Badanie satysfakcji klientów Dodaj do ulubionych


W Wielkiej Brytani przeprowadzono badanie dotyczące satysfakcji klienta z posiadanego samochodu. Wśród kryteriów uwzględniano poziom obsługi serwisowej, koszty utrzymania, jakość wykonania oraz wygląd.

W rankingu znalazły się 32 najpopularniejsze na Wyspach marki. Maksymalna możliwa do uzyskania ocena wynosiła 1000 punktów.

Marką o najwyższym wskaźniku zadowolenia posiadaczy okazał się Lexus, który otrzymał 848 pkt i wyprzedził Skodę (847), Hondę (843) i Toyotę (835). Kolejne miejsca zajęły: BMW (829), Mini (821), Mazda (817), Volvo (817) i Audi (810).

Natomiast na drugim końcu skali uplasowały się samochody włoskie. Ostatnie miejsce w zestawieniu zajęła Alfa Romeo (734 pkt), a przedostatnie - Fiat (745), który o jeden punkt został wyprzedzony przez Peugeota.

Średni wynik z badania to 786 punktów.

motoryzacja.interia.pl/news?inf=612425

Czyżby legendarna włoska jakość, która wg wielu dziennikarzy jest mitem, miała jednak przełożenie w praktyce? Zaskakują też bardzo niskie notowania Peugeota i Land Rovera.
Lexus po raz kolejny wygrywa - i jakoś chyba nikt tu żadnych pretensji nie rości. Skoda bardzo wysoko, ale na to trzeba zapewne patrzeć z perspektywy oczekiwań właścicieli Skód - nikt z nich nie ma aspiracji takich jak właściciele BMW czy Mercedesów. A że Skoda dobrze spełnia funkcję środka transportu z miejsca na miejsce - to i wynik jest odpowiedni.

--
Nadszedł już czas nienawiść zabić w sobie...

Automobil
Automobil site
  • Badanie satysfakcji klientów -
    sherlock_holmes 14.04.05, 14:40

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Zadaj pytanie na Forum

Za darmo

Na każdy temat

Tysiącom użytkowników

Zapytaj

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.