Dodaj do ulubionych

nowy focus 1.6 16V ZetecSE

17.09.03, 00:42
witam

mam pytanka
1. jaka instalacje polecasz do tego ?
2. podobno ma jakies porcelanowe elementy i wiele zakladow nie robi, a Ty ?
3. jaki koszt ?
4. samochod jest nowka na GWARANCJI jakie sa mozliwosci demontazu instalacji
zeby w razie co mozna bylo z niej skorzystac ?
5. ludzie strasza ze gez zdrozeje wiesz cos czy to bedzie wogole opłącalne ?

ps. czytam o Tobie w samych superlatywach i licze na powazne odpowiedzi...

pozdrawiam
M
Edytor zaawansowany
  • maxxx5 17.09.03, 01:08
    i jeszcze jedno....
    autko ma komputer mierzacy spalanie, zasieg ... przeczytalem kilka postow z
    roznymi opiniami jak to bedzie naprawde z tym gazem i komputerem........
  • maxxx5 22.09.03, 19:48
    taka odpowiedz dostalem od konkurencji a propos PRINSA do forda focusa,to Ty
    na to GAZIARZU ???

    "Słusznie Pan zauważył, auto z zasilaniem gazowym będzie spalać ok 25% gazu
    wiecej w stosunku do spalania mieszani benzynowej.
    Co do typu instalacji: mozliwe jest oczywiście zamontowanie systemu Prins w
    tym aucie, podkreślam jednak, ze nie udzielimy gwarancji za ewentualne
    uszkodzenia wynikłe z montażu tego systemu, co do których czy będą czy nie
    pewności nie mamy. Silniki samochodów typu Ford Focus 1,6 z oznaczeniem
    silnika FYDA oraz FYDB zasilane wtryskiem gazu w fazie ciekłej (Vialle) nie są
    narażone na uszkodzenia, tzn. gaz który jest dopiero rozprężany w komorze
    silnika powoduje jego schłodzenie, co w przypadku zasilania systemem Prins
    jest nieosiagalne ponieważ gaz jest rozprężany w parowniku. W pierwszym
    zapytaniu zauwazył Pan fakt iż w tym samochodzi są cytuję: "jakies porcelanowe
    elementy silnika" i właśnie te elementy są szczególnie narażone na działanie
    wysokich temperatur. "
  • gaziarz 17.09.03, 11:17
    Zawsze do zupelnie nowych samochodow polecam PRINSa. Jest to instalacja droga,
    ale bardzo warta swojej ceny.
    O IV generacji mozesz poczytac na tym forum.
    Za 1200 taniej mozesz miec instalacje III generacji, Landi, bezposredni, ciagly
    wtrysk gazu. Jej dzialanie rowniez bedzie poprawne, choc zapewniam, ze oplaca
    sie dodac i kupic PRINSa.
    Co do pomiarow spalania- przy PRINSie dokladnosc jest adekwatna do poprawnosci
    pomiarow spalania na benzynie, przy III generacji- komputer bedzie wciaz
    pokazywal ile benzyny by spalil (a gazu bedzie palil kilka procent wiecej).
    Demonntaz instalacji jest mozliwy, mozna ja przelozyc nawet do innego auta.
    Nie sadze jednak, zeby dealer nie zorientowal sie, ze byl zakladany gaz.
    Faktem jest, ze wielu wspolpracujacych z nami dealerow, w przypadku instalacji
    PRINSa, zdejmuje z gwarancji tylko ewentualne szkody powstale wskutek jazdy na
    gazie (czyli wlasciwie pozostawiaja pelna gwarancje), inni zdejmuja gwarancje
    na silnik.

    Co do drozenia gazu- ludzie strasza tak od siedmiu lat (odkad jezdze na gazie).
    Nie ma zadnych oficjalnych przeslanek, zeby mogl zdrozec, ale nic nie
    gwarantuje. Prawdopodobnie, jesli zdrozeje, to proporcjonalnie do benzyny, wiec
    oplacalnosc zostanie zachowana. Oby tak bylo
  • maxxx5 17.09.03, 18:18
    a co powiesz na wzpowiedz jakiegos powaznego fachmana na chacie ze do mojego
    forda musi byc wtrysk gazu w fazie lotnej firmy vialle hmmmmmmmmmm
  • gaziarz 18.09.03, 16:29
    nie wiem, w czym Vialle ma byc lepsze od PRINSA jesli mowimy o fazie lotnej.
    Vialle ma tez patent na faze ciekla, ktora to z wielu powodow jest lepsza
    (obsluga, osiagi, zuzycie paliwa itd.), ale w zadnym przypadku nie jest to tak,
    ze musi byc V a nie IV generacja, bo w sterowaniu, obsludze elektroniki- nie ma
    juz zadnych roznic.
    taka jest moja opinia.
    Fachmani czesto mowia o Vialle V generacji (bo przypuszczam, ze sie
    przeliterowales z ta lotna faza), jako lekarstwie na kazde "zlo". Jednak
    lekarstwie drogim (zwykle okolo 6500zl) i zawsze skutecznym, ale autoryzowanie
    zakladanym w bardzo niewielu miejscach.
    Rowniez IV generacja (Prins jest zdecydowanie najdrozszy, zeby nie napisac
    najlepszy), jest lekarstwem na wszystko (oryginalne sterowanie przes komputer
    samochodu)- a kosztuje troche taniej.
    pzdr
  • maxxx5 19.09.03, 03:02
    dzieki
    jestem powaznie zaintereswoany z tym ze:

    co przeliterowalem ?
    wlasnie chodzi o to ze ten fahman mowil o instalacji WTRYSKU GAZU W FAZIE
    CIEKLEJ ze do nowych focusow tylko taka......... bo jakies porcelanowe
    elemnety silnika ........... i cos tam........
    co ty na to ?

    poza tym poprosze o konkretne odpowiedzi na pytanaia:

    1. ile aktualnie kosztuje ten PRINCE ?
    2. W eskorcie (poprzedni moj car) mialem instalcje z zabazpieczeniem kolektora
    i dzialala niezle procz tego ze jak bylo bardzo mokro to kichala a poza tym
    sposob montazu mnie przerazil...... TASMA, SILIKONIK, OPASECZKA.... jak to
    jest z PRINSEM ???
    3. jeszcze odnosnie gwarancji ......... samochod jest nowy.. mam gwarancje 2
    lata......a nastepny przeglad za 20 tys (lub rok) wiec czy gdyby cos sie
    sypnelo dalo by sie zdemontowac instalacje..... i pojechac do serwisu ?
    czy zostana jakies dziury w silniku ???

    pozdrawiam
  • gaziarz 19.09.03, 15:05
    przeciez ja na to wszystko odpowiadzialem :)
    Napisales o fazie lotnej, wiec domyslilem sie, ze chodzi o faze ciekla.
    Jesli jestes zainteresowany faza ciekla, to ja Ci nie pomoge.

    Na pewno silikonu, opaseczek i innych takich u nas nie uswiadczysz.
    PRINS (nie Prince) jest instalacja z sekwencyjnym wtryskiem gazu lotnego.
    Kosztuje 4900 do Twojego samochodu.
    pzdr
  • maxxx5 20.09.03, 05:57
    pytam ponownie

    1 czy zostana dziury w silniku w razie demontazu (gdybym musial skorzystac z 2
    latniej gwarancji)
    2. co z tymi porcelanowymi elementami w silniku focusa SE ??? (na pewno sie da
    zalozyc te Twoja instalacje ?)
    3. ktos Cie pytal kiedys o pomiary zuzycia (komputer) jak to jest naprawde ?
    czy bedzie pokazywal spalanie gazu ???

    (na chlopski rozum to on powinien mierzyc ilosc benzyny w zbiorniku, przeciez
    ilosci gazu chyba nie bedzie mierzyl ??) a moze.........

    poesze o konkretne odpowiedzi na te 3 pytania.....
  • gaziarz 20.09.03, 14:45
    otwory w kolektorze moga zostac zaspawane- ale slad zostanie

    Nie ma problemu z porcelanowymi elementami.

    Przy prinsie wkazania zuzycia sa bardzo zblizone do rzeczywistoci (problem byl
    opisany w ktoryms watku exmarlaguny)- mierzy przeplyw powietrza
  • maxxx5 22.09.03, 19:50
    taka odpowiedz dostalem od konkurencji a propos PRINSA do forda focusa,to Ty
    na to GAZIARZU ???

    "Słusznie Pan zauważył, auto z zasilaniem gazowym będzie spalać ok 25% gazu
    wiecej w stosunku do spalania mieszani benzynowej.
    Co do typu instalacji: mozliwe jest oczywiście zamontowanie systemu Prins w
    tym aucie, podkreślam jednak, ze nie udzielimy gwarancji za ewentualne
    uszkodzenia wynikłe z montażu tego systemu, co do których czy będą czy nie
    pewności nie mamy. Silniki samochodów typu Ford Focus 1,6 z oznaczeniem
    silnika FYDA oraz FYDB zasilane wtryskiem gazu w fazie ciekłej (Vialle) nie są
    narażone na uszkodzenia, tzn. gaz który jest dopiero rozprężany w komorze
    silnika powoduje jego schłodzenie, co w przypadku zasilania systemem Prins
    jest nieosiagalne ponieważ gaz jest rozprężany w parowniku. W pierwszym
    zapytaniu zauwazył Pan fakt iż w tym samochodzi są cytuję: "jakies porcelanowe
    elementy silnika" i właśnie te elementy są szczególnie narażone na działanie
    wysokich temperatur. "
  • gaziarz 23.09.03, 10:47
    potwierdzam gotowosc monatazu PRINSa do Panskiego auta.
    Decyzja nalezy do Pana
  • maxxx5 24.09.03, 06:32
    niewatpliwie decyzja nalezy do mnie !!!
    a odpowiedzialnisc do kogo ???

    nie bez przyczyny zadaje te pytania na forum.... bo piszac cos bierze Pan
    odpowiedzialnosc przed potencjalnymi klientami !
    Wyjasnię dlaczego pytam ...
    przy koszcie instalacji rzedu 7500 i paleniu 25% wiecej jak powiedzieli mi na
    www.samochodnagaz.com.pl oplacanosc jest ZEROWA !!!
    Pan natomiast proponuje zalozenie za ok 5000 z paleniem rzedu 10% wiecej i
    dlatego wole Pańską instalację.
  • stawek51 24.09.03, 14:45
    Ja bym się tak nie spieszył po pierwsze nie masz pewności że samochud bedzie
    spalał 10% wiecej bo to może być na przykład 20% a po drugie ja też słyszałem
    że ze względu na porcelanowe części głowicy ten typ instlacji nie nadaje się
    Ale wybór należy do ciebie i ryzyko też
  • exmrlaguna 24.09.03, 23:49
    > przy koszcie instalacji rzedu 7500 i paleniu 25% wiecej jak powiedzieli mi na
    > www.samochodnagaz.com.pl oplacanosc jest ZEROWA !!!

    Gucio prawda !!! Nawet gdyby taka instalacja kosztowała ponad 10.000 PLN, to i
    tak ZAWSZE gaz prędzej czy później Ci się zwróci, jak mało jeździsz, to np.
    najwyżej dopiero w trzecim roku eksploatacji... Poza tym nie wiem, dlaczego
    wszyscy uparcie nie biorą pod uwagę prostego argumentu: im droższa instalacja,
    tym o więcej zwiększa się po dokonaniu instalacji wartość samochodu !!! A fakt,
    że po zwrocie kosztów instalacji jeździsz za 60% ceny kosztów benzyny - to co,
    nieważne ???

    > Pan natomiast proponuje zalozenie za ok 5000 z paleniem rzedu 10% wiecej i
    > dlatego wole Pańską instalację.

    A ja bym nie oszczędzał. Skoro jest uzasadnione podejrzenie, że owe porcelanowe
    cześci silnika gorzej znoszą wysokie temperatury (dziwne, zawsze mi się
    wydawało, że porcelany używało się właśnie tam, gdzie działały wysokie
    temperatury - ze względu na własności fizyczne tego materiału), czy też wyższe
    temperatury spalania wyraźnie obniżają żywotność tych części, to bez sensu jest
    oszczędzać, nawet choćby niebagatelnych 2600 złociszy... A umiesz wyszacować
    bezpieczeństwo ? Wiesz o tym, że wtrysk gazu ciekłego jest najbezpieczniejszą
    technologią zasilania silnika paliwem ??? O korzyściach typu 100% integracja z
    elektroniką pojazdu, kalkulatorem spalania, zwiększenie elastyczności pracy
    silnika jeszcze bardziej, niż to robi IV generacja - nie będę pisał nawet... To
    są jednak dość wymierne korzyści, które przekładają się na zyski, ale pod inną
    postacią, niż pieniądze w gotówce!

    Podpowiem Ci tak: jeśli zamierzasz tym samochodem jeździć minimum 3-4 lata,
    załóż Vialle (ale po sprawdzeniu kompatybilności, bo wiedz, że Vialle nie do
    wszytskich pojazdów pasuje, bo choć to jest najnowocześniejszy, to jednak
    bardzo skomplikowany system). A najlepiej to zmień samochód na Peugeota 406 i
    wtedy Ci dam namiar na instalację Vialle za 5700 :-)))) Być może mojego 406
    Kombi z fajowym panoramicznym szyberkiem będę się pozbywał niedługo (względy
    podatkowe-muszę mieć jednak pojazd "z kratką"), a opisywana instalacja za 5700
    jest właśnie instalacją pasującą dokładnie do mojego modelu 406 z silnikiem
    6FZ :->>>
  • maxxx5 27.09.03, 06:02
    widze gaziarzu ze polegles :(
    a szkoda bo myslalem ze uda mi sie zalozyc to u Ciebie... (taniej)
    Nie sztuka powiedziec PROMOCJA i WYBOR NALEZY DO CIEBIE, ale sztuka
    argumentami przekonac do swojego rozwiazania....
    Powiadziales ze do mojego PRINS jest ok, inni powiedzili ze nie, piszesz
    jednoczescie ze macie duzy, a mnie sie nawet wydaje (z opisow) ze ogromny
    przerob. Wiec powinienes wiedziec jak to jest naprawde......... ale, nie
    odzywasz sie, dyskusja zdechla, szkoda.......
  • gaziarz 27.09.03, 13:37
    odpowiedzialnosc nalezy do gwaranta w okresie trwania umowy gwarancyjnej i w
    zakresie zwiazanym z instalacje gazowa.
    Jasne jest, ze nie odpowiadamy za wszelkie defekty, niekoniecznie jasno
    powiazane z instalacja gazowa w okresie pogwarancyjnym. Bardzo mi przykro.
    Obawiam sie jednoczesnie, ze nikt nie przejmie takiej odpowiedzialnosci nawet
    przy Vialle...
    W dalszym ciagu zapraszam.
  • maxxx5 27.09.03, 15:56
    nie pytam z przekory tylko z oszczednosci i nie wykluczone ze u Ciebie zaloze
    tego pris ale czlowiek z www.autonagaz.com.pl powiedzial mi że
    "Przy silniku zetec 1.6 zastosowano domieszke porcelany do materialu zktorego
    wykonana jest glowica. W zwiazku z tym podczas pracy na gazie rozprezonym
    wzrasta temperatura, co powoduje zacieranie sie zaworow."

    co Ty na to ?
    czy prins zatrze mi zawory ?
    czy nadal poleczasz go mimo powyzszej opini ? dlaczego ?
    czy jak padna mi zawory zwrocisz za remont silnika ?

    M
  • gaziarz 27.09.03, 19:33
    maxxx5 napisał:


    > czy prins zatrze mi zawory ?

    Nie wiem... Nie jestem w stanie odpowiedziec na to pytanie.
    Dlaczego domieszki porcelany mialyby powodowac zacieranie sie zaworow? (to nie
    jest atak, tylko jak masz na ten temat przemyslenia, napisz)

    > czy nadal poleczasz go mimo powyzszej opini ? dlaczego ?

    Polecam, poniewaz zakladalismy juz Prinsa do nowych Focusow i nie mielismy
    skarg.
    Polecam, bo jest to dobra i sprawdzona marka.
    Polecam, bo tak jest oszczednie.
    Nie polecam, jesli masz nie spac po nocach i bac sie o ten silnik.
    Nie polecam, jesli masz przez to miec jakies klopoty
    Nie polecam, jesli masz byc niezadowolony.

    > czy jak padna mi zawory zwrocisz za remont silnika ?

    Ja na pewno nie. Tak jak i ja nie wezme kasy za te instalacje. W kwestiach
    spornych bedziesz musial negocjowac z szefem. Na pewno takie problemy musza sie
    opierac o ekspertyzy, dowody itd., wiec raczej marne szanse na wyrwanie
    czagokolwiek.
    Z doswiadczenia wiem, ze naprawy na nasz koszt maja tylko miejsce, jesli wplyw
    gazu na awarie jest ewidentny.

    pozdrawiam i zycze owocnych rozwazan.
  • maxxx5 28.09.03, 11:04
    no i wiem....
    zadzwonildo mnie fachman z elpigaz i sam powiedzial ze porcelanowe elementy
    glowicy w focusie 1.6 wymagaja....LUBRYFIKACJI czyli zalozenia zbiorniczka z
    jakims olejem czy czyms, ktory podaje go do silnika i zapobiega zacieraniu sie
    tyc zaworow,,,,,,
    czy nie powienienes o tym wiedziec ???
    jako fachowiec zaproponiowac cos takiego ?
    mam nadzieję ze nie jestescie przereklamowani.........

    czekm na odzew.... pozdrawiam
  • gaziarz 29.09.03, 10:16
    gadalem dzis od rana z dwoma najbardziej doswiadczonymi gaz- monterami jakich
    znam i zaden z nich nie wyrazal jakiegokolwiek zaniepokojenia tymi ceramicznymi
    prowadnicami zaworow.
    Obaj zgodnie twierdza, ze zakladaja wtryski (III i IV generacja) do Focusow,
    rowniez takich, jak Twoj i po poltora roku nie wystepuja zadne problemy.
    Ponadto jeden z uzytkownikow byl serwisie forda i probowal rozstrzygac kwestie
    gazu i porcelanowych elementow. W serwisie nie widzieli problemu.

    Nie jestem Ci w stanie zaproponowac lubryfikacji, ani tez przejac
    odpowiedzialnosci za samochod po zalozeniu gazu, gdyz nie przekonam nikogo, ze
    to ma jakis zwiazek z gazem (nawet jesli Ty mnie przekonasz).

    To tyle.
    Jesli jestes jednak zdecydowany na Vialle, najnizsza cena, jaka moge Ci
    zaproponowac, to 7000 brutto z homologacja FTA POLONIA.
    pozdrawiam
  • exmrlaguna 30.09.03, 00:01
    No prosze, jaki spryciula - na forum zaczelo byc modne Vialle, pare chwil i
    Gaziarz sie dogadal z LTE POLONIA i instaluje juz Vialle :-))) Swoja droga
    gratuluje, Vialle u Gaziarza jest tansze niz zamowione bezposrednio w LTE. Jak
    dzwonilem z moim 406, wszyscy, w tym LTE, trzymali sie sztywno cenki 7500 PLN
    za montaz + ew. koszta wymiany kabli i swiec, co jest standardem jak wiadomo
    wszedzie...

    P.S.
    Swoja droga - AG czwartej generacji za 4200PLN ma 2 lata gwarancji, a Vialle V
    generacji - bezpieczniejsze, zdrowsze dla silnika, nowoczesniejsze i drozsze
    prawie 2 razy - tylko 1 rok... Dlaczego, wytlumaczy mi ktos ?
  • maxxx5 30.09.03, 08:19
    AG za 4200 ??? gdzie ?????

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka