Dodaj do ulubionych

Ciągły brak emocji,zobojętnienie i pustka

10.03.18, 17:41
Witam! Ciągle odczuwam pustkę,zobojętnienie i brak emocji.Nic mnie nie cieszy i nic nie smuci.Wieczna apatia.Byłem w szpitalu ponad 2 mce, tam ustawili mi leki, wyszedłem ze szpitala było ok i już po kilku dniach z powrotem to samo jw. Jestem dośc mocno lekooporny, nie działałały na mnie maxymalne dawki wenlafaksyny(300mg) i escitalopramu a zadziałał dopiero Anafranil(klomipramina) jednak działanie czułem jedynie przez około 2-3 tygodnie, teraz znowu zobojętnienie i apatia.Do tego mam ciągłą pustkę w głowie,nie potrafie wkręcić się w rozmowę, odpowiadam zdawkowo, nie umiem pociągnąć tematu a tym bardziej go narzucić.Chodzę jak zombie, do tego słaby napęd.Czy miał ktoś z Was takie objawy? Jak temu zaradzic? Jakie leki mogą pomóc? Biorę teraz anafranil 300mg(dawka max),depakine, arypiprazol i tiscercin na spanie(choć budzę się i tak około 4 nad ranem). Podzielcie sie swoimi spostrzeżeniami,doświadczeniami, z góry dziękuje za pomoc.
Edytor zaawansowany
  • megan.k 10.03.18, 21:47
    Taki stan jest raczej skutkiem nadmiaru leków, albo za dużych dawek. Czy stosowałeś kiedyś lamotryginę jako stabilizator nastroju? To lek, który zdecydowanie ciągnie nastrój do góry i co najważniejsze nie przymula.
  • dkmn 11.03.18, 10:08
    Pustka w głowie nie ma nic wspólnego ze stabilizatorami. To jeden z objawów negatywnych odnośnie zubożenia emocji i jeden z objawów poznawczych związany z zaburzeniem pamięci i inteligencji. W CHAD takie objawy występują po mocnych psychozach. Leczy się to tak samo jak analogiczne przypadki w schizofrenii. Podstawą tutaj są odpowiednio dobrane dawki neuroleptyków. Zbyt duże dawki prowadzą do blokady dopaminy i wydłużenia czasu do wyzdrowienia. Małe dawki (np. solianu) wykazują działanie odhamowujące na dopaminę i na tym powinno skupiać się leczenie (chyba że nadal masz objawy pozytywne: urojenia, omamy). Ale ogólnie stwierdzono małą skuteczność leków antypsychotycznych II generacji jak i innych leków leczących otępienie skutecznych np. przy chorobie alzheimera takich jak Donepezil czy Riwastigmina. Znacznie skuteczniejsze wydają się być tutaj różnego rodzaju treningi poznawcze.
  • kociaczek456 13.03.18, 14:09
    To typowe objawy depresji, oprócz leków musisz zacząć sama pracować nad sobą. Wiem ile sama włożyłam w to wysiłku.
  • dkmn 13.03.18, 16:14
    Kociaczek456 to nie są żadne objawy depresji. Porównać to można tylko do objawów negatywnych i poznawczych w schizofrenii. Pustka w głowie pojawia się po ciężkich psychozach w CHAD i w schizofrenii.

    Dwubiegunowiec temat pustki w głowie jest dosyć rozbudowany na forum psychiatria.pl. Pisze tam kilka osób z podobnym problemem do Twojego w tym Szymcio93 którego znasz z naszego forum. Tutaj temat pustki w głowie się urwał ale tam ma się dobrze.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka