Dodaj do ulubionych

Bugatti Veyron na torze Top Gear - ile osiągnie?

  • 23.11.08, 19:50

    Ponad trzy lata w sprzedaży i jeszcze go nie testowali?

    Daje mu minuta 15 , to w końcu 2 tony.
  • 24.11.08, 13:46
    Ale sie Jeremy rozczarowal... Czwarty czas 1:18,3

    --
    "Moja kawa, Twoja kawa, taka rozmowa..."
  • 24.11.08, 16:21
    civic_06 napisał:

    > Ale sie Jeremy rozczarowal... Czwarty czas 1:18,3

    Też się zaskoczyłem. Obstawiałem 1:15 lekką ręką. Jak spojrzysz na profil toru, to tak naprawdę głównie same proste, takie ćwiartki mili. Podczas filmowania pokazywane są głównie zakręty, więc widz myśli, że to z nich głównie składa się tor, a jest dokładnie odwrotnie. Jednocześnie Veyron ma gigantyczną przewagę przy sprincie na prostym nad w zasadzie każdym samochodem, nawet nad 600-konnymi bardzo lekkimi ścigaczami po 1200 kg. Clarkson sam mówi o torze, że to "power circuit".

    Co więcej Veyron ma hamulce ceramiczne i dodatkowy hamulec aerodynamiczny. To widać w czasie 0-160-0 km/h. Opóźnienia są niesamowite.

    Zakręty? Veyron ma napęd na cztery koła (chociaż bez centralnego dyfra a ze sprzęgłem), więc powinien być w stanie szybciej wejść na moc przy wyjściu z zakrętu. Owszem, auto waży 2 tony ale popatrz na tylne opony: www.babodream.co.kr/zbxe/files/attach/images/1497/180/247/2008-Bugatti-Veyron-Fbg-par-Hermes-Rear-1280x960.jpg
    W dodatku test był z wysuniętym spojlerem www.whatonemillionbuys.com/wp-content/uploads/2008/06/red-veyron-b.jpg który przeszkadza przy maksymalnej prędkości ale pomaga w niższych podczas skręcania. Do tego superszybka skrzynia DSG z siedmioma biegami, a więc tylko zyskuje w stosunku do sekwencyjnych zautomatyzowanych manuali jak w Lambo, Ferrari, Ascari czy Gumpercie no i 7 biegów lepiej wykorzystuje szczytową moc.

    I co?

    I Veyron odciął tylko 1,4 sekundy od czasu Nissana GT-R, który jest raptem o tylko 300 kg lżejszy (1700kg), ma połowę mocy, 6 cylindrów a nie szesnaście, dwie turbosprężarki a nie cztery, o jeden bieg mniej, spojler-miniaturkę i stalowe hamulce. O różnicach w cenie nie wspomnę.

    Wszystko to Nissan musiał odrobić w zakrętach. Nieźle, co?

    A jeszcze lepiej, Porsche 911 GT2 i Gallardo LP coś tam zrobiły 1:19.5 na lekko mokrym torze! Na suchym może byłoby i 1:19.

    Byłem zupełnie zaskoczony że brutalne przyspieszenie i hamowanie nie było w stanie kompletnie odstawić innych aut. I przerżnęło z Zondą. A sam widziałeś, jak bardzo Bugatti odstawiło Pagani w zwykłym starcie na prostej.
  • 24.11.08, 19:44
    Ten test tylko utwierdzil mnie w przekonaniu, ze Veyron to typowy
    przyklad przerostu formy nad trescia. Poza tym brzydkie to...

    Wole bardziej przyziemne supersamochody.
    --
    "Moja kawa, Twoja kawa, taka rozmowa..."

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.