Dodaj do ulubionych

głosniki w drzwiach w AR145

10.06.07, 20:37
Witam. Kupiłem nowe głosniki w drzwi w miejsce oryginalnych. Widziałem tam
wtyczki bez oznaczonego +. Czy ktos zna może sposób określenia go bez
wyciągania radia? Może miernikiem? Dzięki za wszelkie sugestie.
Edytor zaawansowany
  • 10.06.07, 23:58
    Oznaczenia + i - na głośnikach służą do podłączenia głośników w zgodnej fazie
    czyli przewód "zimny" i "gorący" ze wzmacniacza powinny być podłączone
    identycznie w głośniku lewym i prawym (aby uniknąć przeciwnych drgań membrany,
    co może spowodować pogorszenie jakości). Natomiast nie ma znaczenia podłączenie
    do plusa lub do minusa, jeśli oba są jednakowe. By głośniki działały (drgały)
    prąd musi być zmienny.
  • 11.06.07, 01:18
    Rozumiem o co ci chodzi. Wiem, że nie spale jak odwrotnie podłącze. Tylko
    pierwszy raz sie spotkałem z brakiem oznaczeń. I teraz już wcale niczego nie
    jestem pewien. Jak sprawdze zgodność fazy? Odsłuchowo chyba? Czytałem gdzieś
    kiedys, że podobno w 146ce orginalne głosniki w tylnych drzwiach sa żle
    podłączone. Bedzie trzeba sprawdzać po kablach chyba? Troche mi sie niechce
    nowych ciagnąć.
  • 11.06.07, 08:22
    Bodajże na forum elektroda pl wyczytałem, że: 1. Zgodność fazowa ma istotne
    znaczenie dla sprzętu audiofilskiego, w zastosowaniach popularnych można ją
    zaniedbać. Wnętrze auta jest przykładem mizernych właściwości akustycznych.
    2. Niektóre głośniki np tweetery mają specjalnie zamienione fazy, nie podano w
    jakim celu.
  • 11.06.07, 09:52
    Można rozpoznać albo po kolorze przewodów (plus przeważnie jest koloru
    jaskrawego, np. czerwony, lub specjalnie oznaczony np. kontrastującym paskiem).
    Rozróżnić można całość jeszcze po wielkości konektorów - konektor "-" jest
    zawsze mniejszy a "+" jest normalnych wymiarów. Od strony źródła bardzo trudno
    jest zmierzyć przyrządami polaryzację, więc pozostają albo metody odsłuchowe
    albo mechaniczne, o których wspomniałem. Wbrew pozorom różnica faz w okolicach
    180 st. a taka będzie miała miejsce kiedy jeden z głośników zostanie podłączony
    w przeciwfazie, potrafi zniweczyć nawet najlepszy projekt, więc warto o to zadbać :)

    --
    Pozdrawiam :)
    Zbyszek Pilip, Trzebnica, dolnośląskie
    145 1.6 TS
  • 11.06.07, 19:43
    Mogę dodać od siebie, że jeszcze niekiedy stosowano oznaczenie + poprostu
    kropką farby np. w kolorze czerwonym. To wszystko sie zgadza i o tym wiem.
    Tylko nie dotyczy mojej Alfy, bo obydwa kable są czarne a wtyczka jest
    symetryczna i niedaje żadnego pojęcia o biegunie dodatnim. Głosnik też nie ma
    zadnych oznaczeń. Całość wyglada na oryginał, niesądze żeby komuś chciało się
    bawić w montowanie takich wtyczek na głosniku. Będe musiał jednak wyciągać
    radio. Nie ma to jak makaron.
  • 12.06.07, 11:05
    Nie ma to jak sobie pomarudzić...

    Weź bateryjkę - oznacz kolorem jeden z przewodów i złączkę na głośniku. Odepnij
    głośnik, podłącz baterię pod złączki głośnika - jeżeli membrana wychyli się na
    zewnątrz to oznacza, że bateria odpowiednio spolaryzowała głośnik, czyli plus
    baterii to plus głośnika. Zakładając, że fabrycznie całość była dobrze
    podłączona można określić odpowiednią polaryzację przewodów - jednak jak sam
    wiesz jest to tylko przypuszczenie. Jak chcesz wiedzieć na 100 % wyjmij radio i
    mierz multimetrem przejścia. Do sprawdzania polaryzacji od strony źródła służą
    odpowiednie testery jednak w tym przypadku szybciej i taniej jest sprawdzić
    przewody przyrządem a może pryz okazji warto się zastanowić nad ich wymianą na
    coś rozsądnego i o większym nieco przekroju...

    --
    Pozdrawiam :)
    Zbyszek Pilip, Trzebnica, dolnośląskie
    145 1.6 TS
  • 12.06.07, 21:16
    Czasami człowiek musi inaczej sie
    udusi...

    Czyli nie ma wyjścia trzeba sprawdzać wszystko? Jak zrobie to opisze
    spostrzezenia. Zastanawia mnie tylko czy jest sens wymiany przewodów? Przeraża
    mnie myśl zdejmowania paneli drzwiowych, chyba że da sie to zrobić bez tego?
    Czy w sumie jest sens przy głośnikach 50W RMS? Kable dołączone do zestawu nie
    są specjalnie grubsze. Warto kupować beztlenówke?
  • 13.06.07, 18:46
    Ło matko jedyno, ale sie wątek rozwinął:) Miałem dokładnie ten sam problem,
    rozwiązaniem było udanie się do kumpla, zajmującego się montażem takich
    pierdół. Polaryzację określił w przeciągu 10 sekund, oczywiście
    nie "organoleptycznie", tylko za pomocą zwykłego przyrząda (chyba omomierza),
    jak to zrobił nie wiem, ale zanim zaczniesz wybebeszać samochód, podjedź do
    jakiegoś magika, który zajmuje sie montażem radia, jeśli nie potrafi tego
    zrobić, powiedz mu, żeby zajął się czymś innym:) Jeśli nie znajdziesz
    rozwiązania, daj znać, wyciągnę głośnik i powiem jaki kolor ma "plusa", a
    jaki "masę".
    --
    Pozdrawiam
    janio
  • 14.06.07, 00:42
    Dzięki za poradę :) ale chyba nie przeczytałeś wszystkiego? Moze za dużo było?
    Określił omomierzem? To chyba faktycznie magik? Albo ty w tą magie uwierzyłes?
    Dziekuje bardzo za porady o jeżdzeniu do magików. Wole zrobić sam przynajmiej
    wiem, że dobrze. Jak zepsuje to przynajmiej wiem co. Jeśli wyciągniecie radia
    porównujesz do wybebeszania samochodu? Z tą uwagą że określisz bieguny na tym
    głośniku to już wogóle. Może poczytaj najpierw to co napisał Pan Zbyszek. W
    sumie dzięki za tą porade, już niepamietam kiedy sie tak uśmiałem czytając
    cokolwiek.
  • 14.06.07, 13:23
    Hmm, przeczytać, przeczytałeś, ale czy zrozumiałeś? "omomierz" był w
    cudzysłowie, jako określenie urządzenia, którego nazwy nie znam. Też
    jestem "Zosia samosia", ale jak mawia mój kumpel, "czasami trzeba przeboleć
    złotówkę i zdać się na fachowca". Miło, że się uśmiałeś, bo jak widzę pytanie
    Tweoje było ze wszech miar retoryczne, skoro uważasz, że zrobisz to lepiej niż
    fachowiec - w każdym razie powodzenia:)

    --
    Pozdrawiam
    janio
  • 23.06.07, 21:49
    Zwracam honor "makaronom". Kable były poowijane taśmą izolacyjną, pod spodem
    mają kolorowe izolacje. Plus oznaczony poprawnie. Zero problemu. Wtyczki to po
    prostu mnie zaskoczyły, łatwo sie rozbierają i już po chwili w ręce masz wsuwki
    do głośników. Normalnie w szoku byłem. "Magnaty" podpasiły bez problemu, że
    nawet dało sie założyć oryginalne maskownice.
  • 20.09.17, 11:25
    Ja sobie zamawiałem do swojej alfy od innego auta były to [url=https://www.natcar.pl/glosniki/vw/]głośniki Passat B5[/url] z tego co pamiętam i powiem ci że całkowicie przyjemnie grają do dzisiaj. Na prawdę dobra opcja to była.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.