Dodaj do ulubionych

Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossana

11.12.06, 13:10
www.bip.zielonka.pl/browse.php?catprz=833
Co za wstyd, wrecz tragedia 15 kursów autobusu w ciągu całego dnia. To daje
mniej więcej jeden raz na godzine. i jeszcze to zagęszczenie. Kto tym będzie
jeżdził. Brak szacunku dla mieszkańców
Panie burmistrzu niech Pan jednak opuści stanowisko bo to już jest mało
śmieszna sprawa kolejny przetarg i znów taki niewypał. Brak jakiejkolwiek
wyobraźni w UM aż bije po oczach. Może wypowiedzą się tutaj radni miejscy i
zarządają zmian warunków
Obserwuj wątek
    • logan.marki Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 11.12.06, 15:05
      Powiem szczerze, ze nie rozumiem Burmistrza Zielonki.
      Z jednej strony na stronach UM pisze, iż chce gadać z ZTM w sprawie linii
      podmiejskiej, a tu wyskakuje z kolejną „prowizorką” jaką chce obdarować
      mieszkańców Zielonki przez następny rok.

      A z drugiej strony, to jak ten autobus ma jeździć przez Marki, to nie dość że
      Zielonka będzie musiała dopłacać do linii na swoim terenie, ale w Warszawie, a
      nawet w Markach – a przecież łatwo zgadnąć iż Marki nie będą chciały brać na
      siebie kosztów funkcjonowania czegoś, co jest z punkty widzenia tego miasta
      potrzebne jak dziura w moście.

      Tak więc w grę wejdą takie kwoty, ze będzie można wykupić spokojnie za tę kwotę
      linie podmiejską ZTM o dużo lepszej częstotliwości, i jeszcze by trochę kasy
      zostało.
      • v2t Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 11.12.06, 21:52
        No wlasnie... dlaczego dysponujac tak duza kwota, pan burmistrz nie przejedzie
        sie do ZTM i nie postara sie o polaczenie z Wawa za pomoca autobusow
        podmiejskich? Moim zdaniem wyglada na to, ze zamiast tego woli siedziec sobie w
        cieplym gabinecie i przegladac oferty takich 'profesjonalnych' przewoznikow jak
        PKS Grojec. Nie rozumiem, dlaczego 'nasze' wladze lokalne nie wybiora
        najprostrzego moim zdaniem rozwiazania i nie zloza oferty ZTM, tylko bawia sie w
        jakies przetragi, do ktorych nikt nie chce przystapic?
        A propos 'profesjonalnych' przewoznikow, widzieliscie:
        www.zielonka.pl/index.php?what=arts&id=1157&ac=&xid=0
        pozdrawiam
        • radik22 To dopiero byłaby paranoja 11.12.06, 23:29
          No jeśli ta linia "będzie przebiegała ulicą Wyszyńskiego, ul. Wojska Polskiego z pętlą na ul. 1-go Maja." jak wynika z zmierzeń na stronie Zielonki to mam gdzieś taką linie! A co z drugą częścią Zielonki? Nawet do stacji kolejowej miała by nie dochodzić? To ja dziękuję. To dopiero byłaby paranoja.
        • logan.marki Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 12.12.06, 15:19
          Ja mam swoje domysły, dlaczego Burmistrz Zielonki tak się panicznie boi ZTM.

          On chyba domyśla się tego, że ZTM ma swoje wymogi odnośnie dróg – musi być pętla
          autobusowa o odpowiednich parametrach, drogi muszą być odpowiednio szerokie i
          przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów, i oczywiście przystanki – autobusy ZTM
          to nie wiejskie PKS-y które zatrzymują się pod przysłowiowym płotem tarasując
          drogę – budowa zatok przystankowych też kosztuje. I do tego dopłaty do
          kursowania linii...

          A tak znajdzie firmę, która będzie jeździła tak jak jej nakażą, i takich
          „drobiazgów” jakich wymaga ZTM nie trzeba będzie realizować. A to że ludzie nie
          będą zadowoleni... kogo to właściwie obchodzi?

          • nierymek Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 12.12.06, 18:16
            to czy ludzie będą zadowoleni będzie zależało głównie od przebiegu trasy.
            narazie jeszcze przetarg jest nierozstrzygnięty więc nie ma co przesądzać. i nie
            ma też co się upierać tak przy tym ztm, bo w strefie podmiejskiej bilet normalny
            jednorazowy kosztuje 4,80 więc nie tak mało. a i wątpię, żeby trasa autobusu
            zachwyciła kogokolwiek.
            --
            To nie żadna preria. To Peryferia.
            Blog
          • mika_007 Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 26.12.06, 10:56

            logan.marki napisał:

            > Ja mam swoje domysły, dlaczego Burmistrz Zielonki tak się panicznie boi ZTM.
            >
            > On chyba domyśla się tego, że ZTM ma swoje wymogi odnośnie dróg – musi by
            > ć pętla
            > autobusowa o odpowiednich parametrach, drogi muszą być odpowiednio szerokie i
            > przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów, i oczywiście przystanki – autob
            > usy ZTM
            > to nie wiejskie PKS-y które zatrzymują się pod przysłowiowym płotem tarasując
            > drogę – budowa zatok przystankowych też kosztuje. I do tego dopłaty do
            > kursowania linii...


            DOKŁADNIE TAK
            masz zdecydowaną rację
            żeby ZTM "wjechało" do Zielonki,ta musiałaby dużo zainwestować

            ktoś narzekał na stare składy?
            a warto puszczać nowe dobre autobusy po to żeby tłukły się po dziurach i
            koleinach?
            dwa-w W-wie łatwiej wykręcić nowym nie łamanym niż w małym miasteczku -tu
            na "zadupiu" właśnie najlepiej sprawdzają się stare przegubowce ;)



            aaa i jeszcze jedno ZTM dostaje pieniądze OD miasta Warszawy -i w tej kwocie
            musi się zmieścić -nic dziwnego,że nie chce się poświęcać na dopłacanie do
            transportu podmiejskiego
            A jeśli nadal będą obcinali kierowcom wszystko co się da,to nie tylko nie
            zgodzą się na trasy podmiejskie ale i przestaną jeździć po W-wie

            strajk MZA jest bliżej niż nam się wydaje ....

            (i żeby nie było-ich pensja jest bliżej NAJNIŻSZEJ krajowej jak "średniej")
    • radik22 Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 11.12.06, 19:34
      Nie wiem czemu taki alarmistyczny ton tej wypowiedzi. To są warunki brzegowe a przetarg się jeszcze nie zakończył. Osobiście mam nadzieje, że będzie więcej tych kursów ale to i tak duże ułatwienie w komunikacji.
      Najgorsza z możliwych sytuacji to gdyby przetarg się nie zakończył z powodu braku ofert.
      Na plus oferty można zaliczyć trasę autobusu i atrakcyjne ceny biletów. Obecnie dostaje szału gdy S-ka tyle czasu kluczy przez Bankówkę zanim wyruszy do Wawy. To bardzo denerwujące dla mieszkańców drugiej strony Zielonki! I wiem co mówie bo wielu ludzi na to narzeka. Lepiej te kilkanaście kursów dziennie niż stan obecny.
    • bwalkiewicz Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 12.12.06, 09:02
      Nonsens, oczywiście, ten przetarg. Autobusy mają jeździć od 5 do 24 - to jest OK. Ale nie mniej niż 15 kursów? A co będzie, jeśli wygra firma, która da 16 kursów i będzie najtańsza??? W związku z czym wyjdzie na to, że nawet nie co godzinę będzie autobus jeździł, a w weekend to już szkoda słów. Jakby ludzie siedzieli tylko w domu. W szczycie autobus powinien jeździć choćby co 15-20 minut (na tej trasie), a poza szczytem może być co godzinę. Więc daje to dużo więcej niż nawet 25 kursów. Trasa też do kitu, ja z Przemysłowej mam sobie spacerować do Długiej? Na Bankówce jeździ tyle autobusów, poza S-ką są A/W/Z. Czemu nie można zrobić pętli na Przemysłowej?
        • kubasz133 Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 12.12.06, 13:18
          Przetarg jak sądze rozpisany aby znaleść więcej ofert i ewentualnie później do
          negocjować szczegóły. Jakby było napisane, ze ma byc 30 kursów to pewnie nie
          zgłosiłby się nikt..
          Jeśli chodzi o trasę to nie rozumiem Was? Chcecie ogólnodostępnego szybkiego
          autobusu a marudzicie na trasę. Pewnie najlepiej zeby przystanek był pod WASZYM
          domem ;) a autobus jechał prosto do Wawy nie zabierając juz nikogo bo WAM się
          spieszy. Czy to nie widać ze tutaj trzeba kompromisu. Po wszystkich ulicach nie
          da się przejechać. Jedni chcą bankówi inni mówią "bez bankówki", jeszcze inni
          chcą przemysłowej...a moze bez Przemysłowej ...? A moze jakiś kompromis ? :)
          • nierymek Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 12.12.06, 14:38
            dla mnie autobus nie musi zatrzymywać się pod moim domem, ale jak czytam, że na
            bankówce jest mnóstwo autobusów to sorry. tak naprawdę jest eska i 7 pociągów ze
            stacji do Wawy. Dla mnie taki autobus mógłby jechać i na Przemysłową, i przez
            Bankówkę jednocześnie. nawet lepiej, bo czasem chcę skoczyć coś załatwić i
            wygodniej byłoby mi busem niż z buta. w sumie problem komunikacji imho dotyczy
            również transportu wewnętrznego, bo w tej chwili ruch eską z bankówki w okolice
            chociażby wolności to 3,5 zł. sporo. a jak wszyscy wiemy, Zielonka mała nie jest
            wbrew pozorom.
            --
            To nie żadna preria. To Peryferia.
            Blog
            • bwalkiewicz Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 13.12.06, 08:00
              Racja. Słuchajcie, najważniejszą sprawą (poza ceną biletu) jest właśnie ta częstotliwość kursowania. Żeby to nie był kurs co godzinę w szczycie, żeby to również nie było "zwiedzanie" innych miejscowości po drodze, jak to jest w przypadku linii X. W sumie trasa z Zielonki Bankowej przez Marki (czyli podobnie jak J) mogłaby być odpowiednia, tylko właśnie ta częstotliwość... Sorry, nierymek, za moją niesprawiedliwość. Fakt, po Bankówce jeździ tylko S-ka. Mój wybuch żalu, za co przepraszam. Wkurzam się na tę komunikację, bo w nowym rozkładzie pociągów na Wschodnią jeździ tylko jeden skład i cholery można dostać jak się jedzie przyciśniętym do ściany.
    • steeven8 Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 14.12.06, 16:56
      Co zwadzio? Możesz chcesz by po Zielonce kursowało ZTM? Może kiedyś będzie, ale
      najpierw trzeba mieć od groma pieniędzy, by spełnić przesadzone - moim zdaniem -
      życzenia przewoźnika miejskiego. Już wystarczy wspomnieć, jakie haracze muszą
      płacić Ząbki, aby ZTM łaskawie przejeżdżało przez ich teren. Na przystanki,
      które można policzyć na palcach jednej ręki i są w opłakanym stanie. A już nie
      wypominam, że ten tabor jest jednym z najstarszych udostępnianych przez ZTM. Aż
      strach czymś takim jechać - w każdej chwili może się rozpaść na drodze...
      A to ,że przez Bankówkę będzie jeździć kolejna linia autobusowa, to nawet
      dobrze, bo to będzie alternatywa dla eSki. Nie trzeba będzie czekac x-dziesiąt
      min. na przyjazd S. Owszem, można mieć zastrzeżenia, że ta nowa linia będzie się
      pojawiać na horyzoncie, wg ciebie, raz na godzinę. Radzę czytać dokładniej
      teksty - w przetargu i w opiniach innych forumowiczów jest uwzględnione "CO
      NAJMNIEJ 15 KURSóW", czyli można wywnioskować, że ma ich być więcej.
      A pieniądze wkrótce będą, ponieważ UM musi spłacić wszystkie raty za gimnazjum
      a jest to spora suma jak na warunki naszego miasta. Skończy jedno, zajmie się
      drugim (może tym waszym upragnionym ZTM).
      Niestety nie mamy "swojego" Gosiewskiego w sejmie, który załatwiłby nam,
      mieszkańcom Zielonki, miejskie autobusy. A może to się kiedyś zmieni?:)

      Nie piszę tego dlatego, że znam Burmistrza i tą opinią stoję w jego obronie,
      ale dlatego, że w obecnych czasach należy myśleć racjonalnie - co jak zauważyłem
      na tym forum, nie jest domeną większości internautów.
      • jasza0 Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 15.12.06, 00:41
        Na szczescie jest to Twoja domena.

        Zwroc jednak uwage jak bardzo przeciazone sa obecnie funkcjonujace w Zielonce
        srodki transportu(nie wspominajac o sytuacji na Bankowce). Potrzebne jest
        rozwiazanie, ktore zlikwiduje ten problem. Nie koniecznie ZTM, chociaz on bylby
        najlepszy. To moga byc nowe linie prywatne, wiecej pociagow albo jakies inne
        oryginalne rozwiazanie. Cokolwiek. Byle bylo szybciej i luzniej(nie nie, nie mam
        na mysli pierwszej klasy).
        Natomiast za jak najbardziej porzadane uwazam wszelkiego rodzaju naciski na
        wlodarzy naszego miasta. Nawet te, ktore Twoim zdaniem sa irracjonalne. Bez nich
        nie byloby zapewne nawet linii X, ktora coprawda jest niewypalem i bezczelna
        kielbasa wyborcza(swoja droga tez chybiona) ale jest tez jakims krokiem naprzod.

        Nie pisze tego dlatego, ze jestem przeciwnikiem Burmistrza i ta opinia probuje
        go osmieszyc. Wrecz przeciwnie. Uwazam go za dobrego gospodarza, a przynajmniej
        najlepszego jakiego mialo to miasto w ostatnich latach. Sprawa komunikacji
        miejskiej i wycieraniem wszystkiego o gimnazjum osmiesza sie akurat sam. A
        szkoda, bo poza tym nie mozna mu wiele zarzucic.
        • radik22 Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 15.12.06, 15:32
          Dla mieszkańców Zielonki linia ZTM jest bardzo ważna i stąd taki nacisk ze strony społeczności. Chodzi o to, że większość dojeżdżających do Warszawy posiada już miesięczne bilety ZTM i taki autobus byłby dla nich bardzo wygodny! I jest to naprawdę bardzo dobre rozwiązanie.
          Inną sprawą jest, że proponowana trasa tego autobusu to czysta kpina. Linia idąca z pętli na ul. Trockiej w Warszawie do pętli na ul. 1-go Maja w Zielonce to wyrzucenie pieniędzy w błoto! A co z całą resztą Zielonki? Nawet do centrum nie będzie dochodził? No jeśli tak to ma wyglądać to już lepiej dofinansować prywatnego przewoźnika.
          • steeven8 Re: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossa 15.12.06, 16:29
            Radiku22.
            A gdybyś ty był burmistrzem, to którędy miałoby jechać, wg ciebie, ZTM do
            Zielonki? Ul. Wyszyńskiego? Przecież już około 6.00-6.30 robi się tam korek od
            przejazdu kolejowego aż do Multi Mediki... Niby Wyszyńskiego jest drogą
            powiatową, a ma tylko jeden pas. Powinny być co najmniej dwa w każdą stronę!
            A skąd UM ma mieć/znaleźć pieniądze na wykupienie terenów wzdłuż szosy (np. od
            leśnictwa, prywatnych właścicieli itd., itp.)? Może jak rozwiążą ten problem, to
            wtedy zajmą się ZTM-em.
      • rismo Rozwiązanie 15.12.06, 18:46
        Myśle, że burmistrz powinien zaprojektowac dobrą trasę łączącą obie strony
        Zielonki, zaplanować odpowiednie jej przystosowanie, miejsca na przystanki itd.
        Następnie powinien skorzystać z usług jakiegoś dobrego negocjatora znającego
        realia warszawskie. Przydał by się jakiś lobbing z zewnątrz i naciski na ZTM. W
        żadnym razie nie powinien się godzić na niekorzystną trasę.
        Jeśli się nie powiedzie to już lepiej zatrudnić własną prywatną linie, taką jak
        X ale bez kluczenia po Ząbkach, zaplanować odpowiedni rozkład jazdy,
        dofinansować tak aby koszt biletu był jeszcze tańszy i wtedy można nawet
        zrezygnować z ZTM.
        • marek_k84 Re: Rozwiązanie 18.12.06, 11:44
          " Myśle, że burmistrz powinien zaprojektowac dobrą trasę łączącą obie strony
          Zielonki, zaplanować odpowiednie jej przystosowanie, miejsca na przystanki itd."

          Fajnie sobie myślisz. Serio, serio! :)
          Tylko.... Spróbuj pobawić się w Burmistrza sam i podrzuć przykład projektu.
          Pamiętaj o realiach miejscowych, zaś przede wszystkim:

          1. Linie kolejowe i istniejące przejazdy,
          2. Układ, standard i obciążenie istniejących ulic.
          Pamiętaj również oczywiście o tym, kto rzeczonymi torami, czy uliczkami
          administruje i ma prawo do decydowania o inwestycjach w ramach tychże...

          Jeśli przedstawisz propozycję, która to wszystko uzwględni. Rozpiszesz na
          złotówki (i źródła ich pozyskania) oraz na godziny to...
          za cztery lata zagłosuję na CIebie...

          :)
          • zwadzio Re: Rozwiązanie 18.12.06, 14:28
            Czemu wiekszosc wypowiedzi broniących burmistrza dotycza tego samego czyli
            braku pieniędzy. Po to jest burmistrzem aby umiał spełniać potrzeby obywateli i
            znajdowac na nie kase. Nadal istnieje poslkei myslenie zasciankowe Co drogie to
            nie robimy bo się nie opłaca.......bezsensu. Każda złotóka dobrze zainwestowana
            może przynieść zysk. DOBRZE ZAINWESTOWANA
            • marek_k84 Re: Rozwiązanie 18.12.06, 15:09
              Głupstwa piszesz.
              Kazdy projekt trzeba osadzać w realiach. Także finansowych. jesli chcesz
              zbudowac dom musisz pozyskać na to srodki. Chcesz przystosować infrastrukture
              miejska do utworzenia "wewnetrznej" linii autobudowej, musisz również zdobyć
              kasę. NOWĄ kasę, gdyz miasto jakiestam środki w budżecie posiada. Z dochodów
              własnych jak i z subwencji. Te środki musza zabezpieczyc działaność bieżącą
              jaki trwajace oraz planowane inwestycje. Załóżmy, że Burmistrz środki na to
              również zdobędzie.
              Załóżmy...
              To nie wystarczy, gdyż przedmiot rozważań w znacznej części znajduje się poza
              jego jurysdykcją. Tereny kolejowe, drogi powiatowe i wojewódzkie...
              Sam widzisz wiec, że to nie jest kwestia rzucić paru złotych i zrobić.

              Łatwo więc tylko jęczeć, ze kolejny niewypał w kwestii autobusowej.

              Rzeczywistość jest natomiast taka, że to niemalże wezel gordyjski. Zielonka
              jest miastem bardzo rozległym, przy niskim zagęszczeniu ludnosci. Siec dróg i
              ulic jest jaka jest i niewiele mozna "własnymi środkami" w niej zmienić.
              Rzucanie haseł tego typu jak tytułowe to nic więcej jak pusta demagogia.
              Dlatego obiecałem autorowi SENSOWNEJ koncepcji rozwiązania węzła swój glos za 4
              lata.
              Warunek jeden: SENSOWNEJ, wiec realnej, a nie science fiction. Tej mamy dość
              (100 mln dla kazdego, 3 mln mieszkań, tanie państwo itd. itp.)...

              I raczej nie widzę w Zielonce kolejki magnetycznej na estakadach jako panaceum
              na komunikacyjne rozterki.

              • zwadzio Re: Rozwiązanie 18.12.06, 20:09
                Jeśli Zielonka nie ma komunikacji to trzeba ją stworzyć zgodnie z potrzebami
                mieszkańców. To jak z chorobą, jedyne lekarstwo, które jest skuteczne, kosztuje
                spory woreczek PLN. Środki tymczasowe tylko przedłuzają agonie. Jeśli burmistrz
                nie ma pomysłu niech zrezygnuje, pieniądze można wziaśc z kredytu, obligacji
                lub z UE ale trzeba po nie sięgnąć. Socjalistyczne myślenie powowduje że w
                oczach 90 proc. mieszkańcó zadłużony samorzad to zły samorząd co wcale nie jest
                prawdą.
                • marek_k84 Re: Rozwiązanie 18.12.06, 23:06
                  Znów rzucaz sloganami, o których - jak widać - masz mgliste jedynie wyobrażenie.
                  Sprawdź wskaźniki zadłużenia i obciążenia dochodów obsługą zadłużenia i poznasz
                  możliwości kredytowe gminy. Co do działań zmierzających do pozyskania środków
                  unijnych to wydaje mi się - na podstawie dostępnych danych - że niewiele da się
                  obecnym Władzom Miasta zarzucić. Na tle średniej krajowej, efekty są zupełnie
                  przyzwoite.
                  Ale co to Ciebie obchodzi?
                  Ty masz wizję...
                  A że irracjonalną - to jakie to ma znaczenie?

                  Najważniejsze to robić szum.
                  Sens nieistotny...

                  • beczkowski Re: Rozwiązanie 19.12.06, 15:14
                    Co do sensowanego rozwiazania, które pozwoli nam uporać się z problemem
                    dobrego/szybkiego/taniego dojazdu do Warszawy to ja uwazam, ze jest na to
                    sposób. Nie jest prosty. Wymaga z pewnością na poczatek sporych nakładów
                    finansowych i czasu, ale wydaje mi się sensowny.
                    Wyglada to tak:
                    1. Budowa dalszej częscie ulicy Wojska polskiego
                    2. W porozumieniu z Rembertowem przebudowa ulicy Pastuszków, tak by mógł po niej
                    jechac autobus.
                    3. Autobus rusza z Zielonki np. z tej petli, ktorej uzywa teraz linia X. W
                    zielonce ma np. 4 czy 5 przystanków. Jedzie do stacji w Rembertowie. Jego
                    rozkład jazdy jest dostosowany do odjazdów SKM

                    To dosc ogólny zarys tego co ja sobie wyobrażam. Takie połączenie z pewnością
                    będzie tanie, będzie szybkie i przy odpowiednim ustawieniu rozkładu pozwoli byc
                    w centrum miasta w 40 minut.

                    Takie jest moje zdanie. Niestety taka koncepcja póki co nie ma szans na
                    realizację z powodu braku w/w ulic.

                      • zwadzio Re: Rozwiązanie 19.12.06, 17:26
                        Pomysł z Rembertowem jest dobry ale pod warunkiem tego, że SKM się rozwinie. Po
                        przedłużeniu linii do Sulejóka w Rembertowie w godzinach szczytu nie da się już
                        wsiąść ;) Ale burmistrz i tak tego pomysłu nie załapie bo mu szkoda
                        pieniędzy...........
                        • marek_k84 Re: Rozwiązanie 20.12.06, 11:11
                          i znów koncert życzeń...
                          Wiem, Swięta idą i kazdy ma jakieś marzenia...
                          Ja też.
                          I wcale nie płakałbym, gdybym mógł na Ursynów przerzucić się bez korków.

                          Głupoty, które jednak wypisuje Zwadzio to już nei życzenia świąteczne, lecz
                          zwykłe bicie piany.

                          Koncepcja z dojazdem przez Rembertów jest rzeczywiście ciekawa.
                          Tylko, kurde, złotych rybek brak w Gliniankach, kóre by toto zrobiły.

                          Nie jestem jakims zagorzałym fanem Burmistrza, lecz uważam, że lepszych
                          chętnych nie było... Nawet w moherze...

                          Wypisywanie jednak bzdur tego typu mierzi mnie z założenia. Skrzyżowanie homo
                          sovieticusa z homo lepperusem.
                          Łatwo napisać: szkoda pieniedzy. Nie szkoda. Nie ma!
                          A nawet jakby były to i tak nic by z tego nie wyrosło w tej materii. To jest
                          poza jurysdykcją. Zasady finansowania tego typu inwestycji nie pozwalają na
                          przerzucenie środków z gminy do np. powiatu, czy województwa by nam drogę
                          zrobili...
                          I nawet "alternatywny" sład Rady i UM nic na to nie poradzi. Zwłaszcza, że
                          szybko by o tym zapomniał. Na rzecz kolejnych pomysłów z arsenału imć
                          Stępkowskiego....
                          • kubasz133 Re: Rozwiązanie 20.12.06, 13:02
                            Autobus ZTM przez najbzliższe 3-4 lata nie dowiezie nas szybko do
                            Wileńskiego/Centrum. Jedyny plus to być moze jeden bilet miesięczny. Więcej
                            pięniędzy w kieszeni mieszkańca ale nadal stres związany z czasem dojazdu.
                            Lepiej przerzucić się na kolej , szczególnie ze mamy w okolicy sporo torów ;).

                            Pomysł pierwszy:
                            Przerzucić się na dofinansowanie PKP :) na częstsze kursy pociągów na
                            śródmieście. Wady: bardzo drogie dla miasta i trzeba dojść do stacji.

                            Pomysł drugi:
                            Pomysł z dowozem do SKM w Rembertowie czyli zaproponowany przez Was. Wydaje się
                            ze duzo tańszy jeśli wziąć pod uwagę same dofinansowanie autobusiku miejskiego
                            który jeździ i zbiera ludzi z Zielonki i wiezie na stacje do rembertowa. Krótka
                            trasa bez korków (jak na razie). Ta przeszkodze stoi tylko droga niedawno
                            robiona która teraz niestety miejscami jest w opłakanym stanie wymaga lekkich
                            modyfikacji :-)

                            Kończę tym optymistycznym akcentem.;-)


                                • ktosiuf Re: Rozwiązanie 23.12.06, 19:40
                                  Nowy szef ZTM Leszek Ruta przedstawił swoje priorytety tj. stworzenie Związku
                                  Komunikacyjnego Aglomeracji Warszawskiej(Warszawa plus okoliczne gminy-dawne
                                  woj.warszawskie) oraz (jak naajszybciej, a w praktyce w I kwartale 2007)
                                  wprowadzenie wspólnego biletu ZTM-Koleje Mazowieckie (m.in. do Wołomina) więc
                                  poczekajcie jeszcze trochę i wiele się zmieni
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka