07.02.14, 00:15
LINK

A ja kupiłem opony, po przeczytaniu ich testów... ;-(

Okazuje się, że jednak najbardziej miarodajna (w zakupie nie tylko opon) będzie opina znajomych oraz fora.
--
www.berbela.com/
Edytor zaawansowany
  • yamasz 07.02.14, 10:01
    Ja jestem ciekaw jeszcze jednej rzeczy. ADAC co roku publikuje rankingi bezawaryjności. Zawsze w czołówce jest Porsche. Ciekaw jestem czy tutaj też mieszali.
    --
    Puści klamę, ruszy i na horyzoncie zniknie...
  • tomek854 07.02.14, 20:05
    Bardzo możliwe, i bardzo możliwe, że jest to typowe zachowanie, bo dziwnym trafem w Wielkiej Brytanii na pierwszym miejscu jest Lotus :-)
    --
    Żyj zdrowo! Używaj tylko logarytmów naturalnych!
  • franek-b 07.02.14, 10:15
    Też od paru lat kieruję się wskazaniami ADAC przy kupnie opon. Chociaż jak przeczytałem jak miałoby wyglądać oszustwo, to dla mnie brzmi jak fikcja. Przygotowanie opony o określonych parametrach to praca wielomiesięczna i całej armii ludzi.
    Ale swoją drogą jak widać świat (zwłaszcza za granicą) nie jest idealny tak jak wydaje się wielu osobom u nas :-)

    --
    Frank
  • yamasz 07.02.14, 11:07
    franek-b napisał:

    > Też od paru lat kieruję się wskazaniami ADAC przy kupnie opon. Chociaż jak prze
    > czytałem jak miałoby wyglądać oszustwo, to dla mnie brzmi jak fikcja. Przygotow
    > anie opony o określonych parametrach to praca wielomiesięczna i całej armii lud
    > zi.

    Niekoniecznie, właściwie, to bułka z masłem. W tej chwili wielu producentów ogumienia oferuje opony semi slick albo ogumienie przeznaczone do sportu samochodowego, gdzie różnica tolerancji w przyczepności gumy wynosi tylko 10-20 st. C. Wystarczy je odpowiednio ponacinać aby wyglądały jak standardowe opony cywilne i gotowe.
    --
    Puści klamę, ruszy i na horyzoncie zniknie...
  • franek-b 08.02.14, 00:10
    Do audi potrzebuję 15" 195, więc to nie jest raczej rozmiar sportowy i raczej ADAC testuje najpopularniejsze rozmiary np. 205/55/R16 a nie jakieś 17 o profilu 35... Po drugie slicki mają z reguły dobrą przyczepność na suchym i w określonym przedziale temperaturowym, więc np. aquacośtam będzie dla takiej opony i to nawet naciętej beznadziejne.
    A do tego Twoja teoria nie wytrzymuje kontaktu z rzeczywistością w przypadku zimówek.

    --
    Frank
  • yamasz 08.02.14, 12:23
    www.sklep.oponysportowe.eu/185-55-R-15-XR01-M(3,1001,965).aspx
    Masz swój nietypowy rozmiar. Aquacośtam to Aquaplaning (trudne słowo), można ją tak dociąć, że będziesz mógł latać paka trzydzieści po drodze wyglądającej jak rzeka.
    --
    Puści klamę, ruszy i na horyzoncie zniknie...
  • rapid130 07.02.14, 10:56
    Dla mnie nic zaskakującego. O ustawianiu testów wszelakich w kuluarach przy kawie opowiadali instruktorzy szkółek jazdy, którzy jeździli się szkolić do niemieckiej centrali ADAC.
    --
    Włącz myślenie (zarządco drogi!)
  • sven_b 07.02.14, 11:19
    Stawiacie piwo i chętnie opowiem o konkursach na auto roku w niektórych naszych czasopismach motoryzacyjnych :)

    PS. Polecam lekturę dyskusji na oficjalnym profilu ADAC na FB. Cięgi zbierają nielekkie.
  • bassooner 07.02.14, 12:02
    yamasz 07.02.14, 10:01 Odpowiedz
    Ja jestem ciekaw jeszcze jednej rzeczy. ADAC co roku publikuje rankingi bezawaryjności. Zawsze w czołówce jest Porsche. Ciekaw jestem czy tutaj też mieszali.



    ciekawy komentarz z onet:
    yamasz 07.02.14,
    To nie tylko ADAC. Kolega jest maniakiem Alfy Romeo, mieszka w Niemczech. Kupił nową 159 JTDM w salonie AR. Dba o te auto niesamowicie, wszystkie przeglądy, wymiany olejów, wszystko tylko w ASO. Gdy pojechał po trzech latach na TUV był pewny że wszystko będzie ok. Autko wymyte, napastowane, dodatkowo po przeglądzie okresowym w niemieckiej ASO. Zawsze tak przygotowuje swoje samochody do przeglądu - ma jeszcze jeden ,niemiecki wóz i tak samo dba o niego.. I co się okazało już na wstępie? Właściciel alfy niesamowicie zadowolony z swojego wozu zaczął wymieniać zalety auta. Natomiast Pan Diagnosta, rzuciwszy niechętnym okiem na alfę, burknął pod nosem że włosi to się nadają ale do produkcji wszystkiego tylko nie aut. I z iście niemiecką precyzją zaczął szukać, szarpać klamki, węszyć - tak dosłownie, bo "lubią przeciekać", szyba przednia czy aby nie zmatowiona ( mierzył przyrządem, a auto ma 60 000 km przebiegu) .Wyraźnie zły że nic nie znalazł i tak warunkowo dopuścił samochód do eksploatacji podając przyczynę : słabe oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej. Na pytanie właściciela dlaczego, przecież wszystko działa jak należy usłyszał - słabo świecą lampki. I tak oto całkowicie sprawna Alfa Romeo zasiliła szeregi aut z usterką instalacji elektrycznej i/lub oświetlenia zewnętrznego. Samochód natychmiast pojechał do serwisu, tam zrobiono pomiary min. napięcia na żarówkach tablicy rej, nie znaleziono żadnych usterek. Elektryk z serwisu Alfy powiedział wprost - gdyby pan pojechał na TUV autem VW czyli jedynie słusznym wozem w Niemczech przegląd byłby zaliczony za pierwszym podejściem. a tak proszę bardzo - kolejny dowód, kolejna Alfa nie przeszła przeglądu. I w statystykach ląduje na niskich miejscach. I o to chodzi, ma się niemieckie sprzedawać, dlatego dla mnie te wszystkie rankingi TUV, DEKRY, ADAC są tyle warte co wróżenie z fusów po kawie. Pozdrawiam kierowców

    --
    www.berbela.com/
  • lobuzek1 07.02.14, 17:43
    Twierdzenie "Naród wspaniały, tylko ludzie kurwy" ma wymiar transgraniczny. Ja od pewnego czasu bardzo krytycznie podchodzę do wszelakich testów opon, nie wspominając o samochodach, bo rzadko zdarza się coś napisanego naprawdę obiektywnie. Co do opon wolę polegać na zaufaniu znajomego gumiarza, albo sam się przejechać danym samochodem i wyrobić sobie zdanie.
  • sven_b 07.02.14, 18:11
    Z kolei gumiarz będzie namawiał do tego, z czego ma największą prowizję. Nic nie zastąpi własnego rozsądku, którym Wszystkie źródła informacji należy na koniec przefiltrować. Ja też sugerowałem sie testami ADAC, ale po pierwsze tylko raz trafiłem na test z dokładnie mojego rozmiaru, po drugie mój portfel zawsze bardzo w tym rankingu miesza, po trzecie nie jeżdżę pierwszą trójką roku, ale trzymam sie klasy premium. Jak dotychczas nie mogę powiedzieć, że wybór mnie rozczarował.
  • lobuzek1 07.02.14, 23:17
    Akurat gumiarz nie namawia na klasę premium, gdzie pewnie prowizje największe. Sam mam swój rozum i nie decyduję pochopnie, do tej pory się nie zawiodłem. Tak jak piszesz - nie powinno się wybierać pochopnie, a i portfela trzeba słuchać. Nec Hercules contra pugilares.
  • franek-b 08.02.14, 00:04
    Nie wiem jaka to jest klasa premium, ale zawsze poruszałem się w top 3 wg ADAC. Generalnie brałem to co polecał mi gumiarz, jeśli było w top 3.

    --
    Frank

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka