Nowe połączenie autobusowe z Zielonki do Warszawy Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • ZIELONKA.PL Urząd Miasta Zielonka informuje, iż w związku z
    wygaśnięciem umowy, zawartej pomiędzy Gminą Zielonka a PKS Spółka z o.o.
    Grójec, z dniem 31 grudnia 2006r. przestaje funkcjonować linia autobusowa X.
    W wyniku przetargu, do obsługi linii autobusowej Zielonka–Warszawa, wyłoniona
    została firma RAF–BUS. Uwzględniając liczne prośby mieszkańców Zielonki
    dotyczące zmiany trasy dotychczasowej linii, od 1 stycznia autobusy kursować
    będą na trasie rozpoczynającej się przystankiem przy Osiedlu Wolności, przez
    Marki, a kończącej się przy Dworcu Warszawa Wileńska.
    Po uzyskaniu stosownych uzgodnień z Urzędem Marszałkowskim, trasa zostanie
    wydłużona i przebiegać będzie następująco: początek przy skrzyżowaniu ulic:
    Waryńskiego i 11 listopada w Zielonce Bankowej, następnie ulicami:
    Waryńskiego, Armii Krajowej, Wojska Polskiego, Kolejową, Lipową, Wolności,
    Długą, Kościuszki, Marecką, Drewnicką do Marek i dalej obok Dworca Wileńskiego
    do Placu Bankowego.

    Poniżej zamieszczamy rozkład jazdy autobusów nowej linii:

    Zielonka–Warszawa Zielonka.pl/attach/rozklad_jazdy_2007_1.pdf
    Warszawa–Zielonka Zielonka.pl/attach/rozklad_jazdy_2007_2.pdf

    –––––––––––
    RAF–BUS Rafał Onaszkiewicz
    Usługi Transportowe i Przeładunkowe, Przewóz Osób
    05–200 Wołomin, ul. Żółkiewskiego 35
  • Już nie moge od 20 min głuchy smiech mnie prawie zabija. To jest ta linia któa
    zrozwiązuje problemy miasta. czy RAF bus nie dysponuje jedynie niebieskimi
    mikrobusami??? Do dlatego w przetargu nie ma nic o iloścdi przewożonych osób?
    Wczęsnei wymagano od PKS drzwi pneumatycznych i 80 osób w busie. Przecież to na
    oko widac że pachnie przekrętem. Dlaczego rokład był zatwierdzony w 2005 roku a
    nie jak zapowiadano po konsultacjach z mieszkańćami????
  • Dla przewoźnika to złoty interes, i zabezpieczony stały dochód na następny rok.
    Zielonka będzie mu dopłacała do każdego przejechanego kilometra – a jak będzie
    jeździł mikrobusami, to sama dopłata pewnie już będzie rekompensowała koszty
    jazdy i utrzymania linii oraz zysk, a sprzedaż biletów to będzie sam czysty zysk.

    I będzie wypełniał umowę przetargową, gdyż będzie jeździł – a to że do mikrobusa
    wchodzi mało ludzi, i większość ludzi nie będzie mogła nawet wsiąść to już nie
    jego problem – on się z umowy będzie wywiązywał, i dopłatę do każdego kilometra
    dostanie.
  • Zwadziu, nie rozpaczaj tak. W informacji Urzędu Miasta kilkakrotnie pojawia się
    słowo "autobus". Mikrobus nie jest autobusem. Może nie będzie tak źle. /Chociaż
    domyślam się, że dla Ciebie im gorzej tym lepiej ;)/

    Mnie bardzo odpowiada wynik przetargu. Mam nadzieję, że nie potrwa długo
    załatwianie przedłużenia trasy, żeby i inni byli zadowoleni... Ciekawe, ilu
    było oferentów. Może znowu tylko jeden?
  • Oferentów było kilku. Z tego co mówi właściciel - będą jeździły małe
    autobusiki -) Planują od lutego wydłużenie trasy.
    Z tego co czytałem na tym forum , to mało ludzi jeździ Grójeckim X-em. po co
    więc duży autobus?
    --
    Almami
  • X jeźdźiło mało osób bo trasa byłą poplątana i 30 min rano się błądziło po
    Zabkach. A małe busiki to się już zapchają na Wojska polskiego. No ale mi to
    nie przeszkadza bo mieszkam własnie tam. Szkoda tylko ze to kolejne rozwiązanie
    z wielu a la burmistrz Zielonki
  • zwadzio napisał:

    > A małe busiki to się już zapchają na Wojska polskiego. No ale mi to
    > nie przeszkadza bo mieszkam własnie tam.

    Może tak być, jeśli autobusy okażą się mikrobusami. 31 kursów w dzień powszedni
    to sporo. Nie wiem jak rano, ale poza godzinami szczytu na moim przystanku
    wsiadają do "Jotki" 3-4 osoby.
    Okaże się w praniu jak będzie... Już jutro ;)
  • Te busiki to lekka żenada! Ciekaw jestem kto na to pozwolił i jeszcze do tego
    dopłacają! Interes życia.
    Ps. Jak bym wiedział to sam bym kupił 4 Fordy Transity za 6 tyś każdy i
    otworzył linię "prawie" autobusową!
  • Biedactwo. No szkoda, ze nie wiedziales.

    A moze oswiecisz nas co jest nie tak z busikami?
  • 1. Jest mały i nie rozwiązuje problemu 16 tyś. miasta oddalonego kilka km od
    stolicy.
    2. Nie jest w żaden sposób skoordynowana z transportem w Wawie co np wyklucza
    możliwośc dogodnych przesiadek do ZTM
    3. Trasa jes krótka, a jej przedłużenie stoi pod znakiem zapytania. w końcu
    wiadomo ile czeka się na pozwolenia.
    4. Jako rozwiązanie połowiczne nie zmieni nic i Zielonka za kilka lat stanie
    się dużą wioską, bo wiekszosc osób się wyprowadzi
    5. busiki są o wiele bardziej niebezpieczne niż duże miejskie Ikarusy
    6. brak biletu łączonego z ZTM powoduje zwiekszenei kosztów
  • A to akurat prawda. Taki bilet laczony by sie przydal.

    Co do koordynacji z ZTM to spod dworca Wilenskiego odjezdzaja przeciez autobusy
    i tramwaje. Z tego co pamietam z dosc duza czestotliwoscia. Chyba, ze cos innego
    miales na mysli.

    Proponuje dac tym busikom szanse a potem oceniac. Nie odwrotnie.
  • Jeżeli uważacie, że z tymi busikami jest oki to współczuję wyczucia. Wystarczy
    porównać klasę a'la busik do linii "J". Oczywiście linia "J" też ma swoje
    mankamenty bo jest to autobus bardziej wycieczkowy niż ogólno dostępny (małe
    przejscia między fotelami). Ale ogólnie o kilka klas lepszy. A ten a'la busik
    to jak już powiedziałem totalna katastrofa. Busik z 12 miejscami siedziącymi!!!
    Dla mnie bomba!!!! Moje zdanie jest takie, że to poroniony pomysł wprowadzać
    transport ludzi takim transportem! To może było lepiej punkt zbiorczy zrobić na
    postoju Taxi i stamtąd byśmy odjeżdżali taksówkami???? Masakra i współczuję
    osobie która twierdzi, że jest wszystko oki!
  • ZIELONKA.pl Pytanie nr 221 z dnia 27 listopada 2006r.

    Szanowny Panie,
    Patrząc na linię X i czytając opinie jej użytkowników, zastanawiam się czemu lub
    komu ona miała służyć. Był to gorący okres przedwyborczy i powstanie jej w
    takiej formie (na szybko) możnaby zrozumieć, gdyby nie to, że wykłada Pan kupę
    forsy na linię, którą nikt nie chce jeżdzić.
    W związku z tym mam dla Pana propozycję: Przy obecnej dopłacie 45 zł netto do
    kursu jestem w stanie stworzyć linię podmiejską tylko dla mieszkańców Zielonki,
    obejmującej swoją trasą całą Zielonkę i jadącą bezpośrednio do Warszawy. Pytanie
    tylko czy warunki przetargu będą tak ustalone aby nie mógł przystąpić do niego
    żaden miejscowy przewoźnik a jedynie PKS dysponujący
    autobusami o liczbie miejsc 80? Czy aż taka ilość miejsc jest niezbędna?

    Odpowiedź

    Szanowny Panie,
    w niedługim czasie zostanie ogłoszony ponowny przetarg na funkcjonowanie linii
    autobusowej z Zielonki do Warszawy. Wszystkie Pańskie uwagi (oraz innych
    mieszkańców) będą wzięte pod uwagę przy określaniu warunków przetargowych.
    Częstokroć wnioski dotyczące danego elementu przetargowego są formułowane przez
    mieszkańców przeciwstawnie.
    I tak, na przykładzie oczekiwanej wielkości autobusu, z głosów zbieranych przed
    pierwszym postępowaniem przetargowym wynikało oczekiwanie na transport dużymi
    autobusami dostosowanymi do komunikacji miejskiej, a nie międzymiastowej.
    Dodatkowo, kilka dni temu w jednym z pytań do Burmistrza stwierdzono wręcz, że
    autobusy powinny być przegubowe i żeby z takim wnioskiem wystąpić do
    przewoźnika. Pan sugeruje natomiast, żeby nie stawiać wymogu dysponowania przez
    przewoźnika dużymi autobusami.
    Zapraszam Pana do wzięcia udziału w kolejnym przetargu.

    Z poważaniem,
    Z up. Burmistrza
    Zenon Popławski
    Z-ca Burmistrza
  • Ten busik miał swoją szansę. Może mieszkasz po innej stronie Zielonki, ale Raf-Bus jeździł już na tej trasie, i z tego co wiem - było małe zainteresowanie jego jazdą z powodu tego, że to busik, a nie normalny autobus dla pasażerów na trasie Zielonka-Warszawa. Takim busikiem można sobie jechać na wycieczkę w wąskim gronie... :))) Skandal, że ta firma została wybrana.
  • No i - cholera - tutaj mamy odpowiedź na powyższą dyskusję...
  • Ponieważ ja nie znam sprawy od środka, tzn. nie jeździłem RAF-BUSem, mie wiem
    jak kursuje, ile wynosi czas dojazdu do stolicy, jak wygląda sytuacja w
    "godzinach szczytu" itd., a czytając liczne negatywne opinie internautów, to
    zastanawiam się , czy z tych mikrobusów(?)nie można by zrobić <WEWNETRZNĄ LINIĘ
    W ZIELONCE>, łączącą np. Bankówkę z centrum Zielonki (ul. Kolejowa/ okolice
    stacji), czy też ulice zza Al. Piłsudskiego (Warmińska, Mazurska i uliczki od
    nich odchodzące)też do centrum?
    Co Wy o tym sądzicie?
  • Swietny pomysl. Zwlaszcza w polaczeniu z SKM lub wieksza liczba pociagow.
  • Poruszyliście klasę autobusu linii J (czyli tym samym linii S) - otóż o ile
    mnie pamięć nie myli, to zaczynali od gruchotów odkupionych od PKS, a potem
    zainwestowali w nowe autobusy...
    Zastanawiam się, czy nie można jakoś ominać obowiązku przetargu i dopłacać do
    kursów linii S i J - skoro wiele osób jest zadowolonych z jakości autobusów, z
    tras, którymi kursują - rozumiem, że tylko cena jest problemem.
  • Raczej nie można ominąć przetargów. Tak, na początku mieli dość nędzne pojazdy,
    które psuły się w trakcie jazdy.

    Jechał już ktoś nową linią mikrobusową?
    Czy trasę w obrębie Zielonki też trzeba uzgadniać z Urzędem Marszałkowskim? Bo
    jak dla mnie to bez sensu, że trasa zaczyna się od Osiedla Wolności. Korzystać
    z tej dotowanej linii mogą tylko Wolności, Długa i Siwki. Jaki to problem, żeby
    trasa od razu zaczynała się w Zielonce Bankowej? Słyszałam, że trudno załatwić
    przystanek w Śródmieściu ale u nas chyba nie?


  • Witam
    Nie zgadza sie z krytyka firmy Raf-bus. Z tego co rozmawialam z wlascicielem to
    posiada 2 busy(1 na 12 os, drugi na 20 osob), dodatkowo kupil jeszcze maly
    autobus (czeka na zezwolenia). Wygral przetarg bo byl najtanszy. Zaoferowal 80
    gr za 1 km. W przetargu stanelo kilka firm i ich ceny byly znacznie wyzsze (np.
    linia J-2,20 zl/km).
    Raf bus wprowadza tez nowosci dla jezdzacych autobusami z Zielonki tj. bilet
    miesieczny (70 zl). Cena przejazdu jednorazowego to 1,20 ulgowy i 2,40
    normalny.
    Wypytalam sie tez pana kierowcy o trase i czestotliwosc. Czestotliwosc co 30 min
    trasa na razie od os. Wolnosci bo czekaja na pozwolenie na jazde z Zielonki
    Bankowej.
  • ananam czy wyobrażasz sobie 12 osobowy bus, który dowozi mieszkańcó 16 tys
    miasta do pracy??? Już na 1 przystanku na bankówce będzie więcej chętnych. I to
    skłania do wielkiej krytyki całego przetargu.
    Szkoda mi juz komentowac głupoty obecnej ekipy
  • To zależy w jakich godzinach. Poza szczytem autobusy jeżdżą niemal puste więc mogą puścić mały busik a w godzinach szczytu coś większego.
    Jeszcze nie jechałem tą nową linią, jakie wrażenia?
  • Ten najmniejszy busik bedzie jezdzic tylko w godzinach gdy jest male natezenie
    ruhu. Wlasciciel ma jeszcze 2 busy. Twierdzi ze jezeli tylko bedzie
    zainteresowanie to natychmiast kupuje wieksze srodki transportu. Bo dotychczas
    facet jzdzil i dokladal do biznesu ze wzgledu na mala liczbe klientow.
  • Nowa linia startuje w poniedziałek. Na razie jeździ wg starego rozkładu.
  • ale to ma jeździć do wileniaka w końcu czy do bankowego jak panbuk przykazał?

    --
    To nie żadna preria. To Peryferia.
  • Ma jeżdzić jak panbuk przykazał, ale dopiero jak dostanie zgodę z Urzędu
    Marszałkowskiego. Podanie złożone i czeka na rozpatrzenie. Na razie z Wolności
    na Wileński, bo żeby przejechać ulicami Wyszyńskiego i Kolejową również
    potrzeba specjalnych zezwoleń z ww. Urzędu.
    Optymistyczne założenie mówi, że już w marcu może owo zezwolenie być wydane.
  • Czy ktos jechal juz nowa linia? Jak wrazenia?
  • Ja właśnie jechałam. Wrażenia OK.

    Bilet zwykły 2,40
    Uczniowie, studenci, emeryci 1,20
    Bilet miesięczny zwykły 70,-
    Bilet miesięczny uczniowie, studenci, emeryci 35,-

    Nasz drogi Zwadzio może już spać spokojnie, bo w godzinach szczytu jeździ
    autobus na 40 miejsc - więcej miejsc niż chętnych, ale może się rozkręci jak
    więcej osób się dowie.

    Autobus /pojazd/ na Pradze skręca w prawo w Targową i zaraz potem znowu w prawo
    w Wileńską i tam ma pętlę, czyli przystanek w kierunku Zielonki.
  • Mysle ze trzeba podpowiedziec wlascicielowi zeby rozwiesil jakies ulotki na
    tablicach ogloszeniowych i na przstankach
  • Takie ulotki to się w nazywają ROZKŁAD JAZDY no ale jaka firma jaki burmistrz
    taki przetarg. Burmistrz ulożył się z tą firmą i wiadomo było ze wygra. Zamiast
    jezdzić "J" która ma świetne busy przyjdzie się gnieśc w fordach. Kolejny
    absurd zmuszających do drenażu mózgów. Szkoda że młode osoby maja jeszcze opary
    alkoholowe z sylwestra w głowie i nie widzą problemów. Miłego podróżowania w
    gniotobusach
  • > Szkoda że młode osoby maja jeszcze opary
    >
    > alkoholowe z sylwestra w głowie i nie widzą problemów. Miłego podróżowania w
    > gniotobusach

    A to już Zwadzio przegiąłeś. Rozumiem, że moze Ci się nie podobać praca
    burmistrza, każdy ma prawo do własnej opinii ...ale pisanie o oparach
    alkoholowych ludzi wypowiadających się tutaj mówi nam dosadnie - nie traktujesz
    nas poważnie - masz nas po prostu głęboko w d... Liczysz się tylko Ty i Twoje
    zdanie. Żałuje, że mimo że nie jesteś młodą osobą brak Ci tolerancji i
    mądrości, które powinieneś nabyć w swoim wspaniałym i prawy życiu. Wszystkie
    twoje wypowiedzi na tym forum zasługują na to by zaliczyć Cię do typowych
    pieniaczy. Zastanów się prosze czasem nad tym co piszesz a skoro wiesz
    najlepiej co trzeba zrobić startuj w wyborach to może znajdą się Ci co Cię
    wybiorą. Powodzenia.
  • > Szkoda że młode osoby maja jeszcze opary
    > alkoholowe z sylwestra w głowie i nie widzą problemów.

    Co to, Zwadziu, głodnemu chleb na myśli? :)) OK, już nie będę drążyć Twoich
    tajemnic...

    > Miłego podróżowania w gniotobusach

    Tak, niestety, w godzinach szczytu wszystkie środki transportu publicznego są
    gniotobusami.

    > Zamiast jezdzić "J" która ma świetne busy przyjdzie się gnieśc w fordach.

    "J" kursuje jak kursowała, kto chce, może zażywać świetnych busów do woli.

    Z tego, co wiem, to firma od "J" zażądała największej dopłaty, ponad 4 zł za
    km. PKS ponad 2 zł, a Raf-Bus - zapomniałam ile - około 1 zł.
  • Rozkład jazdy jest dostępny na stronie UM, był też drukowany w wieściach
    podwarszawskich. Biedny Zwadzio - ma problemy emocjonalne, rozumiem, że wciąż
    rozpacza po porażce w wyborach, bo zastanawiam się, czy Zwadzio to czasem nie
    nasz przegrany kandydat... A już na pewno jego rodzina/gorący zwolennik.

    Mam okazję jeździć z niedoszłym burmistrzem do pracy (autobus linii S) i wiecie
    co, ten człowiek nigdy, ale to nigdy się nie uśmiecha. Grobowa mina na stałe
    zagościła na jego twarzy...
  • Mysle ze wlasciciel niedlugo wywiesi rozklad jazdy
  • Zwadzio, Zwadzio, Zwadzio...
    Czy ty jesteś z opozycji? Cokolwiek zostało zrobione przez Burmistrza, to
    wszystko jest be.
    Piszesz że ludzie,i tylko tutaj przyznam ci rację - sam tego doswiadczyłem na
    własnej skórze, tłocząc się w każdym autobusie. Nie ma co się oszukiwać - tak
    było, jest i (przez pewien jeszcze) będzie. Zapewne dalej uważasz że jedynym
    rozwiązaniem jest ZTM, ale już o tym wczęsniej wspominałem - żeby pojawił się
    miejski przewoźnik to należy liczyć się z ogromnymi kosztami związanymi z tym
    przedsięwzięciem (nie będę się rozpisywał po raz kolejny na ten sam temat).
    Ale moim zdaniem (i chyba innych forumowiczów) sformułowaniem "Szkoda że młode
    osoby maja jeszcze opary alkoholowe z sylwestra w głowie i nie widzą problemów"
    odrobinę przegiąłeś. Poza tym chyba nie wiesz co to jest i na czym polega
    <drenaż mózgu>, ale to swoją drogą...
    Ponadto wypisując, że <...Burmistrz ułożył się z tą firmą i wiadomo bylo ze
    wygra>... Brak mi słów. Masz na to jakieś dowody, czy ponownie poniosła cię
    wybujała fantazja i zależy ci, żeby dopiec Burmistrzowi?
    I jeszcze jedno - porównaj trasy autobusów linii "J" a tą nową. Mają zupełnie
    inne. A jestem pewien, iż ludziom nie będzie się chciało biegać rano z Bankówki
    na drugi koniec Zielonki argumentując, że <..."J"... ma świetne busy przyjdzie
    się gnieśc w fordach" Ponadto ta nowa linia będzie miałe zwiększoną trasę o
    Bankówkę, więc będziesz miał dwie linie dosłownie o dwa kroki od domu. Chyba że
    nie będziesz korzystać z żadnej z nich z błahego powodu, np. kolor pojazdu ci
    nie odpowiada itd. itp.
  • Przetarg napewno nie byl ustawiony. Po prostu wygrał ten który dał najniższa
    cene z kilometr. Raf-bus dal 80 gr. i byl o wiele tansi niz inni. Mysle ze
    najwieksza zaleta lini sa bilety miesieczne o ktore ludzie bezskutecznie
    prosili wlascicieli innych lini, a ktore na to nie poszly ze wzgledu na chec
    wiekszego zarobku.
  • A Zwadzio i tak naburmuszony siedzi obrażony na cały świat na kanapie i ma
    wszystkim wszystko za złe..., a potem rzuca oskarżeniami bez dowodów i "złotymi
    myślami" swojej ignorancji. Oj, drogi panie Pawle Z..... nie igraj z ogniem i
    nie rzucaj słowami bez pokrycia - nie jesteś przecież anonimowy, bo kiedyś na
    tym forum przedstawiłeś się imieniem i nazwiskiem agitując na rzecz wyboru
    twego kolegi KGS na radnego powiatowego. Przecież i Ty startowałeś z jego
    listy, choć nie na burmistrza jak sądzą niektórzy forumowicze. A odnośnie
    autobusów - masz coraz większy wybór, możesz już wydostać się z Zielonki aż 6
    liniami istniejacymi na naszym lokalnym wolnym rynku komunikacyjnym. Hrabia
    Fredro kiedyś był napisał wierszyk pt. "Osiołkowi w żłoby dano" o problemie
    wyboru. Bacz aby nie było analogii...
  • > Mam okazję jeździć z niedoszłym burmistrzem do pracy (autobus linii S) i wiecie co, ten człowiek nigdy, ale to nigdy się nie uśmiecha. Grobowa mina na stałe zagościła na jego twarzy...<

    Masz rację. Też z nim jeżdżę S-ką, ale z powrotem. Może faktycznie zwadzio to on? :)
  • Wg. mnie bardzo dobrze, że to ta firma wygrała przetarg. Od dawna już jeżdzę z
    panem niebieskim busikiem, jest szybko, miło i zgodnie z rozkladem..
    A wszystkim narzekającym proponuję jednak najpierw się przekonać jak faktycznie
    się jedzie z Raf-busem, a dopiero potem marudzic i narzekać..
  • Czy ktos juz sobie kupil bilet miesieczny na luty?

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.