Dodaj do ulubionych

chcą zrezygnowac z klasy integracyjnej:(POMOCY

20.05.15, 18:42
Witam wszystkich, może ktoś mi pomoże
Szymek chodzi do klasy integracyjnej, do IV.
dzisiaj dowiedziałam sie , że klasa ma byc zwykła, bo jest tylko 2 uczniów z orzeczeniem, co za tym idzie nie będzie nauczyciela wspomagającego, ani rewalidacji prawdopodobnie, ale najważniejsz,e ze Szymek i ten drug uczeń będa musieli sobie na lekacjach radzić sami.
Teraz dodatkowy nauczyciel pomaga w zapisywaniu lekcji (dodam ze Szymek slabowidzacy), przypomina, aby zapisac prace domowe, pomaga w przepisywaniu z tablicy itd. Bez tego nie wyobrażam sobie funkcjonowania Szymka w tej klasie. Gdy nie ma Pani dodatkowej, Szymek często nie pisze lekcji, a nauczyciel tego nie pilnuje, nie ma mozliwości , aby sprawdzac czy on zdążył zapisac czy nie.
No klasa zamiast 15 osób , moze teraz mieć duzo wiecej. Mogą poprzenosić dzieci z innych klas lub jak ktoś chętny się znajdzie nowy to wiadomo ze przyjdzie no naszej klasy.

Dyrekcja ze swojej strony bedzie pisała o zostawienie tego tak, jak jest, polecono nam, rodzicom 2 dzieci, abyśmy pisali do wydziału edukacji.
Co jeszcze mozna zrobić, jak ma wyglądać takie pismo? Może macie jakieś pomysły?

Nie jest to może szkoła jakaś super, ale jest mała, kameralna, bezpieczna i nie bardzo usmiecha mi się szukać teraz innej.
Edytor zaawansowany
  • 20.05.15, 21:29

    Nie wiem jakie są zasady przyznawania nauczyciela wspomagającego, ale u mojego syna w klasie (kl. II) jest chłopiec z orzeczeniem i ma takiego dodatkowego nauczyciela, który pracuje z nim na lekcjach.
  • 20.05.15, 21:30

    Zapomniałam dodać, że nie jest to klasa integracyjna.
  • 20.05.15, 21:38
    moze to nie nauczyciel a asystent?
    w klasie integracyjnej musi byc 3 dzieci z orzeczeniem, u nas są 2 bo jedna odeszła
  • 20.05.15, 22:24
    dowiedz się czy nie można starać się o nauczyciela -cienia. wtedy on pomaga konkretnemu dziecku. Trzeba by w PPP drążyć temat
    W przedszkolach to często praktykowane - nie wiem jak w szkołach.
  • 21.05.15, 11:34
    Tabalug?, rzuc okiem na ten watek, jest rowniez link do strony ministerstwa, z tego co ja rozumiem nie ma juz wymogu 3 uczniow, nalezy to zweryfikowac czy szkola ma aktualne informacje

    Powodzenia i trzymam'kciuki

    forum.gazeta.pl/forum/w,10034,121990057,121991691,Re_klasa_integracyjna_dla_1_ucznia_z_orzeczeniem.html?v=2
  • 21.05.15, 11:38
    Men rozporzadzenie z 17 listopada 2010

    **dotyczy m in dzieci z uposledzeniamu wzroku

    Czego zatem (w dużym skrócie) rodzic i jego dziecko mogą oczekiwać?

    1. Pomocy ze strony przedszkola, szkoły, placówki. Ma ona polegać na rozpoznaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. Potrzeby te powinny zostać zaspokojone. Mogą to być zajęcia psychoedukacyjne, ale także szkolenia, porady, konsultacje dla rodziców. Zajęcia takie mogą być zorganizowane nawet dla jednego ucznia (do tej pory przepisy wskazywały większą liczbę). Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze mają trwać 45 minut, a specjalistyczne 60 minut.
    2. W przedszkolu czy szkole nauczyciele powinni utworzyć zespół, którego zadaniem jest rozpoznanie potrzeb, uzdolnień czy trudności, następnie mają przekazać informację dyrektorowi, który z kolei ma obowiązek zorganizować pomoc.
    3. Zespół ten zakłada i prowadzi Kartę Indywidualnych Potrzeb Ucznia, ma ona służyć planowaniu, dokumentowaniu działań, ale także ocenie ich efektywności. Ma być także źródłem informacji dla rodziców.
    4. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne mają nadal współpracować z przedszkolami, szkołami, poprzez wydawanie opinii, orzeczeń, mają także wspomagać i wspierać nauczycieli w ich pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach.
    5. Wszyscy nauczyciele uczący dane dziecko są zobowiązani do indywidualizacji działań pedagogicznych, w szczególności zaś do dostosowania wymagań.
    6. Na podstawie opinii PPP dziecko może być zwolnione z nauki drugiego obowiązkowego języka obcego.
    7. Opinia na temat specyficznych trudności w uczeniu się może zostać wydana nie wcześniej niż po ukończeniu III klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej. Obowiązuje przez cały okres edukacji szkolnej – nie ma potrzeby jej „odnawiania”. Opinia ta jest podstawą do dostosowania warunków sprawdzianu lub egzaminu – wzrastają kompetencje dyrektora szkoły w zakresie owego dostosowywania.
    8. Zniesiony zostaje przepis wskazujący minimalną liczbę dzieci niepełnosprawnych w oddziałach specjalnych i integracyjnych – może zostać utworzona klasa integracyjna nawet dla jednego ucznia niepełnosprawnego.
    9. Odziały przedszkolne tworzone w szkole realizują program wychowania przedszkolnego.
  • 21.05.15, 20:02
    o kurcze, bede drążyć temat.
    To nie szkola rezygnuje tylko Urząd Miasta Gdyni!!!Wstyd.
  • 21.05.15, 20:32
    znalazlam cos takiego wszystkojasne.waw.pl/do-pobrania-wniosek-o-utworzenie-klasy-integracyjnej/
  • 21.05.15, 21:12
    Tabaluga,ja bym sie udokumentowala medycznie (certyfikat Stanu zdrowia dziecka) i kilka zdjec zeby bylo wiadomo o kim mowa. Plus zabrac ze soba pania lub pana nauczyciela zeby opowiedzial o sytuacji ucznia i ewentualnych alternatywach lub ich braku podczas oficjalnego rendez- vous z szefem gminy czy miasta, nie wiem do kogo uda ci sie dopiac. To step 1.

    Natomiast step 2 - to rozreklamwac osobe odpowiedzialna za decyzje o likwidacji na fb lub w lokalnch mediach. Taka presja moze sprawic cuda.
  • 21.05.15, 22:32
    to tylko projekt i jest na końcu napisane, ze moze wejdzie w zycie 1 wrzesnia 2015r. MOŻE...BUU
  • 22.05.15, 07:18
    No ale co? Masz jakies inne wyjscie? Inna szkola niedaleko? Brakuje info czy gra jest warta swieczki.

    Ja bym probowala wielu metod perswazji ,ale u organow decyzyjnych, ze szkola nie ma sensu sie bic, w koncu to nie oni maja moc decyzyjna.

    A projekt - jest jak najbardziej dobrym punktem oparcia.

    Courage.
  • 25.05.15, 13:14
    Planujemy isć? napisac pismo ? prosto do prezydenta miasta, czy do wydziału edukacji. tylko nie wiem co tam napisac. Wiadomo, ja podchodze bardzo emocjonalnie, nie wiem czy jak pójde osobiscie to dam radę bez emocji porozmawiac.
  • 25.05.15, 13:20
    szkół jest dookoła kilka, ale żadna nie przyjmuje dzieci z orzeczeniami. Miałam problem w zerówce, szkoła pod domem a my musimy dowozic dziecko kilka km, w korkach i odbierać.
    W koncu jak przyjeli dzecko, to teraz co? Po 4 latach mam szukać innej szkoły, gdzieś na końcu miasta?
    Jak szukałam w zerowce klasy integracyjnej, to nawet szkoły integracyjne twierdziły ze nie mają chętnych i nie weżmie odemnie zgłoszenia. I tak pewnie wszystkim potrzebujacym rodzicom mówia. INTEGRACJA!!!
    Wtedy w wydziale edukacji, panna oderwana od internetu, zaczeła mi szukać w necie innych szkól gdzie mogę składac podanie, a jak nie to może w innym mieście?Po prostu żałosne. wyszłam stamtąd od razu bo myślałam ze ją zabiję.
  • 25.05.15, 19:46
    Ja bym podeszla metodycznie i przede wszystkim udokumentowala to,o czym wlasnie piszesz.

    Zaczynasz od Szanowny Panie Prezydencie, zwracam sie z uprzejma prosba o umozliwienie mojemu synowi X kontynuacji nauki w klasie integracyjnej. Prosba swoja opieram na ponizszym orzeczeniu,zaswiadczeniu o stopniu niepelnosprawnosci... Tu dajesz info

    Syn od X lat uczesza do danje klasy/ szkoly i jego psychorozwoj zalezny jest od mozliwosci kontynuacji w enanej sobie grupie rowiesniczej z zaprzyjaznionym nauczycielem

    Z naszej strony poszukiwania alternatywnego rozwiazania okazaly sie nieowocne,poniewaz nasze podania zaadresowane do x y z zostaly rozpatrzone negatywnie

    Z wyrazami szacunku,

    Zalaczniki

  • 25.05.15, 19:49
    Dolaczasz zdjecie malego, krotka opinie wychowawcy'orzeczenie lekarskie, krotka opis sytuacji w szkole - planowana likwidacja

    Wysylasz poleconym z potwierdzeniem odbioru

    Czekasz 2 tygodnie na odpowiedz, jak nic - prosisz o rendez vous

    Jak nic nie daje - sprawe naglasniasz - zaden prezydencik nie bedzie chcial sie pochwalic blokowaniem edukacji niepelnosprawnego malucha

    Presja presja presja - bez emocji, wyjdzeisz na histeryczke, a masz wyjsc na grozna babe ktora sie nie zawaha rozreklamowac bezdusznosci pana polityka
  • 25.05.15, 21:21
    dziekismile bedę pisać.
  • 26.05.15, 07:27
    Czekam na wiesci i trzymam kciukismile
  • 26.05.15, 17:02
    1. Klase rozwiazuja czy klasa zostaje, ale przestaje byc integracyjna?
    2. Skad info, ze nie bedzie rewalidacji? Rewalidacja jest niezalezna od klasy int. Jest zalezna od orzeczenia PPP.
    3. Czemu go dowozisz? Gmina ma obowiazek organizacji dowozu lub zwrotu kosztow jesli najblizsza dostosowana placowka znajduje sie daleko. Moj syn mogl dojezdzac 700 m busem jesli mialby taka fantazje, bo mu to przyslugiwalo.
    4. Dokumentacja medyczna nie ma tu nic do rzeczy. Liczy sie tylko orzeczenie PPP.

    BTW prezydent ma w nosie i nie uwierze, ze sie ugnie pod presja. Raczej trzeba sie powolywac na rozporzadze ia - wtedy moze sie udac.
    Rozporzadzenie mowi, ze klasa int to od 3 do 5 uczniow z orzeczeniami PPP i do 15 uczniow zdrowych. Czyli teoretycznie wszystko jest git.

    Tylko znow dziecko maja w nosiesad
  • 26.05.15, 18:47
    Tolka,
    Klasa przestaje byc integracyjna, zostaje 15 osób, mozliwe jest ze podziela dzieciaki i przeniosą do 2 pozostałych klas IV, w których też jest ok 16 osób. Możliwe też, że ja i druga mama będziemy zmuszone przez tą sytuację do zabrania dzieci i szukania innej szkoły, co nie jest takie proste. Wtedy zostanie 13 dzieci i raczej na pewno podziela dzieci. Możemy oczywiście zostawic wszystko tak jak jest, ale wiadomo żadnej pomocy wtedy dzieci nie otrzymają. A ponieważ w klasie są też dzieci niedostosowane społecznie z innymi problemami (3 osoby) , to juz widzę jak panują nad klasą poszczególni nauczyciele i juz widzę jak przebiega nauka bez nauczyciela wspomagającego, który mimo, że powinien panować na 2 uczniów, ogarnia w tej chwili 5-6 osób.
    Wiem właśnie że jest taki przepis, ale jest też ten projekt o ktorym wcześniej wspomniano(czyli ze rezygnuje sie z minimalnej ilości dzieci z orzeczeniem) i ma on wejść w zycie we wrześniu, ale to tylko projekt i w tej chwili nie wiadomo czy wejdzie w życie i czy wejdzie w całości.
    Rewalidacja może i będzie, ale nie z tą panią, z którą jest teraz, bo ona niestety została poinformowana, że w w związku z tą sytuacją pracuje ona tylko do końca roki szkolnego.

  • 26.05.15, 19:10
    No to trzeba napisac pismo jak radzila dyrektorka do prezydenta o pozostawienie klasy int. Ty, druga mama i cala reszta rodzicow z klasy. Oraz nauczyciele. Zostaly tylko 2 lata, wiec jest spora szansa, ze sie uda.
    Od tego trzeba zaczac. Ale tak naprwde to dyrekcja na pewno juz wie co i jak. I w UM w wydziale edukacji decyzje tez juz zapadly.
    Skad wiem?
    Zgodnie z rozporzadzeniem arkusze organizacyjne dotyczace klas, godzin i nauczycieli dyrektor wysyla do urzedu do konca kwietnia.
    Gdzies tu ktos nie mowi do konca prawdy.
    Spytaj na pismie w urzedzie co bedzie z ta klasa lub powiedz dyrektorce, ze zamierzasz spytac. Moze wtedy wyjasni ci i powie cala prawde. Bo ona juz wie. A ciebie chce wkrecic. Dobrze by bylo, gdybys znala prawde, bo wtedy wiadomo jak i o co walczyc.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.