Dodaj do ulubionych

Waskotorówka po Górnym Slasku

21.10.03, 12:12
Czy sa jakies konkretne plany wprowadzenia koleji szybkiego ruchu na torach
waskotorówki miedzy Siemianowicami a Gliwicami?

www.kolej.most.org.pl/bulletin/blt-081.htm
Edytor zaawansowany
  • Gość: msz IP: 80.51.36.* 22.10.03, 10:16
    Obecnie nie, ponieważ wszystko zsotało rozkradzione. Bardzo dużym sukcesem
    będzie, jeśli uda się odbudować tor pomiędzy Bytomiem Głównym a Rozbarkiem

    pozdr
    Marek
  • tw53 22.10.03, 21:45
    Gość portalu: msz napisał(a):

    > Obecnie nie, ponieważ wszystko zsotało rozkradzione. Bardzo dużym sukcesem
    > będzie, jeśli uda się odbudować tor pomiędzy Bytomiem Głównym a Rozbarkiem

    Oooo,przedstawiam wszystkim mojego kolegę - Marka. Podobnie jak ja jest
    maniakiem kolei, zwłaszcza waskotorowych. Ma tylko jedną wadę- nie jest z
    Bytomia ;-) Mam nadzieje, ze pomoze mi troche odpowiadac na Wasze pytania :-)
    Pozdr.
    Mariusz
  • tajk 22.10.03, 22:02
    Cześć Marek! Spotkaliśmy się juz kiedyś na forum tarnogórskim, ale przyznam się
    szczerze - do dzisiaj myślałem, że Ty i Mariusz to ta sama osoba...:-)
  • Gość: msz IP: 80.51.36.* 22.10.03, 22:15
    > Cześć Marek!
    Witam
    >Spotkaliśmy się juz kiedyś na forum tarnogórskim, ale przyznam się
    > szczerze - do dzisiaj myślałem, że Ty i Mariusz to ta sama osoba...:-)
    Po prostu obaj działamy na tej samej wąskotorówce ( no obecnie to już dwóch
    wąskotorówkach ;-)

    pozdr
    Marek
  • zygmunt_m 23.10.03, 12:08
    tajk napisał:

    > Cześć Marek! Spotkaliśmy się juz kiedyś na forum tarnogórskim, ale przyznam
    się
    >
    > szczerze - do dzisiaj myślałem, że Ty i Mariusz to ta sama osoba...:-)

    Tez tak myslalem. A jezeli jest on autorem ksiazki o kolejach piaskowych to
    gratuluje pomyslu i ciesze sie z Twojej obecnosci na bytomskim forum!
  • Gość: MarX IP: *.dozamel.ssk.pl / *.ssk.pl 23.10.03, 12:33
    Tak sobie pomyślałem, czy transport kolejowy ma w przyszłości szansę zaistnieć
    w Bytomiu i okolicach. Bezwzględnie konieczne wydaje się przywrócenie
    połączenia do Gliwic. Sądzę, że gdyby (niezależnie od poprawy parametrów
    technicznych linii, wspólnego biletu dla całej komunikacji aglomeracyjnej i
    jeszcze paru innych rzeczy) zbudować nowe przystanki, ta linia mogłaby być
    całkiem nieźle wykorzystana. Przystanki w okolicach Plejady i zabrzańskiego
    M1+Multikina z pewnością generowały by dodatkowe potoki pasażerów. Przy
    okazji, koło Plejady można zrobić punkt przesiadkowy dla dojeżdżających
    autobusem z Miechowic i Karbia, co dodatkowo zwiększyłoby atrakcyjność tych
    terenów dla inwestorów, na czym powinno zależeć władzom miasta a i Plejada też
    by pewnie skorzystała.
    Pzdr,
    Marek
  • emarx 09.04.04, 23:13
    Niestety, chyba złodzieje zabierają się do niego. W ciągu ostatniej zimy
    zniknęło kilka mostownic przy przyczółkach. Wczoraj rano, idąc na przystanek
    nie zauważyłem żadnych zmian, ale wracąc z pracy ok 1700 zauważyłem znacznie
    powyginane barierki od strony południowej :-(((
    (smutne) pzdr,
    Marek
  • emarx 07.05.04, 10:30
    No to wpadło mi do głowy jeszcze parę pytań:
    1. W jaki sposób prowadzony był ruch na szlakach GKW (zwłaszcza tych w
    okolicach Bytomia): były one wyposażone w blokadę czy na telefon?
    2. Czy możliwy (pod względem technicznym i organizacyjnym) jest jeszcze
    przejazd do Strzybnicy (właściwie do przejazdu przed S.:-(?
    3. Czy możliwy (technicznie) jest jeszcze przejazd od Bytomia do Łagiewnik
    (skrzyżowanie z b. ROUE) - dalej, w kierunku Przeładowni tory są już tylko
    wspomnieniem :(
    Pzdr,
    Marek
  • tw53 07.05.04, 17:18
    emarx napisał:

    > No to wpadło mi do głowy jeszcze parę pytań:
    > 1. W jaki sposób prowadzony był ruch na szlakach GKW (zwłaszcza tych w
    > okolicach Bytomia): były one wyposażone w blokadę czy na telefon?

    Telefon, a potem również radio.

    > 2. Czy możliwy (pod względem technicznym i organizacyjnym) jest jeszcze
    > przejazd do Strzybnicy (właściwie do przejazdu przed S.:-(?

    Tory należą do PKP więc teoretycznie jest to niemożliwe, praktycznie też nie, bo po drodze juz brakuje szyn- rozkradzione.

    > 3. Czy możliwy (technicznie) jest jeszcze przejazd od Bytomia do Łagiewnik
    > (skrzyżowanie z b. ROUE) - dalej, w kierunku Przeładowni tory są już tylko
    > wspomnieniem :(
    Tory rozkradziono do wiaduktu nad ul. Łagiewnicką/Zabrzańską, czyli jakieś 300 metrów od przystanku Bytom Wąsk. się kończą :-(
  • emarx 12.06.04, 00:20
    tw53 napisał:

    ...
    > > 2. Czy możliwy (pod względem technicznym i organizacyjnym) jest jeszcze
    > > przejazd do Strzybnicy (właściwie do przejazdu przed S.:-(?
    >
    > Tory należą do PKP więc teoretycznie jest to niemożliwe, praktycznie też nie, b
    > o po drodze juz brakuje szyn- rozkradzione.
    Na apmkwb widziałem dzisiaj zdjęcia (Twoje?) z przejazdu drezyną w stronę
    Strzybnicy. Jak daleko udało się dojechać? gdzie zaczyna brakować szyn?
    Pzdr,
    Marek
  • tw53 12.06.04, 21:02
    emarx napisał:


    > Na apmkwb widziałem dzisiaj zdjęcia (Twoje?)

    Tak, moje :-)

    > z przejazdu drezyną w stronę
    > Strzybnicy. Jak daleko udało się dojechać? gdzie zaczyna brakować szyn?

    Dojechac udało się kilkaset metrów za Zakład Taboru w Tarnowskich Górach, a konkretnie do końca nasypu na którym leży kończący się kozłem oporowym tor normalny. Za tym nasypem waski tor łukiem dochodzi do torów linii normalnotorowej Tarn.Gory- Strzybnica. Na tym łuku wlasnie brakuje podkładek i wkretów a szyny leżą luzem. Za przejazdem ktory jest kilkadziesiat metrow dalej leży jeszcze trochę szyn a potem juz nie ma nic (ale to info od kolegi, bo nie szlismy tam, strasznie padało gdy tam byliśmy).

    Pozdr.
    Mariusz
  • zulon1 14.06.04, 11:34
    witam o ktorą strone chodzi chetnie bym obejrzal te fotki,,gdzie odbijala
    waskotorowka w lewo zeby dojechac od strony arkibozka na dworzec pkp ?
  • emarx 14.06.04, 13:20
    Chodziło mi o grupę newsową w hierarchii alp.pl.misc.( i tu już nie pamiętam
    dokładnie gdzie jest "binaries", gdzie "wask" a gdzie "kolej" :-), dostępną
    tylko na serwerze news://news.normanet.pl
    Linia w kierunku dworca odbijała na Polu Północnym - idąc śladami GKW z
    Rozbarku, przechodzisz pod obwodnicą, mijasz po prawej jeziorko i wchodzisz na
    teren po dawnej stacji, która znajdowała się przed nasypem linii
    normalnotorowej Chorzów Stary - Bytom. W tym miejscu odbijały tory w prawo w
    kierunku Chorzowa-Przeładowni (a dalej Łagiewnik i dworca). Slady widać też z
    okien pociągu jadąc wspomnianym odcinkiem. Na stronie
    www.jaku2.republika.pl/ są zdjęcia 2002r, gdy ludzie z GKW naprawiali
    tam tory i schemat układu torowego byłej stacji PP.
    Pzdr,
    Marek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka