Dodaj do ulubionych

Ciekły wtrysk gazu vs CNG.

26.08.07, 11:53
Tak sobie ostatnio myślę że diesla raczej sobie w najbliższej przyszłości nie
kupię - koszty utrzymania są niewspółmiernie wysokie do oszczędności, a
benzyna jest dość droga w kraju więc pozostaje mi tylko gaz. Teraz więc
pytanie - czytałem że najnowszym rozwiązaniem jest ciekły wtrysk gazu
www.zss.pl/~moto/www_prasa/29.htm
Jakie są tego koszty i czy jest poprawa w stosunku do pracy na sekwencji -
mówię o mocnym silniku (np. turbo benzyna). Słyszałem że kolektor trzeba
wysłać do firmy żeby dokładnie nawierciła, to pewnie znacznie podraża imprezę.
Słyszeliście o kimś kto to ma? Może Lexie montowałeś już?
A może lepiej zamontować CNG - jakie są tego koszty? Słyszałem że najdroższe
są zbiorniki - ale cena 70 gr za litr kusi, poza tym odsprzedaż takiego auta
będzie chyba łatwiejsza niż z LPG bo to tzw. nowinka ekologiczna.
Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • lexus400 26.08.07, 13:24
    Nie montowałem jeszcze nikomu ale dostałem kilka samochodów do naprawy z taką
    instalacją LPi i we wszystkich uszkodzenie dotyczyło pompy znajdującej się w
    zbiorniku - koszt naprawy to około 2700-3200 PLN, były to instalacje o przebiegu
    od 35.000 - 80.000km Jeżeli zaś chodzi o CNG to problem polega na braku sieci
    stacji tankowania oraz na wielkości zbiorników do magazynowania gazu, które w
    autach osobowych zabieraja w zasadzie całkowicie bagażnik. Nie tak dawno stałem
    przed dylematem zagazowania Pajero i jednak skończyło się na sekwencyjnym
    wtrysku LPG a prawdę mówiąc, brałem pod uwagę montaż wszystkich systemów
    zasilania gazem.
    --
    ---------------------------------------------------------
    Palenie papierosów faktycznie powoduje choroby serca!!!!!
  • bassooner 26.08.07, 13:44
    Zbiorniki są duże, ciężkie i drogie bo muszą być pancerne przez to zabierają
    więcej miejsca. Sieć punktów sprzedających CNG stale się powiększa ale i tak
    jest...no po prostu tragiczna.
    www.gazziemny.pl/85.htm
    www.infogaz.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=994
    Pojedziesz sobie gdzieś gdzie w promieniu 200 km nie ma takiej stacji i co
    zrobisz? Będziesz specjalnie odbijał do jakiegoś większego miasta gdzie jest?
    A co do sprzedaży auta z taką instalacją, to nie był bym pewien o ewentualne
    korzyści...
    Poza tym cena jaką podałeś to najprawdopodobniej cena gazu ziemnego
    dostarczanego do domu-czyli bez akcyzy. Cena gazu ziemnego z akcyzą, który
    tankujesz do samochodu to ok. 1,38 zł.
    --
    bassoonerka
  • frax1 26.08.07, 18:07
    Zastanawiam się nad silnikiem 2.7 turbo w audi i powiem szczerze że jeżeli nie
    da się tego zagazować w sposób który nie będzie zmniejszał trwałości silnika ani
    jego mocy to poszukam czegoś mniejszego. Słyszałem że zaletą ciekłego gazu jest
    obniżenie temperatury silnika - boję się właśnie tego że przy sekwencji będzie
    problem z autem z dwoma turbinami i 260-300km mocy, dlatego zastanowiła mnie
    instalacja z ciekłym gazem.
    CNG już odpuściłem bo poczytałem dziś trochę, bagażnika brak, trudności w
    tankowaniu i droga instalacja.
    Pozdrawiam
  • lexus400 27.08.07, 15:14
    frax1 napisał:
    Słyszałem że zaletą ciekłego gazu jest
    > obniżenie temperatury silnika - boję się właśnie tego że przy sekwencji będzie
    > problem z autem z dwoma turbinami i 260-300km mocy,

    Problemu żadnego z mocą nie ma, trzeba zamontować instalację PRINS, bez problemu
    obsługuje auta z turbinami. Temat temperatury sobie daruj. To jest silnik
    przystosowany do spalania benzyny PB więc temperatura mu nie jest dziwna, wadą
    ciekłego wtrysku są cały czas awaryjne pompy gazu i jeszcze wtryskiwacze nie do
    końca dające sobie radę z różnicami temperatur, ale oczywiście "fahowe" pisma
    wiedzą wszystko na ten temat. Nie wiem czy Ty chcesz tym autem jeździć czy tylko
    sprawdzać parametry silnika na hamowni, bo w normalnej eksploatacji nie patrząc
    na przełącznik gazu nie jesteś w stanie wiedzieć czy używasz w danym momencie
    gazu czy benzyny.
    --
    ---------------------------------------------------------
    Palenie papierosów faktycznie powoduje choroby serca!!!!!
  • frax1 27.08.07, 21:26
    Dziękuje Lexusie za konkretną odpowiedź. Moje obawy po prostu dotyczyły tego że
    mogą być jakieś problemy przy szybkiej jeździe czy przyśpieszaniu np. wydajność
    wtrysków. Podejrzewam że jak już kupię jakieś auto - będzie to pewnie początek
    przyszłego roku... chyba że znów mi się plany pomieszają i będę siedział w
    krainie sausage roll'ów i Guinnessa dłużej (choć na to nic nie wskazuje) -
    odezwę się do Ciebie w sprawie instalacji odnośnie jakiś konkretów bo wydaje mi
    się że jesteś mi w stanie zapewnić wysoki standard całej instalacji. Jeżeli
    mówisz że z gazem nie ma żadnych problemów to odpuszczam już zupełnie diesla.
    Pozdrawiam !
  • lexus400 27.08.07, 22:47
    frax1 napisał:
    Jeżeli
    > mówisz że z gazem nie ma żadnych problemów to odpuszczam już zupełnie

    Dobra sekwencja rozwiązuje wszelakie problemy:))
    --
    ---------------------------------------------------------
    Palenie papierosów faktycznie powoduje choroby serca!!!!!
  • mrzagi01 26.08.07, 15:09
    Bass poruszyl najistoniejsya kwestie, tzn. problem z tankowaniem
    CNG. byc moze w przyslosci (nawet niedalekiej bedzie luzik, ale
    teraz to jest nieco klopotliwe)
    natomiast jesli chodzi o wtrysk cieklego propan-butanu, to prywatmie
    szczeze mowiac nie wiem czy przewagi tego systemu nat wtryskiem
    sekwencyjnym uzasadniaja cene instalacji (nie mowie ze nie, ale
    jestem badz co badz lajkonikiem)
    --
    VOLK
  • mrzagi01 26.08.07, 15:12
    ... a do tego jestem nieco zbombardowany spirytualiami :D
    --
    VOLK

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka