Dodaj do ulubionych

Badania psychotechniczne kierowców-pomocy!!!

11.09.10, 20:21
Mam pytanie,czy ktos z was przechodził badanie na wirometrze [dwa krecące sie kółka]?
Potrzebuję wskazówki,jak to zaliczyc,bo mam z tym problem.Może jest gdzies w necie podobna zabawka do ćwiczen?
Edytor zaawansowany
  • Gość: spec/lipa IP: *.tvk.torun.pl 15.09.10, 17:18
    toż to proste:)jak kółka obracaja sie z tą sama prędkościa(lub podobna)wciskasz guzik i sie powtarza ileś tam razy no i zaliczone lub nie...Jak wogole ktos tego nie moze zaliczyc to nie moze byc kierowca-nie bedzie mogl oceniac ronzych parametrow na drodze--szczegolnie groźnie sie robi przy wyprzedzaniu...
  • 04.06.11, 11:42
    Jednym z urządzeń do przeprowadzania badań jest też Stereometr. Jest to nowoczesne urządzenie przeznaczone do określenia zdolności widzenia przestrzennego, cechy mającej wielkie znaczenie przy ocenie odległości. W procesie badania osoba poddawana próbie musi ustawić trzy pręty w taki sposób, aby znajdowały się w jednakowej odległości od badanego. Sterowanie ruchem prętów odbywa się za pomocą pulpitu posiadającego trzy niezależne przyciski odpowiadające poszczególnym prętom. Przy pomocy tych przycisków możliwe jest odsuwanie lub przybliżanie prętów do badanego. Wynik badania wyświetlany jest na wskaźniku cyfrowym. Spotkałem się z takim urządzeniem w Pracowni Psychologicznej Psycho-Test w Łańcucie która prowadzi badania kierowców. Ja zaliczyłem test bez problemów ale wiem, że niektórzy mieli z tym problemy.
  • Gość: Psycholog IP: *.play-internet.pl 20.11.13, 13:26
    Badanie stereometrem jest wciąż stałą częścią badania psychologicznego kierowcy. Najprawdopodobniej jednak w najbliższym czasie, wraz z wejściem w życie nowego rozporządzenia, zostanie ono usunięte i funkcje wzrokowe będą badać lekarze. Zdjęcia aparatury do badań psychologicznych kierowców i procedurę badania możecie znaleźć Państwo na mojej stronie internetowej:
    www.psychotesty-strzegom.pl
  • Gość: Lila IP: *.kielce.vectranet.pl 05.04.14, 09:20
    Dokladnie mam na mysli robienie psychotestow przy kat. B, gdzie normalnie nie sa one wymagane. MAm mega problem, jako dziecko mialam zeza, wyleczony przez okulary korekcyjne, aktualnie nosze + 1, mam czynne prawko od 96 roku, mialam jedna mala stluczke z mojej winy ( wjechalam babie w d., zagapilam sie), jezdze niezle, nie chce sie chwalic, duzo. Ale na spirometrze za pierona nie wustawie tych patykow. Okulista sie smiala z mojej wady wzroku, mowi, ze przy zezie po prostu nie ma szans zeby to ustawic. Przyznaje, mam pewnie jakis problem z wyprzedzaniem, taki, ze w praktyce nie cham sie na trzeciego, po prostu musze miec wiecej miejsca niz tpowi przedstawicele, jezdzacy na milimetry. Ale tego psycholog robiacy badanie nie widzi, lapia sie za glowe, bo mam spore dysproporcje z tymi patykami ( widze, ze sa zle ustawione, ale nie potrafie ich ustawic). Czy to jest w ogole normalne wymagac uprawnien do kat. C przy posiadaniu kat. B.
    Prawdopodobnie strace prace, jak czegos nie wymysle.
  • Gość: milena IP: *.212.150.151.siec.idealan.pl 06.04.14, 19:01
    Skoro dostałaś za wypadek skierowanie od Starosty na psychotesty, to niestety... Jak dostaniesz negatywne orzeczenie cofną Ci uprawnienia
  • 07.06.11, 17:56
    To cudo ma sprawdzić czy prawidłowo jesteś wstanie ocenić szybkość- jak mnie pamięć nie myli.
    Istotne np przy wyprzedzaniu jak napisał spec/lipa czy będziesz wiedział z jaką szybkością zbliża się zawodnik z przeciwka- oczywiście w przybliżeniu. Błędna ocena że możesz zdążyć może kosztować kogoś życie
    Gdzieś kiedyś coś takiego w necie chyba widziałem, ale gdzie nie pamiętam bo dawno temu. Masz tą wadę i natury nie oszukasz więc dobrze się zastanów czy warto ryzykować
  • Gość: lidzia IP: *.adsl.inetia.pl 04.09.11, 10:21
    WIROMETR
    jest stacjonarnym urządzeniem do pomiaru postrzegania różnic w prędkości wirujących tarcz. Aktualnie chcąc wyeliminować błąd pomiarowy w konstrukcji urządzenia zrezygnowano całkowicie z przekładni mechanicznych oraz tradycyjnego napędu. Wirometr stosowany jest w diagnostyce psychologicznych badań kierowców. Całość zestawu sterowana jest układem mikroprocesorowym.
  • 23.01.12, 09:03
    Szanowni Państwo,

    Stan psychofizyczny pracownika, obniżający bezpieczeństwo podczas wykonywanego zajęcia, jest jedną z częstych przyczyn tak wysokiej ilości wypadków. Grupa profesji, która powinna poddawać się testom uprawniającym do wykonywania danego zawodu, jest spora. Są to między innymi pracownicy służb ratowniczych czy straży miejskiej, osoby pracujące na wysokościach i z ciężkim sprzętem. Dużą grupą zobowiązaną do badań są też kierowcy pojazdów służbowych. Dlatego ważne, by nie tylko ci zawodowi, ale także osoby, które na co dzień korzystają z samochodów służbowych, poddali się kontrolnym testom. Wśród tej grupy znajdują się także przedstawiciele handlowi, którzy dziennie przemierzają dziesiątki kilometrów. Badania takie dla nich są niezbędne, potrafią bowiem wykazać, jak cechy psychofizyczne wpływają na określone zachowania związane z prowadzeniem pojazdu. Testom takim muszą poddać się także między innymi instruktorzy i egzaminatorzy nauki jazdy, motorniczy oraz kolejarze. Na badania takie możemy zostać również skierowani przez policję ze względu na jazdę w stanie nietrzeźwości, przekroczenie 24 pkt. karnych lub spowodowanie wypadku z rannymi lub ofiarami śmiertelnymi.

    Zespół Szpitala i Przychodni Med Polonia Poznań
  • 26.01.12, 10:12
    double22 napisała:

    > Mam pytanie,czy ktos z was przechodził badanie na wirometrze [dwa krecące sie k
    > ółka]?
    > Potrzebuję wskazówki,jak to zaliczyc,bo mam z tym problem.Może jest gdzies w ne
    > cie podobna zabawka do ćwiczen?

    Najlepiej zgłoś się do dobrego Psychologa. I wyjaśni twoje nieścisłości. Ja za pierwszym razem też miałem problemy ale z pałeczkami (ale po rozmowie) poszło już ekstra. Nie wiem skąd jesteś ale jeżeli województwo podkarpackie to polecam W Stalowej Woli Poradnię Bomi - 80zł za badanie więcej na ich www http://badania.stalowa-wola.pl
  • Gość: diko IP: *.205.114.218.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 23.11.13, 22:51
    dziwne zadanie i nigdy nie mogę go zaliczyć, ustawianie patyczków, a jestem kierowcą od 15 lat, jeżdżę codziennie, cofam itd i nigdy nigdzie nie jeb*** a tych patyków nie potrafię ustawić i koniec. Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić?
  • Gość: wiki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.11.13, 12:34
    Też mam ten problem mimo bezwypadkowego 43 letniego stażu za kierownicą !
    Wiem, że mam jedno oko słabsze od drugiego - nie wiem czy to jest tym spowodowane.

    Patyczki są ustawione w tunelu w odległości 1,5 - 2 m - tu problem, gdyż okulary do czytania się nie nadają ani okulary do jazdy się nie nadają !
    Druga trudność to zawieszenie ich w pustej przestrzeni - brak odniesienia do otoczenia, które w normalnym ruchu zawsze występuje (znajdź ich podłoże to precyzyjnie ustawisz).

    Czyli, moim zdaniem, zadanie do badania wzroku w warunkach nie występujących w ruchu drogowym. Może okulary progresywne by tu pomogły - nie wiem.
  • 29.09.17, 10:20
    Zapraszamy na psychotechnikę na Mińską 15 w Warszawie

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.