Dodaj do ulubionych

Gaz do Skody Octavii

10.09.04, 00:13
Witam!
Oglądałem archiwum i nie widziałem w nim do tej pory pytań o instalację
gazową LPG do Skody Octavii. Chciałem się poradzić jaką instalację założyć do
silnika 1.6 102 KM. Zaproponowano mi założenie instalacji sekwencyjnej DREAM
XXI "N" za 3500 PLN, czy to dobry pomysł?
Jeszcze jedno pytanie: chciałbym ten samochód użytkować trochę dłużej tak
jeszcze ok. 7 lat, czy założenie gazu nie będzie miało wpywu na szybsze
zużycie silnika?
Edytor zaawansowany
  • millerek 10.09.04, 10:32
    krolll napisał:

    > Witam!
    > Oglądałem archiwum i nie widziałem w nim do tej pory pytań o instalację
    > gazową LPG do Skody Octavii. Chciałem się poradzić jaką instalację założyć do
    > silnika 1.6 102 KM. Zaproponowano mi założenie instalacji sekwencyjnej DREAM
    > XXI "N" za 3500 PLN, czy to dobry pomysł?
    > Jeszcze jedno pytanie: chciałbym ten samochód użytkować trochę dłużej tak
    > jeszcze ok. 7 lat, czy założenie gazu nie będzie miało wpywu na szybsze
    > zużycie silnika?
    Na pewno będzie miało. Jeździłem 4 lata samochodem z instalacją gazową i motor
    mocno to odczuł.
  • gaziarz 11.09.04, 11:47
    zalozenie gazu jest zawsze dobrym pomyslem, jesli sie sporo jezdzi.
    I jest to warunek konieczny w nowszych samochodach.
    Dream jest niezlym rozwiazaniem, choc ja stoje na stanowisku, ze jesli juz
    instalowac to Prinsa- szczegolnie jesli sie ma w perspektywie dluzsze jezdzenie.

    A tych, ktorzy mowia o nadmiernym zuzywaniu sie silnika zasilanego LPG/CNG
    zapytaj, jaki ma byc tego powod
  • krolll 11.09.04, 18:18
    Dzięki za odp. jeżeli chodzi o zużycie silnika mówią że wyrabiają się zawory i
    silnik się rozszczelnia bo gaz nie ma środka antystukowego np. ołowiu!
    Co do długiej jazdy to mam 3 letni samochód i jeszcze chciałbym troche nim
    pojeździć.
    Mam jeszcze pytanie ile kosztuje założenie Prinsa i czy jest bardzo duża
    różnica merytoryczna między Dream oraz czy masz jakieś doświadczenia z
    instalacją w Octavii DREAM XXI "N"!
    Pozdrawiam!
  • exmrlaguna 11.09.04, 20:35
    Powtarzam tylko to co uslyszalem w serwisach samochodowych oraz co wyczytalem w
    prasie motoryzacyjnej:
    1) gaz ma wyzsza temperature spalania w garach - potrafia sie szybciej wypalic
    gniazda zaworow
    2) gaz nie ma tak dobrych wlasciwosci smarujacych, jak ma benzyna
    3) gaz jest zwykle czystszy, wiec wyplukuje naturalne uszczelnienia, takie jak
    nagar w komorze silnika - paradoksalnie czystosc szkodzi w tym wypadku ;-)))
    4) na gazie jest krotsza zywotnosc swiec, a jak silnik ma przez zuzyte swiecie
    gorsze parametry pracy, to i zapewne chodzi nieco krocej, niz dluzej...

    Od siebie po przejechaniu prawie 20.000 km dodam, ze silnik jest troche
    bardziej mulowaty na benzynie, a gaz mam aktualnie zdjety (ale dla
    sprawiedliwosci - zamierzam wstawic drozsza instalacje GAZOWA).
  • gaziarz 12.09.04, 22:43
    exmrlaguna napisał:

    > Powtarzam tylko to co uslyszalem w serwisach samochodowych oraz co wyczytalem
    w
    >
    > prasie motoryzacyjnej:
    > 1) gaz ma wyzsza temperature spalania w garach - potrafia sie szybciej
    wypalic gniazda zaworow


    Gniazda zaworow przystosoane do spalania benzyny bezolowiowej sa wystarczajaco
    wytrzymale do temperatur spalania gazu. Wypalanie gniazd natomiast nastepuje w
    przypadku checi zaoszczedzenia. Samochod ze zbyt uboga mieszanka czesto jezdzi
    lepiej a do tego mniej pali. Tyle ze spaliny jak i temperatura jest
    nieodpowiednia.

    > 2) gaz nie ma tak dobrych wlasciwosci smarujacych, jak ma benzyna

    Za smarowanie silnika jest odpowiedzialny olej. We wstepnej fazie- zanim olej
    dojdzie- i tak samochod powinien pracowac na benzynie (rozruch i kilkadziesiat
    sekund przy zimnym silniku)

    > 3) gaz jest zwykle czystszy, wiec wyplukuje naturalne uszczelnienia, takie
    jak
    > nagar w komorze silnika - paradoksalnie czystosc szkodzi w tym wypadku ;-)))


    Maslo maslane- syf z benzyny uszczelnia... Niby tak. Ale to jest zamkniete
    kolo. Za szczelnosc silnika sa odpowiedzialne uszczelki. Gaz ich nie niszczy,
    natomiast nagar z benzyny- tak. I tu jest pytanie- czy silnikowi szkodzi gaz
    czy wczesniejsze jezdzenie na benzynie.
    Problem nie wystepuje w przypadku silnikow malo zuzytych, eksploatowanych
    poprawnie (olej i jego wymiany)
    > 4) na gazie jest krotsza zywotnosc swiec, a jak silnik ma przez zuzyte
    swiecie
    > gorsze parametry pracy, to i zapewne chodzi nieco krocej, niz dluzej...
    >

    Dlatego zaleca sie wymieniac swiece co najmniej dwa razy czesciej.

    > Od siebie po przejechaniu prawie 20.000 km dodam, ze silnik jest troche
    > bardziej mulowaty na benzynie, a gaz mam aktualnie zdjety (ale dla
    > sprawiedliwosci - zamierzam wstawic drozsza instalacje GAZOWA).



    Od siebie- jezdze Dieslem :)


    --
    moje forum o gazie

    wiecej o LPG
  • krolll 13.09.04, 08:56
    Do Gaziarza!
    A co dokładnie sądzisz o instalacji DREAM XXI "N" - czy nie będzie sprawiała
    kłopotów, na Prinsa się chyba nie zdecyduje do za drogo, za mało jeżdżę i długo
    by się zwracała , właśnie dlatego zaproponowano mi DREAM XXI "N"
  • gaziarz 14.09.04, 15:20
    sadze, ze jest to sredniej klasy instalacja, o teoretycznie wyzszych
    mozliwosciach od Prinsa
  • krolll 19.09.04, 21:33
    W sobotę zamontowałem w swoim aucie instalację gazową DREAM XXI "N".
    Przejechałem juz ok. 200 km i jak na razie samochód sprawuje się bardzo dobrze,
    jestem mile zaskoczony.
    Mam tylko pytanie: komputer samochodu pokazuje mi średnie spalanie 7,5 l/100km
    czy to jest wiarygodny wynik i czy można się nim sugerować?
    I jescze jedno: czy diodom wskazującym ilość gazy w zbiorniku można ufać? Mam
    zbiornik 51L (41 L napełnienia), po przejechaniu 200km pali się 1 z 4 doid czy
    to znaczy że już zostało tylko 1/4 zbiornika? Czy to możliwe że pierwsze diody
    gasną szybciej (nieproporcjonalnie) niż ostatnia bo w innym przypadku
    wskazywałoby to że na 41 litrach przejadę tylko ok. 270km.
  • piotr.karnas 24.09.04, 10:06
    krolll napisał:


    > czy to jest wiarygodny wynik i czy można się nim sugerować?
    > I jescze jedno: czy diodom wskazującym ilość gazy w zbiorniku można ufać? Mam
    > zbiornik 51L (41 L napełnienia), po przejechaniu 200km pali się 1 z 4 doid
    czy
    > to znaczy że już zostało tylko 1/4 zbiornika? Czy to możliwe że pierwsze
    diody
    > gasną szybciej (nieproporcjonalnie) niż ostatnia bo w innym przypadku
    > wskazywałoby to że na 41 litrach przejadę tylko ok. 270km.


    Nie zwracaj uwagi na diody. Kłamią jak z nut. Mam juz 4 samochod z gazem i
    zawsze oszukują. Ja wiem ile mniej wiecej i pali i jezdze na dzienny licznik
    kilometrów. Ma zbornik 32 l, pali mi okolo 8 l. Jak na trasie dobijam do 400
    km, zajezdzam na stacje i tankuje.
  • krolll 24.09.04, 19:28
    A co ze wskazaniami komputera samochodu, na ile one są wiarygodne, czy można
    sugerować sie średnim spalaniem jakie on pokazuje?
  • gaziarz 25.09.04, 19:51
    te wskazanie wg mnie sa mniej wiecej tak wiarygodne, jak na benzynie
    to znaczy- to i tak jest brane z przeplywu powietrza, wiec i na benzynce to
    raczej kwestia przyblizenia
  • pita77 08.03.05, 09:48
    Mam Octavię z 2001 roku. Wtrysk sekwencyjny. Wskazania komputera na benzynie w
    miarę dokładne. Co do gazu trzeba dodać do wskazań jakieś 10 do 12 % -
    sprawdzone i potwierdzone obserwacjami i obliczeniami. Wskażnik diodowy kłamie
    jak z nut. U mnie są 4 zielone kontrolki i jedna czerwona. Do zbiornika wchodzi
    dokładnie 48 l (60 litrowy zbiornik). Przy pełnym zbiorniku palą się 4 zielone
    kontrolki i gasną po kolei w miarę zużywania się gazu. Teoretycznie przy
    zużyciu ok 9,5 litra gazu czerowna (rezerwa) powinna zapalić się po zużyciu 80
    % gazu czyli przejechaniu ok 400 km (wszystkie zielone zgaszone) - a potrafi
    zapalić się już po 150 km i tak zostaje aż do końca. Tak naprawdę jeżdzi się na
    kilometry a nie na wskażnik ilości gazu.
  • rg73 16.02.05, 22:03
    Masz tam platikowy kolektor i ja go też mam, przejechałem 40 tyś na zwykłej
    instalce i jest oki. GG 2045353
    mam zaprzyjaźniony warsztat blisko Łodzi
  • rejaf 17.02.05, 19:31
    odnoszę się do wypowiedzi o zużyciu silnika - na lpg jeżdżę ok. 10 lat ostatnio
    Nubirą 1,6 II ,auto pięcio letnie, przebieg 203 tyś km, poza obsługą nic przy
    silniku nie było robione,zużycie oleju w normie od zmiany do zmiany.W rodzinie
    jest równięż użytkowana Nexia 1,5 r. 1998 na początku na gazie, przebieg 205
    tyś km. Są to instalacje II generacji. Opowiadania o nadmiernym zużyciu
    silników śmieszą mnie, ponieważ z braku czasu auta nie są
    rozpieszczane,pozdrowienia.
  • piotrek_1 05.03.05, 10:44
    Rejaf a jak czesto zdazaja ci sie "strzaly" w tej nubirze ??

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka