Dodaj do ulubionych

temat wiecznie żywy: dojazd do stolicy

19.09.07, 14:06
pomimo wielu dyskusji na temat komunikacji na tym forum ciągle jedna
sprawa pozostaje bez wyjaśnienia. Proszę - niech mi ktoś to
wytłumaczy następującą sprawę.
Z Zielonki, Wołomina i Kobyłki jeździ obecnie 6 busów i mnóstwo
pociągów na Dworzec Wileński. I ok. Ale dlaczego żaden z
przewoźników nie poprowadził linii autobusowej skręcającej w
Żołnierską, jadącą w stronę Wiatracznej, Rembertowa czy
Ostrobramskiej? Do Rembertowa jeździ kilka pociągów na krzyż
jedynie. Czy na serio absolutnie wszyscy pasażerowie jadą wyłącznie
w rejony Dworca Wileńskiego/ Starego Miasta? Dlaczego żaden autobus
nigdy nie jechał mostem Siekierskowskim, Poniatowskiego,
Świętokrzyskim czy choćby Gdańskim? A wszyscy namiętnie pchają się
totalnie nieruchomym już Śląsko-Dąbrowskim??? dlaczego chociażby
jedna linia nie zmodyfikuje trasy? przecież z Ząbek zarobku już i
tak nie mają, bo według moich obserwacji nikt tam nie wsiada.
Drodzy forumowicze: proszę Was o jakiekolwiek sugestie, dlaczego się
tak dzieje. Sprawa nurtuje mnie od dłuższego czasu. Czy może były
kiedyś próby działania takiej linii?
Obserwuj wątek
    • zielonkowianin Re: temat wiecznie żywy: dojazd do stolicy 19.09.07, 14:22

      Jako wstrętny kapitalista-liberał mogę się domyślać, że skoro 6 linii jeździ
      mostem Ś-D, a żaden np. Mostem Grota, to ekonomicznie opłaca się ciągle 6 liniom
      jeździć mostem Ś-D a nie innym. Prywatne linie działają chęcią osiągnięcia
      zysku, zapewne zysk z innej trasy byłby mniejszy.

      Dodać mogę, że większość osób jest zainteresowana dojazdem do dw. Wileńskiego i
      ścisłego Centrum. Najszybciej się jedzie do ww. przez most Ś-D. Korki na trasie
      łazienkowskiej oraz łączna większa długość trasy sprawiłaby, że koszty dojazdu
      do Centrum mostem Grota byłby większe, a więc taka linia byłaby niekonkurencyjna
      z linią jedzącą mostem Ś-D, a nie zrekompensowała by tego ew. większa ilość
      osób, które jechałyby w okolice Pragi Południa.

      Trasy autobusów wymagają też akceptacji odpowiednich urzędów. Może one np. nie
      pozwalają jeździć innymi trasami?
    • beatad19 Re: temat wiecznie żywy: dojazd do stolicy 19.09.07, 15:00
      Gdzieś mi się obiło o uszy, że jadą mostem śląskim bo tak ustalają
      władze odpowiedzialne za komunikację podmiejską, więc i tak dużym
      ustepstwem jest przebieg linii "Z" przez Marki, czyli dużo szybciej
      niż przez Ząbki.
      A przz Żołnierską nie jeżdżą podobno ze względów bezpieczeństwa -
      jak się zrobi ciemno, to żaden kierowca nie chce jechać tyle drogi
      przez las. Tego nie rozumiem, bo przeciez autobusty podmiejskie PKS
      jeżdżą na większym zad..., czyli odludziu.





    • hawer100 Re: temat wiecznie żywy: dojazd do stolicy 19.09.07, 15:40
      Obstawiam, że jedynym powodem są względy ekonomiczne.
      Linia musi się nie tylko samofinansować, ale i przynosić zysk.
      Podejrzewam że trasą na Pragę Płd. i Rembertów byłoby zainteresowane bardzo mało
      osób, więc "dużych graczy" taka trasa nie interesuje.

      I pozwolenia na korzystanie z przystanków nie mają tu nic do rzeczy - ZTM by się
      wręcz ucieszył, gdyby zmniejszyło się obciążenie przystanków potokami
      pasażerskimi w rejonie Dw. Wileńskiego i pl. Bankowego.
      A i względy bezpieczeństwa mają duże znaczenie - jaki kierowca by chciał tam
      jeździć z pełną kasą fiskalną pieniędzy w nocy po lesie, i to drogą gdzie nawet
      nie ma pobocza, a na bokach od razu wielkie rowy - po opadach deszczu czy w zimę
      trasa tylko dla wytrawnych kierowców autobusów.
    • cheetach_smx wiem jak zarobić na tym duży pieniądz 19.09.07, 20:44
      1. autobus linii prywatnej odjeżdzający codziennie z Bankówki do
      stacji PKP Rembertów via Mokry Ług.
      2. Ma dojeżdżać do Rembertowa zgodnie z rozkładem SKM-ki tzn.
      przyjeżdzać pod PKP Remertów max 10 minut przed odjazdem SKM-ki co
      oznacza, że w czasie pół godziny (bo co tyle kursują SKM-ki zdąży
      wrócić i zabrać z Bankówki kolejną grupę osób)
      3. Dojazd do PKP Rembertów Mokrym Ługiem to max 7 minut. SKM-ka
      jedzie do Dworca Centralnego 20 minut. W sumie max 35-40 minut.
      Żadnym, powtarzam, żadnym środkiem lokomocji nie dostaniesz się z
      Bankówki do Centrum Wawy w 35 minut
      4. Zaręczam, że nikt z Bankówki nie korzystał by już z linii
      prywatnych (bo te żółwie nie dojadą do Centrum Wawy z Bankówki nawet
      w 1 godz 15 min)
      5. Kto się ze mną odważy wejść w ten interes? Dlaczego mądre władze
      Zielonki, które tak chętnie Zielonkowcy utrzymują przy korycie nie
      wpadły na taki BANALNY pomysł ?
      • blawatek33 Re: wiem jak zarobić na tym duży pieniądz 20.09.07, 10:54
        No własnie, w czym problem? Wystarczy wynająć mikrobusik,
        zarejestrować działalnośc przewozową, wymyslić rozklad jazdy i
        nazwać swoją linię (może jakoś oryginalnie na przyklad "Ę"
        albo "Ń":), rozkleić informację o nowej linii i nic tylko smigać od
        rana do wieczora z Bankówki do Rembertowa albo nawet i do
        Wiatracznej. To jedyna szansa by na wlasne oczy (a raczej na własną
        kieszeń) przekonać się czemu nikt do tej pory nie odważył się na
        taki pomysl:)))

        Pozdr.
        Bławatek
        • kubasz133 Re: wiem jak zarobić na tym duży pieniądz 20.09.07, 11:08
          Pomysł banalny i chyba najlepszy na jaki nas teraz stać...ale
          podejrzewam, że na takie przewozy potrzeba więcej pozwoleń niż
          napisałeś. Czy przypadkiem trasa busu nie musi być zatwierdzona
          przez urzędy z zastrzeżeniem, że ma spełniać jakiś
          parametry.......których niestety obecny dojazd nie ma? Podejrzewam,
          że to właśnie tutaj leży problem. Zobaczcie jak to teraz wyglada.
          Droga szeroka czesto tylko na jeden samochód...jakieś dziwne zakola
          w okolicach domu Rodzynka , dziury, przeciskanie się między siatką a
          drzewami.... :-) Jak dla mnie to piękny OES rajdu ale do codziennego
          użytku to trochę mało...Wcześniej trzebaby wyłozyć pare milionów na
          kanalizacje, później na asfalt na Wojska Polskiego... a i tak nie
          wiem czy dalszy dojazd do Mokrego Ługu nie jest za wąski...
          Pamiętajcie też, że w okolicach Mokrego Ługu ma być budowana trasa
          szybkiego ruchu.
          • big.dino82 Re: wiem jak zarobić na tym duży pieniądz 20.09.07, 11:34
            może i za wąsko na ulicy Pastuszków ale ciekawa jestem dlaczego nikt
            nigdy z władz miasta nie wpadł na pomysł, by zrobić porządne
            przedłużenie Wojka Polskiego do Rembertowa? Miałam
            ostatnio "przyjemność" pójść na spacer tą ulicą około godz. 17 w
            dzień powszedni. Tabuny samochodów, które i tak jeżdzą, bo chcą
            uniknąć korków. Tyle że przy okazji masakrują sobie podwozia na
            wybojach i kurzą niemiłosiernie mieszkańcom pobliskich domków. Aż
            się prosi o drogę.
            Co do busów na Żołnierskiej - argumenty, że droga jest wąska itp. są
            nieco przesadzone. Też tak myślałam do momentu, aż nie zobaczyłam po
            jakich drogach jeżdzą autobusy ZTM i prywatne na zachód od Warszawy
            (okolice Starych Babic). Nie dość, że było to o wiele dalej od
            granic Wawy niż Zielonka, to jeszcze drogi kilka razy gorsze niż
            Żołnierska. I jakoś mogą, i jakoś ZTM się zgodził a prywaciarze nie
            protestują.
            • piorek Re: wiem jak zarobić na tym duży pieniądz 20.09.07, 12:02

              Na pomysł z porządnym przedłużeniem ul. WP do Rembertowa władze "wpadły" już
              dawno. Jednak, jak wiadomo, władze mogą działać jedynie w granicach prawa, a
              prawo nie pozwala wylać asfaltu w lesie :)
              ... a końcowa cześć ul. WP (ta przy Rembertowie) z punktu widzenia prawa jest
              ... lasem. Istniejąca tam droga gruntowa to tak naprawdę droga leśna, którą ruch
              odbywa się w sposób nie do końca nielegalny. Nadleśnictwo, gdyby się uparło,
              mogło by ustawić szlabany i zabronić wjazdu. Nie wiadomo też, gdzie przebiega
              granica między terenem miejskim a leśnym na innych fragmentach ul. WP.
              Uporządkowanie prawne ulicy WP będzie możliwe bo uporządkowaniu sytuacji
              geodezyjnej lasów poligonu. Sprawy geodezyjne należą do kompetencji powiatu, a
              ten do tej pory nie kwapił się z wydawaniem pieniędzy na uporządkowanie spraw
              gruntowych poligonu (inwestycja kilkuset-tysięczna jak nie kilku-milionowa).
              Sytuacja zmieniła się po zmianie władz powiatu i prace geodezyjne trwają.
              Niedługo będzie już wiadomo, jak przebiegają działki i ile metrów kw. trzeba
              będzie od Lasów Państwowych wykupić i odlesić, by móc prowadzić na ul. WP
              inwestycje zgodnie z prawem.
              --
              Krzysztof Napiórkowski
              • widka1 Do Piorek 20.09.07, 12:34
                jestem pozytywnie podbudowana, że przynajmniej jedna osoba z władz
                miasta interesuje się problemami mieszkańców :-) mam prosbę - proszę
                sygnalizować te problemy sesjach. czy dobrze zrozumiałam, że w
                sprawie Wojska Polskiego przedłużonego do Mokrego Ługu coś się
                dzieje? tzn. jest jakaś nadzieja na drogę? a jeśli tak to ile to
                może potrwać? i czy istnieje nadzieja na to, że część finansowanych
                przez miasto busów RAF-BUS mogłaby jeździć Żołnierską? Bo logiczne
                wydaje się, że mieszkańcy północnej części Zielonki chcą jeździć
                przez Marki. I mają linię R. Ale mieszkańcom południowych części
                zupełnie nie opłaca się nadrabianie szmatu drogi przez Marki jeśli
                chcą dojechać do stolicy. To tak jakby jechać do Katowic przez
                Szczecin :-)
                • piorek Re: Do Piorek 21.09.07, 21:41
                  Trudne pytania! I ciężko na nie satysfakcjonująco odpowiedzieć....

                  Z pewnością, przed utwardzeniem "docelowo" (czyli asfaltem) ul. WP trzeba będzie
                  uregulować jej status prawny (pisałem o tym wcześniej) oraz zbudować
                  kanalizację. Do tego czasu można będzie zastosować działania doraźne -
                  utwardzanie płytami "MON" lub destruktem. W tym roku rozpoczęły się prace
                  geodezyjne na poligonie - co pomoże uregulować stan prawny ul. WP oraz miasto ma
                  zaplanowane w budżecie środki na projekt kanalizacji w ulicy tejże.
                  Nie podejmuje się odpowiedzieć na pytanie, kiedy i czy utwardzenie
                  prowizoryczne mogłoby mieć miejsce - środki gminne na ulice są bardzo
                  niewielkie, a wybór prac na dany rok poprzedzony jest burzliwymi debatami w
                  Radzie Miasta i u Burmistrza. Poza tym utwardzenie będzie skutkowało
                  natychmiastowym wzrostem natężenie ruchu samochodowego nawet do KILKUSET
                  pojazdów na godzinę - znacznie więcej osób będzie bowiem omijało korki na
                  Żołnierskiej. Pytanie, czy tego mieszkańcy ul. WP sobie życzą.

                  Co do linii autobusowej – środki miejskie wystarczają na sfinansowanie jednej
                  linii . Trasa obecnej to mieszanina największego zgłaszanego zapotrzebowania,
                  pokrycia jak największej części Zielonki oraz przepisów transportu drogowego.
                  Nie zostały jeszcze podjęte decyzje, jak finansowanie komunikacji będzie
                  wyglądało w przyszłym roku. Ponieważ kształt komunikacji to mieszanina ilości
                  pieniędzy jaką przyzna Rada Miasta oraz sposobu w jaki ogłosi przetarg
                  Burmistrz, mogę jedynie wypowiedzieć się we własnym imieniu:
                  Wg mnie najlepszym rozwiązaniem było by „podciągnięcie” linii ZTM z Mokrego Ługu
                  ul. Pastuszków – niestety, ul. Pastuszków NIE SPEŁNIA wymogów technicznych dla
                  autobusów ZTM, tzn. odpowiedniej szerokości, nośności, itp. Nie wiem, czy te
                  same wymagania nie obowiązują każdego innego autobusu – musze to sprawdzić. A
                  ZTM swoją drogą, wykorzystuje pozycje monopolistyczną i żąda za swoje usługi
                  wysokich cen. Obawiam się więc, że nawet po wyasygnowaniu dodatkowych środków na
                  drugą linię miejską autobusy z wielu przyczyn będą mogły jeździć w stronę ul.
                  Marsa jedynie tylko ul. Piłsudskiego /Żołnierską.
                  Moim zdaniem Zielonkę powinny obsługiwać dwie linie – trasa „północna” przez
                  Marki i trasa „południowa” przez Pragę Południe. Nad ostatecznym kształtem tego
                  pomysłu trzeba popracować, a także poszukać oszczędności na jego realizację –
                  dwie linie to wydatek rocznie dla miasta ok. 1 mln zł .

                  Ponieważ ten post nie wyczerpuje tematu, a już jest dość długi, postaram się
                  później coś dopisać, a w międzyczasie zachęcam do kontaktów na priv.



                  --
                  Krzysztof Napiórkowski
                  k.napiorkowski@zielonka.pl
                  • hawer100 Re: Do Piorek 23.09.07, 15:29
                    piorek napisał:

                    > Moim zdaniem Zielonkę powinny obsługiwać dwie linie – trasa „północ
                    > na” przez Marki i trasa „południowa” przez Pragę Południe. Nad >
                    ostatecznym kształtem tego pomysłu trzeba popracować, a także > poszukać
                    oszczędności na jego realizację 
                    > dwie linie to wydatek rocznie dla miasta ok. 1 mln zł .

                    Jeżeli można to proszę o sprecyzowanie: czy chodzi o teoretyczne 2 różne linie
                    ZTM, czy 2 linie prywatne dotowane na obecny wzór linii R? Jeżeli to ten drugi
                    przypadek to jest to wewnętrzna sprawa Zielonki komu i za co dopłacają.

                    Ale jeżeli ma być linia ZTM jadąca przez teren Marek, to wypada (a nawet trzeba)
                    zasięgnąć opinii co na to Marki.
                    Marki jak nie pokryją kosztów przejazdu takiej linii na swoim terenie to linia
                    nie ruszy (chyba że Zielonka pokryje koszty aż do granic Warszawy). Z drugiej
                    zaś strony aby Marki były chętne dopłacać, to muszą widzieć w tym interes dla
                    siebie. Z pewnością trasa Marecką i jej przedłużeniem w Markach (ulicą
                    Fabryczną) i potem trasą Białostocką w kierunku Pragi Marek nie
                    usatysfakcjonuje, bo de facto u nich byłby tylko jeden taki naprawdę liczący się
                    przystanek - przy ulicy Szkolnej. A dla udogodnienia życia ludziom z jednego
                    przystanku chyba żaden samorząd nie wyda pewnie z kilkudziesięciu tysięcy
                    złotych rocznie za utrzymanie linii - to byłby absurd.

                    Aby Marki były zainteresowane więc linią musiałaby ona jechać ulicą Mazurską i
                    dalej do Marek (po trasie linii J)- wtedy choć by linia obsłużyła obecne rejony
                    UM Marki, i z pewnością można ny liczyć na większość przychylność tej gminy w
                    kwestii pokrywania dopłat na swoim terenie. Tylko wtedy się kłania przebudowa
                    Mazurskiej (likwidacja progów zwalniających, poprawa stanu nawierzchni), a
                    szczególnie przebudowa tego felernego skrętu tuż przed Markami, i konieczność
                    poszerzenia Mazurskiej tuż przed ów skrętem.
      • kubasz133 Re: temat wiecznie żywy: dojazd do stolicy 20.09.07, 12:15
        Z tego co mi wiadomo to nie. Żołnierska straci na znaczeniu jak
        wybudują trasę S17 (a ta ma przebiegać począwszy od makro w markach
        (Toruńska)obok obszaru Drewnicy w Ząbkach , przecinać obecne rondo
        Żołnierska/Wyszyńskiego i wejść w las w kierunku Bankówki.. Na
        szczescie do zabudowań dojdzie dopiero na wysokości połowy Mokrego
        ługu). W związku z tym na remont Żołnierskiej bym nie liczył bo
        priorytetem jest obwodnica. Zainteresowanych tematem dróg a w
        szczególności S17 zapraszam na bardzo fajną stronkę
        www.siskom.waw.pl. Nie tak dawno za sprawą cudownego ministra
        z PIS'U chcieli nam podrzucić trasę na teren Zielonki. Wariant W3
        ciął nam cenne lasy na prawie całej długości miasta. Mapka trasy S17
        www.siskom.waw.pl/mapy/s17wow/wow-warianty-n-50.jpg
      • rodzynek1000 Re: temat wiecznie żywy: dojazd do stolicy 20.09.07, 12:26
        Tak to prawda te korki rano i wieczorem to koło mojego domku :o)

        A jak kupowliśmy mieszkanko to miało być tak pięknie :o)
        Tylko ze nie zwiedzalismy tych okolic w godzinach "szczytu".
        Moi sąsiedzi się złoszczą, ale ja jednak trochę rozumiem tych ludzi
        którzy korzystają z tego skrótu. Tyle tylko, że ta droga podobno
        należy do Rembertowa (ostatnio robotnicy równali fragment +
        zasypywali dziury) no i oczywiście sąsiadka narobiła rabanu skąd oni
        są i okazało się, że są wynajęci przez Rembertów. Także tu się chyba
        powinny dogadać władze obu miast. Też chciałabym dojezdzac SKMka z
        Rembertowa, wiec jestem pierwsza klientka na ewentualnego busa :o)
        • rodzynek1000 pyt do p. Napiórkowskiego - troche nie na temat... 20.09.07, 15:55
          Mam takie pytanko, bo widzę, że Pan jest osobą zorientowaną. Kiedy
          rozpoczną się prace związane z kanalizacją ul. Wojska Polskiego?
          Czy one w ogle sa w planach na 2008 rok? Wśród mieszkańców Wojska
          Polskiego chodzą takie słuchy, że prace rozpoczną się wiosną 2008

          Pytam, bo mam dużą wannę a nie mogę brać kąpieli, bo non stop mam
          pełne szambo ;o)
          Szybki prysznic to nie to samo, co kąpiel.....

          Z góry dziękuję za informacje

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka