Dodaj do ulubionych

Do milosników kolwin na tym forum !

  • tw53 24.01.06, 13:00
    murcek napisał:

    > Tej trasy to w ogóle nie znam
    >
    > www.kolej.one.pl/linia.php?id=407&okno=przebieg

    Na odcinku od Chorzowa Starego do Brzezin używana baardzo rzadko, od Brzezin (kopalnia Andaluzja) i od kopalni Julian już częsciej. Dopiero od stacji Piekary Szarlej dość często można spotkać pociag, oczywiście towarowy (cysterny). Dla miłośników kolei ciekawa linia zwłaszcza pod wzgledem używanego taboru- jeżdża tam radzieckie ciężkie lokomotywy spalinowe serii ST44 zwane Gagarinami. Sprowadzono je do Polski w ilości ponad 1000 sztuk, w tej chwili zostało ich tylko kilkadzesiąt, w tym 1 w Łazach i po kilka w Rybniku i Tarnowskich Górach (w tych ostatnich chyba 3 szt.).

    Pozdr.
    Mariusz
  • tw53 24.01.06, 22:25
    murcek napisał:

    > A to ci ciekawa trasa. Mariusz pomóz !
    >
    > www.kolej.one.pl/linia.php?id=1168&okno=przebieg

    Te linię (od Suchej Góry do Piekar a potem przez Brzeziny) wybudowało państwo polskie w latach 20 XXw. (z wykorzystaniem istniejacych już odcinków) dla ominięcia niemieckiego Bytomia i połączenia częsci południowej GKW (Chorzów, Katowice) z częścią północną (okolice Tarnowskich Gór). Wogóle to polecam tę mapkę www.krzywa.gliwice.pl/kudlok/arch/gkw1948/gkw1948.html

    Pozdr.
    Mariusz
  • tw53 24.01.06, 23:10
    tw53 napisał:


    > Te linię (od Suchej Góry do Piekar a potem przez Brzeziny) wybudowało państwo >polskie w latach 20 XXw. (z wykorzystaniem istniejacych już odcinków) dla >ominięcia niemieckiego Bytomia i połączenia częsci południowej GKW (Chorzów, >Katowice) z częścią północną (okolice Tarnowskich Gór).

    Po II wojnie linię poprowadzono od Piekar przez Rozbark dalej do Maciejkowic i Katowic (oczywiście tory istaniały już wcześniej). Stacja Piekary wąsk. była zlokalizowana na kilkadziesiat metrów na wschód od obecnego ronda na Szarleju (tego niedaleko "Urazówki"). jako ciekawostke mogę dodać, że ze stacji Piekary Wąsk. odchodził raczej nigdzie w Polsce niespotykany rodzaj bocznicy- wagonami wąskotorówki transportowano węgiel prosto do kotłowni szpitala.

    Pozdr.
    Mariusz
  • murcek 24.01.06, 13:34
    tw53 napisał:

    > murcek napisał:
    >
    > > Tej trasy to w ogóle nie znam
    > >
    > > www.kolej.one.pl/linia.php?id=407&okno=przebieg
    >
    > Na odcinku od Chorzowa Starego do Brzezin używana baardzo rzadko, od Brzezin
    (k
    > opalnia Andaluzja) i od kopalni Julian już częsciej. Dopiero od stacji
    Piekary
    > Szarlej dość często można spotkać pociag, oczywiście towarowy (cysterny). Dla
    m
    > iłośników kolei ciekawa linia zwłaszcza pod wzgledem używanego taboru- jeżdża
    t
    > am radzieckie ciężkie lokomotywy spalinowe serii ST44 zwane Gagarinami.
    Sprowad
    > zono je do Polski w ilości ponad 1000 sztuk, w tej chwili zostało ich tylko
    kil
    > kadzesiąt, w tym 1 w Łazach i po kilka w Rybniku i Tarnowskich Górach (w tych
    o
    > statnich chyba 3 szt.).
    >
    > Pozdr.
    > Mariusz

    Mariusz, czy macie mozliwosc uzupelnienia tych linii zdjeciami, Byloby bardzo
    interesujaco zwlaszcza, ze to ogolnopolski portal.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Murcek
  • emarx 24.01.06, 14:09
    tw53 napisał:

    > Na odcinku od Chorzowa Starego do Brzezin używana baardzo rzadko,
    Ostatnio zastanawiałem się nad tym, czy jeszcze cokolwiek jeździ na tym
    odcinku, ale dzisiaj rano widziałem z wiaduktu (na DK4) stojący pociąg
    (ciągnięty chyba przez TEM2 - było jeszcze ciemno a ja wolałem skupić się na
    prowadzeniu auta :-) z CH.St. w kierunku Dąbrówki.

    Pzdr,
    Marek
  • tw53 24.01.06, 22:39
    murcek napisał:

    > A ta linia to gdzie przebiega ?
    >
    >
    > www.kolej.one.pl/linia.php?id=1191&okno=przebieg

    Tej linii na mapce nie ma bo została zlikwidowana wcześniej. Piekary Rudne znajdują sie na południe od Bobrownik a na północ od Suchej Góry- linia kończyła się w kopalniach rud mniej wiecej po przeciwnej stronie niż kamieniołom Bobrowniki w stosunku do ulicy Strzelców Bytomskich.

    Pozdr.
    Mariusz
  • emarx 24.01.06, 14:13
    Ta linia przechodziła pod wiaduktem na Strzelców Bytomskich w okolicach M1 -
    między M1 a stadionem Staru jest jeszcze przekop, którym biegł tor. Z
    dzieciństwa pamiętam stojące tam czasami wagony.

    Pzdr,
    Marek
  • murcek 25.01.06, 10:06
    Gdzie jest ten Buchacz ? Na mojej mapce linia konczy sie tuz za stadionem
    Starego Bytomia?
  • emarx 25.01.06, 11:13
    Bocznica i magazyny paliw (Orlenu?) znajdują się właśnie na Buchaczu (a
    obsługiwane są ze stacji PKP Szarlej).
    Pzdr,
    Marek
  • tw53 25.01.06, 12:38
    emarx napisał:

    > Bocznica i magazyny paliw (Orlenu?) znajdują się właśnie na Buchaczu (a
    > obsługiwane są ze stacji PKP Szarlej).

    A stacja wąskotorowa znajdowała się zaraz za płotem (dawniej Zametu) patrząc w kierunku Radzionkowa.

    Pozdr.
    Mariusz

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka