spec od linuxa za skonfigurowanie tego, uwazam ze nie wiecej niz 100zl

    zaleta drugiego rozwiazania jest mozliwosc latwej rozbudowy o dodatkowa karte
    sieciowa kablowa, wada ze ten komp musi gdzies pracowac, co wiaze sie z jakims
    tam halasem i wiekszy pobor pradu, zaleta pierwszego masz sprzet fabrycznie nowy
    na gwarancji, niski pobor pradu
    w obu przypadkach (zwlaszcza w drugim) powinien robic to fachowiec
  • splart 10.02.05, 12:27
    dokladnie o to mi chodzi - brak komputera chodzącego non-stop gdzieś w szafie.
    interesujaca jest ta opcja z dlinkami ;-) Generalnie jak rozumiem ma to
    wygladac tak: jeden dlink (w trybie klient) z podlaczeniem do anteny
    zewnetrznej połączony skrętką do drugiego, który będzie "nadajnikiem" dla
    mieszkania. Sprawa polaczenia z anteny do dlinka to i tak juz sprawa providera
    a nie moja ;-) Chodzi tylko o to aby zadziałało i było "małe" ;-)))
    Szkoda tylko że nie ma "all-in-one" ;-((((

  • e-legionowo 10.02.05, 13:20
    splart napisał:

    > dokladnie o to mi chodzi - brak komputera chodzącego non-stop gdzieś w szafie.
    > interesujaca jest ta opcja z dlinkami ;-) Generalnie jak rozumiem ma to
    > wygladac tak: jeden dlink (w trybie klient) z podlaczeniem do anteny
    > zewnetrznej połączony skrętką do drugiego, który będzie "nadajnikiem" dla
    > mieszkania. Sprawa polaczenia z anteny do dlinka to i tak juz sprawa providera
    > a nie moja ;-) Chodzi tylko o to aby zadziałało i było "małe" ;-)))
    > Szkoda tylko że nie ma "all-in-one" ;-((((
    >
    tak, bardzo dobrze to zrozumiales, widze ze jednak czasem potrafie cos
    wytlumaczyc bez uzywania slangu ispow:)

    wiesz najwiekszym bolem tych malych (tanich) urzadzen jest to ze zostaly
    zaprojektowane do pracy tylko amatorskiej w domu lub malym biurze. Wiec po pracy
    24h/dobe przez iles dni pod rzad potrafia zwisnac, rada jest poprostu wyjecie
    wtyczki zasilania, odczekanie chwile i potem znow wlaczenie. Taka czynnosc nie
    powoduje utraty ustawien zapisanych w urzadzeniu.
    Wszystko zalezy od tego jak stabilne masz zasilanie w swoim gniazdku i jak
    bardzo obciazasz swoje urzadzonka.
    Jesli zdecydujesz sie na to rozwiazanie lub dowolne inne, popros zeby nie
    ustawiali Ci przepustowosci na auto bo wtedy co jakis czas urzadzenie usiluje
    negocjowac szybkosc transmisji danych pomiedzy urzadzeniami baza_isp-twoj_ap1 a
    dalej twoj_ap2-komputer_domowy bo to i tak jest to szybkosc pomiedzy
    urzadzeniami a nie szybkosc dostepu do netu :))
    wiec wystarczy ustawic 1Mbit to najmniejsza mozliwa predkosc w takich
    urzadzeniach, no chyba ze masz lacze od swojego dostawcy szybsze niz 512 wtedy
    nalezaloby ustawic 2Mbit w urzadzeniach :))
    zebym nie byl tendencyjny co do producenta to jeszcze pare innych produktow:
    Planet 1966
    Linksys WAP11 ver.2.8 (trzeba uwazac w zaleznosci od wersji rozny sprzet siedzi
    w srodku)
    zdecydowanie NIE polecam Dlink DWL700
    nie mam zdania o innych produktach opartych na chipie RTL8181
    przykladowa oferta na ap-eki www.wirelesslan.com.pl/urzadz.php?g=0
    zeby nie bylo podejrzen nie mam nic wspolnego z ta firma, poprostu byla pierwsza
    pod reka ktora znalazlem z duzym wyborem

    dobra nie truje wiecej, jak ktos ma jakies zapytania indywidualne to priv, a jak
    mogace zainteresowac wieksza ilosc osob to tu na grupie
  • splart 10.02.05, 13:35
    byc moze zrozumiałem, bo jestem zwiazany zawodowo z IT ;-)))))

    dzieki za pomoc - jakby co to odezwe sie na priva ;-)
  • mitch29 11.02.05, 15:01
    Twoje problemyb moga wynikac z nieprawidłowego załozenia anteny. jezeli jej
    osprzet (jakies skrzynki z elektronika pod antena), to moze sie do srodka
    dostawac woda. kaz providerovi to sprawdzic!!! mitch29@tlen.pl
  • stary.prochazka 14.03.05, 00:15
    oglądam sobie dziś statystyki stronki ze zdjęciami i wejście z takiego adresu IP
    zauważam:
    "niezawodny.wavenet.pl"
    sądzac po opiniach jakie czytalem w tym wątku to chyba dowód bardzo przekornego
    marketingu:)
    --
    zapraszamy do Pruszkowa

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka