Dodaj do ulubionych

temperatura plynu chlodniczego do 50 stppni

11.04.06, 11:16
w mojejAlfie po przejechaniu calych 8 kl.temperatura nie podnosi się wyżej
niż 50 stopni,po przejechaniu 50 kl.jest o 10 stopni wyższa,co to może być i
czy tak można jezdzic.Czy nie jest to szkodliwe dla silnika,ostatnio
wymienialem czujnik termostatu,przed wymianą temperatura byla tylko
nieznacznie wyższa niz po wymianie.Nie mam też dolnej oslony pod
silnikiem ,czy to ma coś z tym wspulnego,proszę o rade.
Edytor zaawansowany
  • xippo79 11.04.06, 17:07
    Witam.
    Miałem to samo i po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.
    Pozdr.
  • mario-max 11.04.06, 20:51
    domyślalem sie że to może być termostat,a teraz wiem już w 100%.DZIĘKI jutro go
    zamówię
  • aquarius01 12.04.06, 11:31
    mario-max napisał:

    > w mojejAlfie po przejechaniu calych 8 kl.temperatura nie podnosi się wyżej
    > niż 50 stopni,po przejechaniu 50 kl.jest o 10 stopni wyższa,co to może być i
    > czy tak można jezdzic.Czy nie jest to szkodliwe dla silnika,ostatnio
    > wymienialem czujnik termostatu,przed wymianą temperatura byla tylko
    > nieznacznie wyższa niz po wymianie.Nie mam też dolnej oslony pod
    > silnikiem ,czy to ma coś z tym wspulnego,proszę o rade.

    Miałem dokładnie to samo. Temperatura silnika na wskaźniku nigdy nie
    przekraczała około 50 st. Nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. W
    zimie zaczęły się problemy, raz udało mi się przekroczyć ponad 100 st. na
    wskażniku, co niestety unimożliwiało dalszą jazdę - dobrze, że się w porę
    zorientowałem bo przegrzałbym śilnik (termostat raz "zastygał" w pozycji
    zamkniętej innym razem w otwartej) - odkąd kupiłem auto nigdy nie słyszałem
    włączającego się wentylatora. Oczywiście kłopotem okazał się termostat oraz
    czujnik temperatury. Na strarym osprzęcie (termistat czujnik) egzaminer poazywał
    temperaturę maksymalnie 67 st. a faktyczna temperatura śilnika oscylowała w
    granicach 98 st. mierząc w okolicach obudowy termostatu termometrem IR. Wymiana
    termostatu oraz czujnika temperatury zmieniła sytuację diametralnie. Temperatura
    utrzymuje się na poziomie 90 st., wentylator włącza się przy 96 st. wszystko gra
    i buczy, tak więc wymień termostat i czujnik a przy okazji cały płyn chłodniczy
    a wszystko wróci do normy ;)

    --
    Pozdrawiam :)
    Zbyszek Pilip, Trzebnica, dolnośląskie
    145 1.6 TS
  • parkermarcin 12.04.06, 11:48
    Jakie są oreintacyjne koszta takiego zabiegu tzn. termostat + czujnik i płyn?
  • klaudiusz76 12.04.06, 12:09
    Termostat to jakies 120-150 zl, czujnik temperatury to 60 zl.
    Dolicz wymiane i 6litrow plynu chlodniczego.
  • aquarius01 12.04.06, 12:27
    parkermarcin napisał:

    > Jakie są oreintacyjne koszta takiego zabiegu tzn. termostat + czujnik i płyn?

    Wszysto zależy od modelu auta i racznika. U mnie termostat to koszt 140 zł plus
    47 zł czujnik plus koszty płynu chłodniczego (jak dobrze pamiętam 35 zł za 5L)
    no i robocizna. Za robotę mój fachowiec wziął 50 zł. Czas operacji 40 min. W
    sumie zrobiłbym to sam, ale choruję na permanentny brak czasu i niestety
    odpowiednich warunków do takiej roboty, bynajmniej na razie ;)

    --
    Pozdrawiam :)
    Zbyszek Pilip, Trzebnica, dolnośląskie
    145 1.6 TS
  • parkermarcin 12.04.06, 12:51
    Dzieki za podanie cennika. Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka