Dodaj do ulubionych

Elastyczność AR156 2.0

23.01.05, 23:23
Witam.

Z ciekawości spróbowałem i wyszło:
1. 60-100 na IV = 12,6s
2. 80-120 na V = 18,4s

Przecież te wniki to śmiech na sali. Z autem jest chyba coś nie tak.
Sugerowano mi już kompresję, filtry, rozrząd, świece, ustawienie zapłonu,
kiepską benzynę, podjechanie na hamownię.
Czy rzeczywiście któryś z powyższych czynników jest mocno prawdopodobny?
Czy ktoś ma Alfę (najlepiej 156 przed liftingiem) z takim silnikiem albo
1,8TS i mógłby u siebie zmierzyć dla porównania?

Pozdrawiam,
Maciej Loret
Edytor zaawansowany
  • maciej46 23.01.05, 23:28
    mam identyczną, zrobię porównanie i napisze. Rozumiem że wyniki były na benzynie
    Euro 95 ?
  • malgoska1 24.01.05, 08:00
    Witam.

    Tak. Na NoPb95. Być może przeszkadzał trochę wiatr. Pomiary były tylko
    jednorazowe i robione stoperem w telefonie. Ale i tak wyniki są słabiutkie. Jak
    trochę stopnieje śnieg spróbuję nakręcić to kamerą i policzyć na spokojnie w
    domu.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • rafal.gtv 24.01.05, 12:28
    No tak... rewelecja to nie jest.
    Pomijając potencjalny błąd metody pomiarowej i wskazań predkosciomierza , to
    należy sprawdzić , czy silnik prawidłowo i równomiernie wkręca sie w obroty.
    Kiedy zmieniałeś świece ? Filtr powietrza i paliwa ? w jakim stanie wariator ,
    sonda lambda ?
    Problem z kompresją raczej to nie jest - brałby olej na potęgę.

    Porównanie z 1,8 jest trochę niecelowe - Jest to silnik o innym przebiegu mocy
    i mniejszym momencie.

    Takie sprawy trudno diagnozować na odległośc .
    --
    rafal.gtv
    Alfa Romeo Forum:
    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14687
  • malgoska1 24.01.05, 14:23
    Witam.

    > Pomijając potencjalny błąd metody pomiarowej i wskazań predkosciomierza,

    Myślę, że można pominąć, bo nawet gdyby było 1 sekundę mniej, to niewielka
    pociecha.

    > to należy sprawdzić , czy silnik prawidłowo i równomiernie wkręca sie w
    obroty.

    Moim zdaniem tak, ale jestem kapeluszem a i Alfę mam od niedawna.

    > Kiedy zmieniałeś świece ?

    Nigdy, przebieg 82kkm. Mam zamiar przy 100kkm - może powinienem wcześniej?

    > Filtr powietrza i paliwa ?

    Wszystkie filtry zmieniono zaraz po zakupie czyli 2kkm temu.

    > w jakim stanie wariator ,

    Podobno OK. Tak mówi mój mechanik, który jeździ Alfą 156 1.8

    > sonda lambda ?

    Co mogę sprawdzić? Był podłączany pod Examiner i błędów nie ma.

    > Problem z kompresją raczej to nie jest - brałby olej na potęgę.

    Od 2kkm nie wziął ani grama.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • iwan888 24.01.05, 15:18
    1. 60-100 na IV ???
    2. 80-120 na V ???

    Przyśpieszanie na takim biegu? Alfe się kręci!!! zmierz 60-120 na III, wtedy
    podziel się wynikiem:)

    Waldek
    AR 145 1,4 boxer
  • rafal.gtv 24.01.05, 15:27
    > Przyśpieszanie na takim biegu? Alfe się kręci!!! zmierz 60-120 na III, wtedy
    > podziel się wynikiem:)
    >
    Mimo wszystko to trochę za mało...

    Może faktycznie należy juz zmienić świece ( ale rewelacji tu raczej nie będzie )
    Pojeździj jeszcze troche i powtórz pomiar ( w prawidłowych warunkach ).
    ( oczywiście , tak jak napisał Waldek - na kosmiczną dynamikę silnika w
    okolicach 2000 - 3000 obrotów nie ma co liczyć. )
    --
    rafal.gtv
    Alfa Romeo Forum:
    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14687
  • pietrekj 25.01.05, 11:58
    Weź pod uwagę błąd prędkościomierza (ok 10% szacunkowo) i raczej zaniża odczyt.
    Czyli, że być może startujesz przy jakichś 55 km/h na IV i ok 72 km/h na V, a
    to w konkurencji "elastyczność" dużo znaczy więcej niż to, że kończysz przy ok
    90 km/h.
    Błąd prędkościomierza możesz sprawdzić między słupkami starając się utrzymać
    stałą predkość np 60 km/h a pasażer niech łapie czas. Seria min 5 pomiarów
    powinna dać Ci pogląd na wielkość odchyłki.
    Poza tym (zwłaszcza przy przyspieszaniu)istotna jest masa ładunku (już 70 kg
    balastu w wyścigach na torze sprawia, że czy to Alfa, czy BMW z silnikiem 2,0
    nie ma szans). Tak więc do próby elastyczności poproś pasażera o opuszczenie
    pojazdu i opróżnij bagażnik.
    Generalnie takie pomiary domowymi metodami mogą dać bardzo różne i
    niemiarodajne wyniki, nawet "piąte kółko" stosowane przez dziennikarzy jest
    obarczone dość dużym błędem.
  • grant156 14.02.05, 20:40
    Sprawdziłem dzisiaj w swoim aucie- 60-100 km/h, IV bieg- 10,5 s.AR 156 1,8 TS
    ,przebieg 152.000 , paliwo zwykłe 95 oktanów- STATOIL, samochód nieobciążony.Ale
    przecież alfami się tak nie przyśpiesza, trzeba to robić na trójce.
  • pigr 15.02.05, 09:53
    Proponuję wykonać wiarygodny test, wyprzedając na V piątym biegu od szybkości 5
    km/h. Będzie jeszcze śmieszniej.
  • malgoska1 15.02.05, 11:42
    Witam.

    Perwnie mu chodziło o przyspieszanie ze zbyt małych obrotów.
    Zgadzam się, że przyspieszanie Alfą 156 2.0 (in nie tylko) na V biegu z
    niskich obrotów jest bez sensu. Po prostu dla mnie te wyniki jest łatwo odnieść
    do innych dostępnych w gazetach i Internecie. Dla porównania dodam, że na III
    biegu 60-100km/h (pomiar wciąż jedokrotny, kierunek i siła wiatru nieznana)
    uzyskałem 7,1sek., a na IV biegu 9,3sek. Czasy są już całkiem przyzwoite i
    widać, że niestety na V biegu, wyprzedanie jest problematyczne, lepiej po
    prostu zredukować bieg.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • pigr 16.02.05, 09:52
    Moje intencje zostały odczytane bezbłędnie.
  • maciej46 16.02.05, 10:25
    Zrobiłem test na IV od 60-100 km/h miałem czas 9,8 sek.
    Dodam tylko że miałem ok. 200 kg balastu i jechałem na LPG.
  • pigr 16.02.05, 10:27
    Jutro zrób następujący test - od 10 km/h do 30 km/h na piątym biegu pod górkę
    nocą z przyczepą kempingową. Takie dane na pewno również przydadzą się
    wszystkim użytkownikom Alf.
  • maciej46 16.02.05, 13:25
    Nie ma sprawy, jeśli jest zapotrzebaowanie na takie dane.
    Tylko pytanie, czy nocą alfowskie silniki maja inne osiągi niż za dnia i czy w
    związku z tym zaproponowany test mógłby zostac przeprowadzony w dzień.

    A tak na marginesie , jeśli sie mówi o silniku że jest 'elastyczny' (a za takie
    uchodzą alfowskie silniki) to zanczy więcej niż że przyspiesza dopiero od 4000 rpm.
  • pigr 16.02.05, 15:06
    Przepraszam, nie sądziłem, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju dane. Po
    prostu w swoim długim życiu nie spotkałem osoby, która wyprzedzałaby Alfą
    na "czwórce" przy prędkości 60 km/h. No, ale wiem z drugiej strony, że nie
    takie cuda się zdarzają.
  • malgoska1 16.02.05, 19:14
    Witam.

    Szkoda, że nie czytasz tego co piszą przedpiszcy :(

    Podaj linka, gdzie w sieci mogę znaleźć dane dla kilku samochodów o podobne
    masie i mocy silnika, jeśli chodzi o przyspieszenie od 60-100km/h na II lub II
    biegu.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • pigr 16.02.05, 20:46
    Czytam, czytam.., i po prostu zdumienie mnie czasem ogarnia. Mniejsza o to.
    Skoro ludkowie chcą zajmować się duperelami, ich wybór. Równie dobrze (gdybym
    miał ochotę zmarnować trochę czasu) mógłbym wyrazić na forum prośbę o podanie
    mi linka do strony, na której wykonano badania pod tytułem "Ile sekund tonie
    Alfa Romeo 156 w średnio zanieczyszczonej rzece po spadnięciu z mostu o
    wysokości 30 metrów... Cóż, każdy ma jakieś hobby... Życzę szerokiej rzeki..,
    tfu, szerokiej drogi.
  • malgoska1 16.02.05, 20:57
    Witam.

    Czy czas tonięcia mógłby coś powiedzieć o stanie technicznym tego egzemplarza?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • pigr 16.02.05, 22:55
    Pojęcia nie mam. Nigdy nie zrzucałem Alfy z mostu.
  • maciej46 17.02.05, 10:53
    Widzę że rozmowa zeszła od osiągów silnika 156-tki, poprzez jej walory
    turystyczne aż do zdolności pokonywania różnorakich przeszkód terenowych z
    akwenami wodnymi włącznie (to by była 156-tka w wersji Amphibia Romeo).
    Ja tutaj zaatakuje z innej beczki - Maciej, jaka jest szansa aby zdobyć od
    ciebie książkę napraw do 156-tki ?
  • malgoska1 17.02.05, 11:07
    Witam.

    Jeśli piszesz do mnie, to byłaby to kwestia przelecenia skanerem instrukcji.
    Ale skanera w domu nie mam, a w robocie będę miał w przyszłym tygodniu.
    Zrzucenie do JPEGów zabrałoby mi pewnie kilka dni, bo do PDFu to znacznie
    więcej czasu.
    Aaaa... No i piwo oczywiście. Kurczę piszę o pierdołach, a o piwie bym
    zapomniał ;))

    Tak po prawdzie to obiecałem trochę materiałów poznaniakom z
    www.pyrateam.cuoresportivo.pl/ i jak zrobię te skany, to im również
    podrzucę - oni wystawią to na ftp.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • maciej46 17.02.05, 14:10
    A może nie trzeba bedzie tak tego komplikować, jestem dość mobilny jeśli nie
    mieszkasz np. w Rzeszowie bądź Sanoku to mógłbym w zakresie województw:
    pomorskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego pokusić sie o
    wycieczkę, pożyczenie instrukcji celem jej natycjmiastowego skserowania ,
    oddania następnie zeskanowania (mam skaner 24h, poza tym jestem studentem
    studiów dziennych na państwowej uczelni więc mam mnóstwo czasu) i udostępnienia
    w całości na www ?
  • rafal.gtv 17.02.05, 14:31
    > i udostępnienia
    > w całości na www ?

    Odradzam...... Prawa autorskie.
    Załatwcie to prywatnie - bez upubliczniania.

    --
    rafal.gtv
    Alfa Romeo Forum:
    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14687
  • maciej46 17.02.05, 15:34
    Rozumiem , w takim razie z mojego ostatniego postu należy wykreślić zwroty "i
    udostępniania" oraz "w całości na www". Mam nadzieje że nie wyniknie z tego
    jakaś afera. Tak czy siak moje pytanie jest aktualne gdyż bardzo chciałbym miec
    w posiadaniu tę instrukcję.
  • malgoska1 17.02.05, 17:55
    Witam.

    1. Zapraszam do Bydgoszczy ;)
    2. Jeśli ktoś nie jest ortodoksem, może wystawić na ftp-ie, hasło udostępniając
    na forum (tak czynią niektórzy na grupach dyskusyjnych)
    3. Jeśli potrzebujesz coś pilnego z instrukcji, to pisz.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • black146 17.02.05, 19:38
    pigr-widze ze lubisz zażynać swoje auto. po co ci to............
  • pigr 17.02.05, 23:19
    E, nie przesadzajmy; jeżdżę nadzwyczaj umiarkowanie. Po prostu nie sądzę, by
    wyprzedzanie na "czwórce" przy prędkości 60 km/h było wyrafinowanie racjonalnym
    pociągnięciem... Jak zauważyłem u siebie, najczęściej przerzucam na "czwórkę"
    przy prędkości 80 km/h. No, ale może to jest (oprócz przyzwyczajenia) kwestia
    165 konnego silnika. Każdy jeździ jak lubi i potrafi.., byle nie przeszkadzać
    innym.
  • maciej46 18.02.05, 09:45
    Ten test można traktować jako szczególny przypadek, takie doświadczenie
    ukazujące elastyczność silnika, równie dobrze możnaby badać od 80 do 110 na
    dwójce. Zgadzam sie ze w normalnych warunkach drogowych nie jeździ sie 60 na
    czwórce (choć w mieście taki tryb jest dość ekonomiczny), jednak wszystko co
    zwiększa moją wiedzę o alfach jest jak najbardziej pożądane.
    Maciej, jeśli chodzi o Bydgoszcz to mi pasuje, w pierwszej połowie marca bede w
    Pile w związku z czym moge zrobić sobie małą wycieczkę, mój mail: maciej96@op.pl
  • pigr 18.02.05, 10:01
    Wszystko to prawda. Wydawało mi się tylko, że mowa jest o wyprzedzaniu
    na "czwórce", a nie o jeździe po mieście z szybkością 60 km/h. No, ale może
    moje starcze oczy zgubiły jakiś przełomowy wątek.
  • rafal.gtv 18.02.05, 10:40
    maciej46 napisał:

    > Zgadzam sie ze w normalnych warunkach drogowych nie jeździ sie 60 na
    > czwórce (choć w mieście taki tryb jest dość ekonomiczny),


    Nie jest ekonomiczny.... Koszt wymiany panewek korbowodowych jest znacznie
    wyższy , niż cena paru kropli zaoszczędzonego paliwa.
    60 km/h w dwulitrowym TS-ie to ok.1800 obr/min ( może ktoś poprawi , jeśli sie
    mylę...) To nie jest amerykański niskoobrotowy silnik.


    rafal.gtv
    Alfa Romeo Forum:
    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14687
  • pigr 18.02.05, 10:46
    A co tu poprawiać? Faktów się nie poprawia.
  • malgoska1 18.02.05, 10:55
    Witam.

    > Ten test można traktować jako szczególny przypadek, takie doświadczenie
    > ukazujące elastyczność silnika, równie dobrze możnaby badać od 80 do 110 na
    > dwójce.

    1. Na II to moja raczej nie pociągnie 110km/h.
    2. Po drugie, to z czym miałbym taki wynik porównać? A danych dotyczących
    przyspieszenia od 60-100km/h jest sporo i to łatwo dostępnych.
    3. Parę dni przed Twoim przybyciem daj znać, to się umówimy.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • maciej46 18.02.05, 12:09
    Nie róbmy z prostych rzeczy intelektualnych rozgrywek. W sumie to na początku
    mowa była o "przyspieszaniu" a nie "wyprzedzaniu" czy "jeżdżeniu po mieście" ale
    post urósł do takich rozmiarów że brakuje tu już tylko listy Wildsteina.

    Moja 110 na dwójce pojechała, ale to dość karkołomna próba i nie bede tego
    powtarzał, szkoda auta.

    Oczywiście bedziemy musieli się zsynchronizować czasowo, poza tym nie znam
    Bydgoszczy ale ten proble załatwi plan miasta .
  • malgoska1 18.02.05, 14:08
    Witam.

    > Moja 110 na dwójce pojechała, ale to dość karkołomna próba i nie bede tego
    > powtarzał, szkoda auta.

    Auta o takiej możliwości są raczej rzadkie, ale może masz rację - będę musiał
    spróbować u siebie.

    > Oczywiście bedziemy musieli się zsynchronizować czasowo, poza tym nie znam
    > Bydgoszczy ale ten proble załatwi plan miasta .

    Napisz gdzie mam Ciebie odebrać.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
  • pigr 18.02.05, 17:42
    Serdecznie przepraszam za przeintelektualizowanie wątku. Następnym razem
    wypowiem się z prostą wprost uderzającą.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.