Dodaj do ulubionych

Drugi pasek w tym roku mi się urwał.

08.11.15, 23:14
t-tk 03.05.15, 20:14
Już w tym roku jedną głowicę ściągałem, na drugą nie dam się namówić.

Dzisiaj ściągnąłem na lince lubej c3. Po zjeździe z autostrady ruszając ze skrzyżowania c3 zastrajkowała i zgasła. Przy próbie odpalenia rozrusznik jakoś bardziej ochoczo kręcił niż zwykle, pod osłonę paska nie udało mi się zajrzeć ale po doświadczeniach ze styczniowej awarii w escorcie już czuję czym to pachnie.
Na czwartek jestem umówiony z mechanikiem na wymianę opon i sprawdzenie co jest do zrobienia w zawieszeniu więc wymiana rozrządu i zrobienie głowicy to tak w sumie przy okazji.
Liczę sobie już na spokojnie koszty. Pasek, rolki, pompa 300-400, uszczelka i śruby głowicy pewnie 200, sama głowica kolejne 300, do tego płyn i olej, pewnie 1,5k trzeba się będzie pozbyć, a to tylko proste benzynowe 1.1. Wychodzi to samo co przy escorcie, a mówią że diesle są droższe w naprawach ;)
Kurde, już miałem nadzieję, że z samochodowych rzeczy została mi wymiana tarcz w c3, a tu znowu taka wtopa, niechże się ten rok już kończy.
Edytor zaawansowany
  • rapid130 08.11.15, 23:37
    W latach 70. Amerykanie długo uczyli się - przez portfel - że paski zębate się zmienia z pewną regularnością. Też się w końcu nauczysz. :D
    --
    Włącz myślenie (zarządco drogi!)
  • t-tk 08.11.15, 23:40
    Ja się nauczyłem już w styczniu ;) Od tamtej pory namawiałem, ostrzegałem lubą ale ciągle były pilniejsze wydatki, a w książce jest napisane, że 120 tysięcy lub 10 lat. Wytrzymał 100 i 9 lat ;)
  • rapid130 09.11.15, 11:28
    Do 100 tys. km na jednym pasku (już moim) - i niecałe 5 lat - zdzierżyłem tylko w samochodzie, który też miał teoretycznie dopuszczone 120 tys. km lub 10 lat. Ale większość swojego życia u mnie spędza na dwóch najwyższych biegach, nigdy nie szarpany za uzdę, z wyjątkiem wyprzedzania i pasów rozbiegowych ;) Gdyby jeździł wokół komina, nie ryzykowałbym aż takiego przebiegu.