Dodaj do ulubionych

po co komu moje zdjecie?

IP: *.aster.pl 15.01.07, 10:58
jeśli aplikuję na stanowisko księgowej?
Kasting chcą zrobić?
Takie ogłoszenia formułują zapewne bałwany lub bałwanice niepotrafiące
samodzielnie napisać ogłoszenia.
Zaniedługo na etat sprzątaczki trzeba będzie przynosić portfolio "))
Edytor zaawansowany
  • Gość: kaja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.07, 11:10
    chcą zobaczyć jak sie dana osoba prezentuje.
    niestety to teraz częste, samo doswiadczenie w niektórych firmach nie wystarcza.
    Ja jak drukuje cv to zawsze ze zdjęciem czarno- białym zeby nie odstawałao za
    bardzo od tresci,ale zeby było tak na wszelki wypadek. :)

    pozdrawiam
  • Gość: Rekruter IP: *.dkgroup.pl 15.01.07, 11:12
    Domyslam sie, ze rzeczywiscie moze sie to wydawac glupie i niepotrzebne. I tak
    naprawde zyciorys bez zdjecia nie jest z marszu "odrzucany".

    Wyobraz sobie jednak, ze spotykasz chociazby 70 osob na to samo stanowisko, na
    przestrzeni, dajmy na to, 3 tygodni.
    Zareczam Ci, ze, nawet poslugujac sie swoimi notatkami, miesiac pozniej nie
    bedziesz sobie w stanie przypomniec pierwszych spotkanych osob, chyba, ze byly
    wyjatkowo "dziwne". Zdjecie pomaga... Jasne, ze znam osoby, ktore w ten sposob
    prowadza rowniez selekcje kandydatow i sklamalabym mowiac, ze to sie nie zdarza.

    Zycze powodzenia!
  • Gość: księgowa IP: *.aster.pl 15.01.07, 14:48
    Nie przekonałaś mnie :)) Czy nie mozna zastosować innych zasad niż ułatwienie
    sobie podjęcia decyzji poprzez zdjęcie? Jest to dla mnie irytujące, ponieważ
    jestem wyjątkowo antyfotogeniczna. Fatalnie wychodzę na zdjęciach, zarówno na
    kolorowych, jak i czarno-białych. Widziałam też ogłoszenie w którym poszukiwano
    magazyniera, potrzebne było zdjęcie.
    Słyszałam, że przy dużej ilości zgłoszeń stosuje się metodę chybił-trafił tj
    kartka z dołu, środka i góry hehe i rekrutujemy.
  • Gość: rav107 IP: 82.177.11.* 15.01.07, 12:45
    Hmmm... w sumie ciekawe pytanie, ale w dzisiejszych czasach jest to po prostu
    standard że do CV wkleja się zdjęcie. Do rzadkości należą CV bez zdjęcia. Ale
    też nie dopatrywał bym się w tym żadnego nowego wynalazku, bo do podania o
    przyjęcie do pracy w poprzednim ustroju tez dołącząło się zdjęcie ;)

    Jedna praktyczna sprawa jaka mi przychodzi do głowy to generalnie schludność i
    wyczucie osoby która sie aplikuje - np. ktoś sie aplikuje do pracy, a załącza
    zdjęcie z wakacji albo w T-shircie - to od razu wskazuje na brak wyczucia i
    niezbyt profesjonalne podejście.
  • Gość: leon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.07, 14:12
    W poprzednim ustroju to zdjęcie było potrzebne do legit. służbowej albo
    przepustki-zatem było to uzasadnione i praktyczne.Jak kazali składać podanie to
    było pewne, że Cię zatrudnią.A teraz wysyłasz 150 aplikacji.I co, jak nie masz
    dostępu do kompa płacisz za znaczki za zdjęcia a i tak jakiś BURAK wywali to do
    kosza.Na ok.setki złożonych aplikacji tylko dwie firmy !!! odpowiedziały.
    Widziałem na własne oczy jak w niektórych firmach traktują przychodzące
    oferty.Albo prosto z faksu lądowały w koszu albo były wspaniałą rozrywką dla
    paru głupków, którzy mieli się za ekspertów.
    Inna sprawa to po co komu moje zeskanowane zdjęcie skoro mam pracować w
    magazynie w którym nawet okna nie ma.Kto będzie mnie oglądał.? Głupota polskich
    pracodawców jest wręcz gigantyczna.
    Gośc, który ciągnie mnie 75 km na rozmowę kwalifikacyjną, chowa się a
    swojej "asystentce" polecił abym szczegółowo opisał w jakiej kolejności i które
    firmy w Warszawie odwiedzę i jakich użyję arg. aby zakupili jego zasr...
    produkcję.Naturalnie wymagał CV ze zdjęciem ilistu mot.Po co mu
    zdjęcia "nauczyciela".?
  • Gość: księgowa IP: *.aster.pl 15.01.07, 14:59
    W ogłoszeniach na stanowiska księgowych rzadko widziałam prośbę o dołączenie
    zdjęcia.
    Ostatnio ogólnie widzę coraz więcej ogłoszeń, w których brak wymagań
    przysyłania zdjęć, a nawet i LM. Dlatego tak zirytowały mnie te 2 dzisiejsze
    ogłoszenia (zresztą jedno to jakas malutka firemka hehe). Niektórzy rekruterzy
    poszli po rozum do głowy, nie mogą już czytywać elemów, w których klepie się
    truizmy typu chcę u was pracować, bo nie chcę nigdzie indziej. Wiadomo, że
    chodzi o kasę. Rekruter też się zatrudnił by zarabiać na chleb, a nie ponieważ
    uwielbia czytywać opowieści dziwnej treści.
  • Gość: rav107 IP: 82.177.11.* 15.01.07, 15:28
    Bo szczerze mówiąc sam zastanawiam się po co są potrzebne listy motywacyjne.
    Napisałem ich w życiu sporo i zawsze był to spory problem aby napisać cos
    mądrego, a równoczesnie nie pisać banałów. Teraz czasami sam rekrutuję i muszę
    powiedzieć, że listy motywacyjne w niczym nie pomagają mi w wyborze kandydatów
    na interview - i tak robię to głównie na podstawie CV. Jeśli już coś mogą
    wnieść, to najwyżej cos negatywnego - jeżeli są zbyt napuszonealbo napisane
    kiepskim angielskim. Ale generalnie mógłbym sie bez nich obyć.

    Natomiast o zdjęciach pewnie rzadko się wspomina, bo ich wklejanie do CV stało
    się jak wspomniałem wyżej, po prostu standardem. Kiedy pare lat temu szukałem
    pracy zawsze wysyłałem CV ze zdjęciem, niezależnie czy ogłoszenie tego wymagało
    czy nie.
  • Gość: headhunter IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.01.07, 16:55
    Jako osoba pracująca w branży rekrutacyjnej, mogę tylko potwierdzić, że w
    sytuacji, kiedy spotykamy się z klikunastoma, bądź nawet kilkudziesięcioma
    osobami na dane stanowisko, zdjęcie w CV bardzo często pomaga, by szybko
    skojarzyć, o której osobie mowa.

    Wymóg fotki na CV na pewno nie ma na celu umożliwienie selekcji pod względem
    atrakcyjności kandydatów, ale jeśli np. swoim życiorysie zawodowym kandydat na
    Dyrektora Finansowego zamieszcza fotkę w narciarskiej czapce i z górami w
    tle... to nie świadczy to dobrze o jego profesjonalizmie ;)

  • Gość: Rekruter IP: *.dkgroup.pl 16.01.07, 11:56
    Mi się najbardziej podobał kandydat, który - również na stanowisko Dyrektora
    Finansowego - przesłał 3 grupowe zdjęcia z wakacji (na plaży, przy basenie, z
    drineczkami w dłoniach...).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka