Dodaj do ulubionych

skutki uboczne po atropinie

01.09.10, 11:45
Od niedzieli zaczynam zakraplać oczy małego (20 m-cy) atropiną. Jak
często występują skutki uboczne? Jak wasze dzieci radziły sobie w
trakcie brania atropiny. Strasznie mi szkoda tego mojego malucha,
przez tydzień będe mu te krople podawała a drugi tydzień będą
schodzić. Ach... jak było u was?
Edytor zaawansowany
  • 01.09.10, 12:17
    Ja Kacpereka zakraplałam w marcu przez 5 dni. Tez sie obawiałam. Młody
    zupełnie nie zauważyl róznicy ( bo wiadomo po atropinie nie widzi sie z
    bliska ). Zachowaywał sie tak jak zawsze, wiec wydaje mi sie, ze nie masz
    się co martwić. Pozrdawiam.
    --
    mama Kacperka - 25 Hbd - 620 gram
    http://www.suwaczki.com/tickers/lprkh371n0j5je1x.png
    fotoforum.gazeta.pl/5,2,marcowa82.html
  • 01.09.10, 12:47
    Nie znam się na wczesniakach, ale ja np. po atropinie widzę
    normalnie - mam tak od wczesnego dziecinstwa. Lekarze się dziwili i
    dziwią, ze np. mogę czytać po kroplach. Moja matka ma tak samo.
    Wiec nie warto martwić się na zapas, naprawdę.
    --
    Mops i kot

    img443.imageshack.us/my.php?image=znudzonyfh5.jpg
  • 01.09.10, 15:22
    Atropina rozszerza źrenice, wiec automatycznie oko jest bardziej wrażliwe na
    światło. W dzień zasłaniaj okna, akurat masz taką pogodę że nie powinno być
    źlesmile Ja zakraplałam młodemu w lato, słońce prażyło jak szalone, nawet jak
    pozasłaniałam rolety to i tak było jasno. Ale dobrze to zniósł, nie było
    problemu. Chociaż powiększone źrenice miał jeszcze 2 tygodnie po badaniu.
  • 01.09.10, 15:34
    A może pytasz o skutki uboczne, np. wysypkę, zaczerwienienie skóry, pokrzywkę?
    Gdyby tak było, trzeba natychmiast odstawić atropinę i skontaktować się z
    okulistą lub pediatrą.
  • 01.09.10, 15:48
    Może nie wyraziłam sie precyzyjnie. Wiem jakie sa skutki uboczne
    stosowania atropiny, chciałabym wiedzieć czy są częste. okulistka
    powiedziała nam że jeśli wystąpi jeden np. gorączka to mamy podac
    jakiś Panadol i podawać atropinę dalej. jeśli natomiast mały będzie
    pobudzony, nerwowy i będzie miał gorączkę i sysypkę to wtedy
    odstawić. CZyli jak jedna rzecz to dawać a jeśli wszytskie możliwe
    skutki uboczne to odstawić.
  • 01.09.10, 16:08
    Aha, to u nas nie wystąpiły takie skutki uboczne jak temperatura, wysypka,
    zaczerwienienie. Tylko bardzo lekki światłowstręt. Ale miałam wtedy przykaz od
    okulistki, żeby natychmiast odstawić, gdyby się coś działo. No i uważać z
    dawkowaniem, żeby dziecko nie zatarło oczka rączką i nie wzięło ręki do buzi, bo
    atropina to trucizna.
  • 01.09.10, 19:38
    Nie są częste, ale wiesz, u jednej osoby na milion (to przykład, strzelam
    oczywiście) mogą wystąpić....

    U moich córek nie było nigdy objawów ubocznych, atropinę stosowaliśmy chyba z 20
    razy, z czego 6-8 razy przez 7 dni, dwa razy dziennie.
  • 01.09.10, 20:18
    Dzięki za odzew. Właśnie małemu przez 7 dni 2x dziennie będziemy
    zakraplać. Po prostu martwię się na zapas. wink
  • 01.09.10, 22:10
    atropina u mojego młodego powoduje straszne przyspieszenia pracy serca, a
    ponieważ serducho nie jest całkiem ok unikamy atropiny. Ponoć to niezwykle rzadkie

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.