05.07.04, 14:44
BMW wprowadza na rynek model 6 z nowym, 3-litrowym silnikiem. Jest to
najlżejsza na świecie jednostka o sześciu cylindrach!

Blok silnika wykonany jest ze stopu magnezu i aluminium, dzięki czemu masa
została znacznie zredukowana - 630i jest o 130 kg lżejszy od 645Ci.
Charakterystycznie dla BMW cylindry ustawione są w rzędzie.

Silnik nowego modelu posiada moc 258 KM przy 6600 obr/min. Maksymalny moment
wynosi 300 Nm i jest dostępny już od 2500 obr/min. Czerwone pole na
obrotomierzu zaczyna się dopiero przy liczbie 7000.

Samochód w wersji Coupe będzie przyspieszał do 100 km/h w 6.5 s (6.7 ze
skrzynią automatyczną). Kabriolet jest wolniejszy, setka pojawi się w nim na
liczniku po 6.9 s (7.2 s z automatem). Prędkość maksymalna obu wersji jest
ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Nowym rozwiązaniem jest wyposażenie silnika w elektryczną pompę wody, której
celem jest polepszenie jakości chłodzenia bloku. Jednostka, spełniająca normę
emisji spalin EU4, znajdzie zastosowanie w przyszłych modelach bawarskiego
producenta.

Napęd w 630i będzie przekazywany za pośrednictwem ręcznej skrzyni
sześciobiegowej, lub sekwencyjnego automatu, na koła tylne. Pojazd będzie
poruszał się na 17-calowych kołach. Na jego pokładzie znajdą się wszystkie
elektroniczne "wspomagacze", które dostępne są w mocniejszym modelu 645Ci.

BWM 630i, zarówno w wersji Coupe, jak i Convertible (cabrio), znajdzie się w
sprzedaży we wrześniu. Ceny nie są jeszcze znane.


motoryzacja.interia.pl/news?inf=519265
Jednego w tym belkocie nie rozumiem - jak mozna porownywac mase silnika 6 i 8
cylindrowego? W ten sam sposob moge stwierdzic, ze maluch ma najlzejszy
silnik na swiecie, bo samochod jest 3x lzejszy od BMW 645i :)

--
"Mane, tekel, fares"

------------------------------------------------
Automobil
Obserwuj wątek
    • lolo75 Re: BMW 630I 05.07.04, 18:31
      A wogle to kto tam na interii wygraU wreszcie ten kasting na "redaktora dziUU
      moto"??? W sensie na szmatkie co to z działów marketingu bez popitki, używając
      Copy&Paste, sprzedaje tym biednym ludziom, takie gUodne kawłki,hę???

      Bo nei zczaiUem.

      pozdro

      LOlo
      --
      "Popatrzmy na jego przytomność umysłu"
      Dariusz Szpakowski (TVP)
    • typson Re: BMW 630I 05.07.04, 19:40
      > Charakterystycznie dla BMW cylindry ustawione są w rzędzie.

      A jakie to sa cylindry charakterystyczne dla BMW - kwadratowe??
      Moze chodzilo o to, ze BMKi maja 6ki tylko rzedowe a nie V.

      Anyway, jak zauwazyl Dietiektyw, porownywanie r6 do v8 to jakas pomylka
      • sherlock_holmes Re: BMW 630I 05.07.04, 21:10
        Hehe, tez sie na to nabralem - napisane jest: "charakterystycznie" (jak?), nie "charakterystyczne" (jakie?)
        I tu trzeba oddac sprawiedliwosc BMW, ze sie trzyma uparcie (na cale szczescie zreszta!) silnikow R6. Chociaz np. Lexus ma w IS200 dwulitrowa rzedowa "szostke", a BMW kiedys w 320 tez mialo R6, teraz tylko R4 :(

        --
        "Mane, tekel, fares"

        ------------------------------------------------
        Automobil
        • typson Re: BMW 630I 05.07.04, 21:52
          W piatkach dalej sa R6 dwulitrowe. Najpierw byly na pojedynzym a pozniej (od 99
          chyba) na podwojnym Vanosie. Wszystkie benzynowe szostki z BMW sa godne
          polecenia

          • kierowiec1 Re: BMW 630I 07.07.04, 20:35
            ypson napisał:

            > Wszystkie benzynowe szostki z BMW sa godne
            > polecenia

            Wszystkie z produkcji austiackiej. Te niemieckie nie grzeszyly trwaloscia.
            Dlatego aktualnie wszystkie silniki BMW produkowane sa w Austrii :-)

            POzdr.

            K.
            • sherlock_holmes Re: BMW 630I 08.07.04, 21:04
              Niech ma radoche - tyle jego :P
              Faktem jest, ze padlem ofiara spisku GB i BMW - teraz dwulitrowa "trojka" ma oznaczenie 318i, a 2,2 to 320. Co nie zmienia faktu, ze kiedys 2l to bylo porzadne R6, a teraz tylko plebejskie R4. A dla GB mam cos, o czym chyba zapomnial )skleroza w tak mlodym wieku?):
              forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=14718&w=12919644&a=13032656
              ATo co,chcesz jej numer telfonu? Jest wolna, do tego calkiem ladna i zgrabna :P

              --
              "Mane, tekel, fares"

              ------------------------------------------------
              Automobil
              • greenblack Re: BMW 630I 08.07.04, 21:09
                sherlock_holmes napisał:


                > Faktem jest, ze padlem ofiara spisku GB i BMW - teraz dwulitrowa "trojka" ma
                oz
                > naczenie 318i, a 2,2 to 320. Co nie zmienia faktu, ze kiedys 2l to bylo
                porzadn
                > e R6, a teraz tylko plebejskie R4.

                Cytuję: "BMW kiedys w 320 tez mialo R6, teraz tylko R4 :("

                Bełkot. Po prostu 320i i 318i przytyły, odpowiednio o 0,2 i 0,1 l, bo kiedyś
                318i miało 1.9.

                A dla GB mam cos, o czym chyba zapomnial )sk
                > leroza w tak mlodym wieku?):

                Nie rozumiem tego dowcipasa.
                • sherlock_holmes Re: BMW 630I 08.07.04, 21:18
                  greenblack napisał:

                  > Cytuję: "BMW kiedys w 320 tez mialo R6, teraz tylko R4 :("
                  >
                  > Bełkot. Po prostu 320i i 318i przytyły, odpowiednio o 0,2 i 0,1 l, bo kiedyś
                  > 318i miało 1.9.

                  Belkot - chyba ze 1795cm3 uwazasz za 1,9. Cos ci sie chyba pomieszalo z 1.9TDI VW. Moze troche swiezego powietrza by ci sie przydalo?
                  Jeszcze 10 lat temu 318 mialo silnik 1,8l, a 320 2l - i to bylo logiczne. Teraz "utyly", czyli ktos przekombinowal z konstrukcja. Zupelnie nie rozumiem, czemu 320 nie ma silnika 2.0 R6, bo byl naprawde swietny - i co ciekawe, spalal naprawde niewiele. A teraz mogliby wprowadzil model 322 - co za problem? Bylo 323, bylo 325 - czemu nie 322? na dodatek numerem byloby pewne nawiazanie do ...2002. Ale nie, lepiej zeby 320 to byl 2,2 a 318 2,0


                  >
                  > A dla GB mam cos, o czym chyba zapomnial )sk
                  > > leroza w tak mlodym wieku?):
                  >
                  > Nie rozumiem tego dowcipasa.

                  Bo to wyzsza szkola jazdy. Jakbys odszedl od komputera i sie przewietrzyl, zapewne od razu komorki mozgowe zaczelyby pracowac sprawniej i zrozumialbys bez problemu.


                  --
                  "Mane, tekel, fares"

                  ------------------------------------------------
                  Automobil
                  • greenblack Re: BMW 630I 09.07.04, 10:06

                    sherlock_holmes napisał:


                    > Belkot - chyba ze 1795cm3 uwazasz za 1,9. Cos ci sie chyba pomieszalo z
                    1.9TDI
                    > VW. Moze troche swiezego powietrza by ci sie przydalo?

                    Miszczu, trochę czasu minęło od czasów Favoritki, hehe! Model E46 produkany od
                    1998 w wersji 316i i 318i miał ten sam silnik: 1895 cm3.

                    > Jeszcze 10 lat temu 318 mialo silnik 1,8l, a 320 2l - i to bylo logiczne.
                    Teraz
                    > "utyly", czyli ktos przekombinowal z konstrukcja.

                    A co Ci to przeszkadza? Masz z tym jakiś problem? Nawet Skody rosną.

                    Zupelnie nie rozumiem, czemu
                    > 320 nie ma silnika 2.0 R6, bo byl naprawde swietny - i co ciekawe, spalal
                    napr
                    > awde niewiele.

                    Bo 2.2 jest jeszcze lepszy.

                    A teraz mogliby wprowadzil model 322 - co za problem? Bylo 323,
                    > bylo 325 - czemu nie 322? na dodatek numerem byloby pewne nawiazanie
                    do ...2002

                    Ble, ble, ble...
                    • sherlock_holmes Re: BMW 630I 09.07.04, 12:33
                      Ciesze sie Grzesiu,ze juz wrociles ze spacerku. Teraz mamusia ci da papu i
                      pojdziesz grzecznie do lozeczka na poludniowa drzemke.
                      Naucz sie pisac dzieciole, bo nie dosc, ze nie masz pojecia o gramatyce, to i o
                      ortografii. Przykro mi, ale nie zejde do twojego poziomu i nie bede z toba
                      wiecej dyskutowal. Twoje alter ego cie opuscilo i zostales sam na poziomie -
                      273,13 st.C (zapewne nie zrozumiales aluzji)

                      --
                      "Mane, tekel, fares"

                      ------------------------------------------------
                      Automobil
    • marekatlanta71 Re: BMW 630I 07.07.04, 17:08
      258 KM z 3 litrow to niezly wynik - Honda dala rade wycisnac tylko 240 KM z tej
      samej pojemnosci. Za to osiagi niespecjalne, chyba dlatego ze BMW 6 to jednak
      kupa samochodu.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka