Dodaj do ulubionych

potrzebuję pomocy przy "sprzęcie" - początkująca

20.08.11, 10:24
Chciałabym rozpocząć przygodę z robótkami na drutach, ale nie wiem jak się do tego zabrać.
Mam książkę, która uczy podstaw (choć nie do końca jestem przekonana czy to dobry podręcznik), może Wy mi coś polecicie? No i oczywiście jakie druty (lub ich zestaw) kupić na początek żeby się nie zrazić? oraz jakich włóczek szukać? Czy potrzebne są jeszcze jakieś akcesoria ułatwiające początek?
Proszę o poradę podkreślając jednocześnie, że jestem totalnym laikiem smile , który marzy żeby jego dziecko nosiło chociaż czapeczkę i szaliczek zrobiony własnoręcznie przez mamusię smile
nie spocznę dopóki tego nie dokonam big_grin
Edytor zaawansowany
  • eenyoo 20.08.11, 11:30
    Myślę, że na początek, warto przejść się do dobrze zaopatrzonej pasmanetrii, aby przede wszystkim zorientować się w asortymencie (zakupy mozna zrobić w jakims sklepie internetowym).
    Ja zaczynałam swoją przygodę od zwykłych drutów firmy Pony, dopiero po jakims czasie, jak się wdrożyłam, zakupiłam "porządniejsze" druty, których używam do zadań specjalnych. Od nauki na "zwyklakach" zaczyna też moja siostra. Uważam, że jeśli poczatkująca drutująca daje sobie z nimi radę, to tym lepiej dla niej. Po prostu według mnie, jak ktoś sobie poradzi na traktorze, to i mercedesa poprowadzi - odwrotnie bywa różnie ;-]
    Ale do rzeczy. Musisz zastanowić się, czy czapkę chcesz zrobić bezszwowo czy nie. Do tego pierwszego będziesz potrzebowała drutów na żyłce (o numeracji nie piszę, bo ta zalezy od włóczki, jaką wybierzesz). Jeśli chcesz zszywać, wtedy druty mogą być proste. Potrzebujesz także albo szydełko, albo igłę do zszywania dzianiny ( w sumie to i jedno i drugie warto miec pod ręką). Do zrobienia szalika możesz wykorzystać te same druty co do czapki. Tu wszystko zalezy od Twojej wygody. Dla mnie np. druty proste są mniej poręczne i dlatego w 100% wszystko robię na tych na żyłce.