Dodaj do ulubionych

Przepraszam ale znowu LAMBDA :(

27.10.07, 14:24
Witam.
Wiem że temat Sondy pojawiał się już wielokrotnie na tym forum,
jednak na moje pytanie nie odnalazłem tu odpowiedzi.

Na początek: ALFA 156 1.6 TS rok prod. 1998.
Oryginalna lambda padła mi koło maja tego roku, kupiłem uniwersalną BOSCH-a na
Allegro na 80 zł. Działała rewelacyjnie ale tylko przez 3 miesiące, wtedy
kupiłem drugą taką samą (przynajmniej z tego samego źródła) i tu okazało się
że ona nie działa poprawnie (zamulone auto, na komputerze błędy, po skasowaniu
błędów silnik wkręca się dobrze ale tylko chwilę się przejadę i znowu muł,
wracam na komputer a tam znowu błędy :( ) Teraz mechanik zamontował mi nową
lambdę oryginalna od Citroena (ilość żył oczywiście pasuje i napięcie to
samo). Po przejechaniu 60 km komputer nie wykazał żadnych błędów, ale samochód
nie wkręca się tak jak kiedyś, jeśli chodzi o spalanie, tego jeszcze nie wiem
za mała kilometrów.
I TU POJAWIA SIE MOJE PYTANIE :
Jeżeli komputer nie wykazuje żadnych błędów na tej sondzie, to gdzie szukać
przyczyny mniejszej mocy silnika.

Bardzo proszę na odpowiedz.

Pozdrawiam

Edytor zaawansowany
  • scyzorsw 27.10.07, 15:00
    Temat naprawde często pojawiający sie na forum
    Z tego co ja wywnioskowałem to wygląda to tak
    Jak orginalna sonda sprawia problemy i pojawiają sie błędy na
    komputerze to najlepszym wyjsciem jest wgrać od nowa oprogramowanie
    do kompa
    U paru osub to pomogło a juz chcieli Alfy sprzedawać
    Pozdrawiam
  • pablosp 27.10.07, 16:17
    Może nie jasno wyjaśniłem,
    Na aktualnie zamontowanej sondzie komputer nie wykazuje błędów, ja sam odczuwam
    że samochód jest słabszy (wolniej się wkręca na obroty).
  • scyzorsw 27.10.07, 16:45
    Takich przypadkow było kilka (jedna dziewczyna ) i na pewno chłopak
    ze Szczecina
    Jeździł po wszystich warsztatach i serwisach w szczecinie i wszędzie
    mowili że jest ok (słaby silnik),już miał sprzedać swoja Alfe
    postanowił dać jej ostatnią szanse i dał do elektryka w
    Stargardzie ,zmienili sonde na orginalną boscha ,sprawdzili
    elektryke i wgrali nowe oprogramowanie ,samochod nie do poznania
    i to za 350zł czy soś koło tego
    Dziewczyna wiem żę też jeździła od warsztatu do warsztatu ,wdała
    kupe kasy (now przepływomierz ,sonda lambda ,czujnik położenia wału
    ijeszcze coś ) dopiero pomogło zmiana oprogramowania
    Więc coś w tym chyba jest
  • scyzorsw 27.10.07, 16:47
    A co do sond uniwersalnych to słyszałem żę podobno napięcie mają te
    same ale rożnią się opornościa ,i komputer tego nie wykryje
    Ale to tylko słyszałem
    Pozdrawiam
  • pablosp 28.10.07, 11:43
    Dzięki to już coś daje do myślenia. Tylko oryginalny Bosch w salonie Fiata
    kosztuje ponad 700 zł,
    Dziękuje za informację.

    Pozdrawiam
  • scyzorsw 28.10.07, 21:25
    Witam
    Nie szukaj części w serwisie tylko na interneci
    Ja mam 146 1.4 ts i do mojego sonda też kosztowała u nich kupe kasy
    (coś podobnego jak u ciebie) na internecie kupiłem ją za 250 zł +
    drobne za przesyłke
    Poszukaj na internecie a jak nie wiesz gdzie szukac to podaj numer
    sondy orginalnej Boscha to morze ci coś znajde albo podam namiary
    gdzie tanio szukac
    Pozdrawiam
  • spark1.8 30.10.07, 07:55
    zanim kupisz, odłącz na próbę tę którą masz (nawet nie zapali się
    lampka awarii). Jeśli nastąpi poprawa, tylko oryginał boszszsze
    --
    znany i lubiany
  • scyzorsw 31.10.07, 23:30
    Witam

    Nowa sonda Bosch do twojej Alfy o numerach 0 258 006 190 ( tak
    wynika z EPERA) KOSZTUJE 310 ZŁ = KOSZ WYSYŁKI
    Pozdrawiam
  • lowc-a-dusz 01.11.07, 12:30
    Ja dałem dokładnie 312 na allegro, oryginał Boscha o tych własnie numerach, wczoraj załozyłem, facet który zakładał, a robi od dawna w dużej większości w alfie nie miał uwag. No i po co iść do serwisu, a uniwerslne raz się sprawdzą, raz nie.
  • euroscan 01.11.07, 19:15
    z sonda w alfach jest kilka problemów,
    "podgrzewanie" sondy zakłóca sygnał wychodzacy z ogniwa chemicznego.
    Biuletyn alfy proponuje wtedy upgrade oprogramowania ECU ( sterownika wtrysku ).
    Z teorii ECU wynika że założenie nowej sondy powinno być związane z kasowaniem
    starych parametrów adaptacyjnych w ECU.
    [URL=img409.imageshack.us/my.php?image=ecupooridling156ts16199br8.jpg][IMG]http://img409.imageshack.us/img409/3392/ecupooridling156ts16199br8.th.jpg[/IMG][/URL]

  • dardamel 02.11.07, 10:34
    Witam,
    W piątek chciałem pojechać do rodzinki do Cz-wy, po przejechaniu około 3 km
    komputer zaczął piszczeć "MOTOR FAIL" przejechałem tak około kolejnych 3 km. Po
    otwarciu maski rura odprowadzająca spaliny przy samym silniku (jest ona
    dokładnie pod bagnetem od oleju) jest rozgrzana do czerwoności :-( Samochód
    stracił moc i strasznie dziwnie pracuje. Dzisiaj zawiozłem go do mechanika na
    Arkuszową w W-wie i powiedziano mi, że to najprawdopodobniej sonda LAMDBA lub
    jeden z wtryskiwaczy coś szwankuje :-( Koszt około naprawy 700 pln :-( Czy komuś
    przytrafiło się coś podobnego ?

    Pozdrawiam

    Dardamel
    AR 156 SW, 2.0 JTS, 2002 r, 70 000 km.
  • dardamel 02.11.07, 10:57
    Bry,
    Już wiem właśnie dzwonił mechanik: cewka zapłonowa nie działa na jednym z
    cylindrów koszt 500 PLN i autko będzie jeszcze dzisiaj :-)

    Pozdrawiam

    Dardamel
    AR 156 SW, 2.0 JTS, 2002 r, 70 000 km.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka