Dodaj do ulubionych

Aktualne ceny komunikacji miejskiej CARTE ORANGE

05.01.12, 23:23
Witam,
Wybieram się z mężem i dzieckiem (powyżej 4 lat) do Paryża na więcej niż 10 dni. Będziemy mieszkać w Wersalu. Na zwiedzanie Pałacu pójdziemy spacerkiem ale do centrum niestety trzeba się dostać komunikacja miejską. Na pewno przejazdów do centrum będzie wiecej niż 10 więc karnet 10 biletów nie wchodzi w grę. Oprócz zwiedzania Paryża wybieramy się jeszcze do eurodisneylandu. Moje pytania:
1. Ile kosztowałaby Carte Orange na wszystkie strefy.
2 Czy jest tylko tygodniowa (ważna od poniedziałku)i miesięczna Carte Orange?
2. Czy lepiej kupić 2 razy Paris Visite (wtedy w cenie jest komunikacja+ zniżki do muzeów?)
Jednym słowem jak zrobić komunikacja oraz bilety do muzeów wyszły jak najtaniej. Nie odsyłajcie mnie proszę do google bo przeszukałam wszystkie fora i wszędzie wklejają linki do francuskich stron z których nic nie wiem.
Edytor zaawansowany
  • dame_de_lotus 08.01.12, 11:32
    Ja Cie odesle do stron, ktore sa tez po angielsku odnosnie komunikacji miejskiej, biletow itd - jesli nie znasz angielskiego, to moze ktos z bliskich zna ten jezyk i bedzie prosciej niz z tlumaczeniem z francuskiego.

    www.transilien.com/web/site/accueil/guide-du-voyageur/billets-tarifs/billets-abonnements/lang/en
    www.ratp.fr/en/ratp/c_21879/tourists/
    Paris Visite sie oplaca jesli duzo zwiedzasz muzeow i innych miejsc turystycznych, bo sa wtedy znizki, ale jest o wiele drozsza niz tradycyjna Carte Orange (teraz czesciej uzywa sie hasla NAVIGO)
    www.ratp.fr/en/ratp/c_21894/paris-visite/
    Zamiast papierowej carte orange - czyli biletu tygodniowego lub miesiecznego teraz funkcjonuje karta Navigo - na nia laduje sie "abonament" na tydzien lub miesiac na wybrane przez Ciebie strefy. Przysluguje ona osobom, ktore mieszkaja w regionie paryskim za darmo, ale turysci tez moga sobie ja kupic wtedy wyrobienie takiej karty kosztuje 5 euro, nazywa sie to wtedy Navigo Decouverte.

    Na tej stronie (po fr) www.navigo.fr/pages/accueil.html#a
    pisza, ze
    - dostepna jest w kazdym okienku w metrze (ale uwaga, nie na wszystkich stacjach metra jest okienko ze sprzedaza biletow, jest tylko informacja i bilety do kupienia w automacie, wiec tam tej karty navigo decouverte nie otrzyma sie - ale na duzych stacjach, przy dworcach sa okienka, w ktorych mozna kupic taka karte)
    - kosztuje 5 euro
    - aby ja wyrobic trzeba miec zdjecie (format 25x30mm).
    - jesli sie ja zgubi to trzeba kupic nowa (posiadacze darmowej karty Navigo, mieszkancy regionu paryskiego wyrabiaja ja za darmo w razie straty)

    Czyli moze ta karta czyli Pass Navigo Decouverte bylby dobrym rozwiazaniem dla was. Uwaga: "abonament" tygodniowy wazny od poniedzialku do piatku, a miesieczny na dany miesiac. Paris Visite jest wazny od dnia zakupu. Ale i tak ogladajac ceny miedzy Pass Navigo a Paris Visite, to mimo, ze placi sie jeszcze dodatkowo 5 euro za wyrobienie karty to jesli mieszkalibyscie w 4 strefie to chyba sie bardziej oplaca Navigo.

    Na tej stronie (po fr) sa ceny na dane strefy (trzeba kliknac na krzyzyk przy LES TARIFS)
    www.ratp.fr/fr/ratp/c_21137/forfaits-navigo-mois-et-semaine/
    tygodniowy na strefy 1-4 (Wersal) 30,25
    miesieczny na strefy od 1-4 99,60

    Eurodisneyland jest w strefie 5-tej, bilet kupiony w Wersalu do Disneylandu kosztowalby 9.75 € (wg strony: www.transilien.com/web/site/accueil/guide-du-voyageur/billets-abonnements/pid/26)

    Jesli bedziecie miec juz karte Navigo na strefe 1-4, to zawsze mozecie troche "pokombinowac" ;) Zajechac normalnie pociagiem, ktory jedzie do Disneylandu do strefy 4-tej, wg mamy wychodzi mi Noisy Champs, wyjsc z pociagu, wyjsc ze stacji przez bramki i tam kupic bilet do Marne la Vallée Chessy (stacja gdzie znajduje sie Disneyland), nie wiem ile bedzie to kosztowalo, ale pewnie wtedy taki bilet bedzie w okolicach 3-4 euro. Mozecie tez bilet kupic tez na stacji gdzies w Paryzu, wtedy zaplacicie troszke ponad 7 euro i nie bedziecie musieli kombinowac z wysiadaniem w 4 strefie i oszczedzaniu kilku euro. W drodze powrotnej mozecie po prostu kupic bilet do 4 strefy (Noisy Champs) i wtedy juz bedac w 4 strefie bedzie was obowiazywac wasz bilet z Navigo na 4 strefy, wiec obejdzie sie bez wysiadania.

    Ale chyba prostszym i tanszym rozwiazaniem jest wtedy kupienie biletu na 5 stref
    Bilet na strefy od 1 do 5 na tydzien to 33,90, a miesieczny to 111,50 euro. Bo jesli kupicie bilety na 4 strefy, plus potem jeszcze kilkanascie euro za bilet tam i spowrotem do Disneylandu to wyjdzie wam taniej kupno biletu na 5 stref. Jesli dobrze licze ;)

    Jesli zostajecie na 2 tygodnie to po prostu jeden tydzien mozecie kupic bilet na 4 strefy, jesli bedziecie sie poruszac jedynie miedzy Wersalem i Paryzem. A na drugi tydzien, gdy pojedziecie do Disneylandu kupicie bilet na 5 stref.

    Ach co do znizek to dzieci powyzej 4 lat, ale ponizej 10-ciu maja 50% znizki na karnet biletow (10 biletow) oraz na bilety, ktore sie zwia Origine-Destination, czyli np. jakbyscie kupowali bilet Wersal-Disneyland (czyli Marne la Vallée Chessy). Jesli bedziecie kupowac Pass Navigo dla dziecka, to placi ono pelna cene, tak jak wy.
    www.ratp.fr/fr/ratp/c_20610/enfants/
    W przypadku Paris Visite dzieci miedzy 4 a 12 rokiem zycia placa polowe. Pass Visite jest tylko na 5 dni, potem pozostale dwa dni musielibyscie dziecku dokupywac albo bilety dobowe albo bilet Ticket Jeunes Week-end - wazny w sobote albo niedziele, kosztuje na 5 stref 7,10.

    Troche to moze brzmiec skomplikowanie, ale obejrzyjcie daty przyjazdu, ceny biletow, ktore wam podalam, zajrzyjcie na strony angielskojezyczne, ktore wam tez podalam i jakbyscie jeszcze mieli jakies pytania - piszcie w poscie :) Powodzenia i milego pobytu w Paryzu.
  • kasiek44 10.01.12, 09:52
    Byłam już w Paryżu, więc nie wydaje mi się to skomplikowane. Dziękuję bardzo za tak wyczerpującą odpowiedź. Teraz to już wiem wszystko :). Mam zamiar dużo zwiedzać i dlatego myślałam o Paris Visite bo jak podliczyłam ceny pojedynczych biletów to bardziej mi się to opłaci. Na miejscu poradzimy się jeszcze znajomych ale wolałam być przygotowana przed wyjazdem. No i trzeba przygotować budżet na ten wyjazd a euro coraz droższe ;). Jeszcze raz baaardzo dziękuję.
  • fajnydobra11 20.01.12, 08:05
    Witam
    Mam pytanie a propo ważności karty nawigo tygodniowej . Według moich informacji karta ważna jest od poniedziałku do niedzieli . Czy jest pan pewny że karty navigo nie obejmują weekendu ?
  • dame_de_lotus 20.01.12, 15:19
    Nie rozumiem za bardzo pytania - karta NAVIGO tygodniowa jak pisalam wyzej jest wazna od poniedzialku do niedzieli. Czyli zgodne to jest z Pana/Pani informacjami

    Za to karta Paris Visite jest wazna z tego co wyczytalam na max 5 dni - wiec jesli sie ja kupi w poniedzialek, to potem na pozostale dni sobota - niedziela trzeba sobie dokupic bilety pojedyncze dobowe albo nowa karte Paris Visite na 2 dni.

    Karta NAVIGO jest przeznaczona przede wszystkim dla mieszkancow regionu paryskiego, jesli sie jest jednak turysta, ktory przyjezdza na dluzej to mozna sobie kupic karte Navigo Decouverte, ktora sie potem laduje albo na tydzien (pon-niedz) albo na miesiac (od pierwszego dnia miesiaca)
  • fajnydobra11 04.02.12, 23:21
    dame_de_lotus napisała:

    > Nie rozumiem za bardzo pytania - karta NAVIGO tygodniowa jak pisalam wyzej jest
    > wazna od poniedzialku do niedzieli. Czyli zgodne to jest z Pana/Pani informacj
    > ami
    > ale we wcześniejszym poście napisał pan : Czyli moze ta karta czyli Pass Navigo Decouverte bylby dobrym rozwiazaniem dla was. Uwaga: "abonament" tygodniowy wazny od poniedzialku do piatku, a miesieczny na dany miesiac

    Stąd moje ptania . Według moich informacji karta navigo faktycznie jest ważna od poniedziałku do niedzieli .
    I dla pewności mam jeszce pytania o zakup karty Navigo , tę kartę mogą kupować również turysci , nie jest ona tylko zarezerwowania dla mieszkańców Paryża ??
  • dame_de_lotus 05.02.12, 11:27
    Pass Navigo jest wazny od poniedzialku do niedzieli,
    Karta Paris Visite wazna max 5 dni

    Podalam w moim poscie linki dotyczace Pass Navigo Decouverte, ktory jest przeznaczony dla turystow (kosztuje 5 euro). Sam Pass Navigo jest przeznaczony dla mieszkancow regionu paryskiego i jest darmowy.
  • fajnydobra11 08.02.12, 10:34
    W takim razie dziękuję :)

  • desy 04.02.12, 16:35
    Wow :)
    Dzieki wielkie A. Jutro akurat przyjezdzaja do mnie kuzynki i juz wszystko wiem co i jak i za ile. Pozdrawiam.

    --
    [img]http://monde.socrates.free.fr/avatar/u28457879.jpg[/img]

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka