Dodaj do ulubionych

E 200/220 CDi

23.07.07, 13:01
Witam

Pytanko mam takie. Macie może doświadczenie z tymi silnikami w klasie E z
rocznika 2006 lub 2007? (ewentualnie wcześniejszymi jeśli to te same silniki,
bo mocami widzę deczko sie różnią). Chodzi mi o ich awaryjność, bo szukam info
i widzę sporo wpisów na różnych forach (choć niebyt dużo wypowiedzi dla tego
modelu) że te silniki do zbyt udanych nie należą, strasznie czułe na złe
paliwo podobno i szybko siada osprzęt silnika? Prawda to?
Rozważana alternatywa dla diesla to E200K.

Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • polokokt 23.07.07, 13:05
    ... skoro już zapytałem :)

    Jakieś doświadcznia (pozytywne i negatywne) z automatem pięciobiegowym mercedesa
    macie? Też pytanie raczej o awaryjność (typ jazdy: spokojna) :)

    Pozdrawiam
  • frax1 23.07.07, 13:16
    Ja jeździłem wczoraj 220CDI i czasem mi się zdarza jeździć 200 K. Wolałbym chyba
    kompressora choć CDI też jest przyjemne w jeździe. Rakiety to nie są ale moc
    jest wystarczająca do sprawnego poruszania się - a i automat jest genialny,
    manual w mercu to pomyłka. Mówisz tutaj o bardzo nowych autach więc raczej nie
    spodziewaj się dużej awaryjności, wiem że mieliśmy problem z 200K bo tracił moc
    - serwis usunął do dolegliwość i z tego co wiem teraz jest ok. Co do diesla to
    220 była kłopotliwa na początku - chyba była tam pompa lucasa która się psuła
    (ale nie jestem tego pewny - jakoś mi się chyba obiło o uszy). Generalnie fajne
    auta - choć ja bym wolał bmw :)
  • lexus400 23.07.07, 14:28
    Trudno miec doswiadczenie z tak nowymi samochodami, wlasciciele owych jezdza
    jeszcze na serwis do ASO ale 220 CDI w Sprinterze to spory klopot z tym, ze ja
    mowie o autach robiacych miesiecznie 20tys.km
    --
    ---------------------------------------------------------
    Palenie papierosow faktycznie powoduje choroby serca!!!!!
  • typson 23.07.07, 14:42
    Wiesz co, nie wiem jak to z tymi forami jest. Mam wrazenie, ze w PL nie wiedziec
    czemu auta takie jak MB czy bmw sa uwazane za jakis szczyt wypasu i luksusu.
    Owszem, fajniejsze sa niz logan ale, mniejsza o to. W kazdym razie kupuja jakies
    uzywki, byle taniej i byle ksenony były. A czy reszta sie kupy trzyma to juz nei
    wazne. I potem maja pretenesje, ze samochod po pieciu dzwonach, naszpikowany
    elektronika (w polowie amputowana przez domoroslych blacharzy) sygnalizuje
    jakies problemy. A do tego wydaje im sie, ze to w dalszym ciągu sa konstrukcje
    ala w123 2.0d 60km, ktore po 1mln na opale robią.

    Mysle, ze najrozsadniej bedzie podpytac sie kogos, kto ma znajomosci w ASO i
    bedziesz mial informacje o tym, co, jak i w czym sie statystycznie najczesciej psuje
    --
    Frell Me Dead
  • frax1 23.07.07, 14:55
    Hahaha... złote słowa typson... ojciec mi swego czasu opowiadał o klientach w
    wypasionych używkach które np. nie miały hamulców bo właściciel twierdził że tak
    mu wystarczy i nie potrzeba jeszcze zmieniać klocków lub o gościach w MB czy BMW
    którzy by chcieli naprawić całe auto za 100 zł...
  • typson 23.07.07, 15:06
    Dokladnie, powody wyzszych (choc twierdze, ze nie zawsze) cen roznych czesci do
    marek wyzej wymienionych czasem sa wyssane z palca choc czesto nie. Tarcza
    hamulcowa do siodemki na prawde jest wieksza (374x35) niz w focusie (300x25)
    choc 300 to i tak duzo, bo kiedys auta mialy "fi" po 260mm i to i tak bylo juz
    sporo.

    I takich przykladow jest przeciez sporo - silniki zalewane 8-10 litrami oleju,
    nastoma litrami chlodziwa, podobnie skrzynie, wielkie klocki, tarcze, etc. masa
    rzeczy jest "wielka" wiec i wiecej kosztuje. A ceny w serwisie? Raczej dosc
    typowe - niech nikt mi nie mowi, ze robocizna za wymiane plynu hamulcowego na
    poziomie 150 pln to jakies koszmary finansowe. W kadym aso tyle biora i juz
    --
    Frell Me Dead
  • frax1 23.07.07, 15:54
    O to chodzi że pewne części do np. A4 są znacznie tańsze niż do A8 bo często
    znacznie mniej skomplikowane. Ludzie po prostu myślą że jak kupią sobie "tedeika
    albo inne w dyzlu" to będzie taniej... a to często g... prawda bo jest drożej i
    koszt utrzymania to nie tylko paliwo... ale pewnym "giełdowym specjalistom" co
    nawet bmw pod blokiem naprawią tego się nie wytłumaczy.
  • sherlock_holmes 23.07.07, 22:12
    Większość samochodow z CommonRail źle znosi polskie paliwo, więc CDI Mercedesa to nie żaden wyjątek :(

    --
    PiS = Przeproście i Spadajcie

    Forum Automobil

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka