Dodaj do ulubionych

Nowy Cadillac CTS

25.03.13, 01:21
Cadillac pokazal zajawki nowego CTS. Prezentuje sie ciekawie. Przewidziane na razie sa 3 silniki benzynowe 4-cylindrowy 2.0T o mocy 273 KM, 3.6L V6 o mocy 321 KM i 3.6L V6 turbo o mocy 420 KM. Do tego ma dojsc w niedalekiej przyszlosci wersja CTS-V z silnikiem V8 o mocy grubo ponad 500 KM (prawdopodobnie blizej 600 KM). Naped na tyl lub 4X4. Skrzynia biegow 6 biegowa manualna lub 8-biegowy automat. Jak dla mnie to najlepiej wygladajacy wspolczesny Cadillac. Mysle, ze GM odniesie z nim sukces.
www.gminsidenews.com/forums/f70/2014-cadillac-cts-first-official-photos-117238/
--
"Once you have stripped away the nonsense, marriage is nothing more than a contract for the mutual use of the sex organs" - Immanuel Kant
Edytor zaawansowany
  • drpawelek 27.03.13, 07:35
    Ja rowniez jestem zachwycony i zaskoczony, bo uprzednie zdjecia dawaly troche powodow do noepokoju. Bardzo podoba mi sie nawiazanie do Ciel'a. Do tego masa o 100kg nizsza niez BMW 528 i nowy silnik TT. Ewolucja odbywa sie w bardzo interesujacym kierunku. Trzeba bedzie sie pozegnac ze starym CTS, chociaz bedzie mi go brakowalo.

    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Cadillac/i-K5prQ9h/0/M/DSC_3682%20-1-M.jpg
  • wowo5 28.03.13, 01:04
    Jak dla mnie idealny bylby ATS z silnikiem 3.6L ale ma za maly bagaznik. Moja Acura TL ma za maly bagaznik, jak dla mnie. Ten w ATS-ie jest jeszcze mniejszy. Zobaczymy, jak bedzie z cenami. Jak nie przesadza to moze za 2-3 lata sobie takiego sprawie. Na razie moja TL ma sie niezle (nic dziwnego przy 48k mil przebiegu). Wymienilem w niej niedawno pasek i hamulce. Szkoda na razie mi sie jej pozbywac.
    --
    "Once you have stripped away the nonsense, marriage is nothing more than a contract for the mutual use of the sex organs" - Immanuel Kant
  • drpawelek 28.03.13, 06:13
    To moze powinienes pomyslec o LaCrosse - tam bagaznik jest ogromny. Jezdzilem ATS 2.0T z reczna skrzynia biegow i modelem Premium 3.6 AWD. Rzeczywiscie ATS ma bardzo maly bagaznik, ale wymiary zewnetrzne bardzo mi odpowiadaja. Moj nowy garaz miesci teoretycznie trzy samochody, ale najwyrazniej te z 1918 roku, kiedy go budowano. Z drugiej strony, to jako swiezo upieczony posiadacz domu, uzywam cadillaca do przewozu workow z cementem i nawozami do ogrodu... wreszcie rozumiem, czemu ludzie kupuja SUV!
  • karakalla 01.04.13, 22:32
    Z ciekawości - jak CTS wygląda z perspektywy jakości i niezawodności przy długotrwałym użytkowaniu? Z chęci zakupu kolejnego wnoszę, że co najmniej zadowalająco.

    W Europie pewnie znów niewiele zwojuje, brak Diesla (chyba, że wyciągną z naftaliny tego 2,9), nie ma mowy o kombi. A szkoda, bo kroi się piękne auto, tak samo jak ATS. Poprzednia generacja, CTS czy Saab 9-3 przebrana za BLS, nie podobała mi się, doceniałem odwagę stylistów, oryginalność, ale nie kupowałem jej. Teraz jest zupełnie inaczej. A samochód amerykański może schodzić i na Starym Kontynencie, dowodem 300C, który przecież nie umywał się do CTS...

    Prawdopodobnie tu Cadillac CTS powinien nazywać się Saab 9-5, gdyby GM poszedł w tę stronę (albo Holdena) na początku lat 2000., oczywiście nie na zasadzie wulgarnego badge engineeringu, tylko bliźniaczych, jak np. Touareg i Cayenne, modeli, nie musiałby w niesławie wyrzucać Saaba na śmietnik. Ale to zupełnie inna historia.
    --
    www.youtube.com/watch?v=rd2T9XmME0c
  • drpawelek 02.04.13, 00:15
    Samochody trzymam dosc krotko, poza moja pierwsza mazda protege, ktora wciaz pozostaje w rodzinie (rocznik 1996). CTS nie sprawial mi klopotu - mam go juz czwarty rok, ale przebieg to tylko 18k mil. Poczatkowo do poprawy bylo kilka drobiazgow (ogrzewanie tylnej szyby itp.). Prawdopodobnie BMW i mercedesy nie sa o wiele lepsze. CTS mial jeden powazny recall - dotyczyl timing chain, ktore pekaly przy zbyt rzadkich zmianach oleju. Oczywiscie, to tylko moja subiektywna recenzja niezawodnosci - ja nie mialem najmniejszych problemow nawet z Saab-ami. Mam sentyment do produktow GM, wyniesiony z glebokiego dziecinstwa, kiedy w rodzinie byly rozne ople o amerykanskiej stylistyce (np. kadett i rekord fastback, ca. 1970).
  • karakalla 02.04.13, 11:53
    Dziękuję za informację.
    --
    www.youtube.com/watch?v=rd2T9XmME0c
  • marekatlanta71 29.03.13, 01:14
    Nie jestem docelowym klientem CTSa, ale samochód mi sie podoba. Nie da sie go pomylić z Hyundaiem jak co poniektore Mercedesy.

    ATS to inna historia, jak sie pojawi ATS-V, to na pewno go obejrzę (ale i tak pewnie poczekam na RC-F)
    --
    Mój blog
  • drpawelek 28.12.14, 00:40
    Dzisiaj przed domem, po dluzszych deliberacjach, pojawil sie nowy Cadillac CTS V-Sport. Chwilowo jest w kolorze bialym, ale za pare dni zamienie go na czerwony.

    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Cadillac/i-GHXFqpq/0/XL/IMGP4528%20-1-XL.jpg

    Zastapil poprzedni model z roku 2009.
    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Cadillac/i-fFSH9k8/0/XL/IMGP0577%20v2-XL.jpg

  • drpawelek 28.12.14, 00:43
    Teraz zdjecia powinny sie zmiescic:

    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Cadillac/i-fFSH9k8/M

    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Cadillac/i-GHXFqpq/M
  • bassooner 28.12.14, 13:54
    poprzednie są ok... te raczej nie... ;-)


    BTW do kumpla w latach 70 przyjechała rodzinka, już nie pamiętam skąd ale jakimś Cadillakiem i chyba na amerykańskich blaszkach... to było wydarzenie!
    --
    www.berbela.com/
  • drpawelek 28.12.14, 15:50
    Zlota epoka Cadillaca to lata ok. 1930-1968. Zakonczyla sie chyba z wprowadzeniem Eldorado (1967-1970) z napedem na przednie kola. Jasnym punktem byl moze Seville (ok. 1976). Pierwsze znaki zycia powrocily dopiero w latach 90-tych.

    Lata 70-te byly dla amerykanskich producentow bardzo nieszczesliwa epoka. Drakonskie normy emisji spalin spowodowaly koniecznosc obciecia mocy silnikow i zastosowania prymitywnych systemow oczyszczajacych. W polaczeniu z fatalna jakoscia wykonania i stylistyka z wiejskiej dyskoteki, owczesne samochody nie byly zbyt imponujace. Dotyczylo to zarowno nowoczesnych kompaktow (Vega, Pinto), jak rowniez tych z wysokiej polki (Cadillac, Lincoln, Imperial).

  • bassooner 28.12.14, 16:31
    aha... super zdjęcia wkleiłeś do porównania - przód nowego i tył starego... ;-)
    --
    www.berbela.com/
  • wujaszek_joe 28.12.14, 22:28
    taki właśnie seville pojawił się pod naszym blokiem w latach 80tych.
    sąsiadka zrobiła ogromną prostytucyjną karierę w Austrii i przyjechała takim wozem ze swoim pracodawcą w odwiedziny do męża.
    gratulacje panie doktorze.
    --
    Liberté Égalité Fraternité
  • drpawelek 28.12.14, 22:43
    Dlugo sie tym samochodem nie pobawie - moja druga polowa wyrazila zainteresowanie i kategorycznie prosi o kluczyki, oferujac w zamian mercedesa C300.
  • marekatlanta71 29.12.14, 18:27
    Bardzo ładny samochod + rozsądny silnik do niego - na tyle duzo mocy ze mozna poszaleć a jednocześnie to nie zwariowany CTS-V.

    --
    Mój blog
  • drpawelek 29.12.14, 19:43
    Wlasciwie, to juz prawie zamowilem Volvo V60 R-design, ale w piatek zorientowalem sie, ze moj dealer ma na sprzedaz dwa egzemplarze V-sport z rabatem $12000. Do tego doszly punkty z karty kredytowej GM, wiec cena zrobila sie bardzo atrakcyjna. Wystarczyla godzinna jazda testowa i lektura kilku recenzji, zeby jeszcze raz przekonac mnie do Cadillaca. Oczywiscie, za MSRP (ok. 60-72k$) nigdy bym go nie kupil...bo to jednak wciaz nie Mercedes. Sily wolnego rynku zmusily GM do zweryfikowania megalomanskich zapedow.

    Roznica z poprzednim modelem jest kolosalna pod kazdym wzgledem: materialy we wnetrzu, fotele, audio, elektronika, skrzynia biegow, widocznosc. Samochod jest troche wiekszy, ale sprawia wrazenie mniejszego. Latwiej nim manewrowac, bo elementy nadwozia nie wystaja na wszystkie strony. Wazy chyba 300lbs mniej, a pod maska jest 420 koni - rzeczywiscie mozna nim poszalec. Do tego hamulce rodem z jakiegos supercar (droga hamowania jak Laborghini Murcielago i 911 GT3) i regulowane zawieszenie z Corvette... CTS-V to bedzie pojazd chyba tylko na tor...Coz, na razie jestem zachwycony.
  • wowo5 31.12.14, 03:16
    Gratulacje. Swietny samochod. Sam mialem chrapke na takiego ze wzgledu na niesamowite upusty ale w mojej okolicy nie moglem takiego upolowac. Musze rozejrzec sie dalej.

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • wowo5 01.01.15, 05:38
    W sumie to jesli twoj diler ma jeszcze jeden egzemplarz to jestem zainteresowany.

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • drpawelek 01.01.15, 07:13
    Tutaj jest czerwony:
    [url=http://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?zip=20815&endYear=2014&modelCode1=CTS&showcaseOwnerId=0&startYear=2014&makeCode1=CAD&listingType=new&listingTypes=new&searchRadius=0&mmt=[CAD[CTS[CTS%257CVsport]][]]&listingId=368233205&Log=0][/url]

    Tutaj jest bialy:
    [url=http://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?zip=20815&endYear=2014&modelCode1=CTS&showcaseOwnerId=0&startYear=2014&makeCode1=CAD&listingType=new&listingTypes=new&searchRadius=0&mmt=[CAD[CTS[CTS%257CVsport]][]]&listingId=373214354&Log=0]Tekst linka[/url]

    A tutaj jest dwa w mojej okolicy:
    Tekst linka
    Tekst linka
  • bassooner 01.01.15, 15:19
    a tak swoją drogą... gdzie można poszaleć w USA, bo moc odpowiednia a autostrada niemiecka daleko, no chyba że zostaje Peru ;-)
    --
    www.berbela.com/
  • wowo5 01.01.15, 17:14
    USA to jest wciaz kraj w wiekszosci rzadko zaludniony. Pomimo ograniczen predkosci to wciaz mozna znalezc wiele miejsc, gdzie policji ani widu ani slychu.

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • drpawelek 01.01.15, 23:30
    Na autostradzie fajnie jezdzi sie minivanem.

    Osobiscie, wole trase nad Potomakiem:

    http://leukocyte.smugmug.com/People/Autumn-drive-in-Virginia/i-qcp5td5/0/M/20101017_46%20-1-M.jpg

    http://leukocyte.smugmug.com/People/Autumn-drive-in-Virginia/i-T7bwfvd/0/M/20101017_4%20-1-M.jpg

    W okolicy sa jednak bardziej znane:



    vimeo.com/17489903

  • sven_b 04.01.15, 14:03
    > a tak swoją drogą... gdzie można poszaleć w USA, bo moc odpowiednia a autostrad
    > a niemiecka daleko, no chyba że zostaje Peru ;-)

    Stany to świetny teren by nacieszyc się autem. Oczywiście wybór miejsca z głową. Nie trzeba wyprawy do miejsc odzległych. Policji jest sporo, ale podobnie jak u nas, mają swoje ulubione rewiry. Informacje gdzie można dostać w każdym barze. Trzeba też uważnie obserwować ruch (czy nie zwalnia) oraz jadących z przeciwka (czy nie kreślą palcem kółka). Raz zjeżdżałem na pobocze za speeding. Za kołem była żona, a policjant nazywał się Kujawa więc obyło się na pozdrowieniach dla Sandomierza, chcociaż tam nie mieszkam:) Może Amerykanie coś dopowiedzą. Przecież nie będę za Was opowiadał;)
  • marekatlanta71 04.01.15, 21:47
    Ja nic nie napisze, bo nie lubie sie chwalić łamaniem prawa. Wiec jest całkowita nieprawdą ze kiedys w nocy na drodze 528 dobiłem do ogranicznika prędkości w IS-F'ie ścigając sie z Gallardo (Gallardo wygrało :( ). Generalnie to zupełna nieprawda ze mozna tu jeździć szybko - wszyscy jeżdza zgodnie z zasadami ruchu drogowego i NIKT (a ja szczegolnie) nie przekracza prędkości dozwolonej.
    --
    Mój blog
  • drpawelek 04.01.15, 22:54
    Moge tylko potwierdzic - Marek ma calkowita racje. Powiem wiecej - ogranicznik w IS-F odcina doplyw paliwa przy predkosci 55mph, zgodnie z przepisami federalnymi.
  • marekatlanta71 04.01.15, 23:20
    A poniższy film to oczywiscie animacja komputerowa bo Nissan GT-R w wersji USA odcina paliwo przy 70 MPH.

    youtu.be/H0WBTRPoCQE
    --
    Mój blog
  • drpawelek 04.01.15, 23:27
    Moja stara pagoda nie ma ogranicznika :)
  • marekatlanta71 06.01.15, 01:56
    Ja jeszcze tylko dodam że pomimo wszystkiego co napisaliśmy, zdarzają się wypadki spowodowane nadmierną prędkością:
    www.mynews13.com/content/news/cfnews13/news/article.html/content/news/articles/cfn/2015/1/5/satellite_beach_wate.html
    --
    Mój blog
  • wowo5 01.01.15, 17:16
    Dzieki. Znalazlem dwoch dilerow w Teksasie i w Pensylwanii, ktorzy je maja . Najgorzej, ze w tej chwili mam malo czasu.

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • wowo5 11.01.15, 15:14
    No i co doktorku? Jak tam CTS VSport?

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • drpawelek 17.01.15, 17:28
    10 dni temu dostalem czerwonego CTS Vsport. W tej chwili na liczniku ma ok. 350 mil. Jeszcze tylko 1150 mil i bede mogl rozkrecic silnik powyzej 4000 obr/min. Wczesniej przez kilka dni jezdzilem demo i kilka razy sprobowalem, co kryje sie pod maska. Teraz trzeba uzbroic sie w cierpliwosc.

    Problemem sa letnie bardzo szerokie i sztywne letnie opony Run Flat - ponizej zera rzeczywiscie staja sie sliskie, wiec samochod zostaje w garazu. Troche trudno mi jest przestawic sie z napedu na 4 kola - nabralem zlych nawykow. Na jesieni kupie dodatkowy zestaw kol wielosezonowych lub zimowych, ale teraz jest juz troche zbyt pozno, bo za miesiac juz bedzie u mnie wiosna.

    Powszechnie krytykowany system elektroniczny CUE zaskoczyl mnie latwoscia obslugi. Z drugiej strony mam bardzo mieszane odczucia, jesli chodzi o elektroniczne udogodnienia. Swiatla drogowe wlaczaja sie i wylaczaja samodzielnie. Wibracje w fotelu ostrzegaja przed niebezpieczenstwami. Na szybie przedniej wyswietla sie ostrzezenie przed przeszkodami na drodze. Parkowanie rownolegle odbywa sie automatycznie - poprzedni CTS w porownaniu jest wprost prymitywny. Nie wiem tylko, czy to byla wada. Na szczescie wszystkie elektroniczne pomoce mozna wylaczyc.




  • wowo5 18.01.15, 01:29
    Wlasnie wrocilem od dilera z nowym CTS-Vsport. Przejechalem nim ponad 320 mil (diler byl w Pensylwanii). Jak na razie jest super.

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • drpawelek 18.01.15, 04:47
    Kupiles?
  • drpawelek 18.01.15, 05:46
    Gratulacje!

    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Cadillac/i-cWfwLtt/0/M/DSC_4651%20-1-M.jpg

    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Cadillac/i-zf4DPJ3/0/M/IMGP4533%20-1-M.jpg
  • wowo5 18.01.15, 15:01
    Dzieki. Kolor niestety czerwony. Wolalbym bialy, a nawet czarny albo granat. Ale mialem do wyboru srebrny i czerwony. Srebrny mi sie nie podobal. Teraz zajmie mi pol roku zaznajomienie sie ze wszystkimi bajerami.

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • drpawelek 18.01.15, 17:13
    Rzeczywiscie, zapoznanie sie z elektronika tego samochodu zajmuje troche czasu, ale po kilku dniach wszystko zaczyna ukladac sie w logiczna calosc. CUE dziala lepiej, niz sie spodziewalem. Ktora wersje kupiles - podstawowa, czy premium?

    Ja rowniez wolalem bialy (white diamond), ale diler w garazu mial tylko demo, ktorym jezdzilem przez kilka dni. Niebieski rowniez bardzo mi odpowiadal, ale widzialem go tylko na ATS. Czerwony (red obsession tintcoat) nie jest moim ulubionym kolorem - chociazby z powodu sklonnosci do pokazywania brudu. Z drugiej strony to jest drogi wielowarstwoy lakier, ktory w odpowiednim swietle wyglada fantastycznie. Bardzo podobny (moze nawet ten sam) lakier mialem w Saabie i w koncu bardzo do niego przywyklem.

    http://leukocyte.smugmug.com/Cars/Saab/i-CKcPGsW/0/M/aero2-M.jpg

    Ulubionym kolorem w Cadillacu byl metaliczny thunder gray tintcoat z mojego poprzedniego CTS4 - w zaleznosci od pory dnia zmienial sie od niebieskiego przez grafitowy do zielonego.
  • wowo5 18.01.15, 18:40
    Kupilem wersje podstawowa. Premium nie jest warte ekstra pieniedzy. Wersja podstawowa to troche w tym wypadku mylace, poniewaz ma tyle roznych opcji, ze glowa boli. Jedyne, co z wersji Premium bym chcial miec to Active Cruise Control. Szyberdach mi nie potrzebny, rzadko go uzywalem w moim obecnym samochodzie. Co do czerwonego koloru to masz racje w rzeczywistosci prezentuje sie o wiele lepiej niz myslalem i lepiej niz na zdjeciach. I co najwazniejsze podoba sie mojej lepszej polowie.
    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • wowo5 18.01.15, 18:57
    "Ulubionym kolorem w Cadillacu byl metaliczny thunder gray tintcoat z mojego poprzedniego CTS4 - w zaleznosci od pory dnia zmienial sie od niebieskiego przez grafitowy do zielonego."
    Zgadzam sie, ze to piekny kolor.

    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • drpawelek 26.01.15, 04:53
    Ciekawe, jak wrazenia? Czy zmieniles opony na zimowe?
  • wowo5 27.01.15, 02:07
    Nie zalozylem jeszcze opon zimiwych i pewnie z tym poczekam do nastepnej zimy. Teraz mam remont w domu wiec nie mam za bardzo czasu na nic. Jak na razie to jestem bardzo zadowolony z zakupu. Przyspieszenie i hamulce sa niesamowite. Troche czasu uplynie zanim sie zorientuje we wszystkich wodotryskach, ktorych jest tu masa. Remote start mi sie przydaje ze wzgledu na zimno. Nie moglem znalezc przycisku do otwierania bagaznika. Dzieki instrukcji obslugi znalazlem go. Jest umiejscowiony w dziwnym miejscu na drzwiach. Dziwne, ze klapka do wlewu paliwa sie nie zamyka na stale. Kazdy moze ja otworzyc z zewnatrz.
    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • bassooner 27.01.15, 09:43
    Dziwne, ze klapka do wlewu paliwa s
    > ie nie zamyka na stale. Kazdy moze ja otworzyc z zewnatrz.


    wyszli z założenia, że w stanach mało kto jumi wache ;-)
    --
    www.berbela.com/
  • wowo5 27.01.15, 21:25
    bassooner napisał:

    > Dziwne, ze klapka do wlewu paliwa s
    > > ie nie zamyka na stale. Kazdy moze ja otworzyc z zewnatrz.

    >
    > wyszli z założenia, że w stanach mało kto jumi wache ;-)

    Szczegolnie przy obecnych cenach.
    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • wowo5 28.01.15, 01:18
    Oto co test czasopisma Motor Trend:
    www.youtube.com/watch?v=K4fnDNpBbno
    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • wowo5 08.02.15, 03:10
    To jak tam panie doktorze diagnoza? Udany zakup?
    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • drpawelek 10.02.15, 04:59
    Na razie zakup uwazam za bardzo udany.W grudniu przymierzalem sie do kupna Volvo V60 R-design, ale CTS po wszystkich rabatach dostalem za cene troche nizsza. W sumie, za cene BMW 328i dostaje sie pojazd z bardzo wysokiej polki. Za MSRP (ok. $60000) nigdy bym go nie kupil, bo bezwzgledna granice ceny samochodow wyznaczylem sobie na $50000.

    Wnetrze jest wykonane na poziomie Niemcow - materialy sa ponoc drozsze niz u konkurencji.
    Wciaz odkrywam w nim nowe detale. Troche denerwuje mnie zaglowek, ktory jest ustawiony zbyt blisko tylu glowy. Rozumiem, ze jest to podyktowane wzgledami bezpieczenstwa. Denerwuje mnie rowniez zbyt slabe podgrzewanie foteli - zaczynaja dzialac dopiero po 5-7 minutach jazdy. Brakuje mi panoramicznego szklanego dachu, ktory mialem w poprzednim CTS. Przyzwyczailem sie do widoku nieba nad glowa.

    Wrazenia z jazdy oczywiscie trudno opisac. Pelnej mocy silnika wciaz nie uzywam zgodnie z instrukcja. Recenzenci byli zachwyceni wl;asciwosciami jezdnymi i pozostaje mi sie z nimi zgodzic. Podczes jazdy samochod sprawia wrazenie bardzo lekkiego i mniejszego, niz wskazywalyby na to jego rzeczywiste rozmiary. Zawieszenie jest twarde nawet w najbardziej komfortowym ustawieniu (touring). Dzwiek silnika jest ponoc syntetyczny i wydobywa sie z glosnikow, ale do tej pory trudno mi w to uwierzyc. Skrzynia biegow dziala bez problemow - zdecydowanie lepsza od poprzedniej, nawet w trybie manualnym. Ciekawe rowniez, ze zuzycie paliwa w ruchu wielkomiejskim jest troche nizsze niz w poprzednim modelu (12mpg).

    Wczoraj pierwszy raz uzylem automatycznego parkowania - rzeczywscie dziala bez problemow, ale wrazenie jest bardzo dziwne.

  • wowo5 12.02.15, 04:26
    Ja na razie tez jestem zadowolony. Zawieszenie nie wydaje mi sie specjalnie twarde w trybie Tour. Nazwal bym je sprezystym. Kumpla BMW 335 w porownaniu jest twardy jak deska sedesowa. Oczywiscie daleko do komfortu S-klasy z pneumatycznym zawieszeniem ale jak dla mnie to calkiem niezly kompromis miedzy sportem, a wygoda. Zagowek bardziej przeszkadzal mojej zonie, niz mi (moze zaczynam sie garbic:). Nie wlaczam na razie na Sport ani na Track. U mnie na razie komputer wskazuje srednie spalanie po 631 milach 16.4 mpg, co zwazywszy na niskie temperatury i brak dotarcia jest wynikiem niezlym. Acura na dotarciu w zimie pokazywala spalanie na poziomie 11-13 mpg. Dzwiek silnika brzmi calkiem przyjemnie i zgadzam sie dosyc naturalnie. Obawialem sie troche CUE ale na razie wydaje sie dosyc logiczny i stosunkowo latwy w obsludze. Nie wiem czemu niektorzy strasznie ten system krytykuja. Wcale nie uwazam, ze jest jakos szczegolnie wolny. W porownaniu z tysiacem przyciskow we wspolczesnych Acurach jest to wrecz uosobienie prostoty. Nie uzywalem jeszcze automatycznego parkowania. Teraz sa zwaly siegu na ulicach i nie wiem jak by to dzialalo. Raczej poczekam do wiosny. Niektorzy recenzenci krytykowali skrzynie biegow ale ta na razie dziala bez zarzutu. Nie uzywalem jeszcze trybu manualnego ze wzgledu na warunki pogodowe i na dotarcie. Jak przekrocze 1500 mil to wtedy sie z nim pobawie. Materialy w srodku sprawiaja naprawde dobre wrazenie. Uwazam, ze lepsze niz w kumpla A6, czy w BMW 5 i nie gorsze niz w poprzedniej S-klasie. Bardzo podoba mi sie wnetrze nowej S-Klasy i wzorowane na niej wnetrze C-Klasy. W CTS-ie jest poprawnie ale nie ma tego stylu.
    --
    The only fact we believe is the fact that confirms our beliefs. Any fact that doesn't confirm our belief is a lie.
    And that's a fact.
  • marekatlanta71 12.02.15, 17:21
    CTS mi się podoba i jedyne zastrzeżenia jakie miałem to:
    a) touch screen - trzeba sięgać ręką do ekranu, macać go, jest to bardzo niewygodne, ekran się paskudzi paluchami. Konkurencja już uciekła od ekranów dotykowych w samochodach.
    b) zdumiewający pomysł żeby cupholder był elektrycznie otwierany i zamykany. Wiem, cool factor, ale to trochę przegięcie
    c) pasowanie blach na zewnątrz. GM robi wielkie postępy, ale nadal jest daleko od japońców
    d) pasowanie i jakość plastików w środku - jest lepiej niż w wcześniejszych modelach, ale nadal lata świetlne za Audi i nowymi Mercedesami.
    e) skóra - skąd oni biorą tą skórę??? Gruba jak opona.
    f) masa - 4000 funtów??!?!?!? Trudno żeby to mało paliło jak waży tyle.


    --
    Mój blog
  • drpawelek 12.02.15, 20:05
    Osobiscie wole dedytokowane guziki od wszelkiego rodzaju dodtykowych ekranow. Musze jednak przyznac, ze CUE dziala lepiej niz sie spodziewalem po lekturze recenzji. Dodatkowo, ma dosyc dobre voice recognition. Odciski palcow na blyszczacej powierzchni sa problemem, ale jestem jedynym kierowca i mam nawet rekawiczki do prowadzenia samochodu... od zawsze.

    Spasowanie elementow nadwozia - pewnie gorsze niz u Japonczykow. W moim samochodzie dostrzeglem do tej pory jeden problem z plastikiem we wnetrzu (nad progiem). Ktos na forum Cadillaca opisywal jakies problemy ze spasowaniem tylnych blotnikow wokol swiatel. Szczeliny drzwi, maski itd. sa wezsze niz w Gen. 2 CTS. Na dziurawym asfalcie nic nie skrzypi - wrazenie sluchowe jest podobne do Mercedesa E-class. Jesli chodzi o skore, to dostepne sa trzy rodzaje. Ja mam wersje srednia. W wersji Premium skora jest rzeczywiscie luksusowa ("semianilin") i pokrywa nawet deske rozdzielcza. W moim - chyba identyczna do BMW 3 i E-class. Mercedes typowo uzywa MB-tex, czyli winylu...niezlego.

    Elektrycznego zamykania cupholder nie bede komentowal - nie rozumiem.

    CTS jest najlzejszy w swojej klasie:

    Audi A6 4105 pounds
    BMW 535 4187 pounds
    CTS 3.6 3839 pounds (AWD 3915)
    E350 4000 pounds

  • marekatlanta71 12.02.15, 20:35
    Z tym winylem w Mercach to jest wielka afera - okazało sie ze w zimie wyłazi z niego jakaś biała, tłusta substancja brudząc ludziom ciuchy i tworząc piękne wzorki na siedzeniach. Merc bedzie musiał wymienić tapicerkę we wszystkich samochodach.
    --
    Mój blog

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka