Dodaj do ulubionych

Gaz Stag w praktyce. STAG vs Frontgas

11.06.17, 09:40
Kupiłem 2 lata temu w Niemczech hondę stream z 2005 roku 2.0 z niemiecką instalacją firmy Frontgas. Na tej instalacji przejeździłem ok 35/40 tys km . Średnie spalanie LPG przy normalnej jeździe w Warszawie nie przekraczało 13l na 100km zazwyczaj to było 12, 6, 12, 8. Jednak instalacja w pewnym momencie miała taki kłopot ,że potrafiła się sama wyłączać i w obliczu braku serwisu do niej a za namową gazownika wymieniłem całość oprócz butli i przewodów na STAG qbox z wtryskami hana czerwonymi , całkowicie nowy zestaw z książką i gwarancją. Spalanie podskoczyło na dzień dobry o co najmniej 1,5 litra w Warszawie nawet bardzo spokojnie jeżdżąc nie było opcji żeby spalić mniej niż 14,6 ltra. Regulacje nic nie pomogły gazownik powiedział, że tak ma być. Tak przejeździłem znowu 30 tys km aż wtryskiwacze hana na skutek tego że padły i samochód pracował nierówno za namową gazownika zostały zamienione na herkulesy. Aktualnie jestem już po 2 regulacjach gazu umówiony na 3 regulację aktualne spalanie w mieście to 16,5 litra i nie chce być mniej. Dodam, że każdy przyjazd do gazownika to z powodu braku terminu 2/3 tygodnie ,38 litrowa butla która wystarczała na Frontgasie na 300 km na dziele polskich mirków i januszy wystarcza na 200 nie ma gdzie tego naprawić realna korzyść z LPG jest praktycznie żadna można się co najwyżej wypłakać na forum albo napisać list ze skargą do papieża. Jednocześnie mam kolegę który ma instalację starego typu BRC regulowane na śrubkę z mieszalnikiem w starym accordzie 2.0 i jeśli jedziemy gdzieś na 2 samochody to on tankuje jadąc równo ze mną 2 litry mniej..
Edytor zaawansowany
  • 17.06.17, 20:30
    Herculesy to na pewno bardzo dobre wtryskiwacze, więc wydatkowanie ich powinno być ok, o ile całość jest dobrze wyregulowana. A może jest tak, że wcześniej było zbyt ubogo?
  • 28.06.17, 20:36
    Wcześniejsza instalacja odpowiadała standardem rynkowi niemieckiemu tzn nie było opcji grzebania przez gazownika w mapach. Niestety do frontgasu nie był w PL dostępny sensowny serwis. Tym razem wymieniłem przepustnicę wraz z czujnikami i zaworem IAC czyli silniczkiem krokowym gdyż on podobno w Hondach potrafi podnieść spalanie. Później będzie kolejna już 4ta regulacja i się zobaczy. A później można od nowa wymieniać wszystko i tak w kółko.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.