Dodaj do ulubionych

SZUKAM WCZEŚNIAKÓW!

20.04.15, 00:40
Witam Was Drodzy Rodzice

Jestem studentką logopedii i piszę pracę na temat wcześniaków. Chciałabym zbadać za pomocą ankiety oraz Państwa obserwacji jaki jest rozwój mowy u dzieci przedwcześnie urodzonych. Moim celem jest także ukazanie, że wcześniaki posiadają szczególne uzdolnienia i nie chodzi mi tutaj tylko o te językowe, ale o każde!
Byłabym bardzo wdzięczna, jakbyście Wy- Rodzice wcześniaków się wypowiedzieli na ten temat, a później poprosili swoje pociechy o wypełnienie ankiety, którą nadeślę każdemu, kto się tylko odezwie i zechciałby ją wypełnić.
Z góry dziękuję i czekam na wiadomości smile
Edytor zaawansowany
  • 20.04.15, 07:20
    > Moim celem jest także ukazanie, że wcześniaki posiadają
    > szczególne uzdolnienia i nie chodzi mi tutaj tylko o te językowe, ale o każde!
    Zastanawia mnie, na ile utrzymywanie mitu (na który wielokrotnie wpadałam), że wczesniaki sa szczególnie uzdolnione, że Newton był wcześniakiem, Einstein był wcześniakiem, itd. pomaga. Na początku fakt - daje nadzieję, że wcześniak może wszystko. Ale potem jest wielki dół, jak się okazuje, ze nasz konkretny wcześniak w pierwszych latach przedszkola czy nawet szkoły odstaje od rówieśników (no bo w sumie czemu ma nie odstawać, po takim starcie?) i że dorównanie do średniej wymaga od niego i od nas znacznie większej pracy.

Dodatkowo byłabym baaardzo ostrożna, jesli chodzi o interpretację danych z ankiet - mam wrażenie, że rodzice wcześniaków bardziej niż rodzice donoszonych fałszują rzeczywistość na plus - choćby po to, zeby uśmierzyć swój lęk o rozwój dziecka. Dlatego obiektywne będą tylko badania "twarzą w twarz" z dzieckiem.

No i tyle zastrzeżeń. Jeśli 7-latki się łapią na badanie, prosze przesłac ankietę na mail macumi@gazeta.pl
  • 20.04.15, 10:46