Dodaj do ulubionych

Zuzycie paliwa

28.09.05, 04:38
Coraz wiecej reklam samochodow podaje zuzycie paliwa - wlasnie przed chwila GM
chwalil sie ze Pontiac G6 sedan pali 34 MPG na autostradzie. Prawdopodobnie
chodzi o wersje czterocylindrowa, bo jakos nie wyobrazam sobie zeby 3.9 litra
pojemnosci zadowolilo sie 34 MPG...

GM twierdzi tez ze jego nowa seria mastodontow:
www.thecarconnection.com/Auto_News/Auto_News/GM_Reveals_New_Full-Size_SUVs.S175.A9353.html
(pojemnosci silnika od 4.2-litra V-8 do 6.2-litra V-8 ) pali w cyklu
kombinowanym w okolicach 20 MPH czyli mniej niz np. Kia Sorento. Wszystko
dzieki znacznie poprawionej aerodynamice pojazdow i technologii DOD
wylaczajacej 4 cylindry kiedy tylko sie da.
Obserwuj wątek
    • mejson.e Re: Zuzycie paliwa 28.09.05, 11:51
      marekatlanta71 napisał:

      "Coraz wiecej reklam samochodow podaje zuzycie paliwa - wlasnie przed chwila GM
      chwalil sie ze Pontiac G6 sedan pali 34 MPG na autostradzie. Prawdopodobnie
      chodzi o wersje czterocylindrowa, bo jakos nie wyobrazam sobie zeby 3.9 litra
      pojemnosci zadowolilo sie 34 MPG...

      GM twierdzi tez ze jego nowa seria mastodontow:
      (pojemnosci silnika od 4.2-litra V-8 do 6.2-litra V-8 ) pali w cyklu
      kombinowanym w okolicach 20 MPH czyli mniej niz np. Kia Sorento. Wszystko
      dzieki znacznie poprawionej aerodynamice pojazdow i technologii DOD
      wylaczajacej 4 cylindry kiedy tylko sie da."

      Jak się nie pomyliłem, 34 mpg to ok. 7l./100 km a 20 mpg to niecałe 12l./100 km.

      To faktycznie niedużo, jak na takie potwory.
      ale nie zapominaj, że chodzi o zużycie na autostradzie, co przy "waszych"
      ograniczeniach prędkości nie zmusza do wykorzystywania wielkich możliwości silników.
      A na przyszłość korzystaj z "normalnych" parametrów zużycia paliwa - l/100km, bo
      wymyślając przelicznik 20 mpg = (3,8/(20 mpg*1,6)))*100=11,9 l/100 km, mogłem
      się walnąć... ;-)

      Pozdrawiam,
      Mejson
      --
      Automobil
      Forum pozytywnie zakręconych automaniaków.
      • typson Re: Zuzycie paliwa 28.09.05, 12:12
        wlasnie zatankowalem audi i stwierdzilem, ze moj plan oszczednej jazdy po
        miescie znow spalil na panewce - 13,5, hehehe

        > A na przyszłość korzystaj z "normalnych" parametrów zużycia paliwa - l/100km, b
        > o
        > wymyślając przelicznik 20 mpg = (3,8/(20 mpg*1,6)))*100=11,9 l/100 km, mogłem
        > się walnąć... ;-)

        slusznie, a predkosc nie w milach tylko we "wiorstach/zdrowaśkę"
      • edmund.dantes Co to są "normalne" parametry.... 29.09.05, 23:47
        Osobiście uważam, że MPG (czy w wersji metrycznej ilośc kilometrów
        przejechanych na 1 litrze benzyny) jest bardziej "normalnym" parametrem niż
        l/100 km. Jeżeli wiem ile kilometrów przejadę na 1 czy 10 litrach benzyny to
        jest mi prościej wyliczyć ile muszę benzyny zatankować aby tam zajechać. Z tego
        też względu jest to bardziej praktyczny parametr.

        Pozdrawiam...

        P.S. Mieszkam w Kanadzie gdzie obowiązuje system metryczny i zużycie podaje się
        w l/100 km. :-(

      • truskava Re: ceny 29.09.05, 11:04
        typson napisał:

        > tankowalem dzis na neste przy galmoku i cena za litra wciaz 4.21 ;)


        Jeszcze nie tankowałem, ale na nestle przy leklerku ursynowskim jest 4.18
        Na Puławskiej (na wysokości żeanta) jest tak samo.


        --
        Pozdr@wiam

        TRUSKAVA
    • astro_glide Re: Zuzycie paliwa 28.09.05, 18:55
      Pontiac G6 jest wyposazony w silnik 3.5 litra ,a nie 3.9 .
      Zalezy jak kto mierzy zuzycie paliwa .Oni prawdopodobnie mierza przy
      najoszczedniejszej predkosci ,cos ok. 80-90 km/h.
      • marekatlanta71 Re: Zuzycie paliwa 28.09.05, 23:52
        G6 GTP ma 3.9L 3900 V6 SFI engine with 240 hp...

        Dzis w TV ma byc program o tym jak EPA mierzy zuzycie paliwa i dlaczego dane
        podawane w reklamach samochodow nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia.
        • astro_glide Re: Zuzycie paliwa 29.09.05, 03:55
          Ale na stronie Pontiaca podaja ze ten z 3.9 litra jedzie 18 mil na galonie w
          miescie i 26 mil na highway .Natomiast ten model z 3.5 podaja ze przejedzie
          odpowiednio 21 i 29 mil.
        • crannmer Dane a zycie 29.09.05, 08:12
          marekatlanta71 napisał:

          > Dzis w TV ma byc program o tym jak EPA mierzy zuzycie paliwa i dlaczego dane
          > podawane w reklamach samochodow nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia.

          Jak kazde zuzycie tak i zuzycie paliwa przede wszystkim zalezy od uzytkownika i
          warunkow jazdy. Tak wiec i psioczenie uzytkownikow na fabryke, ze jeszcze nigdy
          nie osiagneli takich wartosci, jak w katalogu stoja, sa nieco hm... dziwne.

          Ze wzgledu na rozrzut warunkow uzycia podawane parametry sa tylko przykladowa
          wartoscia majaca ulatwic porownywalnosc roznych samochodow. Tak jak np.
          pojemnosc bagaznika liczona w litrach. Ktora tez nie mowi nic o konkretnej
          mozliowosci przewiezienia danego bagazu.
          Ciekawe, ze nikt nie psioczy na fabryke, ze do 500litrowego bagaznika nie
          wchodzi 1,7 m lampa stojaca, ktorej objetosc wynosi przeciez nie wiecej, jak 10
          litrow ;-)

          Dla mojego samochodu w badaniu wg. procedury EG sa podane nastepujace wartosci:
          cykl miejski 9,4 (krotka jazda z zimnym rozruchem i duza iloscia swiatel - IMHO
          wartosc zawyzona)
          cykl pozamiejski 5,8 (kontynuacja jazdy z cyklu miejskiego - cieply silnik,.
          predkosci nie za wysokie - IMHO wartosc w stosunku do praktyki zanizona)
          srednia 7,2 (moja srednia dlugotrwala to jakies 7,7..8,0)

          A w praktyce w miescie mieszcze sie ponizej 8 (przejazdy nie krotsze, niz 10
          km), choc nie mialbym zadnych problemow, zeby zuzyc ponad 10.
          Na autostradzie zuzyce paliwa zalezy bezposrednio od predkosci i kierunku
          wiatru. Ekstrema 6,8..13 litrow. Zuzycie przy stalej predkosci maksymalnej 23 litry.
          Na drogach pozamiejskich zuzycie waha sie w zaleznosci od warunkow i tempa jazdy
          w granicach 5,5..8,5 litra.

          I nie wiem, mam teraz krytykowac dane fabryczne z bajkopisarstwo, czy cieszyc
          sie, ze jest lepiej?
          ;-)

          MfG

          C.
          • simr1979 Re: Dane a zycie 29.09.05, 15:21
            crannmer napisał:

            > marekatlanta71 napisał:
            >
            > > Dzis w TV ma byc program o tym jak EPA mierzy zuzycie paliwa i dlaczego d
            > ane
            > > podawane w reklamach samochodow nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia.
            >
            > Jak kazde zuzycie tak i zuzycie paliwa przede wszystkim zalezy od uzytkownika
            i
            > warunkow jazdy. Tak wiec i psioczenie uzytkownikow na fabryke, ze jeszcze
            nigdy
            > nie osiagneli takich wartosci, jak w katalogu stoja, sa nieco hm... dziwne.
            >
            > Dla mojego samochodu w badaniu wg. procedury EG sa podane nastepujace
            wartosci:
            > cykl miejski 9,4 (krotka jazda z zimnym rozruchem i duza iloscia swiatel -
            IMHO
            > wartosc zawyzona)
            > cykl pozamiejski 5,8 (kontynuacja jazdy z cyklu miejskiego - cieply silnik,.
            > predkosci nie za wysokie - IMHO wartosc w stosunku do praktyki zanizona)
            > srednia 7,2 (moja srednia dlugotrwala to jakies 7,7..8,0)
            >

            Kiedyś podawano zużycie przy stałej 90, przy 120 i miejskie.To był chyba
            bardziej reprezentatywny system, chociaż cykl miejski był z kolei
            zaniżający,przeciwnie niż w obecnej normie.
            IMHO konstrukcja cyklu pozamiejskiego EU jest totalnie absurdalna i
            nierealistyczna.
            pzdr. nieustające :)
    • typson to ja jeszcze dodam 29.09.05, 12:04
      ze w bmw od kilkunastu tysiecy nie kasuje drugiego licznika spalania sredniego.
      I teraz wynosi ono 10.5 litra (liczone na przebiegu 10-12 tys km)

      I to jest test :)
    • cracovian Mit predkosci... 29.09.05, 16:50
      Zawsze w takich dyskusjach wpadnie ktos i powie, ze w Stanach jezdzi sie wolno.
      Wczoraj do pracy (dzisiaj pojechalem autobusem) poznym rankiem zasuwalem srednio
      90 mil na godzine (przy ograniczeniu 75) czyli ~145km, praktycznie tyle co
      wiekszosc samochodow obok mnie. Duze wozy, 7 pasow w jedna strone i takiej
      predkosci sie nie czuje. GTO z 5.7 litrowym silnikiem spalil 11 litrow na sto -
      nie ma co narzekac. Na dojazdach do przystanku (5 km w kazda strone) pali prawie
      dwa razy wiecej :-(
      • frax1 Re: Mit predkosci... 29.09.05, 23:30
        Z moich skromnych obserwacji wynika że tak naprawde szybciej jeździ się czym
        bliżej dużych miast. W Atlancie i okolicach wszyscy naprawde jadą szybko, ale w
        takiej Północnej Karolinie gdzie diabeł mówi dobranoc już nie. Expressway jest
        55 to wszyscy jadą 60 bo jak będę jechali 75 to zjawi się zaraz "State Trooper"
        i wizyta w sądzie.
        Przyznaje racje... sam byłem zdziwiony jak szybko się jeździ w Atlancie.
        Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka