Dodaj do ulubionych

Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK!

17.01.10, 21:55
Proszę z wiedzy i doświadczenia Temponicka skorzystać! Pilne!
Obserwuj wątek
    • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 18.01.10, 17:43
      OK zabieramy się w takim razie do roboty! Tylko od czego zacząć?

      Pytanie pierwsze -Czy jest sens narzekać, że mało połączeń... Od
      chwili powstania tego forum znaleziono: 338 postów ze słowem
      kluczowym MPK. W wielu postach słowo to nie występuje, mamy za to
      komunikację, autobusy, niekompetencję i masę innych słów.
      Podejrzewam, że zebrałoby się do tysiąca głosów na temat mizernego
      fukcjonowania naszej miejskiej komunikacji. Wygląda to na główny
      temat niezadowolenia na tym forum?

      A oto parę głosów z ostatnich kilku tygodni:

      "A w Ostrowcu boli brak połączeń. Jest ich za mało, autobus co 2
      godziny"

      "Z Ogrodów jedzie pięć autobusów pod rząd co jedną, dwie minuty, a
      potem nie ma nic przez godzinę. Na Ogrody z innej części miasta to
      samo"

      "Rozkład jest fatalny. A jak już spasuje, to przy przejeździe kilku
      przystanków co najmniej dwie nieprzyjemne kontrole biletów.
      Koszmar"

      "Nie wiem czy jest sens narzekać, że mało połączeń...No ale mnie by
      wystarczyło, żeby nie odjeżdżały wszystkie autobusy w ciągu 15 min,
      tak jest na Alei. W ciągu 10-15min praktycznie każda linia, a później
      przez godzinę nic"

      "Sobota, po godz 14. Spod dworca nic, z Alei-wszystko odjechało 15min
      temu, następny autobus za godzinę. Niedziela -idę na pociąg -nie ma
      czym dojechać. Wracam 21.40 -z Żabiej nic, na Alei nic przez
      najbliższe pół godziny"

      No więc jak? Brakuje tych połaczeń czy nie?

      Zgodnie z <oficjalną stroną
      MPK>
      mamy ogółem 1357,8 km tras komunikacyjnych w tym (1241,6
      km miasto i 116,2 km na obszarach podmiejskich) Długość stałych linii
      486,5 km

      Ilość linii stałych 27 w tym 12 linii miejskich i 15 podmiejskich.

      Jak na populację 120tys potencjalnych pasażerów oraz na dość zwarty
      obszar powiatu, gdzie 20km to maksimum odległość z południa na północ
      czy ze wschodu na zachód, to wydaje się, że nie jest to mało

      Powtórzę więc pytanie, czy jest sens narzekać, że mało połączeń?

      • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 18.01.10, 19:31
        Swego czasu, w jednym z wątków na temat MPK rzuciłem pomysł
        stworzenia hubu, takiego centralnego punktu, dużego
        przystanku, gdzie przyjeżdżają wszystkie autobusy.

        "Wystarczy tylko znależć miejsce najbardziej centralne na autobusowy
        hub w którym dosłownie co 5-10 minut można by było zmieniać
        kierunki podróżowania. W takim systemie 1) miejskie linie okrężne 2)
        podmiejskie do/z centrum, układ komunikacyjny zostałby a) uproszczony
        do minimum b) usprawniony do maksimum zarówno w sensie obniżenia
        kosztów jak i podniesienia efektywności a tym samym zadowolenia
        pasażerów"

        Kiedyś takim miejscem był Rynek, lecz od kiedy zaczęto z Rynkiem
        eksperymentować, stracił on niestety swoją miastotwórczą funkcję i
        stał się swoistym kuriozum na mapie miasta. Kilka miejsc do
        parkowania, część zajęta przez taksiarzy, jedno skrzydło zablokowane
        dla ruchu, handel sie wyniósł na rzecz banków, jaka jest sytuacja,
        wszyscy wiemy. Puste miejsce, coraz bardziej wyludnione

        Może nadszedł czas, aby autobusy MPK wróciły na Rynek? Żeby zaczął
        znowu tętnić życiem i funcjonować jako końcowa pętla autobusowa?

        Głos z forum: "Odświeżam wątek, bo taki system jak proponujecie
        doskonale działa we Wrocławiu na liniach nocnych. Tutaj zrobione jest
        to tak, że punktem centralnym jest dworzec PKS, gdzie przyjeżdżają
        wszystkie nocne z całego miasta. Praktycznie między przyjazdem na
        dworzec, a odjazdem z niego jest max kilka minut. Więc pasażer
        potrzebuje max jednej przesiadki aby dostać się w dowolną część
        miasta.

        Pierwszy raz się z takim systemem spotkałem, ale moim zdaniem jest
        świetny!"

        Patrzymy na oficjalną stronę MPK i bierzemy pod lupę pierwszą lepszą
        linię autobusową. Numer 8 i jej trasę

        *CZĘSTOCICE ZOZ-GUTWIN
        *GUTWIN-CZĘSTOCICE ZOZ
        GUTWIN-IŁŻ-POLNA-SZPITAL
        GUTWIN-PAULINÓW
        GUTWIN-SIEN-ZAJEZDNIA
        GUTWIN-ŚWIĘTOKRZYSKA ZOZ
        PAULINÓW-GUTWIN
        ŚWIĘTOKRZYSKA-ŻERO-BAZA
        ZAJEZDNIA MPK-GUTWIN

        Czegóż tu nie mamy? Gutwin Częstocice Paulinów nawet Iłżecką Polną i
        Hospital. A jak zapytamy tych co z niej korzystają codziennie to
        dowiemy sie, że ani mieszkańcy z Gutwina, ani Paulinowa, czy
        Częstocic nie są happy z serwisu jaki MPK ofertuje. Dlaczego?

        Kiedyś wszystkie linie historycznie musiały przejeżdzać koło Huty, bo
        90% ludzi albo wsiadało albo wysiadało na Traugutta z tego prostego
        powodu, że co drugi człowiek w mieście był pracownikiem Huty.

        Ale Huta nie istnieje, nie ma sensu ciagnąć linii 8 z Gutwina do
        Częstocic!

        "-Przyglądamy się bliżej mapie miasta i co widzimy? -Jest dosyć
        zwarte, odległości nie są wielkie a w układzie komunikacyjnym da się
        wyodrębnić minimum 3-4, może więcej? okrężnych linii autobusowych
        pokrywających swym zasięgiem 90% miasta"

        Wracając do tematu. Wprowadzenie rynkowego hubu autobusowego
        miałoby tę reperkusję dla historycznej linii 8, że zamiast ciągnąć ją
        dalej do Paulinowa, zakończyłaby się na Rynku i wróciłaby na Gutwin.
        Może wypadałoby ją przedłużyć do Dębowej Woli lub na Sarnówek jak to
        kiedyś bywało? Sprawa otwarta. W każdym razie miałaby na celu,
        wożenie ludzi z Gutwina, Rzeczek i przyległej okolicy na Rynek. Jak
        popatrzymy na mapę, to zobaczymy, ze jest mozliwość stworzenia pętli,
        przez Rzeczki, Iłżecką do miasta a w drugą stronę przez powiedzmy
        Siennieńską na Gutwin. 10-15 minutowy postój na Rynku pozwoliłby
        odpocząć ciut kierowcy i skompletować pasażerów ze wszystkich
        pozostałych linii w kierunku Gutwina. Proste i praktyczne.
        Nieskomplikowane i ekonomiczne posunięcie. Skrócenie linii, lepsze
        zapełnienie autobusów, zwiększenie częstotliwości kursowania. Same
        zalety, że nie wspomnę rozkładu jazdy. Co pół godziny (przykładowo) z
        Gutwinu na Rynek. To samo z Rynku (...) 12:15 12:45 13:15 (...) Każdy
        zainteresowany zapamiętałby rozkład jazdy po tygodniu na pamięć!

        -W podobny sposób można 'przerobić' wszystkie linie miejskie!!!
        • dinowar Aby cokolwiek zmienić w działalności (złej) MPK, 20.01.10, 23:12
          trzeba albo zmiany mentalności władz miasta i zarządu MPK, albo
          zmienić i jednych i drugich - na menedżerów, fachowców. W Warszawie,
          też z komunikacją sobie nie radzą - częste zmiany tras (czasem
          rozsądne, pod wpływem pasażerów), źle skonstruowane rozkłady jazdy
          (odrzucono ofertę studentów Politechniki, którzy za darmo
          zaoferowali stworzenie skoordynowanego miejskiego rozkładu jazdy dla
          wszystkich linii). Ale z jednym Wawa sobie świetnie radzi - z
          kupnem, wymianą taboru na nowy. A w Ostrowcu nawet w tym względzie
          jest wielki opór, niechęć prezydenta miasta. I pewnie swego
          negatywnego nastawienia do komunikacji miejskiej nie zmieni juz do
          końca, oby ostatniej, kadencji urzędowania. Urzędowania, a nie
          rządzenia.
          • temponick Re: Aby cokolwiek zmienić w działalności (złej) M 21.01.10, 14:38
            Ta mentalność, czasami odnoszę wrażenie, jest ciągle rodem z głębokiego PRL. Wtedy komunikacja musiała funkcjonować z prostej przyczyny, bo dowoziła tysiące ludzi do państwowych zakładów pracy. Funkcjonowała, lepiej lub gorzej, bez względu na koszty. Musiała. Teraz urzędnikom z magistratu też się wydaje, że musi. OK tylko, że nie za wszelką cenę! Zarówno, ze strony pasażera (NIE pojadę jak za drogo) jak i z punktu widzenia podatnika (NIE dla potężnych dotacji marnotrawionych przez nieefektywnych urzędników). Potrzebne jest zatem totalne zre-definiowanie zasad, funkcjonalności, tras, finansowania komunikacji w mieście. Do tego trzeba ludzi z charyzmą i polotem a nie wybranych z klucza partyjnego czy nepotycznego układu w mieście
                • burak.z.onetu Re: Prezydent specjalista od transportu miejskieg 16.09.14, 19:22
                  Przetargi? I tak, i nie chociaż i takie głosy na forum były również. TAK, gdyby 2 czy 3 firmy mogły konkurować. Ale na to Ostrowiec jest za mały a gmina za biedna. NIE, bo komunikacja miejska z natury rzeczy jest podstawową funkcją, niemalże caritasem i obowiązkiem ze strony władzy, prawem dla obywateli. To nie jest biznes do robienia szmalu. To prezydent okazał się kompletnym nieudacznikiem, mimo, że pomysłów sensownych nie brakowało. Najciekawszy w mojej opinii był pomysł połączenia MPK z PKS, utylizacji urbanistycznej bazy na Pułankach oraz stworzenie nowej od podstaw, nowoczesnej firmy komunikacyjnej obsługującej ponad 100 tysięczny powiat. Za rozwiązaniem tym przemawiała chęć partycypacji w kosztach przez wszystkie zainteresowane podmioty. Generalnie serce się kraje co ci tłusto zarabiający (po 200tys rocznie) robią z tym miastem. W czasie ostatniej wojny bomby niemieckie nie zburzyły tylu kamienic, które za ostatnich 8 lat zniknęły z miejskiego pejzażu. Zobacz ruiny Kamienicy Heinego
      • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 19.01.10, 14:58
        Linie podmiejskie obsługiwać powinny 6 podstawowych kierunków:

        Brody Iłżeckie, Doły Biskupie, Nietulisko, Kunów -Centrum
        Sarnówek, Dębowa Wola -Centrum
        Bałtów, Sudół -Centrum
        Ćmielów, Bodzechów -Centrum
        Od Opatowa do Centrum
        Od Waśniowa do Centrum

        15 km trasy mogłyby być obsługiwane z godzinną częstotliwością przez
        minimum 2 autobusy odjeżdżające z końcowych przystanków o tej samej
        porze. Rozkład jazdy? Najprostszy z możliwych. Pierwszy autobus o
        5:30, ostatni 23:30 nie wymaga szczegółowej rozpiski na dziesiątkach
        przystanków.

        Weżmy dla przykładu linię z Waśniowa, mieszkańcy Szwarszowic
        zapamiętają szybko, że autobus będzie 10min od chwili wyjazdu z
        Waśniowa (która by to nie była godzina!)

        Ale na wzmiankowanej linii mamy problem, bo będą chętni z Garbacza
        czy Mominy na podróż do Ostrowca. Nic prostszego -Albo gmina uruchomi
        raz na godzinę mikrobus do Szwarszowic (i z powrotem) na swój koszt
        albo MPK (w cenie biletu), nie widzę tu żadnego problemu. Wręcz
        odwrotnie. Niech się aktywizują inni też, żeby się wszystkim
        pozostałym żyło dobrze i przyjemnie!

        Podobne rozwiązania sugeruje dla każdej pozostałej linii podmiejskiej
    • unhollyseth Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 19.01.10, 15:49
      Temponicku?
      A nie boisz się, że ktoś wykorzysta Twoje pomysły i przypisze sobie cały sukces?
      Ja bym publicznie tak tego nie rzucał. Lepiej zrobić plan i opublikować go
      gdzieś, tak żeby Twoje imię i nazwisko widniało. Po co, któryś z "władzy" ma to
      wykorzystać z korzyściami dla siebie?
      --
      Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

      Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
      Cyprian Kamil Norwid
    • unhollyseth Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 20.01.10, 16:21
      Chłopaki...po co Wy to robicie? Dla zabicia czasu? Nudzi Wam się?
      Czy to co zrobicie zostanie przedstawione w MPK czy UM? A przede wszystkim
      dlaczego robicie coś, za co inni dostają kupę kasy? To powinno leżeć w gestii
      prezesów i rady nadzorczej.
      --
      Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

      Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
      Cyprian Kamil Norwid
      • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 20.01.10, 18:28
        Powtórzę unholly jeszcze raz. Nie robimy nic taaaakiego, w zasadzie
        nie robimy nic. Zastanawiamy się, czy jest możliwość uzdrowienia MPK?
        Skoro obecny system nie działa, może trzeba zmienić layout
        tras autobusowych? Albo coś innego do czego jeszcze nie doszliśmy, bo
        nie wiemy ze istnieje (!) Od czegoś trzeba zacząć, żeby mieć jakiś
        grunt do analizy...

        Przyjęliśmy po latach przemyśleń prostą ideę do realizacji.

        Linie podmiejskie gwiaździście do centralnego punktu w mieście, zaś
        linie miejskie w postaci okrężnych pętli obejmujących (każda) jak
        największy obszar kawałka miasta. Punktem zasadniczym dla tej
        koncepcji jest istnienie centralnego punktu, więc postanowiliśmy
        wykorzystać...Rynek do tej funkcji. Ponieważ obecnie Rynek nie
        spełnia żadnej funkcji w mieście, więc jest szansa na jego
        wykorzystanie. Proste, co nie?

        W ten prosty sposób można zmniejszyć ilość linii a
        jednocześnie powiększyć obszar oddziaływania MPK. Nie mamy
        nieokreślonych i nielimitowanych środków więc musimy przyjąć
        wariant minimalny do dalszych rozważań, ale taki, żeby żaden
        mieszkaniec, nie zarzucił, że zostal pominięty w naszej analizie.

        Jak na razie mamy 6 linii podmiejskich, mamy preliminary
        propozycję na 4 pętle obsługujące północną część miasta począwszy od
        Bałtowskiej, Siennieńskiej, Iłżeckiej skończywszy na Długiej oraz
        najważniejszą centralna linię zwaną "zerówką"

        Pozostaje nam 2-3 linie dla wschodniej części miasta (Stawki,
        Rosochy) razem z Denkowem i Zygmuntówką oraz cała południowa strona
        miasta z Szewną, Częstocicami i Paulinowem...

        Any suggestions?


        • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 20.01.10, 18:57
          Postaramy się zaproponować jakiś ład i logikę, bo w istniejącym
          modelu komunikacyjnym tego ładu ani logiki nie można się dopatrzeć,
          skoro tyle ludzi narzeka i coraz mniej korzysta z komunikacji.

          To spostrzeżenie kryje się za następną przesłanką do analizy, której
          źródłem są sami potencjalni pasażerowie. Musi ubywać pasażerów! Skoro
          tak, to z jakich powodów? Komunikacja bez pasażerów nie ma sensu.

          Albo stała się tak droga, że nie stać na nią coraz większej liczby
          mieszkańców?

          Odnośnie linii obsługującej Denków jestem w stanie zaproponować coś
          takiego: Rynek, Aleja 3 Maja, Kilińskiego, Ostrowiecka, Denków, Zygmuntówka, Sandomierska, Aleja 3 Maja, Rynek.
            • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 20.01.10, 21:19
              Drogi IQ, więcej rzeczy jest bez sensu w MPK, nie tylko linia
              6!


              Dlatego przyjąłem strategię nie poprawiania istniejącego status quo a
              opracowania kompletnie nowego, spójnego i logicznego planu linii,
              opierającego się na koncepcji centralnego punktu przesiadkowego oraz
              kilku okrężnych tras pokrywających w miarę możliwości 90% miasta.

              Ale jak na razie, jak sam widzisz nie ma żadnej dyskusji
              merytorycznej na forum. A przecież wszyscy Ci co narzekają muszą mieć
              jakieś chociażby słabe clue co jest nie tak?

              Na tym etapie, jak powiedziałem, staram się stworzyć nową sieć linii
              w postaci pętli, z możliwie jedną główną ulicą jako wspólną dla dwóch
              sąsiędnich linii jak Bałtowska, Siennieńska, Iłżecka, Długa,
              Sienkiewicza etc. W ten sposób zmniejszymy liczbę tras, powiększając
              zasięg MPK oraz poprawiając częstotliwość nie powodując jednocześnie
              dublowania żadnej linii na żadnej trasie!

              Pozostały mi jeszcze Stawki, Rosochy, 11 Listopada na wschodzie
              miasta oraz Szewna, Częstocice i Paulinów na dole miasta

              Komunikacja z Celsą to oddzielny problem, ale być może dzięki
              centralnemu punktowi (Rynek) i to da się prosto rozwiązać?

        • unhollyseth Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 20.01.10, 22:51
          Powtórzę unholly jeszcze raz. Nie robimy nic taaaakiego, w zasadzie nie
          robimy nic. Zastanawiamy się, czy jest możliwość uzdrowienia MPK?
          Skoro obecny system nie działa, może trzeba zmienić layout
          tras autobusowych? Albo coś innego do czego jeszcze nie doszliśmy, bo
          nie wiemy ze istnieje (!) Od czegoś trzeba zacząć, żeby mieć jakiś
          grunt do analizy...


          To po co był ten opieprz od Ciebie dla mnie skoro nic nie robicie?
          --
          Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

          Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
          Cyprian Kamil Norwid
            • ostrowiak_1982 Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 21.01.10, 19:34
              To do Koloni rob.
              Z Kunowa stacja PKP->Janik->Wymysłów->Długa->Kolonia Robotnicza (kierunek jak
              dziś 1 nawrót na pętli)->Długa->Piaski->Sienkiewicza->Starokunowska->Rynek
              W drugą stronę analogicznie.
              --
              “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie
              jesteś chory psychicznie.” Dr Gregory House :)
              • ostrowiak_1982 Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 21.01.10, 19:38
                Co do 16 to od ronda na Piaskach mogłaby jechać tak:
                Rondo Piaski->Szymanowskiego->Kolonia Robotnicza (w górę nawrót na pętli koło
                dawnego przedszkola)->Szymanowskiego (zjazd do szpitala)->Rondo Piaski
                Zostaje tylko projekt trasy od ronda w miasto.
                --
                “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie
                jesteś chory psychicznie.” Dr Gregory House :)
                • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 21.01.10, 21:34
                  Dzięki Ostrowiaku

                  Odnośnie pierwszej linii do Kunowa zrobiła się z tego dodatkowa linia podmiejska. Wypadałoby ją w takim razie przedłużyć do Rynku w Kunowie ->StacjaPKP ->Janik ->Wymysłów -> Kolonia Robotnicza ->Długa ->Piaski -> Sienkiewicza ->Starokunowska ->Rynek

                  Jeżeli chodzi o "16" to wypadałoby, żeby obsłużyła w tym układzie i Szpital, i całą okolicę, więc w jedną stronę Szymanowskiego, na Kolonię Robotniczą a z powrotem Grabowiecką, z Ronda Piaski jeszcze raz do Szpitala i już wtedy prosto do Rynku. Pytanie tylko którędy z Kolonii na Grabowiecką?
    • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 00:18
      Reasumując linie podmiejskie:

      Doły Biskupie, Nietulisko, Kunów -Centrum (15km)
      Kunów (Rynek), Janik, Wymysłów -Centrum (11km)
      Sarnówek, Dębowa Wola -Centrum (10km)
      Bałtów, Sudół -Centrum (15km)
      Ćmielów, Bodzechów -Centrum (12km)
      Sadowie, Rżuchów, Miłków -Centrum (12km)
      Waśniów, Szwarszowice, Szewna -Centrum (15km)

      Nie wiem co zrobić z Gromadzicami? Mikrobusem do Szewny?
      • kszo.pany Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 10:15
        Zostaje Ci jeszcze kwestia:
        - Piasków Brzustowskich
        - Mirkowic-Broniszowic
        - Garbacza
        - Bukowia-Piotrowa-Chocimowa
        - Borii-Podgórza-Rudy Kościelnej
        - Nowej Dębowej Woli
        - Karczmy Miłkowskiej (od strony Kolonii Robotniczej)
        - Karczmy Miłkowskiej (od strony Iłżeckiej)
        - Goździelina-Moczydeł
        - Denkówka-Jędrzejowa
        - Przyborowia-Wólki Bodzechowskiej
        - Mychowa-Jędrzejowic-Świrny
        - Chmielowa
        • kszo.pany Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 10:25
          Kolejny problem to dotacje od gmin - Bałtów, Bodzechów, Kunów, Ćmielów, Waśniów, Sadowie.
          Przez brak tychże zakończyły swój żywot linie do Rudy Kościelnej, Podgórza, Jacentowa, Rżuchowa, Sarnówka, Goździelina, Wojnowic. Kwestia ustalenia biletów ulgowych - obecnie każda gmina ma inny system dla uczniów, emerytów.
        • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 11:22
          Rozumiem Twoje obiekcje kszo.pany, bo wsie nie 'po drodze'
          spędzają każdemu co się zajmie problemem sen z oczu. Rozważymy
          możliwość serwisu mikrobusowego tam, gdzie bez sensu jest pchać duży
          miejski autobus.

          Postarajmy się stworzyć najpierw szkieletowy (podstawowy) model, żeby
          mieć jakis punkt odniesienia do policzeniu kosztów minimalnej
          konfiguracji. Jeżeli ta będzie negatywna, to oczywiście bez sensu
          będzie rozważanie układu bardziej złożonego, czyli o wiele droższego.

          Zobaczymy ile w stanie jesteśmy 'zarobić' na bazowym modelu, żeby
          uzyskane w ten sposób środki wykorzystać w układzie na maxa (ze
          wszystkimi odgałęziami, tak jak podałeś)

          Jeżeli gminy nie chcą dofinansowywać to proszę bardzo! Niech wójt w
          taki czy inny sposób zapewni dojazd do "głównej" drogi a my już wtedy
          się zajmieny tym pasażerami w odpowiedni sposób.

          Dziękuję za Twój głos, bo pokazuje w klarowny sposób, problem jaki
          istnieje. Przyczyny? Niekoniecznie wójt jest be, bo wycofał się z
          dotacji. A może wójt nie widzi sensu finansowania dziury bez dna?
          Jeżeli wójt wozi dzieci do szkoły, to jaki problem, żeby wójt
          przewiózł również na swój koszt "parę dusz" z Borii-Podgórza-Rudy
          Kościelnej na krzyżówkę do Magonii na duży, ogrzewany (albo
          klimatyzowany), czysty autobus do Ostrowca?
          • kszo.pany Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 13:04
            Skoro jesteś Tempnicku za stworzeniem systemu dowozowo-przesiadkowego, to proponuję taki układ minibusów, czy też midibusów:

            A. Bałtów Most-Lemierze-Podgórze-Boria-Ruda Kościelna-Boria-Magonie
            B. Borownia-Skała-Drygulec-Wojnowice-Jastków-Ćmielów Wióry
            C. Trębanów-Krzczonowice-Ćmielów Rynek-Wola Grójecka - Piaski Brzustowskie
            D. Denków-Przyborów-Bodzechów-Goździelin-Denkówek-Jędrzejów
            E. Gromadzice-Szewna-Częstocice-Świrna-Jędrzejowice-Mychów Kolonia
            F. Garbacz-Momina-Kosowice-Szwarszowice-Podszkodzie-Mirkowice-Broniszowice
            G. Karczma Miłkowska-Iłżecka-Henryków-Kolonia Robotnicza-Karczma Miłkowska
            H. Bukowie-Piotrów-Chocimów-Kunów Rynek-Fabryka-Kolonia Inwalidzka
            I. Boksycka-Chmielów-Częstocice

            Zakładam też dla tych busów następujące punkty przesiadkowe:
            - Ćmielów Wióry
            - Ćmielów Rynek
            - Magonie
            - Bałtów Most
            - Bodzechów
            - Denków Rynek
            - Szewna Kościół
            - Częstocice Muzeum
            - Boksycka
            - Szwarszowice
            - Poszkodzie
            - Henryków
            - Kolonia Robotnicza
            - Kunów Rynek
            - Kunów Rondo
            - Kunów Fabryka

            Oczywiście jest nierealne, a poza tym nie ma potrzeby skomunikowania wszystkich zbiorczych kursów dużych autobusów z dowozówkami. Ale niech to będzie takt 90 minut, lub 60. Oczywiście jest to projekt, który w praktyce ma wiele wad. Musielibysmy też zobowiązać kierowców autobusów zbiorczych, aby w razie opóźnień busów, czekali oni w punktach przesiadkowych, aż bus przyjedzie. Zimą na nszych drogach nie jest to proste.

            • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 14:31
              Dokładnie, chodzi o to żeby stworzyć system komunikacyjny, który da
              się przedstawić w postaci prostego modelu. Wtedy będziesz miał
              możliwość poprawiania, modyfikowania, podnoszenia lub obniżania jego
              sprawności

              Pryjmijmy więc 3 komponenty tego systemu 1) dowozowo-przesiadkowy
              (jak to nazywasz) w gestii lokalnych wójtów 2) liniowy podmiejski
              MPK 3) pętlowy stricte miejski MPK

              Synchronizacja działania wszystkich tych podsystemów to wg mnie
              najmniejszy problem w dzisiejszych czasach zaawansowania
              technologicznego (telefony komórkowe, GPS + nawigacja, CB radio) więc
              na razie uważam to za niski priorytet

              Najważniejsze według mnie jest stworzenie tzw poczucia czy
              ewentualnie lokalno-miejskiego odczucia potencjalnej nieuchronności
              komunikacyjnej. Tak jak słońce wstaje rano o wschodzie i zachodzi o
              zachodzie, każdy regularny pasażer (praca, szkoła) czy okazjonalny (a
              wyskoczę sobie z Garbacza do Ostrowca do klubu czy na zakupy) w
              promieniu 15km od Rynku, będzie miał świadomość, że będzie mógł tego
              dokonać TANIO w ciągu np 60minut. To samo na terenie bezpośrednio
              miejskim z tym, że będzie to 2x szybciej czyli 30min. Ta
              nieuchronność powinna dać dużo wiecej pasażerów niż mamy w tej
              chwili.

              Zauważ kszo.pany, że mamy w tej chwili 7 linii podmiejskich +
              9 miejskich, każda maximum 15km długości, czyli w najgorszym
              przypadku 30km załóżmy 60min tam i z powrotem, a w przypadku pętli
              miejskiej podwójnie czyli 2 przebiegi, innymi jeszcze słowy co 30min
              na Rynku. Zauważ też, że potrzeba nam minimun 16 autobusów a jeżeli
              przyjmiemy, że wydłużona dniówka to 20godz (2x po 10) i autobus
              trzeba po 10 godz jazdy (1 godzina jazdy = max 30km) czyli po
              przejechaniu 300km przeglądać i serwisować, to potrzebujemy 32
              autobusy, żeby rozpocząć działalność.

              Bazowy model zunifikowaliśmy już na samym starcie,
              praktycznie po sensownym ustaleniu (według jednak jakichś reguł)
              samego tylko przebiegu tras...
    • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 12:32
      Reasumując linie miejskie:

      9 Bałtowska, Koszary, Leśna, Siennieńska, Rynek

      8 Siennieńska, Gutwin, Rzeczki, Iłżecka, Rynek

      4 Iłżecka, Henryków, Grabowiecka, Rynek

      16 Szpital, Kolonia Robotnicza, Grabowiecka, Szpital, Rynek

      0 Radwana, Polna, Chrzanowskiego, JPII, Waryńskiego, Żeromskiego, Mickiewicza, Żabia, Aleja 3 Maja, Rynek

      Stawki (Rosochy), 11 Listopada, Samsonowicza, Bałtowska, Rynek

      Denków przez Kilińskiego, Ostrowiecka (Tomaszów), Zygmuntówka, Sandomierska, Aleja 3 Maja, Rynek

      Szewna przez Starokunowską, Galeria, Żabia, Traugutta, Szewieńska, Częstocice (Chmielów), Świętokrzyska, Żabia, Mickiewicza, Rynek

      Paulinów przez Starokunowską, Galeria, Żeromskiego (Jędrzejowice) Świętokrzyska, Żabia, Mickiewicza, Rynek

      Total: 9 (słownie dziewięć) pętli o długości max 10km każda
              • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 22.01.10, 21:09
                Cała Kilińskiego jest również w planie linii Denkowskiej...

                Komunikacja z Nowym Zakładem to oddzielny problem, ale być może
                dzięki centralnemu punktowi (Rynek) i to da się prosto rozwiązać?

                Szczerze powiedziawszy nie wiem, jakie są wymagania, ile ludzi
                pracuje na zmiany, ile w biurach? Domyślam się, że zmiany są jak
                kiedyś, 8godzinne i zaczynają się 6:00, 14:00 oraz 22:00. Na te
                godziny, powiedzmy z półgodzinnym wyprzedzeniem trzeba by
                zorganizować extra połączenia
                • kszo.pany Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 23.01.10, 15:40
                  Z liniami okrężnymi jest jednak następujący problem - przykładowo na linii denkowskiej: mieszkam przy Rozwoju na Kilińskiego, mam świetne połączenie z centrum, ale aby dojechać do centrum - Aleja/Rynek, muszę jechać przez Denków, Mostową, Zygmuntówkę, Sandomierską, Aleję. Może więc trzeba by było pomyśleć o liniach, które robiłyby kółko w przeciwną stronę?
                  Nowy Zakład, to nie tylko huta, ale szereg innych firm w tej lokalizacji. Same połączenia szczytowe - w godzinach 6, 14, 22 i dla biur 8, 16, to za mało. Jeśli ten obszar ma być spójny z miastem, musi mieć zapewnioną regularną komunikację z centrum przez cały dzień, nie tylko w szczycie.
                  • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 23.01.10, 17:17
                    Może więc trzeba by było pomyśleć o liniach, które robiłyby kółko
                    w przeciwną stronę?


                    Masz 100% rację -Kilińskiego powinna byc obsługiwana w obie strony!
                    Tylko jak?

                    Nowy Zakład, to nie tylko huta, ale szereg innych firm w tej
                    lokalizacji


                    Również prawda -Jak na razie, połudnowo-wschodnia część proponowanego
                    systemu komunikacyjnego jest najbardziej niespójna i niekompletna
                • Gość: ReVir23 Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.01.10, 15:51
                  Albo po prostu dać niektórym liniom pare kursów lub dodatkowe
                  brygady jeżdżące na Nowy Zakład :P . To już by było takie pierwsze
                  rozwinięcie tych najprostszych połączeń ;) albo uruchomić osobną
                  linią np. Z, która jechała by z Rynku na Nowy Zakład, rozkład
                  jej ustawić tak, aby możliwe były przesiadki z innych linii lub
                  dołączenie 2-3 brygad w godzinach szczytowych (czyli kiedy
                  pracownicy jadą do i z pracy)

                  A poza tym ciekawe, czy ktoś to z władzy to czyta? Bo możnaby było
                  zaprosić kogoś do czytania przez portal nasza-klasa.pl ;) mam tu na
                  myśli, rzecz jasna pana prezesa MPK :D
                  • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 23.01.10, 17:38
                    Myślałem o specjalnej linii do Nowego Zakładu w godzinach
                    'szczytowania'. Ilość i częstotliwość zależałaby li tylko od
                    zapotrzebowania Celsy i wydaje mi się powinna być w jakiś sposób
                    sponsorowana przez jej Zarząd i Dyrekcję (?)

                    Dodatkowo, odpowiadając również na słuszne wątpliwości
                    kszo.pany wydaje mi się, że wrowadzenie linii obsługującej
                    całą Samsonowicza od strony 11 Listopada, powrót przez Denków,
                    ulicę Kilińskiego do Rynku zamyka ten problem.

                    Mamy w ten sposób 'brakujące' 10 ogniwo w tej układance !!!
    • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 23.01.10, 17:56
      Reasumując linie miejskie:

      9 Bałtowska, Koszary, Leśna, Siennieńska, Rynek

      8 Siennieńska, Gutwin, Rzeczki, Iłżecka, Rynek

      4 Iłżecka, Kraszewskiego (Henryków), Grabowiecka, Rynek

      16 Piaski, Grabowiecka, Graniczna, Kolonia Robotnicza, Szpital, Rynek

      0 Radwana, Polna, Chrzanowskiego, JPII, Waryńskiego, Żeromskiego, Mickiewicza, Żabia, Aleja 3 Maja, Rynek

      Stawki przez Hubalczyków, Rosochy, 11 Listopada, Samsonowicza, Bałtowska, Rynek

      Samsonowicza przez 11 Listopada, Denków, Kilińskiego, Rynek

      Denków przez Kilińskiego, Ostrowiecka (Tomaszów), Zygmuntówka, Sandomierska, Aleja 3 Maja, Rynek

      Szewna przez Starokunowską, Galeria, Żabia, Traugutta, Szewieńska, Częstocice (Chmielów), Świętokrzyska, Żabia, Mickiewicza, Rynek

      Paulinów przez Starokunowską, Galeria, Żeromskiego (Jędrzejowice) Świętokrzyska, Żabia, Mickiewicza, Rynek

      Total: 10 (słownie dziesięć) pętli miejskich
      • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 24.01.10, 17:19
        Reasumując trasy dowozowo-przesiadkowe, z punktami przesiadkowymi (podkreślone)


        Bałtów Most-Lemierze-Podgórze-Boria-Ruda Kościelna-Boria-Magonie

        Borownia-Skała-Drygulec-Wojnowice-Jastków-Ćmielów Wióry

        Trębanów-Krzczonowice-Ćmielów Rynek-Wola Grójecka-Piaski Brzustowskie

        Denków-Przyborów-Bodzechów-Goździelin-Denkówek-Jędrzejów

        Gromadzice-Szewna-Częstocice-Świrna-Jędrzejowice-Mychów Kolonia

        Garbacz-Momina-Kosowice-Szwarszowice-Podszkodzie-Mirkowice-Broniszowice

        Karczma Miłkowska-Iłżecka-Henryków-Kolonia Robotnicza-Karczma Miłkowska

        Bukowie-Piotrów-Chocimów-Kunów Rynek-Fabryka-Kolonia Inwalidzka

        Trasy (zaproponowane przez kszo.pany) obsługiwane przez poszczególne gminy, nie częściej jak 2godz (120min), oczywiście zsynchronizowane z odpowiednimi liniami podmiejskimi
        • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 24.01.10, 17:36
          Reasumując linie podmiejskie:

          Doły Biskupie, Nietulisko, Kunów -Centrum (15km)
          Kunów (Rynek), Janik, Wymysłów -Centrum (11km)
          Sarnówek, Dębowa Wola -Centrum (10km)
          Bałtów, Magonie, Sudół -Centrum (15km)
          Ćmielów, Bodzechów -Centrum (12km)
          Waśniów, Szwarszowice, Szewna -Centrum (15km)

          Gdyby zaistniały trudności z reaktywowaniem linii do Sadowia (powiat opatowski)

          Sadowie, Rżuchów, Miłków -Centrum (12km)

          proponowana jest w zamian pętla podmiejska

          Miłków, Rżuchów, Jacentów, Gromadzice, Szewna -Centrum (15km)

          Total: 7 (słownie siedem) linii podmiejskich o długości nieprzekraczającej 100km
            • kszo.pany Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 24.01.10, 18:43
              Na liniach dowozowych autobusy nie mogą kursować tak rzadko. 2 godziny to szmat czasu, poza tym trzeba zapewnic dowóz do Ostrowca na strategiczne godziny rozpoczęcia pracy i szkoły - czyli na 6,7,8 ew.9, 14, 22, a także powrót w miarę niedługo po zakończeniu pracy lub szkoły, czyli po 6, 13, 14, 15, 16, 22. To już wymusza większą częstotliwość. Weźmy linię Gromadzice-Szewna-Częstocice-Mychów Kolonia - wg obecnego czasu przejazdu MPK na tej trasie, jest to 32 minuty w jedną stronę. To aby zachować 2-godzinną częstotliwość - i w Mychowie i w Gromadzicach autobus musiałby stać pół godziny. Bez sensu.
              • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 24.01.10, 20:04
                Idea linii dowozowych wynika z konieczności 'ulżenia' MPK, które nie może ponosić całych kosztów zapewnienia komunikacji na rozległym terenie.

                Mając to na względzie, gminy w porozumieniu ze wszystkimi zainteresowanymi zorganizują i dowiozą ze swego obszaru do przystanków zbiorczych, na żądanie, wszystkich zainteresowanych.

                Możliwości różnych podejrzewam jest sporo, od prywatnych subkontraktorów, do podnajmu na godziny autobusów MPK czy PKS, czy zaangażowania innych firm transportowych

                Każdy wójt będzie miał wolną rękę, żeby swoim ludziom w terenie zorganizować dojazd do głównych przystanków. Tego typu rozwiązanie wydaje się najrozsądniejszym, żeby przywrócić 'ład i porządek' w MPK i w sposób systematyczny zastanowić się nad całą strukturą, usprawnieniem oraz urynkowieniem (uatrakcyjnieniem oferty) komunikacji w powiecie w promieniu 15km od miasta i samym mieście!

                Podobna uwaga tyczy się Celsy, również której, we własnym interesie powinno zależeć ma dowiezieniu określonej liczby pracowników na określone godziny na Samsonowicza i z powrotem. Lokalizacja Nowego Zakładu 'koliduje' w zasadniczy sposób z miejskim układem komunikacyjnym i jako taka powinna być z niego wyodrębniona na specjalnych zasadach (w godzinach na 6,7,8,9,14,22, a także powrót w miarę niedługo po zakończeniu pracy, czyli po 14,15,16,17,22 oraz 6 rano)

                Wszyscy pozostali pasażerownie będą obsługiwani oczywiście przez regularną linię Rynek, Radwana, Polna lub JPII, 11 Listopada, Samsonowicza, Denków, Kilińskiego, Rynek


                • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 24.01.10, 22:07
                  Pytanie (naiwne) do kszo.pany: -Dlaczego MPK nie może
                  uruchomić linii do Opatowa, skoro "PKS Ostrowiec olewa klientów" i
                  wyraźnie sobie nie radzi na tej linii z połączeniem i obsługą ruchu?

                  Głos byłej klientki PKS z dzisiejszego forum (...) dojeżdżałam
                  codziennie do pracy autobusem do Opatowa. Krótko: wiecznie
                  spóźniające się autobusy, często czekanie na kolejny -bo któryś nie
                  pojechał, chamstwo kierowców, syf w autobusach, często popsute
                  ogrzewanie, brak jakiejkolwiek informacji, częste interwencje "wyżej"
                  NIC nie zmieniły (...) Koniec cytatu
                  • kszo.pany Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 24.01.10, 23:50
                    Tempnicku - prośba naiwna do Ciebie - wskaż mi dowolne MPK w Polsce, do którego nie trzeba dokładać...
                    Na ulicy Żabiej 40 oprócz PKS mieści się też pewna instytucja komunikacyjna, która wspomaga tę firmę eliminując busy. Wiesz ile kosztuje bilet PKS do Rżuchowa, oddalonego wg biletu o 8 km od Ostrowca? 4,80 zł. Gdyby jeździły tam autobusy MPK, wówczas PKS objąłby tę wieś specjalnym, konkurencyjnym cennikiem. W Warszawie za tę kwotę możesz przejechać miasto wzdłuż i wszerz niskopodłogowymi autobusami najlepszych marek.
                    • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 28.01.10, 18:55
                      Wygląda na to, że do każdego MPK w Polsce, trzeba dokładać...Cóż taki widocznie los publicznej firmy. A o linie (ewentualną) do Opatowa niech powalczą sami zainteresowani -Żyjemy przeciez u progu społeczeństwa obywatelskiego, niech sami ludzie też powalczą o swoje sprawy, zwłaszcza takie, zeby im sie żyło lepiej, łatwiej i przyjemniej

                      Ale dosyć filozofowania kszo.pany, nasi lokalni fani się niecierpliwią brakiem progresu w uzdrawianiu naszego kochanego MPK

                      Mamy zgrubnie ustaloną ideę nowego układu komunikacyjnego, może by je nanieść na jakąś mapkę Ostrowca, wtedy zobaczymy jej zalety i wady dokładniej, co Ty na to?
                        • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 29.01.10, 11:53
                          Rudnik, Opatów - to już inne powiaty, pozwolenia musi wydać marszałek województwa.

                          Tak sobie myślę cały czas o tym Opatowie -Tylko 15km a wygląda na to, że mamy spore zapotrzebowanie na tej trasie na sensowne cenowo, regularne, powtarzam regularne połączenie (co 30min?) z Ostrowcem

                          Jeżeli stworzymy nowy, spójny i sensowny model (przy pozytywnej pomocy tego forum) i pozostałymi siłami społecznymi, to będzie znaczyło, że można 'po obywatelsku' coś zmienić w mieście.

                          Marszałek będzie musiał uwzględnić 'obywatelkie' argumenty (o tworzącym się obywatelskim społeczeństwie bla bla bla nowa jakość życia, obywatele obywatelom, oddolna inicjatywa, to są już dzisiaj truizmy, ale tak naprawdę to daleko nam jeszcze do takiego społeczeństwa) a Ty kszo.pany do niego dotrzesz i miejmy nadzieję licencja będzie załatwiona
        • unhollyseth Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 29.01.10, 20:58
          Zaczynacie chłopaki od dupy strony z tymi liniami autobusowymi. najpierw to bym
          zastanowił się czy "pętla" na runku jest możliwa, a na pewno nie jest, nawet w
          okolicy Rynku. Chyba , że chcecie wprowadzić takie ubarwienie. Prócz banków na
          rynku będą tam także kolorowe autobusy, obklejone kolorowymi reklamami...a to
          chyba ostatnia rzecz jakiej potrzebuje Rynek.Zresztą...Rynek powinien być
          zamknięty dla ruchu.
          --
          Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

          Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
          Cyprian Kamil Norwid
          • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 29.01.10, 21:18
            Rynek nie jest własnością UM -Należy do ludzi, w każdej mieścinie jest zawsze centralnym punktem urbanistycznym wokół którego toczy się życie. Kiedyś nawet Rynek w Ćmielowie był gwarny i kolorowy. Zobaczcie jaka to ruina jest dzisiaj. Prywatny ruch samochodów oraz tranzyt na korzyść komunikacji miejskiej, powinien być ograniczony juz dawno temu. Ale nikt nie ma koncepcji na rewitalizację Rynku. Sam beton i granit nic nie pomógł, wręcz przeciwnie
      • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 29.01.10, 21:08
        Nie będą stać wiecznie, czy parkować. Przyjadą to i odjadą. Zresztą kiedyś był nawet dworzec PKS na Rynku, nie wspominając o jarmarkach. I wszystko tętniało życiem w mieście. Zaproponuj bardziej centralny punkt do przesiadek we wszystkie strony! Niech Rynek ożyje z powrotem!

        Następna linia Paulinów-Świrna-Jędrzejowice

        Linia9versionA

        • unhollyseth Nie mogę się zgodzić. 29.01.10, 21:50
          Sorry Temponicku, ale Ty poważnie piszesz z tym kolorowym Rynkiem?
          Ja cieszę się, kiedyś i autobusy PKS tam zajeżdżały i nawet kolorowy Rynek w
          Ćmielowie mnie cieszy. Ale spójrz realnie na to jak wygląda teraz Rynek, co tam
          się dzieje (szczególnie w dni targowe) a ty chcesz zrobić tam punkt zbiorczy dla
          autobusów. Przecież to absurd ( z całym szacunkiem dla Ciebie). Obecnie nie jest
          możliwe zorganizowanie takiego punktu na Rynku i w jego okolicach.

          Co do samego MPK. Ja nie mam zupełnie nic do obecnych linii. Moim zdaniem jest
          dobrze i nie trzeba psuć. Jedyne na czym bym się skupił to: flota autobusowa
          ( z wymianą na coś nowszego ), automaty do biletów w autobusach, zmiana rozkładu
          jazdy poszczególnych linii (aby uniknąć sytuacji, w której w ciągu 5 min
          odjeżdżają wszystkie linie z jednego przystanku a potem godzina przerwy)
          .
          Tym bym się zajął. Zresztą..temponicku, osobiste pytanie...jeździsz Ty w ogole
          komunikacją miejską?
          --
          Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

          Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
          Cyprian Kamil Norwid
          • temponick Re: Nie mogę się zgodzić. 29.01.10, 22:37
            Najpoważniej piszę z tym kolorowym Rynkiem! A cóż takiego się dzieje z Rynkiem w dni targowe? Nie zauważyłem nic szczególnego. Puchy na okrągło. Nie mylić Rynku z korkami oraz tysiącami ludzi u zbiegu Okólnej i Denkowskiej. Od razu widać, że Wydziały Komunikacji nie mają clue co z tym fantem robić. 1 pełny autobus eliminuje 50 prywatnych aut z dróg czy parkingów. Że prywatne auta parkują? Parkują wszędzie. To jest zmora. Że powinny być co najmniej jeszcze 2-3 punkty jarmarczne w mieście? Powinny. Skoro tyle hektarów poszło na supermarkety, lokalnym handlowcom tez chyba się coś należy a targowica pęka w szwach. Dlaczego straganów przenośnych nie może być na Rynku? Parking może być a nie może być publicznej komunikacji? To chyba pomieszanie pojęć. Miasto jest dla ludzi i kiedyś było dla ludzi. Sprawa 'poprawy' MPK to jest utopia. W tym układzie, gdzie wszystko jest na losowo, trasy, częstotliwośc kursowania, ceny biletów z sufitu, w jaki sposób chcesz zapewnić tej firmie ekonomiczne podstawy działania?

            -Tylko tysiące nowych pasażerów, totalna komunikacja, zarabianie na ilości pasazeów nie na wysokości biletów. Nawet burak w 20 letnim Golfie, co tankuje za dychę, bo nigdy nie ma na pełny bak, wie, ile zrobi km z litra ropy czy benzyny i woli smrodzić swoim trupem po mieście aniżeli czekać w nieskoczoność na przystanku na widmo autobus (nie wiadomo skąd, nie wiadomo kiedy, nie wiadomo dokąd nim dojedzie!)

            Sytuacja w MPK jest nienaprawialna i trzeba tym szpecom od komunikacji pokazać, gdzie jest błąd w nich myśleniu. Nawet 15-20 letnie autobusy mogą zarabiac na siebie. Trzeba to wszystko wywrócić do góry nogami. Policzyć, zasymulować, pokazać czarno na białym. Poprawiając losowo jedną linię i jeden rozkład niewiele zdziałasz!

            Ogłoszenie z dnia 15.01.2010 na stronie MPK

            "MPK w Ostrowcu Św. informuje, że od dnia 16 stycznia 2010 r. na wniosek pasażerów przyspiesza się kurs autobusu linii nr 19 z Nowego Zakładu z godz. 12.05 na godz. 12.00 i kurs z Kol. Mychów z godz. 12.56 na godz. 12.48 , a także kurs autobusu linii nr 16 ze Szpitala z godz. 12.05 na godz. 12.00 i kurs z Garbacza z godz. 12.48 na godz. 12.43 (Przesiadka na Aleji 3-go Maja na autobus linii nr 17 jadący w kierunku Nowego Zakladu)"

            Kogo to obchodzi? Śmiech na sali. Co zmieni w tym burdelu przyśpieszenie albo opóźnienie jakiegoś kursu o 5 minut, podczas gdy cała reszta kursuje jak chce a dyspozytor nie ma zielonego pojęcia gdzie się znajdują w danym momencie jego pojazdy?

            Ja nie mam zupełnie nic do obecnych linii. Hehehe, bo z nich nie korzystasz, tak jak i ja. Ale widzę szansę, jako analityk-programista na 'policzenie' zunifikowanego usystematyzowanego logicznie układu. Inaczej się nie da. Musi stać za tym jakaś logika, żeby się dało stworzyć pracujący model. Zasymulować i dopiero wtedy zmieniając poszczególne parametry podkręcać (tuning) albo odkręcać czy luzować...
            • unhollyseth Re: Nie mogę się zgodzić. 29.01.10, 23:03
              Z MPK korzystałem zawsze. Wszystkie trasy przejeżdżone miałem na wylot, bo
              lubiłem jeździć autobusami. Teraz pomimo auta ( którym i tak jeździ narzeczona)
              ja i tak codziennie jeżdżę MPK ( z 3 godziny dziennie spędzam w autobusach MPK.
              I błagam Cię nie naprawiaj na siłę czegoś co wymaga nie dużych zmian. Nie
              obchodzą mnie modele, plany, i inne pierdoły. Mnie interesują realia.
              Powiedzmy sobie szczerze, ja jeżdżę komunikacją miejską a Ty nie, więc jak Twój
              super plan ma się do rzeczywistości?
              Napisałeś, że musisz się tym zająć jako analityk - programista...nudzi Ci się?
              Bo chyba bardzo musi Ci się nudzić.
              Wiesz, ja też poniekąd jestem analitykiem i powiem Ci jedno. Gdybym ja miał
              zaczynać budowanie modelu, to najpierw zrobiłbym sondaż, przeprowadził
              eksperyment. A prościej mówiąc zapytałbym prostych ludzi, jeżdżących
              autobusami co ich boli i co chcieli by zmienić. A nie pytasz się i rozmawiasz z
              ludźmi, którzy autobusem MPK jechali kilka lub kilkanaście lat temu.

              I Ty mówisz o logice? W tym twoim planie jej tak naprawdę brakuje. To tak jakbyś
              zaczął pisać plan wydobycia złóż ropy naftowej w Ostrowcu.
              Nie marnuj swojego czasu i energii na coś o czym tak naprawdę nie masz pojęcia.
              Ja zdaje sobie sprawę, jak jest na zachodzie, sam widziałem Niemcy, Francję i
              Wielką Brytanię, ale błagam nie sprowadzaj wszystkich rozwiązań stamtąd. Nie ma
              uniwersalnych rozwiązań, a szczególnie takich w których ostrowiecki Rynek miałby
              być punktem wej-wyj dla autobusów.

              Nie miej mi tego za złe, ale czy w Irlandii rozwiązałeś już problem autobusów,
              które zupełnie nie trzymają się rozkładu jazdy?
              --
              Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

              Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
              Cyprian Kamil Norwid
              • temponick Re: Nie mogę się zgodzić. 30.01.10, 00:32
                No to mamy nowość -Jesteś zadowolony z MPK w Ostrowcu -To zmienia
                kompletnie postać rzeczy i wszystko cośmy tutaj spłodzili staje się
                bezprzedmiotowe -Ciekawe, w takim razie te setki postów na NIE to
                chyba jacyś mitomani pisali, na złość, hehehe, panu prezydentowi? A
                tak swoją drogą, ciekawe są te Twoje osądy i poglądy, to temat na
                osobną, może kiedyś, pogaduszkę (Nie marnuj swojego czasu i energii
                na coś o czym tak naprawdę nie masz pojęcia). Przez 15 lat pracowałem
                w największym (w tej chwili) kopalnianym koncernie na świecie, jako
                analityk i jedyny informatyk w grupie geofizyków (wtedy Billiton
                Exploration Department, dzisiaj Billiton Western Mining) którzy
                między innymi, poszukiwali ropy naftowej. Dziwne, że faceci, którzy
                całe życie szukali złota i diamentów, zaangażowali kogoś do pracy w
                swoim teamie, który przyznam się bez bicia, nie za bardzo wiedział
                nawet co to jest to złoto, ropa czy diamenty, nie wspominając o
                metodach ich poszukiwwania?

                Na Nowym Zakładzie pracowałem z walcownikami, i do dzisiaj nie wiem
                na czym polega proces walcowania i jak jest zbudowana walcarka, mimo,
                że jak tu kiedyś wspominałem, uruchomiłem samodzielnie całą linię
                wymiany a przy okazji znalazłem setki logicznych błędów w japońskim
                oprogramowaniu, bez poprawienia których walcowanie byłoby
                niemożliwe...

                Może mi się nudzi, może jestem na emeryturze, może pracuję tylko na
                pół etatu na zmywaku? Któż to może wiedzieć, oprócz mnie samego? Swój
                milion już zarobiłem i całę resztę olewam ciepłym moczem

                Sondaże i eksperymenty? Daj spokój unholly, nie ośmieszaj się.
                Ostrowiec jest miastem, które można z buta przejść w godzinę z
                jednego krańca na drugi, ale mimo to ludzie chcą jeździć autobusami,
                których nie ma, których jest coraz mniej, które jeżdżą według
                nieregularnych rozkładów i które z każdym sezonem są droższe. I
                dlatego przychody spadają, że jest mniej klientów, bo jest
                mismanagement w firmie, bo jest samowolka, bo nikt nie kontroluje i
                nie wymaga. Brakuje dobrego gospodarza, porządnego audytu, business
                planu. 15 liniami i 30 autobusami można obsłużyć całe miasto z
                przyległościami i ludzie będą zadowleni. Wszystko można przeliczyć,
                przeanalizować, stworzyć interaktywny model i zobaczyć czy działa,
                nie muszę się na tym, powtarzam, nie muszę się na tym znać, są od
                tego fachowcy, którzy będą usprawniali potoki ruchu pasażerskiego czy
                zmieniali więźbę ruchu o kórych to parametrach nie mam zielonego
                pojęcia. Tak samo jak o poszukiwaniu diamentów czy walcowaniu profili
                drobnych oraz budowie walcarek...
                  • Gość: ReVir23 Re: Nie mogę się zgodzić. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.01.10, 09:07
                    Ludzie przestańcie sie czepiać :]
                    Temponick ma naprawdę ciekawe plany. Może całościową się nie
                    przyjmie, ale ja liczę, że zrobią tak jak Temponick napisał
                    przynajmniej w połowie. Bo wg. mnie to są ambitne plany i mimo że
                    Temponick nie uwzględnił tam potoku pasażerskiego itd. ale przecież
                    tym się mogą zając później ludzie z MPK i ewentualnie mogą zmienić
                    kilka rzeczy wzorując się na planach Temponicka. Dlatego pomagajcie
                    mu a nie zniechęcajncie :P
                    • unhollyseth Re: Nie mogę się zgodzić. 30.01.10, 09:25
                      Zmienią...tak z całą pewnością.
                      Po pierwsze. Obecny rozkład linii mniej więcej istnieje dość długo. 20 lat na
                      pewno ( ja pamiętam, że niektóre linie nie zmieniły się w tym czasie). A tutaj
                      temponikc wyskakuje z planem całkowitej zmiany trasy. I myślisz, że ludzie tak
                      chętnie pójdą na zmiany? Na coś do czego są przyzwyczajeni od kilkunastu lat?
                      Wątpię.
                      Po drugie temponick poczytał kilka wątków, pooglądał mapki na google i
                      przygotował super plan. To tak jakbym ja usiadł poczytał onet, przejrzał mapki
                      na googlach i przygotował plan ataku na Koreę Północną.
                      Co z tego, że przygotował super plan skoro ten plan nijak ma się do rzeczywistości.
                      Ja nie mam nic do obecnych linii MPK. Już to pisałem. I podejrzewam, że wielu
                      ludzi uważa podobnie.
                      I raz jeszcze napiszę :
                      Jedyne na czym bym się skupił to: flota autobusowa ( z wymianą na coś
                      nowszego ), automaty do biletów w autobusach, zmiana rozkładu
                      jazdy poszczególnych linii (aby uniknąć sytuacji, w której w ciągu 5
                      minodjeżdżają wszystkie linie z jednego przystanku a potem godzina przerwy).
                      Plus do tego kosmetyczne zmiany w kierownictwie.

                      Podkreślam raz jeszcze Temponick nie jeździ MPK tylko wozi się samochodem,
                      więc jego plan nijak ma się do rzeczywistości.

                      --
                      Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

                      Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
                      Cyprian Kamil Norwid
                      • ostrowiak_1982 Re: Nie mogę się zgodzić. 31.01.10, 10:23
                        Tu poprę temponika.
                        Sam co dziennie jeżdżę autobusami do pracy. Szczerze to dzisiejszy rozkład linii
                        jest beznadziejny. To co było dobre 20 lat temu nie musi być dziś.
                        Przykład, aby dojechać z Kol Rob do NZ na 6 rano jedziesz 23 (5:12) które robi
                        ci 30min wycieczkę po mieście. Ja osobiście nie lubię takich "wycieczek".
                        --
                        “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie
                        jesteś chory psychicznie.” Dr Gregory House :)
                          • ostrowiak_1982 Re: Nie mogę się zgodzić. 31.01.10, 15:12
                            No bo Koloni mieszkają sami nowobogaccy złodzieje i krętacze jeżdżący super
                            duper wypasionymi brykami na LPG :D
                            Na Stawkach i Rosocha mieszkają same dresy itp.
                            Na Sienkiewicza w czerwonych blokach pijaki i zabójcy.
                            Pod Starym Zakładem pijaki, biedaki i narkomani.
                            Gutwin to prowincja marginesu miasta.
                            Ludzie myślałem że już te durnoty wam przeszły ale jak widać dalej plenią się
                            pod kopułami.
                            Jak czytam posty co niektórych mega mózgów anonimowych to nie dziwię się że to
                            miasto tak wygląda :(
                            Chłop ma pomysł jak "osuszyć bagno" (dla ciężko myślących chodzi o MPK) a wy
                            twierdzicie że wam się super po nim chodzi wystarczy tylko pozbyć się komarów i
                            już jest git.
                            Eh..... Szkoda tego forum :(
                            --
                            “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie
                            jesteś chory psychicznie.” Dr Gregory House :)
                            • temponick Re: Nie mogę się zgodzić. 02.02.10, 14:05
                              Obecny system jest losowy, nieprzewidywalny, skomplikowany pain in
                              the ass
                              jak to mówią gdzie indziej. Weźmy taki system opłat za
                              przejazdy czy sprzedaży biletów. Jestem pewien że wprowadzenie
                              karnetu na 5 biletów za 'przysłowiową' dychę (plus jeden za darmo)
                              spowodowałby wzrost sprzedaży.

                              Kto wymyślił taki skomplikowany zestaw opłat ulgowych?

                              Trzeba być czubkiem, żeby zatrudniać batalion kontrolerów oraz cały
                              department sprzedaży i kontroli, podczas gdy sprzedaż mogłaby się
                              odbywać w internecie (z dodatkową zniżką). Obecny karnet 19zł nie
                              spełnia oczekiwań. Nieporęczny, nawet nie zyskuje się jednego
                              przejazdu za zakup. Więc jaki sens z niego korzystać? Niech kosztuje
                              20 równo, bez reszty, 11 przejazdów. Ale najlepszy byłby za 'dychę'

                              W prostym sensowwnym systemie obniżyłaby się ilość gapowiczów, a
                              zredukowana ilość kontrolerów dałaby sobie radę z pozostałymi.

                              Przecież utrzymanie kontrolerów w takiej ilości to jest podejrzewam
                              2-3 nowe autobusy co roku
                  • Gość: obiektywna postać Re: Nie mogę się zgodzić. IP: *.adsl.inetia.pl 30.01.10, 12:10
                    Temponick ma rację.Właśnie ludzi o takim myśleniu brakuje w magistracie i
                    wszelkiego rodzaju spółkach gminy. Unhollyseth nie obraź się ale z Ciebie raczej
                    marny analityk.Wydaje mi się że jesteś bardziej humanistą i stąd Twoje inne
                    spojrzenie na szereg rzeczy. Cały problem w tym, że miastem rządzą ludzie
                    Twojego pokroju i nie widzą potrzeby zmian, tam gdzie są one niezbędne.Temponick
                    wykonałeś kawał dobrej roboty, szkoda tylko, że nikt z UM się tym raczej nie
                    zainteresuje...
                    • unhollyseth Re: Nie mogę się zgodzić. 30.01.10, 13:48
                      Ja już na początku piałem, że szkoda jego czasu bo zarówno MPK jaki i UM ma to
                      gdzieś.
                      Nie znam się na pętlach, autobusach, węzłach itp. I wcale nie chcę się na tym
                      znać. Ale jedno wiem...jeżdżę autobusami. I wiem co jest potrzebne a co nie.
                      Myślę, że w tej kwestii mam więcej do powiedzenia niż temponick.

                      Tak mi się przypomniała pewna anegdota ze studiów.
                      Kolega czekał na dworcu w Krakowie na pociąg do domu. Podchodzi do niego
                      ówczesny nasz profesor od systemów politycznych, który jeszcze wtedy był
                      senatorem. Kolega czekał na najzwyklejszy pociąg. Profesor na Intercity klasa I.
                      Po krótkiej rozmowie z kolegą profesor rzucił "A pojadę zwykłym pociągiem
                      zobaczę jak pospólstwo jeździ".

                      Wiec temponicku jak będziesz w Ostrowcu proponuję wykupić bilet całodobowy i
                      skorzystać z usług MPK na wszystkich liniach.
                      --
                      Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

                      Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
                      Cyprian Kamil Norwid
                    • temponick Re: Nie mogę się zgodzić. 30.01.10, 15:29
                      Dziękuję za słowa otuchy, ale nie mam racji, w sensie proponowanego
                      przeze mnie rozwiązania (bo sam nie wiem na tym etapie co z tego
                      wyjdzie?) Podkreślam, że od czegos trzeba wyjść. Jedną z metod na
                      dowody twierdzeń jest negowanie wyjściowej tezy. Metod analizy jest
                      wiele. A w każdym przypadku trzeba zbudować powtarzalny model,
                      najlepiej taki, który da się zaprogramować, żeby symulować
                      najróżniejsze parametry aż do bólu...

                      Mam rację, w sensie poszukania rozwiązania, metody do
                      rozwiązania problemu -Miałem nadzieję, że zrobi się z tego forumowy
                      projekt, gdzie najrózniejsi fachowcy z najróżniejszych dziedzin,
                      wykształceni ludzie i z polotem, zatrudnieni, albo bezrobotni, bez
                      względu na status społeczny i przynależność wyznaniową, przyłaczą się
                      i we wspólym starciu, burzy mózgów, zrobimy potok komunikacyjny a
                      później zburzymy starą więźbę i zbudujemy nowy dach...
                • Gość: gość Re: Nie mogę się zgodzić. IP: 78.155.124.* 30.01.10, 16:40
                  I właśnie dlatego że w naszym mieście nie przeprowadza się sondaży i
                  eksperymentów, to jesteśmy taką dziurą zabitą dechami jaką jesteśmy, bez
                  sprawnej komunikacji miejskiej, bo nikt nie pyta zwykłych ludzi o zdanie i nie
                  prowadzi badań opinii wśród społeczeństwa. To się nazywa "Badania rynkowe i
                  marketingowe". Władzy w naszym mieście się wydaje że wiedzą co ludzi cieszy i co
                  by chcieli w tym mieście mieć (lampeczki na mieście, sztuczne lodowisko itd.
                  itp.), ale nikt z władzy nie przeprowadził nigdy uczciwych badań opinii
                  publicznej. Niech mnie ktoś naprostuje jeśli się mylę co do tych badań. Żeby coś
                  usprawnić lub wyjść z koncepcją, trzeba najpierw zbadać czy rynek (ludzie)
                  przyjmą to rozwiązanie jako satysfakcjonujące, bo w przeciwnym wypadku będzie
                  kolejny bubel nikomu do niczego niepotrzebny, a dobry tylko dla wprowadzającego.
                  I tyle. Chyba że wśród naszej elity rządzącej mamy jasnowidzów, którzy wiedzą
                  doskonale czego ludność naszego miasta potrzebuje i pragnie, to nie ma tematu.
                  • temponick Re: Nie mogę się zgodzić. 30.01.10, 17:46
                    Weźmy jako przykład taką inicjatywę społeczną z Radomia czyli [S9]
                    Czas ruszać do boju! Jak się patrzy na tych co ją zainicjowali to
                    podziw bierze, a jednocześnie nachodzą obywatela smutne refleksje

                    To właśnie z punktu widzenia Ostrowca ekspesowa S9 byłaby, być albo
                    nie być. Nie z punktu widzenia Radomia czy Rzeszowa, ale dla Ostrowca
                    to byłaby szansa na sukces! Ale nic się nie dzieje -Cisza, spokój

                    Oj przepraszam. Zorganizowano konferencje na ten temat. Przyjechało
                    kilku CIPów, pogadali sobie, popili, pojedli, podbili słone delegacje
                    i pojechali. Pan prezydent ma czyste sumienie. Dwoi się i troi,
                    uśmiecha do kamer. Guzik prawda. Wiecej pożytku byłoby z utworzenie
                    oficjalnego stanowiska z podpisami w UM czy Starostwie. 200zł na
                    stolik, jedno rusztowanie ze zdjęciami, dupny slogan (be or not to
                    be), parę zdjęć dwupasmnowej drogi, jakieś mapy, może makieta
                    obwodnicy przez Szewnę i Jędrzejowice -Zaraz przy wejściu, a na
                    stoliku formy z petycją do podpisu.

                    Zbierzmy te 100tys podpisów, zobaczmy co dalej
    • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 30.01.10, 13:50
      @ReVir23

      Hehehe, musieliby dorosnąć, żeby "przestali się czepiać", musieliby
      nabrać ogłady, społecznej aparycji i zrozumieć co się wokół nich
      dzieje. Zrozumieć, że można inaczej, lepiej. Że można coś zrobić
      wspólnie potywnego dla swojego środowiska -"Nie pomaganie a
      zniechęcanie" wyszydzanie kogokolwiek kto spojrzy innym tylko okiem
      na goowno w którym żyją. Ja to rozumiem i dlatego, projekt na półkę.
      Dziękuje za pomoc!

      @unhollyseth

      "Obecny rozkład linii mniej więcej istnieje dość długo. 20lat na
      pewno"

      Hehehe, znacznie więcej -Pisałem o tym ale piszesz co chcesz, czytasz
      co chcesz, za zrozumienie tekstu czytanego 2+ a już analityk z Ciebie
      jak z koziej dupy trąba. Pożyjesz zmądrzejesz, jest nadzieja, że
      jeżeli nie ktoś, to życie Cię nauczy rozumu.

      Huta zawsze była środkiem ciężkości całego miasta i wszystkie potoki
      pasażerskie były na nią skierowane bo może nawet i 80% społeczności z
      niej żyło. Huty nie ma, a nowe układ komunikacyjny nie jest adekwatny
      do nowych potrzeb. "Ja pamiętam, że niektóre linie nie zmieniły się w
      tym czasie" -Brawo, masz dobrą pamięć. Nie zmieniły się. Więc gdzie
      jest sens poprawiać stare? Stąd zamiar zmiany trasy ale nie do końca,
      bo to jest, jak słusznie piszesz, bez sensu. Skracam trasy (Read my
      lips) skracam trasy, które zjeżdżają do punktu przesiadkowego. Krócej
      tego już nie wytłumaczę, bo nawet koza by zrozumiała.

      4 jeździło po Iłżeckiej i dalej będzie jeździć po Iłżeckiej, 7
      jeździło do Denkowa i dalej będzie jeździć do Denkowa, 8 jeździło po
      Siennieńskiej i dalej będzie jeździć po Siennieńskiej, 9 jeździło po
      Bałtowskiej i dalej będzie jeździć po Bałtowskiej, 16 jeździło do
      Szpitala i dalej będzie jeździć do Szpitala, 9 jeździło do Paulinowa
      inne 9 dalej będzie jeździć do Paulinowa. Pisałem, że trzeba
      uaktualnić, uatrakcyjnić, urealnić skrócić?) potoki komunikacyjne w
      mieście, bo nikt już nie jeździ z Gutwinu w rejony Huty której nie
      ma, czy jeszcze dalej.

      -Zmienił się punkt ciężkości w mieście, zmieniły się preferencje
      pasażerów. Na trasach miejskich skróciła się średnia długość podróży
      a zwiększyła ilość przesiadek, co świadczy o tym, że mieszkańcy chca
      być bardziej mobilni we wszystkich kierunkach nie tylko tych
      tradycyjnych. Dlatego linie powinny być typu shuttle, żeby
      podrzucić do miejsca centralnego (już nie Huta, nie Aleja czy pod
      Pocztę jak bywało niegdyś) i umożliwić dalszą, szybką przesiadkę.

      Może jeszcze inaczej, żeby każdy zrozumiał!

      Pasażerowie się zrobili aktywniejsi niż byli. Żaden operator na
      świecie nie zapewni połączeń z Henrykowa we wszystkich możliwych
      kierunkach. Ale może zapewnić, szybkie i regularne połączenie z
      hubem z którego równie szybko i regularnie dostaniesz się już
      do każdego innego punktu w mieście.


      Również system opłat i biletów powinien byc zmieniony diametralnie,
      żeby współgrał z nowa ideą krótkich pętli, częstych połączeń we
      wszystkich kierunkach. Bilety 24godz to wiadomo, bilety na kilka
      podróży dziennie, bilety jednorazowe sprzedawane w systemie bonifikat
      premiujące za ilość przejazdów, za lojalność, za wytrwałość i
      poparcie. W NY za dychę kupuje 6 przejazdów, jeden extra. Kasy
      sprzedające karnety za dychę są oblężone. Nawet Amerykanin pojmuje
      różnicę. Proste jak dupczenie, nieprawdaż unholly.

      Idźmy dalej tym tokiem myślenia -Czy tak trudno pójść MPK w tym
      kierunku i w nowym układzie (krótkie, szybkie pętle, częste
      połączenia do/z Rynku w każdym kierunku, bo taka jest MOJA główna
      idea za zmianami jakie proponuję, hehehe, to widzi nawet ślepa
      fujara) zaproponować lokalnej społeczności, że każdy miejski bilet
      będzie ważny 60min. To pozwoli z wielu miejsc w mieście wyskoczyć i
      wrócić na tym samym bilecie do domu.

      Dodatkowo wydajesz dychę na 5 przejazdów godzinnych, szósty masz za
      darmo! To pozwoli na promocję linii i wiekszą sprzedaż biletów, bo
      zachęci nawet tych co tradycyjnie siedzieli w domu, albo załatwiali
      sprawę na piechote!

      Nikt Ci nie broni "przejrzeć mapki na googlach i przygotować plan
      ataku na Koreę Północną" -Może ktoś się zainteresuje. Jeżeli to
      lubisz, proszę bardzo, może ktos sie tym zainteresuje na jakimś
      militarnym forum a w przyszłości zostaniesz admirałem

      Cytuję "Co z tego, że przygotował super plan skoro ten plan nijak ma
      się do rzeczywistości" No właśnie i znowu kulą w płot unholly.
      Właśnie się ma i to bardzo aby "uniknąć sytuacji, w której w ciągu
      5min podjeżdżają wszystkie linie z jednego przystanku a potem godzina
      przerwy" Wg mojego planu "co 5min autobus z Rynku w dowolnym
      kierunku"

      Właśnie MÓJ plan pomoże Ci kupić 6 biletów za dychę, szybko skoczyć
      jedną, dwoma liniami do celu, załatwić sprawy i za godzinę (If you're
      enough lucky) wrócić do domu i siąść w fotelu przed TV. Totalna
      komunikacja i komfort psychiczny!

      "Plus do tego kosmetyczne zmiany w kierownictwie" -Jakich kosmetyków
      chcesz używać, drogich czy tanich?

      Re: Podkreślam raz jeszcze Temponick nie jeździ MPK tylko wozi się
      samochodem, więc jego plan nijak ma się do rzeczywistości.

      Konkluzja godna idioty, gdzie też takich umiejętności uczą? Na którym
      uniwersytecie?

      @admin i @lokalny

      Bez komentarza, szkoda mojego czasu
      • unhollyseth Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 30.01.10, 13:59
        Rozumiem, że Ty jesteś już tak stary, ze wiesz wszystko? Czy mądrość musi być
        domeną starców? Mówienie hasłami "jak pożyjesz to się nauczysz i dowiesz" jest
        czystą głupotą. Skąd wiesz co ja przeżyłem, co widziałem. Skąd wiesz, że ktoś
        inny, młodszy od Ciebie może mieć o wiele większe doświadczenie życiowe niż Ty.
        Aby mówić tak jak mówisz, musiałbyś "przeżyć doświadczenia wszystkich".
        Wiesz co. Pisz sobie ten plan. Ja w tym wątku już nic nie napiszę. Nie wtrącam się.
        howk
        --
        Mężczyzna dorasta do 6 roku życia, potem już tylko rośnie.

        Polacy są wspaniałym narodem i bezwartościowym społeczeństwem.
        Cyprian Kamil Norwid
        • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 30.01.10, 15:11
          Good idea, właśnie się zastanowiłem i zajrzałem jeszcze raz do kilku dupnych cytatów (moich) z tego forum

          "Żeby SLD miało nawet dupę ze złota a PO z PiSem śpiewali anielskim głosem przy fontannie na rynku do samych wyborów, nikt o trzeźwym umyśle..." To o mistyfikacji elit politycznych w Ostrowcu

          "Żal dupę ściska, nigdzie śladu sprzątaczki czy działalności Zakładu Oczyszczania Miasta" Bez komentarza, wszyscy wiedzą o co chodzi. Jeżeli ktoś ma pretensję, że jest czysto w mieście, radzę zdjąć okulary

          A ja mam to głęboko w dupie, że "PKP jest 40lat za zachodnimi kolejami"... Takie było moje odczucie, jak podróżowałem Gatwick Expressem do Londynu

          "Nie w dupach ale głowach się poprzewracało" To było chyba do tego, że świat się ponoć wokół dupy kręci. Chciałem być ciut bardziej odkrywczy, bo powtarzać wytartych sformułowań nie lubię

          (...) "dyskutują za przeproszeniem wszystkich, o dupie Maryny" -To o lokalnym forum

          (...) "żeby ktokolwiek z poza układu mógł się do dupy dobrać PZPN i całej tej mafijnej strukturze" -Wiadomo o co chodzi! O dziadków z lasu

          "Powodzenia :) Mają ISO i mają nas w dupie" Moment, moment to nie moje, to tdx powiedział, ja nie używam emoticonów. Cytat od tdx

          W pozostałych dupnych określeniach jest więcej ironii i sarkazmu, niż tego czego się dopatrujesz (tłumaczyłem Ci co znaczy w żargonie super duper) i w tym kontekscie tego używam (wspaniały z dużyyyym przymróżeniem oka). A poza tym 6 razy na prawie 1200 postów. Daj spokój, ile razy to muszę tłomaczyć. Koza by już zrozumiała
            • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 30.01.10, 16:26
              Proszę bardzo, powtarzam post z 24 stycznia. Jak zauważyłeś linie podmiejskie pozostają prawie takie same, bo przeciez niemożliwością jest zmiana trasy autobusu z Bałtowa do Ostrowca. Bądźmy realistami -Tu się nic nie da zrewolucjonizować! Postaramy się wypracować ciut inne zasady i parametry kursowania. Linia23 jest przedłużona do Rynku w Kunowie a jeżeli pasażerowie mają sentyment do numeru to może i numer przecież pozostać. Jedyna istotna zmiana to wprowadzenie systemu dowozowo-przesiadkowego, żeby odciążyć duże autobusy od jeżdżenia gminnymi drogami w poszukiwaniu pasażerów. Gminy mogą się tym zająć z powodzeniem

              Reasumując linie podmiejskie:

              Doły Biskupie, Nietulisko, Kunów -Centrum (15km)
              Kunów (Rynek), Janik, Wymysłów -Centrum (11km)
              Sarnówek, Dębowa Wola -Centrum (10km)
              Bałtów, Magonie, Sudół -Centrum (15km)
              Ćmielów, Bodzechów -Centrum (12km)
              Waśniów, Szwarszowice, Szewna -Centrum (15km)

              Pozostaje tylko linia do Opatowa, ale są kontrowersje.

              Ja uważam, że Opatów i Ostrowiec, i wszyscy zainteresowani pomiędzy, zasługują na co 30min połączenie, wygodnym, niskopodłogowym, cichym i ciepłym zimą a klimatyzowanym latem, autobusem
                • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 30.01.10, 18:16
                  Rozumiem, że chodzi Ci o dodatkowe połączenia z/do Nowego Zakładu? Dyskutowałewm o tym z kszo.pany 24.01.10, 20:04

                  Cytuję "Podobna uwaga tyczy się Celsy, również której, we własnym interesie powinno zależeć ma dowiezieniu określonej liczby pracowników na określone godziny na Samsonowicza i z powrotem. Lokalizacja Nowego Zakładu 'koliduje' w zasadniczy sposób z miejskim układem komunikacyjnym i jako taka powinna być z niego wyodrębniona na specjalnych zasadach (w godzinach na 6,7,8,9,14,22, a także powrót w miarę niedługo po zakończeniu pracy, czyli po 14,15,16,17,22 oraz 6 rano)"

                  Ilość i częstotliwość tych połaczeń zależałaby li tylko od zapotrzebowania Celsy i wydaje mi się powinna być w jakiś sposób sponsorowana przez jej Zarząd i Dyrekcję (?)

                  Wszyscy pozostali pasażerowie będą obsługiwani oczywiście przez regularną linię Rynek, Siennieńska, Polna, Radwana, JPII, 11 Listopada, Samsonowicza, Rudzka, Ostrowiecka, Chrzanowskiego, Polna, Radwana, Rynek

                  NowyZakładExpressVersionA
                        • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 30.01.10, 21:11
                          Czep się czegoś innego lokalny. Gdybyś miał moje wykształcenie i za sobą tyle najróżniejszych projektów, z różnych branż (bibliotecznej również), setek tysięcy linijek napisanego i uruchomionego kodu, na pewno byś tak po próżnicy nie trzepał jęzorem. Czy ja Ci mam za złe, ze wiesz jak działa silnik spalinowy albo tranzystor? Czemu deprecjonujesz kogoś kogo zresztą nie znasz, a ten ktoś, chociażby z racji swojego zawodu jaki wykonywał z pasją przez długie lata, spotkał się z dziesiątkami problemów i projektów jakie w branży informatycznej się rozwiazuje. Powtarzam w prawdziwej branży informatycznej -Nie mylić proszę informatyków z instalatorami, serwisantami, różnej maści technikami z utrzymania ruchu, nadzoru nad systemami, operatorami baz danych, sprzedawcami sprzętu, adminami i setkami innych związanymi z branżą. Ci ludzie nie są informatykami
                          • Gość: lokalny Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! IP: 87.205.145.* 31.01.10, 07:58
                            odpowiem Ci w punktach:
                            1.mam wyksztalcenie informatyczne (dyplymy dwoch uczelni na
                            kierunkach informatycznych) oraz czly czas na biezaca sie ksztalce.
                            2.moje oprogramowanie sklada sie rowniez z setek tysiecy lini kodu
                            (ale kodu pisanego wlasnorecznie a nie z generatora)
                            3.swoj zawod wykonuje juz baardzo dlugo i rowniez z pasja.
                            4.mam pojecie co znaczy wdrazanie oprogramowania i czym sie rozni
                            projekt oraz materialy pracy "analityka" od efektu koncowego ...
                            5.zapoznaj sie z okresleniem zawodu "informatyk", moze wiki Ci cos
                            tu pomoze
                            6. nie ma zlotych recept i drog na skroty, nawet jesli sa one
                            propozycja forumowego Mac Gywera.
                            7. jesli bedziesz wypowiadal sie rozsadnie, to wierz mi, zawsze Cie
                            popre.
                            • temponick Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! 31.01.10, 12:31
                              Rozbawiłeś mnie lokalny w niedzielny poranek -Dobre „zawijam kiecę i lecę” na wikipedię, hehehe, żeby się zapoznać z określeniem zawodu, który wykonywałęm przez tyle lat. No cóż, potraktowałem to jako żart a „dobry żart jest tynfa wart”. Właśnie żona mnie woła na śniadanko, a mnie nie ma bo jestem na wiki -Zaraz wrócę kochanie, wyskoczyłem na wikipedię, i być może trochę mi tam zejdzie, więc sie nie denerwuj

                              Wracając do tematu -Skoro jesteś 'prawdziwym' informatykiem, to zamiast undermining and sabotaging others ideas, zwróć mi grzecznie uwagę i popraw sposób myślenia -Prawie każdy prawdziwy informatyk jest skrzywiony zawodowo i posiada niezwykły dar obserwacji otoczenia i analizy, w związku z czym zauważa 'etatowo' niejako malfunctioning reality wokół siebie. Jak maniak, stara się przerobić i poprawić problem...

                              Takie są 'zalety' a może wady, zawodu inżyniera informatyka czy inżyniera automatyka (bo taki mam dokładnie tytuł na dyplomie) -Kiedy zaczynasz projekt nie wiesz o nim w zasadzie nic. Po pół roku, jesteś olgą i omegą w danym temacie. Zawsze mi się przypomina mój pierwszy większy projekt (jeszcze na uczelni) kiedy się zwróciłem do doktorka, który zlecił mi wykonanie zielonej fali, wtedy jeszcze na kultowej Odrze z Elwro, od czego zacząć panie doktorze. A on mi odpowiedział -"Nie wiem, możesz zacząć, hehehe, od końca jak znasz rozwiązanie"

                              • Gość: admin Re: Prezydencie, Temponick pomoże uzdrowić MPK! IP: *.ostrowiec-sw.vectranet.pl 31.01.10, 12:51
                                Prawie każdy prawdziwy informatyk jest skrzywiony zawodowo i
                                posiada niezwykły dar obserwacji otoczenia i analizy, w związku z
                                czym zauważa 'etatowo' niejako malfunctioning reality wokół siebie.
                                Jak maniak, stara się przerobić i poprawić problem...
                                ﷯﷯
                                Uważaj, żebyś się nie zaplątał w swoją pelerynkę. Przeceniasz siebie
                                i to bardzo. Jest w Ostrowcu taki jeden pan informatyk, podobny do
                                Ciebie. Pan dr Marek G. Aboslwenci THM wiedzą o kogo chodzi.