Dodaj do ulubionych

Tryumf hydraulicznych hamulców!

16.12.05, 21:29
Latem przyszłego roku Mercedes zrezygnuje z będącego dwukrotnie przyczyną ogłoszenia akcji serwisowej systemu hamulcowego typu by-wire dla Klasy E i CLS, którego dostawcą jest firma Bosch. Jak przypuszcza magazyn "Automotive News Europe", może to oznaczać koniec zastosowań tej technologii w motoryzacji.

W czerwcu 2006 r. wejdzie do sprzedaży odmłodzona Klasa E, która nie będzie już wyposażona w technologię SBC (Sensotronic Brake Control). Mniej więcej w tym samym czasie technologia by-wire zostanie wycofana z aut Klasy CLS, zbudowanych na bazie E-Klasy. Pojazdy te otrzymają hydrauliczny system hamulcowy. Mercedes twierdzi, że obecnie może już zaoferować swoim klientom konwencjonalne hydrauliczne systemy hamulcowe współpracujące z ESP, które z powodzeniem mogą zastąpić drogą technologię by-wire.

Z drugiej strony wiele wskazuje na to, że konsumenci stracili zaufanie do systemów by-wire z powodu wadliwego oprogramowania, chociaż statystyki nie potwierdzają takiego poglądu. Modele niszowe, tj. roadstery Klasa SL, SLR McLaren i Maybach, zachowają hamulce typu SBC do końca swojego cyklu.

System SBC miał podkreślać technologiczną przewagę Mercedesa, ale zamiast tego dwukrotnie zaszkodził wizerunkowi producenta (do serwisu wezwano 680 tys., a następnie 1,3 mln aut). Bosch nie ma żadnych innych klientów na systemy by-wire poza Mercedesem.

www.samar.pl/index.html?__action=sec,4&news=8953

OD zawsze wiadomo, że klasyczne sterowanie hydrauliczne daje największą precyzję i bardzo dużą niezawodność...
Chociaz jak znam życie, czysto eektryczne hamulce to tylko kwestia czasu. Strach bedzie jeździć za 15-20 lat ;)

--
Marnych złodziei wieszamy, tych najlepszych zatrudniamy w rządzie.
Witamy w IV Rzeczpospolitej Obojga Kaczorów
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka