Dodaj do ulubionych

Kolej na Żary czy na Lubsko?

25.06.07, 21:47
W najbliższy piątek 29 czerwca, podczas wyjazdowej Sesji Rady Powiatu
żarskiego, Rada podejmie uchwałą stanowisko w sprawie modernizacji linii
kolejowej Berlin-Wrocław na odcinku Żary-Tuplice-Zasieki (granica Państwa).
Interpelację w tej sprawie zgłosiłem podczas Sesji Rady w Lubsku, w dniu 29
maja. Rada zwróci się do Ministra Transportu o modernizację linii.
Podczas Sesji w Jasieniu głosowane będą jednak dwa różne stanowiska, gdyż
kontrpropozycję zgłosił wicestarosta P.Palcat, który proponuje modernizację
linii Żagań-Lubsko-Gubinek, czyli trasę tzw "berlinki" (z ominięciem Żar).
Tu link do informacji w tej sprawie i moja wypowiedź dla Radia Zachód:
www.zachod.pl/articles/view/polaczenie-kolejowe-przez-zary-czy-przez-lubsko
--
Paweł Skrzypczyński
Radny Rady Powiatu żarskiego
Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
Edytor zaawansowany
  • croolick 25.06.07, 22:43
    Bylo by fajnie, gdyby Berlinke odbudowano, niemniej w obecnej stytuacji jest to zadanie baaaaardzo kosztowne a w zwiazku z tym z niewielkimi szansami na powodzenie. A moze wlasnie o to chodzi Palcatowi - wysilki na rzecz modernizacji linii kolejowej spala na panewce, nie trzeba bedzie nic robic, kasiora za bycie wicestarosta wplywa regularnie na konto, Bakalarz pilnuje nastepnej roboty no a wyborcom powie: "no prosze walczylem o Lubsko, a ze sie nie udalo, no coz (w domysle: jaki problem, przeciez nie takie numery robilem)". Ten czlowiek znany jest z tego, ze latwiej przychodzi mu niszczyc (NO WLASNIE, PANIE PALCAT, GDZIE PAN BYL, GDY DEWASTOWANO LUBSKA KOLEJ???!!!) niz budowac. Do tego, jakie ten czlowiek ma prawo by wplywac na tresc uchwal Rady Powiatu, skoro radnym nie zostal (zrezsta nie bez przyczyny...)!?! Dla mnie to skandal! Argumentacja Pawla jest rzeczowa i projekt rokuje duze szanse na powodzenie. A przeciez zyska na tym tez Lubsko, bo w polizu beda mieli wezel kolejowy z nowym,i polaczeniami.
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • skrzypczynski.pawel 25.06.07, 22:58
    Jeżeli PKP S.A. nie ujmie modernizacji linii kolejowej Żary-Tuplice-Zasieki w
    planach do 2012 roku, to tysiące kibiców z całej Europy pojedzie na mecze EURO
    2012 do Wrocławia i Krakowa trasą przez Horkę i Węgliniec.
    Powiat żarski straci więc niepowtarzalną okazję do promocji i przyciągnięcia
    (nawet kilkugodzinnych i jednodniowych) turystów. Tak woj. dolnośląskie wygra
    wyścig z woj. lubuskim.
    Sprawa linii kolejowej to sprawa "być albo nie być"!

    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • cirus_the_virus 26.06.07, 08:59
    Palcat to znaczyło kiedyś kij. Logika tego faceta jest prosta jat ten palcat.
    Utrzymać się przy korycie za wszelką cenę
  • waldi191 26.06.07, 09:30
    Pan Piotr Paclat zgłasza modernozację linii Zagań-Lubsko-Barlinek, a przeciez
    to chyba za p. Palcat kiedy był burmistrzem Lubska doszło do dewastacji dworca
    w Lubsku i rozebrania torów, a raczej rozkradzenia ich. Zawsze był p. Palcat
    nastawiony na NIE wobec Żar i nie wierzę w jego pozytywizm teraz, wobec naszego
    miasta. Łatwiej Mu przychodzi szkodzić, niż pozytywnie działać, chyba, że
    chodzi o własny interes. Zary są wizerunkiem powiatu i o tym powinni pomyśleć
    Radni, a nie dawać się wodzić za nos. Poza tym proszę nie zapomnieć, że Wasza
    kadencja niebawem sie skończy , i powinniscie, pozostawić po sobie nie tylko
    dobre czy złe wrażenie. Czas najwyższy wypromować nasze Miasto nie tylko na
    niwie kultury a także ożywić gospodarczo . I to jest chyba najważniejsze.
  • skrzypczynski.pawel 26.06.07, 10:22
    To przykłady dworców po modernizacji (str. 4 Nowa Sól, str.5 Zielona Góra (i
    Włoszczowa ;-) ):
    www.pkp.com.pl/image/tid/50?page=2

    a to przykłady zmodernizowanych linii kolejowych i infrastruktury:
    www.pkp.com.pl/image/tid/51?page=2
    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • waldi191 26.06.07, 11:43
    Niech mnie Pan nie rozśmiesza. Proszę zadbać o modernizację wizerunku Żar, a
    nie pisac o dworcach w Nowej Soli,czy w Zielonej Górze. A gdzie my mieszkamy ,
    mieszkańcy Żar - w Zielonej Górze, Włoszczowie? Dworzec w Żarach, to wizytówka
    nie tylko samych Żar,czy powiatu, a przede wszystkim Rady Powiatu i Rady
    Miasta . I o dobro Żar proszę walczyć, to Pana obowiązek, bez względu na to,
    z jakiej opcji pochodzi Pan .
  • skrzypczynski.pawel 26.06.07, 12:19
    waldi191 napisała:

    > Niech mnie Pan nie rozśmiesza. Proszę zadbać o modernizację wizerunku Żar, a
    > nie pisac o dworcach w Nowej Soli,czy w Zielonej Górze. A gdzie my mieszkamy ,
    >
    > mieszkańcy Żar - w Zielonej Górze, Włoszczowie? Dworzec w Żarach, to wizytówka
    > nie tylko samych Żar,czy powiatu, a przede wszystkim Rady Powiatu i Rady
    > Miasta . I o dobro Żar proszę walczyć, to Pana obowiązek, bez względu na to,
    > z jakiej opcji pochodzi Pan .



    ???
    Jeszcze raz:
    "W najbliższy piątek 29 czerwca, podczas wyjazdowej Sesji Rady Powiatu
    żarskiego, Rada podejmie uchwałą stanowisko w sprawie modernizacji linii
    kolejowej Berlin-Wrocław na odcinku Żary-Tuplice-Zasieki (granica Państwa).
    Interpelację w tej sprawie zgłosiłem podczas Sesji Rady w Lubsku, w dniu 29
    maja. Rada zwróci się do Ministra Transportu o modernizację linii."

    Dużymi literami:
    "INTERPALACJĘ W TEJ SPRAWIE ZłOŻYŁEM PODCZAS SESJI RADY W LUBSKU W DNIU 29 MAJA."


    p.s.
    Przykłady są po to, aby niedowiarkom pokazać, że PKP S.A. modernizuje obiekty i
    to nawet niedaleko Żar(vide: dworzec w Nowej Soli). Skoro można to zrobić w
    Nowej Soli, to można także i w Żarach.

    p.s.
    Powiat Żarski nie jest właścicielem linii kolejowych i infrastruktury - może
    więc wyrażać swoje oczekiwania jedynie poprzez uchwały intencyjne.
    Ale! Nacisk samorządowców różnych szczebli z poparciem posłów może dać pozytywny
    efekt. To kwestia lobbyingu i działania.
    Proszę mi wierzyć - w tej sprawie działam.

    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • waldi191 26.06.07, 13:00
    To trzymam za Pana kciuki i życzę powodzenia na Sesji. Pozdrawiam
  • bnq58 26.06.07, 14:33
    Nie dziwię się temu, żę P.Palcat zabiega o podłączenie Lubska do infrastruktury
    ponadgminnej jaką mogłaby być linia kolejowa biegnąca trasą dawnej magistralii
    "berlinki". Szkoda tylko, że nie wykazywał takiego zaangażowania gdy
    "wyjałowiano" gminę Lubsko z urzędów nam niezbędnych, a których utrzymanie było
    możliwe do zrealizowania na poziomie powiatowym (np: wydział geodezji,
    komunikacji, szpital, dyspozytora połączonych jednostek ratowniczych), a
    wystarczyło by pozostawić tu choćby jednoosobowe "okienka", w szpitalu utworzyć
    (takie były zamierzenia, porównajcie stan obiektu byłego szpitala w Lubsku, a
    ruinę która nosi nazwę "szpital na wyspie") oddział dziecięcy - ale NIE! radni
    Żar za żadne skarby nie oddadzą na rzecz Lubska "nawet guzika"!

    <waldi191> napisał: Zary są wizerunkiem powiatu i o tym powinni pomyśleć
    Radni,/.../ Dworzec w Żarach, to wizytówka nie tylko samych Żar,czy powiatu, a
    przede wszystkim Rady Powiatu i Rady
    Miasta . I o dobro Żar proszę walczyć,

    a ja myślę, że wizytówką Powiatu jest cały obszar Powiatu! Miasto Żary to tylko
    siedziba starosty i podległych jemu Urzędu Powiatowego, ale niestety wciąż
    pokutuje myślenie, które sprowadza Powiat i ogranicza jego obszar do miasta
    Żary, niestety dla wielu (zbyt wielu) Powiat Żarski kończy się na rogatkach Żar.
    --
    bnq58
  • croolick 26.06.07, 15:22
    benq59 - mieszkasz w Lubsku, wiec najlepiej mozesz nam opowiedziec jak wyglada
    infrastruktura Berlinki. No powiedz, jak to wyglada! Nie musisz, poza nasypami
    w wielu miejscach juz przekopanymi (ot chocby obwodnica Jasienia) i ruinami
    obiektow kolejowych nic tam juz nie ma! Jak myslisz, jakie szanse ma obecnie
    Berlinka na KOMPLETNA ODBUDOWE??? Moim zdaniem ZADNA! W zwiazku z tym, ze tak
    ladnie napisales o interesie CALEGO POWIATU w imie lubskiej utopii caly powiat
    ma stracic sznase na nowoczesna linie kolejowa???!!! Wyjdzcie z oplotkow
    myslenia poza granice swojego miasta i zacznijcie myslec w kategoriach powiatu -
    przeciez MODERNIZACJA (a nie odbudowa) dwutorowej linii Zasieki - Zary ma o
    wiele wieksze szanse powodzenia!!!

    p.s.
    Czemu milczysz o dokonaniach burmistrza Palcata w "ratowanie" kolei w Lubsku,
    ja wiem dlaczego - bo jemu na kolei jakos nie zalezalo, za to teraz ten
    przegrany polityk, niedoszly radny chce zbic polityczny kapital na naiwnosci
    lubszczan...
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • sdkpil 26.06.07, 15:30
    croolick napisał:

    > benq59 - mieszkasz w Lubsku, wiec najlepiej mozesz nam opowiedziec jak
    wyglada
    > infrastruktura Berlinki. No powiedz, jak to wyglada! Nie musisz, poza
    nasypami
    > w wielu miejscach juz przekopanymi (ot chocby obwodnica Jasienia) i ruinami
    > obiektow kolejowych nic tam juz nie ma! Jak myslisz, jakie szanse ma obecnie
    > Berlinka na KOMPLETNA ODBUDOWE??? Moim zdaniem ZADNA! W zwiazku z tym, ze tak
    > ladnie napisales o interesie CALEGO POWIATU w imie lubskiej utopii caly
    powiat
    > ma stracic sznase na nowoczesna linie kolejowa???!!! Wyjdzcie z oplotkow
    > myslenia poza granice swojego miasta i zacznijcie myslec w kategoriach
    powiatu
    > -
    > przeciez MODERNIZACJA (a nie odbudowa) dwutorowej linii Zasieki - Zary ma o
    > wiele wieksze szanse powodzenia!!!
    >
    > p.s.
    > Czemu milczysz o dokonaniach burmistrza Palcata w "ratowanie" kolei w Lubsku,
    > ja wiem dlaczego - bo jemu na kolei jakos nie zalezalo, za to teraz ten
    > przegrany polityk, niedoszly radny chce zbic polityczny kapital na naiwnosci
    > lubszczan...

    Trafnie ujęte:)
  • bnq58 26.06.07, 15:49
    Tak to prawda linia kolejowa do Gubina (Gubinek) jest zupełnie rozebrana, nie ma
    nie tylko szyn, ale i drewnianych podkładów, w wielu miejscach jest przekopana
    przez budowę obwodnic Jasienia i Lubska, ruiny (nieliczne) rozkradzone do cna!
    ALE TO JEST FANTASTYCZNE! gdyż tańsza od kapitalnego remontu lini kolejowej jest
    budowa NOWEJ! Tu mamy niemal dokładnie "wyczyszczony" teren przyszłej budowy,
    wystarczy wejść z maszynami na nasyp i położyć nowy tor - szbciej i taniej niż
    MODERNIZACJA (przebudowa) starej XIX wiecznej infrastruktury.
    Myślenie kategoriami powiatu nie wykjraczające poza opłotki własnej miejscowości
    jest, jak to już pisałem domeną mieszkańców ŻAR!

    --
    bnq58
  • debest3 26.06.07, 20:56
    na cóż kłótnie,na cóż swary głupie,przecież i tak zginiemy wszyscy w zupie...
    khe khe,nie wiem po co w ogóle ta dyskusja,ja uważam że zobaczymy modernizacje
    którejkolwiek linii(przez Żary czy Lubsko)jak za przeproszeniem świnia niebo,
    dla mnie to że trasa na Berlin będzie szła przez Węgliniec to tylko kolejny
    dowód na bezsens istnienia tak słabego województwa jak lubuskie,po co kruszyć
    kopie skoro i tak większość funduszy na modernizację pójdzie tam gdzie
    samorządowcy maja większą siłę przebicia,a chyba nikt nie zaprzeczy że
    dolnośląskie ma większą,na razie to włodarze tej naszej poczwarki martwią się że
    marszałek nie chce stołków obsadzać po uważaniu a nie jakaś tam kolej
    druga sprawa ,ciągle wychodzi tu jednak antagonizm między Lubskiem a
    Żarami,słuszny czy nie ,nieważne ,ale denerwuje mnie takie traktowanie Lubska
    jak ubogiego krewnego,przecież Lubsko powinno być szczęśliwe że czynna kolej
    będzie tuż obok,przecież tuż obok też jest ZUS,Starostwo,jest też Urzad
    Skarbowy,jest Szpital ,wszystko tuż obok,tylko mieszkańcy Lubska nie chcą być
    tuż obok,niewdzięcznicy,przecież tyle powiat dla nich zrobił.....ale ja się
    pytam co?no co zrobił?tak ,napewno dołożył sie do jego upadku i to niestety za
    pomocą takiego czegoś jak pan Palcat,a to ze pan Palcat w ten sposób chce sobie
    kapitał zbić na tej kolei ,no niech zbija,właśnie dużo mu on pomógł przy
    ostatnich wyborach,
    zgodzę sie z bnq że powiat dla większosci Żaran kończy się na jego rogatkach,no
    cóż ,proponuję żeby w powiecie odbyło sie referendum na temat przyłączenia do
    woj.dolnośląskiego aha i zrobimy zrzutę na zakup pługa żeby Lubsko zaorać a
    jakiś ciągnik się znajdzie,prawda?jest przecież tylu niechetnych Żaran wobec
    Lubska że kolejka do tego bedzie bardzo dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuga,nareszcie
    rozwiąze się problem tego wrzoda,,,,,,,,



    --
    sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę
  • funo 26.06.07, 21:07
    W mieście Żary i w gminie Żary mieszka ponad 50 % mieszkańców powiatu.Ja zadam
    pytanie może przewrotne, a co zrobiło Lubsko dla powiatu z wyjątkiem tego, że
    za każdym razem podkreśla, ża Żary są złe?
  • debest3 26.06.07, 22:07
    funo napisał:

    > W mieście Żary i w gminie Żary mieszka ponad 50 % mieszkańców powiatu.Ja zadam
    > pytanie może przewrotne, a co zrobiło Lubsko dla powiatu z wyjątkiem tego, że
    > za każdym razem podkreśla, ża Żary są złe?

    taaaaaak to po co było wam Lubsko trzeba było pozwolić na jego mariaz z
    Gubinem,no to co?wlać ci paliwo do tego ciągnika?
    --
    sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę
  • croolick 26.06.07, 22:28
    debest3 napisał:

    > taaaaaak to po co było wam Lubsko trzeba było pozwolić na jego mariaz z
    > Gubinem,no to co?wlać ci paliwo do tego ciągnika?

    Juz o tym pisalem. Po co kolejny slaby powiat nie majacy nawet 40 tys. mieszkancow? By zaspokoic ambicje? IMHO to za malo, o duzo za malo.
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • bnq58 27.06.07, 06:41
    funo napisał:

    > W mieście Żary i w gminie Żary mieszka ponad 50 % mieszkańców powiatu.Ja zadam
    > pytanie może przewrotne, a co zrobiło Lubsko dla powiatu z wyjątkiem tego, że
    > za każdym razem podkreśla, ża Żary są złe?

    50% mieszkańców powiatu konsumuje 70% budżetu powiatu,
    dlaczego Lubsko ma coś robić dlas powiatu? nie ten kierunek! decyzje i kasa są w
    Żarach, a Lubsko podkreśla, że Żary są złe bo źle zarządzają powiatem!
    --
    bnq58
  • funo 27.06.07, 07:48
    Powiaty istnieją od 1999 roku, a Ty obwiniasz powiat, że Lubsko się nie
    rozwineło po 1989 roku,jaka to wina powiatu. Zazdrość w Lubsku jest tak
    ogromna,że zdrowe argumenty do Was nie docierają. Chcecie szmal z powiatu, ale
    Żarami sie brzydzicie, inne gminy z powiatu, a oprócz Was jest jeszcze 9, mają
    takie samo prawo by narzekać, a tego nie robią.Dlaczego? Bo Wy macie kompleksy z
    powodu tego,że jesteście zacofanym w rozwoju ekonomicznym miasteczkiem i nie
    chcecie się przyznać, że wina leży po Waszej stronie.
  • croolick 27.06.07, 12:01
    bnq58 napisał:

    > 50% mieszkańców powiatu konsumuje 70% budżetu powiatu,

    skad te rewelacje? P?rzysnilo Ci sie cos, czy przypaliles za duzo gandzi?
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • croolick 26.06.07, 22:29
    debest3 napisał:

    > na cóż kłótnie,na cóż swary głupie,przecież i tak zginiemy wszyscy w zupie...
    > khe khe,nie wiem po co w ogóle ta dyskusja,ja uważam że zobaczymy modernizacje
    > którejkolwiek linii(przez Żary czy Lubsko)jak za przeproszeniem świnia niebo,
    > dla mnie to że trasa na Berlin będzie szła przez Węgliniec to tylko kolejny
    > dowód na bezsens istnienia tak słabego województwa jak lubuskie,po co kruszyć
    > kopie skoro i tak większość funduszy na modernizację pójdzie tam gdzie
    > samorządowcy maja większą siłę przebicia,

    To prawda co piszesz, ale warto sie starac, zwlaszcza ze chodzi o nasz wlasny a nie nowotworu lubuskiego interes.
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • skrzypczynski.pawel 26.06.07, 21:44
    bnq58 napisał:

    > Tak to prawda linia kolejowa do Gubina (Gubinek) jest zupełnie rozebrana, nie m
    > a
    > nie tylko szyn, ale i drewnianych podkładów, w wielu miejscach jest przekopana
    > przez budowę obwodnic Jasienia i Lubska, ruiny (nieliczne) rozkradzone do cna!
    > ALE TO JEST FANTASTYCZNE! gdyż tańsza od kapitalnego remontu lini kolejowej jes
    > t
    > budowa NOWEJ! Tu mamy niemal dokładnie "wyczyszczony" teren przyszłej budowy,
    > wystarczy wejść z maszynami na nasyp i położyć nowy tor - szbciej i taniej niż
    > MODERNIZACJA (przebudowa) starej XIX wiecznej infrastruktury.
    > Myślenie kategoriami powiatu nie wykjraczające poza opłotki własnej miejscowośc
    > i jest, jak to już pisałem domeną mieszkańców ŻAR!
    >


    Nie masz racji bnq58. Linia Żary-Tuplice-Zasieki funkcjonuje i w opinii
    fachowców(kolejarzy) wymaga niedużego remontu - nie trzeba wytyczać nowych łuków
    - wystarczy wymiana części podkładów na betonowe i przesianie podsypki i to
    tylko NA ODCINKACH a nie na całości.
    Jeżeli namówisz Ministra Transportu (wątpię, bo Lubsko i Gubin są zbyt małymi
    miastami i PKP nie ma w tym żadnego interesu) a przynajmniej Sejmik Wojewódzki i
    Marszałka (brak pieniędzy) to życzę sukcesów.

    p.s.
    jeżeli chodzi o Lubsko, to zapytaj samorządowców z mniejszych gmin Powiatu
    Żarskiego, co sądzą na temat Lubska. Nie mają pretensji do Żar - do Lubska tak.
    Jeżeli mają nastąpić przesunięcia w budżecie i kosztem dróg powiatowych próbuje
    się dokonać remontu DPS-u w Lubsku oraz w Lubsku powstanie filia Domu Dziecka,
    to powyższe nie pasuje do postawionej tezy o Żarach i radnych z Żar.
    Jeżeli chodzi o radnych powiatowych to na 23 osoby w Radzie, 15 osób nie jest z
    Żar. W zarządzie Powiatu jest za to dwóch radnych z Lubska (w tym wicestarosta).
    To BARDZO DUŻO jak na niewielką przecież gminę. Pamiętaj że liczba ludności w
    Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.
    Warto więc pomyśleć nad zmianą okręgów wyborczych i zmniejszeniem liczby
    mandatów z gminy Lubsko w związku ze spadkiem ilości mieszkańców na rzecz
    mniejszych gmin. Radnych miejskich też macie przecież mniej.
    Taka zmiana może być nieunikniona także w Powiecie.

    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • skrzypczynski.pawel 26.06.07, 22:00
    Ciekawy komentarz na stronie Radia Zachód!:
    www.zachod.pl/articles/view/polaczenie-kolejowe-przez-zary-czy-przez-lubsko#article_comments
    Grzegorz K.
    26.06.2007 16:37

    Szanowny Panie Skrzypczyński. Jestem mile zaskoczony faktem 'trzeźwego'
    spojrzenia na problem komunikacji kolejowej Wrocław - Berlin. Obecny stan
    infrastruktury kolejowej łączącej Wrocław z Berlinem ulega nieustannym zmianom.
    Początkowo najkrótszy czas przejazdu pomiędzy miastami prowadził przez Zieloną
    Górę, Rzepin. W wyniku zaniedbań modernizacyjnych w infrastrukturę okazało się,
    że najszybsze połączenie można zrealizować przez Legnicę, Żagań, Forst. Nawet
    czasochłonna dwukrotna zmiany trakcji (z elektrycznej na spalinową i odwrotnie)
    na stacjach Cottbus i Legnica nie umniejszała celu jakim było najkrótsze czasowo
    połączenie Wrocławia z Berlinem przez Legnicę, Żagań, Forst. Jednak i na tym
    szlaku zaniedbania modernizacyjne doprowadzają do wydłużenia czasu przejazdu.
    Powyższe zaniedbania infrastrukturalne czy to trasy przez Zieloną Górę, czy też
    przez Żagań skłaniają do szukania alternatywnych tras. Słusznie Pan zauważył, iż
    będąca na ukończeniu modernizacja trasy Wrocław-Węgliniec-Horka/Goerlitz jest
    właśnie takim alternatywnym rozwiązaniem najkrótszego czasowo połączenia
    Wrocław-Berlin. Jednak ten ciąg komunikacyjny w żadnej części nie wkracza na
    teren województwa lubuskiego. Jaki jest zatem cel wyjazdowej sesji powiatu w
    powyzszym temacie? Wydawać by się mogło, że coś można 'uratować' z obecnego
    stanu tj. dalsze prowadzenie ruchu z Wrocławia do Berlina przez Żagań, Forst.
    Tymczasem 'wychylenie głowy' poza granicę województwa podziała na wszystkich
    wręcz otrzeźwiająco. Jeśli z Węglińca do Wrocławia czas podrózy pociągiem
    docelowo zajmie ok. 1 godziny, które przedsiębiorstwo transportowe zechce
    prowadzić regularne połączenia trasą przez Żagań czyt. trasą czasowo dłuższą?
    Uważam, że dla południa województwa, a w szczególności dla powiatu żarskiego
    wielką szansą jest zmodernizowana linia Węgliniec-Żary-Tuplice-Forst. Ta trasa
    połączyłaby w Węglińcu najszybciej z Wrocławiem, a w Forst najszybciej z
    Berlinem. Gdybym jeszcze zmusił szanownych Radnych Powiatowych nie tylko do
    'wyjrzenia' za granicę powiatu/województwa ale za 'formalną' (od 01.01.2008r.)
    granicę państwa... Od grudnia 2007 ruch pasażerski m.in. na odcinku
    Cottbus-Forst w wyniku wygranej w przetargu przejmie prywatny przewoźnik ODEG
    www.odeg.info/bb/presse/pressemitteilungen/07_03_08_Spree_Neisse.php

    Paweł Skrzypczyński

    26.06.2007 21:51

    Dziękuję za uwagi. Zgadzam się w zupełności. napisałem w moim projekcie
    Stanowiska Rady Powiatu o modernizację linii Wrocław-Berlin na odcinku
    Legnica-Żary-Tuplice-Zasieki. CELOWO nie wymieniłem Żagania, bo tak jak Pan
    uważam, że trasa przez Węgliniec jest bardzo realna. Ale niech Minister
    Transportu zdecyduje czy trasa ma biec przez Żagań. Podejrzewam, że właśnie
    wskazany zostanie "wariant węgliniecki". Pozdrawiam.

    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • skrzypczynski.pawel 26.06.07, 22:42
    Kwestia Żagania będzie kwestią sporną, bo "berlinka" leży właśnie w interesie
    Żagania. Trochę więc może dziwić stanowisko wicestarosty Powiatu Żarskiego ....
    Linia kolejowa tzw. 14-tka to przecież połączenie
    Zasiek-Tuplic-Żar-Żagania-Głogowa-Leszna i dalej na Ostrów Wlkp./Łódź.
    Musimy mieć także dobre połączenie z "Odrzanką", albo przez Głogów albo przez
    Zieloną Górę (pytanie czy Zielonej Górze i Urzędowi Marszałkowskiemu zależy na
    dobrym połączeniu Żar z Zielona Górą?). Połączenie z Wrocławiem przez Głogów
    jest także bardzo realne, ale "Odrzanka" to tzw. "dalsza przyszłość".
    Najpierw wygrajmy Zasieki-Tuplice-Żary-Węgliniec-Legnica-Wrocław (no chyba, że
    Minister wskaże Żagań, co byłoby najlepszym wariantem z punktu widzenia naszych
    powiatów).


    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • croolick 26.06.07, 22:32
    skrzypczynski.pawel napisał:

    > Pamiętaj że liczba ludności w Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.

    ona nigdy nawet takiej liczby nie osiagnela. Obecnie Lubsko liczy formalnie 14832 mieszkańców
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • skrzypczynski.pawel 26.06.07, 22:54
    croolick napisał:

    > skrzypczynski.pawel napisał:
    >
    > > Pamiętaj że liczba ludności w Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.
    >
    > ona nigdy nawet takiej liczby nie osiagnela. Obecnie Lubsko liczy formalnie 148
    > 32 mieszkańców


    Miasto i Gmina Lubsko miały powyżej 20 tys. (chodzi o okręg wyborczy) i wtedy
    obowiązywała inna ordynacja - proporcjonalna tak jak w Żarach (głosowanie na
    listy). W ostatnich wyborach już obowiązywała ordynacja większościowa - taka jak
    w małych gminach.
    Obecnie wybieramy:
    okręg 1 - miasto Żary - 9 radnych
    okręg 2 - Gmina Lubsko - 5 radnych
    okręg 3 - Gminy: Lipinki Łuzyckie, Przewóz, Żary - 4 radnych
    okręg 4 - Gminy: Brody, Jasień, Trzebiel, Tuplice, Miasto: Łęknica - 5 radnych

    warto sprawdzić jak zmieniła się liczba ludności i proporcje i może zamiast 5
    mandatów Lubsko otrzyma w kolejnych wyborach tylko 4 mandaty? Jeden mandat
    więcej otrzymałyby okręgi 3 lub 4.
    Temat do sprawdzenia.


    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • croolick 26.06.07, 22:57
    racja faktycznie, Lubsko to miasto i gmina, ale samo miasto Lubsko nigdy nie przekroczylo 17 tys. mieszkancow.
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • bnq58 27.06.07, 07:08
    > skrzypczynski.pawel napisał:
    > Miasto i Gmina Lubsko miały powyżej 20 tys. (chodzi o okręg wyborczy) i wtedy
    > obowiązywała inna ordynacja - proporcjonalna tak jak w Żarach (głosowanie na
    > listy). W ostatnich wyborach już obowiązywała ordynacja większościowa - taka ja
    > k
    > w małych gminach.
    > Obecnie wybieramy:
    > okręg 1 - miasto Żary - 9 radnych
    > okręg 2 - Gmina Lubsko - 5 radnych
    > okręg 3 - Gminy: Lipinki Łuzyckie, Przewóz, Żary - 4 radnych
    >
    > warto sprawdzić jak zmieniła się liczba ludności i proporcje i może zamiast 5
    > mandatów Lubsko otrzyma w kolejnych wyborach tylko 4 mandaty? Jeden mandat
    > więcej otrzymałyby okręgi 3 lub 4.
    > Temat do sprawdzenia.

    A więc już w tej chwili 10/23 radnych działa na rzecz Żar, to dużo za dużo! No
    cóż aktywność większości radnych z Lubska - jak pokazuje rzeczywistość, wygasa z
    chwilą ogłoszenia wyników wyborów, daltego mamy taki marazm w Lubskim lobby.
    --
    bnq58
  • bnq58 27.06.07, 06:50
    skrzypczynski.pawel napisał:
    > jeżeli chodzi o Lubsko, to zapytaj samorządowców z mniejszych gmin Powiatu
    > Żarskiego, co sądzą na temat Lubska. Nie mają pretensji do Żar - do Lubska tak.
    > Jeżeli mają nastąpić przesunięcia w budżecie i kosztem dróg powiatowych próbuje
    > się dokonać remontu DPS-u w Lubsku

    ale wcześniej rozwiązuje się i wystawia na sprzedaż budynki po DPS w Żarach,

    > Pamiętaj że liczba ludności w
    > Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.

    ale to wciąż około 20 tyś żywych ludzi, którzy mają potrzeby takie same jak
    podobne 20 tyś mieszkańców Żar!

    > Warto więc pomyśleć nad zmianą okręgów wyborczych i zmniejszeniem liczby
    > Taka zmiana może być nieunikniona także w Powiecie.

    Jasne! najkorzystniej (dla Lubska też) będzie oddzielenie od powiatu żarskiego


    --
    bnq58
  • croolick 27.06.07, 11:38
    bnq58 napisał:

    > ale to wciąż około 20 tyś żywych ludzi, którzy mają potrzeby takie same jak
    > podobne 20 tyś mieszkańców Żar!

    Zary licza 40 mieszkancow + 11,5 tys. mieszkancow gminy wiejskiej Zary. To jest przeszlo polowa liczby mieszkancow calego powiatu.

    > Jasne! najkorzystniej (dla Lubska też) będzie oddzielenie od powiatu żarskiego

    Nie jest to zly pomysl, wtedy powiat zarski okaze sie powiatem o jednym z najnizszych w kraju wskaznikow bezrobocia. Poza tym w powiacie zarskim przynajmniej jednego szkodnika i niewydazonego powlityka bedzie mniej! ;-)))
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • croolick 26.06.07, 22:26
    bnq58 napisał:

    > przez budowę obwodnic Jasienia i Lubska, ruiny (nieliczne) rozkradzone do cna!

    tu musze sie przyznac, ze w jednym sie zapedzilem - Palcat wie, ze odnoga Berlniki przez Jasien jest trudna do odbudowy chocby przez wspomniana obwodnice, dlatego chce by Berlinka omijala Zary i szla na Bieniow - Zagan.

    > ALE TO JEST FANTASTYCZNE! gdyż tańsza od kapitalnego remontu lini kolejowej
    > jest budowa NOWEJ! Tu mamy niemal dokładnie "wyczyszczony" teren przyszłej
    > budowy, wystarczy wejść z maszynami na nasyp i położyć nowy tor

    Tu sie zapedzieles i to bardzo, pamietaj, ze Berlinke wytyczono przeszlo 160 lat temu, w panstwie pruskim nie bylo mozliwosci wywlaszczania stad trasy zarowno drog zelaznych jak i zwyklych drog sa tak dziwacznie powykrecane. Ponadto pamietaj o skoku technologicznym - dla dzisiejszych ekspresow potrzebne sa znacznie lagodniejsze luki a najlepiej ich brak i taka jest wlasnie linia Forst - Zary, prosta jak "w morde strzelil", dlatego sadze, ze mzonka jest zalozenie, ze wysarczy od nowa polozyc tory i juz...

    >- szbciej i taniej niż
    > MODERNIZACJA (przebudowa) starej XIX wiecznej infrastruktury.

    NIEPRAWDA! Linia Forst - Zary przeszla modernizacje (wymiania szyn na spawane, podkladow na betonowe i wymiana podsypki) w latach 80. XX w. tego Berlinka sie nigdy nie doczekala.

    > Myślenie kategoriami powiatu nie wykjraczające poza opłotki własnej
    > miejscowości jest, jak to już pisałem domeną mieszkańców ŻAR!

    Tak? No a co powiesz na swoje rozumowanie? Dajmy na to, ze jakims cudem zostanie odbudowana Berlinka omijajaca zgodnie z marzeniem Palcata Zary i jakie korzysci dla Powiatu z tego wynikna? Czy wierzysz, ze w niespelna 15 - tysiecznym miescie zatrzymywac sie beda ekspresy z Berlina? Przeciez w Lubsku nie ma juz wezla kolejowego, wiec jaki sens by tu zatrzymwaly sie pociagi ekspresowe???!!! Z planu Palcata korzysci odniosl by korzysci tylko Zagan, bo jest mimo wszystko wciaz wezlem kolejowym. A wiec tak wyglada toska lubszczan o dobro powiatu, pod warunkiem ze na zlosc Zarom... Plan Pawla jest o wiele korzystniejszy dla CALEGO powiatu i przy okazji dla powatu zaganskiego.
    Moim zdaniem, gdy zmodernizowna bedzie linia Forst - Zary warto w przyszlosci pomyslec o wskrzeszeniu polaczenia Zary - Lubsko, bo odbudowa polaczenia lokalnego bylyby realna - ekspresowego nie.

    p.s.
    beq58 zapoznaj sie z pozycja "Dzieje kolei na Ziemi Zarskiej" G. Dawczyka dowiesz sie tam o wielkich problemach geologicznych i innych, ktore napotkano przy budowie Berlinki i dowiesz sie dlaczego tych bledow uniknieto przy budowie lini Forst - Zary.
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • bnq58 27.06.07, 06:34
    Pogadaliśmy sobie MOCNO! Paweł Skrzypczyński nawymądrza się jeszcze na kolejnej
    sesji Rady Powiatu, a pociągi z Berlina będą jechały tam gdzie ... Niemcy będą
    mieli interes, tam gdzie ich linie kolejowe będą wykorzysrane i nie przez Żary,
    ani przez Lubsko, ale może właśnie przez Rzepin - Zieloną Górę pojadą na Euro
    2012, ale Paweł Skrzypczyński już zapomni o sprawie bo pewnie bedzie się pioł w
    karierze polityka.

    A tak na marginesie to modernizacja lini Żary - Forst nawet po tej modernizacji
    z lat 80tych nie będzie spełniać norm koniecznych do ruchu pociągów o szybkości
    >160 km/h.
    --
    bnq58
  • croolick 27.06.07, 11:42
    bnq58 napisał:

    > ale może właśnie przez Rzepin - Zieloną Górę pojadą na Euro
    > 2012,

    a niby dlaczego?

    > ale Paweł Skrzypczyński już zapomni o sprawie bo pewnie bedzie się pioł w
    > karierze polityka.

    no a wasz towar eksportowy, czyli Palcat? Dalej bedzie robil kariere a wy na niego glosowac, bo przeciez "walczyl o Lubsko"...

    > A tak na marginesie to modernizacja lini Żary - Forst nawet po tej
    > modernizacji z lat 80tych nie będzie spełniać norm koniecznych do ruchu
    > pociągów o szybkości 160 km/h.

    To oczywiste, ze nie spelnia, bo nie ma w kraju lokomotyw spalinowych, ktore pozolilby osiagnac takie predkoosci, ale modernizacja polaczona z elektryfikacja jest mozliwa do realizacjia za stosunkowo nieduze pieniadze.
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • bnq58 27.06.07, 07:01
    Panie Radny Powiatu żarskiego, dlaczego Pan ignoruesz głosy mieszkańców Lubska?
    to przecież też Pana wyborcy, a Pan masz ich w d.... ? (oczym może świadczyć, że
    problemem który dotyczy też Lubska nie raczyłeś Pan zainteresować jego
    mieszkańców choćby porzez zapodanie tematu na równoległym Forum Lubsko, a Pan
    tego nie zrobił); Nie Pan nie masz ich w d..., Pan masz spłaszczoną optykę
    widzenia powiatu, dla Pana Powiat to Żary(miasto), a Żary (miasto) to Powiat i
    Pan szerzej nie umiesz spojrzeć - zresztą nie Pan jeden.
    --
    bnq58
  • skrzypczynski.pawel 27.06.07, 08:56
    bnq58 napisał:

    > Panie Radny Powiatu żarskiego, dlaczego Pan ignoruesz głosy mieszkańców Lubska?
    > to przecież też Pana wyborcy, a Pan masz ich w d.... ? (oczym może świadczyć, ż
    > e
    > problemem który dotyczy też Lubska nie raczyłeś Pan zainteresować jego
    > mieszkańców choćby porzez zapodanie tematu na równoległym Forum Lubsko, a Pan
    > tego nie zrobił); Nie Pan nie masz ich w d..., Pan masz spłaszczoną optykę
    > widzenia powiatu, dla Pana Powiat to Żary(miasto), a Żary (miasto) to Powiat i
    > Pan szerzej nie umiesz spojrzeć - zresztą nie Pan jeden.




    Bardzo szanuję wyborców z Lubska, dlatego sprawę modernizacji linii kolejowej
    zgłosiłem jako interpelację na Sesji Rady Powiatu w LUBSKU w dniu 29 maja 2007
    r. Na sali byli obecni przedstawiciele Urzędu Miasta w Lubsku (chyba nawet
    burmistrz). Minął miesiąc.

    p.s.
    Jestem wybrany z okręgu nr 1 Żary, więc wyborcy z Lubska nie mogli na mnie głosować.
    Linia kolejowa przebiega także przez Tuplice i Zasieki, a to są także
    miejscowości w Powiecie Żarskim. Proszę o tym w Lubsku nie zapominać.
    Temat linii kolejowej został "zapodany" w mediach - Radiu Zachód, Gazecie
    Lubuskiej, Gazecie Regionalnej, TV TeleŻet. Wszystkie z tych mediów (oprócz tv)
    docierają także do Lubska.

    Oto dzisiejsza Gazeta Lubuska:
    www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070627/POWIAT18/70626049/-1/powiat18
    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • bnq58 27.06.07, 14:45
    /.../ P.Palcat /.../ Szkoda tylko, że nie wykazywał takiego zaangażowania gdy
    "wyjałowiono" gminę Lubsko z urzędów nam niezbędnych, a których utrzymanie było
    możliwe do zrealizowania na poziomie powiatowym (np: wydział geodezji,
    komunikacji, szpital, dyspozytora połączonych jednostek ratowniczych), a
    wystarczyło by pozostawić tu choćby jednoosobowe "okienka", w szpitalu utworzyć
    (takie były zamierzenia, porównajcie stan obiektu byłego szpitala w Lubsku, a
    ruinę która nosi nazwę "szpital na wyspie") oddział dziecięcy - ale NIE! radni
    Żar za żadne skarby nie oddadzą na rzecz Lubska "nawet guzika"!

    www.telezet.com.pl/index.php?option=com_zoom&Itemid=48&page=view&catid=2&PageNo=1&key=0&hit=1
    --
    bnq58
  • rexona5 27.06.07, 15:10
    kolego zanim napiszesz to przeczytaj czy tego nie ma wcześniej jak to mówi
    królik i nie pusz sie tak bo ci żyłka pęknie
  • bnq58 27.06.07, 15:42
    to Ty się "puszysz".
    Podając post, zauważ łaskawie co Ciebie zirytowało w wypowiedzi nadanej przez
    Teleżet; ja przedstawiam odmienny punkt widzenia; zauważ: TY - Palcat, JA -
    Zdzitowiecki, rozumiesz - "nie oddamy (dla Lubska) choćby guzika"
    ... no i komu żyłka pęka?
    --
    bnq58
  • bnq58 27.06.07, 16:00
    I jeszcze jedno wyjaśnienie, ja, ale myślę że i wielu mieszkańców miasta Lubsko
    nie ma nic przeciwko mieszkańcom miasta Żary, konflikt dotyczy WADZY POWIATOWEJ!
    która od dziesiątków lat (wcześniej Rejonowa) podejmowała decyzje niekorzystne
    dla Lubska i jego mieszkańców, rozumiem że nie ma w tym winy mieszkańców Żar,
    konflikt Lubsko - Żary należy rozumieć w kategoriach skrótu myślowego, jakby to
    wyrazić... Lubsko odczuwa wyraźną niechęć władz strorostwa do pozytywnego i
    przyjaznego Lubsku rozwiązania problemów mieszkańców naszej gminy. Może wy w
    Żarach nie wiecie , ale wiele Lubsko utraciło "dzięki" decyzjom starostwa
    (wcześniej Rejonu) i stąd ta niechęć.
    Krótki test: jak czuliby się mieszkańcy Żar gdyby (hipotetycznie) władze w ...
    np Zielonej Górze podjęły decyzje o likwidacji - przeniesieniu waszewgo
    szpitala, urzędu komunikacj, geodezji, biura paszportowego, centrum ratowniczego
    do Zielonej Góry? i stwirdziłyby że to dla lepszej organizacji i podniesienia
    standardów pracy tych instytucji. Byłoby Wam miło?

    To by było na tyle - jak miawiał prof. Jan Tadeusz Stanisławski, więcej już w
    tym poscie nie będę odpowiadał na zaczepki.

    --
    bnq58
  • croolick 29.06.07, 11:20
    A co czuja mieszkancy Zar po tym jak do Lubska przeniesiono DPS, jak w Lubsku
    buduje sie powiatowy dom dziecka, umieszcza sie powiatowego weterynarza etc.???
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • skrzypczynski.pawel 29.06.07, 19:34
    Podczas Sesji Rady Powiatu Żarskiego w Jasieniu, Radni przyjęli kompromisowe
    stanowisko uwzględniające zarówno linię Żary-Tuplice-Zasieki jak i tzw. "berlinkę".
    Wyraziłem zgodę na przyjęcie kompromisowego rozwiązania. Decyzja w tej sprawie
    należy i tak do Ministra Transportu i to on może "dać pieniądze" i spowodować
    uwzględnienie modernizacji linii kolejowej w planach PLK PKP S.A.
    W moim przekonaniu "berlinka" ma małe szanse w wyścigu z trasą Żary-Zasieki.
    Dobrze, że udało się zmobilizować samorządowców, temat zaistniał, mamy Uchwałę
    rady Powiatu i teraz można robić kolejne kroki, aby doprowadzić sprawę do końca.


    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • croolick 29.06.07, 21:32
    No dobra, top kto teraz pojedzie do Warszawy i przebije pielegniarki? ;-)
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • nika139 29.06.07, 23:39
    croolick napisał:

    > No dobra, top kto teraz pojedzie do Warszawy i przebije pielegniarki? ;-)

    Stawiam na wicestarostę!
  • croolick 30.06.07, 09:55
    nika139 napisała:

    > Stawiam na wicestarostę!

    dobry pomysl! Byle dalej od Powiatu Zarskiego ;-)
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • debest3 30.06.07, 16:41
    może chociaż takie odpadki zostaną w Lubsku,Dom Dziecka i tak nie mieścił się w
    Żarach,a DPS w Lubsku i tak był zanim powstał powiat,prosperował lepiej niż żarski
    --
    sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę
  • cameel.m 30.06.07, 10:49
    Przyznam że się pogubiłem.
    1. To w Lubsku nie ma już referatu wydziału geodezji żarskiego starostwa ?
    2. Biura paszportowe w powiatach zlikwidowano w zeszłym roku i wszyscy jeździmy
    teraz do stolic województw.
    3. Ile niby tych centrów ratowniczych (rozumiem, że chodzi o centrum
    powiadamiania ratunkowego) powinno być w powiecie - tym bardziej że NZOZ
    Pogotowie Żarskie obsługuje obecnie teren całego powiatu i ma w Lubsku
    podstację i ambulatorium?.
    4. Bardzo wątpię żeby NFZ przy kolejnym konkursie ofert zakontraktował jakieś
    usługi w ówczesnym szpitalu w lubsku chociażby ze względu na brak kadr
    medycznych (a że może tak zrobić widać po przykładzie Żagania któremu kontraktu
    w tym roku na oddział dziecięcy nie przyznano).
    --
    Pesymista widzi ciemny tunel, Optymista światełko w tunelu, Realista światła
    pociągu...MASZYNISTA widzi trzech debili na torach!!!
  • dzikikonpl 01.07.07, 11:25
    Widzicie Państwo i Rada Powiatu przyjęła "kompromisowe stanowisko", tzn. nic z
    tego nie wyjdzie ale my radni przaecież chcieliśmy dobrze. Przecież to nonsens,
    nigdy w życie nikt nie będzie reaktywował trasy do Gubinka (w fazie likwidacji
    proszę popatrzyć na wykazy PKP, gdyż Rada Powiatu zgodziła się już kiedyś na
    jej likwidację uchwałą a potem drogowcy rozburzyli nasyp budując obwodnicę
    Jasienia) , po drugie szanse miałaby tylko trasa do Zasiek, gdyż jest ona w
    miarę dobra do jej odnowienia potrzeba myślę z 50 mln zł.
    Po trzecie ważnymi innymi trasami jest trasa Wrocław - Zgorzelec i tzw Odrzanka
    i tam teraz idą pieniądze, w pierwszym przypadku jest podpisana umowa między
    Woj. Dolnośląskim a Saksonią, w drugim przypadku Samorząd Województwa
    Lubuskiego poparł całkowicie rewitalizację ww. odrzanki nic nie przeznaczając
    na naszą trasę przez Żary (czy K. Szymański nie pochodzi czasem z Żar)
    Reasumując niech się społeczeństwo nie dziwi gdy nic z tego nie wyjdzie bo
    takich głupich radnych ma (może za wyjątkim Pana Brzezińskiego -
    Przewodniczącego tej rady) którzy potrafią się tylko pod publikę kłócić a poza
    tym brać dietkę.
    Załosne to ale prawdziwe, pozdrawiam.
  • skrzypczynski.pawel 01.07.07, 12:02
    dzikikonpl napisał:

    > Widzicie Państwo i Rada Powiatu przyjęła "kompromisowe stanowisko", tzn. nic z
    > tego nie wyjdzie ale my radni przaecież chcieliśmy dobrze. Przecież to nonsens,
    >
    > nigdy w życie nikt nie będzie reaktywował trasy do Gubinka (w fazie likwidacji
    > proszę popatrzyć na wykazy PKP, gdyż Rada Powiatu zgodziła się już kiedyś na
    > jej likwidację uchwałą a potem drogowcy rozburzyli nasyp budując obwodnicę
    > Jasienia) , po drugie szanse miałaby tylko trasa do Zasiek, gdyż jest ona w
    > miarę dobra do jej odnowienia potrzeba myślę z 50 mln zł.
    > Po trzecie ważnymi innymi trasami jest trasa Wrocław - Zgorzelec i tzw Odrzanka
    >
    > i tam teraz idą pieniądze, w pierwszym przypadku jest podpisana umowa między
    > Woj. Dolnośląskim a Saksonią, w drugim przypadku Samorząd Województwa
    > Lubuskiego poparł całkowicie rewitalizację ww. odrzanki nic nie przeznaczając
    > na naszą trasę przez Żary (czy K. Szymański nie pochodzi czasem z Żar)
    > Reasumując niech się społeczeństwo nie dziwi gdy nic z tego nie wyjdzie bo
    > takich głupich radnych ma (może za wyjątkim Pana Brzezińskiego -
    > Przewodniczącego tej rady) którzy potrafią się tylko pod publikę kłócić a poza
    >
    > tym brać dietkę.
    > Załosne to ale prawdziwe, pozdrawiam.




    Trasa tzw. "berlinki" zaproponowana w projekcie Uchwały przez Zarząd Powiatu,
    dotyczyła linii Żagań-Bieniów-Jasień-Lubsko-Gubin/Gubinek, a więc z OMINIĘCIEM
    Żar (!!!), co oznacza, że obwodnica Jasienia nie ma tu nic do rzeczy.
    Ja składałem interpelację w sprawie modernizacji linii
    Żary-Tuplice-Zasieki/Forst, bo ta linia ma szansę na remont i tu inwestycje mają
    sens. To czy połączenie pójdzie dalej przez Węgliniec czy Żagań (chodzi o
    pociągi pospieszne i IC Kraków-Berlin-Hamburg), to już należy do decyzji
    Ministerstwa Transportu.
    Zarząd proponował modernizację (odbudowę właściwie) linii tzw. "berlinki" bez
    uwzględnienia linii Żary-Tuplice-Zasieki/Forst, na co nie mogłem się zgodzić i
    stąd tzw., jak to nazywasz drogi forumowiczu - "kłótnia".
    Sprawa magistrali węglinieckiej i "odrzanki" jest znana, dlatego argumentowałem,
    że "jeżeli będzie autostrada "odrzanka, to nikt nie będzie budować obok drugiej
    autostrady "berlinki"" (w kontekście czynnej linii Żary-Zasieki).
    Moja interpelacja spotkała się po prostu z silnym kontruderzeniem lobby
    lubskiego - nawet Rada Miasta i Gminy Lubsko oraz Jasienia przyjęły w tej
    sprawie Uchwały.
    Podczas Sesji w Jasieniu padały argumenty EMOCJONALNE (nawet oficjalnie z ust
    radnych lubskich)i w zderzeniu z moimi RACJONALNYMI wygrywały, bo publiczność na
    sali - w tym radni z Lubska i Jasienia reagowała aplauzem i okrzykami. Proszę
    więc mieć pretensje do radnych z Lubska, którzy taką nadzieję na linię przez
    Lubsko w mieszkańcach budują.
    Rada przyjęła zasadę, że "lepiej żądać więcej, aby było z czego zrezygnować".
    Mam więc nadzieję, że jesteś drogi forumowiczu zadowolony, że moje działanie
    doprowadziło do tego, że linia Żary-Forst znalazła się w Uchwale (także dworzec
    kolejowy w Żarach), a tzw. "berlinka" jest tam wskazana jako dodatkowa linia.
    No chyba, że wolałbyś, żeby Uchwała dotyczyła tylko "berlinki"? (ale z twojego
    tekstu wynika, że masz świadomość nikłych szans na jej wskrzeszenie).

    p.s.
    o napisie "Żary" na drogowskazach przy zjeździe z autostrady tez pisałeś drogi
    forumowiczu niewybredne uwagi i wyśmiewałeś moje działanie. Żary na drogowskazy
    wróciły po trzech miesiącach od mojej interwencji.


    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • tk_logowany 01.07.07, 12:08
    hehehe czyli jednak nie lubimy Żagania :)))

    "To czy połączenie pójdzie dalej przez Węgliniec czy Żagań (chodzi o
    pociągi pospieszne i IC Kraków-Berlin-Hamburg), to już należy do decyzji
    Ministerstwa Transportu".
  • skrzypczynski.pawel 01.07.07, 12:24
    tk_logowany napisał:

    > hehehe czyli jednak nie lubimy Żagania :)))
    >
    > "To czy połączenie pójdzie dalej przez Węgliniec czy Żagań (chodzi o
    > pociągi pospieszne i IC Kraków-Berlin-Hamburg), to już należy do decyzji
    > Ministerstwa Transportu".




    Lubimy :-) ale to nie my mamy decyzyjność w tej sprawie. Mogę odwrócić pytanie i
    zapytać, czy Żagań lubi Żary, bo sprawa odbudowy "berlinki" wyszła właśnie z
    Żagania. Spotkanie przedstawicieli Lubska i Żagania w tej sprawie było
    początkiem projektu Uchwały forsowanej przez wicestarostę i natychmiastową
    odpowiedzią na moją interpelacje w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki/Forst
    (wicestarosta wspomniał o tym podczas Sesji rady Powiatu w Lubsku w dniu 29 maja
    zaraz po tym jak złożyłem interpelację w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki .
    Czyżby Żagań chciał z Lubskiem doprowadzić do uruchomienia "berlinki" z
    ominięciem Żar (tak wynikało z przedstawionej mapy) i spowodować w ten sposób
    osłabienie pozycji Powiatu Zarskiego i marginalizacji węzła Żary na rzecz Żagania?
    Może po prostu Żgań ma obawy, że połączenie zostanie skierowane z Żar do
    Wrocławia przez Węgliniec (bo będzie szybsze)?

    Uchwała Rady Powiatu Żarskiego zostanie skierowana do Starosty żagańskiego. To
    dopiero początek działań. Niech Starosta żagański też działa. To przecież
    (powinna być)nasza wspólna sprawa.


    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • dzikikonpl 01.07.07, 22:19
    o napisie "Żary" na drogowskazach przy zjeździe z autostrady tez pisałeś drogi
    > forumowiczu niewybredne uwagi i wyśmiewałeś moje działanie. Żary na
    drogowskazy
    > wróciły po trzech miesiącach od mojej interwencji
    To nie była twoja zasługa panie Skrzypczyński, chyba że masz na myśli męczenie
    starosty w tym temacie to tak wówczas była:) ale nie zmienia to faktu że Żary
    to małe zaniedbane miasto
    tylko co to ma do rzeczy do piątkowej uchwały
    Tylko linia Wrocław - Żagań Żary Forst mogłaby mieć znaczenie ma mapie
    kolejowej kraju po odpowiedniej przebudowie rzecz jasna i tylko wówczas Żary
    zyskają a nie tam jakieś nierealne pomysły przez Bieniów -Gubinek???!!!
  • skrzypczynski.pawel 01.07.07, 22:45
    dzikikonpl napisał:

    >
    > To nie była twoja zasługa panie Skrzypczyński, chyba że masz na myśli męczenie
    > starosty w tym temacie to tak wówczas była:)


    Czyli GDDKiA przysłała do mnie pismo z odpowiedzią o pozytywnym załatwieniu
    sprawy tak sobie przypadkiem? :-)



    > Tylko linia Wrocław - Żagań Żary Forst mogłaby mieć znaczenie ma mapie
    > kolejowej kraju po odpowiedniej przebudowie rzecz jasna i tylko wówczas Żary
    > zyskają a nie tam jakieś nierealne pomysły przez Bieniów -Gubinek???!!!



    No i właśnie dlatego forsowałem od początku linię Żary-Tuplice-Forst i zgłosiłem
    interpelację w tej sprawie. :-)


    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • debest3 01.07.07, 12:26
    Niech żyje Żarskie Państwo Stanowe,wskrzesić Promntza i Bibersteina,na pohybel
    Lubsku,zaorać ,wyrównać i przeznaczyć pod nasyp moze kolejowy albo drogowy i
    sprawa rozwiązana,mieszkańców przesiedlić na Madagaskar,albo nie bo wyborców
    będzie za mało,lepiej gdzieś pod Grójec
    --
    sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę
  • croolick 01.07.07, 19:57
    debest3 napisał:

    > Niech żyje Żarskie Państwo Stanowe,wskrzesić Promntza i Bibersteina,na pohybel
    > Lubsku,zaorać ,wyrównać i przeznaczyć pod nasyp moze kolejowy albo drogowy i
    > sprawa rozwiązana,mieszkańców przesiedlić na Madagaskar,albo nie bo wyborców
    > będzie za mało,lepiej gdzieś pod Grójec

    hehe, w panstwie stanoiwym Zary - Trzebiel Lubsko bylo samodzielna enklawa. Dzis
    ze wzgledu na egoizm i silne poczucie krzywdy, ze za wszelkie niepowodzenia
    odpowiedzialne sa Zary warto by wrocic do tego rozwiazania i niech Lubsko
    zostanie miastem na prawach powiatu! ;-)))
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • croolick 01.07.07, 19:58
    A tak z drugiej strony - debest3 mialem Cie za rozdanego czlowieka, skad u Ciebie
    taki irracjonalny rzut negatywnych emocji?
    --
    Always look on the bright side of life
    Niezależny Portal Żar
    www.zary.info/
  • bnq58 01.07.07, 22:57
    croolick napisał:

    > A tak z drugiej strony - debest3 mialem Cie za rozdanego czlowieka, skad u Cieb
    > ie
    > taki irracjonalny rzut negatywnych emocji?

    inni natomiast tryskają optymizmem,

    dzikikonpl napisał: "nie zmienia to faktu że Żary to małe zaniedbane miasto"

    i to się nazywa O! PTYMIZM

    I przestańcie się już spierać gdzie ma biec nowa magistrala, ani przez
    Psiąwólkę, ani przez Koziąwólkę, będzie to trasa przez Zielonągórkę!
    --
    bnq58
  • bnq58 12.10.07, 23:26
    Z wcześniejszych wpisów: "Nie masz racji bnq58. Linia Żary-Tuplice-Zasieki
    funkcjonuje i w opinii
    fachowców(kolejarzy) wymaga niedużego remontu - nie trzeba wytyczać nowych łuków
    - wystarczy wymiana części podkładów na betonowe i przesianie podsypki i to
    tylko NA ODCINKACH a nie na całości.
    Jeżeli namówisz Ministra Transportu (wątpię, bo Lubsko i Gubin są zbyt małymi
    miastami i PKP nie ma w tym żadnego interesu) a przynajmniej Sejmik Wojewódzki i
    Marszałka (brak pieniędzy) to życzę sukcesów.

    p.s.
    jeżeli chodzi o Lubsko, to zapytaj samorządowców z mniejszych gmin Powiatu
    Żarskiego, co sądzą na temat Lubska. Nie mają pretensji do Żar - do Lubska tak.
    Jeżeli mają nastąpić przesunięcia w budżecie i kosztem dróg powiatowych próbuje
    się dokonać remontu DPS-u w Lubsku oraz w Lubsku powstanie filia Domu Dziecka,
    to powyższe nie pasuje do postawionej tezy o Żarach i radnych z Żar.
    Jeżeli chodzi o radnych powiatowych to na 23 osoby w Radzie, 15 osób nie jest z
    Żar. W zarządzie Powiatu jest za to dwóch radnych z Lubska (w tym wicestarosta).
    To BARDZO DUŻO jak na niewielką przecież gminę. Pamiętaj że liczba ludności w
    Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.
    Warto więc pomyśleć nad zmianą okręgów wyborczych i zmniejszeniem liczby
    mandatów z gminy Lubsko w związku ze spadkiem ilości mieszkańców na rzecz
    mniejszych gmin. Radnych miejskich też macie przecież mniej.
    Taka zmiana może być nieunikniona także w Powiecie.

    Moja interpelacja spotkała się po prostu z silnym kontruderzeniem lobby
    lubskiego - nawet Rada Miasta i Gminy Lubsko oraz Jasienia przyjęły w tej
    sprawie Uchwały.
    Podczas Sesji w Jasieniu padały argumenty EMOCJONALNE (nawet oficjalnie z ust
    radnych lubskich)i w zderzeniu z moimi RACJONALNYMI wygrywały, bo publiczność na
    sali - w tym radni z Lubska i Jasienia reagowała aplauzem i okrzykami. Proszę
    więc mieć pretensje do radnych z Lubska, którzy taką nadzieję na linię przez
    Lubsko w mieszkańcach budują.

    Spotkanie przedstawicieli Lubska i Żagania w tej sprawie było
    początkiem projektu Uchwały forsowanej przez wicestarostę i natychmiastową
    odpowiedzią na moją interpelacje w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki/Forst
    (wicestarosta wspomniał o tym podczas Sesji rady Powiatu w Lubsku w dniu 29 maja
    zaraz po tym jak złożyłem interpelację w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki .
    Czyżby Żagań chciał z Lubskiem doprowadzić do uruchomienia "berlinki" z
    ominięciem Żar (tak wynikało z przedstawionej mapy) i spowodować w ten sposób
    osłabienie pozycji Powiatu Zarskiego i marginalizacji węzła Żary na rzecz Żagania?


    No i właśnie dlatego forsowałem od początku linię Żary-Tuplice-Forst i zgłosiłem
    interpelację w tej sprawie. :-)

    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5"


    A dziś nowa sygnaturka:

    "Paweł Skrzypczyński
    kandydat do Sejmu RP 2007
    Platforma Obywatelska RP"

    I co Panie PS? Jak mają się Pańskie poglądy w odniesieniu do Lubska z Pańskim
    wizerunkiem na licznych plakatach rozlepionych w mieście? Jak ma się Pańska
    specjalizacja od "promocji" z obecną żałosną działalnością w pozyskaniu głosów
    wyborczych? czym chce Pan dziś skusić wyborców z Lubska by głosowali na Pana?
    Aż się ciśnie na usta cytat prezydenta IV RP: "spieprzaj dziadu" i zabierz ze
    sobą swoje wizerunki z Lubska, tu na Ciebie nikt nie zagłosuje.

    --
    naszelubsko1.blox.pl/html
  • cameel.m 13.10.07, 00:44
    Ale Pana panie bnq58 to już chyba nie dotyczy , publicznie sie Pan
    deklarował na tym forum że Pan nie głosuje więc się pytam O CO
    CHODZI ?
    --
    Pesymista widzi ciemny tunel, Optymista światełko w tunelu, Realista
    światła pociągu...MASZYNISTA widzi trzech debili na torach!!!
  • skrzypczynski.pawel 13.10.07, 09:25
    Szanowny bnq58

    Moja inicjatywa w sprawie modernizacji linii kolejowej przez Żary/Zasieki
    spotkała się z kontruderzeniem radnych związanych z Lubskiem, a szczególnie
    wicestarosty z Lubska. W wyniku rozmów zgodziłem sie - powtarzam - ZGODZIŁEM się
    jako inicjator uchwały na uwzględnienie racji Lubska. Czyli zrobiłem źle
    zgadzając się?
    Bez mojej zgody nic na temat Lubska w uchwale by nie było, bo większość radnych
    tego nie chciała (część by się wstrzymała od głosu, wobec tego głosów "za"
    byłoby więcej).
    Radni z Lubska, którzy są radnymi w powiecie np. już trzecią kadencję, nie
    zgłosili projektu uchwały i nie prowadzili walki o modernizację linii kolejowej.
    Mogli to robić przez wiele lat. Nie robili. W momencie, kiedy ja zgłaszam
    projekt uchwały, to następuje próba jego zablokowania. To jest w porządku
    szanowny bnq58? "Sam nie zrobię i drugiemu nie dam"?
    Inna sprawa, że Lubsko chciałoby mieć linię obsługującą ruch pociągów
    pospiesznych Wrocław-Berlin kosztem Żar. Proszę więc zapytać o zdanie kolejarzy
    i PKP o racjonalność ekonomiczną takiej inwestycji. Zresztą wypowiedzi
    przedstawicieli kolei na ten temat już były w Gazecie Lubuskiej.
    Oczywiście niektórzy radni z gminy i miasta Lubska mogą ludziom robić nadzieję i
    obiecywać różne sprawy, tylko gdzie oni byli jak doprowadzono do dewastacji
    linii kolejowej przez Lubsko i na jakiej podstawie coś obiecują?
    Czy takie obietnice są w porządku wobec mieszkańców Lubska? Proszę ocenić samemu.
    Podlizywanie się wyborcom i fałszywe obietnice to nie promocja szanowny bnq58,
    to zupełnie coś innego.

    p.s.
    Linia kolejowa Żagań-Bieniów-Lubsko powinna być także modernizowana, ale do
    potrzeb szynobusów i połączeń z Żarami i Zielona Górą. Jestem za.

    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • skrzypczynski.pawel 13.10.07, 10:03
    Niedawno, po zakończeniu sesji Rady Powiatu, jeden z radnych z gminy i miasta
    Lubsko, podczas wspólnego spotkania radnych przy poczęstunku, wręczył mi
    publicznie drobny upominek, dziękując za zainteresowanie sprawami Lubska i mając
    nadzieję na dalszą dobrą współpracę.
    Jeżeli plakaty wyborcze wiszą w Lubsku za szybami sklepów, to widocznie ktoś
    docenił moją działalność dla tego miasta także np. w sprawie budowy boiska ze
    sztuczną nawierzchnią.

    --
    Paweł Skrzypczyński
    Radny Rady Powiatu żarskiego
    Biuro Rady, 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II 5
  • tunk 14.10.07, 17:17
    Czy jest jakaś inicjatywa, której PS nie podjął?
    A gdzie realizacje?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka